Ik heb maar een paar posts gelezen (het zijn er zoveel) maar ik plaats even kort mijn rev 1.1 8RDA+ ervaring; ik heb net een Corsair cas 2 pc 3700 module aangeschaft.
De module doet het prima, maar ik ben nogal teleurgesteld in de prestaties.
Het gedraagt zich namelijk als een normale pc3200 cas 2.5 module in mijn
computer. Automatisch gedetecteerde timings: 7-4-4-2.5.
Iedere poging om de module handmatig op cas 2 te zetten heeft tot gevolg dat de
computer niet meer opstart (geen post).
Bij overclocking blijkt dat de FSB niet hoger dan 205 mhz kan gaan, bij 206
mhz: geen post. (geheugen liet ik op een lagere snelheid om dit te bevestigen, het ligt puur aan het mobo/de CPU). Ik denk dat de timing problemen ook te wijten zijn aan het moederbord.
Ook blijkt dat de PC met 1 x 512 MB pc3200 op hetzelfde niveau presteert
als m'n vorige Ram, 2x256MB pc2100 - omdat die laatste dual channel was en
blijkbaar evenveel bandbreedte opleverde. Beetje een miskoop dus!!!
Nou ja, waarschijnlijk kan ik het nog voor elkaar krijgen dat ik deze ram op
pc 2100 laat draaien en samen met die 2x256 MB pc2100 een dual channel
opstelling laat zijn. Een gigabyte RAM is wel leuk met video-editing.
Ander onderwerp: op de Epox 8KHA+ had je de mogelijkheid om bij het opstarten Iinsert in te drukken waardoor je vorige BIOS instellingen hersteld werden. Op deze manier kon je je te hoge overclock ongedaan. Bij de 8RDA+ werkt dit niet meer, ik heb ook niet in de handleiding gevonden hoe dit moet. Gevolg: ik moet iedere keer weer m'n kast opendoen en de jumper omzetten, grr. Kan ik nog op de een of andere manier via het toetsenbord m'n bios terugzetten?
edit: ik had bij het installeren van m'n 4 IDE devices trouwens ongelovelijk veel problemen...totdat ik hier ergens las dat al je devices op cable select moet zetten. Opeens werkte alles!
[
Voor 7% gewijzigd door
Soepster op 30-10-2003 22:32
]
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB