Toon posts:

[XP] Blokkeert RefreshRate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Dit probleempje heeft mij al heel wat zoekbeurten gekost en tot op heden is mij de juiste oplossing nog niet voorgekomen... Ik gebruik(te) powerstrip om mijn refreshrate te locken op 1600x1200@85Hz met mijn zotte hoofd... Dit heeft er voor gezorgd dat ik niet meer kan werken op 1600x1200@100hz, wat eerst wel werkte :(. Dus ik uninstalleer powerstrip en ik kan nog steeds niet hoger dan 85Hz selecteren in Windows. Dit vind ik vreemd, want eerst kon dit wel! Het is een iiyama hm903dt met een radeon 9700. Ik heb gezocht op got, maar ik vond niet veel nuttigs, enkel over refresh rate tools en over iets in het register veranderen. Google bracht mij wederom naar refreshrate tools. Hoe los ik dit op?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Klippy

Still Game

Wat als je nou waar je refreshrate selecteerd in Windows dat vinkje daaronder uitvinkt zodat alle refreshrates worden getoond, ook die wat de monitor niet aankan (of iig wat windows denkt dat je monitor niet aan kan ;) ).

Kan je dan ook geen 100Hz selecteren?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Was ik erbij vergeten te zeggen, dat heb ik ook gedaan, blijft op 85Hz, ik ondervind dit leed door PowerStrip:(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heel apart. Powerstrip veranderd AFAIK niet het register mbt de refreshrate's terwijl het er nu wel op lijkt aangezien de refreshrate's wel gelocked blijven terwijl Power Strip uit staat.

Ik neem aan dat je een recente versie van de ATI Catalist hebt geinstalleerd. Zo niet, dan zul je het volgende niet kunnen doen. Ga eens naar je Display Properties > Advanced > Displays. Klik daar op 'Monitor'.
Vink 'Use DCC information' uit en kies je gebruikelijke resolutie en kies daarbij het aantal Hz wat je monitor maximaal aankan (100Hz) en klik op Ok en sluit even je Display Properties af.
De kans is aanwezig dat je nu wel gewoon in het tabblad 'Monitor' de juiste refreshrate kunt kiezen.
Als het niet werkt, zet dan 'Use DCC information' eens aan, misschien gaat het dan wel weer goed.

Werkt dit allemaal niet. Verwijder alle registerkeys van Powerstrip en installeer het opnieuw. Probeer nog eens de refreshrate te locken, alleen dan op 100Hz.

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 01-08-2003 22:17 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest, dat van DCC heb ik dernet geprobeerd, helaas geen geluk. Ik krijg dan 1600x1200 @ 75Hz? Ongeacht hoeveel Hz ik kies als ik dc info meuk uitzet. Ik snap hier werkelijk niets van. Laat ik wat register keys verwijderen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

probeer rage3dtweak, daarmee kan je toch resoluties/refreshrates toevoegen....

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog steeds niet verholpen :( Ik heb Rage3D geinstalleerd, ik kan hier alleen resolutie's mee selecteren en het aantal Hz maar dat komt bijna bijelke resolutie niet boven de 85 uit. PowerStrip heeft mijn pc opgefokt en ik kan nu geen 100Hz meer selecteren. Dit heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer :( Houdt WindowsXP niet ergens in het register of in een file deze waardes bij? Welke je kan selecteren?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

is dat niet dat bekende IIYAMA probleem die de juiste monitor capaciteit niet op de pin zet. Ik heb hier destijd een pin op mijn kabel voor afgebroken en toen was alles OK. Alternatief is powerstrip die de windows beveiliging ook weet te omzeilen (vision master pro 410)
zie ook Pin15 afbreken, maar wat dan?
en Het grote nVidia 75Hz bug overhaal topic./?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radeon en een vision master pro 454 (19") maar ik zal d'r eens naar kijken, toch bedankt. Powerstrip werkte wel een beetje, maar dan kreeg ik een niet net zo mooi resultaat als in windows dat ding op 100Hz zetten.

Verwijderd

al een keer je drivers opnieuw geinstalleerd van je videokaart?
dat werkte bij mij iig wel :)
Pagina: 1