Dekking mobiele operators - ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Het is inmiddels al bijna 10 jaar geleden dat het fenomeen GSM werd geïntroduceerd in onze samenleving. KPN is er al sinds '94, Vodafone sinds '95, Orange en Telfort sinds '98 en T-Mobile sinds '99...

Maar hoe zit het inmiddels met de dekking? Dit topic is bestemd voor mensen die eventueel een nieuwe telefoon willen kopen en willen weten hoe het met de dekking in hun regio zit, en ook voor eventueel de mobiele operators zelf. Veel operators komen er, na een paar keer dezelfde klacht te hebben ontvangen, toch achter dat ze eens iets moeten doen aan de dekking op een bepaalde plek. Als meerdere mensen hier dezelfde klachten hebben bij een operator valt daar wellicht wat aan te doen...

Mijn ervaringen (oostelijk deel Zuid-Limburg):

Ik scan vaker naar gsm-netwerkjes en selecteer ze dan om vervolgens met netmonitor te kijken welke het sterkste is... Is een beetje een gewoonte geworden, maargoed, zo kom je wel veel te weten over de netwerken in je regio:

KPN: KPN heeft het grootste aantal masten hier in de buurt en hiermee in dit geval ook de beste dekking (hoeft namelijk niet altijd zo te zijn). Op plekken waar geen enkele andere operator dekking heeft, heeft KPN dat wel in heel kleine daldorpjes hier... Enige probleem is de geluidskwaliteit - soms vallen gesprekken enkele seconden weg, waarschijnlijk doordat meerdere masten elkaar storen op hooggelegen gebieden... Jammer...
KPN gebruikt alleen 1800 MHz-frequenties in (middel)grote steden zoals Heerlen, Kerkrade en Maastricht

Vodafone: Vodafone heeft als een idioot masten zitten bijplaatsen de laatste tijd :P
Echt niet meer normaal... Ook veel oude masten zijn hier vervangen door schoorsteenantennes (antennes die er zo uitzien als een schoorsteen :+)
Dekking van Vodafone is erg goed. Kan zelfs niet veel beter. Vodafone gebruikt nauwelijks 1800 MHz-frequenties hier. Alleen afgelegen gebieden en minuscuule dorpjes hebben soms geen (goede) dekking.

T-Mobile: Waar Ben vroeger niet altijd was, is T-Mobile er nu volop! Deze gasten hebben als idioten masten zitten bouwen, en de dekking van T-Mobile is nagenoeg gelijk aan die van KPN en Vodafone hier :o
Er zijn natuurlijk wel plekken waar geen ontvangst is, maar dit is meer uitzondering dan regel bij T-Mobile. Alleen heel kleine plaatsjes hebben nog een slechte dekking. Geen dekking ben ik vooralsnog niet tegengekomen. Snelwegen en spoorwegen zijn helaas wel soms wat minder, maar dat kan de laatste tijd zijn verbeterd. Al een tijdje niet meer gecheckt :)

Telfort: Een tijdje geleden nog O2 (officieel nog steeds, maar ik hoop dat dit topic langer leeft dan de naam O2 nog te gaan heeft). De dekking van O2 is een beetje vaag. Over het algemeen kun je overal wel bellen, maar soms word je er wel toe gedwongen om naar een raam te lopen als je binnenshuis wilt bellen. Kleine dorpjes zijn niet altijd goed bedekt. Veel dorpjes wel, maar het gehucht Bocholtz zit nagenoeg zonder dekking :( Zijn ze al over gemaild trouwens...
Wat wel heel positief is, is dat je in de trein tot aan Tilburg vanaf Maastricht/Heerlen zonder problemen aan één stuk door kunt bellen. Ook snelwegen zijn perfect bedekt hier. Is zeker belangrijk voor ze geweest; de dekking op de snelweg is hier vaak zelfs beter dan bij KPN! :D

Orange: Brrrrr.... Orange is misschien wel heel goed in de Randstad, maar als je hier in de buurt woont kun je beter een andere operator nemen. In kleine dorpjes hoef je op Orange niet echt te rekenen hier. Hoe het met snelwegen en spoorlijnen zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar Orange is op veel plaatsen het zwakste netwerk. Plekken waar dagelijks honderden mensen bijeenkomen, zoals scholen, zijn niet altijd goed bedekt... Orange is echt taboe hier in de buurt voor mij :(

Iemand anders nog met ervaringen? (wel ervaringen van hoogstens 6 maanden oud!) Ben benieuwd :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

Reptile209

- gers -

Op het treintraject Almelo-Deventer-Zutphen (* Reptile209 studeert in Enschede) is de dekking van Vodafone beroerd. Niet aan te raden om daar een gesprek te beginnen. Wel grappig: op station Deventer is de dekking ook slecht, maar als de trein richting Zutphen/Arnhem rijdt, zit er net buiten het station even een piek. Die dan ook weer net zo snel verdwijnt :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 27-07-2003 11:59 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Dutchtone/Orange werkt in de Randstad net zo goed als op het platteland, vrij matig.

Midden in het centrum van Haarlem heb je mooi geen bereik met Orange/Dutchtone. En als er nou een gebied tot de randstad behoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89262

Operator: Orange (Dutchtone)
Plaats: Dordrecht

Prima bereik hier, zowel binnen als buiten volledig bereik. Nooit problemen mee... 8)

Heb voor Orange KPN Mobile gehad, dekking was bereslecht (nog geen 2 maanden geleden).

Daarvoor O2 (Telfort) gehad, dekking was OK. Maar gesprekken vielen vaak weg of kreeg vaak geen verbinding...

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 89262 op 27-07-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
KPN in Groningen en omgeving is prima. Alhoewel de verbinding soms verbroken wordt in huis, even 1m verplaatsen en klaar maar goed...

O2 is in dat opzicht hier een stuk beter!

* gaat dan ook over op 02, betere dekking hier en stukken goedkoper :) *

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik snap niet wat iedereen met orange heb.

Ik lees vaak dat het heel slecht is. Nee T-Mobile is lekker .. dat heeft echt in de randstad zelfs kut bereik. Maarja iedereen moet het zelf maar weten, ik ben tevreden met orange en kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Wat ik in de vakantie heb gemerkt was dat bereik in NL met Vodafone bijna overal tiptop in orde is. Maar op het moment dat je in Duitsland komt je echt in de grote plaatsen moet zijn. Als je dan weer in Belgie of Luxemburg komt heb je in ieder klein gat weer tiptop bereik.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:58
Tot nu toe heb ik met Vodafone al jaren een goede ervaring in de omgeving van Heemstede (ligt naast Haarlem) waar ik dus woon. Ik was een keer gewoon ff naar Zandtvoort gefietst en een beetje door de duinen gebiked met mijn MTB. Heel leuk maar ik wasd een beetje uit koers geraakt en ik bleek 25KM te hebben gefietst in minder dan een uurtje. Ik zag namelijk ineens het boardje Welkom in Provincie Zuid-Holland (Noordwijk) :+ . Ik dus maar ff naar huis bellen.

