Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 11:09

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb een probleempje sinds ik deze week ben overgestapt van een Asus A7N8X rev 1.06 naar een Epox 8RDA3G rev 2.0

Mijn geheugen en CPU benchmarks in PCMark 2002 zijn gedaald met 11 en 7%
Dit terwijl ze op een snellere FSB lopen, met gelijke geheugen timings. :?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/pcmark.GIF

Config:
Epox 8RDA3G @ 1.8Volt (NB) - Laatste Bios (3721)
AMD Barton 2500+ @ 11x190MHz @ 1.90V
512MB PC3200 Twinmos (DualChannel) @ 7-3-3-2.5 @ 190MHz @ 2.77Volt
Club3D Radeon 9700
Maxtor Plus 9 120GB 8MB

nForce 2.45 WHQL

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Thermal Throttling staat uit. Ik ben geswitched naar dit bord voor een betere overclockbaarheid, maar als ik hoger kan klokken maar geen hogere performance haal is dat een beetje gek, niet?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de temps iets te hoog worden, maar zou dit zoveel invloed hebben op performance? Tijden PCMark worden CPU/case 57/30 en tijdens Prime95 66/31 (Ja ik weet het, er moet een andere cooler op. Nu is het de boxed, straks een Aero 7+)

[ Voor 23% gewijzigd door Canis Lupus op 25-08-2003 10:39 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Smarron

The bend

Test hem eens met exact dezelfde specs. Hoger wilt niet zeggen dat de performance beter wordt, het kan averechts werken. Zijn die settings we 100% stabiel ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ook bij lagere snelheden had hij een lagere performance. Volgens mij is hij wel stabiel. Gister 1,5uur Prime95 gedraaid. Zet hem zo weer aan, kijken wat er gebeurd.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Canis Lupus schreef op 25 August 2003 @ 11:30:
Ook bij lagere snelheden had hij een lagere performance. Volgens mij is hij wel stabiel. Gister 1,5uur Prime95 gedraaid. Zet hem zo weer aan, kijken wat er gebeurd.
1,5 uur is niet voldoende om een 100% stabiel-sein te geven.
Als ik prime, dan gooi ik um aan voor ik m'n nest in duik en kijk dan in de loop van de volgende ochtend of ie nog loopt.
Dan weet ik het nog niet helemaal zeker, maar dan ga ik er wel van uit dat ie voor 95-98% stabiel is. :Y)

(tenzij je je pc natuurlijk niet 24/7 hebt draaien, dan zou mijn eis ook lager liggen,..... misschien.)

Enneeuh, is het verschil misschien die nForce-driver?
daarin zat toch ook een nieuwe mem-driver?

[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 25-08-2003 12:12 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• _Droopy

_Droopy

_Droopy schreef op 07 August 2003 @ 16:24:
Kan iemand mij vertellen hoe dik die "traces" zijn, die doorgesneden moeten worden voor die Vdimm-mod?
Zijn die vergelijkbaar met de traces van een oud bord? zoals een BX7 bordje?
ik gebruik nl. een oud bx7 bordje om te oefenen met solderen, normaal gesproken, maar ik heb geen idee of dit ook wel zin heeft om op zo'n oud bordje te oefenen. ivm. evt. dikkere of dunnere traces bv.

en voor het geval dat..... iemand in rotterdam of omstreken die deze mod zelf heeft gedaan en het wel bij mij wil proberen?
Niemand? ;(

offtopic:
hmmm, had wel ff kunnen editten

[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 25-08-2003 12:24 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

_Droopy schreef op 25 August 2003 @ 12:10:
[...]
1,5 uur is niet voldoende om een 100% stabiel-sein te geven.
Als ik prime, dan gooi ik um aan voor ik m'n nest in duik en kijk dan in de loop van de volgende ochtend of ie nog loopt.
Dan weet ik het nog niet helemaal zeker, maar dan ga ik er wel van uit dat ie voor 95-98% stabiel is. :Y)

Enneeuh, is het verschil misschien die nForce-driver?
daarin zat toch ook een nieuwe mem-driver?
1,5 uur vind ik ook niet genoeg, daarvoor draait hij nu. Ik wil hem toch zo'n 6-8 uur hebben draaien.

nForce is precies dezelfde (versie 2.45) dus daar zou het niet aan moeten liggen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

Exigence

dnkroz

_Droopy schreef op 25 August 2003 @ 12:23:
[...]

Niemand? ;(

offtopic:
hmmm, had wel ff kunnen editten
Een milimeter ongeveer. Die ene is natuurlij heel erg dik (die naar de elco toe loopt) die is zo'n 5 mm, die anderen allemaal rond de milimeter.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ga dit topic helaas verlaten *snif* ;), mijn Epox gaat terug naar waar ie vandaan kwam en ik koop nooit meer een Epox.

De problemen die ik in deze thread al meermalen heb beschreven, leken opgelost toen Epox het bord testte (hardware eraan en SiSoft Sandra + 3DMark) en het goed bevond. Ik een nieuwe voeding gekocht (een Antec TruePower 480W) en een nieuwe CPU (XP2500+) en het boeltje draaide een paar dagen prima.

Vandaag plofte mijn voeding na het sirene geluid op het moederbord voor de zoveelste keer klonk. Ik ben het zo ontzettend beu en Epox wil niets doen. Ze zeggen dat ze het moederbord niet kunnen omruilen dus moet ik bij mijn reseller terecht. Die zegt dat ze het bord toch niet electronisch gaan doormeten (dat moet wel lijkt mij, als er een vreemd voltageprobleem optreedt), en dus ga ik overstappen op een ABit NF7-S rev 2.0.

Jammer, want ik zie hier een heleboel mensen die wel prima ervaringen hebben met hun bord, maar sinds ik de Epox heb is het niets dan ellende in mijn computer, al maanden, en daar wil ik nu echt vanaf.

• Exigence

Exigence

dnkroz

TripleM schreef op 25 augustus 2003 @ 14:24:
Ik ga dit topic helaas verlaten *snif* ;), mijn Epox gaat terug naar waar ie vandaan kwam en ik koop nooit meer een Epox.

De problemen die ik in deze thread al meermalen heb beschreven, leken opgelost toen Epox het bord testte (hardware eraan en SiSoft Sandra + 3DMark) en het goed bevond. Ik een nieuwe voeding gekocht (een Antec TruePower 480W) en een nieuwe CPU (XP2500+) en het boeltje draaide een paar dagen prima.

Vandaag plofte mijn voeding na het sirene geluid op het moederbord voor de zoveelste keer klonk. Ik ben het zo ontzettend beu en Epox wil niets doen. Ze zeggen dat ze het moederbord niet kunnen omruilen dus moet ik bij mijn reseller terecht. Die zegt dat ze het bord toch niet electronisch gaan doormeten (dat moet wel lijkt mij, als er een vreemd voltageprobleem optreedt), en dus ga ik overstappen op een ABit NF7-S rev 2.0.

Jammer, want ik zie hier een heleboel mensen die wel prima ervaringen hebben met hun bord, maar sinds ik de Epox heb is het niets dan ellende in mijn computer, al maanden, en daar wil ik nu echt vanaf.
Succes met je Abit dan maar hè :)
Waarschijnlijk een exemplarische fout, het is heel jammer. Maar waarom nu _nooit_ meer Epox voor jou? Dat snap ik niet :/

[pssst.... niet doorvertellen modus]
Als ik het geld had was ik ook al overgestapt :)
[/pssst.... niet doorvertellen modus]

• poing
  • Niet online
Canis Lupus schreef op 25 August 2003 @ 10:33:
Ik heb een probleempje sinds ik deze week ben overgestapt van een Asus A7N8X rev 1.06 naar een Epox 8RDA3G rev 2.0

Mijn geheugen en CPU benchmarks in PCMark 2002 zijn gedaald met 11 en 7%
Dit terwijl ze op een snellere FSB lopen, met gelijke geheugen timings. :?

[afbeelding]

Config:
Epox 8RDA3G @ 1.8Volt (NB) - Laatste Bios (3721)
AMD Barton 2500+ @ 11x190MHz @ 1.90V
512MB PC3200 Twinmos (DualChannel) @ 7-3-3-2.5 @ 190MHz @ 2.77Volt
Club3D Radeon 9700
Maxtor Plus 9 120GB 8MB

nForce 2.45 WHQL

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Thermal Throttling staat uit. Ik ben geswitched naar dit bord voor een betere overclockbaarheid, maar als ik hoger kan klokken maar geen hogere performance haal is dat een beetje gek, niet?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de temps iets te hoog worden, maar zou dit zoveel invloed hebben op performance? Tijden PCMark worden CPU/case 57/30 en tijdens Prime95 66/31 (Ja ik weet het, er moet een andere cooler op. Nu is het de boxed, straks een Aero 7+)
Ik had hetzelfde probleem, doordat hij te hoog geclocked was. Mijn PC doorstond een halve dag prime, maar ging op zijn bek als ik daar nog 3D mark 2003 bij draaide (na 3de loop al).

