Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 17:26
oo problemen hier

Ik heb mn wc geinstaleerd, en nou als ik opstart komtie bij de 2b aan en dan FF en dan uit.

Weet iemand het probleem?

Ik heb alles er al uitgehaald, mn bios gereset...
Echt kut

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28
Ik keek net een keer in mijn systeemkast, en toen zag ik dat de chipsetkoeler los hing :/ zo'n termaltake gevalletje is dat, zo'n blokje.

Dus ik haal alle stekkers los, bevestig de koeler weer, sluit alle kabels weer aan.

En ja hoor pc boot niet:

Error display doet niets.

Powerlampje licht niet op.

HDD lichtje brand, maar knippert niet.

Als ik de videokaart eruit ruk, dat gaat hij niet piepen.

Mobo dus stuk?

Epox 8rda+ revisie 1.1

BlaBlaBla

Verwijderd

Strider schreef op 09 oktober 2003 @ 22:38:
Ik keek net een keer in mijn systeemkast, en toen zag ik dat de chipsetkoeler los hing :/ zo'n termaltake gevalletje is dat, zo'n blokje.

Dus ik haal alle stekkers los, bevestig de koeler weer, sluit alle kabels weer aan.

En ja hoor pc boot niet:

Error display doet niets.

Powerlampje licht niet op.

HDD lichtje brand, maar knippert niet.

Als ik de videokaart eruit ruk, dat gaat hij niet piepen.

Mobo dus stuk?

Epox 8rda+ revisie 1.1
Hoogstwaarschijnlijk wel ja....

• Strider
Heerlijk die klote bordjes, dit is nu mijn 3de 8rda+ al..

Ben ik gestopt met tweaken, gaat er nog zo'n bordje kapot, gewoon omdat je de kabels los trekt LOL :X

[ Voor 50% gewijzigd door Strider op 10-10-2003 09:11 ]

BlaBlaBla

• Strider
HOEI, net alles eraf gerukt, en nu verschijnt er op de error display het linkse fje, alleen aan de rechtste kant verschijnt er niets.

Nieuwe update:

Ik trek de videokaart ertui en het rechtste Fje gaat branden, links doet ie niets.

Ik stop e videokaart er weer in, en het linkse fje gaat weer branden, maar het rechtste doet niets.

[ Voor 45% gewijzigd door Strider op 10-10-2003 10:32 ]

BlaBlaBla

• Strider
Nieuwe update :'(

Ik zag dat het voetje van de chip los zat, (waarmeej eh et voltage van je chipset kan regelen)

Nu dat gesoldeerd, en joepie hij boote weer, kwam netjes in windows. Dus ik hem wat tweaken, en na een tijdje in windows werd hij heel traag, muis ging schokken enzo.

Dus ik zet hem uit, en ga iets anders doen, nu boote ik ehm weer en ja hoor hij heeft een nieuw probleem:

Blijft hangen op errorcode 2b en blijft piepen, heel snel en kapt er niet mee.

BlaBlaBla

• ThomasW
dan is je videokaart naar de klote, had ik ook :'( GF4 dood

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Strider schreef op 10 October 2003 @ 14:59 ..........
Hee Stider,

Ik sluit me volledig bij je aan hoor. Heb net van A.P. Versteeg te horen gekregen dat m'n NB van de 8RGA+ overleden was :'(
Dat van het losraken van de NB koeler heb ik ook gehad, allen dan met een Zalman op de NB. Gelukkig bleef ie een beetje plakken....phew.

Nu de NB dus definitief naar de klote :(. Snap er eigenlijk geen f*ck van: de Mosfets branden door->NB is kaput. :? Echt ongelooflijk. :o

Oh, nog zoiets: met de oude BX plankjes(abit ed) kon ik perfect een fan aansluiten op het mobo terwijl deze dus nog draaide. Dit heeft nooit problemen gegeven en vormt dus een slechte gewoonte van me(en misschien andere tweakers).
Nu deed ik dat dus ook op de 8RGA+ van me en BAM-> 12v lijntje op de achterkant van het mobo totaal verkoold! Zelf een draadje getrokken, en het mobo wilde wel weer, nou toen ben ik dus verder gaan modden: heatsinks op de Mosfets, Sturings-IC en MemVoltage-IC...zeg maar daaaag tegen de garantie. :Y)

Al met al, denk ik dat ik nog steeds niet van het modden af ben....ziek he?! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door PowerPee op 10-10-2003 15:35 . Reden: .[/quote] veregeten ]

• Strider
PowerPee schreef op 10 oktober 2003 @ 15:33:
[...]

Hee Stider,

Ik sluit me volledig bij je aan hoor. Heb net van A.P. Versteeg te horen gekregen dat m'n NB van de 8RGA+ overleden was :'(
Dat van het losraken van de NB koeler heb ik ook gehad, allen dan met een Zalman op de NB. Gelukkig bleef ie een beetje plakken....phew.

Nu de NB dus definitief naar de klote :(. Snap er eigenlijk geen f*ck van: de Mosfets branden door->NB is kaput. :? Echt ongelooflijk. :o

Oh, nog zoiets: met de oude BX plankjes(abit ed) kon ik perfect een fan aansluiten op het mobo terwijl deze dus nog draaide. Dit heeft nooit problemen gegeven en vormt dus een slechte gewoonte van me(en misschien andere tweakers).
Nu deed ik dat dus ook op de 8RGA+ van me en BAM-> 12v lijntje op de achterkant van het mobo totaal verkoold! Zelf een draadje getrokken, en het mobo wilde wel weer, nou toen ben ik dus verder gaan modden: heatsinks op de Mosfets, Sturings-IC en MemVoltage-IC...zeg maar daaaag tegen de garantie. :Y)

Al met al, denk ik dat ik nog steeds niet van het modden af ben....ziek he?! >:)
Dat was het merk :D Ik had ook een zalman blokje wat losgeraakt is.

Maar na vele keren opstarten, bios resetten, boot hij eindelijk weer door, maar nu is zoals gewoonlijk mijn system directory fucked-up. In iedergeval ik ga dit bordje verkopen, en ik ga een nieuwe abit halen, dit gezeik ben ik ff zat.

BlaBlaBla

• TakeAway
  • Laatst online: 23-12 08:18
vraagje:

Ik heb het volgende systeem gekocht:
- EPoX 8RGA+ nForce2
- AMD Athlon XP 2200+
- 2 keer 512 ddr400 geheugen seitec(1 in bank1 en 1 in 3)

Als ik het geheugen op 200 zet(wat normaal is) start ie op tot het windowsscherm en dan loopt ie vast en start weer opnieuw op. Als ik hem op auto zet(133) start ie wel goed op. Kan het zijn dat ik de memory settings niet goed zijn(6, 2, 2, 2.5)? Ik denk dat hier het probleem zit maar weet dit niet zeker wat voor settings zou ik verder nog kunnen proberen?

Ik heb de bios geflashed en de laatste drivers gedownload.

Ik ben 2 uur bezig geweest 6 delen epox 8rga te lezen, diverse site bezocht maar ik kom er niet uit.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

ali-a schreef op 10 October 2003 @ 16:13:
vraagje:

Ik heb het volgende systeem gekocht:
- EPoX 8RGA+ nForce2
- AMD Athlon XP 2200+
- 2 keer 512 ddr400 geheugen seitec(1 in bank1 en 1 in 3)

Als ik het geheugen op 200 zet(wat normaal is) start ie op tot het windowsscherm en dan loopt ie vast en start weer opnieuw op. Als ik hem op auto zet(133) start ie wel goed op. Kan het zijn dat ik de memory settings niet goed zijn(6, 2, 2, 2.5)? Ik denk dat hier het probleem zit maar weet dit niet zeker wat voor settings zou ik verder nog kunnen proberen?

Ik ben 2 uur bezig geweest 6 delen epox 8rga te lezen, diverse site bezocht maar ik kom er niet uit.
Zet de geheugeninstellingen eens op "by SPD", dan stelt het geheugen zichzelf goed in. (de timings en dergelijke)

Of probeer "Optimal" eens.