En ja hoor ik had zelfs nog bereik midden in de duinen terwijl alle ander netwerken het in dat gehele gebied gewoon niet werken, zelfs niet KPN.

Thumbs up voor Vodafone :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74239

Maeslant schreef op 27 juli 2003 @ 12:47:
Ik snap niet wat iedereen met orange heb.

Ik lees vaak dat het heel slecht is. Nee T-Mobile is lekker .. dat heeft echt in de randstad zelfs kut bereik. Maarja iedereen moet het zelf maar weten, ik ben tevreden met orange en kpn.
Ik weet niet hoe je er bij komt, maar ik heb met t-mobile zowel in utrecht (woon) als in amsterdam (werk) echt prima bereik, sowieso veel beter dan O2 wat ik hiervoor had (ik hoef bij mijn ouders idd niet meer naar een raam te lopen om te bellen |:( ). KPN en Vodafone zijn altijd wel de beste maar T-mobile heeft ben stukken beter gemaakt volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb eigenlijk overal bereik met Vodafone, woon zelf in Stiens (vlakbij Leeuwarden) waar het bereik volledig is. En zelfs in plaatsen tussen de bossen in (Vledder, vlakbij Steenwijk) heb ik perfect bereik.

Van Meppel -> Groningen heb ik ook perfect bereik (Was in verkeerde trein gestapt en heb bijna voordurend aan de tel gehangen) en van Meppel -> Leeuwarden ook.

Tja voor de rest richting Apeldoorn ook altijd bereik gehad :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30107

Woon zelf in zeeuws vlaanderen met eigenlijk alle providers redelijk bereik overal behalve orange laat het soms afweten. Enige probleem wat ik hier wel eens heb dat mijn mobiel overschakeld naar een belgisch netwerk omdat hij de sterkste zoekt en aangezien al die masten vlak bij de grens staan wil je wel eens wat meer geld kwijt zijn aan een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47071

In Hilversum heb ik met Vodafone uitstekend bereik. Overal eigenlijk wel :)

Zelfs ik me huis als ik me telefoon onder de lakens stop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:38

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Probeer T-mobile eens in almere en je gaat toch schikbarend achetruit met bereik (kan ook aan de phone liggen T68i)

maar als ik dan naar schier ga daar had ik vroeger geen bereik en nu weer wel.... 8)7

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Wordt de ontvangst ook niet een beetje bepaald door het type telefoon die je hebt !

Ik heb namelijk ooit eens een tv programma gezien , waar ze naar de veluwe gingen en dat sommige telefoons nog 1 km verder bereik hadden dan andere !

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 10:14
DGTL_Magician schreef op 27 July 2003 @ 12:48:
Wat ik in de vakantie heb gemerkt was dat bereik in NL met Vodafone bijna overal tiptop in orde is. Maar op het moment dat je in Duitsland komt je echt in de grote plaatsen moet zijn. Als je dan weer in Belgie of Luxemburg komt heb je in ieder klein gat weer tiptop bereik.
Dekking in het buitenland hangt af van welke roaming partner je gebruikt, daar staat Vodafone NL helemaal los van. Of bedoel je het vodafone netwerk in die landen? In Duidsand zou het best kunnen kloppen, omdat men daar nooit heeft gestreeft naar een echte landelijke dekking, in verband met het grote oppervlak van het land.

Arnhem & Nijmegen uit ervaring:
- Vodafone --> prima in orde (zowel binnen als buiten)
- T-Mobile --> goed in orde (weinig tot geen dekking binnen in supermarkten)
- 02 --> redelijk tot matig (weinig dekking op de KUN=universiteit)
- Orange --> redelijk tot goed
Wordt de ontvangst ook niet een beetje bepaald door het type telefoon die je hebt !

Ik heb namelijk ooit eens een tv programma gezien , waar ze naar de veluwe gingen en dat sommige telefoons nog 1 km verder bereik hadden dan andere !
Dat is zeker zo, wordt vaak vergeten. Ook geven toestellen als nokia vaak eerder meer 'streepjes', waardoor de gebruiker de indruk zou kunnen krijgen dat het toestel een beter bereik heeft dan een ander, zegt natuurlijk weinig.

[ Voor 38% gewijzigd door waslijn op 27-07-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Dreamer

Foutje

Heb t-mobile in Breda goed bereik alleen in dikke betonnen huizen niet. Voor de rest heb ik bijna altijd bereik waar ik ook kom. of tewel zeer tevreden

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op 27 July 2003 @ 12:48:
Excuse me ? For your information:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=de&net=vi&x=0&y=0&z=0&frame=map
O2

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=de&net=ma&x=0&y=0&z=0&frame=map
Vodafone D2

Wat is beter ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 30107 schreef op 27 juli 2003 @ 12:58:
Woon zelf in zeeuws vlaanderen met eigenlijk alle providers redelijk bereik overal behalve orange laat het soms afweten. Enige probleem wat ik hier wel eens heb dat mijn mobiel overschakeld naar een belgisch netwerk omdat hij de sterkste zoekt en aangezien al die masten vlak bij de grens staan wil je wel eens wat meer geld kwijt zijn aan een telefoontje.
en als je hem nou gewoon eens lockt op de nederlandse provider die je wilt hebben?
/me deelt natuurlijk graag in de winst die deze tip je oplevert >:)

edit: mijn ervaring dan maar even.
regio eindhoven.

kpn en vodafone: uitstekend, niets op aan te merken. zelfs dekking in bunkers

o2: dekking net iets minder, maar stukken goedkoper bellen dus mijn favoriet

t-mobile: matige dekking, maar meestal wel voldoende.

orange: heeft hier in de dutchtone tijd zo'n slechte naam opgebouwd (nagenoeg geen bereik toen) dat ik niemand ken die nu met orange belt*. dus over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen.

*=ik ken ze vast wel, maar niet dat ik weet

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 27-07-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

ik woon net aan de grens van duitsland (noord-limburg), en ik heb ongeveer iedere operator nu gehad: telfort, vodafone, orange, ben (t-mobile) alleen kpn niet. telfort was over het algemeen goed, vodafone lang niet altijd (had eigenlijk verwacht dat die wel goed zou zijn), orange is hier zwaar kut, en ben net zo. dus als je in noord limburg, in de grensgebieden woont zou ik voor telfort gaan, deze is ook nog goedkoper dan vodafone en het bereik is beter. maar als je over heel nederland kijkt vind ik vodafone weer beter. keus blijft moeilijk. als alternatief heb ik altijd 2 simkaarten bij: telfort en vodafone: dan ben ik altijd bereikbaar.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik heb 'Automatisch netwerkzoeken' ook uitgezet op mijn telefoon. In de grensstreek maakt het niet uit welk netwerk je hebt... er is altijd wel een keer als je het ding in je broekzak hebt dat hij het netwerk kwijtraakt - als het ding in je broekzak zit heeft hij toch altijd minder ontvangst - en dan wil ik niet met torenhoge rekeningen voor bellen via een Duits netwerk krijgen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hoe zit het trouwens in België? (aangezien hier ook Belgische tweakerts zitten)

De paar keer dat ik in België ben geweest (alleen autosnelweg) sprong Mobistar er duidelijk uit. Proximus en vooral Base bleven achter en met Mobistar had ik 95% van de tijd 4 v.d. 5 streepjes (5 v.d. 5 op een Nokia) ontvangst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Je kan van O2 zeggen wat je wilt, maar ze geven op de site wel precies aan in welke plaatsen er zendmasten zijn geplaatst! Dat is toch wel handig om te zien. Zelf heb ik dus O2 in Leusden ( bij Amersfoort). O2 doet t hier best goed, zijn ook nog masten bijgeplaatst.
Waar o2 wel steken laat vallen is het stuk in de trein tussen Baarn en Hilversum. Dan heb je gewoon 7 min geen bereik. Je gaat dan wel tussen de bomen enzo, maar toch. Ik heb ze dr al over gemeeld, en ze zouden het doorgeven aan de afdeling....

