Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Korakal schreef op 20 August 2003 @ 16:36:
[...]

Gevalletje van DOA: dead on arrival
Mnee is niet waar, is een bekend T-Mobile/Ben probleem, de ×55's schrijven te snel naar de SIM waardoor je die error krijgt als je hem aan zet, voor de rest doet alles het gewoon goed en merk je er ook niks van :)
Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb, heb er hier met m'n M55 ook 'last' van, maar goed ding staat toch 24/7 aan dus 'k zie die error nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 17:06:
Die schrijffout dat is een veel voorkomend iets bij de Siemens S55 i.c.m. met T-Mobile. Ik heb hetzelfde, en het schijnt te zijn dat de telefoonstoegankelijkheidstijd van de telefoon sneller is dan de SIM kaart aankan van T-Mobile. Dus niet te druk om maken !!!
OOOOHH maar dan :)
gewoon mee leren leven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, het blijkt iets te zijn wat gewoon vaker voorkomt !!! Heeft geen enkele invloed op het functioneren ervan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertrouw de telefoon niet echt meer... Heb thuis een splinternieuwe liggen (van de Orange shop omdat m'n oude kapot was)

M'n oude was dus ineens uitgevallen en was echt dood... Hij wou echt niet meer opstarten..... ook niet met andere accu oid.
Maargoed daardoor is m'n vertrouwen ook weg, en heb ik geen zin meer om alles terug te zetten op deze nieuwe want dan moet ik eerst op internet alles opnieuwe downlaoden en afzoeken.. :Z :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:01:
Ik vertrouw de telefoon niet echt meer... Heb thuis een splinternieuwe liggen (van de Orange shop omdat m'n oude kapot was)

M'n oude was dus ineens uitgevallen en was echt dood... Hij wou echt niet meer opstarten..... ook niet met andere accu oid.
Maargoed daardoor is m'n vertrouwen ook weg, en heb ik geen zin meer om alles terug te zetten op deze nieuwe want dan moet ik eerst op internet alles opnieuwe downlaoden en afzoeken.. :Z :(
bedankt voor je mededeling... kunnen we niet echt veel mee. Elk merk mobiel heeft wel eens zn uitvallers, helaas. Maarja, een firmware-upgrade en meer hoef je toch niet echt te doen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik heb FW 16 en dat werkt echt geweldig goed !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik ben zelf ook in het bezit van een Siemens S55 (+ camera). Deze heb ik in juni dit jaar met abonnement besteld via GSMweb.nl. De afhandeling daarvan ging prima. Ik ben zeer tevreden met het toestel, alleen heb ik er toch wat problemen mee. Vanaf het moment dat ik de GSM kreeg, streept/flikkert het display. Dit is met name te zien als er een witte achtergrond is en je schuin van boven naar het scherm kijkt. Het is te vergelijken met een gsm die je bij je monitor houdt, of de flikkering van een monitor met een lage refreshrate. De ene keer is het erger dan de andere keer. Vooral wanneer dit goed te zien is, is dit zeer irritant. Ik wilde nog vergelijken met een andere S55, maar ik ken niemand die ook zo’n toestel heeft.
Daarnaast is één pixel iets donkerder dan de rest. Maar hier houdt het niet op. De laatste maand heb ik af en toe last van spontaan uitvallen van het toestel, zwaar irritant. Soms enkele keren per dag en dan weer een week niet. Vaak haal ik het toestel uit mijn broekzak en dan blijkt hij uit te zijn. Mijn vraag: zijn er meer mensen die hier last van hebben en zijn er manieren om deze problemen te verhelpen? Ik bedoel dan vooral het probleem met het display en de uitval van het toestel. Die donkere pixel valt naar mijn mening niet te verhelpen.

Ik zal hem hoogstwaarschijnlijk wel moeten opsturen voor reparatie denk ik...

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Frenkie567 schreef op 20 August 2003 @ 19:53:
Vanaf het moment dat ik de GSM kreeg, streept/flikkert het display. Dit is met name te zien als er een witte achtergrond is en je schuin van boven naar het scherm kijkt. Het is te vergelijken met een gsm die je bij je monitor houdt, of de flikkering van een monitor met een lage refreshrate. De ene keer is het erger dan de andere keer. Vooral wanneer dit goed te zien is, is dit zeer irritant. Ik wilde nog vergelijken met een andere S55, maar ik ken niemand die ook zo’n toestel heeft.
Same here, maar het stoort me niet.

Geen last van de anderen problemen die je omschrijft.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:01:

Wil je er vanaf?

• StingrayNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07
Ff een ander vraagje......heeft iemand deze telefoon icm een vodafone abbo de mms al werkend gekregen??
Ik krijg steevast het antwoord dat ze op de specs van de fabriek zitten te wachten en dat het dan binnenkort word ondersteund door Vodafone.
Terwijl in duitsland vodafone de boel wel in orde heeft. En als je ze dat verteld dan staan ze je of stom aan te kijken of ze zeggen ijskoud dat dit niet waar is.
Rare jongens bij vodafone.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:41:
Precies, het blijkt iets te zijn wat gewoon vaker voorkomt !!! Heeft geen enkele invloed op het functioneren ervan !!!
Het heeft wel invloed op het functioneren, zij het niet zoveel. De instellingen van het sturen van een SMS staan bijvoorbeeld op de sim. Ik vind het wel hoogst irritant dat ik elke keer dat ik een SMS stuur mijn telefoon moet wijsmaken dat ik tekst/maximale levensduur enzo wil. Ik heb T-mobile hier al over gebeld, maar ze hadden er nog geen oplossing voor ;(

Verwijderd

je moet je instellingen gewoon permanent maken !!! Doet ie bij mij wel in het instellingen menu !!!!!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 11:10:
je moet je instellingen gewoon permanent maken !!! Doet ie bij mij wel in het instellingen menu !!!!!
Het zou fijn zijn als je bij zo'n kreet ook wat meer uitleg geeft (menu x-y-z optie bla?)
Ik kan bij de instellingen geen sms-instellingen vinden. Die vind ik alleen onder Berichten-Instellingen-SMS (5-10-1). Als ik daar instellingen probeer te veranderen krijg ik ook gewoon een SIM-schrijffout error.

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik kan na firmware upgrade (fw16) geen alarm meer gebruiken bij afspraken ed. ik stel hem wel in dat alarm op AAN staat, maar dan sla je het op, bekijk je je afspraken en dan staat het alarm gewoon uit.. bewerk je je afspraak sla je het op.. en dan staat het weer gewoon UIT.. meer mensen hier last van?

Edit: ja dus, nu ik wat pagina's terug erover lees..

nog steeds niemand een oplossing? :(

[ Voor 14% gewijzigd door Xof op 21-08-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Wat ik me afvroeg: Bij mijn SL45 krijg ik mijn statusrapport (van een smsje) te zien in mn beeldscherm, dus niet als apart smsje. Is dit nog steeds zo bij de S55? of is dit standaard bij alle siemens modellen?

Verder: zijn er meer mensen die overgestapt zijn van een SL45 naar een S55? zijn jullie tevreden, of raden jullie een andere telefoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mad_Cow schreef op 22 August 2003 @ 21:12:
Wat ik me afvroeg: Bij mijn SL45 krijg ik mijn statusrapport (van een smsje) te zien in mn beeldscherm, dus niet als apart smsje. Is dit nog steeds zo bij de S55? of is dit standaard bij alle siemens modellen?

