Het grote nVidia 75Hz bug overhaal topic.

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 13:01
Zoals vele tweakers hier heb ik last van het zogenaamde 75 Hz bug. Ik kan de refresh rate van mijn videokaart niet hoger klokken dan 75Hz. Nu is dit pas sinds de detonator drivers vanaf 6.xx ongeveer. Het moet dus een foutje zijn bij nVidia en niet bij de rest. >:)

Nu zit ik dus al een tijdje te hopen dat bij elke nieuwe driver release die bug gefixed is. Maar helaas blijkt dit elke keer weer een illusie ;(. Nu moest ik ineens aan de Compuserver actie van t.net denken. Wat als we nu met zijn allen ons probleem naar hun toe mailen en vragen of ze er wat aan kunnen doen? Als ze dan ineens zoveel klachten krijgen, van ECHTE tweakers (die dus weten wat ze doen), dan willen ze mischien wel eens wat hogere prioriteit geven aan het oplossen van de bug. Want het moet kunnen werken anders zou het in de 6.xx drivers en eerder ook niet moeten werken.

Wie wil hier aan mee doen??

Zover ik op hun site kan vinden is het enige mail adres info@nvidia.com, wat mij niet echt een mail adres voor klachten lijkt. Iemand een ander idee??

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 09:05
Hier geen probleem. Installeer eens de monitor driver (inf file) van de iiyama vision master pro 510. Staan op www.iiyama.nl

Oppassen dat je de refresh niet te hoog zet! Zou niet weten wat jouw pc verder verschilt van de mijne. succes

• drZymo
edit:
uhmm voortaan ff beter lezen :)

Nee dat helpt dus nix.

En dan nog. Het is een fout bij zoveel mensen. Dan mogen ze daar wel wat aan doen na zo'n lange tijd.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Zelf draaide ik altijd 100 Hz op 1280/1024 met mn Iiyama VMPro 450 met Detonator 6.50, maar nu ineens kan ik niet meer hoger dan 85Hz op deze resolutie met de 12.41 drivers...

Geen 75Hz bug voor mij dus, maar een 85Hz.. Vreemd want ik heb gewoon de inf-files van Iiyama geinstalleerd (had ik al) en in de inf file van de 12.41 drivers staan de 85+ refreshrates wel aangegeven. Als ik echter kijk bij "List all modes" (advanced->adapter) dan zou ik zelfs op 640/480 niet hoger dan 85Hz kunnen draaien. (terwijl ik hier zelfs 120Hz kon draaien met 6.50).

Heb al vanalles geprobeerd. Registry aanpassen had geen effect, inf files aanpassen nog minder (als ik alleen 100 Hz liet staan kende die de resoluties helemaal niet meer). Alleen powerstrip kreeg m op 100 Hz, maar dat werkt dan alleen als je powerstrip eerst opstart en dat wil ik niet. De kaart en monitor ondersteunen het, dan moet er toch ERGENS een patch of fix voor te vinden zijn die iemand gemaakt heeft??

Heb overigens een GeForce 32MB DDR en draai Windows 2000 SP2 UK.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Gebruik je toch powerstrip, die detecteerd je monitor en kan altijd het max aan hz instellen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik denk dat iedereen hierboven Win2k draait ? Zou het daar ook niet iets mee te maken hebben... onder Win98 geen enkel probleem bij mij, maar bij Win2k wel.
In het laatste geval gebruik ik gewoon Powerstrip en dat is ook het enige wat bij mij WERKT.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zoals ik net al gezegd heb heb ik Powerstrip al geprobeerd... Probleem is dat de instellingen pas werken als je Powerstrip opgestart hebt. En ik wil niet alleen voor mn refreshrate een extra programma gaan draaien constant.

Dus tenzij er ook een optie is in Powerstrip 3 beta build 143 (die ik heb) om je refreshrate ook daadwerkeljik aan je OS-opties toe te voegen is dat geen optie.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Ga naar www.3dfiles.com en daar staat onder utilities een Nvidia refresh-fix :) . Download deze en je kunt per resolutie de refresh-rate goed instellen 8-)

If it ain't broke, fix it till it is...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb echt ALLES al geprobeerd, maar niks helpt.

