Dekking mobiele operators - ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Nulnulnix schreef op 28 July 2003 @ 13:16:
Als je zo gaat beginnen:
T2, O2 (Telfort) om er maar een paar te noemen zijn ook géén nederlandse operators! KPN, die wel!
Orange zit over de hele wereld en vaak kun je alleen met operators alleen op het eigen netwerk bellen, ook in het buitenland. Ander operators hebben contracten... En vaak zijn het dan ook nog eens dochterbedrijven. Dus wie is het moederbedrijf? Dan is het logisch dat dochter gebruik kan maken van moeder.
Het gaat erom dat je in Nederland zelf alleen gebruik kan maken van het netwerk van je eigen operator. In het buitenland, kan je elk netwerk pakken. De telefoon pakt automatisch een netwerk, tenzij je een speciale sim-kaart hebt waarmee je goedkoper kan bellen in het buitenland, die pakt automatisch het 'thuisnetwerk' maar daar betaal je extra voor.

Als je dus gaat roepen dat je dekking in het buiteland slecht is, dan kan dat aan het desbetreffende netwerk liggen. Je kan dan andere netwerken proberen. Als die ook slecht presteren, zit je waarschijnlijk op een locatie waar geen een operator het voor elkaar krijgt of het rendabel vind een goede dekking te bieden. Op die plek heb je dan met zowel Vodafone/KPN/O2/Orange/T-Mobile geen goede dekking, je kan dan niet een van de eigen providers daar de schuld van geven. Is het nu duidelijk wat ik bedoel?

Verwijderd

voor wie alle roaming-afspraken tussen providers wil checken: www.gsm.org

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Oscar Mopperkont schreef op 28 July 2003 @ 12:41:
T-Mobile heeft slecht bereik zo'n beetje overal waar ik kom.

Elst(Gld.): veel plekken met slecht bereik, vooral binnenshuis
Groningen: Binnenstad is bereik echt slecht, in winkels kun je niet bellen. En in winkelstraat vaak ook niet, dan moet je naar de andere kant lopen voor 1 streepje bereik.
Twello: binnen matig tot slecht bereik
Arnhem/Nijmegen: Binnenbereik slecht.

Kortom T-Mobile niet nemen als je goed bereik wilt hebben. Stap daarom per 1 augustus over op Vodafone >:)
LOL jij ook al? Sevenum en omgeving geen tot minimale dekking. Dat wil zeggen wanneer je bij iemand op zolder voor het raam staat heb je net dekking!
Volgens het kaartje van t-mobile:
Afbeeldingslocatie: http://www.t-mobile.nl/images/corporate/wie_is_tmobile/cor_443x528_nederland.gif
Zou er optimale dekking zijn, de gebieden met lichtgrijze vakken hebben minimale dekking. Maar helaas klopt dit kaartje volgens T-mobile niet.. :|

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 28 juli 2003 @ 00:28:
Zij zijn ook eerlijk over plekken waar ze geen dekking hebben. Bij het kleine plaatsje Bocholtz in Limburg geeft de kaart op GSMWorld een klein wit plekje aan. Bij Orange, wat er nog een slechtere dekking heeft (2 streepjes buitenshuis O2 versus helemaal niks buitenshuis bij Orange) is dat gedeelte Limburg gewoon blauw :(

Ik heb ze gemaild, en ik hoop dat er echt serieus naar die mail gekeken wordt... Niemand heeft toevallig een mailadres van een network engineer/planner daar? ;)
Die kaartjes op GSMWorld kloppen dan ook voor geen meter. Kijk even naar de kaart van O2 op GSMWorld, dan zou O2 nog beter dan KPN en Vodafone moeten zijn. NOT!

Denk dat dit betrouwbaarder is:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/content_dekking_abonnement.gif

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DataBeest schreef op 28 July 2003 @ 13:24:
[...]

Raar.. in het buitenland heb je bij O2 keuze uit meerdere lokale netwerken. Het lijkt me sterk als al die netwerken daar bij elkaar alsnog zo'n slecht berijk geven. Ik geloof ook echt niet dat de lokale bewoners in Duitsland 5 netwerk-aanbieders hebben om pas overal te kunnen bellen. :o
Mijn ervaringen met O2 in het buitenland is goed. Dit jaar ben ik op vakantie geweest in Denemarken en had ik vrijwel overal de keuze uit minstens 3 netwerken. Ik gebruikte telkens DK Mobilix wat overal berijk heeft waar ik ben geweest.
In Frankrijk, vorig jaar, was ik op vakantie in klein mini-plaatsje. Ik had erg zwak berijk (2/5 strepen), maar er viel mee te bellen. Weinig/nooit mee gemaakt dat ik geen berijk had.
Trouwens, T-mobile prepaid heeft in Luxemburg geen berijk. :X

Mijn ervaringen met O2 in Nederland (Gelderland vooral) zijn goed. Vaak matig berijk, maar dat maakt opzich niks uit. Ik heb eigenlijk maar één keer gehad dat ik naar buiten moest gaan om te bellen in één of ander vaag bos-restaurant.
Volgens mij begrijp je me verkeerd: O2 op het kaartje is O2 Duitsland, niet O2 Nederland. Als het goed is kan je met O2 Nederland ook gebruik maken van het Duitse Vodafone netwerk.

Verwijderd

Ik heb Orange en daarvoor Vodafone en KPN gehad. KPN blijft toch het beste netwerk. Vooral ook omdat de dekking in gebouwen en tunnels zeer goed is.

Vodafone heeft binnen vaak niet zo'n goede dekking. Tegenwoordig zijn alle netwerk wel redelijk goed / goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:44:
Ik heb Orange en daarvoor Vodafone en KPN gehad. KPN blijft toch het beste netwerk. Vooral ook omdat de dekking in gebouwen en tunnels zeer goed is.

Vodafone heeft binnen vaak niet zo'n goede dekking. Tegenwoordig zijn alle netwerk wel redelijk goed / goed.
Zijn die kaartjes van GSM world niet te vertrouwen dan? Dan is het zeker gebasseerd op wat de provider vertelt over hun dekking.

edit:
sorry voor de dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 18:47 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:44:
[...]

Zijn die kaartjes van GSM world niet te vertrouwen dan? Dan is het zeker gebasseerd op wat de provider vertelt over hun dekking.
Klopt... En in grote lijnen klopt dat meestal wel. De dekking gaat dan alleen over buitenshuis bellen trouwens, behalve bij kaarten waar ook minimale dekking wordt aangegeven, zoals bij T-Mobile.