Verder: zijn er meer mensen die overgestapt zijn van een SL45 naar een S55? zijn jullie tevreden, of raden jullie een andere telefoon aan?
statusrapport van een sms's is gewoon in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

m@fkeez schreef op 23 August 2003 @ 18:05:
[...]
statusrapport van een sms's is gewoon in te stellen.
Dat is niet het antwoord op de vraag ;)
Mad_Cow schreef op 22 August 2003 @ 21:12:
Wat jij bedoelt is een statusmelding via de CB interface van de telefoon. Dat is bij de S55 niet meer zo, het komt gewoon in de SMS inbox terecht, tussen de gewone inkomende SMS berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korakal schreef op 23 August 2003 @ 18:13:
[...]

Dat is niet het antwoord op de vraag ;)

[...]

Wat jij bedoelt is een statusmelding via de CB interface van de telefoon. Dat is bij de S55 niet meer zo, het komt gewoon in de SMS inbox terecht, tussen de gewone inkomende SMS berichten.
Volgens mij is er wel een klein verschil met gewone sms berichten. Bij het lezen van een statusrapport dient de linker knop al gelijk als wisknop, waar je bij gewone sms-jes eerst moet doorscrollen tot het einde van het bericht. Niet een heel schokkend verschil, maar wel handig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

gwystyl schreef op 23 August 2003 @ 18:21:
[...]

Volgens mij is er wel een klein verschil met gewone sms berichten. Bij het lezen van een statusrapport dient de linker knop al gelijk als wisknop, waar je bij gewone sms-jes eerst moet doorscrollen tot het einde van het bericht. Niet een heel schokkend verschil, maar wel handig vind ik.
Daar heb je gelijk in. Vandaar ook mijn omschrijving, lees m nog maar eens een keer goed door :) Ik heb expres niet gezegd dat het als SMS bericht binnenkomt, want dat is namelijk niet zo. Het komt alleen in de SMS Inbox. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Das Jammer, want dat vond ik wel heel fijn aan mn SL45. Maar thanks voor de info.
Ik zou nog wel graag wat ervaringen willen horen van mensen die zijn overgestapt van de SL45 naar de S55. Was het een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik heb sinds gisteren ook deze telefoon, ben er erg tevreden over, maar ik zit met een probleem. Ik heb de telefoon gekocht icm met Hi20 en een i-mode abonnement (eerste 2 maanden gratis). Nu zat er een klein boekje bij van Hi over hoe je je moet aanmelden bij I-mode. Bij mij gaat het al fout bij stap twee. Ik krijg dan namelijk "ongeldig csd profiel". Nu heb ik dat allemaal nagekeken, zelfs met de instellingen die in de mini FAQ staan, maar wat ik ook probeer ik blijf deze fout hebben. Ik heb zelfs een tweede profiel aangemaakt, maar ook dit mocht niet baten. Iemand anders ook dit probleem (gehad)?

[ Voor 2% gewijzigd door Ralphie op 24-08-2003 13:17 . Reden: typo ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dan moet je GPRS even aanzetten in Menu - 9 -6
Je kunt er ook een snelkoppeling van maken..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Krypt schreef op 24 August 2003 @ 13:29:
Dan moet je GPRS even aanzetten in Menu - 9 -6
Je kunt er ook een snelkoppeling van maken..
GPRS staat aan :) Ik zie ook boven in mijn scherm GPRS staan. Wat doet CSD eigenlijk? Is dit ok een soort van verbinding?

[ Voor 20% gewijzigd door Ralphie op 24-08-2003 14:18 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ralphie schreef op 24 August 2003 @ 13:34:
[...]

Wat doet CSD eigenlijk? Is dit ok een soort van verbinding?
CSD = Circuit Switched Data, oftewel GSM-data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ik lees zojuist dat de S55 ok wel problemen heeft met de GPRS verbinding (post van Ch!pY-J) en op het i-mode forum. Dit zou natuurlijk ook mijn probleem kunnen zijn. Wat kan hieraan doen? Toestel voor langere tijd uitzetten, of kan ik hem ook gewoon aan laten staan?

HODL

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Dit is wel weer een beetje een mindere actie. Net ff naar de Belcompany geweest om te kijken hoe het met de reparatie van m'n phoontje is (2-toets afgebroken), vertellen ze me doodleuk dat het geen garantie is en dat het valt onder schade door foutief gebruik. Dan mogen ze mij wel eens vertellen wat ik dan wel niet verkeerd heb gedaan. Het laten repareren kost me gewoon bijn 100 pleuro's. Vind ik wel een beetje erg veel.
Ventje in de winkel zou nog ff gaan bellen waar ze het op bazeren dat foutieve gebruik, ben wel benieuwd.
En nu maar hopen dat het gewoon gemaakt gaat worden.

• Korakal

Korakal

Up up up!

babbelbox schreef op 28 August 2003 @ 14:40:
Het laten repareren kost me gewoon bijn 100 pleuro's. Vind ik wel een beetje erg veel.
Wat?!! 100 euro voor een toetsenbordje? 't Moet niet gekker worden :/
Volhouden dat je er niet mee akkoord gaat! 't Is gewoon een fabrieks- c.q. ontwerpfout.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 28 August 2003 @ 14:40:
Dit is wel weer een beetje een mindere actie. Net ff naar de Belcompany geweest om te kijken hoe het met de reparatie van m'n phoontje is (2-toets afgebroken), vertellen ze me doodleuk dat het geen garantie is en dat het valt onder schade door foutief gebruik. Dan mogen ze mij wel eens vertellen wat ik dan wel niet verkeerd heb gedaan. Het laten repareren kost me gewoon bijn 100 pleuro's. Vind ik wel een beetje erg veel.
Ventje in de winkel zou nog ff gaan bellen waar ze het op bazeren dat foutieve gebruik, ben wel benieuwd.
En nu maar hopen dat het gewoon gemaakt gaat worden.
Tsss. Wat een reactie zeg van Belcompany! Anhoewel, bij mij in de Orange Shop kreeg ik dezelfde reactie van de shop medewerker. Ik keek hem met zo'n gezicht aan van wat voor onzin probeer jij nu weer te verkopen. Ik weet niet op wat voor termijn dit bij jou gebeurd is, maar ze moeten er echt wel garantie op leveren. Anders is dit wel hele slechte garantie van Belcompany! Ga anders naar een ander Belcompany filiaal of probeer de manager te spreken.

Over dat GPRS gebeuren bij Orange. Dus vlak voordat ik op vakantie ging (vorige week maandag) deed Share het dus wel opeens weer. Het lag dus duidelijk aan het Orange GPRS netwerk. Ze hadden problemen met de Share server.

In Frankrijk heb ik naar alle plezier kunnen Share-en. Ben vannacht thuis gekomen. Vanmorgen weer even geprobeerd en het is weer helemaal nada noppes. Share ligt er weer helemaal uit. Straks maar weer eens met de helpdesk bellen....