Verwijderd

TripleM schreef op 25 August 2003 @ 14:24:

Ik heb hier persoonlijk het bord getest, en geloof me dat ik dat goed doe.
Dit moederbord was absoluut super en zeer >:) goed overclockbaar >:) en niks mis mee.
Waar ik eerder aan denk gezien de problemen zoals zelfs de stoppen eruit 8)7 .
Dat je gewoon kortsluiting in je case hebt, zoals een moederbord bevestigings pootje teveel. Dit geeft kortsluiting.

Maar ik als stoere tweaker zal dit hier zeker ook niet toe geven. ;)

Jammer dat je een slechte evaring hebt met Epox, maar ik denk dat je in alle eerlijkheid niet kan verwachten dat wij al de hardware gaan vergoeden die stuk gaat bij jou thuis wanneer jij het moederbord de schuld blijft geven.

Ook het testen waarvoor jij een vergoeding hebt betaald is als extra service geweest.
Dit moest van jou gebeuren omdat de winkel waar jij je moederbord hebt gekocht gesloten was wegens vakantie en je niet wilde wachten dat ze terug waren.

Wat kan Epox nou meer doen dan je bord testen, en wanneer deze dus absoluut probleemloos draait bij ons. Was hij nou stuk geweest dan hadden wij iets voor je kunnen betekenen. Nu zal je het net als iedereen moeten afhandelen met het bedrijf waar je het moederbord hebt gekocht.
Het eerste jaar garantie van de winkel en nog een extra jaar garantie van Epox.

Ga naar de winkel en leg het mobo daar neer met je klacht, zij zullen het dan voor je oplossen zoals het normaal gaat bij ieder merk.

Jammer, dat wij je niet tevreden hebben kunnen maken met een service die je echt bij een ander merk niet zo snel zal vinden.
De support bij ons is binnen 24uur(meestal direct) antwoord en bij andere merken is dit gemiddeld 2 weken.
Ik en mijn colega`s zijn enthousiast en zeer OC gericht, wat ook wel eens anders is bij andere merken.
Ik denk ook niet dat je mensen van Abit of Asus in deze topics zal vinden.

Sorry, ik hoop dat je wel veel plezier hebt met een ander merk.

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, als hij uitvoerig is getest lijkt het met inderdaad een conflictprobleem of kortsluiting ofzo. Zal dus niet aan het plankje liggen.

• TripleM
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:19:
Ik heb hier persoonlijk het bord getest, en geloof me dat ik dat goed doe.
Dit moederbord was absoluut super en zeer >:) goed overclockbaar >:) en niks mis mee.
Ik geloof graag dat dat op het eerste gezicht zo leek, maar hier heeft het bord ook probleemloos gedraaid, een tijdje. Zonder dat ik er ook maar aan ben geweest gaat het dan ineens weer mis, met geen van de andere computers in huis en geen van de andere apparaten in mijn kamer is er iets mis (dus piekspanning kan het ook niet zijn) en bijna alles is onderhand al vervangen!
Waar ik eerder aan denk gezien de problemen zoals zelfs de stoppen eruit 8)7 .
Dat je gewoon kortsluiting in je case hebt, zoals een moederbord bevestigings pootje teveel. Dit geeft kortsluiting.

Maar ik als stoere tweaker zal dit hier zeker ook niet toe geven. ;)
Als ik iets verkeerds zou hebben gedaan zou ik dat wel durven zeggen, ik vind mezelf niet zo stoer namelijk. Maar ik weet toch echt wel hoe ik een PC in elkaar zet en ik heb geen bevestigingspootje teveel gebruikt o.i.d. Ik zou ook verder geen oorzaak kunnen verzinnen voor een kortsluiting, en waarom treedt die kortsluiting spontaan op? Zoals gezegd, ik zit nergens aan behalve aan mijn (draadloze) muis. Ik wil iets aanklikken en *poef*. Ik kan me dan echt ECHT niet voorstellen dat er spontaan kortsluiting ontstaat.

Daarbij komt, dat ik al vanaf het begin problemen heb sinds dit bord in mijn PC zit. Hele vage problemen, die niet altijd optreden. Dat er een dag 3DMark en Sisoft Sandra op heeft gedraaid (ik geloof graag dat dat prima ging) wil niet zeggen dat er niet zo af en toe iets mis kan gaan, toch? Als er een probleem op electronica niveau is, dan kun je dat niet nagaan met SiSoft Sandra of 3DMark.
Jammer dat je een slechte evaring hebt met Epox, maar ik denk dat je in alle eerlijkheid niet kan verwachten dat wij al de hardware gaan vergoeden die stuk gaat bij jou thuis wanneer jij het moederbord de schuld blijft geven.
Ik vraag ook niemand om mijn hardware te vergoeden, maar dan kan ik nog wel pissig zijn dat ik inmiddels 260 euro heb uitgegeven en precies dezelfde problemen zich nog steeds voordoen, of niet? Al drie keer heb ik met alle voorzichtigheid het moederbord precies volgens de voorschriften gemonteerd en aangesloten, zoals ik ook met eerdere moederborded deed. Nooit problemen, maar wel met de 8RDA+. Dan begrijp je toch zeker wel dat ik, na het aanschaffen van een nieuwe voeding, nieuwe CPU en nieuwe IDE kabels, het vreemd vind dat er nog steeds vreemde IDE problemen optreden, dat mijn PC spontaan uit lijkt te springen en dat mijn voeding uit en aan moet voordat ie weer wil starten?
Ook het testen waarvoor jij een vergoeding hebt betaald is als extra service geweest.
Dit moest van jou gebeuren omdat de winkel waar jij je moederbord hebt gekocht gesloten was wegens vakantie en je niet wilde wachten dat ze terug waren.
Extra service voor jullie misschien, maar een service die een klant wel als normaal ervaart. Als ik een produkt koop, waar gewoon garantie op zit, en mijn leverancier lost het nauwelijks op (heb ik ook aangegeven) en ik klop dan bij de fabrikant aan, is niet zo heel vreemd lijkt me. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat jullie ernaar hebben gekeken, maar om nou te zeggen dat het van mij moest?
Wat kan Epox nou meer doen dan je bord testen, en wanneer deze dus absoluut probleemloos draait bij ons. Was hij nou stuk geweest dan hadden wij iets voor je kunnen betekenen. Nu zal je het net als iedereen moeten afhandelen met het bedrijf waar je het moederbord hebt gekocht.
Het eerste jaar garantie van de winkel en nog een extra jaar garantie van Epox.
Het draaide hier OOK probleemloos, maar na een paar dagen gaat het zomaar weer mis. Precies zoals voorgaande malen. Als ik dan hoor dat men bij Epox heeft getest met SiSoft Sandra en 3DMark, dan kan ik me best voorstellen dat het probleem niet meteen naar voren komt. Hier ook niet meteen. Misschien is er wel iets aan de hand dat je niet kunt testen door er gewoon wat programma's op te draaien, dat kan toch ook? "Epox heeft het getest en goed bevonden" is ook niet in alle gevallen een garantie, daar gaat het mij om.
Ga naar de winkel en leg het mobo daar neer met je klacht, zij zullen het dan voor je oplossen zoals het normaal gaat bij ieder merk.
Die winkel zegt dat Epox moeilijker doet dan andere merken als het om garantie afhandeling gaat, en dat bijvoorbeeld iemand als Asus (waar ik niet zo'n fan van ben, maar toch..) in sommige gevallen overgaat tot omruiling van het moederbord zodat zij het al dan niet kapotte moederbord voor hun rekening nemen. Dat is misschien geen standaard procedure, maar dat is wel zoals het zou moeten. Nu weet ik nog niks en "is het misschien wel kortsluiting of piekspanning".
Jammer, dat wij je niet tevreden hebben kunnen maken met een service die je echt bij een ander merk niet zo snel zal vinden.
De support bij ons is binnen 24uur(meestal direct) antwoord en bij andere merken is dit gemiddeld 2 weken.
Ik en mijn colega`s zijn enthousiast en zeer OC gericht, wat ook wel eens anders is bij andere merken.
Ik denk ook niet dat je mensen van Abit of Asus in deze topics zal vinden.

Sorry, ik hoop dat je wel veel plezier hebt met een ander merk.
De Epox gaat terug naar de winkel, waar zij verder zien wat er met het moederbord gebeurt. Ik krijg tegen een meerprijs een nieuwe Abit NF7-S opgestuurd.

Mocht het zo zijn dat het inderdaad mijn eigen schuld was dat het moederbord vreemd leek te doen, dan zal ik dat uiteraard hier gewoon melden. Maar voor mij lijkt het er toch echt teveel op dat er een vreemd spanningsprobleem optreedt met het moederbord, waar andere borden op dezelfde montagemanier altijd probleemloos werkten.

Ik zeg niets over het enthousiasme van jou en collega's, ik ben tot nu toe ook keurig netjes en vlot geholpen, maar ik vraag me af of het moederbord voldoende is getest en als het moederbord uiteindelijk toch goed blijkt te zijn, waar het dan wel aan ligt. Ik weet het in ieder geval echt niet meer..

• TripleM
erik9287nl schreef op 25 August 2003 @ 14:28:
Waarschijnlijk een exemplarische fout, het is heel jammer. Maar waarom nu _nooit_ meer Epox voor jou? Dat snap ik niet :/
Misschien klinkt dat heel egoistisch, dom, whatever, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost, en het had allang opgelost kunnen zijn. Alleen al daarom probeer ik voorlopig wel een paar andere merken waar ik ook goede ervaringen mee heb en/of goede ervaringen over heb gehoord (Ik heb zelf bijvoorbeeld goede ervaringen met Gigabyte en DFI, de NF7-S van Abit schijnt ook een prima bordje te zijn lees ik hier).

Verwijderd

:'( Jammer . me cpu is gaar (Tbred A week 4102). stom ding komt niet meer boven een FSB van 168 uit. zelfs niet met een mp van 5.0 8)7 en op 1.75 volt. zal dan wel echt aan de cpu liggen en niet aan het mobo he. want toen eerst dacht ik dat het door de bios kwam. maar nu heb k een nieuw bios-chip en gaat geen mhz harder. K heb nog ff een heatsink van een TNT2 op de SB gedaan en paste precies :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 18:44 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 23:08

Syzzer

Prutser

Kan het niet aan je geheugen liggen? Wat voor geheugen heb je? Loopt het op 100%?

Verwijderd

TripleM schreef op 25 August 2003 @ 16:37:
[...]

Extra service voor jullie misschien, maar een service die een klant wel als normaal ervaart. Als ik een produkt koop, waar gewoon garantie op zit, en mijn leverancier lost het nauwelijks op (heb ik ook aangegeven) en ik klop dan bij de fabrikant aan, is niet zo heel vreemd lijkt me. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat jullie ernaar hebben gekeken, maar om nou te zeggen dat het van mij moest?

Je koopt dit moederbord bij een winkel, dan is het toch heel normaal dat deze winkel je probleem in eerste instantie hoord op te lossen doormiddel van testen of omruilen (Gebeurd ook bij ons). Als de winkel er niet uit komt, gaan wij er verder mee testen. Maar dus eerst naar de winkel en dan pas naar ons.

[...]
Het draaide hier OOK probleemloos, maar na een paar dagen gaat het zomaar weer mis. Precies zoals voorgaande malen. Als ik dan hoor dat men bij Epox heeft getest met SiSoft Sandra en 3DMark, dan kan ik me best voorstellen dat het probleem niet meteen naar voren komt. Hier ook niet meteen. Misschien is er wel iets aan de hand dat je niet kunt testen door er gewoon wat programma's op te draaien, dat kan toch ook? "Epox heeft het getest en goed bevonden" is ook niet in alle gevallen een garantie, daar gaat het mij om.

[...]
Die winkel zegt dat Epox moeilijker doet dan andere merken als het om garantie afhandeling gaat, en dat bijvoorbeeld iemand als Asus (waar ik niet zo'n fan van ben, maar toch..) in sommige gevallen overgaat tot omruiling van het moederbord zodat zij het al dan niet kapotte moederbord voor hun rekening nemen. Dat is misschien geen standaard procedure, maar dat is wel zoals het zou moeten. Nu weet ik nog niks en "is het misschien wel kortsluiting of piekspanning".

Ik zeg niets over het enthousiasme van jou en collega's, ik ben tot nu toe ook keurig netjes en vlot geholpen, maar ik vraag me af of het moederbord voldoende is getest en als het moederbord uiteindelijk toch goed blijkt te zijn, waar het dan wel aan ligt. Ik weet het in ieder geval echt niet meer..
Ik heb dit moederbord getest tot in de max, dus met alle voltages op maximaal en dan flink overclocked Pifast draaien voor een zeer lange tijd achter elkaar door.

Ook meerdere malen burnin van sisoft/ loop van 60x 3Dmark2003, enzv.
Geloof me, als er iets fout was aan dit moederbord had dit naar boven gekomen.
Hij heeft ook aan de professionele test aparatuur gelegen op de RMA en ook deze testen meerdere malen zonder problemen doorlopen.
Ja dit moederbord was in mijn, en dat zegt wat, een zeer goed overclockbaar exemplaar. Dit kan alleen ,maar als het moederbord een zeer grote marge heeft boven de standaard/default settings en die was bij dit moederbord zeer/zeeer ruim.
OC`de lekker met een 2800+ en een 2500+ dus ook met de moeilijke en veel van het moederbord vragende cpu`s.

Dus ja, hij is zeeeer goed getest. ;)

Over het moeilijker doen van Epox dan andere merken:
Epox is het betaalbare overclock merk, en dit heeft tot gevolg dat er zeer veel moederborden terug komen naar de RMA waaraan flink is gesoldeerd alsof alles in een tin bad heeft gelegen, fan`s en heatsinks die er zijn afgesloopt op een manier die een kind van drie met een hamer maar moeilijk kan verslaan ;) .
Dus ja, we hebben dan ook zeer veel eindgebruikers die menen nadat zij eigenhandig het bord (op een verkeerde manier) menen te moeten verbeteren en hem daardoor omzeep hebben geholpen en dan ook nog vrolijk klagen dat ze moeilijk garantie krijgen.

Nee Epox gaat hier eigenlijk heel erg goed mee om en probeerd de voltage mod`s en extra voltages op wat voor manier dan ook toe te voegen op de volgende moederborden/typen zodat er minder vervelende RMA terug komt.

Er komt een >:) 8RDA+PRO Rev.2.1 >:) binnenkort en ik hoop dat dit misschien voor jou een bord word welke je wel weer graag zou willen hebben

Verwijderd

Syzzer schreef op 25 augustus 2003 @ 18:45:
Kan het niet aan je geheugen liggen? Wat voor geheugen heb je? Loopt het op 100%?
mja . geheugen is kinston hyperx pc3000 . en dat moet wel wat meer aan kunnen.
ik heb inderdaad nog niet geprobeet om het op 50% ofzo te draaien. ff proberen.
be right back ;)

EDIT: volgens mij is het geheugen idd gaar . 50% draaien kan niet natuurlijk |:( .
maar op 166mhz wil het nog wel draaien maar als ik het op 178mhz zet doet ie het niet, zelfs niet op 2.9 V . Dus dan is het denk k echt gaar ofzo . K heb die geheugen toen ik het net had zelfs op 220mhz. tering zooi :/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 19:05 ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Heb je je timings dan niet te strak staan nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 25-08-2003 19:12 ]

• Gamer
  • Laatst online: 22:28

Gamer

Electrified

Tja, om toch maar eens het AMD gevoel terug te krijgen heb ik mij ook een 8RDA+ (v1.1)mobo aangeschaft met een 1800+.
ding liep vandaag constant op 2400 mhz met 1.7 vcore met SLK 800 + enermax (niet meer regelbaar, want anders wou die niet booten).
maxed out op 230 mhz fsb/mem.
lang geleden dat ik nog zoveel plezier heb gehad aan een bordje bij het overclocken.
indertijd menig Epox moederbordjes versleten, maar nooit problemen ondervonden.

@ TripleM
probeer het mobo eens buiten de case, en kijk of het probleem nog voorkomt.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Syzzer schreef op 25 August 2003 @ 19:10:
Heb je je timings dan niet te strak staan nu?
k heb hem ook getest ff op 8-3-3-3 maar dan zelfs werkt ie niet

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:12:
[...]

k heb hem ook getest ff op 8-3-3-3 maar dan zelfs werkt ie niet
Je zou memtest ff kunne draaien om te zien of het werkelijk kapot is..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

maar hoe wil k die draaien als ie niet eens opstart boven de 168mhz. op 166mhz draait ie wel , en stabiel ook

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

draai hem dan op 166 en zie of er fouten optreden ,het ken stabiel lijken in Hoos maar dat wil niet zeggen dat het dan ook echt stabiel is tijdens applicaties of zware games die bijna alles van je geheugen vragen wat betreft megabytes...

offtopic:
Erhh Tom ik heb ff een vraagje over VDD op een ouwe RDA+ plank,ken het kwaad constant 2.0Volt te draaien met h2o cooler op de NB? ,Hij doet het nammelijk heerlijk stabiel 221fsb op dat voltage..OK OK meschien niet top maar wel lekker voor een 1 jaar oude plank :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

offtopic:
Erhh Tom ik heb ff een vraagje over VDD op een ouwe RDA+ plank,ken het kwaad constant 2.0Volt te draaien met h2o cooler op de NB? ,Hij doet het nammelijk heerlijk stabiel 221fsb op dat voltage..OK OK meschien niet top maar wel lekker voor een 1 jaar oude plank :)
[/quote]

Koeling is alles, voel maar eens aan de achterkant van je moederbord en je weet waar het nu nog te warm wordt. ;)

Waterkoeling is perfect voor wat je er mee koeld, maar vergeet niet dat wanneer je er een fan op had je ook je delen rondom dit veel beter koelde.
Dus waterkoeling om nog verder te overclocken en daardoor minder airflow over de andere delen is verkeerd. ;)
Zorg dus dat je zeker genoeg airflow over al de andere delen houd doormiddel van een fan die er recht op word gericht.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bedankt voor je reply ,wat je ook zij over de airflo over de andere componenten is hier geen probleem..,Hier en daar hangt er een sunon 60mm aan het tussenshot van de case die gericht zijn op het mobo zelf..
Ook 2 dikke Papst 4412 FGL "intake" zorgen voor een leuk stil windje in de case ;)
Thanx ! volgens mij weet ik voldoende :)

• TripleM
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 18:49:
Nee Epox gaat hier eigenlijk heel erg goed mee om en probeerd de voltage mod`s en extra voltages op wat voor manier dan ook toe te voegen op de volgende moederborden/typen zodat er minder vervelende RMA terug komt.

Er komt een >:) 8RDA+PRO Rev.2.1 >:) binnenkort en ik hoop dat dit misschien voor jou een bord word welke je wel weer graag zou willen hebben
Maar ik soldeer dus niks aan mijn bord ;) Dat ie zo getest is werd mij overigens niet zo gezegd aan de telefoon. Ik kreeg te horen dat ie de hele nacht heeft staan te 3DMarken, vind ik nogal een verschil.

Ik hoop ook dat ik die nieuwe 2.1 zou willen hebben, maar ik weet echt niet wat ik nog moet proberen! Bovendien zit ik weer met een kapotte voeding nu, ik kan dus weinig proberen. Antec gemaild of ze daarnaar willen kijken, zal morgen wel komen hoop ik. Voeding moet opgestuurd, duurt wel weer even voordat ie terug is. Ik heb zoveel goede componenten liggen en baal dat het na zoveel maanden nog steeds niet fatsoenlijk wil werken (Epox 8RDA+, AMD XP2500+, 2 x 256 Mb Corsair 6-2-2-2-T1, Antec TruePower 480P, enz.) :(

Hoe zou ik kortsluiting moeten maken in de kast? Ik heb het moederbord op zoveel mogelijk spacers gemonteerd, zodat de onderkant van het bord nergens met de kast in contact kan komen (behalve dus op de plaatsen waar een spacer zit). De schroefjes die ik heb gebruikt hebben geen brede kop dus vallen niet over de metalen ring die om het gaatje heen zit. Ik weet echt niet wat er dan nog verkeerd zou moeten gaan. En als het verkeerd gaat, gaat het meestal toch meteen fout en niet na een paar dagen.

• TripleM
Gamer schreef op 25 August 2003 @ 19:11:
@ TripleM
probeer het mobo eens buiten de case, en kijk of het probleem nog voorkomt.
Dat gaat nu dus even niet, vanwege de kapotte voeding. Heb hier nog wel de voeding in de AOpen kast van de computer die ik voor mijn vriendin heb gebouwd, maar ik ben eerlijk gezegd huiverig om het ding weer aan te sluiten. Ik wil er niet voor de derde keer een voeding mee mollen ("stel dat") en bovendien kan het best een paar dagen duren voordat het misgaat.

• TripleM
Ik heb toch de voeding mijn vriendin's pc maar losgehaald, je bent niet voor niets tweaker natuurlijk. Het hele zooitje ligt nu op mijn bureaublad te draaien. Dit moet ik dan maar een paar dagen volhouden denk ik...

Verwijderd

Sinds het VDimm voltage wordt geleverd door de 3.33V lijn, capt de VDimm op ongeveer 3.25V en ik wil ook het maximium voltage van 3.25V. Dan maakt het toch niet uit of je een (te) lage weerstand gebruikt voor de VDimm mod, want meer dan 3.25V kan hij toch niet meer geven?

• Gamer
  • Laatst online: 22:28

Gamer

Electrified

zorg wel voor wat airflow onder je mobo, want dit kan warm worden :p

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 4 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• TripleM
Gamer schreef op 26 August 2003 @ 07:53:
zorg wel voor wat airflow onder je mobo, want dit kan warm worden :p
Tot nu toe gaat het prima, alles blijft koel (ligt op een paar A4'tjes op een dikke glazen plaat) en het draait vooralsnog prima. Stel dat het nu blijft draaien, dan begrijp ik alleen niet wat er in de kast niet goed zit. Maar laat ik daar nog maar even niet vanuit gaan voordat ik gek word.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

TripleM schreef op 26 August 2003 @ 11:58:
[...]

Tot nu toe gaat het prima, alles blijft koel (ligt op een paar A4'tjes op een dikke glazen plaat) en het draait vooralsnog prima. Stel dat het nu blijft draaien, dan begrijp ik alleen niet wat er in de kast niet goed zit. Maar laat ik daar nog maar even niet vanuit gaan voordat ik gek word.
Ik denk dat het uiteindelijk de goedkoopste oplossing is om je kast te vervangen dan iedere keer dure componenten te vergallen ;)
Een ander mobo kan op deze manier ook natuurlijk zo naar z'n grootje gaan. Het lijkt me dat als hij je mobo goed getest is door Epox Nederland dat echt zo is. Epox heeft een redelijk goede naam in tweakend Nederland dus het zou dom zijn dat te verspelen, zeker omdat heel veel tweakers in fora als deze rondwaren. Zelf ben ik heel erg tevreden met mijn Epox bordje (ook al is het nog geen 8RDA :) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TripleM
Ik snap dat een ander moederbord zo ook kapot kan gaan, anders zou ik dit niet proberen. Maar ik heb net nog eens zitten kijken en ik snap echt niet hoe er kortsluiting kan ontstaan! Het moederbord staat op genoeg spacers, raakt nergens de wand, hoe kan er dan kortsluiting ontstaan?

En over dat testen, nogmaals, mij is verteld dat men heeft getest door 3DMark en SiSoft Sandra te draaien. Da's een test, maar niet zo'n uitgebreide. Stel dat er iets mis zou zijn op electronica niveau, dan haal je dat er niet altijd uit met die twee programma's. Hier moet ik dan horen dat ie veel uitgebreider is getest. Dat had wel eerder mogen gebeuren dan vind ik.

[ Voor 40% gewijzigd door TripleM op 26-08-2003 12:24 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TripleM schreef op 26 August 2003 @ 12:23:
Het moederbord staat op genoeg spacers, raakt nergens de wand, hoe kan er dan kortsluiting ontstaan?
Het zijn toch niet van die metalen spacers hoop ik?
Ik heb al meer dan genoeg ellende gezien met die dingen.

Edit: Ook die goedkope PC kasten van blik geven vaak ellende.

[ Voor 21% gewijzigd door warp op 26-08-2003 12:33 ]

• TripleM
warp schreef op 26 August 2003 @ 12:30:
Het zijn toch niet van die metalen spacers hoop ik?
Ik heb al meer dan genoeg ellende gezien met die dingen.
Het zijn wel metalen spacers. Maar om de gaten in het moederbord zitten metalen ringen, geen van de spacers komt daarbuiten dus zouden ze geen enkel probleem mogen opleveren.
Edit: Ook die goedkope PC kasten van blik geven vaak ellende.
Geen goedkope kast van blik hier, heb het type Antec dat hiervoor kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/SX835II.jpg

Destijds met 400W voeding laten leveren. Die is helaas naar z'n grootje door de vorige problemen, nu heb ik een TruePower 480P :)

Verwijderd

TripleM schreef op 26 August 2003 @ 13:19:
[...]
Het zijn wel metalen spacers. Maar om de gaten in het moederbord zitten metalen ringen, geen van de spacers komt daarbuiten dus zouden ze geen enkel probleem mogen opleveren.

[...]
Geen goedkope kast van blik hier, heb het type Antec dat hiervoor kwam:

[afbeelding]

Destijds met 400W voeding laten leveren. Die is helaas naar z'n grootje door de vorige problemen, nu heb ik een TruePower 480P :)
Je mailt ook niet naar ons omdat het een makkenlijk probleem is, dus wij verwijten jou ook niks. ;) Alleen is het voor ons ook een raadsel omdat wanneer ik hem uitgebreid test er net zoals bij jou thuis niks fout gaat.

Ik denk ook dat het heel erg moeilijk wordt om met een moederbord zonder dat deze stuk gaat een voeding kapot te maken( en zelfs ook nog een echt hele goede antec true power).en dan ook nog eens de stoppen door laten slaan.
Maak maar eens kortsluiting in je case en je voeding gaat uit, en om dan ook nog eens een stop eruit laten slaan is helemaal moeilijk.
Heb je in de stoppenkast al een aan de zekering gevoeld of deze tijdens gebruik heel erg warm wordt?
Het kan zijn dat er teveel op deze groep is aangesloten en dat het dus ergens anders eerst fout gaat voordat je voeding overlijd ?

je kan altijd voor de zekerheid nog eens een geaarde stekkerblok met overspannings beveiliging gebruiken om ook bv bij bliksem inslag veilig te zijn.
Gebruik je een geaard stopkontact?

PS: ik dacht dat je true power stuk was? of toch weer niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 15:45 ]

• TripleM
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 15:39:
Heb je in de stoppenkast al een aan de zekering gevoeld of deze tijdens gebruik heel erg warm wordt?
We hebben zo'n automatische stoppenkast, ik voel aan 'mijn' stop niets anders dan aan de anderen, maar volgens mij voel je bij die stoppen ook niet veel.
Het kan zijn dat er teveel op deze groep is aangesloten en dat het dus ergens anders eerst fout gaat voordat je voeding overlijd ?
Heb ik ook aan gedacht maar er zit niet belachelijk veel op deze groep aangesloten. Ik weet het dus niet precies.
je kan altijd voor de zekerheid nog eens een geaarde stekkerblok met overspannings beveiliging gebruiken om ook bv bij bliksem inslag veilig te zijn.
Gebruik je een geaard stopkontact?
Nee, ik heb geen geaard stopcontact op mijn kamer, helaas.
PS: ik dacht dat je true power stuk was? of toch weer niet?
Nou er is minimaal de zekering uitgeknald, hij stonk behoorlijk en doet niks meer. De voeding die ik nu gebruik om te testen is een echte Component Pro (uit de AOpen kast van mijn vriendin's PC), da's een 300W exemplaar. Die houdt het tot nu toe prima uit (heb geen diskdrive/cd-rw/dvd-rw aangesloten, ook geen externe geluidskaart of netwerkkaart).

Iets dat wel nog steeds vreemd blijft is dat ik een tweede harde schijf heb, een WD 250 Gb die ik als NTFS heb geformatteerd (primaire IDE is een WD 80 Gb als FAT32 is geformatteerd) en iedere, maar dan ook iedere, keer als Windows start 'moet' die schijf gecheckt worden. Maar goed, dat heeft hier verder weinig mee te maken gok ik.

Verwijderd

TripleM schreef op 26 August 2003 @ 16:32:
[...]
Nee, ik heb geen geaard stopcontact op mijn kamer, helaas.

[...]
Nou er is minimaal de zekering uitgeknald, hij stonk behoorlijk en doet niks meer. De voeding die ik nu gebruik om te testen is een echte Component Pro (uit de AOpen kast van mijn vriendin's PC), da's een 300W exemplaar. Die houdt het tot nu toe prima uit (heb geen diskdrive/cd-rw/dvd-rw aangesloten, ook geen externe geluidskaart of netwerkkaart).

Iets dat wel nog steeds vreemd blijft is dat ik een tweede harde schijf heb, een WD 250 Gb die ik als NTFS heb geformatteerd (primaire IDE is een WD 80 Gb als FAT32 is geformatteerd) en iedere, maar dan ook iedere, keer als Windows start 'moet' die schijf gecheckt worden. Maar goed, dat heeft hier verder weinig mee te maken gok ik.
Misschien is het verstandig om ook eens een verlengsnoer te leggen naar een geaard stopkontact en dan ook zo`n geaarde overspanings beveiligde stekkerblok te kopen.

Over die grote WD HD, je bios ziet de schijf toch wel goed?
En als windows dan alles gechecked heeft ziet hij dan ook de juiste grote en op de juiste snelheid / ATA100 ?

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 22:23

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
even een vraagje aan a.p.versteeg:

Weet jij/u misschien wat er nou anders is aan de 8rda3+ rev1.1 en de 8rda3+ rev2.0?
Alleen die norhtbridge fan of zijn er ook nog andere dingen veranderd/verbeterd?

[specs]

• TripleM
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:01:
Misschien is het verstandig om ook eens een verlengsnoer te leggen naar een geaard stopkontact en dan ook zo`n geaarde overspanings beveiligde stekkerblok te kopen.
Dat laatste wilde ik sowieso al doen, ik wil bovendien al een hele tijd een geaard stopcontact op m'n kamer maar volgens mij is dat niet zo makkelijk te realiseren. Ook het dichtstbijzijnde stopcontact is een eindje uit te buurt. Even zien hoe ik dat ga oplossen. Scheelt dat dan?
Over die grote WD HD, je bios ziet de schijf toch wel goed?
En als windows dan alles gechecked heeft ziet hij dan ook de juiste grote en op de juiste snelheid / ATA100 ?
De BIOS herkent in ieder geval het juiste type (WD2500JB). Ga ik in de BIOS kijken naar het aantal cylinders e.d., dan klopt dat niet helemaal. Ik heb net aangegeven dat ie de schijf als LBA moet zien, dan is het aantal cylinders net iets meer als de door WD opgegeven 16.383 (iets van 16.4xx ofzo).

Kom ik, na het checken, in Windows, dan zegt SiSoft Sandra over de schijf:

Total Size: 232.9GB
File System: NTFS

Logical Drive
Sectors Per Cluster: 8
Bytes Per Sector: 512
Cluster Size: 4kB
Total Clusters: 61049000

Physical Disk
Cylinders: 30401
Heads: 255
Sectors Per Track: 63
Bytes Per Sector: 512

Terwijl ik van de WD site heb gehaald dat mijn disk 16.383 cylinders heeft, 16 heads logical, 6 heads physical, 63 sectors per track en 512 bytes per sector. Ikke nie snap?

• TripleM
Oh en de snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven:

*benchmarks*

(Maar ja dat geldt ook al voor de 80 GB schijf die als primary hangt. Zie hier)

[ Voor 37% gewijzigd door TripleM op 26-08-2003 19:40 ]

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Bij mijn 8RDA3G blijven de Keyboard leds en mijn optische muis branden als de PC uit staat.
Bij een vorige PC met een Asus board was dit ook, maar daar zat een jumper op waar je Wake on PS/2 uit kon zetten ofzo en daarna was het verholpen.

Zo'n jumper zie ik neit op mijn Epox zitten. Weet iemand hoed dit op te lossen is?

Verwijderd

Canis Lupus schreef op 27 August 2003 @ 11:31:
Bij mijn 8RDA3G blijven de Keyboard leds en mijn optische muis branden als de PC uit staat.
Bij een vorige PC met een Asus board was dit ook, maar daar zat een jumper op waar je Wake on PS/2 uit kon zetten ofzo en daarna was het verholpen.

Zo'n jumper zie ik neit op mijn Epox zitten. Weet iemand hoed dit op te lossen is?
Ik zet altijd volledige stroom eraf (8> dus misschien een optie ;)

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 12:22:
[...]
Ik zet altijd volledige stroom eraf (8> dus misschien een optie ;)
Lolbroek >:)

Ik begrijp ook wel dat dit een optie is, en dat doe ik ook wel regelmatig, maar ik vroeg me gewoon af of het dmv een jumper of bios optie niet te verhelpen is.
Iemand?

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 08:32
Ik heb zojuist even wat koeling op de MOSFET's geklust. Ik had een tijdje geleden al een heatsink verzaagd.
[afbeelding]

Mooi gedaan, Ik heb ook wat zitten zagen, maar de mosfets zin niet vlak!!
Dus blijft me blokje niet zitten :-(

Hoe heb jij dat gedaan. Is er een manier om die mosfets vlak te krijgen zonder teveel moeite

Verwijderd

Ik heb nu ook Eindelijk die vdd mod gedaan >:) :P

VDD draait nu op 2volt
Resultaat is van 185fsb naar een fsb van 215mhz :P 8) (dualchannel)
Had ik zelf niet verwacht dat het nog zo hoog ging die fsb :)
Mijn NB wordt nu ook gekoelt door een zalman geval met een delta op 7volt
En mijn mosfets worden ook nog gekoelt door heatstinks en daar weer een fan boven op 8).

Nah ben ik weer een tijdje teverden met mijn 8rda+ :P

• Exigence

Exigence

dnkroz

pindaman schreef op 27 August 2003 @ 14:55:
Ik heb zojuist even wat koeling op de MOSFET's geklust. Ik had een tijdje geleden al een heatsink verzaagd.
[afbeelding]

Mooi gedaan, Ik heb ook wat zitten zagen, maar de mosfets zin niet vlak!!
Dus blijft me blokje niet zitten :-(

Hoe heb jij dat gedaan. Is er een manier om die mosfets vlak te krijgen zonder teveel moeite
Ik heb een glasplaatje en een plankje genomen.
Om dat glasplaatje heb ik grid 400 gespannen en daarna met water vlak schuren.
Daarna heb ik met grid 1000 de boel afgemaakt (helemaal vlak dus). Vervolgens nog even gepolijst met car-polish.

Als laatste heb ik ze met van die Zalman twee-componenten Adhesive op de MOSFETS gelijmd.

Zo simpel, zo rijk...... :)
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:08:
Ik heb nu ook Eindelijk die vdd mod gedaan >:) :P

VDD draait nu op 2volt
Resultaat is van 185fsb naar een fsb van 215mhz :P 8) (dualchannel)
Had ik zelf niet verwacht dat het nog zo hoog ging die fsb :)
Mijn NB wordt nu ook gekoelt door een zalman geval met een delta op 7volt
En mijn mosfets worden ook nog gekoelt door heatstinks en daar weer een fan boven op 8).

Nah ben ik weer een tijdje teverden met mijn 8rda+ :P
Netjes.
Dat belooft wat voor de mijne. >:) Hij kwam stock al op 201 MHz.
Ik hoop op zo'n 220 - 230 MHz.
Er komt waterkoeling op de NB, dus voor de koeling hoef ik me geen zorgen te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 27-08-2003 17:23 ]

• poing
  • Niet online
Wat is het snelste, 100MHz RAM sync of 200MHz RAM niet sync? Ik heb de 8rga+ en gebuik uiteraard de onboard VGA.

Voor de curieuzeneuzen: Duron 700MHz, de max FSB dat ik met mijn huidig koelertje kan halen is 133x5.5. En nee ik koop geen betere CPU, ook geen koelertje. Als mijn 2100+ te traag wordt in men andere pc switch ik wel.

Stel je voor dat die MP wel lager dan 5.5 kon, dan had ik 2x 200DDR = 800.

[ Voor 11% gewijzigd door poing op 28-08-2003 08:55 ]

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

poing schreef op 28 August 2003 @ 08:53:
Wat is het snelste, 100MHz RAM sync of 200MHz RAM niet sync? Ik heb de 8rga+ en gebuik uiteraard de onboard VGA.
Misschien moet je zelf ff benchmarken? :P
Er zijn maar weinig mensen (in dit topic) met zo'n setup, dus verrijk ons met jouw ervaringen! :*)

• Smarron

Smarron

The bend

Met de 8RGA+ zou dual channel voor de hand liggend zijn, alleen lijken de verschillen wel groot. Testen zou ik zeggen en laat ff weten welke setup sneller is.

• TripleM
Canis Lupus schreef op 28 August 2003 @ 09:41:
[...]
Misschien moet je zelf ff benchmarken? :P
Er zijn maar weinig mensen (in dit topic) met zo'n setup, dus verrijk ons met jouw ervaringen! :*)
Hoe zit dat eigenlijk met FSB's die minder ver uit elkaar liggen? 166 en 200? Mijn RAM doet namelijk makkelijk 200, misschien wel meer, maar als ik alles op die snelheid klok begint mijn videokaart te protesteren (beeld flitst steeds op zwart). Heeft dat iets met de divider te maken?

Hoe dan ook, is het beter om, zoals ik nu doe, alles op 166 Mhz te laten draaien? Of de CPU op 166 en het RAM op 200?

• Exigence

Exigence

dnkroz

TripleM schreef op 28 August 2003 @ 11:34:
[...]

...maar als ik alles op die snelheid klok begint mijn videokaart te protesteren (beeld flitst steeds op zwart)...
Kan niet aan de FSB-snelheid liggen. Alle nForce2 bordjes hebben namelijk een PCI en AGP lock. :) Dat blijft altijd op respectievelijk 33 en 66 mhz staan.
Dan heb je dus gewoon te ver overgeclockt. Je northbridge kan dan geen 200MHz fsb (geen MEM) aan. Simpel. Vaak is SYNC sneller, ook al loopt je FSB op 166 MHz en je geheugen op 200, dan is het nog trager als 166/166 omdat het geheugen moet wachten op de FSB.

:)

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Heeft iemand al een antwoord op mijn vraag? Waarom de mouse en keyboard leds blijven branden als de PC uitstaat?

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Canis Lupus schreef op 28 August 2003 @ 22:27:
Heeft iemand al een antwoord op mijn vraag? Waarom de mouse en keyboard leds blijven branden als de PC uitstaat?
Als ik het me goed herinner zit er links boven (bij de PS/2 poorten in de buurt) een jumpertje waarmee je dit uit kan zetten.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Nieuw biosje gevonden...
Changelog...
l.Update AWDFLASH 8.23F to 8.24V.
2.Fixed CPU warning temperature/
Shutdown temperature function fail.
3.Show help message for VDD Voltage
Regulator item.
4.MagicScrren support.

Werkt prima hier ,CPU agressive setting is weer terug in het BIOS...
Performance is goed en stabiel te noemen
Flashen op eigen risico...

http://users.bart.nl/~multatul/8RDA3827.zip

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Voor welk mobo?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sorry RDA+ |:( :O

Cheers !

• Exigence

Exigence

dnkroz

Er staat bij de changelog iets in over VDD voltage, maar de 8RDA+ ondersteunt helemaal geen VDD voltage verandering :D

Verwijderd

erik9287nl schreef op 30 August 2003 @ 21:31:
[...]

Er staat bij de changelog iets in over VDD voltage, maar de 8RDA+ ondersteunt helemaal geen VDD voltage verandering :D
nee de oude niet maar er komt een 8RDA+ PRO REV. 2.1 >:) aan en die ondersteund dit wel in de bios. Ook onderandere een andere grotere NB heatsink.

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Kun je ook een indicatie geven hoe lang het nog gaat duren totdat ik dit mobo ook in de winkel kan kopen? Ik wil op korte termijn namelijk een vervanger voor mijn 8rda+ rev. 1.1 en was eigenlijk van plan een NF7-S rev2 te halen, maar dit lijkt me ook een serieuze kandidaat.

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Welke wordt beter dan a.p. versteeg, de NF7-S rev2 of de 8RDA+ PRO REV. 2.1? En wat zal het prijsverschil zijn?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12 10:45
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:19:
[offtopic]Erhh Tom ik heb ff een vraagje over VDD op een ouwe RDA+ plank,ken het ...

Koeling is alles, voel maar eens aan de achterkant van je moederbord en je weet waar het nu nog te warm wordt. ;)
Dat zou ik dus niet doen... ondanks de laag plastic ofzo over het bord is je vinger altijd vochtig, en kun je zo vervelende dingen krijgen. Ik keek laatst ook ff op abit bordje,denk vinger helemaal droog. leg het op midden van socket achterop bord, gaat dat ding rebooten....

doet het allemaal nog, maar leg er een stuk plastic oid tussen ;)

o ja, over die epox service wil ik wel ff wat zeggen: Ik heb met service rechtstreeks naar epox geen ervaring. Wel heb ik eens een moederbord teruggebracht bij alternate, en dat kosste ik meen 3 weken, kan ik nazoeken, voordat ik hem weer kon ophalen. Volgens alternate duurde het lang bij epox. Nu heb ik _zeer_ slechte ervaringen met alternate, en vraag ik me af of zij expres rustig aandoen of dat dat epox kan zijn. Misschein kunnen jullie ze aanspreken

edit:
trouwens, toen ik na 2 weken terugkwam van vakantie (pc uit, daarvoor heb ik server) bleek datie random foutmeldingen gaf :? dan was 'm'n mem brak, dan boote die en viel die uit, danweer een error die niet in het boekje stond... natuurlijk is die ge-vdd-mod, dus ja geen garantie meer en die probeer ik ook niet te krijgen ook. Ik vond het alleen zo raar, ik draaide een VDD van 1,8? Naja, iedereen heeft weleens pech.

Nog een klein tipje voor epox: Gebruik een betere kwaliteit mosfets oid, want die dingen worden echt loeiheet op jullie mobo's ;)

[ Voor 21% gewijzigd door pierre-oord op 31-08-2003 11:14 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Smarron

Smarron

The bend

Voor degenen met een 8RGA+. Bij mij kan ik met de laatste 3 versies in de bios mijn Vmem voltage niet meer aanpassen. Er staat alleen auto. Wil ik het aanklikken slaat de bios vast en kan ik alleen met ctrl+alt+del opnieuw booten. Misschien weet a.p.versteeg hier ook meer van hoe dit evt. opgelost kan worden?

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 22:12:
[...]

nee de oude niet maar er komt een 8RDA+ PRO REV. 2.1 >:) aan en die ondersteund dit wel in de bios. Ook onderandere een andere grotere NB heatsink.
Ja dat had ik al door, maar hebben ze nu dan al ergens een gelekt bios online staan ofzo?
Want dinges hierboven had het erover dat dit bios voor de 8rda+ was, en dan neem ik aan de gewone :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Smarron schreef op 31 August 2003 @ 12:27:
Voor degenen met een 8RGA+. Bij mij kan ik met de laatste 3 versies in de bios mijn Vmem voltage niet meer aanpassen. Er staat alleen auto. Wil ik het aanklikken slaat de bios vast en kan ik alleen met ctrl+alt+del opnieuw booten. Misschien weet a.p.versteeg hier ook meer van hoe dit evt. opgelost kan worden?
Misschien een proberen opnieuw te flashen?
Ik had het ook een keer toen ik te hoog geclockt had, als ik iets in het bios veranderde dan sloeg hij vast.

• Smarron

Smarron

The bend

erik9287nl schreef op 31 augustus 2003 @ 14:50:
Misschien een proberen opnieuw te flashen?
Ik had het ook een keer toen ik te hoog geclockt had, als ik iets in het bios veranderde dan sloeg hij vast.
Nee, dit zit echt ingebakken in de bios. Als ik de oudste bios erop zet, lukt het wel gewoon.

Verwijderd

k ben nu ff bezig met dat Magic screen programma maar die geeft gelijk al fouten aan iets met de skins 8)7

mja . is me nu gelukt om er er logo in te zetten . maar wel mijn eigen. bij die sample's zegt ie alleem rood kruisjes . dus te groot |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 22:55 ]

• TripleM
erik9287nl schreef op 28 August 2003 @ 14:47:
Dan heb je dus gewoon te ver overgeclockt. Je northbridge kan dan geen 200MHz fsb (geen MEM) aan. Simpel.
Denk je dat het nut heeft om beter te koelen, of zal dat weinig effect hebben?

• Exigence

Exigence

dnkroz

TripleM schreef op 01 September 2003 @ 13:52:
[...]

Denk je dat het nut heeft om beter te koelen, of zal dat weinig effect hebben?
Je kunt er bijvoorbeeld een VDD mod overheen gooien. Maar dan zou ik je aanraden om de standaardkoeling te vervangen.
Ik heb er nu een 5cm koperen koelblok met fan op. Er komt waterkoeling op. Ook heb ik de MOSFET's gekoeld.

Misschien dat als je er betere koeling op zet, je zonder een VDD mod nog wat mhz'jes hoger komt. Gewoon uitproberen. Richt er anders even een fan op ofzo.

Ik kwam met mijn half jaar oude 8RDA+ met stock-cooling op 201 MHz FSB. Kan nu niet uitproberen wat het nu kan, ik moet namelijk nog een CPU hebben. :P

Verwijderd

mja . ik moet een nieuwe cpu en geheugen hebben . nieuwe cpu omdat me huidige xp 1800+ week 4102 niet harder wil (zeg maar gewoon dat als de namestring 2400+ word dat ie niet meer wil) en nieuw geheugen omdat me huidige gaar is en moet ipv pc3000 geheugen nu als pc2700 door het leven moet gaan . en laat ik nu net geen geld hebben om nieuwe te kopen :/

• Exigence

Exigence

dnkroz

Dan heb ik het gelukkig beter voor elkaar :)
Er komt van de week een JUIHB 0324 DLT3C binnen >:)

• mark_vs
  • Laatst online: 25-12 00:48
Whaaa, ik bedenk me nu iets:

Waterkoeling op de mosfets.

Ik heb een DangerDen setje en een 8RDA3+.
Me dunkt, met een mooi, home-made watercooled koperblokje dat op alle mosfets zit, kun je ze toch mooi koel houden?

Toch?

Verwijderd

nee jong :P vapo erop en go........ :P

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Heeft iemand Speedfan aan de praat gekregen met een 8RDA3G (of+) om de fans automatisch te laten regelen?
Ik heb 2 Papst fans op mijn mobo zitten (tot mijn Coolermaster Aerogate II komt :) ), maar die gaan niet minder hard draaien. Ik alles ingesteld volgens de handleiding, en hij zet het Speed % ook wel lager, de fans gaan alleen niet langzamer draaien :(

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/speedfan.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Canis Lupus op 02-09-2003 09:56 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
er zijn weer wat nieuwe biossen uit voor de epox mobo;s:

Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33827.BIN (1300)
Date: 08/27/2003
Fixed:
1) Add "Auto_Precharge_Selectable" option to patch some DDR unstable issue. (i.e. A-DATA DDR400 / TwinMOS DDR 400)
2) Add support MagicScreen utility function.
3) Reduce code size for aggressive ROMSIP table. Enabled CPU Interface item.
4) Remove Reset Configuration Data item, because the BIOS doesn’t support ESCD.
5) Added to show AppleBred CPU information at screen.
6) Solved CPU warning temperature/Shutdown temperature function fail.
7) Show help message for VDD Voltage Regulator item.
8) Remove some items:
-OS Select For DRAM > 64MB
-Typematic Rate Setting
-Typematic Rate (Chars/Sec)
-Typematic Delay (Msec)

Model: EP-8RDA3G
BIOS: 8RD33827.BIN (1300)
Fixed:
1) Add "Auto_Precharge_Selectable" option to patch some DDR unstable issue. (i.e. A-DATA DDR400 / TwinMOS DDR 400)
4) Remove Reset Configuration Data item, because the BIOS doesn’t support ESCD.
5) Added to show AppleBred CPU information at screen.
6) Solved CPU warning temperature/Shutdown temperature function fail.
7) Show help message for VDD Voltage Regulator item.
8) Remove some items:
-Typematic Rate Setting
-Typematic Delay (Msec)

Model: EP-8RDA
BIOS: 8RD13827.BIN (4700)
Fixed:
4) Solved CPU warning temperature/Shutdown temperature function fail.
5) Show help message for VDD Voltage Regulator item.
6) Update awdflash.exe utility version of 8.23F to 8.24V.
7) Remove some items:
-Typematic Rate Setting
-Typematic Delay (Msec)

Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3827.BIN (5700)
Fixed:
7) Remove some items:
-Typematic Rate Setting
-Typematic Delay (Msec)

te halen op www.epox.org

[specs]

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 08:42
Ise er iemand die deze Bios heef utgetest:?

Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3827.BIN (5700)
Fixed:
7) Remove some items:
-Typematic Rate Setting
-Typematic Delay (Msec)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

EDIT : is helemaal niet nieuw maarja . heb hem al een aantal dagen draaien :Z teminste, dat zegt magic flash

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:41 ]

• SlowikPL
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 17:37:
EDIT : is helemaal niet nieuw maarja . heb hem al een aantal dagen draaien :Z teminste, dat zegt magic flash
En wat zind de bevinginden :?
Overklokken enzv.....:?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

SlowikPL schreef op 04 September 2003 @ 18:06:
[...]

En wat zind de bevinginden :?
Overklokken enzv.....:?
Eigenlijk exact aan de andere alleen de CPU agressive setting is er weer in het BIOS..
Performance en stabiliteit is er niks op achteruit gegaan..

Verwijderd

mja . had nog weinig verschil gemerkt . maar ben nu ook niet echt in staan om over te clocken

• _Droopy

_Droopy

Is er hier misschien iemand die de 8RDA+ Deluxe heeft gehaald of geprobeerd te halen?

Ik ben er benieuwd of dit echt die nieuwe is, of dat ze weer eens klanten proberen te trekken met dooie prooi.

Mijn 8RDA+ rev1.0 lijkt nu eindelijk de geest gegeven te hebben. :'(
Als ik probeer te booten dan geeft ie de ene keer de overbekende C1, C3 of C5 error. (geheugen werkt ok in m'n oude 8K3A, dus da's ok)
Een andere keer geeft ie de beroemde FF error en ook vrij regelmatig geeft ie de foutcode 00!!! deze staat niet in het boekkie en is ook niet terug te vinden op de website(s) van Epox.

*Zucht* daar gaat m'n kans om een radeon 9800Pro te halen, dat gaat dus een 9700Pro worden met een 8RDA+ Deluxe (mits die er al is natuurlijk) of een A-bit NF7-S.
ik hoop dat die 8RDA+ Deluxe er is, ik ben best tevreden over EPoX tot noch toe.

Verwijderd

wat is de EP-8RDAE nu eigelijk . zag hem op de site van epox staan?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 23:18 ]

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 23:15:
wat is de EP-8RDAE nu eigelijk . zag hem op de site van epox staan?
misschien is het handig om de openingspost eens te lezen? (of op z'n minst ff doorkijken.)
Daar staat ie geheel beschreven.

• TripleM
Even tussendoor, mijn moederbord ligt nog steeds voor mij op tafel te draaien en dat gaat alweer bijna een paar weken goed.. Nu durf ik het ding niet meer terug in de kast te stoppen.. :{

• Exigence

Exigence

dnkroz

Joepie :)

VDD mod eergisteren even gedaan. Echt supersimpel. NB werkt nu op 1,95 volt en haalt nu 212 MHz, waar dat eerst 195 was. Scheelt dus wel :)

Oh ja, voor de mensen die denken: maar 212 MHz? Ja, mensen, een van de eerste rev 1.1´s..... die gaan niet zo hard ;)

Edit: ook nog even dit, mijn geheugen wil niet aan 11-2-2-2 :/ Moet ik ook nog een Vddr mod doen ;( , heb ik eigenlijk niet zo veel zin in. Maar ja het moet maar >:)

[ Voor 54% gewijzigd door Exigence op 08-09-2003 14:33 ]

Verwijderd

TripleM schreef op 08 September 2003 @ 12:16:
Even tussendoor, mijn moederbord ligt nog steeds voor mij op tafel te draaien en dat gaat alweer bijna een paar weken goed.. Nu durf ik het ding niet meer terug in de kast te stoppen.. :{
Ik denk echt dat het lekstroom naar de aarde van je case is die zich ophoopt en dan problemen veroorzaakt.
Probeer het gewoon met een geaarde stekkers eens uit, waarschijnlijk blijft het dan wel goed gaan. Want nu heeft de ijzeren ombouw van de voeding toch geen contact met de massa van het moederbord? daarom gaat het nu wel goed waarschijnlijk.

Verwijderd

_Droopy schreef op 07 September 2003 @ 21:51:
Is er hier misschien iemand die de 8RDA+ Deluxe heeft gehaald of geprobeerd te halen?

Ik ben er benieuwd of dit echt die nieuwe is, of dat ze weer eens klanten proberen te trekken met dooie prooi.

Mijn 8RDA+ rev1.0 lijkt nu eindelijk de geest gegeven te hebben. :'(
Als ik probeer te booten dan geeft ie de ene keer de overbekende C1, C3 of C5 error. (geheugen werkt ok in m'n oude 8K3A, dus da's ok)
Een andere keer geeft ie de beroemde FF error en ook vrij regelmatig geeft ie de foutcode 00!!! deze staat niet in het boekkie en is ook niet terug te vinden op de website(s) van Epox.

*Zucht* daar gaat m'n kans om een radeon 9800Pro te halen, dat gaat dus een 9700Pro worden met een 8RDA+ Deluxe (mits die er al is natuurlijk) of een A-bit NF7-S.
ik hoop dat die 8RDA+ Deluxe er is, ik ben best tevreden over EPoX tot noch toe.
In hoeverre heb je dit moederbord verbouwd/ gevoltmod.?
Misschien kan ik je anders wel helpen.

Verwijderd

Smarron schreef op 31 August 2003 @ 18:27:
[...]
Nee, dit zit echt ingebakken in de bios. Als ik de oudste bios erop zet, lukt het wel gewoon.
ik heb de de bios met compile date 29-7-2003 erop geflasht. Ik kon toen ook niet de VMem aanpassen. Toen heb ik de CMOS gecleared en toen ging het wel.

• TripleM
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 14:41:
Ik denk echt dat het lekstroom naar de aarde van je case is die zich ophoopt en dan problemen veroorzaakt.
Probeer het gewoon met een geaarde stekkers eens uit, waarschijnlijk blijft het dan wel goed gaan. Want nu heeft de ijzeren ombouw van de voeding toch geen contact met de massa van het moederbord? daarom gaat het nu wel goed waarschijnlijk.
Ehh de ombouw van de voeding contact met de massa van het moederbord. Ah zo, normaal gesproken zit de voeding aan de case en die wordt als massa gebruikt voor het moederbord, dat bedoel je toch?

Hoe dan ook, ik zal eens kijken naar de mogelijkheid tot het aarden van mijn stopcontact(en) hier, er is nu geen geaard stopcontact beschikbaar.

Dan blijft het natuurlijk wel vreemd dat ik nooit problemen heb ondervonden met eerdere moederborden.. :?

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Zo mijn Epox 8RDA+ werkt als een tierelier. Alle mods zijn al toegepast: VDD voltmod, DDR voltmod, +2volt stabiel mod, 5 volt lijn mosfets mod. :) Effe kijken wat er allemaal uit mijn mooie 1700+tje te halen valt met mem dat 240 op 2-2-2-11 doet :)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik wil nu koelblokjes op de mosfets lijmen. Maar ik vind de Artic adhesive een beetje duur. Is de Zalman adhesive die bij die koelblokset komt goed genoeg om te zorgen dat de mosfets niet ontploffen op Vcore van 2.2 volt?

Blokje plus adhesive kost maar 7.5 euro. Artic kost 15 :(

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Topicstarter
RommelD schreef op 12 September 2003 @ 16:13:
Ik wil nu koelblokjes op de mosfets lijmen. Maar ik vind de Artic adhesive een beetje duur. Is de Zalman adhesive die bij die koelblokset komt goed genoeg om te zorgen dat de mosfets niet ontploffen op Vcore van 2.2 volt?

Blokje plus adhesive kost maar 7.5 euro. Artic kost 15 :(
Zalman adhesive zal zeker goed werken, zorg er wel voor dat de blokjes en de mosfets een goed glad oppervlak hebben

[specs]

• SlowikPL
Kan me iemand een ifo geve met de tests NForce2 mobo`s met single en dual preformance, en ook waar in deze opstelingen word er overklokt:?
Ik ben namelijk aan het denken :). wat er nu beter is te draaien een mobo met Dual Chanel opstelling die minder eveklokt of een Sinlgle chanel die wat beter overklokt :)
Kan me iemand helpen want ik weet deze site niet meer te vinden :) :?

• Exigence

Exigence

dnkroz

Okay, ben ik weer.
Doet nu PiFast 2 219 MHz fsb. 3DMark03 wil dan jammer genoeg niet. Die gaat tot zo'n 215 MHz @ 1,96 (potje superstrak aangedraaid)

De memory timings heb ik ook al: Twinmos/Winbond CH5 heeft 11-2-3-2 nodig hoorde ik van TheDude op Xtremesystems. Dat werkt perfect sync, supertevreden over Twinmos/Winbond :> Meteen onder de minuut met PiFast. Zit nu in de lucht-top 10e en 23e in totaal :)
Gelukkig komt m'n WC zo. Eindelijk begint het ergens op te lijken. Die 2400 MHz haal ik trouwens @ 1,875 volt.
Als hij op 1,925 staat flikkert hij tijdens load op FF :/ Heeft dat iets te maken met die chip linksboven, boven de mosfets, daar moest je dan een pootje van doorknippen toch zodat hij hoge Vcore voltages toestond :?
Ik denk dat ik met m'n wc makkelijk tot 2,2 volt kan gaan :*)
Morgen ga ik met m'n pa naar de autosloop om "even" een radje te halen.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

die pootoplift mod is om de cpu boven de 2 volt vcore stabiel te houden. Zonder de mod had epox wat gedaan waardoor je cpu niet stabiel is :( Daarom mod. De FF geeft ie als het goed is altijd aan na het opstarten. Moet je effe in je boekje kijken. Heb namelijk hetzelfde bordje als jou. Hoe krijg je trouwens zo'n hoge fsb? Ik kan max 209. Wat is je VDD voltage? En je cooling op je Northbridge?

Verwijderd

Wie weet waar er nog Epox 8RDA+ 400 Edition te koop. Overal waar ik gezocht heb is hij vervangen voor de 8RDA3+ :(

• Exigence

Exigence

dnkroz

RommelD schreef op 13 september 2003 @ 00:09:
die pootoplift mod is om de cpu boven de 2 volt vcore stabiel te houden. Zonder de mod had epox wat gedaan waardoor je cpu niet stabiel is :( Daarom mod. De FF geeft ie als het goed is altijd aan na het opstarten. Moet je effe in je boekje kijken. Heb namelijk hetzelfde bordje als jou. Hoe krijg je trouwens zo'n hoge fsb? Ik kan max 209. Wat is je VDD voltage? En je cooling op je Northbridge?
Ik weet ook wel dat die FF altijd er is. Maar ik bedoelde dat hij dus door bleef draaien maar opeens geen beeld meer gaf en de fans op de een of ander manier iets minder hard gaan draaien.
Ik denk dat onder loade het Vcore voltage iets verhoogd wordt zodat hij instabiel wordt. Als ik er 0,05 V vanaf haal dan doet hij het wel goed.
Ik heb een koperen videokaartkoeler (zoeen als op de Hercules 9800Pro zit, maar dan zonder ledje :) ) op m'n NB. Het VDD voltage staat op 1,95-1,96v. Ik kan opstarten tot zo'n 220 MHz, daarboven moet ik nog even uitproberen.
3DMark runt tot zo'n 213 MHz.

• SlowikPL
gosteren heb ik een Northbridge Lapping gedaan op mijn Epox RDA+ rev. 1.1
Ik moet er eerlijk zijn dat ik nie veel van deze mod heb verwacht maar het bleek een zeer aangename verassing:)
Ik kon eerder niet verder de FSB van 210 maar nuu: ee. makkie haal ik 225 :))
deus nu draai ik een Barton XP 2500 op 11*221 Mhz= 2431Mhz
Koeling : NB waterkoeling gosteren heb ik een Northbridge Lapping gedaan op mijn Epox RDA+ rev. 1.1
Ik moet er eerlijk zijn dat ik nie veel van deze mod heb verwacht maar het bleek een zeer aangename verassing:)
Ik kon eerder niet verder de FSB van 210 maar nuu: ee. makkie haal ik 225 :))
deus nu draai ik een Barton XP 2500 op 11*221 Mhz= 2431Mhz
Koeling : NB waterkoeling , CPU waterkoeling

Ik haal zelfs stabiele 231 Mzh FSB maar dan moet ik mijn gehugen helaas op CL3.0 zetten :(
Shit Gehugen had ik maar voor veel minder TwinMos gekocht ., CPU waterkoeling

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Hoeveel kost je videokaart?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.