Bij O2 klopt het trouwens wel, vergeleken met mijn ervaringen: Er is een klein wit plekje bij Bocholtz, enige plek waar ik in Limburg soms geen dekking had... Bij Orange daarentegen was het daar wel blauw, terwijl Orange echt helemaal niet te vinden was :(

Trouwens dik pluspunt voor Orange: Stedelijk is het heel goed geregeld. Was gisteren in Utrecht, en in de Bijenkorf daar was Orange de enige waarmee je goed kon bellen. KPN had ook nog wel 'een streepje' door een mast aan de overkant van de straat, maar dat zou toch wat moeilijker bellen worden denk ik :D

Orange had op elke verdieping zo'n 2 antennetjes hangen. Ook in de V&D (en ik neem aan ook omringende winkels)... Daar hing op ELKE VERDIEPING een antennetje :D (op de begane grond ook naast de Orange shop, vlak voor de roltrap btw ;))

O2 en Vodafone hebben het ook goed voor elkaar in Hoog Catharijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/diversen/utrecht-hc-5.jpg
Antennetje van O2 ;)

KPN heeft er maar twee rondstralertjes hangen...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/diversen/utrecht-hc-3.jpg

T-Mobile en KPN hebben in de binnenstad nog een paar microcelletjes (heel kleine antennetjes op straathoeken) hangen. De andere operators doen het in de binnenstad met gewone antennes op daken (allemaal goede dekking btw :))
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/t-mobile/tm-utrecht-2.jpg
Kleintjes zijn van T-Mobile, de grote zwarte van KPN. Boven de Diddl-winkel btw :D

Courtesy of http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

offtopic: dat wil ik ook wel. van meerdere aanbieders een antenne aan mijn huis. echt mega!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 18:04:
offtopic: dat wil ik ook wel. van meerdere aanbieders een antenne aan mijn huis. echt mega!
Zou ik ook wel willen als ik ZEKER wist dat het gezond was.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

T-mobile(toen nog BEN) in Zeeland, vlissingen in de wijk paauwenburg. Zeer slecht bereik. Vaker geen dan minimaal. Dit was 2 jaar geleden tot een jaar geleden. Heb nu o2 en heb overal goed bereik.

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 18:06:
[...]

Zou ik ook wel willen als ik ZEKER wist dat het gezond was.
Even heel duidelijk: Dit zijn antennes die maar een paar tientallen (hooguit honderden) milliwatt maximum per telefoon die ermee belt uitzenden... Totaal zou zo'n dingetje maar 8 telefoons tegelijk aankunnen ofzo...

Maar dan nog is het de vraag of het wel gezond is als je dag en nacht bij zo'n dingetje in de buurt bent... Bellen met een telefoon blijft in ieder geval nog steeds vele malen ongezonder dan tegenover of naast een zendmast wonen...

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:38
Al sinds begin Ben (nu T-Mobile) gehad hier in Almere. Sindsdien niets anders gehad.
Buitenhuis in heel randstad en groot aantal andere steden/dorpen volop ontvangst. Ook in tunnels, metro enz. prima ontvangst. Alleen aan rand van Nederland (oosten en zuiden) wil het ontvangst buitenhuis wel eens wegvallen. Maar dat komt dan ook overeen met de kaartjes van hen.

Binnenhuis werkt het ook prima, alleen in sommige gevallen, dus erg afhankelijk van wijk/positie/dichtheid van bebouwing, wil het wat minder zijn. In gebouwen waar flink wat staal of beton verwerkt zit en geen antenne of mast in buurt staat hoef je niet te rekenen op volledige ontvangst (maar altijd wel voldoende om mee te bellen).

==

Hiervoor ook Telfort (O2) gehad, dat was een stuk minder. Valt het buitenhuis nog reuze mee, loop je winkels of huis binnen dan valt geregeld ontvangst voor grotendeels weg.

• philipnorth
  • Laatst online: 21-02 08:35

philipnorth

Zeg maar Danny

iemand hier ervaringen met Orange in de regio Gouda?

En evt regio Nunspeet/harderwijk?

Zit te denken om een SPV te kopen, maar zit nog een beetje met die dekking van Orange.
Weet namelijk dat die behoorlijk bagger was toen ze nog D* waren....

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sinds een paar dagen heb ik vodafone >:) En het bereik is duidelijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan van T-Mobile :)

Heb nu bijna overal vol of goed bereik. Maar dit wil niet zeggen dat ook Vodafone niet zijn zwakkere plekken kent. Bij mijn vriendin thuis heb ik zwak en sterk wisselend bereik. :(

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 00:38

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik heb T_mobile, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Zelf mijn bootreis van Harlingen naar Terschelling had ik bij wijze van spreken de hele reis kunnen doorbellen. :D

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Operator: T-Mobile
Plaats: Delft, Den Haag en Leiden

In deze steden is de ontvangst prima in orde. In hogere gebouwen soms wat zwak signaal binnen, maar eigenlijk altijd bereik. Treintraject Leiden -> Den Haag levert wel een probleem op. Tussen Voorschoten en Den Haag zit een flink "gat" in de dekking.

Verwijderd

ik heb orange..

volop bereik hier in zutphen,.,.,
alleen in de trein flipt ie een beetje als je naar deventer en zwolle gaat..
vergaat het wel goed.. heb een topic geopent mede over orange wie kan mij helpen.
[url][/url]2 verschillende vragen over gsm.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 15:59 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn ervaringen in Nederland:

Vodafone: vrijwel overal top-ontvangst, heb nog nooit gemerkt dat het slecht was in ieder geval.

Dutchtone: prima ontvangst, ook in het noorden van het land (waar ik woon), alleen zodra je binnen bent word het toch een stuk minder. Nadeel van GSM1800 denk ik.

O2 (toen nog telfort): 3 keer niks. Hier vlak onder groningen had ik buiten net ontvangst, en binnen kon ik het wel vergeten. Ook onderweg of in grote steden vaak genoeg klote dekking. Alleen in de randstad was het goed. Echt schandalig...

Ik gebruik nu Debitel Vodafone trouwens... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Sorcerer8472
OMG! Heb de hele rit Utrecht-Zwolle-Groningen-Leeuwarden-Zwolle goede ontvangst met O2 :o Maar 1x verloor hij heel eventjes contact met het netwerk voor een paar seconde, maargoed, toen had ik hem ook niet naast het raam ofzo :P

Heb een paar keer als O2 zwakker binnenkwam even gescand naar netwerken en maar één keer stond Orange er niet bij. Alle providers zijn nu dus echt wel heel goed :)
Kan me nog herinneren dat je vroeger ergens tussen Utrecht-Zwolle niet meer kon bellen met de KPN(!!!)... Nu kun je bijna overal bellen :)

Over Orange gesproken trouwens... ik zag in de V&D in Groningen ook al picocells hangen :o
Alleen in de kelder is dat eigenlijk echt nodig, maar blijft een leuk gebaar :P Ze vinden dekking in winkels blijkbaar erg belangrijk vinden :o

Heeft iemand een idee waarom de minimum ontvangen signaalsterkte bij T-Mobile 3 dBm hoger ligt dan bij O2? Ik snap namelijk niet waarom die bij O2 lager is; als je verbinding te zwak is kapt de zendmast de verbinding terwijl je theoretisch dan soms nog gewoon kunt bellen :/

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Waslijn schreef op 28 July 2003 @ 13:41:
[...]

