Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Quickpic camera van de s55 ook werkt op de SL55.
De Siemens site zegt dat de SL55 een andere Camera gebruikt nml. QuickPic Camera IQP-510, en een nieuwe voor de S55 & M55 :QuickPic Camera IQP-530.

Maar is de oude camera van de s55 geschikt voor de sl55. De modellen -530 en de oude s55-camera komen namelijk niet overeen. :?

Al dat geklooi met verschillende soorten camera's, ik dacht dat ze een universele standaard zouden hebben. Het slot van de S55 en de SL55 is immers hetzelfde!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 23:02:
Weet iemand of de Quickpic camera van de s55 ook werkt op de SL55.
De Siemens site zegt dat de SL55 een andere Camera gebruikt nml. QuickPic Camera IQP-510, en een nieuwe voor de S55 & M55 :QuickPic Camera IQP-530.

Maar is de oude camera van de s55 geschikt voor de sl55. De modellen -530 en de oude s55-camera komen namelijk niet overeen. :?

Al dat geklooi met verschillende soorten camera's, ik dacht dat ze een universele standaard zouden hebben. Het slot van de S55 en de SL55 is immers hetzelfde!
Als dat het geval zou zijn, zou dat volgens mij alleen maar software matig zijn.

Volgens mij is de enige reden dat ze een ander type nummer hebben omdat ze qua vormgeving beter bij die betreffende telefoon passen. Helaas heb ik (nog) niet de mogelijkheid gehad om er verder naar te kijken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Zal Siemens binnenkort nog met een telefoon komen met een beter kleurenscherm als de s55 (zoals de m55) en ook bluetooth? Dus zeg maar de opvolger voor de s55 (s55i?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 06:47
Over een opvolger is nog niets bekend, maar die zal er allicht komen. Ik denk wel dat je dan minimaal een half jaar verder bent, en misschien wel een jaar voor hij goed en wel verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Maar het lijkt mij best mogelijk dat er binnen redelijk korte tijd een s55 komt met het scherm van de m55. De telefoon is dat wel weer echt up to date ineens, en zo'n ingrijpende verandering is het niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Dr_Frickin_Evil schreef op 11 August 2003 @ 23:58:
Maar het lijkt mij best mogelijk dat er binnen redelijk korte tijd een s55 komt met het scherm van de m55. De telefoon is dat wel weer echt up to date ineens, en zo'n ingrijpende verandering is het niet verder.
behalve het scherm moet vaak ook de grafische controllere veranderen, en dat is wel een stuk ingewikkelder.. Het blijft giswerk.. (niet dat ik voor een beter scherm überhaupt een andere telefoon zou kopen, deze werkt prima) :)..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

bluppy2 schreef op 12 August 2003 @ 03:01:
[...]

behalve het scherm moet vaak ook de grafische controllere veranderen, en dat is wel een stuk ingewikkelder.. Het blijft giswerk.. (niet dat ik voor een beter scherm überhaupt een andere telefoon zou kopen, deze werkt prima) :)..
idd en volgens mij niet alleen de grafische controller. Volgens mij moet er dan ook meteen een stevigere cpu in! Een paar kleurtjes erbij, daar komt ook weer een hoop rekenwerk bij kijken! Misschien doen ze er dan ook verstandig aan om naar de geheugen ruimte te kijken en naar de techniek van het klavier.

Al met al intern misschien onwijze veranderingen, maar uiterlijke veranderingen zullen er denk ik niet snel plaats vinden. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik nu het developer menu aanzetten voor de Siemens S55....Kan het echt niet vinden in de 2000 posts.....Kan iemand me op weg helpen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 14:04:
Hoe kan ik nu het developer menu aanzetten voor de Siemens S55....Kan het echt niet vinden in de 2000 posts.....Kan iemand me op weg helpen !!
you need to get a certain long number, put it as a phone number in the very last place on your SIM, and then you can open this menu by pressing [Menu], [#]. To get this number, you need software for calculating it from you IMSI number and a SIM card reader connected to your PC.
Het tooltje heb ik nog op m'n webspace staan:
[rml]Korakal in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

[ Voor 25% gewijzigd door Korakal op 12-08-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me inmidels wel gelukt, maar wat is nu de extra waarde van dit menuutje ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag via GMX emailen, dus alle pop settings van outlook overgenomen, alleen als ik via mijn siemens ga zend/ontvangen zegt hij of gprs verbinding niet goed of kan geen contact maken met het net.. Waarschuilt het probleem, iemand nog een andere optie om te kunnen mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 14:22:
het is me inmidels wel gelukt, maar wat is nu de extra waarde van dit menuutje ????
Tja, da's de gein, een heleboel functies, maar met het gros kan een gewone gebruiker haast niks.
• Het schijnt zo te zijn dat je dus de instellingen van de camera tijdelijk kunt veranderen (compressie). (heb het zelf nog niet kunnen proberen, zie sig)

• Je kunt in de explorer naar verborgen bestanden bekijken door op # te drukken.

• Je kunt naar je network monitor kijken, eventueel om te zien of je dicht bij een zendmast zit ofzo, heb echter geen flauw benul hoe het precies werkt

• Je kunt zien hoe vol je accu nu daadwerkelijk zit, deze optie is accurater dan dat metertje dat in de standby stand te zien is...

Verder zullen er vast nog wel wat opties te vinden zijn, maar uit mijn hoofd weet ik er zo gauw niet meer. Trouwens, wees wel voorzichtig met de instellingen die je tegenkomt, ik heb nog nergens een handleiding kunnen vinden van het developer menu.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 14:45:
ik wil graag via GMX emailen, dus alle pop settings van outlook overgenomen, alleen als ik via mijn siemens ga zend/ontvangen zegt hij of gprs verbinding niet goed of kan geen contact maken met het net.. Waarschuilt het probleem, iemand nog een andere optie om te kunnen mailen?
Check ofdat je GPRS/CSD instellingen goed staan.

• GPRS moet aan staan.
• Het profiel moet de juiste instellingen hebben.
• Het juiste profiel moet geselecteerd zijn.

Bovendien moet je erop letten wat voor SMTP server je gebruikt. Het is zeer waarschijnlijk dat je de SMTP server van je eigen mail provider niet kunt gebruiken (behalve combinatie Wanadoo <-> Orange :) ). Daarentegen moet je zien uit te vogelen welke SMTP server je netwerk provider (KPN, T-Mobile, Orange, O2/Telfort, Vodafone) heeft. Daarnaast zijn er wel wat open SMTP servers, een tijdje geleden, aan het einde van het tweede topic ergens is er eentje gepost.