Trouwens, mijn telefoon crashed tegenwoordig wel heel regelmatig met FW 16. Ik weet niet precies waardoor dat komt, maar het is wel irri.
• Ontwaken vanuit de standby stand (wel met heel weinig ontvangst op die plek & automatische netwerk keuze uit) (al een paar keer voorgekomen)
• Tijdens het typen van een e-mail (waarschijnlijk ook met heel weinig ontvangst op dat moment)

Ow ja, nog een reactie op een vraag van iemand hierboven. Ja, ik merk ook wel eens dat het scherm flikkert, alsof hij op dat moment op een hele lage refresh rate draait. Maar ergelijk vind ik het niet. Wat irritanter is, is als je bijvoorbeeld snel door een net getypt sms-je of e-mailtje heen scrollt. Het onderste gedeelte van het beeld word dan niet volledig opgebouwd; de info boven de menu knoppen verschijnt niet volledig in het scherm. Maar dit schijnt vanaf het begin al een probleem te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 28-08-2003 15:03 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ch!pY-J schreef op 28 augustus 2003 @ 14:55:
[...]
In Frankrijk heb ik naar alle plezier kunnen Share-en. Ben vannacht thuis gekomen. Vanmorgen weer even geprobeerd en het is weer helemaal nada noppes. Share ligt er weer helemaal uit. Straks maar weer eens met de helpdesk bellen....
offtopic:
is het nog gelukt met je Share foto-album in Frankrijk eigenlijk? :D

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 28 August 2003 @ 14:58:
[...]

offtopic:
is het nog gelukt met je Share foto-album in Frankrijk eigenlijk? :D
offtopic:
nee helaas, tnx voor de moeite in ieder geval

Voor diegene die snel foto's online willen hebben in hun Share fotoalbum.
Zij kunnen een mailtje sturen naar toevoegen@fotoalbum.orange.nl. In de onderwerp regel moet je je 06 nummer neerzetten, gevolgd door een spatie. Daarachter een pincode, te genereren via Mijn Orange (PC). Ga hiervoor naar je fotoalbum en vervolgens naar toevoegen. Verder staat het beschreven.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik merk wel dat het ding echt 2x zo snel leeg gaat op een 900 MHz-netwerk. In Frankrijk moest ik wel erg veel opladen. Terug in Nederland doe ik er echt veeeel langer mee, met 1 accu... Vooral bellen hakt erin. Je ziet ook een beetje het scherm flikkeren als je via 900 MHz belt :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Hehe... dat komt juist niet door het 900 MHz netwerk, maar door de minder krachtige dekking in Frankrijk.
Hier in Nederland zijn we behoorlijk verwend, de netwerken zijn bijna overal krachtig. In Frankrijk zijn er veel meer zwakke plekken c.q. gaten in het netwerk. Het toestel moet beter z'n best doen om te zenden of zelfs om een ander netwerk te zoeken. Dát kost stroom...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Korakal schreef op 28 August 2003 @ 15:22:
Hehe... dat komt juist niet door het 900 MHz netwerk, maar door de minder krachtige dekking in Frankrijk.
Hier in Nederland zijn we behoorlijk verwend, de netwerken zijn bijna overal krachtig. In Frankrijk zijn er veel meer zwakke plekken c.q. gaten in het netwerk. Het toestel moet beter z'n best doen om te zenden of zelfs om een ander netwerk te zoeken. Dát kost stroom...
Nee hoor, bijna altijd 4 streepjes op Orange FR hoor... Dekking is verbazend goed daar! (toen ik overschakelde op Bouygues die vrijwel alleen 1800 gebruikt, ging de accu veel langzamer leeg)

Trouwens, toen we door België reden had ik mobistar. Da's ECHT een goed netwerk _O_ Beter dan alle netwerken in NL imo!

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-08-2003 16:05 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:29:
O

:? Hoe verberg ik m’n operatornaam?
:Y) --> Instellingen --> Weergave --> Operator.
Als je nu een transparant gifje van 1 bij 1 pixeltje op je telefoontje zet en die selecteert staat er geen operator meer. Zo'n plaatje is te downloaden op http://www.club-siemens.com/logos/s55/s55-transparent2.gif
heeft iemand dat plaatje nog :? hij staat er niet meer

• Rev!
  • Niet online
whoops, hij is gewoon verplaatst

http://www.club-siemens.net/fun/transparent.gif

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb de S55 binnen en mijn sim-kaart overgezet.
Dat gaat goed.
De DataSuite geinstalleerd 1.0.0.53, ook dat gaat goed.
Hij wil echter de gegevens van mijn sim-kaart niet syncen met Outlook 2002.
De gegevens staan nog op de sim-kaar.
Moeten deze naar de telefoon worden gekopieerd en dan kan men pas syncen?
Zo ja, hoe doe ik dat?

Dank.

• Korakal

Korakal

Up up up!

i2Paq schreef op 28 August 2003 @ 18:28:
De gegevens staan nog op de sim-kaar.
Moeten deze naar de telefoon worden gekopieerd en dan kan men pas syncen?
Zo ja, hoe doe ik dat?
De software werkt idd (alleen) met het toestelgeheugen. Het kopiëren doe je door je toestel uit te schakelen, SIM eruit, toestel even aan&uit, SIM er weer in. Dan krijg je de vraag of je de items van de SIM naar het toestelgeheugen wilt kopiëren.
Overigens biedt het adresboek (toestelgeheugen) meer voordelen t.o.v. het telefoonboek (SIM geheugen). Je kunt namelijk meerdere entries per naam kwijt, adressen, etc.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Korakal schreef op 28 August 2003 @ 18:34:
[...]

SIM eruit, toestel even aan&uit, SIM er weer in.
Dat er uit... ooit al eens geprobeerd?

:Y) nagelvijl dit the trick.

Done! Maar geen vraag of ik wil kopieren. :|

update Je moet eerst je Adresboek als mainboek selecteren en dan zit er onder de linkerbutton onder je display de mogelijkheid tot syncen.
Deze indrukken en dan "duurt" het even maar dan komt de vraag "adressen kopieren?". :Z

[ Voor 51% gewijzigd door i2Paq op 28-08-2003 19:11 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 28 August 2003 @ 15:22:
Tjeez, dat ging inderdaad super hard daar in Frankrijk. Ik had hem dus vastgezet op Orange FR, omdat ik alleen via dat netwerk kon GPRS-en. Echter, ik had maar 0 tot 2 streepjes bereik. Resultaat: iedere dag aan het infuus! Echt niet normaal!

Een dagje naar een grotere plaats in de buurt (Rouen), en toen deed hij het gewoon twee dagen...

tja, waar zal dat dan aan liggen? idd het bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
vandaag weer ff contact gehad met Belcompany. Ze blijven er dus gewoon bij dat het buiten de garantie valt. Dus ik naar het nummer van Siemens gevraagd, wisten ze niet :? :X :? :X
Heb ff op siemens.nl gekeken en daar kwam ik een nummer tegen (0900-3333100) van de Siemens klanten service. Die maar gebeld en het hele verhaal uitgelegd, en die sturen me weer door naar Customer Care, moest ik daar maar een klacht indienen en het verhaal uitleggen. Hebben ze daar weer geen telefoon, alleen maar postadres of fax. Dus ik net briefje geschreven dat ik het niet eens ben met de wijze waarop zij de reparatie uitvoeren (kost me nog 42 euro om hem ongerepareerd terug te laten komen :X :X :X ).
Hoop maar dat ze nu wat redelijker zijn en gewoon op garantie basis de reparatie uit gaan voeren, want dit vind ik geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 29 August 2003 @ 15:34:
vandaag weer ff contact gehad met Belcompany. Ze blijven er dus gewoon bij dat het buiten de garantie valt.
Tegenwoordig zijn fabrikanten verplicht degelijke producten af te leveren. Fabrikanten zijn verplicht om standaard 2 jaar garantie te leveren op goederen bij mijn weten. Dit is sinds vorig of sinds dit jaar. Ik weet ook niet hoe lang je hem al hebt, misschien zou je dat ook wel kunnen vermelden. Wat ook belangrijk is, is te vermelden dat het bij normaal gebruik is gebeurd en dat het daardoor belachelijk is dat je in zo'n korte tijd geen garantie krijgt. Als ik jou was zou ik een klacht indienen bij de BelCompany zelf en het bij een ander filiaal proberen.