Het gaat erom dat je in Nederland zelf alleen gebruik kan maken van het netwerk van je eigen operator. In het buitenland, kan je elk netwerk pakken. De telefoon pakt automatisch een netwerk, tenzij je een speciale sim-kaart hebt waarmee je goedkoper kan bellen in het buitenland, die pakt automatisch het 'thuisnetwerk' maar daar betaal je extra voor.

Als je dus gaat roepen dat je dekking in het buiteland slecht is, dan kan dat aan het desbetreffende netwerk liggen. Je kan dan andere netwerken proberen. Als die ook slecht presteren, zit je waarschijnlijk op een locatie waar geen een operator het voor elkaar krijgt of het rendabel vind een goede dekking te bieden. Op die plek heb je dan met zowel Vodafone/KPN/O2/Orange/T-Mobile geen goede dekking, je kan dan niet een van de eigen providers daar de schuld van geven. Is het nu duidelijk wat ik bedoel?
Daar vergis jij je toch echt. In Egypte heb ik slechts de keuze uit 2 netwerken (w.o. mobinil en de ander ben ik ff kwijt). Ik kan dus alleen uit die 2 kiezen, terwijl ook in Egypte meer dan 2 providers aktief zijn!
Volgens mij geldt voor het buitenland: of er is een contract tussen een lokale provider, danwel het is een dochterbedrijf (Mobi Nil ìs een dochter van Orange) of je zit bij het moederbedrijf zelf (hoewel deze daar best een andere naam kan hebben).

In mijn geval heb ik gebruik gemaakt van beide providers welke alletwee zeer nauwe banden hebben met Orange (dochters dus en feitelijk dus wel onder noemer van Orange vallen)!
Orange is een vrij groot telecom bedrijf over de hele wereld en bel ik met een dochter van Orange en ik heb slechte verbinding, aan wie ligt het dan?

Bij andere, in NL actieve, providers liggen de contracten anders en kun je wellicht idd elk netwerk kiezen.

Dus wat jij zegt klopt ook niet helemaal...

We have just one world, but we live in different ones...

• Sorcerer8472
O, als je wilt zien waarmee je kunt bellen in het buitenland moet je even kijken op de site van je provider, of in dit lijstje op Roaming Partners klikken bij je eigen provider (klopt meestal wel, maar soms niet 100%): http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml

[edit]
Ga er maar vanuit dat die niet helemaal klopt... O2 zegt dat je met alle Australische netwerken kunt bellen, maar GSMWorld noemt alleen Optus... Zo zijn er nog wat verschillen, maargoed, het is indicatief... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-08-2003 16:25 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Thanks!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 05 augustus 2003 @ 16:09:

Over Orange gesproken trouwens... ik zag in de V&D in Groningen ook al picocells hangen :o
Alleen in de kelder is dat eigenlijk echt nodig, maar blijft een leuk gebaar :P Ze vinden dekking in winkels blijkbaar erg belangrijk vinden :o

Heeft iemand een idee waarom de minimum ontvangen signaalsterkte bij T-Mobile 3 dBm hoger ligt dan bij O2? Ik snap namelijk niet waarom die bij O2 lager is; als je verbinding te zwak is kapt de zendmast de verbinding terwijl je theoretisch dan soms nog gewoon kunt bellen :/
Ze vinden het belangrijk niet voor paal te staan als iemand in de V en D orange shop een abbo afsluit en dan geen bereik heeft. :-) Ze moeten dus wel...

Verwijderd

Operators: T-Mobile, Orange, O2, Tele2, KPN, Vodafone
Plaats: Culemborg

Voor alle providers is het ontvangst gewoon goed, al zijn Vodafone en KPN toch wel toppers, zeer kort gevolgd door T-mobile en daarna o2 en de rest. Ze hebben van de week gsm antennes op de kerktoren geplant, maar die werken nog niet, dus ik denk dat binnenkort bereik in de stad nog net iets beter wordt...

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 05 August 2003 @ 16:09:
Nu je het zegt :) Ik was daar laatst en toen zag ik tot mijn grote verbazing ineens volle bak bereik van T-Mobile, waar het ontvangst daar vroeger altijd wegviel. Waar hangen die picocells precies? Ik heb wel rondgekeken, maar zag niks helaas....

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 21:54:
[...]

Nu je het zegt :) Ik was daar laatst en toen zag ik tot mijn grote verbazing ineens volle bak bereik van T-Mobile, waar het ontvangst daar vroeger altijd wegviel. Waar hangen die picocells precies? Ik heb wel rondgekeken, maar zag niks helaas....
Afbeeldingslocatie: http://130.161.35.22/~sorcerer/download/sites/got/picocell.jpg
Zo zien ze eruit :P Gewoon ronde dingetjes dus... Als je binnenkomt via de ingang aan de markt zie je er meteen eentje hangen ongeveer in het midden, zo'n 5 meter van de ingang af...

Of die dingen mede door T-Mobile gebruikt worden of of er aparte T-Mobile picocellen bijhangen weet ik niet. Aan de overkant van het plein (tegenover het gemeentehuis of wat dat ding met die trappen ook is) staat trouwens een T-Mobile antenne heel opzichtig in het midden op één van die gebouwen :P

SnD: Maak eens een foto :P Aan het type antenne kun je meestal zien van welke operator ze zijn. Ik heb nog nooit gezien dat meerdere operators één antenne delen, dus het zal waarschijnlijk maar om één operator gaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2003 16:10 ]

• Sorcerer8472
Soo hey! Als je tussen de duinen staat in Scheveningen kun je alle Engelse operators ontvangen :D
Als je in de tunnel na Rotterdam zit kun je alleen heel zwakjes Vodafone Nederland ontvangen :P

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 07 August 2003 @ 16:11:
Soo hey! Als je tussen de duinen staat in Scheveningen kun je alle Engelse operators ontvangen :D
in hoeverre het natuurkundig mogelijk is dat dat signaal helemaal de noordzee over gaat weet ik niet,
maar heel veel passagiersschepen hebben antennes aan boord van de netwerken van de landen waartussen ze varen, dus het zou kunnen dat je het opgepikt hebt van een ferry ofzo. (weet niet of die daar vaak te vinden zijn btw)

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 17:53:
[...]

in hoeverre het natuurkundig mogelijk is dat dat signaal helemaal de noordzee over gaat weet ik niet,
maar heel veel passagiersschepen hebben antennes aan boord van de netwerken van de landen waartussen ze varen, dus het zou kunnen dat je het opgepikt hebt van een ferry ofzo. (weet niet of die daar vaak te vinden zijn btw)
Hoe kom je erbij dat schepen antennes van operators aan boord hebben? :?
Klinkt een beetje onzinnig en is volgens mij volkomen onzin. En als het al zo is zullen ze geen grote sectorantennes aan boord hebben en hoogstens alleen picocellen die maar een aantal tientallen meters bereik hebben...

Natuurkundig is het heel goed mogelijk: je hebt geen obstakels meer ertussen :)
Uiteraard kun je niet op die netwerken inloggen omdat de masten meer dan 35 km weg liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2003 18:02 ]

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 07 augustus 2003 @ 18:01:
[...]

