In het topic tijdreizen ben ik iets tegengekomen dat mij deed nadenken. Als je nu een supercomputer hebt die zo sterk is als het aantal atomen in het heelal maal de sterkste computer die men nu heeft (ik zeg maar wat, een heel sterke computer bedoel ik dus). Dan zou deze kunnen berekenen wat er na de oerknal is gebeurd, sterren ontstaan, planeten ontstaan, er zijn weersverschijnselen, eerste aminozuren ontstaan, er is leven, leven evolueert zich, mens ontstaat, enz... Deze computer berekent dus echt wat er met elke atoom gebeurt. Dan komt deze computer op het moment dat de aarde is in het heden. Wat deze computer dan berekent is gewoonweg de toekomst voorspellen !
Nu een paar dingen die tegenstrijdig zijn met deze theorie van een voorspelcomputer: deze computer berekent op een moment dat er een computer ontstaat die de toekomst voorspelt, deze eerste computer moet dan ook weer berekenen wat die ene computer berekent, deze berekent op een gegeven moment ook weer een computer die de toekomst voorspelt enz...
Ik dacht dat er ook bepaalde processen zijn die random gebeuren, vervallen van bepaalde elementen, en gebeuren er ook geen toevallige quantumdinges?
Nu een paar dingen die tegenstrijdig zijn met deze theorie van een voorspelcomputer: deze computer berekent op een moment dat er een computer ontstaat die de toekomst voorspelt, deze eerste computer moet dan ook weer berekenen wat die ene computer berekent, deze berekent op een gegeven moment ook weer een computer die de toekomst voorspelt enz...
Ik dacht dat er ook bepaalde processen zijn die random gebeuren, vervallen van bepaalde elementen, en gebeuren er ook geen toevallige quantumdinges?