Waarom zou een spel meer dan 120 fps moeten hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik vraag mij af waarom iedereen elkaar probeert de loef te steken met het aantal fps dat je in een spel kunt halen. Dit zijn het aantal beelden per seconde. Maar als je de gemiddelde monitor pakt dan gaat deze bv. 1280x1024 op 120Hz. Dat wil dus zeggen dat je 120 beelden per seconde hebt. Dus alles boven 120fps heeft eigenlijk geen nut, want je ziet ze toch niet.

Doesn't this make any sense, or am I terrible wrong ???

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Naar mijn mening heeft het op een gegeven moment ook wel zijn top bereikt. Tussen 120 en 130 fps zal je al geloof ik geen verschil zien.

Het elkaar aftroefen met het aantal fps is toch gewoon een maatstaf om aan te duiden wat de videokaart van iemand in staat is. Alles samen GPU/geheugen e.d. wordt verwerkt en een van de alomvattende resultaten is het aantal fps

Verwijderd

Je hebt een beetje gelijk.
Inderdaad is het gewoon een beetje bluffen. Persoonlijk werk ik anders. Ik hou meestal mn scherm res aan met het aantal fps. Maar als je ver boven die 120Hz komt. Kun je ook je details enzo hoger gaan zetten. Dan zakken je fps dus weer. Maar is het beeld wel scherper. Dus op die manier zou ik daar naar kijken. Het is niet moeilijk om met een res van 640x480 en dan 60hz een hoge 3dmark score te halen. Maar nu op zeg een 120fps nog een strak beeld in je games.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Naar ik meen is dit wel vaker aan bod geweest. Het is dan ook meer een punt waarmee je in V&B terecht kunt. Hier wat search results:

Frames per Seconde - hoe zit het nou?
Waarom wil ik 180fps in Quake3?
FPS wat maakt het uit..

En zo zijn er wel meer te vinden, eat your hart out :) Iig dicht wegens zoek en verkeerde subforum.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.