Hoe kom je erbij dat schepen antennes van operators aan boord hebben? :?
Klinkt een beetje onzinnig en is volgens mij volkomen onzin. En als het al zo is zullen ze geen grote sectorantennes aan boord hebben en hoogstens alleen picocellen die maar een aantal tientallen meters bereik hebben...
ik weet in ieder geval zeker dat stena line daar plannen voor had, en volgens mij zijn die intussen ook wel uitgevoerd. wat voor antennes weet ik ook niet
Natuurkundig is het heel goed mogelijk: je hebt geen obstakels meer ertussen :)
Uiteraard kun je niet op die netwerken inloggen omdat de masten meer dan 35 km weg liggen.
aha

Verwijderd

ik heb een tijdje vodafoon gehad en dat beviel me hier (in hellevoetsluis 40 km van r'dam) zeer goed qwa berijk... daarna ben ik naar telfort overgestapt :), ik was er zeer over te streken want de kostten van telfort waren 1 van de laagste, vooral in de daluren ;) ...

Na eeb lange tijd van telfort te hebben genoten heb ik de overstap naar dutchtone gemaakt... bellen kon je wel maar ik was absoluut niet tevreden over de service en kwailitiet van belkaarten want er was er eens 1tje slecht weggekrast en konden we de code niet goed zien :(, dus hebben we 8 minuten op de helpdesk lopen bellen om meer pogingen te krijgen...

Dutchtone haalde toen ook geld van mijn beltegoed af zonder dat ik daarvoor gebelt had, dat was ongeveer 3 euro en stond de teller meteen op nul :(! Ze mogen bij orange nu wel zeggen ''the future is bright, but our wallet isn't'' Daarom neem ik nooit meer orange!

Ik zit nu dus bij O2 en ben daar zeer over te spreken, leuke sms aanbiedingen enzo, laatst kreeg ik ook zonder dat ik het wist 5 euro beltegoed extra op m'n belkaart :D, daar was ik ook zeer over te streken... bellen met o2 gaat nog steeds goed en ik blijf bij dit netwerk: gewoon lekker goedkoop zonder gezeik! :Y)

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 14:17
Twee weken geleden een weekje op de Veluwe vertoefd. Ik Orange en mijn vriendin T-Mobile. Nou ik had beter mijn GSM thuis kunnen laten, want voor het klokkie erop had ik net zo goed een horloge om kunnen doen. Geen ontvangst! In Apeldoorn lukt het dan nog een klein beetje, maar in Harderwijk, Nunspeet en dergelijk gaten kun je het wel vergeten. Dit terwijl T-mobile totaal geen moeite met de regio heeft. Perfect ontvangst.

Ik woon overigens in de randstad (Zoetermeer), waar ik geen problemen heb met Orange. Maar als het niet verbeterd is voordat ik mijn abbo kan verlengen, dan zoek ik wel een andere provider (helaas!).

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Operator: Vodafone
Plaats: hele land maar vooral Utrecht
Kwaliteit: vaak niet kunnen bellen (als de verbinding er is dan redelijk).
Gebruik: i.v.m. werk.

Operator: Telfort/O2
Kwaliteit: best wel goed (genoeg)
Gebruik: privé

Operator: Dutchtone/Orange
Kwaliteit: zeeeer slecht (ook de facturen kloppen niet en slechte helpdesk
Dutchtone ca. 1/2 jaar niet meer gebruikt na indienen klacht.
Gebruik: privé

Verwijderd

er is me iets opgevallen, en ik denk dat ik weet waarom de meningen over o2/telfort zo verdeeld zijn in het algemeen:

mijn zus heeft tele2 (o2 netwerk dus), en een nokia 3410.
ik heb o2 en een siemens s55.

maar het valt me keer op keer op dat als ik redelijk bereik heb, dat zei dan nauwelijks tot helemaal geen bereik heeft.
alleen als mijn bereik echt 4/5 streepjes is (buitenshuis dus) heeft zij ook normaal bereik.

maakt het toestel dan zoveel uit?

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:26:
Operator: Vodafone
Kwaliteit: vaak niet kunnen bellen (als de verbinding er is dan redelijk).
Gebruik: i.v.m. werk.
Hmm dit is vreemd ik heb ook Vodafone en in Utrecht heb altijd vol bereik... En nooit problemen dat ik niet kan bellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door koos.d op 07-08-2003 19:32 ]

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:39:
er is me iets opgevallen, en ik denk dat ik weet waarom de meningen over o2/telfort zo verdeeld zijn in het algemeen:

mijn zus heeft tele2 (o2 netwerk dus), en een nokia 3410.
ik heb o2 en een siemens s55.

maar het valt me keer op keer op dat als ik redelijk bereik heb, dat zei dan nauwelijks tot helemaal geen bereik heeft.
alleen als mijn bereik echt 4/5 streepjes is (buitenshuis dus) heeft zij ook normaal bereik.

maakt het toestel dan zoveel uit?
Toestel kan veel uitmaken, maar tegenwoordig zou elk toestel OK moeten zijn...
Anyway, de Nokia 3210, om die maar eens te noemen, was echt een rottoestel :/
Had geen ontvangst terwijl andere foons 2 streepjes hadden, vooral bij 1800 MHz-netwerken.

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 07 August 2003 @ 18:47:
[...]

Hmm dit is vreemd ik heb ook Vodafone en in Utrecht heb altijd vol bereik... En nooit problemen dat ik niet kan bellen ;)
m'n ca. 30 collega's hebben ook allemaal vodafone en klagen ook.. maar wij hebben wel een abbonnemts vorm met verkorte kiesnummers, groepbellen etc.. Noem je dat ook een vpn?

Heb inmiddels ook al een ander toestel gehadt wat dus niet helpt..

Mijn probleem is dat als ik bel ik het toestel gewoon niet hoor overgaan en probeert dan ook geen verbinding te maken.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

heb zelf kpn , woon in capelle aan den ijssel (naast rotterdam).
ervaringen kpn heeft hier het minste dekking (geloof het of niet) binnen huis op de benede verdieping soms helemaal geen dekking tot net op boven verdieping redelijk

vriend van mij woont in andere kant van capellen en ook zijn dekking is niet over naar huis te schrijven met kpn

verder wel tevreden met kpn in andere delen van het land en algemeen kwa dekking.

na kpn is 02/telfort het slechst kwa dekking.

t-mobile heeft in capelle de beste dekking naar mijn ervaring daarna orange en vodafone die ongeveer gelijk zijn kwa dekking

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

vraagje:

Zit te denken over aanschaf van SPV met Orange.
Maar zit nog een beetje met hun dekking....

Iemand die kan aangeven hoe hun dekking in/rond Gouda/Rotterdam is?

En op de veluwe? (Harderwijk/nunspeet)

En evt ook nog Zeeland.

Zelf nu 2 jaar T-mobile
nergens over te klagen.(Gouda+Zeeland+veluwe)
Alleen binnen af en toe slecht...