Ik heb nu een vaag probleem zeg! In mijn woning heb ik bijna vol bereik op het toestel, maar krijg ik geen GPRS verbinding tot stand (foutmelding: Fout bij GPRS verbinding (Fa04) ), sinds donderdag. Daarvoor in Normandië (Frankrijk) geen probleem. Vandaag nog steeds dezelfde foutmelding, behalve in Gouda en Waddinxveen. Daar deed hij het perfect!
Ben in Gouda naar de Orange shop gegaan. Die medewerker die wilde het toestel wel om laten ruilen, alleen had ik daar niet zo'n behoefte aan; ik heb net 2 weken een zowat nieuw toestel, waarom dan meteen weer een nieuwe? Maar weer eens bellen met de Share helpdesk...

Heeft één van jullie misschien een vermoeden waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Weet iemand in welke map je de kleuren schema's moet zetten? ik had ze in de map Colour scheme gezet alleen dan ziet de telefoon ze niet? o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Revision schreef op 29 August 2003 @ 23:41:
Weet iemand in welke map je de kleuren schema's moet zetten? ik had ze in de map Colour scheme gezet alleen dan ziet de telefoon ze niet? o_O
Wel hoor ;) Daar staan ze prima. Alleen... er kunnen er maar 4 tegelijk worden ingeladen. Je zult dus een andere moeten overschrijven. Kies een willekeurig profiel en klik op inladen. Je kiest dan een kleurprofiel wat je op je telefoon hebt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ah ok

Heeft iemand mdoom trouwens aan de praat gekregen? hijs nou al een kwartier aan het laden ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ch!pY-J schreef op 29 August 2003 @ 22:19:
[...]

Tegenwoordig zijn fabrikanten verplicht degelijke producten af te leveren. Fabrikanten zijn verplicht om standaard 2 jaar garantie te leveren op goederen bij mijn weten. Dit is sinds vorig of sinds dit jaar. Ik weet ook niet hoe lang je hem al hebt, misschien zou je dat ook wel kunnen vermelden. Wat ook belangrijk is, is te vermelden dat het bij normaal gebruik is gebeurd en dat het daardoor belachelijk is dat je in zo'n korte tijd geen garantie krijgt. Als ik jou was zou ik een klacht indienen bij de BelCompany zelf en het bij een ander filiaal proberen.
Ik heb mijn toestel sinds 10 april dit jaar, en hij is stuk gegaan rond 5 augustus dit jaar, da's dus bijna 4 maanden. In de brief heb ik ook vermeld dat het gebeurd is tijdens het tikken van een SMS, en volgens mij is die telefoon daar toch wel voor bedoeld, of ik moet het mis hebben, dan moeten ze me dat maar ff vertellen.
Kan het niet bij ander filiaal proberen, want ik heb het toestel niet meer, die is nog bij siemens, en om hem ongerapareerd terug te laten komen kost het me dus ruim € 40, dus da's ook niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Naar aanleiding van dit topic waarin ik aangaf op zoek te zijn naar een Dual Sim oplossing voor oa. de Siemens S55, wilde ik ook hier even laten weten dat ze binnenkort verkrijgbaar zijn;
Hallo,
We krijgen over enkele weken de dual sim voor de S55
Mvg,
Henry Jonkers
www.stuntprijzen.net
Ter informatie:
Een Dual Sim biedt de mogelijkheid om 2 simkaarten in je GSM te plaatsen. Het is echter NIET mogelijk om ze tegelijkertijd te gebruiken, je bent dus NIET op beide nummers tegelijk bereikbaar omdat je moet switchen tussen de kaarten.
Het is naar mijn mening een goede oplossing als je, zoals ik, 2 abbo's hebt en maar 1 nummer actief gebruikt. Je kan dan toch gebruik maken van al je belminuten.

Misschien ook een idee om dit in de S55 faq op te nemen ? (of zodra ze verkrijgbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn leven gewijd aan siemens telefoons ( 8) ) dus ik weet inmiddels dat er op iedere siemens telefoon het deuntje zit dat gaat van... euh.. 6 tonen die wat lager en dan weer hoger worden, het is een korte, uitermate geschikt voor SMStoon.
Op de C55 heette hij Discreet 1. Ik heb nu de siemens S55, en daar kon ik in de lijst deze beltoon niet vinden. :'(
Nou ben ik hem wel tegengekomen op mn telefoon, hij zit namelijk standaard bij de afspraken. (als je via volume naar afspraken gaat, komt hij met dat beltoontje)
Maar het vreemde is, hij staat nergens in de beltoonlijst... in ieder geval, niet in het mapje EMS, en ook niet in de gewone hoofdmap.
IK ben echt super gehecht aan deze beltoon, dus mijn vraag is dan ook of iemand weet hoe ik deze in godsnaam in kan stellen als SMStoon..., Hulde aan die persoon _/-\o_
Hij staat niet op de siemens site bij standard S55 ringtones, wel 1 die er qua melodie op lijkt (de eerste ervan), maar is hem zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 21:46:
Hij staat niet op de siemens site bij standard S55 ringtones, wel 1 die er qua melodie op lijkt (de eerste ervan), maar is hem zeker niet!
Wat is er anders aan dan? Die van de site is meer spacy bedoel je?
Anders bouw je d'r toch zelf 1? Simpel MIDI-editortje van 't net plukken en even de toonhoogte van die 6 toontjes zien te achterhalen. Moet lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van de siemens website die lijkt wel op een triangel geluidje ofzo, die op de C55 zit klinkt veel, ja hoe zeg je dat, voller.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 29 August 2003 @ 22:19:
[...]

Heeft één van jullie misschien een vermoeden waaraan dit kan liggen?
Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 28 augustus 2003 @ 22:54:
[...]

Tjeez, dat ging inderdaad super hard daar in Frankrijk. Ik had hem dus vastgezet op Orange FR, omdat ik alleen via dat netwerk kon GPRS-en. Echter, ik had maar 0 tot 2 streepjes bereik. Resultaat: iedere dag aan het infuus! Echt niet normaal!