Misschien helpt het wel een beetje als je ons verteld wat voor provider je hebt en wat voor profiellen er ingesteld zijn.
Let er wel bij op, bij je profiel van je mail instellingen kun je weer een specefiek internet profiel instellen. Dit moet wel een werkend profiel zijn. Deze gegevens zijn handig om te achterhalen wat er nu misgaat. Als het je wel gelukt is, is het handig voor ons en andere gebruikers om te weten wat er nu precies misging, dus graag posten wat je nu precies gedaan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
ik snap dus helemaal niets van dat tooltje...is er iemand die kan vertellen hoe het nu werkelijk werkt....ik heb het namelijk al meerdere malen geactiveerd met dat tooltje, amar als ik het tooltje dat opstart, dan staat het weer gedeactiveerd...erg wazig....en hoe kom ik in dat developers menu op de phone zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
In het menu op hekje drukken...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ >> opnieuw gepost me quote zie onder ]

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de start van dit deel zie ik een achtergrond op het toetsel staan met daarop: Vodafone. Ik wil graag weten welke blauw dit is omdat ik ook graag mijn achtergrond wil laten "versmelten" met die "Menu" rechthoeken onder in beeld. Weet iemand de kleurcode van die kleur blauw, of heeft iemand zo'n achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja nog iets... met de nieuwe software versie (16) heb ik geen geanimeerde screensaver meer, maar nu weet ik niet of dat bij eerdere versies wel het geval was. Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Krypt schreef op 12 August 2003 @ 18:47:
In het menu op hekje drukken...
aaaaah.....jep, werkt!!

btw, zijn die opstartgeluidjes bij jullie ook zo zacht, terwijl ik het volume helemaal open heb staan?? zo ook dat van sms-jes?? dat geluidje hoor ik gewoon bijna niet...terwijl als ik hem test hoor ik hem goed...

trilt daarnaast jullie telefoon ook als je hem aanzet of uitzet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

S55 van mij heeft kuren :(
heel soms dan doet de knop linksboven het niet meer (om bijv iets te wissen) en en dan doet de belknop het ook niet meer... doe ik hem uit en hem na ong. 5 min weer aan dan doet die het wel weer..
is dit een software probleem? Ik heb FW16 erop staan, maar met FW11 deed hij het ook (ik hoopte nml dat de firmware update het probleem zou oplossen, maar jammergenoeg niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 12 August 2003 @ 17:29:
[...]

Tja, da's de gein, een heleboel functies, maar met het gros kan een gewone gebruiker haast niks.
• Het schijnt zo te zijn dat je dus de instellingen van de camera tijdelijk kunt veranderen (compressie). (heb het zelf nog niet kunnen proberen, zie sig)

• Je kunt in de explorer naar verborgen bestanden bekijken door op # te drukken.

• Je kunt naar je network monitor kijken, eventueel om te zien of je dicht bij een zendmast zit ofzo, heb echter geen flauw benul hoe het precies werkt

• Je kunt zien hoe vol je accu nu daadwerkelijk zit, deze optie is accurater dan dat metertje dat in de standby stand te zien is...

Verder zullen er vast nog wel wat opties te vinden zijn, maar uit mijn hoofd weet ik er zo gauw niet meer. Trouwens, wees wel voorzichtig met de instellingen die je tegenkomt, ik heb nog nergens een handleiding kunnen vinden van het developer menu.

[...]

Check ofdat je GPRS/CSD instellingen goed staan.

• GPRS moet aan staan.
• Het profiel moet de juiste instellingen hebben.
• Het juiste profiel moet geselecteerd zijn.

Bovendien moet je erop letten wat voor SMTP server je gebruikt. Het is zeer waarschijnlijk dat je de SMTP server van je eigen mail provider niet kunt gebruiken (behalve combinatie Wanadoo <-> Orange :) ). Daarentegen moet je zien uit te vogelen welke SMTP server je netwerk provider (KPN, T-Mobile, Orange, O2/Telfort, Vodafone) heeft. Daarnaast zijn er wel wat open SMTP servers, een tijdje geleden, aan het einde van het tweede topic ergens is er eentje gepost.

Misschien helpt het wel een beetje als je ons verteld wat voor provider je hebt en wat voor profiellen er ingesteld zijn.
Let er wel bij op, bij je profiel van je mail instellingen kun je weer een specefiek internet profiel instellen. Dit moet wel een werkend profiel zijn. Deze gegevens zijn handig om te achterhalen wat er nu misgaat. Als het je wel gelukt is, is het handig voor ons en andere gebruikers om te weten wat er nu precies misging, dus graag posten wat je nu precies gedaan hebt...
ik heb gewoon de gmx servers gebruikt voor pop en smtp dus pop.gmx.net en mail.gmx.net voor gprs gebruik in de standaard o2 settings.. zit daar het probleem misschien in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor deze (hoogstwaarschijnlijke n00b-vraag) maar waar haal ik mini monitor vandaan om in het developersmenu te komen...... ik heb hem als het goed is al vrijgegeven met het progje dat korakel op zijn site had staan (dank daarvoor) maar dat mini monitor kan ik nergens vinden :( als iemand een zoekrichting of een link heeft zou dat erg relaxt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:17:
Op de start van dit deel zie ik een achtergrond op het toetsel staan met daarop: Vodafone. Ik wil graag weten welke blauw dit is omdat ik ook graag mijn achtergrond wil laten "versmelten" met die "Menu" rechthoeken onder in beeld. Weet iemand de kleurcode van die kleur blauw, of heeft iemand zo'n achtergrond?
Staat die niet toevallig ergens op je telefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:17:
Da's mijn foon, dus ik weet wel welk kleurtje het is :)
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/ID-Tblue.gif
Het meest basic kleurtje blauw uit het 256 kleurenpalet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 22:35:
Sorry voor deze (hoogstwaarschijnlijke n00b-vraag) maar waar haal ik mini monitor vandaan om in het developersmenu te komen...... ik heb hem als het goed is al vrijgegeven met het progje dat korakel op zijn site had staan (dank daarvoor) maar dat mini monitor kan ik nergens vinden :( als iemand een zoekrichting of een link heeft zou dat erg relaxt zijn :P
waar staat dat dan? kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 23:16:
[...]

waar staat dat dan? kan het niet vinden
Kijk eens een paar posts hierboven?
http://www.vanderhurk.nl/mark/got/sscg102.zip

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt helemaal aan mij. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 22:35:
En voor jou geldt hetzelfde; kijk een paar posts naar boven... :Y)
Hekje drukken in het menu en je hebt je mini-monitor.. Je minimoritor zit IN je developersmenu..

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 13-08-2003 09:35 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit altyd met het probleem als je even gprst hebt dan blijft gprs gelijk actief tenminste | gprs | in scherm hoe kan ik gprs dan weer "uitzetten" anders vreet het onnodig accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Menu 9-6 je GPRS uitzetten... zie handleiding! Je kan er ook een shortcut van maken..

Krijg je indruk dat steeds minder mensen de handleiding lezen en minder moeite doen om het topic te lezen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 22:32:
[...]

ik heb gewoon de gmx servers gebruikt voor pop en smtp dus pop.gmx.net en mail.gmx.net voor gprs gebruik in de standaard o2 settings.. zit daar het probleem misschien in?
Lezen is idd een probleem. Ik stel een paar vragen, geef wat tips (als smtp server niet die van je eigen mail provider instellen, maar die van je netwerk!) maar het blijkt nog steeds niet te werken. hmz, heb je toevallig de handleiding al gehad? Probeer anders de online handleiding! (zie mini FAQ, anders de uitgebreide engelse, daar word het stap voor stap uitgelegd...)
Krypt schreef op 13 August 2003 @ 09:43:
Krijg je indruk dat steeds minder mensen de handleiding lezen en minder moeite doen om het topic te lezen..
Word idd weer een beetje moe van die n00b vragen terwijl je met een beetje goed lees werk het ook zou kunnen weten.

Misschien iets om in de start post neer te zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 13-08-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op 13 August 2003 @ 09:43:
Menu 9-6 je GPRS uitzetten... zie handleiding! Je kan er ook een shortcut van maken..

deze ken ik uiteraard wel, maar dat is ook niet mijn vraag. Normaal heb je gewoon "GPRS "in beeld staan maar als je even ge-gprst hebt wordt dat " | gprs | "dus dan is gprs nog actief... maar ik wil graag terug naar "gprs in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 10:27:
[...]

deze ken ik uiteraard wel, maar dat is ook niet mijn vraag. Normaal heb je gewoon "GPRS "in beeld staan maar als je even ge-gprst hebt wordt dat " | gprs | "dus dan is gprs nog actief... maar ik wil graag terug naar "gprs in het scherm
Dat kun je in het developers menu voor elkaar krijgen. Heb daar al eens wat over geschreven in het 2e deel. Mijn ervaring. GPRS in je scherm vreet zowizo stroom... (verschil is bij mij dat hij 1-2 dagen langer meegaat)
Dus Krypt's manier is vrijwel de enige juiste om stroom te besparen op GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als je GPRS aanzet dan staat GPRS aan; je bent alleen nog niet ingelogd op het netwerk.. kost evenveel stroom.. Die pijltjes en streepjes geven alleen de status van je GPRS verbinding aan..