Verwijderd

Postcode 1051 in huis. T-Mobile en Orange zijn slecht, rest is OK. Als het abo is afgelopen hoop ik dat Telfort leuke aanbiedingen heeft.

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 12:49
Ik woon in Z-Limburg, vlak naast Valkenburg in plaatsje Sibbe. Hier in de straat is er totaal geen ontvangst met KPN (geen netwerk, tenzij je op zolder voor een open raam staat met de telefoon omhoog gehouden). Telfort hetzelfde verhaal. Dutchtone ligt eraan (de ene keer kun je net bellen, de andere keer net niet). Vodafone heeft vorig jaar een mast geplaatst hier in de buurt en dit is het enige netwerk waarmee je hier normaal kunt bellen. Bij de andere neterken heb je vaak nog beter ontvangst op de Belgische netten (Proximus en Mobistar) dan met de eigen provider (en als je dan gebeld wordt en je kijkt niet meteen naar het netwerk, is dat best duur).

• Sorcerer8472
RoyPh schreef op 08 August 2003 @ 15:20:
Ik woon in Z-Limburg, vlak naast Valkenburg in plaatsje Sibbe. Hier in de straat is er totaal geen ontvangst met KPN (geen netwerk, tenzij je op zolder voor een open raam staat met de telefoon omhoog gehouden). Telfort hetzelfde verhaal. Dutchtone ligt eraan (de ene keer kun je net bellen, de andere keer net niet). Vodafone heeft vorig jaar een mast geplaatst hier in de buurt en dit is het enige netwerk waarmee je hier normaal kunt bellen. Bij de andere neterken heb je vaak nog beter ontvangst op de Belgische netten (Proximus en Mobistar) dan met de eigen provider (en als je dan gebeld wordt en je kijkt niet meteen naar het netwerk, is dat best duur).
Hoeveel inwoners heeft Sibbe? Als het er genoeg zijn kan er denk ik vrij snel een mast worden geplaatst als je even klaagt :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik woon in Kampen, en heb hier vrijwel altijd goed bereik met O2. Da's ook niet gek, want hier op de flat staan antennes van O2, Vodafone en KPN :)

Alleen in de trein Zwolle - Deventer valt hij bij Olst soms weg. Ook in de trein naar Emmen is het bereik bij Ommen zwaar klere (bossen...). In Enschede heb ik ook een plek waar binnenshuis geen bereik is.

• RoyPh
Sibbe (met het dorpje Ijzeren erbij) heeft ongeveer 1500 inwoners, waarbij een gedeelte net wel ontvangst heeft en een gedeelte niet. Ik heb toen ik nog bij KPN zat wel geklaagd en er waren toen al meerdere klachten. In November 2002 zou er een antenne in Valkenburg bij het Casino geplaatst worden (in vogelvlucht ongeveer 1 km afstand, maar dat ligt weer op de Cauberg en dat is de andere kant van de heuvel), maar ik heb toen totaal geen verschil gemerkt (weet eigenlijk niet zeker of die antenne er wel gekomen is).

• Sorcerer8472
Mja RoyPh, met O2 is hier in de buurt een zelfde geval... Er staat een antenne op zo'n 1,5 km afstand, maar hij gaat bellen via een sterker (maar ook zwak) signaal op zo'n kleine 5 km afstand. Beetje absurd :P

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb T-mobile, in Ede werkt het prima....meeste andere plaatsen ook.
MAAR! in bijvoorbeeld: Bennekom (dorp net naast Ede, nee niet zo heel erg klein) TOTAAL geen bereik...echt heel irritant.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik woon in oud-beijerland (onder rotterdam) en ik heb hier met O2 en vodafone ervaring.
Met O2 heb ik op mn kamer 4/4 streepjes, en in de woonkamer(eronder!) heb ik geen ontvangst meer. Dat zal wel komen omdat de muren van ons huis vri jdik zijn want bij andere mensen heb ik er geen last van.
Dit is trouwens met een sendo S200

Vodafone is het redelijk. Ik heb hier met vodafone 2/4 streekjes ontvangst, maar dan wel overal in het huis. Ook dit is met de Sendo S200.
Met een nokia 6310i heb ik hier 2 streekjes, maar dat is dan van de 2/7!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• RoyPh
Klagen bij ons is denk ik zinloos (te weinig mensen). Ik denk dat de beste oplossing zou zijn als iedereen zou overstappen naar Vodafone (het enige netwerk met bereik bij ons). Zij zijn in de omgeving ook hard aan het werk geweest om het bereik beter te krijgen overal. De andere providers merken het dan wel als de klanten opeens vertrekken. Ik heb nu sinds januari een Debitel abonnement (Vodafone netwerk) met behoud van mijn oude nummer (dat ik dus vroeger bij KPN had) en ben sindsdien al twee keer gebeld door medewerkers van KPN wat de reden van mijn vertrek was en dat ze weer een aanbieding voor me hadden om terug bij hun een abonnement te nemen.

• Sorcerer8472
Mja, maar als iedereen weggaat hebben ze geen reden meer om die antennes er neer te planten :+

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 17:46
Ik heb m'n vaste KPN weggedaan en vervangen door een mobiel abo. Dit is Vodafone geworden, aangezien ik alleen met KPN en Vodafone ook in huis kan bellen en Vodafone een betere aanbieding had met 300 belminuten per maand.
De 1800 netwerk providers doen het bij mij thuis (Almere Buiten) allemaal slecht, maar nu moet ik zeggen dat elders in Almere juist Telfort beter werkte. Mijn ervaring is dat je met Vodafone en KPN de meeste kans maakt op goed bereik en bij de andere providers verschilt dat nogal per plaats.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Leuk al die kaartjes van dekkingen van de aanbieders zelf.
En gôh wat zijn ze eerlijk door aan te geven dat er op sommige plekken minder bereik is.
Is er niet ergens een database waar gebruikers zelf bereiken, of juist het ontbreken ervan bijhouden. Komt me niet onbekend voor dit eens eerder gezien/gehoord te hebben.

• Sorcerer8472
buxx schreef op 09 August 2003 @ 22:43:
Leuk al die kaartjes van dekkingen van de aanbieders zelf.
En gôh wat zijn ze eerlijk door aan te geven dat er op sommige plekken minder bereik is.
Is er niet ergens een database waar gebruikers zelf bereiken, of juist het ontbreken ervan bijhouden. Komt me niet onbekend voor dit eens eerder gezien/gehoord te hebben.
Daarvoor is dit topic min of meer een beetje :)
Ik heb ooit een database gezien, maar die was echt extreem onbetrouwbaar en momenteel ook heel erg verouderd. Zal nog eens kijken :)

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

philipnorth schreef op 08 augustus 2003 @ 12:08:
Iemand die kan aangeven hoe Orange's dekking in/rond Gouda/Rotterdam is?
En op de veluwe? (Harderwijk/nunspeet)
om mezelf maar eens te quoten ;)

orange gebruikers hier die hier wat over kunnen zeggen?