Een dagje naar een grotere plaats in de buurt (Rouen), en toen deed hij het gewoon twee dagen...

tja, waar zal dat dan aan liggen? idd het bereik....
Mja, maar ik had in het vakantiehuisje, waar ik hem gebruikte, dus wel 4 streepjes stabiel. Hij haalde maar 2 dagen hoor... (wel redelijk intensief gebruik O-))

Maar aangezien 900 MHz 2 Watt max, en 1800 1 Watt is kan het wel degelijk daaraan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik dat korte (sms) beltoontje kan vinden in mijn telefoon? In alle vorige siemensen heette hij Discreet 1 (of 2 of 3), enh hier kan je hem horen als je via volume naar afspraken gaat (als je deze verder nog nooit ingesteld hebt). Een toontje van 6 noten, die eerst lager gaan en dan hoger.
HIj staat sowieso op de telefoon, maar niet in de standaard beltonenlijst... IK WILLEM IK WILLEM! >:)

Enne, waar vind ik het mapje waar ik mijn color scheme's in moet zetten? kan de map color scheme's nergens vinden????

Weet iemand de kleurcode van die kleur blauw uit de background op de telefoon starttopic? Kan nl de kleur niet vinden die hij mooi egaal weergeeft... is altijd met wat zwart en andere pixels er tussendoor... beetje vervelend?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 17:18:
Weet iemand waar ik dat korte (sms) beltoontje kan vinden in mijn telefoon? In alle vorige siemensen heette hij Discreet 1 (of 2 of 3), enh hier kan je hem horen als je via volume naar afspraken gaat (als je deze verder nog nooit ingesteld hebt). Een toontje van 6 noten, die eerst lager gaan en dan hoger.
HIj staat sowieso op de telefoon, maar niet in de standaard beltonenlijst... IK WILLEM IK WILLEM! >:)

Enne, waar vind ik het mapje waar ik mijn color scheme's in moet zetten? kan de map color scheme's nergens vinden????

Weet iemand de kleurcode van die kleur blauw uit de background op de telefoon starttopic? Kan nl de kleur niet vinden die hij mooi egaal weergeeft... is altijd met wat zwart en andere pixels er tussendoor... beetje vervelend?
Probeer eens te zoeken op de bijgeleverde cd, daar staan ook nog allemaal tunez op!

Aals het mapje color scheme er niet op staat, moet je het gewoon creëren. Files erin proppen, ff via instellingen selecteren en voila, daar is ie!

Over die kleur code gesproken, het display ondersteund maar 256 kleuren. Succes met uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Licht uit: een topic zoek je simpel doorheen door [topicurl]?limit=999 als adres te typen en dan met ctrl-F zoeken. Bovenstaande is niet zo heel lang geleden ook langsgekomen in dit topic.

Dat van die beltonen kan ik je helaas nog steeds niet mee helpen ;).
Color schemes zet je gewoon in /Colour scheme. Je moet een ander kleurschema overschrijven, door bij de instellingen er een te kiezen en dan 'importeren' te kiezen.

Kleurcode van blauw: het meest basic kleurtje blauw uit het 256 kleuren palet:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/ID-Tblue.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Licht uit: probeer eens geen toon in te stellen, of verwijder de toon die nu ingesteld staat. Volgens mij is dat the trick. Ik kan het nu even niet testen, heb m'n phone op het werk laten liggen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Beekforel schreef op 01 September 2003 @ 22:51:
Licht uit: probeer eens geen toon in te stellen, of verwijder de toon die nu ingesteld staat. Volgens mij is dat the trick. Ik kan het nu even niet testen, heb m'n phone op het werk laten liggen... :(
Ik heb dat al wel getest, dan krijg je bij SMS nou juist helaas NIET dát melodietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo nu heb ik dus een datacable, van stunprijzen.net, maar zodra ik een spelletje wil uploaden ofzo gebeurt er gewoon nix :? hij begint wel, maar zet er vervolgens alleen een mapje op, voorderest nix (via irda ging wel alles goed)

Edit

ik lees net dit
Aetje schreef op 17 May 2002 @ 19:32:
Is dit Win2K? Win2K staat progjes niet toe direct naar de compoort te schrijven... kan zijn dat je daar last van hebt,
oke dat zal het zijn (winxp) maar hoe zet ik het uit :?

Edit2

na wat uitproberen blijkt dat het op com poort 2 wel perfect werkt :?
Naja hij werkt iig :D

[ Voor 49% gewijzigd door Rev! op 02-09-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Revision schreef op 02 September 2003 @ 18:45:
Zo nu heb ik dus een datacable, van stunprijzen.net, maar zodra ik een spelletje wil uploaden ofzo gebeurt er gewoon nix :? hij begint wel, maar zet er vervolgens alleen een mapje op, voorderest nix (via irda ging wel alles goed)

Edit

ik lees net dit

[...]

oke dat zal het zijn (winxp) maar hoe zet ik het uit :?

Edit2

na wat uitproberen blijkt dat het op com poort 2 wel perfect werkt :?
Naja hij werkt iig :D
hmz, vreemd dat hij het op com1 niet doet en op com2 wel. Vanaf het begin heb ik hem op com2 gehad onder WinXP, dus andere ervaring heb ik niet.... Fijn dat ie het nu wel doet!

Hebben jullie al enig ervaring met multipart sms-jes versturen naar andere telefoons? Mijn vriendin heeft een Sony CMD J-70 en die kan die sms-jes niet lezen. Het enige wat ze ziet is: <data>.

Bovendien heeft de S55 nog een andere optie. Probeer tijdens het typen van een sms eens de opneem knop (rechter zijkant) eens in te drukken. Hee, opmaak van je sms! De volgende extra opties zijn mogelijk
• Font grootte (3 standen)
• onderstrepen
• Uitlijning (positie van begin regels: standaard, links, centreren, rechts)
• markeren (zit ook onder * lang indrukken)

Ook hier krijgt de Sony CMD J-70 alleen <data> in het display :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 02 September 2003 @ 20:43:
[...]

hmz, vreemd dat hij het op com1 niet doet en op com2 wel. Vanaf het begin heb ik hem op com2 gehad onder WinXP, dus andere ervaring heb ik niet.... Fijn dat ie het nu wel doet!

Hebben jullie al enig ervaring met multipart sms-jes versturen naar andere telefoons? Mijn vriendin heeft een Sony CMD J-70 en die kan die sms-jes niet lezen. Het enige wat ze ziet is: <data>.

Bovendien heeft de S55 nog een andere optie. Probeer tijdens het typen van een sms eens de opneem knop (rechter zijkant) eens in te drukken. Hee, opmaak van je sms! De volgende extra opties zijn mogelijk
• onderstrepen

Tof die laatste tip !!! Verder zocht ik mensen die hun email instellingen aan de praat hebben gekregen !! Ik ben bij planet, maar op de een of andere manier lukt me dit alsmaar niet !! Wie weet hoe dit moet op de S55!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk bij planet, en voor zover ik kan zien zijn dit de werkende instellingen:

Gebruikersinst.
Provider: Maar geen *** uit :*)
Gebruikersnaam: Maakt ook niet uit, zien de ontavangers als afzender
mail adres: Lijkt me duidelijk :) (bla@planet.nl)
Antwoord adres hoeft niet
Gebruiker-ID: Je gebruikersnaam ZONDER @adsl-<abo vorm> (als je ADSL hebt)
Wachtwoord: Je wachtwoord (hoofdlettergevoelig)

Mail inst.
Kopie op server laten: Maakt niet uit
Types: POP3
POP3 server: pop.planet.nl
POP3 poort: 110
SMTP server: mail.planet.nl
SMTP poort: 25
SMTP authentification: Nee

En daarmee zou het moeten lukken!! succes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bovenstaande gedaan, maar krijg telkens de boodschap te zien dat er geen verbinding gemaakt kan worden.. Vreemd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dat is raar, ik zal het morgen eens aan een collega vragen... wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 02 september 2003 @ 20:43:
• onderstrepen

Dat komt omdat dit EMS is (de verbeterde versie van SMS) en dat werkt maar met een paar toestellen, en dat zijn dan altijd nieuwere toestellen. Maar Nokia's kunnen het bijvoorbeeld ook niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je moet ook het goede profiel activeren! Ik weet niet bij welke provider je zit? Bij Orange bijvoorbeeld heb je twee profielen om te connecten via GPRS. Maar één profiel werkt er van deze twee!