Het kan ook dat je per ongeluk DDR266 of DDR333 meegekregen hebt in plaats van DDR400.

Overigens heeft het instellen van de geheugensnelheid op 200 mhz terwijl de fsb op 133 MHz loopt geen zin, het kan alleen maar vertraging opleveren.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:07

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
ik zou het vdimm voltage eens iets verhogen en de timings eens op 2-3-3-11 proberen, het probleem lijkt me bij je geheugen te zitten

[specs]

• TakeAway
erik9287nl schreef op 10 October 2003 @ 16:31:
[...]

Zet de geheugeninstellingen eens op "by SPD", dan stelt het geheugen zichzelf goed in. (de timings en dergelijke)

Of probeer "Optimal" eens.

Het kan ook dat je per ongeluk DDR266 of DDR333 meegekregen hebt in plaats van DDR400.

Overigens heeft het instellen van de geheugensnelheid op 200 mhz terwijl de fsb op 133 MHz loopt geen zin, het kan alleen maar vertraging opleveren.
Geheugen is zeker weten ddr 400, als ik SPD het geheugen laat instellen word het 200 en dan loopt ie vast.
FSB was 133 toen liep het vast, heb fsb naar 100 verzet en dan loopt ie wel.

• PowerPee
ali-a schreef op 10 October 2003 @ 16:13:

Hee Ali-a; "wat heb je precies op 200 gezet? Niet toevallig de FSB? ;) " Je moet dus je geheugen op async zetten; volgens mij op 150% in jou geval. Maar eigenlijk schiet je hier niks mee op. Het is aan te raden om je geheugen op gelijke snelheid als je CPU(FSB) te laten lopen. Als je CPU geen 200Mhz FSB doet(in jou geval dus..want het is 133Mhz) dan kan je beter je geheugen ook op 133Mhz zetten. Gebruik dan wel de strakste timings! :)

Goedluck

• ThomasW
Triple X schreef op 09 oktober 2003 @ 21:26:
oo problemen hier

Ik heb mn wc geinstaleerd, en nou als ik opstart komtie bij de 2b aan en dan FF en dan uit.

Weet iemand het probleem?

Ik heb alles er al uitgehaald, mn bios gereset...
Echt kut
Ik quote t maar, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Weet iemand hier trouwens hoe de rma van epox werkt?

• TakeAway
PowerPee schreef op 10 October 2003 @ 17:21:
[...]

Hee Ali-a; "wat heb je precies op 200 gezet? Niet toevallig de FSB? ;) " Je moet dus je geheugen op async zetten; volgens mij op 150% in jou geval. Maar eigenlijk schiet je hier niks mee op. Het is aan te raden om je geheugen op gelijke snelheid als je CPU(FSB) te laten lopen. Als je CPU geen 200Mhz FSB doet(in jou geval dus..want het is 133Mhz) dan kan je beter je geheugen ook op 133Mhz zetten. Gebruik dan wel de strakste timings! :)

Goedluck
Het looopt nu wel goed!
En wat zijn dan "strakke" timings??

[ Voor 5% gewijzigd door TakeAway op 10-10-2003 19:31 ]

• PowerPee
ali-a schreef op 10 October 2003 @ 19:22:
[...]

En wat zijn dan "strakke" timings??
2-2-2-2 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PowerPee op 10-10-2003 19:41 ]

Verwijderd

idd . das strak . als k op 166mhz fsb draai kan ik ook die timings draaien (Kinston HyperX pc3000 512mb) :9

• TakeAway
dus wat ik nu heb 6-2-2-2.5 is niks?

• PowerPee
ali-a schreef op 10 October 2003 @ 19:35:
[...]

dus wat ik nu heb 6-2-2-2.5 is niks?
Nee da's OK, maar ik zou d'r 4-2-2-2 van maken. ;)

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

PowerPee schreef op 10 oktober 2003 @ 19:42:
[...]

Nee da's OK, maar ik zou d'r 4-2-2-2 van maken. ;)
Op een nForce2 is 2-2-2-11 altijd sneller als 2-2-2-6. Raar maar waar.
Scheelde bij mij zo´n 2 seconden in PiFast :)

Verwijderd

zo zo . het is weer tijd voor een andere cpu voor mij. Ik had een AMD Athlon XP 2000+, 266Mhz, SocketA, Box in gedachten. dus de boxed versie omdat ik ook nog een cooler nodig had voor me huidige 1800+. Nu heb ik bij sallandautomatisering er een gezien voor 68,50 euro. Maar ik moet weten of ze hier wel goeie core's leveren.

btw. met me huidige 1800+ kom k niet echt boven de 1900mhz uit (190x10). een 200fsb trekt ie ook niet echt stabiel . ook al zet k hem op een mp van 8. (is ook maar een 4102 core he :P )

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 13:45:
zo zo . het is weer tijd voor een andere cpu voor mij. Ik had een AMD Athlon XP 2000+, 266Mhz, SocketA, Box in gedachten. dus de boxed versie omdat ik ook nog een cooler nodig had voor me huidige 1800+. Nu heb ik bij sallandautomatisering er een gezien voor 68,50 euro. Maar ik moet weten of ze hier wel goeie core's leveren.

btw. met me huidige 1800+ kom k niet echt boven de 1900mhz uit (190x10). een 200fsb trekt ie ook niet echt stabiel . ook al zet k hem op een mp van 8. (is ook maar een 4102 core he :P )
Dan zou ik een 2100+ nemen, ben je ook van die multiplier bug af.
DLT3C in combinatie met XMPW is wel goed als core, zoek een zo hoog mogelijk weeknummer.
Ik weet niet of ze bij Salland aan cores "uitzoeken" doen. Bij Maxpert wel, ik mailde ze en prompt belden ze me op met de cores die ze hadden _/-\o_

Verwijderd

ik heb ff een mailtje naar salland gestuurt. en btw , bij maxpert hebben ze geen 2100+. en het bestellen duurt me daar ook te lang. k wil als het kan het dins of woens al en huis hebben :P

Verwijderd

erik9287nl schreef op 11 October 2003 @ 22:46:
[...]

Dan zou ik een 2100+ nemen, ben je ook van die multiplier bug af.
DLT3C in combinatie met XMPW is wel goed als core, zoek een zo hoog mogelijk weeknummer.
Ik weet niet of ze bij Salland aan cores "uitzoeken" doen. Bij Maxpert wel, ik mailde ze en prompt belden ze me op met de cores die ze hadden _/-\o_
Een DLT3C 2100+ bestaat zowiezo niet....altijd DUT

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
ik zie net op de site van epox.org dat er een nieuwe bios voor de 8rda+ uit is.

Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3A17.BIN (3800)
BIOS Date: 2003/10/17
Fixed:
1) Added to show AppleBred CPU information on screen.
2) Recognize Barton and Thorton CPU correctly.

[specs]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb het bios gister geflashed en ken alleen zeggen dat er 2 cpu strings zijn veranderd en voor de rest helemaal nakkes :)
Ik heb toevalig een duron 1600 er hangen ,Voor de update zag ik AMD Duron @ bla bla speed.Nu zie ik nog steeds hetzelfde...... :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
en alweer een nieuwe portie biossen:

Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33A17.BIN (6B00)
Fixed:
1) Recognize Barton and Thorton CPU correctly.
2) Modify AppleBred CPU information shows incorrectly under Windows.

Model: EP-8RDA3G
BIOS: 8RD33A17.BIN (6B00)
Fixed:
1) Recognize Barton and Thorton CPU correctly.
2) Modify AppleBred CPU information shows incorrectly under Windows.