Voor info: http://www.online.o2.nl/overo2/netwerk/o2/zendmasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Duncan schreef op 27 July 2003 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
O2

[afbeelding]
Vodafone D2

Wat is beter ? 8)7
Um, ik kan er nix aan doen. Mijn pa heeft prepaid Vodafone en ik heb Vodafone abbo en met beide praktisch geen bereik. Soms 1 streepje, soms niks. Ik zat in de eifel tegen belgie en luxemburg aan. Ik heb ook al eens bij Enschede vlak over de grens in een hotel gezeten en ook binnen en buiten geen bereik gehad in Duitsland.

Dit geld niet alleen voor Vodafone D2, maar ook voor de Roaming Partners. Ik heb bij E-Plus, Vodafone D2, L P&T en Proximus gezeten. Allemaal daar in dat dorpje. Het dorp lag zelf op een bergje op 560 meter hoogte en ik moest buiten bebouwd gebied gaan staan met mijn telefoon richting het open veld om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 65861 schreef op 27 July 2003 @ 23:44:
Je kan van O2 zeggen wat je wilt, maar ze geven op de site wel precies aan in welke plaatsen er zendmasten zijn geplaatst! Dat is toch wel handig om te zien. Zelf heb ik dus O2 in Leusden ( bij Amersfoort). O2 doet t hier best goed, zijn ook nog masten bijgeplaatst.
Waar o2 wel steken laat vallen is het stuk in de trein tussen Baarn en Hilversum. Dan heb je gewoon 7 min geen bereik. Je gaat dan wel tussen de bomen enzo, maar toch. Ik heb ze dr al over gemeeld, en ze zouden het doorgeven aan de afdeling....

Voor info: http://www.online.o2.nl/overo2/netwerk/o2/zendmasten
Zij zijn ook eerlijk over plekken waar ze geen dekking hebben. Bij het kleine plaatsje Bocholtz in Limburg geeft de kaart op GSMWorld een klein wit plekje aan. Bij Orange, wat er nog een slechtere dekking heeft (2 streepjes buitenshuis O2 versus helemaal niks buitenshuis bij Orange) is dat gedeelte Limburg gewoon blauw :(

Ik heb ze gemaild, en ik hoop dat er echt serieus naar die mail gekeken wordt... Niemand heeft toevallig een mailadres van een network engineer/planner daar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

KPN heeft een whitespot hier in dronten waar ik woon, altijd slecht signaal als ik thuis zit
ook zijn er in de polder plaatsen waar het gesprek weg kan vallen als je in de auto zit.

heeft wel voordelen want de gsm is van de baas en die wil ik zo weinig mogelijkspreken als ik thuis zit... hihi

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

T-Mobile heeft slecht bereik zo'n beetje overal waar ik kom.

Elst(Gld.): veel plekken met slecht bereik, vooral binnenshuis
Groningen: Binnenstad is bereik echt slecht, in winkels kun je niet bellen. En in winkelstraat vaak ook niet, dan moet je naar de andere kant lopen voor 1 streepje bereik.
Twello: binnen matig tot slecht bereik
Arnhem/Nijmegen: Binnenbereik slecht.

Kortom T-Mobile niet nemen als je goed bereik wilt hebben. Stap daarom per 1 augustus over op Vodafone >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ik heb sinds een week KPN (Hi-30 abbo), en overal waar ik kom heb ik een supergoed bereik (100%), behalve op het stuk tussen Zwolle en Assen

(* Anoniem: 7998 gaat in Groningen studeren en gaat dus ongeveer elke week treinen tussen Ede en Groningen :))

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 28-07-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Zelf woon ik ook in O-Z-Limburg. Ik heb alleen wat problemen als ik van Kerkrade/Herzogenrath naar Hoensbroek rijd (binnendoor via Brunssum) op het stukje nabij Kerkrade. En in een gebouw in de buurt van het crematorium, maar ja het gebouw is dan ook van staal...

Ervaringen in de rest van het land:

Vianen: ontvangst binnen: nul, buiten: matig (en dat voor het midden van het land)
Heeg (Friesland), midden tussen de koeien: matig

Ervaringen buitenland:
België: ok
Egypte: ok
Duitsland: ok

Provider: Orange.
Ik ben dus best tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nulnulnix op 28-07-2003 12:50 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
DGTL_Magician schreef op 27 July 2003 @ 23:48:
[...]

Um, ik kan er nix aan doen. Mijn pa heeft prepaid Vodafone en ik heb Vodafone abbo en met beide praktisch geen bereik. Soms 1 streepje, soms niks. Ik zat in de eifel tegen belgie en luxemburg aan. Ik heb ook al eens bij Enschede vlak over de grens in een hotel gezeten en ook binnen en buiten geen bereik gehad in Duitsland.

Dit geld niet alleen voor Vodafone D2, maar ook voor de Roaming Partners. Ik heb bij E-Plus, Vodafone D2, L P&T en Proximus gezeten. Allemaal daar in dat dorpje. Het dorp lag zelf op een bergje op 560 meter hoogte en ik moest buiten bebouwd gebied gaan staan met mijn telefoon richting het open veld om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren.
Wat heeft dit dan met Vodafone te maken :? . Het was schijnbaar een dorpje waar geen van de operators een goede dekking te bieden inclusief Vodafone D2. Je hebt daar dan met geen enkele telefoon/operator goede dekking.

EDIT: De buitenlandse dekking heeft helemaal NIETS met je nederlandse operator te maken, afegezien van het feit dat je vaak iets korting krijgt bij een eventueel thuisnetwerk kun je altijd zelf het beste netwerk kiezen. Als ik lees belgie: ok, bedoel je dan dat het thuisnwerk ok is, anders is het nogal loze informatie!