Ga naar menu, 9, 6, 5 en selecteer mail, java, rms. Stel daar het profiel goed in dat je wilt gebruiken voor je mail.
Bovendien moet je menu, 9, 6, 6 ook even nalopen om te kijken ofdat daar ook het geschikte profiel staat geactiveerd.

Bovendien raad ik je aan even de regels van GoT door te nemen en de volgende keer de gehele topic door te lezen voordat je een vraag stelt. Deze vraag is al zo vaak langsgekomen!
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:16:
[...]

Dat komt omdat dit EMS is (de verbeterde versie van SMS) en dat werkt maar met een paar toestellen, en dat zijn dan altijd nieuwere toestellen. Maar Nokia's kunnen het bijvoorbeeld ook niet ontvangen.
Maar die Sony ondersteund ook EMS! Maar dan waarschijnlijk een oudere EMS standaard of van de eigen fabrikant ofzo? Maar zijn er verder nog mensen die concrete ervaringen hebben met sms-en die groter zijn dan 1 sms en die wel goed ontvangen worden door andere merken/typen telefoons? Of juist combi's die het niet doen?

[ Voor 34% gewijzigd door jules op 03-09-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 03 September 2003 @ 14:55:
Je moet ook het goede profiel activeren! Ik weet niet bij welke provider je zit? Bij Orange bijvoorbeeld heb je twee profielen om te connecten via GPRS. Maar één profiel werkt er van deze twee!

Ga naar menu, 9, 6, 5 en selecteer mail, java, rms. Stel daar het profiel goed in dat je wilt gebruiken voor je mail.
Bovendien moet je menu, 9, 6, 6 ook even nalopen om te kijken ofdat daar ook het geschikte profiel staat geactiveerd.

Bovendien raad ik je aan even de regels van GoT door te nemen en de volgende keer de gehele topic door te lezen voordat je een vraag stelt. Deze vraag is al zo vaak langsgekomen!

[...]

Maar die Sony ondersteund ook EMS! Maar dan waarschijnlijk een oudere EMS standaard of van de eigen fabrikant ofzo? Maar zijn er verder nog mensen die concrete ervaringen hebben met sms-en die groter zijn dan 1 sms en die wel goed ontvangen worden door andere merken/typen telefoons? Of juist combi's die het niet doen?
Ik ben bij T-Mobile, maar mijn instellingen zijn niet ingesteld op mijn S55, dus ik moet ze handmatig invoeren. Welke instellingen moet ik dan toepassen voor Mail, Java. Ik heb een profiel aangemaakt met:

naam: Planet

CSD instellingen:
inbelnr: +31624000927
ISDN
login-naam: t-mobile
wachtwoord: (leeg)
DNS 1: 010.010.010.011
DNS 2: 000.000.000.000

GPRS DATA:
APN: mms
login-naam: t-mobile
wachtwoord: t-mobile
DNS 1: 010.010.010.011
DNS 2: 000.000.000.000

En de instellingen van Planet zoals vermeld hierboven. Dit tesamen werkt dus niet ! Wie weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

kun je uberhaubt wel een werkende GPRS verbinding opbouwen, oftewel, kun je wappen via GPRS?
Ik meen me te herinneren dat T-mobile de S55 nog niet ondersteunde (correct me if i'm wrong!)

[ Voor 35% gewijzigd door jules op 03-09-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb MMS inmiddels al wel aan de praat, en ik kon ook wappen voordat ik in die mms instellingen ging lopen knoeien. Daarna is het me niet meer gelukt ze aan de praat te krijgen. MMSen gaat dus wel, en ik heb dus zeker wel een GPRS verbinding via T-Mobile met de S55.....Kan je me verder helpen met de mail !

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe bij het maken van mmf'jes?
Op welke manier ik de .wav ook opsla met Audition, Yamaha WSC-MA2 geeft telkens 1 van deze 2 meldingen:

• WAVE format not supported, of:
• Invalid WAVE header

En dat terwijl ik rekening gehouden heb, met het feit dat ze 16bits, mono en 8 of 4 kHz moeten zijn. :(

Verwijderd

Al een tijdje ben ik erg tevreden met mijn S55.
Maar nu heb ik een tijdje geleden ff mijn simkaart omgewisseld gehad met die van iemand anders omdat de accu van haar tel. leeg was.

Maar na het terug doen van mijn eigen simkaart ben ik een alle nieuwe ingevoerde adressen (die op de t toestel zelf zijn ingevoerd met geboorte datum en dergelijke) kwijt deze staan niet meer in het telefoonboek en ook niet in het adressenboek.
De nummers die op mijn simkaart stonden en die ik op mijn oude tel. (s35i) heb ingevoerd staan er nog allemaal op.
Wie weet hoe ik die adressen weer terug kan krijgen.

Ze moeten wel ergens staan aangezien de telefoon de nrs nog wel herkend als ik door die personen wordt opgebeld.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Ga dan eens naar het telefoonboek, en verander de groep, misschien dat hetdat is?

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 04 September 2003 @ 12:53:
Ga dan eens naar het telefoonboek, en verander de groep, misschien dat hetdat is?
Nee dat had ik ook al geprobeerd alle groepen zijn leeg en in de dir. geen groepen staan de nieuwe ingevoerde adressen niet in.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

AlvaK schreef op 04 September 2003 @ 11:33:
Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe bij het maken van mmf'jes?
Op welke manier ik de .wav ook opsla met Audition, Yamaha WSC-MA2 geeft telkens 1 van deze 2 meldingen:

• WAVE format not supported, of:
• Invalid WAVE header

En dat terwijl ik rekening gehouden heb, met het feit dat ze 16bits, mono en 8 of 4 kHz moeten zijn. :(
Openen en opslaan met standaard windhoos mediading?

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb met winamp diskwriter een .wav geschreven, en dat werkte dus wel.
Maar later heb ik het met audition ook voor elkaar gekregen, door een nieuw bestand te beginnen ipv een bestaande te editen en op te slaan. :?

Jammer genoeg klinkt het resultaat best belabberd.
Ik heb wel ook nog een andere smstoon gemaakt, en daar ben ik beter tevreden over dan die ik in een van deze topics gevonden heb. Mocht iemand interesse hebben: klik!

Was het eigenlijk niet beter geweest als je hogere samplerate kon gebruiken, en dan maar 8bits? Lijkt me sterk dat je 't verschil tussen 16 en 8 bits goed kunt horen op je telefoon?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 12:56:
[...]