Zie het als een ADSL connectie.. de linesync heb je, maar je moet wel via PPTP inloggen op het ADSL netwerk van je provider..

Symbolen staan uitgelegd op blz 50 van 58 van de handleiding...
GRPS = GRPS actief en beschikbaar
|GRPS| = Aangemeld op GPRS netwerk
GPRS> = GPRS download

Als je het toch wat mooier vind om GPRS te krijgen ipv |GPRS| moet je GPRS uit en weer aanzetten; maar dat kost juist meer energie..

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 13-08-2003 10:40 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eigenlijk weinig verschil tussen | | en zonder | | in het begin vond ik het ietwat eng, aangezien ik nog niet thuis was in de gprs en wap wereld, en dacht even dat hij nog verbinding had en dus nog kosten maakt :) maar dat is allemaal gelukkig niet zo. Ik heb overigens email aan de praat. Nu wordt de telefoon helemaal leuk :) Zeker in combi met mijn o2 abo waarbij gprs erg goed betaalbaar is, ik vind het zelfs goedkoop, een emailtje van 10kb kost me maar 1,5 eurocent ..... ik blijf het onbegrijpelijk goedkoop vinden.. of vergis ik me nu ergens in, en krijg ik een leuke eerste factuur..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:11
Dag beste mensen.

Nou, Ch!py, jij bent niet meer de enige die een gebroken toest hebt. Eerste dag van m'n vakantie breekt ie bij mij ook :( :X :( :X :( :X :( :X (ook de 2-toets). Net gebracht voor reparatie. Duurt ongeveer 2 weken (BelCompany). :'( :'(
Hoe staat het met jou phone, al wat van gehoord??

Grtzzz

[ Voor 9% gewijzigd door babbelbox op 13-08-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Kreeg net het reclame krantje van T for telecom binnen en daar staat een KPN i-mode S55 in met volgens het foldertje 4096 kleuren. Zou dit een drukfout zijn of zou er toch een betere versie zijn uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

babbelbox schreef op 13 August 2003 @ 14:18:
Dag beste mensen.

Nou, Ch!py, jij bent niet meer de enige die een gebroken toest hebt. Eerste dag van m'n vakantie breekt ie bij mij ook :( :X :( :X :( :X :( :X (ook de 2-toets). Net gebracht voor reparatie. Duurt ongeveer 2 weken (BelCompany). :'( :'(

Grtzzz
Puur uit nieuwsgierigheid:
Hoe vaak gebruik je die toets dan?
Zelf raak ik nauwelijks het toetsenbord aan omdat ik een hekel aan SMS-en heb en mailen doe ik op de PC. Games doe ik er ook niet op. Als zoiets ook voor jou geldt dan is het wel zuur natuurlijk. BTW, toetsen dienen gewoon niet kapot te gaan.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen inderdaad dat dat toetsenbordje heel fragiel is. Hoe dat kan is niet duidelijk, maar de 2 is het meest kwetsbaar. Ik heb de drukspanningen gemeten op dat toetsenbordje, en het klopt inderdaad.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 12 augustus 2003 @ 23:02:
[...]

Da's mijn foon, dus ik weet wel welk kleurtje het is :)
Deze:

[afbeelding]
Het meest basic kleurtje blauw uit het 256 kleurenpalet :Y)
Wij danken u :)

---------------------------------------

Nog een vraag, heeft iemand een (lopende) animatie als screensaver, of worden het bij jullie ook statische verschijningen... :)

Oja, met de allernieuwste software versie (16.00001 oid) maakt de camera ook een "foto toestel" geluidje als je een foto maakt. Én de irritante beltoon bug is er eindelijk uit :) een aanrader dus mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware 16 is dus veilig en aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 18:01:
firmware 16 is dus veilig en aan te raden?
Ja, eerst had ik er problemen mee, maar (ook volgens club siemens) is er nu een verbeterde 16 welke het naar mijn mening goed doet.

Nog iets, wisten jullie dat je met deze editor je kleurenschema kunt aanpassen (zelf eentje verzinnen dus...):
http://www.gsmdev.de/index.php?c=viewprojektinfo&id=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 13 augustus 2003 @ 14:18:
Dag beste mensen.

Grtzzz
Da's bagger dat ie bij jou ook stuk is. Ik heb hem 1 augustus opgestuurd naar Dynafix, het reparatie centrum van de Orange shop. Omdat Dynafix geen licentie heeft om Siemens toestellen te repareren is hij doorgestuurd naar Siemens.
maw, ik moet dus wachten totdat Siemens klaar is met repareren. Voorheen scheen dat best lang te duren (+6 weken ofzo). Hoe dan ook, de klantenservice van Orange heeft gegarandeerd dat een reparatie niet langer duurd dan 4 weken. Moet hem dus voor het einde van de maand terug hebben. Ik ben zeer benieuwd!
Disciplus-Simplex schreef op 13 August 2003 @ 15:03:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid:
Hoe vaak gebruik je die toets dan?
BTW, toetsen dienen gewoon niet kapot te gaan.
Tja, in vergelijking met die ouwe S35i van mij ging een hele wereld open! Op het sms-en na en 4 vaste (saaie) spelletjes kreeg ik een toestel in handen waarmee je foto's kon maken, mailen, tenminste een keer relaxed en zeer cheap wappen enz... Ik heb er al verschillende dagen opzitten dat ik hem binnen een dag moest opladen omdat ik hem gewoon helemaal leeg gespeeld had... oa met wappen en gamen, dan gaat het het hardst namelijk.
Tja, ik heb wel eens op dat hoekje gedrukt van de 2 toets om te kijken hoe ver hij doorboog. Uiteindelijk is hij bij normaal gebruik afgebroken. Toch ga ik echt niet meer specifiek op het hoekje van die 2 drukken.... Anders ben ik weer binnen een half jaar de klos....
Verder vind ik het wel onder redelijk normaal gebruik vallen. Anders hadden ze die functies er niet op moeten zetten. Als je namelijk op iets een spelletje kan spelen, dan moet het al meteen een stuk degelijker zijn dan als het alleen een simpel sms-mail-bel geval is voor een zakenman.

Nog iets, de M55 heeft volgens mij dezelfde bevestigings techniek van de toetsen. Erg brak dus....

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Woei!

Ik heb hem :9~ dus NET besteld.
Volgens Debitel normaal zo'n 10 dagen leverijd maar het kan iets langer duren :/
Kan nu al niet wachten tot ie er is.....
Al de verhalen hier lezend heeft me over de streep getrokken.
Zelf heb ik nu 2x Nokia, 1x een 7110i en een 8850, nog nooit een Siemens gehad maar het verhaal Outlook (wat wij dus gebruiken) sprak mij enorm aan.
Ik ben nogal vergeetachtig en nu heb ik geen excuus meer :X

Denk dat ik de komende 10 dagen maar veel ga :z zodat ik mijn verlangen in bedwang kan houden.
Of zal ik dat maar op mijn vriendin(nen) botvieren :D

Heb hem gratis bij een contractsverleniging, het contract is nog goedkoper ook :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:06:
[...]