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
StratoFarmer schreef op 09 August 2003 @ 21:11:
Ik heb T-mobile, in Ede werkt het prima....meeste andere plaatsen ook.
MAAR! in bijvoorbeeld: Bennekom (dorp net naast Ede, nee niet zo heel erg klein) TOTAAL geen bereik...echt heel irritant.
Nou ik woon aan de noordkant van Ede (kernhem) en daar hebben mijn maten die t-mobile/O2 hebben dus totaal geen ontvangst.

Ik heb zelf met vodafone/kpn wel goede ontvangst, nooit problemen en verder op de veluwe ook niet

• wibblemoo
  • Laatst online: 12:28
hier in egmond heeft :

kpn goed bereik, 2 abo's. nooit gezeur mee

vodafona idem, 1 abo.

orange : 10 x nix, net 1 streepje en als je tel dan over gaat en je pakt 'm op, verplaatsing dus, valt 't signaal al weer weg.

• buxx

buxx

ciao...

Sorcerer8472 schreef op 09 August 2003 @ 23:00:
[...]Daarvoor is dit topic min of meer een beetje :)
Ik heb ooit een database gezien, maar die was echt extreem onbetrouwbaar en momenteel ook heel erg verouderd. Zal nog eens kijken :)
Is er niet vanuit GOT een database op postcode, provider en bereik problemen?

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

buxx schreef op 10 August 2003 @ 20:35:
[...]

Is er niet vanuit GOT een database op postcode, provider en bereik problemen?
zou op zich te maken moeten zijn lijkt mij....

• Sorcerer8472
Heeft niet zo gigantisch veel zin, op postcode, aangezien het mogelijk is dat je in de ene straat 5 streepjes hebt en in de volgende straat alweer 2...

Trouwens, het helpt wel om met een headset te bellen :) Dan valt je gesprek een stuk minder snel weg, ook op plekken waar de ontvangst heel slecht is, omdat je hoofd er niet meer tussen zit :P

• buxx

buxx

ciao...

Dus niet op postcode, op een andere manier dan om erachter te komen of nog meer mensen in hetzelfde gebied problemen hebben?

• Sorcerer8472
buxx schreef op 10 August 2003 @ 22:23:
Dus niet op postcode, op een andere manier dan om erachter te komen of nog meer mensen in hetzelfde gebied problemen hebben?
Het heeft gewoon geen zin... het is veel te wisselend per provider... het beste wat je kunt geven is een algemeen beeld, maar dat kan al heel erg verdraaid zijn als je bijvoorbeeld op een plek woont waar Orange slechte dekking heeft terwijl de rest van die plaats gewoon goed bedekt is...

Radiogolven zijn niet zomaar te temmen wat dat betreft :)

Verwijderd

De beste optie is gewoon om een prepaid SIM te kopen van het netwerk dat je wil gebruiken. Die kosten over het algemeen zo rond de € 15 en dan kan je gewoon een tijdje overal kijken waar jij wil weten hoe de dekking is. Bij Orange en T-Mobile mag je die € 15 ook nog eens helemaal opbellen, want je krijgt er hetzelfde bedrag aan beltegoed voor terug.

• CAP-Team
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik woon zo goed als op de grens met duitsland in Glanerbrug.

KPN: redelijk tot goed
Vodafone: redelijk tot goed
Orange: slecht tot niet
T-mobile: slecht tot niet
O2: slecht tot niet
D2: redelijk tot goed (is ongeveer net zo sterk als KPN hier :o)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 00:29:
De beste optie is gewoon om een prepaid SIM te kopen van het netwerk dat je wil gebruiken. Die kosten over het algemeen zo rond de € 15 en dan kan je gewoon een tijdje overal kijken waar jij wil weten hoe de dekking is. Bij Orange en T-Mobile mag je die € 15 ook nog eens helemaal opbellen, want je krijgt er hetzelfde bedrag aan beltegoed voor terug.
Mee eens, al kun je op exotische vakanties (in Nederland :+) toch nog wel eens teleurgesteld raken (zelfs door KPN/Vodafone), maar dat hou je toch altijd... Loop een heuvel op en zie daar is je ontvangst weer :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Orange, altijd super. :) Woon op de duitse grens. In de rest van 't land en in 't buitenland ook perfect. Ik zweer bij orange.

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

jep schreef op 11 augustus 2003 @ 01:45:
Orange, altijd super. :) Woon op de duitse grens. In de rest van 't land en in 't buitenland ook perfect. Ik zweer bij orange.
en wat valt er dan onder de rest van t land? :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hiero Zevenbergen-West in West-Brabant:
- KPN en Vodafone zijn gewoon goed
- O2, T-Mobile en Orange zijn bagger

KPN en Vodafone zitten op een mast die hier vlakbij staat; O2, T-Mobile en Orange zitten op een mast die net te ver weg staat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sorcerer8472
Was toennet in de Mediamarkt net over de grens in Kerkrade. Alleen O2, T-Mobile en Vodafone werkten er. Arme Orange en KPN >:) :P

Verwijderd

ik heb een nokia 7210 hiervoor had ik een 7110, hoe kun je dan in vredesnaam een netwerkscannen? Ken iemand mij dat es wijs maken? Greetz

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:28:
ik heb een nokia 7210 hiervoor had ik een 7110, hoe kun je dan in vredesnaam een netwerkscannen? Ken iemand mij dat es wijs maken? Greetz
7210 weet ik niet precies, maar aangezien nokia nokia is, dit is hoe je handmatig checked op een 6510 (en volgens mij dus alle andere modellen ook)

menu->instellingen-->telefooninstellingen-->netwerk kiezen-->handmatig, dan gaat ie kijken welke hij heeft.

Eigen vraagje, als je dit doet, geeft ie bovenaan je eigen provider, gevolgd door degene met het beste bereik?

• DannyVersluis
  • Niet online
Volgens mij is het ontvangst heel erg afhankelijk van de telefoon die je hebt.
Ik zelf heb een Philips Ozeo 8@8, en heb er al verschillende netwerken op gehad, en ik kon overal bellen.
Ik heb ook merken als motorola, siemens, maxon, nokia e.d. gezien die op bepaalde plekken een beroerd ontvangst hadden terwijl die van mij lekker kon bellen.
Zelf hier in Tilburg onder in de V&D heb ik perfect bereik met O2, ik heb vaak meegemaakt dat ze er een telefoon stonden te verkopen en zeiden tegen de klant dat er beneden geen ontvangst was, en dat ze naar boven moesten gaan voordat ze ontvangst hadden, en dat vervolgens wel lekker mijn telefoon afging in de winkel :P

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Sorcerer8472
philipnorth schreef op 12 augustus 2003 @ 10:08:
[...]

Eigen vraagje, als je dit doet, geeft ie bovenaan je eigen provider, gevolgd door degene met het beste bereik?
Zo ongeveer ja...

Eigen provider
Voorkeurnetwerken
Netwerken in volgorde van sterkste ontvangst

Alleen is dit niet echt betrouwbaar omdat hij maar heel eventjes kijkt hoe sterk het is. Zoek je opnieuw, dan heb je waarschijnlijk een heel andere volgorde.