Nee dat had ik ook al geprobeerd alle groepen zijn leeg en in de dir. geen groepen staan de nieuwe ingevoerde adressen niet in.
probeer eens menu, 1, 5 kies dan voor adresboek...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zou graag mijn standaard message formaat op SMS zetten, maar geen idee waar dat te vinden.
Nu vraagt hij steeds welk formaat ik wil gebruiken als ik hem wil versturen.
Heel irri, zeker als je best wel veel sms-st.

Iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 04 September 2003 @ 17:50:
[...]

probeer eens menu, 1, 5 kies dan voor adresboek...
Heb ik ook al gedaan maar nog steeds ben ik mijn nieuwe ingevoerde gegevens kwijt :r Ik snap er nix van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
i2Paq schreef op 04 September 2003 @ 19:13:
Ik zou graag mijn standaard message formaat op SMS zetten, maar geen idee waar dat te vinden.
Nu vraagt hij steeds welk formaat ik wil gebruiken als ik hem wil versturen.
Heel irri, zeker als je best wel veel sms-st.

Iemand :?
Kijk eens in je SMS instellingen, staat een kopje "Berichttype" die even opStandrdtekst zetten ipv Handm. kiezen en klaar..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand iets bekend over de email instellingen voor planet onder T-mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 09:32:
Al iemand iets bekend over de email instellingen voor planet onder T-mobile ?
Jahoor, allang 8)7
Een melding 'op de een of andere manier lukt het niet' hebben we natuurlijk niks aan...
Het is heel simpel, je moet gewoon al je instellingen (die overigens netjes bij Planet op hun helpdeskpagina's staan) invoeren en dan werkt het. Werkt het niet, dan moet je blijven doublechecken tot je de fout hebt gevonden.
Zie ook de startpost van dit topic voor een preciese uitleg van de e-mail opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Gisteren ook een s55 excl camera besteld, en deze moet begin volgende week toch wel binnen komen.
Gewoon een lekker toestel, goed in de hand liggend, niet te veel franjes, en goede gebruikerservaringen. Voor mij, als niet-veel-beller, een verstandige keus.

Nou zit ik al de s55 topics een beetje uit te pluizen, maar zit er nou wel een datakabel bij of niet meer? Ergens in deel 2 heb ik gelezen dat deze er niet meer bij zou zitten, en aangezien ik geen bluetooth dongle heb is dat toch wel handig (anders moet ik deze ook weer aan gaan schaffen). Iemand een definitieve bevestiging hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon nu 2 maanden en bij mij zat er een datakabel bij.
Dus ik ga er van uit dat dit nog steeds is zeker omdat er vele mogelijke heden zitten op deze tel. om zaken via de computer te behren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

DinoPK schreef op 05 September 2003 @ 16:17:
Nou zit ik al de s55 topics een beetje uit te pluizen, maar zit er nou wel een datakabel bij of niet meer? Ergens in deel 2 heb ik gelezen dat deze er niet meer bij zou zitten, en aangezien ik geen bluetooth dongle heb is dat toch wel handig (anders moet ik deze ook weer aan gaan schaffen). Iemand een definitieve bevestiging hierover?
Waarschijnlijk ben je iets tegengekomen over de M55, daar zit namelijk geen kabel bij.

Bij alle losse S55's zit WEL een kabel bij (seriëel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik kreeg er anders geen bij (kpn imode, staat ook niet bij de doosinhoud ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Revision schreef op 05 September 2003 @ 19:45:
Ik kreeg er anders geen bij (kpn imode, staat ook niet bij de doosinhoud ofzo)
Heb er even 'losse' bijgezet; ik bedoelde namelijk niet de bundelpakketten. Daar weet ik het namelijk niet van; blijkbaar zit ie dáár dus niet bij zoals jij aangeeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 08:03:
[...]
Heb ik ook al gedaan maar nog steeds ben ik mijn nieuwe ingevoerde gegevens kwijt :r Ik snap er nix van :'(
Laatste poging dan:

Druk navigatie knop naar beneden in (je komt in je telefoon of adres boek). Kan je aangeven wat hierboven in het venster aangeeft? Is dit Adresboek of Telefoonboek?

Zit je in het adresboek, probeer dan <Groepen> te selecteren (dus 1tje naar beneden) en dan op de linker selectie toets te drukken. Hiermee kom je in je telefoon boek. Verder zie ->

Zit je in het telefoonboek, druk dan de linker scherm toets in, hiermee kom je in het adres boek. Verder zie ->

-> Zie je nog steeds niks, dan kan je er vanuit gaan dat je het kwijt bent. Helaas jammer. Evengoed vreemd dat je het kwijt bent. Zie je wel de nieuwe dingen, dan moet je even je instellingen zoals hierboven al ergens vermeld door mij, veranderen....

[edit]
Trouwens nog even een update van mijn Share problemen. Het bleek dus zo te zijn dat ik ongeveer tot 200 meter van mijn woonhuis NIET kon gebruik maken van Share. Het toestel was niet in staat om een GPRS verbinding te krijgen. Wel heb ik hier in huis altijd 4-5 strepen, volle bak dus. Terwijl ik buiten die 200 meter grens vrijwel geen problemen had.

Eergister zijn die problemen gelukkig opgelost, weet alleen nog niet wat Orange precies eraan gedaan heeft. Ik denk gewoon de instellingen gereset.

[ Voor 25% gewijzigd door jules op 05-09-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, Telfort heeft ook een paar masten staan in de buurt van Leeuwarden als ik het me goed herinner waar ik ook niet kon gprs'en. Eenmaal op een andere antenne werkte alles gewoon weer...
Idem in Frankrijk op een paar plekken met Orange FR (gaf hij zelfs GPRS in het rood aan op de display)... Vaag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 06 September 2003 @ 14:19:
Hmm, Telfort heeft ook een paar masten staan in de buurt van Leeuwarden als ik het me goed herinner waar ik ook niet kon gprs'en. Eenmaal op een andere antenne werkte alles gewoon weer...
Idem in Frankrijk op een paar plekken met Orange FR (gaf hij zelfs GPRS in het rood aan op de display)... Vaag :{
Ik heb ook wel vaker gehad dat GPRS het ff niet deed, maar na een paar keer wel. Maar het ene moment kreeg ik niet |GPRS| in het scherm ipv GPRS, en een tijdje later stonds eropeens wel |GPRS|. Dan probeerde ik weer eens te connecten, dan kwam er of alleen GPRS te staan, of GPRS>. Maar niet in het rood.

Ik heb idd ook wel eens GPRS in het rood zien staan, maar dat was waarschijnlijk omdat ik een GPRS verbinding had terwijl ik op een gegeven moment geen ontvangst meer had ofzo. Heb je daar wel eens op gelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het gaat weer heel erg lekker met m'n toestel!

Zaterdag had hij een crash in m'n broekzak. 's Ochtends aan gezet, 's avonds was hij opeeens uit...