Ja, eerst had ik er problemen mee, maar (ook volgens club siemens) is er nu een verbeterde 16 welke het naar mijn mening goed doet.

Nog iets, wisten jullie dat je met deze editor je kleurenschema kunt aanpassen (zelf eentje verzinnen dus...):
http://www.gsmdev.de/index.php?c=viewprojektinfo&id=10
Staat ook in de startpost maar toch bedankt :>

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
heeft iemand al een 'pc controller' werkend?

Verwijderd

wie heeft er ook het probleem, dat wanneer de telefoon aan de lader hangt, en de telefoon op trilstand staat, de triller niet actief is? Had een Siemens SL42, en die deed dat ook....Vreemd !!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:56
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:10:
wie heeft er ook het probleem, dat wanneer de telefoon aan de lader hangt, en de telefoon op trilstand staat, de triller niet actief is? Had een Siemens SL42, en die deed dat ook....Vreemd !!
Heb je liever dat je telefoon op de grond ketst tijdens het laden ?!

-

Verwijderd

Nee dat niet, maar zo kan ik nog niet merken als ik hem per ongeluk op tril heb staan dat er iemand belt of sms't !!!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:10:
It's not a bug, it's a feature!

Zo'n beetje alle telefoons hebben dit; een trilmotor werkt eigenlijk nooit tijdens het laden.

Verwijderd

Prima zo kom je nog eens ergens achter !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 13 August 2003 @ 14:18:

Grtzzz
Tja, da's toeval. Vandaag heb ik hem terug. Precies 14 dagen bijna op het uur af ;).

Ik had hem dus opgestuurd voor reparatie, ze hadden me al gewaarschuwd dat ik de accu & sim eruit moest halen. Voor de zekerheid heb ik maar ff een backup gemaakt van het file system. Achteraf maar goed ook. Ik heb een compleet nieuwe! Dat geloof je toch niet! Alles weg! (gekochte games, wap instellingen, favorieten, enz...) Die instellingen kan ik allemaal opnieuw gaan invoeren, hopelijk zijn die (gekochte) games niet verbonden aan de simkaart, anders stuur ik ze daar nog een rekening van. Had iets van 3 games gekocht... Bovendien ben ik wel al m'n favorieten kwijt, daar baal ik wel van. Had net die dag dat hij stuk ging een paar onwijs goeie ringtone site gevonden. Helaas nergens opgeschreven :'(. (misschien kan ik ze nog terug toveren met die backup van het gehele file system...)
Na het opsturen had ik er op zich wel spijt van dat ik niet meteen een nieuwe had aangevraagd, omdat er al wat beschadigingen opzaten (had hem eens laten stuiteren op de stenen). Dus aan de ene kant ben ik wel blij dat het een nieuw toestel is. Maar, het was natuurlijk wel netjes van ze geweest als ze me gewaarschuwt hadden dat ik een backup moest maken.

Momenteel draai ik dus op FW 16 A 158. Volgens mij toch iets anders dan die van internet.

Maar goed, eind goed al goed. Ik ga maar weer ff puzzelen om hem weer 100% de oude te laten worden....

ps, misschien nog wat info voor de liefhebbers:

Een nieuw toestel heeft 467.13 KB vrij
Totale grootte 921.61 KB

Standaard games
• fit@work
• MagicPicture
• Unit Converter
• WorldClock

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 15-08-2003 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Maar als je het hele filesystem hebt gebackuped dan heb je je JAVA directory toch ook nog; waar dus je games instaan.. of denk ik nu heel erg blond?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 15 August 2003 @ 10:05:
Maar als je het hele filesystem hebt gebackuped dan heb je je JAVA directory toch ook nog; waar dus je games instaan.. of denk ik nu heel erg blond?
Da's het probleem ook niet zo, behalve als ze specifiek op die ouwe sim gelocked zijn... Maar dat stond ook al in bovenstaande verhaaltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ja, maar dan blijf ik even erg blond bezig... je had toch die sim en accu eruit gehaad; dus je hebt je eigen sim toch nog? En als die spellen geblocked zijn op SIM (wat ik eigenlijk betwijfel) dan maakt het toch niet uit... je hebt je JAVA dir en je hebt je oude SIM...

[edit]
Misschien gelocked op toestel; ander IMEI -> niet meer werken ofzo...

nou.. iig suc6 met alles weer instellen...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 15 August 2003 @ 10:19:
Ja, maar dan blijf ik even erg blond bezig... je had toch die sim en accu eruit gehaad; dus je hebt je eigen sim toch nog? En als die spellen geblocked zijn op SIM (wat ik eigenlijk betwijfel) dan maakt het toch niet uit... je hebt je JAVA dir en je hebt je oude SIM...

[edit]
Misschien gelocked op toestel; ander IMEI -> niet meer werken ofzo...

nou.. iig suc6 met alles weer instellen...
Uhm, tja, je hebt gelijkt.. Hopelijk zijn de games niet gelocked op de sim...

Ondertussen weer wat minuutjes verder met proberen. Alles schijnt dus gereset te zijn ofzo. Maar hardware matig heb ik volgens mij toch nog m'n ouwe toestel. Onder SDS word geen nieuw toestel aangemaakt, volgens mij is dit de reden om te zeggen dat ik fysiek nog steeds hetzelfde toestel heb. Alleen vaag waarom voor de rest alles gewist is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heeft er iemand al een keer zijn telefoon (met laderkabel ingestoken) een half uur in een kop Irish koffie laten staan?
Nou ikke wel. Het inwendige van de telefoon was ter plekke van de blote contactpunten waar de laadstroom opstaat flink gecorrodeerd. Er zat ook vocht achter het scherm en de telefoon was dood. Ik heb de telefoon helemaal, maar dan ook helemaal, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Na het opnieuw opladen van de batterij en het aanzetten gaf de telefoon de bekende bliepjes weer en gaven de toetsen de kliktoontjes, echter de display deed niks meer (hij licht wel blauw op, maar er verschijnen geen visjes die gaan zwemmen)

Nu las ik op de site van mobiletec bij de vervangingsdisplay het volgende : "Schnell passiert - schnell repariert! Sprung im Display, Anzeige verschwunden oder Wasserschaden?"

vraag 1Is het een bekend probleem dat bij water(/koffie) schade het display bezwijkt? Ik heb er best 55 Euro voor over om een nieuw display te kopen als dit mijn probleem oplost, maar als er meer aan de hand zou zijn is dat natuurlijk zonde van het geld.

Helaas is tijdens het spelen zonder display mijn pincode 3x fout ingevoerd en is de telefoon of geblokkeerd of gewoon echt kaduuk geraakt.
vraag 2 Kan er iemand een stap voor stap uitleg geven hoe ik de puk kode moet intoetsen zonder het display te lezen? (ik weet dus niet eens welke knop 'OK' is.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie laat er dan ook zijn telefoon in een kop irish koffie staan. Was dit een soort van test voor de consumentenbond ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cow_tipping schreef op 15 augustus 2003 @ 11:14:
Heeft er iemand al een keer zijn telefoon (met laderkabel ingestoken) een half uur in een kop Irish koffie laten staan?

vraag 1Is het een bekend probleem dat bij water(/koffie) schade het display bezwijkt? Ik heb er best 55 Euro voor over om een nieuw display te kopen als dit mijn probleem oplost, maar als er meer aan de hand zou zijn is dat natuurlijk zonde van het geld.