Model: EP-8RGMI
BIOS: 8RGM3A17.BIN (6800)
Fixed:
1) Solve CPU Warning Temperature/Shutdown Temperature function failed.
2) Show AppleBred CPU information on screen.
3) Recognize Barton and Thorton CPU correctly.

te downloaden op www.epox.org

[specs]

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12 13:20
Maakt het uit of je pc3500 of pc3200 neemt voor overclocken? Ik heb nu 512 mb pc3200 maar ik wil naar 1gb... :P

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
_AcS_ schreef op 29 oktober 2003 @ 23:20:
Maakt het uit of je pc3500 of pc3200 neemt voor overclocken? Ik heb nu 512 mb pc3200 maar ik wil naar 1gb... :P
Ehh da's natuurlijk niet zo'n slimme vraag. PC3200 en PC3500 zijn gegarandeerde snelheden, misschien kom je er nog boven maar misschien ook niet. Da's onder andere afhankelijk van het merk geheugen dat je koopt. Als jij op 200 FSB draait en je wil nog hoger, dan geeft PC3500 je garantie en PC3200 niet. Over je geheugenprestaties dus. Draai je nog niet eens op 200 FSB dan is dat neem ik aan je eerstvolgende overclockhalte en is PC3200 dus genoeg.

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12 13:20
Ik heb de vraag eigenlijk verkeerd gesteld, was moe :Z
Ik had namelijk ergens gelezen dat de 8RDA+ niet echt met pc3500 om kan gaan. Heb namelijk geen zin om +-€300,- uit te geven voor pc3500 als je het niet kan gebruiken.
Oja het gaat om GeiL of Corsair. ;)

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

_AcS_ schreef op 30 oktober 2003 @ 16:30:
Ik heb de vraag eigenlijk verkeerd gesteld, was moe :Z
Ik had namelijk ergens gelezen dat de 8RDA+ niet echt met pc3500 om kan gaan. Heb namelijk geen zin om +-€300,- uit te geven voor pc3500 als je het niet kan gebruiken.
Oja het gaat om GeiL of Corsair. ;)
Waarom moet iedereen eigenlijk GeiL hebben :r (hoge latency's bij niet al te hoge snelheden)
't Ziet er leuk uit, maar vaak is het niks.
Corsair daarentegen is wel goed, Corsair PC3200 is in feite gelijk aan Corsair PC3500, dus ga voor het geld zou ik zeggen en houd die extra 50 euro in je zak. Kun je mooi een Applebred ofzo voor kopen ;)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Als oude 8RDA+ bezitter wil ik nu eens ff weten hoe het nu is met deze plank..... de openingspost is niet echt superaangepast (no Offense to the TS)

Heeft tie nou wel of niet de nForce2 'Ultra 400' ?? Het gaat voornamelijk om welke variant chipset het gaat. Kan bijna niet anders....

Er is nu een Rev 2.0 toch?

Soundstorm is dus ook nog aanwezig?

Wat is de hoogst gehaalde FSB met dit plankje? Ik lees ergens in Pifast topic 228Mhz.... iemand meer?

Sorry voor de Noobquestions, maar dat mag ik ook wel eens denk ;)

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
Stinger666 schreef op 30 oktober 2003 @ 18:26:
Als oude 8RDA+ bezitter wil ik nu eens ff weten hoe het nu is met deze plank..... de openingspost is niet echt superaangepast (no Offense to the TS)

Heeft tie nou wel of niet de nForce2 'Ultra 400' ?? Het gaat voornamelijk om welke variant chipset het gaat. Kan bijna niet anders....

Er is nu een Rev 2.0 toch?

Soundstorm is dus ook nog aanwezig?

Wat is de hoogst gehaalde FSB met dit plankje? Ik lees ergens in Pifast topic 228Mhz.... iemand meer?

Sorry voor de Noobquestions, maar dat mag ik ook wel eens denk ;)
er is nu een 8RDA+ rev 2.1 deze heeft de ultra 400 chipset en een instelbaar vdd voltage, hij haalt dus standaard al de 200mhz fsb, kwa overklokken heb ik er nog niet echt veel over gehoord maar hij schijnt erg goed te gaan, haast gelijk of gelijk aan de abit nf7-s rev2.0

Edit:
Dat van die startpost, sorry, ik zal hem eens wat gaan updaten

[ Voor 5% gewijzigd door Fanatic_FS op 30-10-2003 19:11 ]

[specs]

• Stinger666
Fanatic_FS schreef op 30 oktober 2003 @ 19:10:
[...]

er is nu een 8RDA+ rev 2.1 deze heeft de ultra 400 chipset en een instelbaar vdd voltage, hij haalt dus standaard al de 200mhz fsb, kwa overklokken heb ik er nog niet echt veel over gehoord maar hij schijnt erg goed te gaan, haast gelijk of gelijk aan de abit nf7-s rev2.0

Edit:
Dat van die startpost, sorry, ik zal hem eens wat gaan updaten
Zo'n Rev 2.1 met Soundstorm lijkt me eens leuk om weer te testen.....

Zal eens wat gaan rondzoeken op internet....

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
ik heb hier een revieuw gevonden van een Nforce2 ultra 400 roundup, ik weet bij god niet wat voor taal het is, maar de grafiekjes laten zien dat de 8rda+ rev2.1 er erg goed uitkomt.

http://www.3dnews.ru/moth...2u400-roundup/index08.htm

[specs]

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 13:34
Ik heb maar een paar posts gelezen (het zijn er zoveel) maar ik plaats even kort mijn rev 1.1 8RDA+ ervaring; ik heb net een Corsair cas 2 pc 3700 module aangeschaft.

De module doet het prima, maar ik ben nogal teleurgesteld in de prestaties.
Het gedraagt zich namelijk als een normale pc3200 cas 2.5 module in mijn
computer. Automatisch gedetecteerde timings: 7-4-4-2.5.
Iedere poging om de module handmatig op cas 2 te zetten heeft tot gevolg dat de
computer niet meer opstart (geen post).
Bij overclocking blijkt dat de FSB niet hoger dan 205 mhz kan gaan, bij 206
mhz: geen post. (geheugen liet ik op een lagere snelheid om dit te bevestigen, het ligt puur aan het mobo/de CPU). Ik denk dat de timing problemen ook te wijten zijn aan het moederbord.
Ook blijkt dat de PC met 1 x 512 MB pc3200 op hetzelfde niveau presteert
als m'n vorige Ram, 2x256MB pc2100 - omdat die laatste dual channel was en
blijkbaar evenveel bandbreedte opleverde. Beetje een miskoop dus!!!

Nou ja, waarschijnlijk kan ik het nog voor elkaar krijgen dat ik deze ram op
pc 2100 laat draaien en samen met die 2x256 MB pc2100 een dual channel
opstelling laat zijn. Een gigabyte RAM is wel leuk met video-editing.

Ander onderwerp: op de Epox 8KHA+ had je de mogelijkheid om bij het opstarten Iinsert in te drukken waardoor je vorige BIOS instellingen hersteld werden. Op deze manier kon je je te hoge overclock ongedaan. Bij de 8RDA+ werkt dit niet meer, ik heb ook niet in de handleiding gevonden hoe dit moet. Gevolg: ik moet iedere keer weer m'n kast opendoen en de jumper omzetten, grr. Kan ik nog op de een of andere manier via het toetsenbord m'n bios terugzetten?

edit: ik had bij het installeren van m'n 4 IDE devices trouwens ongelovelijk veel problemen...totdat ik hier ergens las dat al je devices op cable select moet zetten. Opeens werkte alles!

[ Voor 7% gewijzigd door Soepster op 30-10-2003 22:32 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Stinger666
Ik heb de plaatjes in de review zitten bekijken en ik zie gelijk al een zeer walgelijke 5V lijn opdoemen..... niet erg netjes.... een bekend probleem van dit bord waardoor OC'en beperkt wordt. Jammer dat het 5V probleem er nog steeds is....
En nog steeds geen extra audioconnectors die Soundstorm eigenlijk wel vereist..... maargoed...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op 30 oktober 2003 @ 19:48:
ik weet bij god niet wat voor taal het is
Russisch ;)

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Soepster schreef op 30 oktober 2003 @ 22:25:
Ik heb maar een paar posts gelezen (het zijn er zoveel) maar ik plaats even kort mijn rev 1.1 8RDA+ ervaring; ik heb net een Corsair cas 2 pc 3700 module aangeschaft.