• P.B.
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op 11 August 2003 @ 19:26:
Was toennet in de Mediamarkt net over de grens in Kerkrade. Alleen O2, T-Mobile en Vodafone werkten er. Arme Orange en KPN >:) :P
Dat zijn heel toevallig providers die ook in duitsland aanwezig zijn ? 8)7

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Duncan schreef op 13 August 2003 @ 13:02:
[...]

Als je de Duitse provider hebt staat er een D voor 8)7

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

CAP-Team schreef op 11 August 2003 @ 01:00:
Ik woon zo goed als op de grens met duitsland in Glanerbrug.

KPN: redelijk tot goed
Vodafone: redelijk tot goed
Orange: slecht tot niet
T-mobile: slecht tot niet
O2: slecht tot niet
D2: redelijk tot goed (is ongeveer net zo sterk als KPN hier :o)
ik kom wel eens in gronau, en daar heb ik met de nederlandse O2 toch wel aardig bereik. was op een siemens m35i

• Sorcerer8472
Duncan schreef op 13 August 2003 @ 13:02:
[...]

Ik ben niet achterlijk. Die waren er dus OOK.

Alleen O2 Germany was er niet (O2 NL wel dus :+).

Voor de rest dus 2x T-Mobile 2x Vodafone en nog eens E-Plus :P
Geen KPN en Orange :P

• Sorcerer8472
Damn, vandaag in Zuid-Limburg was weer duidelijk dat als je daar woont, je beter geen Orange kunt nemen :X Dat kaartje van hun op GSMWorld.com is nog erger dan het eruit ziet in het zuiden :X

T-Mobile valt best mee daar trouwens, vergelijkbaar met Telfort, dat maar in 1 plaats niet te ontvangen was :o (daar kon je alleen met KPN bellen - ook geen Vodafone, terwijl er wel terrasjes enzo waren :X)

Over de grens in België bij Geleen zijn KPN en T-Mobile, op de voet gevolgd door Telfort, Orange en Vodafone, 5 kilometer van de grens nog goed te ontvangen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-08-2003 23:23 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ouders wonen op Goeree Overflakkee en de dekking met orange is daar hopeloos. Als ik daar met de bus over rijd wordt m'n gesprek meerdere keren onderbroken voor een paar minuten omdat er geen dekking is. In huis kan ik zelfs _niet_ bellen of sms'en. Alleen als ik naar zolder loop gaat het een beetje. Erg vervelend als je een Allin 30 (euro) hebt :(

Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar ik heb dus vrij weinig aan dit abbo. Ik overweeg er een prepay kaartje bij te halen ofzo.

In de rest van het land is de ontvangst imho met orange best aardig. Geluidskwaliteit overigens niet, best slecht.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Sorcerer8472
Net terug van een weekje Frankrijk. Orange lijkt me de beste daar. Bouygues was echter ook niet slecht. SFR heb ik bijna niet geprobeerd, maar viel wel wat tegen... In een druk dorp was de ontvangst van SFR barslecht.

De Elzas trouwens...

Oja, bij de terugrit in België had ik zo ongeveer constant 4 of 5 streepjes bij Mobistar _O_ die weten hoe het moet :D

• Liberate te ex inferis
  • Laatst online: 31-01-2025
Sorcerer8472 schreef op 24 August 2003 @ 16:04:
Net terug van een weekje Frankrijk. Orange lijkt me de beste daar. Bouygues was echter ook niet slecht. SFR heb ik bijna niet geprobeerd, maar viel wel wat tegen... In een druk dorp was de ontvangst van SFR barslecht.

De Elzas trouwens...

Oja, bij de terugrit in België had ik zo ongeveer constant 4 of 5 streepjes bij Mobistar _O_ die weten hoe het moet :D
Zeker, ik zit hier in Antwerpen ook met Mobistar ook altijd 4/5 of 5/5 streepjes. Het voordeel is dan dat m'n telefoon ook de hele week standby staat. Zodra ik weer naar NL ga in het weekend, dan vliegt ie weer over op T-Mobile en dan is ie binnen 2/3 dagen max al weer leeg.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• sigma01
Hier staat een hele interessante thread over de dekking van Vodafone. ALs ik de thread mag geloven is het imago van vodafone anders dan in werkelijkheid!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

orca schreef op 28 July 2003 @ 00:37:
KPN heeft een whitespot hier in dronten waar ik woon, altijd slecht signaal als ik thuis zit
ook zijn er in de polder plaatsen waar het gesprek weg kan vallen als je in de auto zit.

heeft wel voordelen want de gsm is van de baas en die wil ik zo weinig mogelijkspreken als ik thuis zit... hihi
lang leve orange netwerk garantie :D
haha...
ik weet niet hoe het met de dekking van orange zit, maar ik zit in de randstad, en daar alleen heb ik em nodig.. dus voor de rest boeit het me weinig eigenlijk :)

in NL hebben ze grotendeels alle providers overal wel dekking

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Sorcerer8472
sigma01 schreef op 25 August 2003 @ 19:27:
Hier staat een hele interessante thread over de dekking van Vodafone. ALs ik de thread mag geloven is het imago van vodafone anders dan in werkelijkheid!
Dat gaat niet om dekking maar om capaciteit, en het klopt dat die bij Vodafone vooral in de drukke uurtjes behoorlijk laag kan zijn :X

• Sorcerer8472
Trouwens, Telfort heeft een nieuw kaartje van hun dekking, dat volgens mij nu wel grotendeels klopt (zie de legenda en kijk eens goed).
Afbeeldingslocatie: http://www.telfort.nl/img/Telfortdekking.gif

Btw, volgens mij kun je op alle waddeneilanden in de buitenlucht gewoon bellen, maar gaat O2 van een standaard aantal maximum kilometers uit, terwijl het maximum gewoon zo'n 35 kilometer van de zendmast is, zolang er maar niet teveel obstakels tussen zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-08-2003 20:21 ]

• sigma01
Sorcerer8472 schreef op 25 August 2003 @ 20:18:
[...]

Dat gaat niet om dekking maar om capaciteit, en het klopt dat die bij Vodafone vooral in de drukke uurtjes behoorlijk laag kan zijn :X
Ik vind dit wel degelijk bij de 'dekking' horen, of beter gezegd de kwaliteit van een provider. Ikzelf gebruik vooral t-mobile en heb alleen met nieuwjaar te maken gehad met capaciteitsproblemen. Dus misschien kunnen we ook daar iets over in dit topic zeggen. Want er is meer dan alleen dekking!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sigma01 schreef op 25 August 2003 @ 22:15:
[...]