Helaas is tijdens het spelen zonder display mijn pincode 3x fout ingevoerd en is de telefoon of geblokkeerd of gewoon echt kaduuk geraakt.
vraag 2 Kan er iemand een stap voor stap uitleg geven hoe ik de puk kode moet intoetsen zonder het display te lezen? (ik weet dus niet eens welke knop 'OK' is.
antwoord 1
Geen idee, je zou het stuk voor stuk uit moeten proberen. Geloof mij dat je echt ongelofelijk veel geluk hebt gehad! Ik bedoel dus, dat je hem na het opladen in een kop Irisch coffee uberhaubt nog aan de praat krijgt! Maar ja, voordat je dat kan uitproberen moet wel eerst je puk code goed ingevoerd worden. Bovendien is het het handigste dat je display het doet om ook alle functies uit te proberen (GPRS, BT, IrDA, enz...) Tja, moeilijk probleem. Misschien toch wel verstandig om advies te vragen in een winkel/reparatie shop. Zij kunnen stap voor stap kijken wat er precies aan stuk is. Nadeel is wel dat je geld kwijt bent aan onderzoekskosten en man-uren....
Sterkte!
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 12:07:
Was dit een soort van test voor de consumentenbond ???
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hehehe, nice reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:11
Ch!pY-J schreef op 15 augustus 2003 @ 09:54:
[...]

Tja, da's toeval. Vandaag heb ik hem terug. Precies 14 dagen bijna op het uur af ;).

Ik had hem dus opgestuurd voor reparatie, ze hadden me al gewaarschuwd dat ik de accu & sim eruit moest halen. Voor de zekerheid heb ik maar ff een backup gemaakt van het file system. Achteraf maar goed ook. Ik heb een compleet nieuwe! Dat geloof je toch niet! Alles weg! (gekochte games, wap instellingen, favorieten, enz...) Die instellingen kan ik allemaal opnieuw gaan invoeren, hopelijk zijn die (gekochte) games niet verbonden aan de simkaart, anders stuur ik ze daar nog een rekening van. Had iets van 3 games gekocht... Bovendien ben ik wel al m'n favorieten kwijt, daar baal ik wel van. Had net die dag dat hij stuk ging een paar onwijs goeie ringtone site gevonden. Helaas nergens opgeschreven :'(. (misschien kan ik ze nog terug toveren met die backup van het gehele file system...)
Na het opsturen had ik er op zich wel spijt van dat ik niet meteen een nieuwe had aangevraagd, omdat er al wat beschadigingen opzaten (had hem eens laten stuiteren op de stenen). Dus aan de ene kant ben ik wel blij dat het een nieuw toestel is. Maar, het was natuurlijk wel netjes van ze geweest als ze me gewaarschuwt hadden dat ik een backup moest maken.

Momenteel draai ik dus op FW 16 A 158. Volgens mij toch iets anders dan die van internet.

Maar goed, eind goed al goed. Ik ga maar weer ff puzzelen om hem weer 100% de oude te laten worden....

ps, misschien nog wat info voor de liefhebbers:

Een nieuw toestel heeft 467.13 KB vrij
Totale grootte 921.61 KB

Standaard games
• fit@work
• MagicPicture
• Unit Converter
• WorldClock
Ik heb zelf de postbank S55 van O2 bij BelCompany gekocht, en dus ook daar m'n phoontje ingeleverd en ter reparatie laten opsturen. Geen idee of BelCompany dat zelf gaat doen of dat die hem weer doorsturen naar Siemens. Het zou ongeveer 2 weken gaan duren (3 dagen geleden nu)... dus... ben benieuws. Had alleen helaas geen verzekering dus geen vervangend toestel, dus maar ff ergens een ouwe 3310 opduiken bij vrienden ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ch!pY-J schreef op 15 augustus 2003 @ 12:31:
[...]

antwoord 1
Geen idee, je zou het stuk voor stuk uit moeten proberen. Geloof mij dat je echt ongelofelijk veel geluk hebt gehad! Ik bedoel dus, dat je hem na het opladen in een kop Irisch coffee uberhaubt nog aan de praat krijgt! Maar ja, voordat je dat kan uitproberen moet wel eerst je puk code goed ingevoerd worden. Bovendien is het het handigste dat je display het doet om ook alle functies uit te proberen (GPRS, BT, IrDA, enz...) Tja, moeilijk probleem. Misschien toch wel verstandig om advies te vragen in een winkel/reparatie shop. Zij kunnen stap voor stap kijken wat er precies aan stuk is. Nadeel is wel dat je geld kwijt bent aan onderzoekskosten en man-uren....
Sterkte!

[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hehehe, nice reply!
Bijkomende nadeel is dat ook alle telefoonnummers van m'n SIM-kaart gewist zijn. :(
Tis maar wat je geluk noemt.
Tsja, over de oorzaak, op een zeilboot heb je rekjes langs de wand waar je je schone kopjes kan ophangen zonder dat deze los rondslingeren als de boot gaat hellen. Ik had dus niet gezien dat iemand daar z'n bodempje Irish coffee had achtergelaten. De telefoon heeft daar precies tot aan de contactpunten van de batterij in gestaan. (Caramel koken op alle pcb'tjes en SMD componentjes :D )
Maar de backlight van de display doet het nog, ergo ik heb blauw(?) licht. (De bliepjes werkten dus ik ga er vanuit dat de processor van de foon zelf nog werkt. Bluetooth en IR heb ik nog nooit gebruikt.) Hebben meer mensen ervaring met een kapotte display en hoe ziet dat bij jullie eruit?

[ Voor 9% gewijzigd door Cow_tipping op 15-08-2003 14:50 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

babbelbox schreef op 15 August 2003 @ 14:29:
[...]

Ik heb zelf de postbank S55 van O2 bij BelCompany gekocht, en dus ook daar m'n phoontje ingeleverd en ter reparatie laten opsturen. Geen idee of BelCompany dat zelf gaat doen of dat die hem weer doorsturen naar Siemens. Het zou ongeveer 2 weken gaan duren (3 dagen geleden nu)... dus... ben benieuws. Had alleen helaas geen verzekering dus geen vervangend toestel, dus maar ff ergens een ouwe 3310 opduiken bij vrienden ofzo..
Aj jaj jaj, heb je een back up gemaakt? Ben al zowat de hele morgen bezig met alles terug te zetten...

Ondertussen heb ik wel een hoop nieuwe dingen ontdekt!
Veel instellingen kun je gewoon backuppen!

• Adresboek via SDS (gaat heel langzaam, over 150 contacts deed hij een 10 minuten ofzo via BT)
• e-mail configuratie via "Mobile\email\config", dan de files met .acc als extensie
• favorieten uit je W@P browser via "Mobile\PersistentData\wap\bookmarks.pd"
• Afspraken in het mapje "Mobile\apo\app" (compleet kopieëren, helaas krijg je niet hiermee alles terug wat in je kalender stond)
• De games natuurlijk in "Mobile\Java\jam"
• SMS-jes via SDS
• e-mailtjes heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid "Mobile\email\inbox", "Mobile\email\outbox" & "Mobile\email\tmp" zijn.

Ben in ieder geval blij dat ik die favorieten weer heb. Daar stonden wat nieuwe links in die ik nog nergens had opgeschreven.

Het allervreemdste is, ik heb dus wel mijn eigen toestel terug, terwijl alles gewoon gewist is! IMEI is hetzelfde. Maar heb een compleet nieuwe body met o.a. nieuwe toetsen, zelfs het display folietje zit er nog op! Volgens mij is de BT chip wel veranderd. Ik moest hem opnieuw pairen met m'n computer.

