Toon posts:

vigor2200e vpn ziet pc's op ander netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Draytek Vigor 2200E router (zie: draytek site)

Allemaal leuk en aardig, alles werkt enzo (prima!)
VPN met de nieuwste firmware upgrade v2.00 heb ik ook aan de praat gekregen, van router naar router en van client (windowsxp vpn) naar router.

Maar als ik de verbinding tussen de 2 routers laat opzetten zie ik geen pc's in netwerkomgeving (of dmv zoeken op computer) maar via de vpnclient verbinding WEL ;(

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Met de router-2-router verbinding kan ik de computers in het andere netwerk wel pingen op basis van ip adres. FTP'en e.d. lukt ook, op basis van ip adres.

Kan iemand mij helpen?

ps:
Netwerk settings uitleggen heeft IMHO geen nut omdat de rest wel werkt (zie dus alleen geen pc's in netwerkomgeving bij de router-2-router verbinding)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(
code:
1
 Er zijn hier ontzettend veel mensen met ook een Draytek Vigor 2200E

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

Wat voor netwerken gebruik je ? (192.168.0 en 192.168.1 bv).

Je moet waarschijnlijk een WINS server oid. bouwen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 192.168.0 en 192.168.1

verbinding maken is geen probleem, alleen ik kan de shares e.d. van de andere pc niet opvragen.

Als ik een vpn verbinding maak via de vpnverbinding die je bij "netwerk" kan toevoegen (vpnclient van MS winxp pro) dan lukt het wel! maargoed dan gaat het niet via de router en kan ik zelf internet niet op en dat is niet de bedoeling.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik wil ook graag weten of iemand al voor elkaar heeft dat hij van router naar router de schijven van de andere kant kan zien??

There's no place like 127.0.0.1

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 17:06
Als je router geen broadcasts doorlaat (en dat doen ze standaard niet) heb je een wins server nodig waar iedere client zijn gedeelde bronnen vermeld. Dan zou het wel moeten werken. Zonder wins server gaat de client als je in de netwerkomgeving kijkt gewoon broadcasten maar dat gaat niet over de router:)

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
Moet die WINS server dan aan beide kanten draaien?
2routers (draytek vigor 2200e) zetten nu de vpn sessie naar elkaar op. dit werkt ook gewoon.

moet er nu op de beide netwerken een wins server draaien en waar haal je zo'n wins server vandaan?

beide locaties draaien op verschillende besturingssysteem (w2k prof. en winxp pro)

iemand? :'(

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik ben ook zeer benieuwd, ik weet niks van WINS-servers, maar wel van Netwerken, VPN is ook niet bekend, maar ben wel van plan dat te doen met deze router (want die heb ik nu)

• Mozart
Voor een wins server heb je NT4 server of W2K server nodig. Aangezien je dat niet gebruikt is dit geen oplossing voor je probleem.
Mocht je echter een NT4 of W2K server installeren, dan hoef je maar aan 1 kant een server in te richten. Stel op de clients de wins server in en voila, klaar is Clara :)

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ok, we (want psychobunny zit aan de andere kant van het VPN kwam ik achter) hebben nu een WINS-server.

Situatie is als volgt:

2 Draytek routers (identieke firmwire) kunnen wel met elkaar verbinden. NetBIOS doet het niet (is logisch zonder WINS). Subnetmasks en interne adressen voldoen aan de eisen. Nu zit ik met het probleem hoe ik de WINS-server moet in stellen (ja ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden). Nu hebben we allemaal een vast intern IP-adres (statisch dus) en we willen geen DHCP-server draaien. Dus ik in de WINS-server 'static entries' maken, krijg ik per PC die ik invoer drie dingen te zien (workstation, Messenger en File Server).
:? Moet ik die er allemaal in hebben (ook als de PC niks deelt)??
:? En kan ik gewoon in de WINS-server de interne adressen van de andere kant van het VPN ingeven met hun NetBIOS-naam??
We hebben namelijk geen ervaring met WINS.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

*schop*

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

BTW, 2.00A is de nieuwste firmware.

My Discogs

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ja dat weet ik, en die staat ook al op beide routers :)

• Mozart
Oke, even vergeten deze topic in de gaten te houden :)
Je moet op beide werkstations bij de eigenschappen van je netwerkkaart de wins server opgeven bij de TCP/IP instellingen (advanced tabblad).

edit:

In de wins server geen statische dingen invoeren, dus wat je had verwijderen.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 09:51 schreef Mozart het volgende:
Oke, even vergeten deze topic in de gaten te houden :)
Je moet op beide werkstations bij de eigenschappen van je netwerkkaart de wins server opgeven bij de TCP/IP instellingen (advanced tabblad).

edit:

In de wins server geen statische dingen invoeren, dus wat je had verwijderen.
en als je die wins server niet hebt ?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 20:56 schreef MatHack het volgende:
Ik wil ook graag weten of iemand al voor elkaar heeft dat hij van router naar router de schijven van de andere kant kan zien??
Ja .. ik :) ik heb op 3 plaatsen een 2200e geplaatst. Thuis (192.168.4.0) kan ik wel op een normale share in netwerk 192.168.1.0 alleen duurt conneten (te) lang, ca. 1 minuut.
Op de 3e plek (192.168.5.0) kan ik niet op een share. Zelfde situatie, zelfde router, zelfde verbinding. Alle pc's hebben win98se.

