Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
7210 weet ik niet precies, maar aangezien nokia nokia is, dit is hoe je handmatig checked op een 6510 (en volgens mij dus alle andere modellen ook)Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 19:28:
ik heb een nokia 7210 hiervoor had ik een 7110, hoe kun je dan in vredesnaam een netwerkscannen? Ken iemand mij dat es wijs maken? Greetz
menu->instellingen-->telefooninstellingen-->netwerk kiezen-->handmatig, dan gaat ie kijken welke hij heeft.
Eigen vraagje, als je dit doet, geeft ie bovenaan je eigen provider, gevolgd door degene met het beste bereik?
-Xbox Gamertag: Dbongers
Ik zelf heb een Philips Ozeo 8@8, en heb er al verschillende netwerken op gehad, en ik kon overal bellen.
Ik heb ook merken als motorola, siemens, maxon, nokia e.d. gezien die op bepaalde plekken een beroerd ontvangst hadden terwijl die van mij lekker kon bellen.
Zelf hier in Tilburg onder in de V&D heb ik perfect bereik met O2, ik heb vaak meegemaakt dat ze er een telefoon stonden te verkopen en zeiden tegen de klant dat er beneden geen ontvangst was, en dat ze naar boven moesten gaan voordat ze ontvangst hadden, en dat vervolgens wel lekker mijn telefoon afging in de winkel
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Zo ongeveer ja...philipnorth schreef op 12 augustus 2003 @ 10:08:
[...]
Eigen vraagje, als je dit doet, geeft ie bovenaan je eigen provider, gevolgd door degene met het beste bereik?
Eigen provider
Voorkeurnetwerken
Netwerken in volgorde van sterkste ontvangst
Alleen is dit niet echt betrouwbaar omdat hij maar heel eventjes kijkt hoe sterk het is. Zoek je opnieuw, dan heb je waarschijnlijk een heel andere volgorde.
Dat zijn heel toevallig providers die ook in duitsland aanwezig zijn ?Sorcerer8472 schreef op 11 August 2003 @ 19:26:
Was toennet in de Mediamarkt net over de grens in Kerkrade. Alleen O2, T-Mobile en Vodafone werkten er. Arme Orange en KPN![]()
Als je de Duitse provider hebt staat er een D voorDuncan schreef op 13 August 2003 @ 13:02:
[...]
Dat zijn heel toevallig providers die ook in duitsland aanwezig zijn ?
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
ik kom wel eens in gronau, en daar heb ik met de nederlandse O2 toch wel aardig bereik. was op een siemens m35iCAP-Team schreef op 11 August 2003 @ 01:00:
Ik woon zo goed als op de grens met duitsland in Glanerbrug.
KPN: redelijk tot goed
Vodafone: redelijk tot goed
Orange: slecht tot niet
T-mobile: slecht tot niet
O2: slecht tot niet
D2: redelijk tot goed (is ongeveer net zo sterk als KPN hier)
Ik ben niet achterlijk. Die waren er dus OOK.Duncan schreef op 13 August 2003 @ 13:02:
[...]
Dat zijn heel toevallig providers die ook in duitsland aanwezig zijn ?
Alleen O2 Germany was er niet (O2 NL wel dus
Voor de rest dus 2x T-Mobile 2x Vodafone en nog eens E-Plus
Geen KPN en Orange
T-Mobile valt best mee daar trouwens, vergelijkbaar met Telfort, dat maar in 1 plaats niet te ontvangen was
Over de grens in België bij Geleen zijn KPN en T-Mobile, op de voet gevolgd door Telfort, Orange en Vodafone, 5 kilometer van de grens nog goed te ontvangen
[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-08-2003 23:23 ]
Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar ik heb dus vrij weinig aan dit abbo. Ik overweeg er een prepay kaartje bij te halen ofzo.
In de rest van het land is de ontvangst imho met orange best aardig. Geluidskwaliteit overigens niet, best slecht.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
De Elzas trouwens...