[ Voor 15% gewijzigd door waslijn op 28-07-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Als je zo gaat beginnen:
T2, O2 (Telfort) om er maar een paar te noemen zijn ook géén nederlandse operators! KPN, die wel!
Orange zit over de hele wereld en vaak kun je alleen met operators alleen op het eigen netwerk bellen, ook in het buitenland. Ander operators hebben contracten... En vaak zijn het dan ook nog eens dochterbedrijven. Dus wie is het moederbedrijf? Dan is het logisch dat dochter gebruik kan maken van moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Duncan schreef op 27 July 2003 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
O2

[afbeelding]
Vodafone D2

Wat is beter ? 8)7
Raar.. in het buitenland heb je bij O2 keuze uit meerdere lokale netwerken. Het lijkt me sterk als al die netwerken daar bij elkaar alsnog zo'n slecht berijk geven. Ik geloof ook echt niet dat de lokale bewoners in Duitsland 5 netwerk-aanbieders hebben om pas overal te kunnen bellen. :o
Mijn ervaringen met O2 in het buitenland is goed. Dit jaar ben ik op vakantie geweest in Denemarken en had ik vrijwel overal de keuze uit minstens 3 netwerken. Ik gebruikte telkens DK Mobilix wat overal berijk heeft waar ik ben geweest.
In Frankrijk, vorig jaar, was ik op vakantie in klein mini-plaatsje. Ik had erg zwak berijk (2/5 strepen), maar er viel mee te bellen. Weinig/nooit mee gemaakt dat ik geen berijk had.
Trouwens, T-mobile prepaid heeft in Luxemburg geen berijk. :X

Mijn ervaringen met O2 in Nederland (Gelderland vooral) zijn goed. Vaak matig berijk, maar dat maakt opzich niks uit. Ik heb eigenlijk maar één keer gehad dat ik naar buiten moest gaan om te bellen in één of ander vaag bos-restaurant.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 28-07-2003 13:30 . Reden: gldlnd ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:24
Ik heb persoonlijk ervaringen met T-mobile, KPN en Telfort/O2.
Met deze providers heb ik de meeste ervaring in Brabant:

KPN

In het algemeen een erg goede dekking, bijna geen blind spots en de geluidskwaliteit is ook goed :).

Telfort/O2

Dit is een absolute ramp, slechte geluidskwaliteit vaak wegvallend verbindingen en een zeer matige dekking. Heb in bossen hier in de omgeving bijna volle bak met zowel t-mobile als KPn maar telfort heeft dan geen ontvanst meer :(

T-mobile

Over deze provider ben ik zeer tevreden (naast de dekking ook de prijs kwaliteit verhouding), ze hebben zeer veel masten geplaatst en de dekking is bijna overal volle bak (zeker binnen de bebouwde kom). Ook in de trein is het ontvangst vrij goed. Alleen in het centrum van Tilburg zijn er een paar kleine witte plekken in oa de v&d. Verder is de dekking in het buitengebied ook goed!

Buitenland:

Mobistar (België)

Deze provider heeft ook op het platteland van België een goed bereik en de kwaliteit is ook goed te noemen. Zelfs als de signaalsterkte wat minder is, blijft de verbinding in stand. Voor België is dit DE aanrader.

Proximus (België)

Ook deze provider is goed, maar naar mijn idee een slagje minder dan Mobistar qua bereik, verder is deze wat duurder voor me persoonlijk, maar het is een goede tweede.

Base (belgië)

Dit is de telfort van België.. Een slecht bereik (viel op de autosnelwegen verschillende keren weg), de kwaliteit is wel in orde, maar de dekking is helaas een stuk slechter dan bij mobi* en proximus.

Orange (Frankrijk)

Het bereik in Frankrijk is vergeleken met Nederland en Belgiê een stuk minder, maar Orange is samen met SFR de beste provider te noemen. Meestal is er wel bereik en ook de kwaliteit van de verbinding is goed. Maar het is wel een stukje minder vergeleken met Nederland.

SFR (Frankrijk)

Hetzelfde als Orange, een redelijk goede dekking en ook de kwaliteit is in orde. Net zoals alle Franse providers redelijk wat witte vlekken.

Bouygues (Frankrijk)

Dit is in Frankrijk de derde en minste provider. In de grote steden en langs snelwegen niet slecht, maar valt in het 'binnenland' als eerste weg. Wel is het voor de meeste Nederlanders de goedkoopste provider (icm KPN&T-mobile).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 14:17
Ik heb zelf orange. Ik vind het bereik vrij goed. Vanaf het begin was er in ons dorpje goed bereik. Dit is alleen nog maar verbeterd. Grote voordelen zijn natuurlijk de bundels. Waaruit je kan bellen en sms en wappen. Nu ze ook Share hebben is het helemaal feest. Ik zit nu nog te wachten op MMS. Dat schijnt nog alleen onderling bij orange te kunnen.

Dekking in de buurt hier (Maasland/ Maassluis) is echt goed. Binnenhuis 6/7 streepjes. Buitenhuis de volle 7/7. In de kas dat afgelegen ligt moet ik het doen met 4/7 maar ook dan kan ik gewoon normaal bellen.

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken. Als ik gewoon met vrienden met orange bel is het veel helderder en duidelijker dan met kpn. Bij T-mobile hoor ik steeds een hoop ruis.

Ook hierzo een zeer tevreden klant van Orange.

The Future is bright, the future is Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Nulnulnix schreef op 28 July 2003 @ 13:16:
Als je zo gaat beginnen:
T2, O2 (Telfort) om er maar een paar te noemen zijn ook géén nederlandse operators! KPN, die wel!
Orange zit over de hele wereld en vaak kun je alleen met operators alleen op het eigen netwerk bellen, ook in het buitenland. Ander operators hebben contracten... En vaak zijn het dan ook nog eens dochterbedrijven. Dus wie is het moederbedrijf? Dan is het logisch dat dochter gebruik kan maken van moeder.
Het gaat erom dat je in Nederland zelf alleen gebruik kan maken van het netwerk van je eigen operator. In het buitenland, kan je elk netwerk pakken. De telefoon pakt automatisch een netwerk, tenzij je een speciale sim-kaart hebt waarmee je goedkoper kan bellen in het buitenland, die pakt automatisch het 'thuisnetwerk' maar daar betaal je extra voor.

Als je dus gaat roepen dat je dekking in het buiteland slecht is, dan kan dat aan het desbetreffende netwerk liggen. Je kan dan andere netwerken proberen. Als die ook slecht presteren, zit je waarschijnlijk op een locatie waar geen een operator het voor elkaar krijgt of het rendabel vind een goede dekking te bieden. Op die plek heb je dan met zowel Vodafone/KPN/O2/Orange/T-Mobile geen goede dekking, je kan dan niet een van de eigen providers daar de schuld van geven. Is het nu duidelijk wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor wie alle roaming-afspraken tussen providers wil checken: www.gsm.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31

slaay

Natuurbeleven.com

Oscar Mopperkont schreef op 28 July 2003 @ 12:41:
T-Mobile heeft slecht bereik zo'n beetje overal waar ik kom.

Elst(Gld.): veel plekken met slecht bereik, vooral binnenshuis
Groningen: Binnenstad is bereik echt slecht, in winkels kun je niet bellen. En in winkelstraat vaak ook niet, dan moet je naar de andere kant lopen voor 1 streepje bereik.
Twello: binnen matig tot slecht bereik
Arnhem/Nijmegen: Binnenbereik slecht.

Kortom T-Mobile niet nemen als je goed bereik wilt hebben. Stap daarom per 1 augustus over op Vodafone >:)
LOL jij ook al? Sevenum en omgeving geen tot minimale dekking. Dat wil zeggen wanneer je bij iemand op zolder voor het raam staat heb je net dekking!
Volgens het kaartje van t-mobile:
Afbeeldingslocatie: http://www.t-mobile.nl/images/corporate/wie_is_tmobile/cor_443x528_nederland.gif
Zou er optimale dekking zijn, de gebieden met lichtgrijze vakken hebben minimale dekking. Maar helaas klopt dit kaartje volgens T-mobile niet.. :|

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Sorcerer8472 schreef op 28 juli 2003 @ 00:28:
Zij zijn ook eerlijk over plekken waar ze geen dekking hebben. Bij het kleine plaatsje Bocholtz in Limburg geeft de kaart op GSMWorld een klein wit plekje aan. Bij Orange, wat er nog een slechtere dekking heeft (2 streepjes buitenshuis O2 versus helemaal niks buitenshuis bij Orange) is dat gedeelte Limburg gewoon blauw :(

Ik heb ze gemaild, en ik hoop dat er echt serieus naar die mail gekeken wordt... Niemand heeft toevallig een mailadres van een network engineer/planner daar? ;)
Die kaartjes op GSMWorld kloppen dan ook voor geen meter. Kijk even naar de kaart van O2 op GSMWorld, dan zou O2 nog beter dan KPN en Vodafone moeten zijn. NOT!

Denk dat dit betrouwbaarder is:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/content_dekking_abonnement.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
DataBeest schreef op 28 July 2003 @ 13:24:
[...]

Raar.. in het buitenland heb je bij O2 keuze uit meerdere lokale netwerken. Het lijkt me sterk als al die netwerken daar bij elkaar alsnog zo'n slecht berijk geven. Ik geloof ook echt niet dat de lokale bewoners in Duitsland 5 netwerk-aanbieders hebben om pas overal te kunnen bellen. :o
Mijn ervaringen met O2 in het buitenland is goed. Dit jaar ben ik op vakantie geweest in Denemarken en had ik vrijwel overal de keuze uit minstens 3 netwerken. Ik gebruikte telkens DK Mobilix wat overal berijk heeft waar ik ben geweest.
In Frankrijk, vorig jaar, was ik op vakantie in klein mini-plaatsje. Ik had erg zwak berijk (2/5 strepen), maar er viel mee te bellen. Weinig/nooit mee gemaakt dat ik geen berijk had.
Trouwens, T-mobile prepaid heeft in Luxemburg geen berijk. :X

Mijn ervaringen met O2 in Nederland (Gelderland vooral) zijn goed. Vaak matig berijk, maar dat maakt opzich niks uit. Ik heb eigenlijk maar één keer gehad dat ik naar buiten moest gaan om te bellen in één of ander vaag bos-restaurant.
Volgens mij begrijp je me verkeerd: O2 op het kaartje is O2 Duitsland, niet O2 Nederland. Als het goed is kan je met O2 Nederland ook gebruik maken van het Duitse Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik heb Orange en daarvoor Vodafone en KPN gehad. KPN blijft toch het beste netwerk. Vooral ook omdat de dekking in gebouwen en tunnels zeer goed is.

Vodafone heeft binnen vaak niet zo'n goede dekking. Tegenwoordig zijn alle netwerk wel redelijk goed / goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op 29 July 2003 @ 17:44:
Ik heb Orange en daarvoor Vodafone en KPN gehad. KPN blijft toch het beste netwerk. Vooral ook omdat de dekking in gebouwen en tunnels zeer goed is.

Vodafone heeft binnen vaak niet zo'n goede dekking. Tegenwoordig zijn alle netwerk wel redelijk goed / goed.
Zijn die kaartjes van GSM world niet te vertrouwen dan? Dan is het zeker gebasseerd op wat de provider vertelt over hun dekking.

edit:

sorry voor de dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 29-07-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 55212 schreef op 29 July 2003 @ 17:44:
[...]

Zijn die kaartjes van GSM world niet te vertrouwen dan? Dan is het zeker gebasseerd op wat de provider vertelt over hun dekking.
Klopt... En in grote lijnen klopt dat meestal wel. De dekking gaat dan alleen over buitenshuis bellen trouwens, behalve bij kaarten waar ook minimale dekking wordt aangegeven, zoals bij T-Mobile.

Bij O2 klopt het trouwens wel, vergeleken met mijn ervaringen: Er is een klein wit plekje bij Bocholtz, enige plek waar ik in Limburg soms geen dekking had... Bij Orange daarentegen was het daar wel blauw, terwijl Orange echt helemaal niet te vinden was :(

Trouwens dik pluspunt voor Orange: Stedelijk is het heel goed geregeld. Was gisteren in Utrecht, en in de Bijenkorf daar was Orange de enige waarmee je goed kon bellen. KPN had ook nog wel 'een streepje' door een mast aan de overkant van de straat, maar dat zou toch wat moeilijker bellen worden denk ik :D

Orange had op elke verdieping zo'n 2 antennetjes hangen. Ook in de V&D (en ik neem aan ook omringende winkels)... Daar hing op ELKE VERDIEPING een antennetje :D (op de begane grond ook naast de Orange shop, vlak voor de roltrap btw ;))

O2 en Vodafone hebben het ook goed voor elkaar in Hoog Catharijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/diversen/utrecht-hc-5.jpg
Antennetje van O2 ;)

KPN heeft er maar twee rondstralertjes hangen...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/diversen/utrecht-hc-3.jpg

T-Mobile en KPN hebben in de binnenstad nog een paar microcelletjes (heel kleine antennetjes op straathoeken) hangen. De andere operators doen het in de binnenstad met gewone antennes op daken (allemaal goede dekking btw :))
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/t-mobile/tm-utrecht-2.jpg
Kleintjes zijn van T-Mobile, de grote zwarte van KPN. Boven de Diddl-winkel btw :D

Courtesy of http://www.xs4all.nl/~atron/gsm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: dat wil ik ook wel. van meerdere aanbieders een antenne aan mijn huis. echt mega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 29 July 2003 @ 18:04:
offtopic: dat wil ik ook wel. van meerdere aanbieders een antenne aan mijn huis. echt mega!
Zou ik ook wel willen als ik ZEKER wist dat het gezond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

T-mobile(toen nog BEN) in Zeeland, vlissingen in de wijk paauwenburg. Zeer slecht bereik. Vaker geen dan minimaal. Dit was 2 jaar geleden tot een jaar geleden. Heb nu o2 en heb overal goed bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 55212 schreef op 29 July 2003 @ 18:06:
[...]

Zou ik ook wel willen als ik ZEKER wist dat het gezond was.
Even heel duidelijk: Dit zijn antennes die maar een paar tientallen (hooguit honderden) milliwatt maximum per telefoon die ermee belt uitzenden... Totaal zou zo'n dingetje maar 8 telefoons tegelijk aankunnen ofzo...

Maar dan nog is het de vraag of het wel gezond is als je dag en nacht bij zo'n dingetje in de buurt bent... Bellen met een telefoon blijft in ieder geval nog steeds vele malen ongezonder dan tegenover of naast een zendmast wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Al sinds begin Ben (nu T-Mobile) gehad hier in Almere. Sindsdien niets anders gehad.
Buitenhuis in heel randstad en groot aantal andere steden/dorpen volop ontvangst. Ook in tunnels, metro enz. prima ontvangst. Alleen aan rand van Nederland (oosten en zuiden) wil het ontvangst buitenhuis wel eens wegvallen. Maar dat komt dan ook overeen met de kaartjes van hen.

Binnenhuis werkt het ook prima, alleen in sommige gevallen, dus erg afhankelijk van wijk/positie/dichtheid van bebouwing, wil het wat minder zijn. In gebouwen waar flink wat staal of beton verwerkt zit en geen antenne of mast in buurt staat hoef je niet te rekenen op volledige ontvangst (maar altijd wel voldoende om mee te bellen).

==

Hiervoor ook Telfort (O2) gehad, dat was een stuk minder. Valt het buitenhuis nog reuze mee, loop je winkels of huis binnen dan valt geregeld ontvangst voor grotendeels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

iemand hier ervaringen met Orange in de regio Gouda?

En evt regio Nunspeet/harderwijk?

Zit te denken om een SPV te kopen, maar zit nog een beetje met die dekking van Orange.
Weet namelijk dat die behoorlijk bagger was toen ze nog D* waren....

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sinds een paar dagen heb ik vodafone >:) En het bereik is duidelijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan van T-Mobile :)

Heb nu bijna overal vol of goed bereik. Maar dit wil niet zeggen dat ook Vodafone niet zijn zwakkere plekken kent. Bij mijn vriendin thuis heb ik zwak en sterk wisselend bereik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 15:59

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik heb T_mobile, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Zelf mijn bootreis van Harlingen naar Terschelling had ik bij wijze van spreken de hele reis kunnen doorbellen. :D

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Operator: T-Mobile
Plaats: Delft, Den Haag en Leiden

In deze steden is de ontvangst prima in orde. In hogere gebouwen soms wat zwak signaal binnen, maar eigenlijk altijd bereik. Treintraject Leiden -> Den Haag levert wel een probleem op. Tussen Voorschoten en Den Haag zit een flink "gat" in de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

ik heb orange..

volop bereik hier in zutphen,.,.,
alleen in de trein flipt ie een beetje als je naar deventer en zwolle gaat..
vergaat het wel goed.. heb een topic geopent mede over orange wie kan mij helpen.
[url][/url]2 verschillende vragen over gsm.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 48293 op 05-08-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mijn ervaringen in Nederland:

Vodafone: vrijwel overal top-ontvangst, heb nog nooit gemerkt dat het slecht was in ieder geval.

Dutchtone: prima ontvangst, ook in het noorden van het land (waar ik woon), alleen zodra je binnen bent word het toch een stuk minder. Nadeel van GSM1800 denk ik.

O2 (toen nog telfort): 3 keer niks. Hier vlak onder groningen had ik buiten net ontvangst, en binnen kon ik het wel vergeten. Ook onderweg of in grote steden vaak genoeg klote dekking. Alleen in de randstad was het goed. Echt schandalig...

Ik gebruik nu Debitel Vodafone trouwens... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
OMG! Heb de hele rit Utrecht-Zwolle-Groningen-Leeuwarden-Zwolle goede ontvangst met O2 :o Maar 1x verloor hij heel eventjes contact met het netwerk voor een paar seconde, maargoed, toen had ik hem ook niet naast het raam ofzo :P

Heb een paar keer als O2 zwakker binnenkwam even gescand naar netwerken en maar één keer stond Orange er niet bij. Alle providers zijn nu dus echt wel heel goed :)
Kan me nog herinneren dat je vroeger ergens tussen Utrecht-Zwolle niet meer kon bellen met de KPN(!!!)... Nu kun je bijna overal bellen :)

Over Orange gesproken trouwens... ik zag in de V&D in Groningen ook al picocells hangen :o
Alleen in de kelder is dat eigenlijk echt nodig, maar blijft een leuk gebaar :P Ze vinden dekking in winkels blijkbaar erg belangrijk vinden :o

Heeft iemand een idee waarom de minimum ontvangen signaalsterkte bij T-Mobile 3 dBm hoger ligt dan bij O2? Ik snap namelijk niet waarom die bij O2 lager is; als je verbinding te zwak is kapt de zendmast de verbinding terwijl je theoretisch dan soms nog gewoon kunt bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Waslijn schreef op 28 July 2003 @ 13:41:
[...]

Het gaat erom dat je in Nederland zelf alleen gebruik kan maken van het netwerk van je eigen operator. In het buitenland, kan je elk netwerk pakken. De telefoon pakt automatisch een netwerk, tenzij je een speciale sim-kaart hebt waarmee je goedkoper kan bellen in het buitenland, die pakt automatisch het 'thuisnetwerk' maar daar betaal je extra voor.

Als je dus gaat roepen dat je dekking in het buiteland slecht is, dan kan dat aan het desbetreffende netwerk liggen. Je kan dan andere netwerken proberen. Als die ook slecht presteren, zit je waarschijnlijk op een locatie waar geen een operator het voor elkaar krijgt of het rendabel vind een goede dekking te bieden. Op die plek heb je dan met zowel Vodafone/KPN/O2/Orange/T-Mobile geen goede dekking, je kan dan niet een van de eigen providers daar de schuld van geven. Is het nu duidelijk wat ik bedoel?
Daar vergis jij je toch echt. In Egypte heb ik slechts de keuze uit 2 netwerken (w.o. mobinil en de ander ben ik ff kwijt). Ik kan dus alleen uit die 2 kiezen, terwijl ook in Egypte meer dan 2 providers aktief zijn!
Volgens mij geldt voor het buitenland: of er is een contract tussen een lokale provider, danwel het is een dochterbedrijf (Mobi Nil ìs een dochter van Orange) of je zit bij het moederbedrijf zelf (hoewel deze daar best een andere naam kan hebben).

In mijn geval heb ik gebruik gemaakt van beide providers welke alletwee zeer nauwe banden hebben met Orange (dochters dus en feitelijk dus wel onder noemer van Orange vallen)!
Orange is een vrij groot telecom bedrijf over de hele wereld en bel ik met een dochter van Orange en ik heb slechte verbinding, aan wie ligt het dan?

Bij andere, in NL actieve, providers liggen de contracten anders en kun je wellicht idd elk netwerk kiezen.

