Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het zie.
je hebt 2 "keuzes" in het leven, je doet iets wel of niet.
die keuzes zijn afhankelijk van eerdere "keuzes"
als je iets niet doet, doe je iets anders wel. dus je kiest altijd om iets wel te doen.
en om iets wel te doen, is ervaring nodig van de "vorige keuze". maar juist door die ervaring, heb je geen keus om te kiezen voor iets anders, omdat jouw ervaring jou geleert heeft dat je voor A moet kiezen, en niet voor B
het plaatje hierboven laat schematisch zien (l33t paintskillz

) hoe je leven er uit zou zien.
de A staat voor hetgeen wat je wel doet.
de B staat voor hetgeen wat je niet doet.
er is dus maar 1 weg die je kan gaan, en dat is de weg die je gaat

die B bestaat zoiezo niet, die aftakking had je niet kunnen maken
kijk maar 's naar je verleden, die aftakkingen zijn eigenlijk 1 rechte lijn, en je gaat ook met een rechte lijn naar de toekomst, want er zijn alleen maar dingen die je wel kunt doen, niet dingen die je niet kunt doen.
laten we het in de praktijk testen.
je kunt NU kiezen,
of je beweegt even spastisch met je hand voor het beeldscherm,
of je blijft mijn verhaal doorlezen.
--------------------------------------------------------------------------------------
maak "keuze" (of liever gezegd, laat de weg zijn gang gaan)
--------------------------------------------------------------------------------------
welke weg je ook gaat, die andere "keus" die je had heeft nooit bestaan !
want je gaat nou eenmaal 1 weg op, en dat is de weg die je gaat
stel je ook 's voor dat er een "kans" bestaat dat je hier nou mijn verhaal zit te lezen. die "kans" bestaat dus !, want anders zou je mijn verhaal nou niet lezen.
deze kans, bestaat dus "altijd", want als iets nu kan gebeuren, waarom zal het dan niet een andere keer ook gebeuren? het is maar een kwestie van tijd voordat deze kans weer werkelijkheid is.
als tijd stopt, is er ook een kans dat deze weer begint zoals deze ooit is begonnen, als deze al niet oneindig lang bestaat.
hoe wil je onder jezelf uitkomen? niet....
sorry dat ik niet met diepe fysische bewijzen en/of redeneringen kom, maar ik dacht, laten we eens logisch nadenken
ik ben benieuwd naar reacties
[
Voor 63% gewijzigd door
BitByter op 01-08-2003 01:42
]