babbelbox schreef op 15 August 2003 @ 14:29:
[...]
Ik heb zelf de postbank S55 van O2 bij BelCompany gekocht, en dus ook daar m'n phoontje ingeleverd en ter reparatie laten opsturen. Geen idee of BelCompany dat zelf gaat doen of dat die hem weer doorsturen naar Siemens. Het zou ongeveer 2 weken gaan duren (3 dagen geleden nu)... dus... ben benieuws. Had alleen helaas geen verzekering dus geen vervangend toestel, dus maar ff ergens een ouwe 3310 opduiken bij vrienden ofzo..
Aj jaj jaj, heb je een back up gemaakt? Ben al zowat de hele morgen bezig met alles terug te zetten...
Ondertussen heb ik wel een hoop nieuwe dingen ontdekt!
Veel instellingen kun je gewoon backuppen!
• Adresboek via SDS (gaat heel langzaam, over 150 contacts deed hij een 10 minuten ofzo via BT)
• e-mail configuratie via "Mobile\email\config", dan de files met .acc als extensie
• favorieten uit je W@P browser via "Mobile\PersistentData\wap\bookmarks.pd"
• Afspraken in het mapje "Mobile\apo\app" (compleet kopieëren, helaas krijg je niet hiermee alles terug wat in je kalender stond)
• De games natuurlijk in "Mobile\Java\jam"
• SMS-jes via SDS
• e-mailtjes heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid "Mobile\email\inbox", "Mobile\email\outbox" & "Mobile\email\tmp" zijn.
Ben in ieder geval blij dat ik die favorieten weer heb. Daar stonden wat nieuwe links in die ik nog nergens had opgeschreven.
Het allervreemdste is, ik heb dus wel mijn eigen toestel terug, terwijl alles gewoon gewist is! IMEI is hetzelfde. Maar heb een compleet nieuwe body met o.a. nieuwe toetsen, zelfs het display folietje zit er nog op! Volgens mij is de BT chip wel veranderd. Ik moest hem opnieuw pairen met m'n computer.
Voor de Orange mensen nog een tip: als je je S55 voor reparatie laat opsturen, kan je heel goed voor die periode dat ie weg is je Share laten opschorten. Dat abbonnementsgeld hoef je dan niet te betalen. Ik ga het zo weer ff laten activeren...
Cow_tipping schreef op 15 augustus 2003 @ 14:46:
[...]
Bijkomende nadeel is dat ook alle telefoonnummers van m'n SIM-kaart gewist zijn.

Tis maar wat je geluk noemt.
Tsja, over de oorzaak, op een zeilboot heb je rekjes langs de wand waar je je
schone kopjes kan ophangen zonder dat deze los rondslingeren als de boot gaat hellen. Ik had dus niet gezien dat iemand daar z'n bodempje Irish coffee had achtergelaten. De telefoon heeft daar precies tot aan de contactpunten van de batterij in gestaan. (Caramel koken op alle pcb'tjes en SMD componentjes

)
Maar de backlight van de display doet het nog, ergo ik heb blauw(?) licht. (De bliepjes werkten dus ik ga er vanuit dat de processor van de foon zelf nog werkt. Bluetooth en IR heb ik nog nooit gebruikt.) Hebben meer mensen ervaring met een kapotte display en hoe ziet dat bij jullie eruit?
Hmz, nice to know that a regular back up of your addessbook is realy necesairy! Ik maak die dus zeer regelmatig (verder doe ik dus haast niet aan backups...)
Maar goed, deze reply verklaard een boel...
[/edit]
Tjee, ik heb dus mijn toestel terug, maar ik kan nog steeds niet via GPRS W@P-en. Ik dacht dus de goeie instellingen te hebben overgenomen op mijn telefoon, maar ik kwam nog steeds niet online. De Share helpdesk gebeld (voor de 2e keer, eerste telefoontje was voor activatie) maar die zeiden dat GPRS voor mijn nummer wel aan stond. Toestel voor langere duurd uit gehad (dik uur), maar mocht nog steeds niet baten. Daarna maar eens vanaf vaste lijn gebeld om instellingen door te lopen met Share helpdesk, alles stond toch goed ingesteld, maar nog steeds dezelfde foutmelding bij het aanmelden op het netwerk
"Fout bij GPRS verbinding". Helpdesk medewerker zei dat het aan de simkaart lag, terwijl ik zei van niet, immers ik heb eerder met dezelfde simkaart in hetzelfde toestel of ander toestel al ge-Share-d.... Hmz, dat klopte wel, dus dat kon het niet zijn. Dan had ik nog de volgende mogelijkheden, firmware flash (voorgesteld door mezelf) en toestel omruilen voor een nieuw (voorstel van helpdesk medewerker)...
Momenteel ligt hij dus te laden, wachtende op de firmware flash. pfff, word er wel een beetje moe van. Halve dag bezig geweest met instellingen terug zetten, nu Share nog aan de praat krijgen. Als dat het niet is moet m'n toestel omgeruild worden. Maar dat doe ik alleen onder de voorwaarde dat dat direct 1 op 1 gaat. Toestel voor toestel. Ik heb al lang genoeg gewacht.... De enige mogelijkheid is er as maandag, daarna ben ik op vakantie

..... Het Siemens ge-eikel gaat hopelijk niet doorzetten bij mij, ik was nog wel zo pro Siemens.... Op het Club Siemens forum loopt iemand rond die een maand geleden al z'n 6e toestel kreeg....
[nieuwe update (vrijdag 20:00u)]
Flashen bood ook geen soelaas helaas

. Laatste poging voor het toestel omruilen is het uit en weer aanzetten van Share op mijn nummer via het netwerk.
Of het is het netwerk, of het toestel. (hopelijk het netwerk

)
[alweer nieuwe update (vrijdag 21:15u)]
Fantastische helpdesk bij Orange. Ben blij dat ik niet tegen het mobiele tarief bij hun inbel maar tegen het interlokale tarief...
Het uit en aan zetten van Share op mijn nummer bood dus ook geen soelaas. Vreemd, deze medewerker stuurt mijn probleem door naar een andere afdeling die het verder gaat onderzoeken. Zij zullen weer contact met mij opnemen. Echter, helaas gaat dit pas na het weekend gebeuren omdat zij alleen op werkdagen actief zijn

. Helaas ga ik dinsdag op vakantie, dus jullie blijven deze update van mij schuldig, tenzij het probleem eerder opgelost word....
Verder vond ik het wel grappig dat deze meneer het heel vreemd vond dat als ik GPRS niet gebruikte dat ik het dan uit zette. Het leek hem op de een of andere manier heel schadelijk en hij deed me bijna geloven dat dat de oorzaak was van het probleem. Echter, voor de reparatie deed ik dit ook zonder problemen. Sterker nog. Als ik af en toe niet op Share kwam, was het simpel uit en weer aanzetten van GPRS de oplossing.... Nog sneller zelfs als de telefoon voor ca 30 sec uitzetten (voor kortere periode helpt namelijk niet)
[De nieuwste update zaterdag 09:00u)]
Een echte Tweaker
t blijft het natuurlijk gewoon uitproberen. En ja hoor, vanmorgen deed hij het na ff uitschakelen! Het lag dus niet aan het toestel, niet aan de sim, maar gewoon aan het netwerk, wat een behoorlijke tijd nodig had om het te verwerken.... Helpdesk zegt 15 minuten, voorheen was dat 30-45 minuten, maar bij mij schijnt het dus toch langer te duren. Gewoon pech hebben dus. Ben blij dat het nu wel weer werkt!
[
Voor 70% gewijzigd door
jules op 16-08-2003 09:09
]