De module doet het prima, maar ik ben nogal teleurgesteld in de prestaties.
Het gedraagt zich namelijk als een normale pc3200 cas 2.5 module in mijn
computer. Automatisch gedetecteerde timings: 7-4-4-2.5.
Iedere poging om de module handmatig op cas 2 te zetten heeft tot gevolg dat de
computer niet meer opstart (geen post).
Bij overclocking blijkt dat de FSB niet hoger dan 205 mhz kan gaan, bij 206
mhz: geen post. (geheugen liet ik op een lagere snelheid om dit te bevestigen, het ligt puur aan het mobo/de CPU). Ik denk dat de timing problemen ook te wijten zijn aan het moederbord.
Ook blijkt dat de PC met 1 x 512 MB pc3200 op hetzelfde niveau presteert
als m'n vorige Ram, 2x256MB pc2100 - omdat die laatste dual channel was en
blijkbaar evenveel bandbreedte opleverde. Beetje een miskoop dus!!!

Nou ja, waarschijnlijk kan ik het nog voor elkaar krijgen dat ik deze ram op
pc 2100 laat draaien en samen met die 2x256 MB pc2100 een dual channel
opstelling laat zijn. Een gigabyte RAM is wel leuk met video-editing.

Ander onderwerp: op de Epox 8KHA+ had je de mogelijkheid om bij het opstarten Iinsert in te drukken waardoor je vorige BIOS instellingen hersteld werden. Op deze manier kon je je te hoge overclock ongedaan. Bij de 8RDA+ werkt dit niet meer, ik heb ook niet in de handleiding gevonden hoe dit moet. Gevolg: ik moet iedere keer weer m'n kast opendoen en de jumper omzetten, grr. Kan ik nog op de een of andere manier via het toetsenbord m'n bios terugzetten?

edit: ik had bij het installeren van m'n 4 IDE devices trouwens ongelovelijk veel problemen...totdat ik hier ergens las dat al je devices op cable select moet zetten. Opeens werkte alles!
Verhoog het voltage eens naar 2.6 of 2.75 volt, en dan 2-2-2-11, want dat zouden ze eigenlijk wel aan moeten kunnen.
Die FSB ligt dus aan je mobo. Waarschijnlijk staat in de specs van je geheugen dat het voltage 2.6 moet zijn of zelfs meer. Dat stond er bij m´n oude HyperX tenminste wel. PC3200 @ 2.5 en PC 3500 @ 2.75 :)

• Soepster
erik9287nl schreef op 31 oktober 2003 @ 14:26:
[...]

Verhoog het voltage eens naar 2.6 of 2.75 volt, en dan 2-2-2-11, want dat zouden ze eigenlijk wel aan moeten kunnen.
Die FSB ligt dus aan je mobo. Waarschijnlijk staat in de specs van je geheugen dat het voltage 2.6 moet zijn of zelfs meer. Dat stond er bij m´n oude HyperX tenminste wel. PC3200 @ 2.5 en PC 3500 @ 2.75 :)
ik ben erachter gekomen dat ik helemaal geen cas 2 modules heb gekocht :(

het gaat om deze modules, Corsair verkoopt geen andere pc3700 modules voor zover ik heb kunnen achterhalen: http://www.corsairmemory....cts/specs/cmx512-3700.pdf

Ik heb ze uit vraag & aanbod van tweakers, er staat nog 1 zo'n 512 MB module geadverteerd als cas2 maar dat is ie dus niet. Gelukkig was de prijs wel goed voor de de 233 mhz die deze modules kunnen halen (mits je mobo het aankan) ander had ik me een beetje opgelicht gevoeld, ook al had ik m'n research beter moeten doen. (OT: Ik ben onlang misschien opgelicht via V&A trouwens,.... 16 euro opgestuurd voor spellen , spellen nooit ontvangen, volgens de afzender bij TPG misgegaan... :( )

De modules draaien zelfs met 2,9 volt niet op cas 2 op pc3200 snelheid. Op de Corsair site staat dat ze 8-4-4-3 horen te draaien op pc3700 speed. En er wordt afgeraden de modules op strakkere timings te draaien.
De modules auto-detecteren de juiste timings bij hun kloksnelheid, en dat is op 200 mhz 7-4-4-2,5 en op 205 mhz 7-4-4-3. Ik kan dus net zo goed de frontsidebus niet met 5 mhz verhogen, want dan gaat ie van cas2,5 naar cas 3 en dat heft elkaar zo ongeveer op denk ik.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Hi, ben nieuw hier.
Mijn doosjes hier: 8RGA+, XP2000(Tbred-B), 256M Corsair XMS3200, BIOS 3930 en een 300W Zalmann PSU.
Alle AGP en PCI slots zijn vrij :) en ik heb zelf coolertjes op mijn NB en SB geschroefd.
Toen vond ik mezelf klaar voor wat spielerei :*)
Wat blijkt: de optimal mode voor 166fsb daar doet 3DMark nix mee.. liep zowaar trager als sommige fsb 133 try-outs hier. Inmiddels draai ik fsb 140 x12 en heb ik vDIMM wat opgeschroefd. Dit blijkt behoorlijk uit te maken!! Heeft iemand 8RGA+ tips/sites voor mij met de fijne kneepjes?

NB: die vraag over BIOS via je keyboard clearen.. nee dat gaat niet.
Je ZOU evt een (driepolige) drukknop ergens kunnen monteren.. beetje link is dat wel :|

Greetz

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 02:57 ]

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 02:44:
Hi, ben nieuw hier.
Mijn doosjes hier: 8RGA+, XP2000(Tbred-B), 256M Corsair XMS3200, BIOS 3930 en een 300W Zalmann PSU.
Alle AGP en PCI slots zijn vrij :) en ik heb zelf coolertjes op mijn NB en SB geschroefd.
Toen vond ik mezelf klaar voor wat spielerei :*)
Wat blijkt: de optimal mode voor 166fsb daar doet 3DMark nix mee.. liep zowaar trager als sommige fsb 133 try-outs hier. Inmiddels draai ik fsb 140 x12 en heb ik vDIMM wat opgeschroefd. Dit blijkt behoorlijk uit te maken!! Heeft iemand 8RGA+ tips/sites voor mij met de fijne kneepjes?

NB: die vraag over BIOS via je keyboard clearen.. nee dat gaat niet.
Je ZOU evt een (driepolige) drukknop ergens kunnen monteren.. beetje link is dat wel :|

Greetz
• Multiplier omlaag gooien en FSB omhoog gooien
• Andere koeler op de NB (liefst WC)
• Meer voltage op de NB

BIOS clearen via keyboard kan wel hoor. Zet je computer helemaal uit. Druk je insert toets in en houd die ingedrukt. Druk dan de aan en uitknop in, maar houd nog steeds je insert toets ingedrukt. Je zult zien dat hij dan met de defaults opstart.

Verwijderd

Je zegt default-waarden terug, maar cmos clearen is iets meer dan dat ;-)

Overigens gaat met hogere fsb en lagere mp het niet altijd beter volgens 3DMark.
Mijn XMS3200 geheugen is hier de sleutel, denk ik.
Wil weten of ik met mijn 'kale' 8RGA+ een beetje goeie 3DMark heb. Momenteel is dat rond 37 a 3800. Is dat okay of kan het veel sneller zonder mods ?

• Soepster
Je hoeft geen CMOS te clearen om een overklok ongedaan te maken.

Je hoeft alleen maar je vorige instellingen terug te kunnen toveren met insert, dat was heel fijn aan de Epox 8KHA+.

Ik vind een CMOS clear ontzettend irritant, want dan moet ik iedere keer weer m'n hele bios opnieuw instellen- één voor één alle ongebruikte hardware uitschakelen enzo.

overigens:

Forceware system utility is onrbruikbaar op mijn 1.1 8RDA+. met laatste bios (met de nieuwe 400 mhz ondersteuning).

Zelf een 1mhz geheugen verandering omhoog/omlaag zorgt dat de PC niet meer reageert.