Vorige week heb ik ook eens geprobeerd om m'n foon te syncen met Outlook. Tot op dit moment met weinig succes :(. Ook heb ik geprobeerd om via de BT software wat te syncen. Dit had tot gevolg dat m'n foon een paar keer crashte en heel langzaam liep. Uiteindelijk kwam ik erachter dat in mijn adresboek sommige items 2 tot 3 keer voor kwamen.
Vandaag begon ik me er echt aan te ergeren en selecteerde al m'n dubbele items om ze te verwijderen. Op 115/196 bleef hij steken. Na een kwartier hetzelfde beeld bekeek ik het toestel eens beter. Bij het indrukken van een knop reageerde hij niet meer, zelfs niet door op anuleren te drukken. De enige knop waar hij wel op reageerde was de uitknop, maar dan ook prompt, opeens ploep het scherm uit met in het midden nog een streepje. Dat was dus weer een crash.
Na het opnieuw aanzetten deed ie het natuurlijk weer, alleen kon ik m'n adres boek niet meer in :(.
Uit m'n vorige back up terugzet pogingen wist ik dat je de adresboek bestanden niet kon verwijderen of kon vervangen. Ik heb dus opnieuw een back up gemaakt van het toestel via de explorer in windows, vervolgens een format gedaan vanuit het toestel zelf en alles weer terug geplaatst vanuit de explorer. Het gros is weer vanouds, beltoon instellingen enzo. Kalender, e-mails, sms-en zijn foetsie helaas :(.

Ik moet toegeven dat dit de snelste backup maken en terugzet actie is tot nog toe. Anhoewel, een 45 minuten vind ik nog lang voor een lullig toestelletje met maar 1 mb geheugen! Ik mag dus ook nog al m'n verjaardagen opnieuw gaan activeren :(.

Ik weet nu niet precies waar die crashes vandaan komen zo opeens. Of het heeft iets te maken met de FW16 update die ik gedaan heb, of ze hebben in het reparatie centrum iets gedaan wat m'n toestel niet goed bevallen is. Maar die crashes beginnen dus best wel irri te worden! Ik ga vandeweek eens kijken ofdat ik niet in aanmerking kom voor een nieuw toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Jongens, hier een FW20 firmware :P

http://kai.mtf.stuba.sk/u...mfree/Siemens/flashen.htm

Gewoon het progie starten, even je compoort instellen op lagere snelheid (bij mij iig 10kb/s). Het is met T9 NL, en hij blijkt sneller te zijn dan zn vorige firmwares :)

[ Voor 84% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-09-2003 20:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de nieuwste features van FW 20 i.p.v. FW 16, en is ie reliable ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik lees net dat fw 20 veel sneller lijkt te zijn !
v20 scheint tatsächlich schneller zu sein, bei mir haben die games nachm flashen noch 1a funktioniert
also gegenüber V16 ist es IMHO rasend schnell

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 06 September 2003 @ 20:47:
[...]

Ik heb ook wel vaker gehad dat GPRS het ff niet deed, maar na een paar keer wel. Maar het ene moment kreeg ik niet |GPRS| in het scherm ipv GPRS, en een tijdje later stonds eropeens wel |GPRS|. Dan probeerde ik weer eens te connecten, dan kwam er of alleen GPRS te staan, of GPRS>. Maar niet in het rood.

Ik heb idd ook wel eens GPRS in het rood zien staan, maar dat was waarschijnlijk omdat ik een GPRS verbinding had terwijl ik op een gegeven moment geen ontvangst meer had ofzo. Heb je daar wel eens op gelet?
Nee, er was wel ontvangst toen! Misschien zat de mast al aan z'n max. capaciteit en meldde de telefoon dat?
In Netmonitor stond er toen -13 ofzo i.p.v. G04 etc. wat er normaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 08 September 2003 @ 18:16:
[...]

Nee, er was wel ontvangst toen! Misschien zat de mast al aan z'n max. capaciteit en meldde de telefoon dat?
In Netmonitor stond er toen -13 ofzo i.p.v. G04 etc. wat er normaal staat.
Geen idee, niet naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Vraagje, ik heb net een s55 gekocht bij de kpn winkel waar die zogenaamd Imode browser compatible is.

nou vraag ik me af, kan ik hem nou probleemloos voorzien van nieuwe firmware , waar imode daarna nog goed werkt?

en is het nou zo dat je alles weer moet instellen zodra je je gsm van nieuwe firmware voorziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

rico_fxp schreef op 08 september 2003 @ 19:26:
Vraagje, ik heb net een s55 gekocht bij de kpn winkel waar die zogenaamd Imode browser compatible is.

nou vraag ik me af, kan ik hem nou probleemloos voorzien van nieuwe firmware , waar imode daarna nog goed werkt?

en is het nou zo dat je alles weer moet instellen zodra je je gsm van nieuwe firmware voorziet
Geen idee ofdat die menuutjes er nog op blijven staan na een firmware flash. Een tijdje geleden wilde er juist iemand vanaf van die I-mode menuutjes. Staat ergens in dit deel of ergens aan het einde van deel 2.

Ik heb echter het vermoeden dat de standaard browser al I-mode compatible is. Ik kom met de S55 sites op waar de Samsung S300, Nokia 7650, 6800 problemen mee hebben. O.a. die msn client via wap. Wat ik nog niet op andere toestellen gezien heb maar wel werkt op mijn toestel, is de complete Wapag I-mode startpagina. Misschien dat er in de eigenlijke I-mode browser sommige dingen worden afgeschermt ofzo of gebruikt maakt van een speciaal profiel om verbinding te krijgen met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
je kan naar kpn bellen en de imode instellingen naar je toestel laten zetten. voor als je een nieuw toestel oid heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat bekend over die siemens standaard Discreet beltoon? Die bij de vorige siemensen gewoon in de beltonenlijst stond, maar bij de S55 alleen te horen als je de afspraken toon nog nooit hebt ingesteld en je gaat in het menu instellingen > geluid > volume > afspraken, dan hoor je hem, dus hij staat wel op de telefoon...
Via de datakabel is hij ook niet op te halen en "I'M DYING TO USE IT!" :D

edit:

Typo :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De S55-browser kan standaard-html (zonder al teveel poespas) en chtml (wat bij i-mode wordt gebruikt) ook aan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
[quote]Ch!pY-J schreef op 08 September 2003 @ 19:49:
[...]

.....
Ik heb echter het vermoeden dat de standaard browser al I-mode compatible is. Ik kom met de S55 sites op waar de Samsung S300, Nokia 7650, 6800 problemen mee hebben. O.a. die msn client via wap. Wat ik nog niet op andere toestellen gezien heb maar wel werkt op mijn toestel... [quote]

hoe doe je dat dan met dat wap en msn ? . ik probeerde dat mobile.msn.com
maar dan krijg ik dus zo een geheugen melding wat meerdere personen al beschreven hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[quote]rico_fxp schreef op 08 September 2003 @ 23:48:
[quote]Ch!pY-J schreef op 08 September 2003 @ 19:49:
[...]

.....
Ik heb echter het vermoeden dat de standaard browser al I-mode compatible is. Ik kom met de S55 sites op waar de Samsung S300, Nokia 7650, 6800 problemen mee hebben. O.a. die msn client via wap. Wat ik nog niet op andere toestellen gezien heb maar wel werkt op mijn toestel...
hoe doe je dat dan met dat wap en msn ? . ik probeerde dat mobile.msn.com
maar dan krijg ik dus zo een geheugen melding wat meerdere personen al beschreven hadden
PalmMSN (google) gebruiken via java doe ik trouwens. Al is dat wel een beetje een ranzig programma :X Maar het werkt :)

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.