Windows 2000 met een Asus GTS kaart en een Iiyama Vision Master Pro 17 (9017). De 6.47 drivers werken nogsteeds het beste, en alle drivers uit de 7, 10, 11 en 12 serie hebben het probleem met de 75Hz. Ik word er echt niet goed van :(

Elke week nieuwe drivers, maar dit probleem een keer oplossen komt niet bij ze op. Het lijkt erop dat bijna iedereen met dit probleem een Iiyama monitor heeft. Ik heb al allerlei INF files van verschillende monitoren gebruikt, maar niks helpt. In Windows 98 werkt alles prima, en met de 6.47 in Windows 2000 ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Laat maar :(

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Mensen gewoon een bnc kabel gebruiken en alles is opgelost. Heb ik ook gedaan. Ik hoorde dat 12.60 het ook niet meer had. Alleen begrijp ik niet dat die officiele release het wel heeft. Niet echt slim er zullen namelijk best veel mensen een iiyama hebben!!!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Precies hetzelfde probleem heb ik gehad met een Radeon onder Win2K - ook met een iiyama :-)

Ergens in die driver was een optie om de DDC signalen van de monitor te negeren: de driver scheen een max. refresh rate van 75 Hz te "ontvangen"... :?

In ieder geval: ik weet niet of nVidia ook zo'n instelling heeft, maar dit fikste de zaak bij mij...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Je schijnt ook een paar pinnetjes van je monitor connector af te kunnen breken, maar dat vind ik zonde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 22:05
Ik heb de oplossing, drivers bla bla bla, uuh nee, sinds det 6.50 is het gewoon kut in w2k dan , daarna, met welke reg patch of wat dan ook, het bleef 75 hz, dus als de software kut is moet je maar wat aan de hardware veranderen , gewoon pin 15 van je monitor kabel afbreken, dan zal ie net zoveel hz doen, als dat het hoort :)

W2k ceckt gewoon constant die hardware(monitor), zelf al staat ie aan, en heb je hem opgestart met een bnc kabel, en doe je snel de normale, zie ie het zelfs !!!!!!, en gaat ie gelijk teug naar 75 hz
Het probleem zit hem in de monitor die zegt dat ie maar 75 hz kan, slaat natuurlijk nergens op, maarja, maar Nvidia, op een 1 of andere manier , vind die het ook niet leuk, als zij die orders negeren, want dan kan je misschien een te hoge refresh rate instellen en kan officieel de monitor verrot gaan en krijgen zij de schuld...

Hmm nouja, ik hoop dat mij vage vroege verhaal helpt :P

• Carel
Ow, paragon, 12.60 bleef ook 75 hz bij mijn pa, 12,41 ook, ik snap dan weer niet dat bij andere mensen het weer wel doet ??>

Verwijderd

Ik snap al jullie problemen niet, ik heb zelf een GF2 en draai win2000 pro en heb een philips 107B monitor. ik draai gewoon op 100hz zonder enig probleem (detonator 12.40 final).

volgensmij vergeten jullie je monitor met de juiste drivers te installen

• Carel
LOL, hehe, het schijnt altijd voor te komen, behalve met Philips monitoren !!!

• ESteg
  • Laatst online: 22:35
Op vrijdag 08 juni 2001 10:28 schreef Carel het volgende:

W2k ceckt gewoon constant die hardware(monitor), (...) Het probleem zit hem in de monitor die zegt dat ie maar 75 hz kan, (...)
Ahaaa, dus tòch het DDC signaal... ;)

Ati heeft een optie om dit te negeren; nVidia blijkbaar niet... begrijpelijk maar wel lullig.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik heb geloof ik een keer last gehad van die bug. Toen kon ik het heel makkelijk oplossen met dit proggie: Refresrates Fix
Ik heb een Hercules GF2 GTS 64mb en een LG 78FT+. Ik heb Detonators 6.xx tot en met 12.xx op m'n systeem gehad met zowel DirectX 7 als 8.

• drZymo
Op vrijdag 08 juni 2001 10:09 schreef Exirion het volgende:
Ik heb echt ALLES al geprobeerd, maar niks helpt.

Windows 2000 met een Asus GTS kaart en een Iiyama Vision Master Pro 17 (9017). De 6.47 drivers werken nogsteeds het beste, en alle drivers uit de 7, 10, 11 en 12 serie hebben het probleem met de 75Hz. Ik word er echt niet goed van :(

Elke week nieuwe drivers, maar dit probleem een keer oplossen komt niet bij ze op. Het lijkt erop dat bijna iedereen met dit probleem een Iiyama monitor heeft. Ik heb al allerlei INF files van verschillende monitoren gebruikt, maar niks helpt. In Windows 98 werkt alles prima, en met de 6.47 in Windows 2000 ook.
vandaar ik dus ff actie wil ondernemen. Dit moeten ze toch wel op kunnen lossen. Ik ga geen fouten van hun oplossen op wat voor manier dan ook, moeten ze zelf maar oplossen vind ik.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 10:07 schreef -LoOneY- het volgende:
Ga naar www.3dfiles.com en daar staat onder utilities een Nvidia refresh-fix :) . Download deze en je kunt per resolutie de refresh-rate goed instellen 8-)
Juist ik snap ook niet dat mensen hier niet naar willen luisteren want deze werkt perfect dus MENSEN INSTALL DE PATCH EN HET WERKT geloof me nou maar ik heb het al zo vaak aan gegeven maar niemand luisterd ernaar...