Voor de Orange mensen nog een tip: als je je S55 voor reparatie laat opsturen, kan je heel goed voor die periode dat ie weg is je Share laten opschorten. Dat abbonnementsgeld hoef je dan niet te betalen. Ik ga het zo weer ff laten activeren...
Cow_tipping schreef op 15 augustus 2003 @ 14:46:
[...]

Bijkomende nadeel is dat ook alle telefoonnummers van m'n SIM-kaart gewist zijn. :(
Tis maar wat je geluk noemt.
Tsja, over de oorzaak, op een zeilboot heb je rekjes langs de wand waar je je schone kopjes kan ophangen zonder dat deze los rondslingeren als de boot gaat hellen. Ik had dus niet gezien dat iemand daar z'n bodempje Irish coffee had achtergelaten. De telefoon heeft daar precies tot aan de contactpunten van de batterij in gestaan. (Caramel koken op alle pcb'tjes en SMD componentjes :D )
Maar de backlight van de display doet het nog, ergo ik heb blauw(?) licht. (De bliepjes werkten dus ik ga er vanuit dat de processor van de foon zelf nog werkt. Bluetooth en IR heb ik nog nooit gebruikt.) Hebben meer mensen ervaring met een kapotte display en hoe ziet dat bij jullie eruit?
Hmz, nice to know that a regular back up of your addessbook is realy necesairy! Ik maak die dus zeer regelmatig (verder doe ik dus haast niet aan backups...)

Maar goed, deze reply verklaard een boel...

[/edit]
Tjee, ik heb dus mijn toestel terug, maar ik kan nog steeds niet via GPRS W@P-en. Ik dacht dus de goeie instellingen te hebben overgenomen op mijn telefoon, maar ik kwam nog steeds niet online. De Share helpdesk gebeld (voor de 2e keer, eerste telefoontje was voor activatie) maar die zeiden dat GPRS voor mijn nummer wel aan stond. Toestel voor langere duurd uit gehad (dik uur), maar mocht nog steeds niet baten. Daarna maar eens vanaf vaste lijn gebeld om instellingen door te lopen met Share helpdesk, alles stond toch goed ingesteld, maar nog steeds dezelfde foutmelding bij het aanmelden op het netwerk "Fout bij GPRS verbinding". Helpdesk medewerker zei dat het aan de simkaart lag, terwijl ik zei van niet, immers ik heb eerder met dezelfde simkaart in hetzelfde toestel of ander toestel al ge-Share-d.... Hmz, dat klopte wel, dus dat kon het niet zijn. Dan had ik nog de volgende mogelijkheden, firmware flash (voorgesteld door mezelf) en toestel omruilen voor een nieuw (voorstel van helpdesk medewerker)...

Momenteel ligt hij dus te laden, wachtende op de firmware flash. pfff, word er wel een beetje moe van. Halve dag bezig geweest met instellingen terug zetten, nu Share nog aan de praat krijgen. Als dat het niet is moet m'n toestel omgeruild worden. Maar dat doe ik alleen onder de voorwaarde dat dat direct 1 op 1 gaat. Toestel voor toestel. Ik heb al lang genoeg gewacht.... De enige mogelijkheid is er as maandag, daarna ben ik op vakantie :( ..... Het Siemens ge-eikel gaat hopelijk niet doorzetten bij mij, ik was nog wel zo pro Siemens.... Op het Club Siemens forum loopt iemand rond die een maand geleden al z'n 6e toestel kreeg....

[nieuwe update (vrijdag 20:00u)]
Flashen bood ook geen soelaas helaas :(. Laatste poging voor het toestel omruilen is het uit en weer aanzetten van Share op mijn nummer via het netwerk.
Of het is het netwerk, of het toestel. (hopelijk het netwerk :+ )

[alweer nieuwe update (vrijdag 21:15u)]
Fantastische helpdesk bij Orange. Ben blij dat ik niet tegen het mobiele tarief bij hun inbel maar tegen het interlokale tarief...

Het uit en aan zetten van Share op mijn nummer bood dus ook geen soelaas. Vreemd, deze medewerker stuurt mijn probleem door naar een andere afdeling die het verder gaat onderzoeken. Zij zullen weer contact met mij opnemen. Echter, helaas gaat dit pas na het weekend gebeuren omdat zij alleen op werkdagen actief zijn :(. Helaas ga ik dinsdag op vakantie, dus jullie blijven deze update van mij schuldig, tenzij het probleem eerder opgelost word....

Verder vond ik het wel grappig dat deze meneer het heel vreemd vond dat als ik GPRS niet gebruikte dat ik het dan uit zette. Het leek hem op de een of andere manier heel schadelijk en hij deed me bijna geloven dat dat de oorzaak was van het probleem. Echter, voor de reparatie deed ik dit ook zonder problemen. Sterker nog. Als ik af en toe niet op Share kwam, was het simpel uit en weer aanzetten van GPRS de oplossing.... Nog sneller zelfs als de telefoon voor ca 30 sec uitzetten (voor kortere periode helpt namelijk niet)

[De nieuwste update zaterdag 09:00u)]
Een echte Tweakert blijft het natuurlijk gewoon uitproberen. En ja hoor, vanmorgen deed hij het na ff uitschakelen! Het lag dus niet aan het toestel, niet aan de sim, maar gewoon aan het netwerk, wat een behoorlijke tijd nodig had om het te verwerken.... Helpdesk zegt 15 minuten, voorheen was dat 30-45 minuten, maar bij mij schijnt het dus toch langer te duren. Gewoon pech hebben dus. Ben blij dat het nu wel weer werkt!

[ Voor 70% gewijzigd door jules op 16-08-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
is het mogelijk om bij de software van XTNDConnect de instelling te maken dat hij automatisch toegang heeft tot outlook...nu vraagt hij er telkens om en dat vind ik erg irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister viel mn s55 op het asfalt, knopje van de zijkant lag er een beetje uit.. maar die heb ik er weer in gedaan en hij functioneert ook weer naar behoren.. echter, er loopt sinds die val een verticale streep over mijn beeldscherm, soms is deze streep wel zichtbaar, en soms ook niet. Iemand enig idee wat ik eraan kan doen om die streep weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 15:43:
gister viel mn s55 op het asfalt, knopje van de zijkant lag er een beetje uit.. maar die heb ik er weer in gedaan en hij functioneert ook weer naar behoren.. echter, er loopt sinds die val een verticale streep over mijn beeldscherm, soms is deze streep wel zichtbaar, en soms ook niet. Iemand enig idee wat ik eraan kan doen om die streep weg te krijgen?
Een paar posts hierboven staat dat je een nieuwe display erin kan plaatsen voor 55 Pleuro, of je kan hem laten repareren bij de telefoonboer op de hoek. Misschien heb je een verzekering die dat soort schade dekt. Of je kan het toch nog proberen als hij verder geen valschade heeft onder het kopje fabrieksgarantie...

Heb trouwens (denk ik) een nieuwe functie ontdekt. Ik vind het wel cool. Maak je notities (menu, 4, 4) beveiligd! Als je een notitie hebt opgeslagen en weer in het overzichtje bent van wat voor notities je hebt, moet je de notitie die je wilt beveiligen selecteren. Kies dan voor opties en voor beveiligen. Voila....

Heb weer een update over het Share gebeuren:
Vanmorgen werkte het dus, maar vanaf een uur of 13.00u kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Hebben anderen in de buurt van Den Haag ook problemen met Share?

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 16-08-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

En weer iemand met een gebroken 2-toets :(
Dinsdag maar ff naar de winkel... Hopelijk krijg ik wel een vervangend toestel!

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

depends of the insurance !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Whuzz schreef op 16 augustus 2003 @ 22:37:
En weer iemand met een gebroken 2-toets :(
Dinsdag maar ff naar de winkel... Hopelijk krijg ik wel een vervangend toestel!
He, balen voor je! Vergeet dus niet een backup van je toestel te maken!

