Toon posts:

Pal regio 1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan die ook, of is regio 1 per def. NTSC?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PAL in regio 1 is niet toegestaan volgens de specificaties. Maar het kan natuurlijk wel. De regio settings staan los van de video en audio streams.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Maar ik betwijfel of je ze zult tegenkomen. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Na wat gezocht te hebben (op google) leek het mij wel duidelijk om te zeggen dat het idd de standaard is (1=ntsc, 2=pal)
Uiteraard zal er wel ooit eens iemand zijn (geweest) die het omgekeerd deed, maar ga er maar niet vanuit!!

• ScuL
  • Laatst online: 09-08 07:48
Als je zelf een DVD brand kun je regio en NTSC/PAL keuze onafhankelijk van elkaar instellen. Het kan dus wel.

Het lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat een filmmaatschappij een dergelijke film op die wijze uitbrengt op DVD.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Ok... dus het nadeel van het voordeel van betere, uitgebreidere geluidstracks op NTSC is dat het beeld gewoon minder blijft dan PAL?

Da's nou zo'n zin die je 2x moet lezen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Klopt, het is of het één of het ander :P

Maar een reeks vergelijkingen tonen aan dat NTSC tranfers nog wel eens duidelijk beter kunnen zijn dan de PAL versies (donnie darko of bttf bijv). Zelfde geldt dus ook voor het geluid, waarvan de regio1 versie nog wel eens beter kan zijn (lotr bijv).
Mijn inziens kun je dus het beste per titel wat proberen te achterhalen wat betreft de kwaliteit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 01:44:
Ok... dus het nadeel van het voordeel van betere, uitgebreidere geluidstracks op NTSC is dat het beeld gewoon minder blijft dan PAL?

Da's nou zo'n zin die je 2x moet lezen :)
Mwah .. als je echt wilt, en echt je best doet .. kun je een NTSC DVD wel converteren naar PAL hoor ;)

Nadelen;
- Veel werk
- DVD Brander nodig
- Je (dure) originele disc komt op een DVDr'etje
- Veel werk

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 01:30:
Na wat gezocht te hebben (op google) leek het mij wel duidelijk om te zeggen dat het idd de standaard is (1=ntsc, 2=pal)
Uiteraard zal er wel ooit eens iemand zijn (geweest) die het omgekeerd deed, maar ga er maar niet vanuit!!
Buu. Fout!
Regio 1 is inderdaad default NTSC omdat de Amerika's de enigen zijn met die regio en standaard, maar regio 2 is niet altijd PAL.
De Engelse r2-dvd's in mijn collectie zijn NTSC en ook in Japan (óók r2) gebruikt men het NTSC-systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 28-07-2003 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
NTSC naar Pal converteren verbetert de kwaliteit natuurlijk niet, dus da's loze energie, kun je beter je speler regiovrij maken en NTSC-capable kopen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
De Engelse r2-dvd's in mijn collectie zijn NTSC
Dat zijn ze niet, tenzij het vage DVDs zijn. Engeland is R2 en gebruikt PAL, net als wij.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 19:09:
NTSC naar Pal converteren verbetert de kwaliteit natuurlijk niet, dus da's loze energie, kun je beter je speler regiovrij maken en NTSC-capable kopen.
Verslechteren ook niet hoor (als je het 1op1 doet). Ik zeg nergens dat het een simpel klusje is, maar als het echt moet kan het.
Een PAL *en* NTSC capable DVD speler is volgens mij nou niet echt goedkoop , of heb ik dat mis?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Dat heb je mis, 99% van alle DVD spelers is en was altijd al NTSC en PAL capable. Alleen weigeren velen NTSC discs af te spelen omdat NTSC vaak een andere regiocode heeft.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21

Stoney3K

Flatsehats!

Dr. Strangelove schreef op 28 July 2003 @ 19:39:
[...]

Dat zijn ze niet, tenzij het vage DVDs zijn. Engeland is R2 en gebruikt PAL, net als wij.
Gebruiken ze in de UK wel PAL? Want daar loopt het stroomnet toch nog altijd op 115V/60Hz of niet soms :??

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Waar halen jullie het vandaan :)

UK is gewoon hetzelfde als de rest van Europa... 220VAC 50Hz en gewoon PAL.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op 28 July 2003 @ 22:44:
Gebruiken ze in de UK wel PAL? Want daar loopt het stroomnet toch nog altijd op 115V/60Hz of niet soms :??
In de UK gebruiken ze PAL en net als hier 230V/50Hz. Waar je 115V/60Hz vandaan haalt is me een raadsel. 110V/60Hz is de Amerikaanse standaard. Voor de Europese harmonisatie in 1995 gebruikte de UK 240V/50Hz dus ze hebben 't voltage iets laten zakken.

Ik koop de meeste van m'n DVD's in de UK en ben er achter gekomen dat heel veel titels daar identiek zijn aan de NL versies. Zelfs NL ondertiteling staat er vaak onder.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
En nederland had 220V en heeft het opgehoogd naar 230volt :)

Voor de standarden:
http://www.tvv.co.uk/country_standards.htm
NTSC - 525 lines (all of North and Central America, and Japan)

PAL - 625 lines (most of Europe, Asia, Pacific and Southern Africa)

SECAM - 625 lines (France, C.I.S., Middle East and North Africa)

PAL-M - 525 lines (used in Brazil) FRAME COUNT: NTSC - 30 frames / second - 60Hz PAL - 25 frames / second - 50Hz SECAM - 25 frames / second - 50Hz PALM - 30 frames / second - 60Hz TIME CODE: Whereas with NTSC you have a choice between non-drop and drop frame time code, PAL and SECAM have only one kind of time code. It is similar to non-drop frame as it does not skip any numbers, but like drop frame it runs in real time.

COLOUR: One other major difference between each of the standards is in the way colour information is encoded from its primary Red, Green and Blue (RGB) component.

WHERE ARE THEY USED: NTSC is primarily used in North and Central America, The Philippines, South Korea and Japan. PAL is more widely used, covering most of Western Europe, Scandinavia, Asia, Australia, New Zealand, Argentina, parts of the Middle East, Algeria, Eastern and Southern Africa. SECAM is used in France, Eastern Europe, the former Soviet Union (C.I.S.), Parts of the Middle East, Central and Western Africa..

World television standards tend to reflect the former colonial divisions of the world, so former French colonies in the Middle East and West Africa are SECAM, whereas Eastern and Southern Africa are PAL due to the British and Dutch influence.
Pagina: 1