Oja, bij de terugrit in België had ik zo ongeveer constant 4 of 5 streepjes bij Mobistar
Zeker, ik zit hier in Antwerpen ook met Mobistar ook altijd 4/5 of 5/5 streepjes. Het voordeel is dan dat m'n telefoon ook de hele week standby staat. Zodra ik weer naar NL ga in het weekend, dan vliegt ie weer over op T-Mobile en dan is ie binnen 2/3 dagen max al weer leeg.Sorcerer8472 schreef op 24 August 2003 @ 16:04:
Net terug van een weekje Frankrijk. Orange lijkt me de beste daar. Bouygues was echter ook niet slecht. SFR heb ik bijna niet geprobeerd, maar viel wel wat tegen... In een druk dorp was de ontvangst van SFR barslecht.
De Elzas trouwens...
Oja, bij de terugrit in België had ik zo ongeveer constant 4 of 5 streepjes bij Mobistardie weten hoe het moet
"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
lang leve orange netwerk garantieorca schreef op 28 July 2003 @ 00:37:
KPN heeft een whitespot hier in dronten waar ik woon, altijd slecht signaal als ik thuis zit
ook zijn er in de polder plaatsen waar het gesprek weg kan vallen als je in de auto zit.
heeft wel voordelen want de gsm is van de baas en die wil ik zo weinig mogelijkspreken als ik thuis zit... hihi
haha...
ik weet niet hoe het met de dekking van orange zit, maar ik zit in de randstad, en daar alleen heb ik em nodig.. dus voor de rest boeit het me weinig eigenlijk
in NL hebben ze grotendeels alle providers overal wel dekking
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Dat gaat niet om dekking maar om capaciteit, en het klopt dat die bij Vodafone vooral in de drukke uurtjes behoorlijk laag kan zijnsigma01 schreef op 25 August 2003 @ 19:27:
Hier staat een hele interessante thread over de dekking van Vodafone. ALs ik de thread mag geloven is het imago van vodafone anders dan in werkelijkheid!

Btw, volgens mij kun je op alle waddeneilanden in de buitenlucht gewoon bellen, maar gaat O2 van een standaard aantal maximum kilometers uit, terwijl het maximum gewoon zo'n 35 kilometer van de zendmast is, zolang er maar niet teveel obstakels tussen zitten.
[ Voor 42% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-08-2003 20:21 ]
Ik vind dit wel degelijk bij de 'dekking' horen, of beter gezegd de kwaliteit van een provider. Ikzelf gebruik vooral t-mobile en heb alleen met nieuwjaar te maken gehad met capaciteitsproblemen. Dus misschien kunnen we ook daar iets over in dit topic zeggen. Want er is meer dan alleen dekking!Sorcerer8472 schreef op 25 August 2003 @ 20:18:
[...]
Dat gaat niet om dekking maar om capaciteit, en het klopt dat die bij Vodafone vooral in de drukke uurtjes behoorlijk laag kan zijn
Daar ben ik het mee eens. Of je nou niet kan bellen doordat het netwerk minder is of dat het overbelast is, heeft hetzelfde effect. Bij het eerste kun je er alleen wat meer rekening mee houden. Uit het onderzoek van de consumentenbond is gebleken dat buitenshuis geen verschillen in kwaliteit zijn tussen de netwerken. Dat betekent dat je in het geval van niet binnen kunnen bellen altijd nog even naar buiten kunt lopen als het echt moet. Bij een netwerk dat vanwege de overbelasting geen nieuwe gesprekken accepteert heeft dat geen invloed.sigma01 schreef op 25 August 2003 @ 22:15:
[...]
Ik vind dit wel degelijk bij de 'dekking' horen, of beter gezegd de kwaliteit van een provider.
Ik heb nu zelf Vodafone en Orange. En bij Vodafone komt het inderdaad regelmatig voor dat het opzetten van een gesprek even niet lukt. Ook is de geluidskwaliteit soms erg slecht, met echo's en ruis. Daar heb ik bij Orange sinds ruim een jaar nooit meer last van.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Operators: Orange, Vodafone, KPN
Allen goed bereik!
Van vrienden heb ik vernomen dat T-mobile en Telfort minder bereik hebben...
Da's niet waar. Als je buiten gaat staan kun je vaak meer masten ontvangen en kan je telefoon een mast uitzoeken die niet bezet is.haas schreef op 25 August 2003 @ 22:25:
[...]