Hoe lang had jij hem. Het bleek dat ik hem 3 maanden had toen die toets af brak.
Speelde jij er veel spelletjes op, of stuurde je veel sms-jes/mms-jes/e-mails of wapte je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 12:59
even een algemeen vraagje, heeft niet zozeer met de s55 te maken..

als ik via m'n laptop mobiel wil internetten, vertraag ik dan m'n verbinding door met infrarood te werken of maakt dat niet zoveel uit. heb geen bluetooth helaas, wel een datakabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wibblemoo schreef op 17 August 2003 @ 11:46:
even een algemeen vraagje, heeft niet zozeer met de s55 te maken..

als ik via m'n laptop mobiel wil internetten, vertraag ik dan m'n verbinding door met infrarood te werken of maakt dat niet zoveel uit. heb geen bluetooth helaas, wel een datakabel.
nee, infrarood is in feite een serieele verbinding. wel zit er wat overhead en storing op, zodat het iets langzamer gaat, maar ik denk niet dat dat de bottleneck is, die zal eerder in je verbindingssnelheid met je provider liggen.

ps: firmware updaten nooit draadloos doen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 12:59
net wat zitten te lezen, maar infrarood is toch maar 9600 kbps ? volgens mij moet je over gprs meer kunnen halen dan dat, dus zou 't wel de bottleneck wezen.

zal 't een dezer dagen ff testen, met infrarood en met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

wibblemoo schreef op 17 August 2003 @ 13:15:
net wat zitten te lezen, maar infrarood is toch maar 9600 kbps ?
Neuh, IrDA is 9.6K tot 4 mbps, zie http://www.irda.org/standards/standards.asp
De bottleneck zit dus echt wel in je GPRS verbinding ;)
Wat wél een voordeel kan zijn van een kabel is de mogelijk stabielere verbinding. Een kabel kan niet zomaar 'out of sight' van de IrDA poort raken.
volgens mij moet je over gprs meer kunnen halen dan dat
Het theoretisch maximum van GPRS is 43,2 kbps, maar dat is ook van meerdere factoren afhankelijk. Allereerst je toesel, hoeveel timeslots deze beschikbaar heeft en hoe ze verdeeld zijn voor up & down speed. Ten tweede hoeveel timeslots je van het netwerk toegewezen krijgt. Kortgezegd: 43,2 haal je in feite nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Over die seriele kabel gesproken. Die verbinding vond ik nu ook weer niet echt de stabielste. Continu disconnects in het begin toen ik het toestel had. (nu heb ik BT, dus weinig ervaring meer mee)

Bovendien kun je ook naar het stroomverbruik gaan kijken voor het overwegen van de verbinding. De S55 moet stroom door de kabel laten lopen. Echter IrDA en BT vergen ook extra stroom. Misschien iets wat je alleen op de lange duur misschien gaat merken.
Wel merkte ik overigens dat die seriele kabel de S55 binnen een avondje leeg kon trekken. Iets wat met BT veel minder snel zou gaan naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pthn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07-2023
'k heb afgelopen week mijn S55 ge-update naar FW16, maar het lijkt wel of ik veel minder bereik heb daardoor.

Ik wil terug naar FW15 om te kijken of dat helpt. Enig idee waar ik oude firmware kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

pthn schreef op 17 August 2003 @ 17:23:
Ik wil terug naar FW15 om te kijken of dat helpt. Enig idee waar ik oude firmware kan downloaden?
Zelfde URL als waar je de file met FW16 vandaan hebt, even 1 cijfertje aanpassen.
Maar! Downgraden kan helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Bartez schreef op 16 augustus 2003 @ 13:49:
is het mogelijk om bij de software van XTNDConnect de instelling te maken dat hij automatisch toegang heeft tot outlook...nu vraagt hij er telkens om en dat vind ik erg irritant....
iemand een antwoord hierop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pthn schreef op 17 August 2003 @ 17:23:
'k heb afgelopen week mijn S55 ge-update naar FW16, maar het lijkt wel of ik veel minder bereik heb daardoor.

Lijkt me heel sterk dat je bereik veel minder is geworden. Ikzelf heb op dat gebied niks gemerkt.

Downgraden schijnt nogal een probleem te zijn. De upgrade software leest eerst de FW versie uit. Als die lager is kun je meestal niet flashen. Als je met je telefoon naar een service center gaat hebben ze daar waarschijnlijk wel de mogelijkheid om dat te doen, helaas zal dat wel pieken gaan kosten denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bartez schreef op 17 August 2003 @ 21:03:
[...]

iemand een antwoord hierop??
Is een beveiliging in Outlook; anders kunnen alle programma's zomaar in outlook schrijven en ook mails versturen... is helaas niet te automatiseren..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hmm, da's jammer....vind het een bietje vervelend namelijk....maarja, sh*t happens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pthn
Ch!pY-J schreef op 18 August 2003 @ 09:44:
[...]
Lijkt me heel sterk dat je bereik veel minder is geworden. Ikzelf heb op dat gebied niks gemerkt.
Ik ben er ook niet zeker van dat het aan de FW ligt, ik wilde het alleen testen door te downgraden

Het kan natuurlijk ook aan de hardware liggen, enig idee of en hoe ik dat kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

pthn schreef op 18 August 2003 @ 14:46:
[...]
Het kan natuurlijk ook aan de hardware liggen, enig idee of en hoe ik dat kan testen?
Mja met netmonitor (even een paar pagina's terugbladeren). Je moet alleen wel de manual erbij zoeken om de codes te kunnen verklaren.
In netmonitor zit ook een veldsterktemeter, waarmee je het signaal qua sterkte als getallen kunt laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pthn
Korakal schreef op 18 August 2003 @ 14:48:
[...]

Mja met netmonitor (even een paar pagina's terugbladeren). Je moet alleen wel de manual erbij zoeken om de codes te kunnen verklaren.
In netmonitor zit ook een veldsterktemeter, waarmee je het signaal qua sterkte als getallen kunt laten weergeven.
Een manual ? Daar heb ik nog niets over kunnen vinden. Moet ik daarvoor inbreken bij Siemens of staat ie ook ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Ch!pY-J schreef op 17 August 2003 @ 10:51:
He, balen voor je! Vergeet dus niet een backup van je toestel te maken!

Hoe lang had jij hem. Het bleek dat ik hem 3 maanden had toen die toets af brak.
Speelde jij er veel spelletjes op, of stuurde je veel sms-jes/mms-jes/e-mails of wapte je veel?
Ik heb hem nu een maand of 7-8. Ik speel weinig spelletjes, nauwelijks wap, maar ik sms wel vrij veel. Ik heb verder de 2-toets niet als sneltoets ergens voor gebruikt ofzo, dus ook daardoor kan ie niet overbelast zijn. Het lijkt mij gewoon een ontwerpfout van meneer Siemens :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste Jelte, kan je ook een link naar de laatste officiele firmware/software update plaatsen? Dan hoef ik (en anderen met mij) niet eerst heel veel pagina's doorspitten om erachter te komen welke nu de meest nieuwe is :) thanx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 06:47
Ga naar www.my-siemens.com/s55 en neem een van de linkjes aan de zijkant voor firmware 16.
Niet zo heel moeilijk lijkt me als je van onder naar boven door de topic leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 16:37:
beste Jelte, kan je ook een link naar de laatste officiele firmware/software update plaatsen? Dan hoef ik (en anderen met mij) niet eerst heel veel pagina's doorspitten om erachter te komen welke nu de meest nieuwe is :) thanx in advance
Ik heet dan wel geen Jelte, maar ik heb de startpost gemaakt... en ik kan je vertellen dat er 2x een directe link in staat :)
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:29:
Officiële software updates voor de S55

[...]

:? Waar is de firmware update te dowloaden?
:Y) Siemens stelt softwareupdates aan de klant beschikbaar welke je in het toestel kunt laden met de bijgeleverde datakabel. De updates kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb vandaag van mobiltec24.de een doos gekregen met daarin speciale schroevendraaier.. een vage tang en een nieuw frontje... gelijk ff opengeschroeft.. tang had ik niet echt nodig, kan volgens mij ook wel zonder..
frontje ging er makkelijk af en kon er zo een nieuwe opzetten.. dus heb ik dus weer een frontje zonder krassen.. is een goedkopere oplossing dan als je hem naar siemens zelf op gaat sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Wat heeft het je bij elkaar gekost dan, en hoe heb je dat betaald, met creditcard ofzo? En hoelang duurde het voordat je het binnen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Frontje koste me € 23,50 (goedkoper kun je hem ook niet vinden)
Set om telefoon open te maken, koste € 12,76 en dan de verzendkosten (wat ik heel weinig vond) € 4,80
Dus in totaal € 41,06 euro :)

Ik heb betaald via paypal.. dus eerst ff geld overgeboekt van mijn bank naar de bank van paypal en toen overgeschreven naar mobiltec :)

Ik heb 10-08 ('s avonds) alles bij elkaar besteld en toen ook gelijk geld overgeboekt naar paypal. Op 13-08 stond het geld op mijn paypal account en die heb ik dus gelijk overgeschreven ('s avonds) en op 15-08 kreeg ik een mail dat het pakketje de vorige dag vestuurd was en dan kun je je bestelling volgen vanuit duitsland :D
En vandaag 19-08 kwam hij binnen, vond ik dus nog wel redelijk snel gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 19 August 2003 @ 18:17:
[...]

Ik heet dan wel geen Jelte, maar ik heb de startpost gemaakt... en ik kan je vertellen dat er 2x een directe link in staat :)

[...]
Oi :X |:( 8)7

(zegt dit genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed maar hoe zijn je ervaringen met de update? al wat min of pluspunten ontdekt? of haal ik nu weer ouwe koeien uit de sloot? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb eigenlijk maar één pluspunt ontdekt: dat ie het nummer ook weergeeft als je wordt gebeld, da's wel erg fijn.
Voor de rest heb ik eigenlijk nieteens een verschil ontdekt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Laatst online: 21-08 12:49
Ik heb hem sinds van daag met een T-mobile 150 abbo.
En ik heb dus net de laatste firmware update gedaan via de siemens site.
Maar ik heb dus alweer gezeik :{

-Als ik hem aanzet en mn pincode heb ingevoerd, dan geeft ie 2 seconde daarna
"schrijffout sim"

-als ik in het hoofdvenster ben en druk op het knopje aan de rechterzijde van het toestel zegt ie: fout opgetreden.

Ik heb nog geen idee waar dit knopje voor dient, maar waar komt dit door en hoe verhelp ik het?
hetzelfde geldt natuurlijk ook voor het probleem bij streepje 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Fliepke schreef op 20 August 2003 @ 16:19:
-Als ik hem aanzet en mn pincode heb ingevoerd, dan geeft ie 2 seconde daarna
"schrijffout sim"
Even een nieuwe SIM vragen bij T-Mobile, deze SIM is dus brak.
-als ik in het hoofdvenster ben en druk op het knopje aan de rechterzijde van het toestel zegt ie: fout opgetreden.
Die knop dient om een foto te maken of om een memo op te nemen (lang indrukken)/memo afspelen (kort indrukken). Blijkbaar heb je óf niet genoeg geheugen vrij óf geen memo's opgenomen die kunnen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Korakal schreef op 20 augustus 2003 @ 16:24:
[...]
Even een nieuwe SIM vragen bij T-Mobile, deze SIM is dus brak.

[...]
Die knop dient om een foto te maken of om een memo op te nemen (lang indrukken)/memo afspelen (kort indrukken). Blijkbaar heb je óf niet genoeg geheugen vrij óf geen memo's opgenomen die kunnen worden afgespeeld.
ik heb dus sinds vandaag een simkaartje en nu moet ik alweer een nieuwe?
hij doet het voor de rest wel...

beetje raar dat hij dan meteen begint te zeuren dat er een fout is opgetreden als je een keertje op het knopje duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Fliepke schreef op 20 August 2003 @ 16:30:
[...]
ik heb dus sinds vandaag een simkaartje en nu moet ik alweer een nieuwe?
Gevalletje van DOA: dead on arrival
beetje raar dat hij dan meteen begint te zeuren dat er een fout is opgetreden als je een keertje op het knopje duwt.
Jij roept de functie aan 'geluid afspelen' terwijl er geen geluid is om af te spelen. Maar de melding had wel iets vriendelijker gekund inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Korakal schreef op 20 August 2003 @ 16:36:
[...]

Gevalletje van DOA: dead on arrival
Voor de rest heb ik er dus niks van gemerkt, maar ik zal morgen wel effe bellen met de klantenservice.
Dit houdt natuurlijk wel in dat ik weer mn adresboek moet vullen }:|
of ik kan het met bijgeleverde software effe op mn laptop opslaan?

Oh nog een vraagje, als ik nu kijk in mijn adresboek staat alles op achternaam gesorteerd, hoe doe ik dit veranderen op sorteren op voornaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Fliepke schreef op 20 August 2003 @ 16:51:
[...]
Dit houdt natuurlijk wel in dat ik weer mn adresboek moet vullen }:|
of ik kan het met bijgeleverde software effe op mn laptop opslaan?
Standaard wordt het adresboek geactiveerd: dit wordt opgeslagen op de telefoon. Dus tenzij je voor 'telefoonboek' hebt gekozen (dit staat NL wél op de SIM) hoef je je daarover geen zorgen te maken.
En inderdaad, met de bijgeleverde software kun je het op je PC opslaan.
Oh nog een vraagje, als ik nu kijk in mijn adresboek staat alles op achternaam gesorteerd, hoe doe ik dit veranderen op sorteren op voornaam?
Mag ik u quoten van post nummer 1 van dit topic?
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:29:
* Korakal Siemens S55 mini-FAQ *

:? Kun je de contactlist sorteren op voornaam ipv achternaam?
:Y) Nee, maar er is wel een andere oplossing voor, zie Korakal in "s55 adresboek"
En ik zou de rest ook eens doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
Korakal schreef op 20 August 2003 @ 16:55:
[...]

Standaard wordt het adresboek geactiveerd: dit wordt opgeslagen op de telefoon. Dus tenzij je voor 'telefoonboek' hebt gekozen (dit staat NL wél op de SIM) hoef je je daarover geen zorgen te maken.
En inderdaad, met de bijgeleverde software kun je het op je PC opslaan.

[...]

Mag ik u quoten van post nummer 1 van dit topic?

[...]

En ik zou de rest ook eens doorlezen :)
In al mijn snelheid heb ik volgens mij de optie om het op de sim op te slaan gekozen :{

en de rest doorlezen is misschien een goed plan ja.
ik had er overheen gekeken... oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schrijffout dat is een veel voorkomend iets bij de Siemens S55 i.c.m. met T-Mobile. Ik heb hetzelfde, en het schijnt te zijn dat de telefoonstoegankelijkheidstijd van de telefoon sneller is dan de SIM kaart aankan van T-Mobile. Dus niet te druk om maken !!!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.