[ Voor 25% gewijzigd door Soepster op 03-11-2003 11:18 ]

• BuG2FiX
  • Laatst online: 10-12 15:11
...edit: probleem opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door BuG2FiX op 03-11-2003 23:53 ]

• Gophlin
  • Laatst online: 14:17
Nvidia heeft gisteren een nieuwe WHQL Unified Driver Pack uitgebracht. Vanavond even testen maar. Mocht iemand de luxe hebben om ze nu al te proberen... :)
Nforce UDP 3.13 International
Nforce UDP 3.13 English
Download pagina
Installation Notes
  • If you are performing an uninstall of your current nForce drivers, your system will have to re-enumerate all devices and restart prior to install of your new package. Multiple restarts may be required; please comply with all instructions to reboot. Failure to do so may cause the install to fail the installation of needed components resulting in system reliability issues.
  • Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.
  • Audio drivers will not install on the following nForce2 products: Chaintech 7NJS. Please use the drivers that come with these products to enable audio functionality.
In de release notes wordt ook gesproken van een nieuwe IDE driver:
IDE In-the-box driver 3.58 (WHQL) en IDE 2.0 NVIDIA driver 3.66 (WHQL)

[ Voor 10% gewijzigd door Gophlin op 04-11-2003 10:38 ]

majime-it.nl

• BuG2FiX
Ik heb een 8RDA+ met een Athlon 2000+ en 2 x 512 mb pc2700 Twinmos geheugen.

Nu had ik hiervoor dual channel draaien met 2 verschillende merken geheugen (wel 2x 512 ) en dat werkt prima tot voor kort. Een aantal weken geleden kreeg ik opeens veel vaker problemen met kopieeren van bestanden, veel corrupte data opeens en cd's branden lukt wel maar de cd's bevatten allemaal fouten. Ook spontane reboots, dus ik dacht: geheugen brak.

Ik heb toen dus 1 van de modules vervangen door een zelfde bankje van twinmos, nu heb ik dus 2 x 512 mb PC27000/DDR333 twinmos erin. Dit krijg ik op geen enkele manier aan de praat. Zo gauw windows opstart dan duurt het een paar minuten (soms korter) en dan reboot ie spontaan. Dit deed ie dus ook al in de 'oude' configuratie, al was dat in het begin nooit zo. Als ik maar 1 bankje vul (dus 1x512mb) dan werkt de pc prima, met timings op 7-3-3-2.5 zoals de specs van het geheugen ook zijn.

als ik het 'nieuwe' bankje erin stop (alleen) dan krijg ik dezelfde problemen met reboots etc. Dus het lijkt erop dat het geheugen stuk is, wel heel toevallig dat een nieuwe bank het ook niet doet denk ik dan.

dus: er is wel vaker gesproken over reboots met deze EPOX (KKEDINGEN) borden maar zou dat hier ook het geval zijn? hebben meer mensen deze vage klachten, ik vind het zo raar dat er opeens 2 reepjes geheugen het niet doen. Ik heb de laatste bios en nieuwste drivers.

overigens krijg ik de problemen ook in 'single channel' mode.

heeft het overigens wel nut om je geheugenbus op 166 mhz te zetten terwijl je proc maar 133 FSB heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door BuG2FiX op 04-11-2003 14:09 ]

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

BuG2FiX schreef op 04 november 2003 @ 14:07:
dus: er is wel vaker gesproken over reboots met deze EPOX (KKEDINGEN) borden maar zou dat hier ook het geval zijn? hebben meer mensen deze vage klachten, ik vind het zo raar dat er opeens 2 reepjes geheugen het niet doen. Ik heb de laatste bios en nieuwste drivers.
Als het ene reepje het perfect doet, maar het andere reepje doet het niet (een voor een getest) dan lijkt het me logisch dat er iets mis is met het geheugen. En het is inderdaad erg toevallig dat het een nieuw reepje betreft. Maar met electronica is het altijd zo: het gaat in de eerste weken kapot, of het werkt gewoon voor jaren. Het is meestal niet zo dat het pas na een paar jaar kapot gaat.
heeft het overigens wel nut om je geheugenbus op 166 mhz te zetten terwijl je proc maar 133 FSB heeft?
Nee, dat heeft inderdaad geen nut, de maximale doorvoer hangt af van de "zwakste schakel" (lees: laagste snelheid), en dat is dus 133 MHz. Het is zelfs trager als je het a-sync laat lopen.

• BuG2FiX
Ik ga nog even klooien, wat betekent 'auto precharge' het schijnt wel iets te maken te hebben met twimos modules. het zit er sinds een van de laatste biosupdates opeens in? moet dat nou juist aan of juist uit?

Verwijderd

Hoi,

Ik zag paar pagina's terug dat de Epox 8rda3G aan de orde kwam en ik was natuurlijk heel nieuwsgierig want ik heb die bord zelf al ruim 2 maanden ben heel erg blij met deze bord ook wat hij kan. Ik draai nu op 11.5*217 FSB met de geheugens van twinmos (PSC) chippies erop. Trouwens Ik heb een REV 2.X ik weet niet wat dat betekent of het een REV 2.0 is of een 2.1 ?.Is het mogelijk om door een bios update nog hoger FSB te kunnen halen?

Voltage's zijn

Vcore:1.825
Vagp: 1.6v
VDimm:2.9V
VDD:1.8V

Voeding is Enermax 350 watt.

Verwijderd

Een aantal weken geleden dacht ik dat mn CPU was overleden. Systeem ging niet meer aan, alleen met een andere cpu.
Nu heb ik het laatste bios in mn 8RDA+ geflasht, en ik kon het niet laten om even mn xp2500 uit zn kistje te halen om te kijken of het systeem nu wel aan gaat.. En ja hoor hij gaat aan :) Alleen nu geeft hij een C1 error.. (Wat met het geheugen te maken heeft) Dit gebeurd niet met de Duron (ook niet na de bios update)

Ik kan helaas geen ander geheugen testen, maar wat denken jullie? de CPU is gewoon echt dood? Of werkt mn geheugen gewoon tegen?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 23:39

Smarron

The bend

Ok, ik kan zeer binnenkort weer een nieuwe plank halen en ik dacht om van een Epox 8RGA+ over te gaan stappen naar een Abit NF7-S. Wat benchmarks gelezen en ik was er niet helemaal tevreden over zonder vdd-mod uit te voeren. Aangezien ik niet kan solderen 8)7 ging ik dit topic maar weer eens af en ik zag hier een review die op de vorige pagina was genoemd (En de Epox plankjes kunnen in de bios gewoon naar de 2.0 vdd met 1 simpel muisklikje. :z):

http://www.3dnews.ru/moth...2u400-roundup/index11.htm

Om welke Epox gaat het hier precies? Het lijkt de gewone, maar vernieuwde 8RDA+ (rev 2.1). Is die overal standaard te koop onder 8RDA+ ?

Ik heb nu een 8RGA+ en ben er opzich behoorlijk tevreden over. Dit plankje draait retestabiel op 9,5*220 (zie specs). Mijn XP1700+ wilt geen hoge vcore pakken, maximaal slechts op 1,8. Een nieuwe cpu komt er ook aan, ik twijfel nog tussen een XP2400+ en een XP2600+ (333).

Dit ff terzijde, mijn theorie is: XP2400+ heeft een 133fsb en een mp van 15. Als ik nou net als mijn huidige XP1700+ de fsb op kan schroeven richting de 220fsb en de mp zo hoog mogelijk kan houden is de winst veel groter dan een XP2600+ die van 166fsb naar zeg 220fsb gaat. Of ben ik dan dom?

Verder ontopic. Ik zie in de pricewatch de volgende mobo's:

- Epox 8RDA+
- Epox 8RDA3+
- Epox 8RDA3G

Gezien bovenstaande review zou ik het beste de gewone 8RDA+ moeten nemen. De 8RDA3+ presteert daar iets minder.

Ik zag dus ook een paar pics van de 8RDA3G. Een actieve NB-cooler en 2 LAN-poorten spreken mij wel aan.