Bij een netwerk dat vanwege de overbelasting geen nieuwe gesprekken accepteert heeft dat geen invloed.
Capaciteit geldt namelijk voor de mast en niet voor het totale netwerk.
ehhhh.... kut hè als een telefoon afgaat, was laatst ook al in het nieuws... (hint: een bom gaat af, een telefoon gaat OVER)DannyVersluis schreef op 12 August 2003 @ 10:24:
Zelf hier in Tilburg onder in de V&D heb ik perfect bereik met O2, ik heb vaak meegemaakt dat ze er een telefoon stonden te verkopen en zeiden tegen de klant dat er beneden geen ontvangst was, en dat ze naar boven moesten gaan voordat ze ontvangst hadden, en dat vervolgens wel lekker mijn telefoon afging in de winkel
naar mijn mening is het bereik teveel afhankelijk van de telefoon om er iets over te kunnen zeggen. er zijn imho genoeg plaatsen waar het signaal sterk genoeg is allen door een slechte telefoon heeft de beller dan een slechte verbinding...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
En in thuis in Alphen aan den Rijn heb ik ook nooit last van wegvallen/hapering/etc. Wat daarbij ook helpt is de hands-free-stand van mn foon
En telefoons gaan af
[ Voor 9% gewijzigd door Treenaks op 26-08-2003 08:40 ]
als in *BOEM*
hij gaat toch echt over hoor..
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
DannyVersluis schreef op 12 August 2003 @ 10:24:
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Jouw 3 telefoons die alle O2 hebben?Gitaarwerk schreef op 26 August 2003 @ 11:24:
[...]
nou,.. met mijn 3 telefoons als ik weleens daar in de v&d kom(ik ben dordtenaar) heb ik dus no-no bereik.. hebben ze nou iets van gsm blokkers daar??
En als je het hebt, waar woon je ongeveer?
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-09-2003 10:17 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
KPN-Vodafone: Volledig bereik
o2- matig bereik (soms wel maar meestal heel weinig of niets)
T-mobile: Redelijk tot goed bereik
Orange: Zwaar kut, eigenlijk nooit bereik
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Dat heb ik alleen op grote feesten. Erg vervelend. Sommige anderen kunnen dan wel bellen, dus het zal wel aan orange liggenTrouwens, heeft iemand last van de capaciteitsproblemen die worden genoemd in Telecomvergelijker.nl? (niet kunnen bellen/gebeld kunnen worden op sommige tijden van de dag, omdat de mast overbelast is)?
En als je het hebt, waar woon je ongeveer?
Thuis in Den Helder heb ik op de begane grond (bijna) geen bereik, maar als ik hoger zit dan heb ik wel weer (goed) bereik.
Op mijn werk in Velserbroek heb ik gewoon vol bereik.
En bij mijn vriendin in Vlaardingen heb ik ook altijd bereik.
Ik heb ook Orange, maar binnenshuis is het idd minder, net zoals bij T-mobile. Maar hier in het Westland doet het het perfect, dus dan ben ik tevree want ik kom toch nooit in een ander gebied dan de randstad.King schreef op 08 september 2003 @ 08:38:
Ik heb nu sinds een maandje Orange.
Thuis in Den Helder heb ik op de begane grond (bijna) geen bereik, maar als ik hoger zit dan heb ik wel weer (goed) bereik.
Op mijn werk in Velserbroek heb ik gewoon vol bereik.
En bij mijn vriendin in Vlaardingen heb ik ook altijd bereik.
En idd Vlaardingen/Schiedam is altijd prima geweest.
Ik heb nooit klachten over Orange, maar het klopt volgens mij wel dat het buiten de Randstad gewoon een regelrechte ramp is.
Valt ook wel mee, maar je moet niet in kleine Limburgse gehuchten komen idd. En in middelgrote plaatsen komt het ook vaker voor dat je gewoon niet binnenshuis kan bellen. Telfort en T-Mobile idem, al wordt het nog steeds beterMaeslant schreef op 08 September 2003 @ 08:59:
[...]
Ik heb nooit klachten over Orange, maar het klopt volgens mij wel dat het buiten de Randstad gewoon een regelrechte ramp is.