Dit is wel :D
C:\WINDOWS>tracert 192.168.5.1

Bezig met volgen van route naar 192.168.5.1 voor maximaal 30 hops

1 1 ms <10 ms 1 ms 192.168.4.1
2 66 ms 67 ms 66 ms 192.168.5.1

Trace voltooid.

• Mozart
Op dinsdag 08 januari 2002 10:21 schreef snars het volgende:

[..]

en als je die wins server niet hebt ?
Dan moet je het via IP-nummers doen dus -> Start -> Uitvoeren -> \\192.168.0.4\<Share> waarbij je de share ook weg mag laten.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 14:50 schreef Mozart het volgende:

[..]

Dan moet je het via IP-nummers doen dus -> Start -> Uitvoeren -> \\192.168.0.4\<Share> waarbij je de share ook weg mag laten.
Ok, natuurlijk. Dat doe ik ook maar krijg gewoon een error na een halve minuut.
"Kan het item \\192.168.5.201\user niet vinden. Controleer bla bla bla"

Pingen naar alle pc's gaat wel!

• Mozart
Lijkt me dat de router of de VPN geen Netbios ondersteund. Daar zou ik dan maar eens naar gaan kijken, poorten checken e.d.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NetBIOS/NetBUI!=Routeerbaar

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MatHack
  • Niet online

MatHack

En kan ik voor alle PC's (aan beide kanten dus) het interne IP-adres van de ene WINS-server invullen op het tabblad??

Verwijderd

De dag dat ik mensen leer dat NETBIOS routable is is de dag dat ik een bezem ga eten >:) IPX, IP en XNS zijn routable. Netbios en Netbeui zijn dat niet tenzij ze verpakt worden in IP of IPX of XNS frames.
Je kunt natuurlijk altijd Draytek bellen, hebben ze niet voor niets hun 0900 3729835 (draytek)

Verwijderd

Waarom gebruik je trouwens TCP/IP voor het LAN-LAN verkeer ?
Dat levert altijd problemen op zonder dat je echte netwerken hebt. Je kunt beter NETBEUI routen over IP via de VPN, als je dan de beide PC's in dezelfde werkgroep knikkert.....

Wat is er trouwens mis met de (LM)HOSTS. file ?

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar in de LAN's zelf wordt netbios gebruikt en die router ondersteund dat ook, vandaar dat we het daarom ook gebruiken. :)

Ons is verteld dat we een WINS-server moesten gebruiken om in netwerkomgeving elkaar te kunnen zien, maar als het met LMHOSTS ook kan wil ik dat graag weten. >:) Kan ik die LMHOSTS-bestanden ook gebruiken op win9x machines??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 11 januari 2002 21:46 schreef sictc het volgende:
Waarom gebruik je trouwens TCP/IP voor het LAN-LAN verkeer ?
Dat levert altijd problemen op zonder dat je echte netwerken hebt.
Sure... P2P met een crosscable werkt net zogoed op TCP/IP zonder netbeui als met hoor..
Netbeui is niet strikt noodzakelijk, en anders geef je bij win2k en Xp aan dat netbios over tcp/ip ondersteund wordt > TCP/IP props > advanced > wins-tab > enable netbios over tcp/ip.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op 25 november 2001 @ 11:36:

Allemaal leuk en aardig, alles werkt enzo (prima!)
VPN met de nieuwste firmware upgrade v2.00 heb ik ook aan de praat gekregen, van router naar router en van client (windowsxp vpn) naar router.
Kun je mij misschien een uitleg geven hoe ik een vpn verbinding met me router (Draytek Vigor 2200E) krijg via een Windows Client. Ik ben al een paar dagen bezig maar het lukt me steeds niet.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Verwijderd

ben ik ook benieuwd naar

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Bij netwerkverbindingen een nieuwe verbinding aanmaken. In de wizard kiezen voor VPN en alles invullen. Op deze manier heeft het bij mij gewerkt.

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
-TheGrimReaper- schreef op 14 november 2002 @ 14:41:
Bij netwerkverbindingen een nieuwe verbinding aanmaken. In de wizard kiezen voor VPN en alles invullen. Op deze manier heeft het bij mij gewerkt.
Sorry maar dat snap ik. Alleen wat moet er bij beveiliging staan? En wat moet ik instellen op de router.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
NL1PSR schreef op 14 November 2002 @ 18:13:
[...]

Sorry maar dat snap ik. Alleen wat moet er bij beveiliging staan? En wat moet ik instellen op de router.
Dit draadje heeft mij toen erg geholpen: vpn met draytek vigor 2200E.

Ik ben bij de gegevens voor de client uitgegaan van wat ik had ingevuld bij de router. En die instellingen had ik weer uit het bovenstaande draadje gehaald. Dus ik zou zeggen, begin met de instellingen voor de router en stel daarna de client in.
Pagina: 1