Een paar reviews:
http://www.3dvelocity.com/reviews/8rda3g/8rda3g.htm
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD02MTg=
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=61111

Hier zijn de reviewers toch helaas minder tevreden mee dan met de vernieuwde 8RDA+. Moet ik dan toch gaan voor de 8RDA+ ? Kan iemand mij hierover duidelijk advies geven?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb een vraag over de geluidschip die op dit mobo zit.
Vooraan dit topic staat als specs:
Onboard Sound NVidia Nforce2 APU for 6 channel sound

Terwijl op de site van Expox staat:
Realtek ALC650 6-channel full-duplex integrated sound, with NForce Dolby level decode

Welke chip is het nou, de Nforce 2 APU of de Realtek ALC650?

• rattt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 22:36

rattt

prrrt

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 09:53:
Ik heb een vraag over de geluidschip die op dit mobo zit.
Vooraan dit topic staat als specs:
Onboard Sound NVidia Nforce2 APU for 6 channel sound

Terwijl op de site van Expox staat:
Realtek ALC650 6-channel full-duplex integrated sound, with NForce Dolby level decode

Welke chip is het nou, de Nforce 2 APU of de Realtek ALC650?
Nforce2 APU, maar ze mogen het niet zo noemen omdat er geen spdif dingetje bij zit.

neen!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

De nieuwe versie van 8RDA vcore is uit !
8rdavcore is able to set VCore, Vdimm, Vagp and Vdd (only Rev. 2.x) on Epox 8RDA(3)+ mainboards.

Setting the FSB and the Tras, Trcd, Trp memory-timings is also possible.
Afbeeldingslocatie: http://www.hasw.net/8rdavcore/8rdavcore-0.7.png

http://www.hasw.net/8rdavcore/

Voor de geintreseerde ,hierboven de link naar het freeware progje !
Het is beter als Nvidia Fartware...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Het voordeel van dit progje is dat je alles in windows kan instellen?

Ik doe het het liefst nog steeds in het bios })

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

RommelD schreef op 27 november 2003 @ 16:01:
Het voordeel van dit progje is dat je alles in windows kan instellen?

Ik doe het het liefst nog steeds in het bios })
Yup alles is instelbaar in windows :)
Wel handig als je te lui bent om te rebooten als je wilt OC'en.. ,Mijn voorkeur is ook nog steeds het BIOS >:)

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heb em net ff geprobeerd op m'n Epox 8RDA rev 1.1

Maar zodra ik iets wijzig en op apply druk dan loopt mn hele windows vast en kan ik resetten.
Dus ik blijf ook wel bij m'n bios! :)

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Ik heb een vraagje, een aantal weken geleden d8 ik dat mn CPU was overleden omdat het systeem helemaal niet meer aan ging. Maar met mijn oude Duron draait mn systeem perfect. Na het flashen van het laaste bios ging mn systeem wel weer aan met mn xp2500 alleen geeft het moederbord een C1 error. En dat heeft dus te maken met het geheugen.
Kan het zijn dat niet mn CPU maar mn geheugen brak is en dat het alleen goed werkt op een lagere clock-snelheid? Ik moet dus kiesen tussen of een nieuwe CPU of nieuw geheugen. hoe weet ik dit cker? ik kan helaas geen ander geheugen testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 10:01 ]

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Erg leuk, mijn epox 8k3a was kapot...

Ik gauw naar iemand toegefiets met een 8rda+.. als enige probleem werkte de dual channel niet meer. Ik kwam daar aan, nam het moederbord mee, en (off-topic) ik viel keihard van mijn fiets. Toen met geschaafde handen moederbord vervangen, en HET WERKTE :D

Ik heb e 1 dag plezier van gehad, want onder een potje pocket tanks (www.blitwise.com) viel de pc uit.. na heel veel geklooi, processor wisselen, geheugen wisselen, videokaarten testen.. constant op FF.

Nu dus maar RMA'en, als er nog garantie op zit..

voor zover mijn ervaringen met de 8rda, zolang hij werkt is het een mooi bordje..

• Smarron

Smarron

The bend

thettes schreef op 27 november 2003 @ 22:12:
voor zover mijn ervaringen met de 8rda, zolang hij werkt is het een mooi bordje..
Ik denk dat iedereen het daarover met je eens is. :z

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Vandaag een 8RDA+ rev 2.1 gekocht op de hcc en ben nu bezig met modden.
Ik verwacht aardig wat van dit bordje (230 of meer) dus binnekort zet ik hier wel wat benchmarks neer.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 28 november 2003 @ 19:32:
Vandaag een 8RDA+ rev 2.1 gekocht op de hcc en ben nu bezig met modden.
Ik verwacht aardig wat van dit bordje (230 of meer) dus binnekort zet ik hier wel wat benchmarks neer.
Dit klinkt idd erg relaxed ,wat valt er eigenlijk te modden :? ,je Vddr ?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 28 november 2003 @ 21:05:
[...]

Dit klinkt idd erg relaxed ,wat valt er eigenlijk te modden :? ,je Vddr ?
Ja, 2.9 is wel wat weinig ;) .
Mosfets moeten oof gekoeld worden maar verder is alles wel goed mischien nog een vdd mod doen, maar meestal schiet het boven de 2v toch niet meer erg op. Met me vorige abit zat er ook geen verschil in 2.0v en 2.1v.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjaps op 28-11-2003 22:18 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
er is weer een nieuwe bios uit, dit maal voor de 8rda

Model: EP-8RDA
BIOS: 8RD13B25.BIN (BD00)
BIOS Date: 11/25/2003
1) Show AppleBred CPU on POST.
2) Recognize Barton and Thorton CPU correctly

te downloaden op www.epox.org

[specs]

Verwijderd

Werkt dat progje ook met mijn mobo 8rda3G :? .

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Probeer het :)
Met mijn 8RDA werkt het iig perfect.

Verwijderd

het werkt :) maar kan niet echt veel Mhz uit me cpu persen denk dat ik op het einde zit van me cpu :( . Maar goed vind het zo wel goed 1800+@2507 Mhz

11.5*218mhz
Memory @436 10-3-2-2 2.90 volt (voor de zekerheid) zal zo op 2.77 volt draaien

Misschien niet zo denderend maar vind dat me geheugen best goed doen omdat ze nogal Onbekend zijn PSC chips van twinmos wel een leuke reepje voor 45 euro ofzo :) P.S voor sommige die mensen die zeggen dat pc-3200 standaard 200 mhz draait dat wist ik allang ;) ben geen stomme tweaker :P

Verwijderd

Goed nieuws voor onze bijna doof die hard oc'ers

Er is een nieuwe versie van 8rdaVcore
AutoFSB:

--------------------------------------------------------------------------------

AutoFSB automatically sets the FSB depending on the CPU load. First you must know your min. and
max. FSB, set them with the FSB trackbar and the Max. and Min. buttons. You also should set some
VCore-presets, use the trackbars for this. The VCore is increased/decreased if a saved preset is
reached. Then use min./max. Load to determine when the FSB is decreased or increased and the two
delay options to set how long it should wait before increasing or decreasing. Now you can set a
max. CPU temp. If the CPU temp. is greater than this value, the FSB is not increased anymore. If
you have set the "FSB down on MT" (Max. Temp) checkbox, AutoFSB will decrease your FSB if the CPU
temp. is greater than max. Temp.

For example, max. Load is 80%, min. Load 20%, Delay (max) 30s, Delay (min) 2min and Max. Temp 45 with
"FSB down on MT" checked:
If the CPU load is greater than 80% for 30s it increases the FSB until CPU load is less than 80%
or to max. FSB. It stops increasing the FSB if the CPU temp is 45 degress. If the CPU load is less
than 20% for 2 minutes it decreases the FSB until CPU load is greater than 20% or until
min. FSB is reached. The FSB is also decreased if the CPU temp is greater than 45 degress (if
FSB down on MT is checked).
Zeer handig dus!
Je kan het allemaal nog eens nalezen op

of dadelijk het proggie downloaden 8)
http://sebastian.intellipad.de/8rdavcore-0.7.7b.zip

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 02:48:
Goed nieuws voor onze bijna doof die hard oc'ers

Er is een nieuwe versie van 8rdaVcore

[...]

