remote acces achter een router

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
okay internet is geshared alles werkt en zit achter een router

even wat informatie:

Windows nt4 (p3) -|
100mbit(Lan) > (router) Draytek vigor 2200E >(internet)
Windows xp (p4) -|

nu is dit bij mijn pa en ma thuis en zou ik graag vanaf mijn eigen chello(basic) verbinding

1windows xp amd xp2100
" "
" "
" " >(8 port 100mbit switch)>winxp ics dedicated machine (p90)
" "
" "
" "

bij mijn ouders willen inbellen.

ik draai dus zelf xp op chello in de bovenstaande setup achter een windows xp bak die internet shared. en wil inbellen kunnen op beide machines van mijn ouders achter die router.

ik heb remote assistance van winxp nog niet werkend kunnen krijgen om verbinding te maken. de chello computer heeft geen ristricties qua poorten e.d. (geen firewall) de computers bij pa en ma zitten achter de built in firewall van de draytek.

ik heb tot mijn beschikking verder een programma remotely possible van computer associates. dit staat geinstalleerd op de windows nt computer door onze software leverancier. (ik heb hier nog nooit mee gewerkt)

weet iemand welke poorten ik moet opengooien om dit soepel te laten verlopen en heb ik persee remotely possible nodig of kan ik ook gewoon als user in deze systemen inloggen?

kortom hoe kan ik remote werken op die systemen..

*edit: messenger is het zelfde als remote assistance en werkt niet (iig niet op de winxp ->winxp. zover ik weet werkt remote assistance via messenger niet op nt4 systemen..*

links met meer info zijn welkom.

*edit thanks croccifixio trevi* ik ga even wat studeren op tighvnc en vpn*
ben ik nog wel een dagje ofzo zoet mee denkik :9

[ Voor 17% gewijzigd door Icefellow op 29-07-2003 20:36 ]

Verwijderd

via een vpn en en dan TighVNC gebruiken?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Via msn messenger is er volgens mij ook een mogelijkheid. (Het is maar een idee)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:06:
via een vpn en en dan TighVNC gebruiken?
Idd, dit is een goede manier. Ik doe dit zelf ook. VPN verbinding opzetten naar de router, en dan met remote control aan de gang gaan.

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
maar zover ik weet moet je voor vpn toch 2 routers hebben ? (sory heb ook nog nooit met vpn gewerkt) ik weet dat onze router vpn ondersteunt maar heeft iemand een url hoe dat zou moeten werken vanuit mijn chello (thuis) ?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Icefellow schreef op 29 July 2003 @ 20:20:
maar zover ik weet moet je voor vpn toch 2 routers hebben ? (sory heb ook nog nooit met vpn gewerkt) ik weet dat onze router vpn ondersteunt maar heeft iemand een url hoe dat zou moeten werken vanuit mijn chello (thuis) ?
Nee hoor. Je hoeft geen 2 routers te hebben, het kan ook met 1 router. Je maakt dan gebruik van VPN software om in te bellen op de router.

Draadjes die mij geholpen hebben:

vigor2200e vpn ziet pc's op ander netwerk niet
vpn met draytek vigor 2200E

Even een situatieschets zoals ik het zie:

Stel de Vigor router in dat deze inkomende VPN verbindingen accepteert en zet dat remote control programma op alle computers die je wilt beheren, plus op de computer waar vandaan je wilt beheren. :)
Vervolgens bel je in met VPN software op de router, ik zou zeggen gebruik de software bij XP.

[ Voor 29% gewijzigd door Croccifixio op 29-07-2003 20:35 ]

Pagina: 1