Dus wat jij zegt klopt ook niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
O, als je wilt zien waarmee je kunt bellen in het buitenland moet je even kijken op de site van je provider, of in dit lijstje op Roaming Partners klikken bij je eigen provider (klopt meestal wel, maar soms niet 100%): http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml

[edit]
Ga er maar vanuit dat die niet helemaal klopt... O2 zegt dat je met alle Australische netwerken kunt bellen, maar GSMWorld noemt alleen Optus... Zo zijn er nog wat verschillen, maargoed, het is indicatief... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-08-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Sorcerer8472 schreef op 05 augustus 2003 @ 16:09:

Over Orange gesproken trouwens... ik zag in de V&D in Groningen ook al picocells hangen :o
Alleen in de kelder is dat eigenlijk echt nodig, maar blijft een leuk gebaar :P Ze vinden dekking in winkels blijkbaar erg belangrijk vinden :o

Heeft iemand een idee waarom de minimum ontvangen signaalsterkte bij T-Mobile 3 dBm hoger ligt dan bij O2? Ik snap namelijk niet waarom die bij O2 lager is; als je verbinding te zwak is kapt de zendmast de verbinding terwijl je theoretisch dan soms nog gewoon kunt bellen :/
Ze vinden het belangrijk niet voor paal te staan als iemand in de V en D orange shop een abbo afsluit en dan geen bereik heeft. :-) Ze moeten dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56847

Operators: T-Mobile, Orange, O2, Tele2, KPN, Vodafone
Plaats: Culemborg

Voor alle providers is het ontvangst gewoon goed, al zijn Vodafone en KPN toch wel toppers, zeer kort gevolgd door T-mobile en daarna o2 en de rest. Ze hebben van de week gsm antennes op de kerktoren geplant, maar die werken nog niet, dus ik denk dat binnenkort bereik in de stad nog net iets beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32991

Sorcerer8472 schreef op 05 August 2003 @ 16:09:
Nu je het zegt :) Ik was daar laatst en toen zag ik tot mijn grote verbazing ineens volle bak bereik van T-Mobile, waar het ontvangst daar vroeger altijd wegviel. Waar hangen die picocells precies? Ik heb wel rondgekeken, maar zag niks helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 32991 schreef op 05 August 2003 @ 21:54:
[...]

Nu je het zegt :) Ik was daar laatst en toen zag ik tot mijn grote verbazing ineens volle bak bereik van T-Mobile, waar het ontvangst daar vroeger altijd wegviel. Waar hangen die picocells precies? Ik heb wel rondgekeken, maar zag niks helaas....
Afbeeldingslocatie: http://130.161.35.22/~sorcerer/download/sites/got/picocell.jpg
Zo zien ze eruit :P Gewoon ronde dingetjes dus... Als je binnenkomt via de ingang aan de markt zie je er meteen eentje hangen ongeveer in het midden, zo'n 5 meter van de ingang af...

Of die dingen mede door T-Mobile gebruikt worden of of er aparte T-Mobile picocellen bijhangen weet ik niet. Aan de overkant van het plein (tegenover het gemeentehuis of wat dat ding met die trappen ook is) staat trouwens een T-Mobile antenne heel opzichtig in het midden op één van die gebouwen :P

SnD: Maak eens een foto :P Aan het type antenne kun je meestal zien van welke operator ze zijn. Ik heb nog nooit gezien dat meerdere operators één antenne delen, dus het zal waarschijnlijk maar om één operator gaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Soo hey! Als je tussen de duinen staat in Scheveningen kun je alle Engelse operators ontvangen :D
Als je in de tunnel na Rotterdam zit kun je alleen heel zwakjes Vodafone Nederland ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op 07 August 2003 @ 16:11:
Soo hey! Als je tussen de duinen staat in Scheveningen kun je alle Engelse operators ontvangen :D
in hoeverre het natuurkundig mogelijk is dat dat signaal helemaal de noordzee over gaat weet ik niet,
maar heel veel passagiersschepen hebben antennes aan boord van de netwerken van de landen waartussen ze varen, dus het zou kunnen dat je het opgepikt hebt van een ferry ofzo. (weet niet of die daar vaak te vinden zijn btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 70162 schreef op 07 August 2003 @ 17:53:
[...]

in hoeverre het natuurkundig mogelijk is dat dat signaal helemaal de noordzee over gaat weet ik niet,
maar heel veel passagiersschepen hebben antennes aan boord van de netwerken van de landen waartussen ze varen, dus het zou kunnen dat je het opgepikt hebt van een ferry ofzo. (weet niet of die daar vaak te vinden zijn btw)
Hoe kom je erbij dat schepen antennes van operators aan boord hebben? :?
Klinkt een beetje onzinnig en is volgens mij volkomen onzin. En als het al zo is zullen ze geen grote sectorantennes aan boord hebben en hoogstens alleen picocellen die maar een aantal tientallen meters bereik hebben...

Natuurkundig is het heel goed mogelijk: je hebt geen obstakels meer ertussen :)
Uiteraard kun je niet op die netwerken inloggen omdat de masten meer dan 35 km weg liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op 07 augustus 2003 @ 18:01:
[...]

Hoe kom je erbij dat schepen antennes van operators aan boord hebben? :?
Klinkt een beetje onzinnig en is volgens mij volkomen onzin. En als het al zo is zullen ze geen grote sectorantennes aan boord hebben en hoogstens alleen picocellen die maar een aantal tientallen meters bereik hebben...
ik weet in ieder geval zeker dat stena line daar plannen voor had, en volgens mij zijn die intussen ook wel uitgevoerd. wat voor antennes weet ik ook niet
Natuurkundig is het heel goed mogelijk: je hebt geen obstakels meer ertussen :)
Uiteraard kun je niet op die netwerken inloggen omdat de masten meer dan 35 km weg liggen.
aha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88332

ik heb een tijdje vodafoon gehad en dat beviel me hier (in hellevoetsluis 40 km van r'dam) zeer goed qwa berijk... daarna ben ik naar telfort overgestapt :), ik was er zeer over te streken want de kostten van telfort waren 1 van de laagste, vooral in de daluren ;) ...

Na eeb lange tijd van telfort te hebben genoten heb ik de overstap naar dutchtone gemaakt... bellen kon je wel maar ik was absoluut niet tevreden over de service en kwailitiet van belkaarten want er was er eens 1tje slecht weggekrast en konden we de code niet goed zien :(, dus hebben we 8 minuten op de helpdesk lopen bellen om meer pogingen te krijgen...

Dutchtone haalde toen ook geld van mijn beltegoed af zonder dat ik daarvoor gebelt had, dat was ongeveer 3 euro en stond de teller meteen op nul :(! Ze mogen bij orange nu wel zeggen ''the future is bright, but our wallet isn't'' Daarom neem ik nooit meer orange!

Ik zit nu dus bij O2 en ben daar zeer over te spreken, leuke sms aanbiedingen enzo, laatst kreeg ik ook zonder dat ik het wist 5 euro beltegoed extra op m'n belkaart :D, daar was ik ook zeer over te streken... bellen met o2 gaat nog steeds goed en ik blijf bij dit netwerk: gewoon lekker goedkoop zonder gezeik! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 12:39
Twee weken geleden een weekje op de Veluwe vertoefd. Ik Orange en mijn vriendin T-Mobile. Nou ik had beter mijn GSM thuis kunnen laten, want voor het klokkie erop had ik net zo goed een horloge om kunnen doen. Geen ontvangst! In Apeldoorn lukt het dan nog een klein beetje, maar in Harderwijk, Nunspeet en dergelijk gaten kun je het wel vergeten. Dit terwijl T-mobile totaal geen moeite met de regio heeft. Perfect ontvangst.