Zeer handig dus!
Je kan het allemaal nog eens nalezen op

of dadelijk het proggie downloaden 8)
http://sebastian.intellipad.de/8rdavcore-0.7.7b.zip
eeuh dat kan toch nooit stabiel werken? .. Ik probeer het maar ff niet uit..
Of...?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geweldig ! ik hoop dat nu de AutoVcore bug eruit is !
Ik gebruik/test het mooie proggie al van begin af aan ,en tot nu toe is het 100 maal beters als die Nvidia Fartware :)

Verwijderd

eigenlijk toch wel :)
ff me spelen tot je het begrijpt en daarna is het poepsimpel

ik ga zonder probs van 12.5X 170 @ 1.65Vcore naar 12.5 113 @ 1.5Vcore
ik heb nog niet de tijd gehad om lager met die Vcore te gaan sinds er enkele downloads lopen
Dit scheelt 7° bij me (dringend die heatsensor solderen :)
hij doet dit dus zelfs in stapjes
Ik heb ingesteld eens bij 113 het boeltje op 1.5Vcore the schakelen en als ik ff ga surfen verlaagt mn cpu speed
Zet ik dan ff een plugin aan in windows welke mn max cpu load overschrijft ga de cpu speed langzaam terug naar boven

lijkt mij dus dat het het doet en kan in de volgende versie enkel beter worden
Zeker beter dan Nvida system utility (in mijn ogen toch)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 14:00 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

henkleerssen schreef op 04 december 2003 @ 08:31:
[...]

eeuh dat kan toch nooit stabiel werken? .. Ik probeer het maar ff niet uit..
Of...?
Leg eens uit waarom je denk dat dat niet stabiel kan werken ?

Verwijderd

ik heb een epox 8rda3+ rev 1.? alleen elke nieuwe bios die uitkomt voor het board is bij mij super onstabiel :'( kom niet eens op fsb 210
enige bios die stabiel is de bios die er bij geleverd was de 05/26/2003
daar haal ik fsb 225 mee maar alle biossen na deze zijn voor mij onstabiel 8)7

Verwijderd

Ik kan zonder problemen tot 105fsb gaan
Toen ik ff op 103 zat kreeg ik een IE error en moest ik deze afsluiten en kreeg de schrik te pakken :) (nog steeds aan het dl'en)
Verder heb ik geen probleem om de Vcore op 1.35 te zetten
Enkel die temps blijven maar zakken (en heb geen eens de bus disconnect)

Ik leesde overlaats over de nieuwe rage underclocking, well nu kan je van het beste uit beide werelden genieten

zijn er al andere met het proggie aan het speelen en willen deze ook even posten hoe laag te kunnen gaan ?
Ik dacht eraan om die 100/133 jumper te verwijderen
Mss kan je dan zelfs onder de 100 gaan :)

Alles voor moeder natuur he ;)
Vragen stellen of fouten melden kan je hier doen
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=36619

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:24 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Doctor schreef op 04 december 2003 @ 14:00:
[...]

Leg eens uit waarom je denk dat dat niet stabiel kan werken ?
Ik heb al heel veel gespeeld met settings in het bios.. met dit mobo tje, cpu en ram... op verschillende lagere FSB settings dan dat ik nu draai .. liep die vroeg of laat vast (dan wel on boot of in Winxp).. nu draait die rock solid op 11,5*195 (mem in sync) .. ik zou niet weten waarom die nou dan neit vroeg of laat vast zou gaan lopen nu.. (OK.. ik heb dan nu een update van bios gedaan.. maar toch)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik heb het progje http://sebastian.intellipad.de/8rdavcore-0.7.7b.zip geprobeerd.. In eerste instantie leek alles goed te gaan. Ik had fsb op min 166 gezet en max op 195 (hier werkt die stabiel op doorgaans).. half uur leek het prima te gaan.. maar toen toch een BSOD!
Terwijl de pc al 3 dagen, 24 uur van tevoren aanstond. Maw.. daarom denk ik dus dat het niet stabiel genoeg werkt.. bij mij dan althans.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

henkleerssen schreef op 07 december 2003 @ 10:30:
ik heb het progje http://sebastian.intellipad.de/8rdavcore-0.7.7b.zip geprobeerd.. In eerste instantie leek alles goed te gaan. Ik had fsb op min 166 gezet en max op 195 (hier werkt die stabiel op doorgaans).. half uur leek het prima te gaan.. maar toen toch een BSOD!
Terwijl de pc al 3 dagen, 24 uur van tevoren aanstond. Maw.. daarom denk ik dus dat het niet stabiel genoeg werkt.. bij mij dan althans.
En als je m zonder het proggie op 11.5x195 laat draaien is ie dan wel prime stable voor een uur of 3 ?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Doctor schreef op 07 december 2003 @ 13:15:
[...]

En als je m zonder het proggie op 11.5x195 laat draaien is ie dan wel prime stable voor een uur of 3 ?
jip.. in die drie dagen dat ik hem continue heb gedraaid.. heb ik ook tussendoor 2 dvd's geëncode naar divx ..
Ik denk dat een of ander pci kaartje die fsb verandering niet aankan. Ik denk dat het de NIC is..

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 07-12-2003 15:11 ]

Verwijderd

Vraag: heeft iemand de EP-SPDOC s/pdif bracket die optioneel bij het mobo zit?
Ik wil namelijk mijn geluid via een optische digitale uit naar versterker doorsturen en de betreffende bracket (of de EP-SPD650) is erg moeilijk verkrijgbaar.

Zou een dergelijke bracket van MSI ook werken, zonder aanpassingen?

Verwijderd

Ik heb ook Gezocht een gevraagd naar een How-to voor een Optical out, maar zonder suc6.
Een Coaxiale aansluiting is daarintegen erg simpel te maken.
Ik heb er gister zelf 1gemaakt en het werkt bijzonder goed!

[Edit] Ik heb informatique ook gemailt en ik kreeg deze reactie:
"Helaas dit product zeer moeilijk leverbaar. Op dit moment is het zelfs zo moeilijk leverbaar dat een onbekende levertijd is ontstaan. Dit betekend dat het nog minimaal 2 weken zal gaan duren en misschien zelfs nog veel langer. Onze excuses voor dit ongemak."
[Edit]

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 10:06 ]

• PowerPee
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:00:
ik heb een epox 8rda3+ rev 1.? alleen elke nieuwe bios die uitkomt voor het board is bij mij super onstabiel :'( kom niet eens op fsb 210
enige bios die stabiel is de bios die er bij geleverd was de 05/26/2003
daar haal ik fsb 225 mee maar alle biossen na deze zijn voor mij onstabiel 8)7
Heeee, dit lijkt erg veel op de problemen die ik met mijn 8RGA+ ervaar. Alles is stabiel en snel met de originele BIOS, maar zodra ik ga updaten->gaat de FSB omlaag...ookal vermeld EPOX vrolijk dat de RAM stabilieit is verhoogd. :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12 10:45
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 12:39:
Ik wil namelijk mijn geluid via een optische digitale uit naar versterker doorsturen en de betreffende bracket (of de EP-SPD650) is erg moeilijk verkrijgbaar.

Uit m'n hoofd kan informatique hem met een (wel redelijk lange levertijd) leveren.

misschien dat die van MSI werkt, ik heb er eens wat over gelezen, misschien nog ff keertje googlen jij.

Ik ben al geruimte tijd een overloper naar Abit :+

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:51:
Ik heb een vraagje, een aantal weken geleden d8 ik dat mn CPU was overleden omdat het systeem helemaal niet meer aan ging. Maar met mijn oude Duron draait mn systeem perfect. Na het flashen van het laaste bios ging mn systeem wel weer aan met mn xp2500 alleen geeft het moederbord een C1 error. En dat heeft dus te maken met het geheugen.
Kan het zijn dat niet mn CPU maar mn geheugen brak is en dat het alleen goed werkt op een lagere clock-snelheid? Ik moet dus kiesen tussen of een nieuwe CPU of nieuw geheugen. hoe weet ik dit cker? ik kan helaas geen ander geheugen testen.
Ik sta op het punt om nieuwe hardware aan te schaffen, alleen blijft het toch moeilijk om een nieuwe CPU te kopen als ik niet cker weet of hij stuk is.