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 10:37 schreef Carel het volgende:
LOL, hehe, het schijnt altijd voor te komen, behalve met Philips monitoren !!!
wie koopt er nu ook een iiyama.. danm ben je ook helemaal van de pot gerukt.. hahaha :) nee hoor... dus het probleem lijkt mij niet te zitten in de detonator drivers, maar in de iiyama drivers! heeft iemand dat al een keer uitgezocht???

• Carel
Esteg, jij hebt hem door, ow eeh andere gast, die reg patch werkt heel vaak niet , mails naar Nvidia sturen heeft ook geen zin, het is eigenlijk de schuld van iiyama !!!, als Nvidia zo relaxed zou zijn om ook die optie weer aan te zetten , zou leuk zijn, maar officieel is het dan zelfs hun schuld als je monitor verrot gaat, doordat zij die opties negeren, en jij toevallig de verkeerder monitor hebt geinstaleerd en daardoor teveel hz hebt gedaan...

• drZymo
Op vrijdag 08 juni 2001 10:38 schreef ESteg het volgende:

[..]

Ahaaa, dus tòch het DDC signaal... ;)

Ati heeft een optie om dit te negeren; nVidia blijkbaar niet... begrijpelijk maar wel lullig.
Kijk zoiets simpels moeten ze toch ook wel kunnen doen??
Al die fixes zijn leuk, maar ik heb liever gewoon een driver waar het gewoon werkt. Geen gezeik.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 10:41 schreef Caeculus het volgende:
wie koopt er nu ook een iiyama.. danm ben je ook helemaal van de pot gerukt.. hahaha :) nee hoor... dus het probleem lijkt mij niet te zitten in de detonator drivers, maar in de iiyama drivers! heeft iemand dat al een keer uitgezocht???
-4 Toll :Z

Verwijderd

het probleem is als je dat DDC signaal negeert, je instellingen kunt doen die je monitor niet aan kan. dan ontstaat de kans dat je je monitor opblaast. En dan zou Nvidia verantwoordelijk zijn. als je dus die patch gebruikt verander je dingen waardoor Nvidia niet verantwoordelijk gestelt kan worden (patch is niet officieel van Nvidia denk ik??).

PS opblazen van monitor komt niet zo vaak meer voor omdat ze ertegen beveiligd zijn, maar soms helpt da ook nie (laatst nog meegemaakt) :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 10:41 schreef Arne_F het volgende:
Juist ik snap ook niet dat mensen hier niet naar willen luisteren want deze werkt perfect dus MENSEN INSTALL DE PATCH EN HET WERKT geloof me nou maar ik heb het al zo vaak aan gegeven maar niemand luisterd ernaar...
Ja, dat werkt alleen voor GAMES. Over niet willen luisteren gesproken. Denk je dat _wij_ achterlijk zijn? |:( Die refresh fix lost alleen het 60Hz probleem in games op, maar heeft niks met de 75Hz bug te maken, want die is specifiek voor NVidia kaarten.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb het zelfde probleem, maar dan anders :9 , bij mij gaat mijn monitor standaard(IIY vmPro 400) niet tot zijn maximale resulutie. Zelfs als ik de inf file installeer :( :(

Maar ik heb het opgelost met de volgende handeling:
1. Ga naar het eigenschappen voor beeldscherm.
2. Instellingen -> geavanceerd -> monitor
3. Vink het vakje 'plug and ...' UIT.
4. Druk op toepassen.
5. Druk op wijzigen -> lijst met stuurprogramma's uit specifieke lokatie.
6. Verwijs naar de directory waar je de drivers hebt staan.
7. Kies je monitor
8. KLAAR. 8-)

Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt!!

Goedluck, P.

PS: voor mij geen INviTdeLa meer :D
'k heb nu een KYRO II :) :)

Verwijderd

Ik heb een tnt1 en een sony 200ES, toen ik win2k had geinstaleerd kon ik alleen maar 1024 bij 786 op 75 hz instellen(hij kan 85 hz aan). Ik heb gewoon bij advanced propeties bij monitor het vinkje: hide modes that monitor cannot display, uitgevinkt. Toen kon ik wel 85hz kiezen, trouwens ook 100 en 120, maar dat kan die niet aan volgens mij.

• drZymo
Op vrijdag 08 juni 2001 10:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, dat werkt alleen voor GAMES. Over niet willen luisteren gesproken. Denk je dat _wij_ achterlijk zijn? |:( Die refresh fix lost alleen het 60Hz probleem in games op, maar heeft niks met de 75Hz bug te maken, want die is specifiek voor NVidia kaarten.
psies :)

• Carel
Je kan deze topics heeeeeeeeeeeeeeel lang maken, maar er is maar 1 oplossing die snel en makkelijk is , BREEK NOU GEWOON PIN 15 VAN JE MONITOR AF !!!

oja, over garantie enzo dan he, ik heb hierzo zelfs een TXTtje van iiyama, die dat noemen dat als niks lukt dat de enige optie is , en wie ziet dat trouwens nou, helemaal nieman, je doet gewoon, als de monitor alnog ooit verrot gaat en je hebt nog garantie de kant met de missende poot 15 in je monitorm tenzij je daar zo'n ander stekkertje hebt dan , maar het is een sompele makkelijk oplossing..?, ik heb het nu al 2 keer gedaan, en het werkt !!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 11:00 schreef Carel het volgende:
Je kan deze topics heeeeeeeeeeeeeeel lang maken, maar er is maar 1 oplossing die snel en makkelijk is , BREEK NOU GEWOON PIN 15 VAN JE MONITOR AF !!!
Hmm.. Ik was vergeten dat op mijn monitor de kabel nog afschroefbaar is. Aan beide kanten van de kabel een connector, dus ik ga pin 15 afknippen >:)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 10:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee hoor bij werkt het ook in windows etc.. gewoon alles instellen wat je maar wilt :P :P dus ik weet niet wat je zit te lullen..

Verwijderd

KOOP EEN ATI RADEON

als je van het gezeik af wilt zijn hehehe

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OK, pin afgebroken en resoluties tot 2048x1536@120Hz LOL Nah, ik kan weer lekker 1152*864@85 draaien met _recente_ drivers :P

Pak gewoon een dun plat tangetje, en wrik pin 15 een beetje heen en weer totdat ie afbreekt. In de connector staat de pinnummering vermeld, dus er kan niks foutgaan :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Arne_F :
Nee hoor bij werkt het ook in windows etc.. gewoon alles instellen wat je maar wilt dus ik weet niet wat je zit te lullen..

KOOP EEN ATI RADEON
als je van het gezeik af wilt zijn hehehe
Wat doe je hier als het probleem zelf niet hebt? Dit topic is begonnen voor mensen die problemen hebben met hun goeie en dure hardware, en die daar al maanden gigantisch veel ergenis over hebben. Als jij daarmee de draak steekt, dan raak je een gevoelige plek omdat mensen zich doodergeren aan deze bug. Als dan een grapjas zoals jij daar lekker bij komt zeiken, dan schiet dat in het verkeerde keelgat. Het is mooi weer, dus ga lekker buiten spelen ofzo. Je laat met je geblaat zien dat je niet weet waar je het over hebt, en WAT de bug precies inhoudt. Probeer te helpen, maar doe niet zo vreselijk triest :r

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb een GeForce2 MX met een Iiyama S900MT1 (niet zeuren over de crapste 19" van Iiyama)
Onder 2000 heb ik het probleem niet en onder XP ook niet. Maakt niet uit welke detonators... Maakt ook niet uit welke monitor drivers Iiyama of P&P.

twitter.com/curly_sanders

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:09

Dark

who tweaked the light?

hier:

Eindelijk weer 100Hz

schreef ik al dat je pins kon removen (afbreken) , als je monitor geen losse kabel heeft, haal je een verleng-kabel en breek je daar de pin uit, blijft je monitor gewoon heel >:)

edit:
hey exerion :) ik zie nu dat het jou ook gelukt is ... mooi joh ! ... ik zei je toch dat het altijd kon ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 11:23 schreef Exirion het volgende:
Je laat met je geblaat zien dat je niet weet waar je het over hebt, en WAT de bug precies inhoudt. Probeer te helpen, maar doe niet zo vreselijk triest :r
Wat jij zegt maar bij mij werkt het dus dan zou het bij andere toch ook moeten werken enne je kant het proberen of die fix werkt en als het werkt dan heb ik toch mensen geholpen of niet soms..... nou ik ga buiten spelen de mzlls

• Carel
Verleng kabel zuigt, krijg ja zwakker signaal en schaduw, of je moet een hele dure hebben ...., dan nog liever 75 hz :P

• drZymo
Ok niet precies wat ik wilde, pin 15 removen is toch een "kleine" beschadiging van je hardware, maar het werkt wel :)

Hmmm heeeeerlijk 100 Hz..:9

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:09

Dark

who tweaked the light?