Ik vind dit wel degelijk bij de 'dekking' horen, of beter gezegd de kwaliteit van een provider.
Daar ben ik het mee eens. Of je nou niet kan bellen doordat het netwerk minder is of dat het overbelast is, heeft hetzelfde effect. Bij het eerste kun je er alleen wat meer rekening mee houden. Uit het onderzoek van de consumentenbond is gebleken dat buitenshuis geen verschillen in kwaliteit zijn tussen de netwerken. Dat betekent dat je in het geval van niet binnen kunnen bellen altijd nog even naar buiten kunt lopen als het echt moet. Bij een netwerk dat vanwege de overbelasting geen nieuwe gesprekken accepteert heeft dat geen invloed.

Ik heb nu zelf Vodafone en Orange. En bij Vodafone komt het inderdaad regelmatig voor dat het opzetten van een gesprek even niet lukt. Ook is de geluidskwaliteit soms erg slecht, met echo's en ruis. Daar heb ik bij Orange sinds ruim een jaar nooit meer last van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Locatie: Vinkeveen, gemeente De Ronde Venen, provincie Utrecht
Operators: Orange, Vodafone, KPN

Allen goed bereik!

Van vrienden heb ik vernomen dat T-mobile en Telfort minder bereik hebben...

• Sorcerer8472
haas schreef op 25 August 2003 @ 22:25:
[...]

Bij een netwerk dat vanwege de overbelasting geen nieuwe gesprekken accepteert heeft dat geen invloed.
Da's niet waar. Als je buiten gaat staan kun je vaak meer masten ontvangen en kan je telefoon een mast uitzoeken die niet bezet is.
Capaciteit geldt namelijk voor de mast en niet voor het totale netwerk.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
DannyVersluis schreef op 12 August 2003 @ 10:24:
Zelf hier in Tilburg onder in de V&D heb ik perfect bereik met O2, ik heb vaak meegemaakt dat ze er een telefoon stonden te verkopen en zeiden tegen de klant dat er beneden geen ontvangst was, en dat ze naar boven moesten gaan voordat ze ontvangst hadden, en dat vervolgens wel lekker mijn telefoon afging in de winkel :P
ehhhh.... kut hè als een telefoon afgaat, was laatst ook al in het nieuws... (hint: een bom gaat af, een telefoon gaat OVER)

naar mijn mening is het bereik teveel afhankelijk van de telefoon om er iets over te kunnen zeggen. er zijn imho genoeg plaatsen waar het signaal sterk genoeg is allen door een slechte telefoon heeft de beller dan een slechte verbinding...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:05
Midden in de bossen op de Veluwe (zegmaar in de mooie "witte plekken" op de verschillende dekkingskaartjes) kan ik met mn 3650 nog redelijk GPRS'en en goed bellen met Orange..

En in thuis in Alphen aan den Rijn heb ik ook nooit last van wegvallen/hapering/etc. Wat daarbij ook helpt is de hands-free-stand van mn foon :)

edit:
En telefoons gaan af :P

[ Voor 9% gewijzigd door Treenaks op 26-08-2003 08:40 ]

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Treenaks schreef op 26 August 2003 @ 08:39:
[...]

edit:
En telefoons gaan af :P
als in *BOEM* :?
hij gaat toch echt over hoor.. :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

DannyVersluis schreef op 12 August 2003 @ 10:24:
>:) nou,.. met mijn 3 telefoons als ik weleens daar in de v&d kom(ik ben dordtenaar) heb ik dus no-no bereik.. hebben ze nou iets van gsm blokkers daar??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Sorcerer8472
Gitaarwerk schreef op 26 August 2003 @ 11:24:
[...]

>:) nou,.. met mijn 3 telefoons als ik weleens daar in de v&d kom(ik ben dordtenaar) heb ik dus no-no bereik.. hebben ze nou iets van gsm blokkers daar??
Jouw 3 telefoons die alle O2 hebben?

• Sorcerer8472
Trouwens, heeft iemand last van de capaciteitsproblemen van Vodafone die worden genoemd in Telecomvergelijker.nl? (niet kunnen bellen/gebeld kunnen worden op sommige tijden van de dag, omdat de mast overbelast is)?

En als je het hebt, waar woon je ongeveer?

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-09-2003 10:17 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

Wallie

Herr

Was van 't weekend in Loppersum (een gat in noord groningen), binnen op de begane grond alleen KPN, Vodafone en Ben bereik. Boven wel alles.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ervaringen in Wekerom (gehucht vlakbij Ede GLD)
KPN-Vodafone: Volledig bereik
o2- matig bereik (soms wel maar meestal heel weinig of niets)
T-mobile: Redelijk tot goed bereik
Orange: Zwaar kut, eigenlijk nooit bereik

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• marteltor
  • Laatst online: 11:53
ik heb altijd al orange gehad, maar ik ben sinds een maand minder tevreden. Ik heb namelijk totaal geen ontvangst binnen de Vrije Universiteit (A'dam). Ik moet soms echt meters naar buiten lopen om ontvangst te krijgen. Maar als ik ontvangst heb, ik het ook gelijk maximaal.
Trouwens, heeft iemand last van de capaciteitsproblemen die worden genoemd in Telecomvergelijker.nl? (niet kunnen bellen/gebeld kunnen worden op sommige tijden van de dag, omdat de mast overbelast is)?

En als je het hebt, waar woon je ongeveer?
Dat heb ik alleen op grote feesten. Erg vervelend. Sommige anderen kunnen dan wel bellen, dus het zal wel aan orange liggen

• King
  • Laatst online: 23-02 20:50

King

War. War never changes.

Ik heb nu sinds een maandje Orange.
Thuis in Den Helder heb ik op de begane grond (bijna) geen bereik, maar als ik hoger zit dan heb ik wel weer (goed) bereik.
Op mijn werk in Velserbroek heb ik gewoon vol bereik.
En bij mijn vriendin in Vlaardingen heb ik ook altijd bereik.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
King schreef op 08 september 2003 @ 08:38:
Ik heb nu sinds een maandje Orange.
Thuis in Den Helder heb ik op de begane grond (bijna) geen bereik, maar als ik hoger zit dan heb ik wel weer (goed) bereik.
Op mijn werk in Velserbroek heb ik gewoon vol bereik.
En bij mijn vriendin in Vlaardingen heb ik ook altijd bereik.
Ik heb ook Orange, maar binnenshuis is het idd minder, net zoals bij T-mobile. Maar hier in het Westland doet het het perfect, dus dan ben ik tevree want ik kom toch nooit in een ander gebied dan de randstad.

En idd Vlaardingen/Schiedam is altijd prima geweest.

Ik heb nooit klachten over Orange, maar het klopt volgens mij wel dat het buiten de Randstad gewoon een regelrechte ramp is.

• Sorcerer8472
Maeslant schreef op 08 September 2003 @ 08:59:
[...]

Ik heb nooit klachten over Orange, maar het klopt volgens mij wel dat het buiten de Randstad gewoon een regelrechte ramp is.
Valt ook wel mee, maar je moet niet in kleine Limburgse gehuchten komen idd. En in middelgrote plaatsen komt het ook vaker voor dat je gewoon niet binnenshuis kan bellen. Telfort en T-Mobile idem, al wordt het nog steeds beter :)

Pagina: 1 2 Laatste