Zijn er meer mensen die C1 errors op dit Epox plankje hebben gehad?
Als je het verhaal zo leest, denk je dan aan de CPU of het Geheugen?

• Borry
  • Laatst online: 15-12 22:25

Borry

prutsen is mijn leven

Ik wil nog even terugkomen op dat FF verhaal.
Mijn Epox 8RDA3+ met 2500+@3200+ werkte lange tijd goed.
Plots ging hij uit en bij het opnieuw opstarten kreeg ik alleen FF in het display en de luidspreker gaf een tweetonig geluid.
Eerst heb ik van alles geprobeerd, Bios reset, andere CPU, ander geheugen maar niets hielp.
Ik heb hem teruggestuurd naar de leverancier, in dit geval Informatique, en deze hebben niets kunnen vinden, hij werkte goed.
Ik verwacht het MB een dezer dagen terug.
Nu heb ik in dit forem gelezen dat het ook wel eens aan de voeding kan liggen en in een ander forem, welke weet ik niet meer, las ik dat sommige Epox borden niet goed samen werken met Enermax-voedingen.
Ik heb een Enermax 350W.
Wie kan mij hieover iets meer vertellen?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Smarron

Smarron

The bend

Borry schreef op 09 december 2003 @ 21:38:
Ik wil nog even terugkomen op dat FF verhaal.
Mijn Epox 8RDA3+ met 2500+@3200+ werkte lange tijd goed.
Plots ging hij uit en bij het opnieuw opstarten kreeg ik alleen FF in het display en de luidspreker gaf een tweetonig geluid.
Eerst heb ik van alles geprobeerd, Bios reset, andere CPU, ander geheugen maar niets hielp.
Ik heb hem teruggestuurd naar de leverancier, in dit geval Informatique, en deze hebben niets kunnen vinden, hij werkte goed.
Ik verwacht het MB een dezer dagen terug.
Nu heb ik in dit forem gelezen dat het ook wel eens aan de voeding kan liggen en in een ander forem, welke weet ik niet meer, las ik dat sommige Epox borden niet goed samen werken met Enermax-voedingen.
Ik heb een Enermax 350W.
Wie kan mij hieover iets meer vertellen?
Ik heb een Enermax-voeding en daaraan heeft een 8RDA+ gehangen en nu een 8RGA+. Geen enkel probleem bij mij in ieder geval!

• Gophlin
  • Laatst online: 14:17
Ook ik heb een Enermax 350W voeding en een Epox 8RGA+ moederbord, en nooit een probleem gehad..

majime-it.nl

• poing
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 12:39:

http://www.computerparts.be/

Heeft deze brackets, maar volgens mij staan ze niet op de website dus je moet ff bellen. Duurde 1 week eer ze binnen waren, 20 euro.

Als je naar Epox mailt en je land vermeld, geven ze je een lijst met shops, deze is daar ééntje van.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 12:20
ff een update voor de 8rda+,
inmiddels is er een rev 2.2 uit, deze heeft een vierkante goude NB heatsink en tevens een heatsinkje op de southbridge, zou verder niet weten wat er veranderd is, anders dan dat de IDE en de dualchannels nu gekleurd zijn.

foto

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Frag1le schreef op 10 december 2003 @ 23:01:
ff een update voor de 8rda+,
inmiddels is er een rev 2.2 uit, deze heeft een vierkante goude NB heatsink en tevens een heatsinkje op de southbridge, zou verder niet weten wat er veranderd is, anders dan dat de IDE en de dualchannels nu gekleurd zijn.

foto
Die lijkt verdacht veel op de rev 2.1 die ik heb.

Rev 2.1 heeft ook goude heatsinks en gekleurde ide en dualchan banken.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 12:20
The Doctor schreef op 10 december 2003 @ 23:04:
[...]

Die lijkt verdacht veel op de rev 2.1 die ik heb.

Rev 2.1 heeft ook goude heatsinks en gekleurde ide en dualchan banken.
Alle pics die ik gevonden heb met google van rev 2.1 hebben allemaal die ronde NB cooler en 1 kleur voor IDE en dualchannelbanken.
Heb je niet toevallig toch rev 2.2 je kan dit vinden linksonderin je mobo (voor degene die dit niet kunnen vinden, ik had zelf ook moeite om het te vinden..staat normaal tussen de PCI of in het midden van het mobo :P )

Verwijderd

poing schreef op 10 december 2003 @ 13:27:
[...]

http://www.computerparts.be/

Heeft deze brackets, maar volgens mij staan ze niet op de website dus je moet ff bellen. Duurde 1 week eer ze binnen waren, 20 euro.

Als je naar Epox mailt en je land vermeld, geven ze je een lijst met shops, deze is daar ééntje van.
Zat dar ook een optische kabel bij, en zo ja, hoe lang was die?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Frag1le schreef op 10 december 2003 @ 23:14:
[...]

Alle pics die ik gevonden heb met google van rev 2.1 hebben allemaal die ronde NB cooler en 1 kleur voor IDE en dualchannelbanken.
Heb je niet toevallig toch rev 2.2 je kan dit vinden linksonderin je mobo (voor degene die dit niet kunnen vinden, ik had zelf ook moeite om het te vinden..staat normaal tussen de PCI of in het midden van het mobo :P )
Nope weet 100% zeker dat ik een rev 2.1 heb.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Als ik met awardflash mijn bios van mijn 8rda+ wil flashen. Kan ik dan ook nog mijn oude bios saven? Omdat op de epox site staat dat ie dat niet doet, zie puntje 9. En moet ik dit perse van diskette doen, mag het ook vanaf mijn hd?

The Boot Disk Method

1. Create a bootable floppy disk in accordance with the instructions laid out in the manual of your particular operating system. This bootable floppy needs to be able to boot to a DOS console capable of executing normal MS-DOS batch and executable files.

2. Download the required BIOS image file from the EPoX website.

3. Ensure the mainboard is set at LOAD OPTIMIZED DEFAULTS and is not overclocked in any way.

4. Copy to this floppy disk this latest copy of AWDFLASH version 8.24f and also a copy of the BIOS binary image file called xxxxxxxx.bin

5. Insert the diskette into drive A, reboot your system and boot from the diskette.

6. When booting is finished, type awdflash *.bin /sn/py/cc/ (dependant of the name of the BIOS image file) and

7. then press return to run BIOS upgrade program.
The BIOS will automatically flash and reboot the machine.

8. After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD OPTIMIZED DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT"

9. Please note that this does not create a backup of the BIOS binary file.

10. For Command line help on Award Flash utility, type AWDFLASH/? at the command prompt and press return

[ Voor 6% gewijzigd door RommelD op 11-12-2003 20:24 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
je kunt gewoon de biosfile op diskette zetten en dan bij het opstarten op alt+f2 drukken, hij haalt dan awdflash uit de bios en flasht dan je mobo, heb ik hier al vaker gedaan met mijn oude 8rda3+ werkte altijd perfect

[specs]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Maar het gaat er meer om dat ik nu: 6A61BPAAC-00 uit 06/09/2003 heb. En deze wil saven. Omdat ik alleen maar flash om te kijken of ik dan hoger met m'n fsb kom. Als dat niet lukt wil ik mijn oude bios er weer op gooien.

Hopelijk is de 8RDA3A17.BIN van 10/17/2003 beter en geeft ie een hogere fsb :) Mijn max. is nu 213 :(

[ Voor 13% gewijzigd door RommelD op 11-12-2003 21:40 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
www.elito-epox.de daar hebben ze zowat alle biossen voor de epox mobo's.
Kijk even of ze die oude bios daar nog te downloaden hebben, dan kun je hem daar altijd downloaden en opnieuw flashen als je niet hoger komt

[specs]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Thanx, ik zal even zoeken of ze hem hebben.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

RommelD schreef op 12 december 2003 @ 14:48:
Thanx, ik zal even zoeken of ze hem hebben.
Ik weet niet precies waar over het gaat ,maar als je biosen nodig heb ik heb ze hier allemaal op me hdd...
Dus mail me ff dan dump ik je postvak wel ff vol..
ethanol@home.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-J op 12-12-2003 17:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.