Op vrijdag 08 juni 2001 12:18 schreef Carel het volgende:
Verleng kabel zuigt, krijg ja zwakker signaal en schaduw, of je moet een hele dure hebben ...., dan nog liever 75 hz :P
zoek een oude voodoo kabel, die zijn lekker kort...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Pin15 afbreken doet het m ;)

Eindelijk weer 100Hz

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Kan mijn 450 dus ook maar op 1280x1024@85Hz draaien :( :(

Model A901HT Vision Master Pro450
Beeldbuis 50cm (19")
diagonaal fosforgebied: 46cm (18") DiamondTron NF
Dot pitch 0,25 (center) - 0,27 (edge)
Sync Frequentie Horizontaal: 27,0 - 115kHz, Verticaal: 50 -160Hz
Bandbreedte videosignaal 300Mhz dot clock
Resoluties 640 x 480 @ 160Hz
800 x 600 @ 160Hz
1024 x 768 @ 142Hz
1152 x 864 @ 126Hz
1280 x 1024 @ 107Hz
1600 x 1200 @ 92Hz
1600 x 1280 @ 86Hz

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Er zijn 3 dingen die je kunt doen (ik heb exact dezelfde monitor en exact dezelfde problemen):

a. Je leeft met 1280/1024@85Hz en 12.41 drivers

b. Je leeft met 1280/1024@100Hz en 6.50 drivers

c. Je gebruikt de 'pin 15 methode' en draait 1280/1024@100Hz en 12.41 drivers

Dit is volgens mij de conclusie uit de gehele discussie. Correct me if im wrong.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

optie d) gebruik powerstrip ;)

kun je niet die pin afplakken ipv afbreken ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• drZymo
Op dinsdag 19 juni 2001 23:17 schreef freddifish het volgende:
optie d) gebruik powerstrip ;)

kun je niet die pin afplakken ipv afbreken ?
afplakken?? hoe wil je dan die pin nog in je de stekker krijgen???
ding past nu al nauwlijks
en who cares als je hem ooit nog wil gebruiken (voor weet ik het wat) dan koop je toch gewoon een nieuw kabeltje??

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 08 juni 2001 11:19 schreef Exirion het volgende:
OK, pin afgebroken en resoluties tot 2048x1536@120Hz LOL Nah, ik kan weer lekker 1152*864@85 draaien met _recente_ drivers :P

Pak gewoon een dun plat tangetje, en wrik pin 15 een beetje heen en weer totdat ie afbreekt. In de connector staat de pinnummering vermeld, dus er kan niks foutgaan :)
'k heb em omgevouwd.. werkt nog beter.. kun je em ook weer trug vouwen ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Leipo
  • Niet online
en bij het omvouwen breekt hij weer af :)

ik heb het dus ook op mijn 107p20 van PHILIPS! dus dat gel#l van Philips monitoren hebben het niet klopt dus niet.

maar die tip van dat voodoo kaart kabeltje bracht me inderdaad op een idee: dat kabeltje heb ik nog liggen dus dan breek ik daar pin15 vanaf :)

• Bert
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Volgens mij ligt het ook aan het type NVidia kaart dat je hebt. Ik heb een V770U (tnt2u) en heb nergens last van. Ik heb ook geen philips monitor maar een CTX trinitron.

Ik denk dat het dan aan de GForce x serie ligt? Of zijn er ook mensen met een tntx chip die daar last van hebben?

instellingen zijn :
1152x864x32 100Hz

• Leipo
  • Niet online
ik heb dus een tnt2pro en had er dus ook last van... het ligt ook aan de detonator drivers (anders zou je er ook met de 6.xx drivers last van moeten hebben).

maar ik heb net pin15 afgebroken en het werkt inderdaad perfect!!
ik heb een verloop kabeltje gebruikt die ik vroeger tussen me s3 virge en me monster3d 4mb had hangen (toch goed dat ik dat bewaard heb). dat is een erg kort kabeltje en dus geen signaal verlies (tenminste ik merk niets).

deze kabeltjes zijn volgens mij ook nog te koop in de meeste goede pc-zaken.
nu hoef ik tenminste niet meer te kloten met fixes die niet werken en ik heb nog steeds garantie op me monitor omdat ik daar niets aan veranderd heb :)
Pagina: 1