Ik woon overigens in de randstad (Zoetermeer), waar ik geen problemen heb met Orange. Maar als het niet verbeterd is voordat ik mijn abbo kan verlengen, dan zoek ik wel een andere provider (helaas!).

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61583

Operator: Vodafone
Plaats: hele land maar vooral Utrecht
Kwaliteit: vaak niet kunnen bellen (als de verbinding er is dan redelijk).
Gebruik: i.v.m. werk.

Operator: Telfort/O2
Kwaliteit: best wel goed (genoeg)
Gebruik: privé

Operator: Dutchtone/Orange
Kwaliteit: zeeeer slecht (ook de facturen kloppen niet en slechte helpdesk
Dutchtone ca. 1/2 jaar niet meer gebruikt na indienen klacht.
Gebruik: privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er is me iets opgevallen, en ik denk dat ik weet waarom de meningen over o2/telfort zo verdeeld zijn in het algemeen:

mijn zus heeft tele2 (o2 netwerk dus), en een nokia 3410.
ik heb o2 en een siemens s55.

maar het valt me keer op keer op dat als ik redelijk bereik heb, dat zei dan nauwelijks tot helemaal geen bereik heeft.
alleen als mijn bereik echt 4/5 streepjes is (buitenshuis dus) heeft zij ook normaal bereik.

maakt het toestel dan zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 61583 schreef op 07 August 2003 @ 18:26:
Operator: Vodafone
Kwaliteit: vaak niet kunnen bellen (als de verbinding er is dan redelijk).
Gebruik: i.v.m. werk.
Hmm dit is vreemd ik heb ook Vodafone en in Utrecht heb altijd vol bereik... En nooit problemen dat ik niet kan bellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door koos.d op 07-08-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 70162 schreef op 07 August 2003 @ 18:39:
er is me iets opgevallen, en ik denk dat ik weet waarom de meningen over o2/telfort zo verdeeld zijn in het algemeen:

mijn zus heeft tele2 (o2 netwerk dus), en een nokia 3410.
ik heb o2 en een siemens s55.

maar het valt me keer op keer op dat als ik redelijk bereik heb, dat zei dan nauwelijks tot helemaal geen bereik heeft.
alleen als mijn bereik echt 4/5 streepjes is (buitenshuis dus) heeft zij ook normaal bereik.

maakt het toestel dan zoveel uit?
Toestel kan veel uitmaken, maar tegenwoordig zou elk toestel OK moeten zijn...
Anyway, de Nokia 3210, om die maar eens te noemen, was echt een rottoestel :/
Had geen ontvangst terwijl andere foons 2 streepjes hadden, vooral bij 1800 MHz-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61583

DeXToR_122 schreef op 07 August 2003 @ 18:47:
[...]

Hmm dit is vreemd ik heb ook Vodafone en in Utrecht heb altijd vol bereik... En nooit problemen dat ik niet kan bellen ;)
m'n ca. 30 collega's hebben ook allemaal vodafone en klagen ook.. maar wij hebben wel een abbonnemts vorm met verkorte kiesnummers, groepbellen etc.. Noem je dat ook een vpn?

Heb inmiddels ook al een ander toestel gehadt wat dus niet helpt..

Mijn probleem is dat als ik bel ik het toestel gewoon niet hoor overgaan en probeert dan ook geen verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

heb zelf kpn , woon in capelle aan den ijssel (naast rotterdam).
ervaringen kpn heeft hier het minste dekking (geloof het of niet) binnen huis op de benede verdieping soms helemaal geen dekking tot net op boven verdieping redelijk

vriend van mij woont in andere kant van capellen en ook zijn dekking is niet over naar huis te schrijven met kpn

verder wel tevreden met kpn in andere delen van het land en algemeen kwa dekking.

na kpn is 02/telfort het slechst kwa dekking.

t-mobile heeft in capelle de beste dekking naar mijn ervaring daarna orange en vodafone die ongeveer gelijk zijn kwa dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

vraagje:

Zit te denken over aanschaf van SPV met Orange.
Maar zit nog een beetje met hun dekking....

Iemand die kan aangeven hoe hun dekking in/rond Gouda/Rotterdam is?

En op de veluwe? (Harderwijk/nunspeet)

En evt ook nog Zeeland.

Zelf nu 2 jaar T-mobile
nergens over te klagen.(Gouda+Zeeland+veluwe)
Alleen binnen af en toe slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4012

Postcode 1051 in huis. T-Mobile en Orange zijn slecht, rest is OK. Als het abo is afgelopen hoop ik dat Telfort leuke aanbiedingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik woon in Z-Limburg, vlak naast Valkenburg in plaatsje Sibbe. Hier in de straat is er totaal geen ontvangst met KPN (geen netwerk, tenzij je op zolder voor een open raam staat met de telefoon omhoog gehouden). Telfort hetzelfde verhaal. Dutchtone ligt eraan (de ene keer kun je net bellen, de andere keer net niet). Vodafone heeft vorig jaar een mast geplaatst hier in de buurt en dit is het enige netwerk waarmee je hier normaal kunt bellen. Bij de andere neterken heb je vaak nog beter ontvangst op de Belgische netten (Proximus en Mobistar) dan met de eigen provider (en als je dan gebeld wordt en je kijkt niet meteen naar het netwerk, is dat best duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
RoyPh schreef op 08 August 2003 @ 15:20:
Ik woon in Z-Limburg, vlak naast Valkenburg in plaatsje Sibbe. Hier in de straat is er totaal geen ontvangst met KPN (geen netwerk, tenzij je op zolder voor een open raam staat met de telefoon omhoog gehouden). Telfort hetzelfde verhaal. Dutchtone ligt eraan (de ene keer kun je net bellen, de andere keer net niet). Vodafone heeft vorig jaar een mast geplaatst hier in de buurt en dit is het enige netwerk waarmee je hier normaal kunt bellen. Bij de andere neterken heb je vaak nog beter ontvangst op de Belgische netten (Proximus en Mobistar) dan met de eigen provider (en als je dan gebeld wordt en je kijkt niet meteen naar het netwerk, is dat best duur).
Hoeveel inwoners heeft Sibbe? Als het er genoeg zijn kan er denk ik vrij snel een mast worden geplaatst als je even klaagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik woon in Kampen, en heb hier vrijwel altijd goed bereik met O2. Da's ook niet gek, want hier op de flat staan antennes van O2, Vodafone en KPN :)

Alleen in de trein Zwolle - Deventer valt hij bij Olst soms weg. Ook in de trein naar Emmen is het bereik bij Ommen zwaar klere (bossen...). In Enschede heb ik ook een plek waar binnenshuis geen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Sibbe (met het dorpje Ijzeren erbij) heeft ongeveer 1500 inwoners, waarbij een gedeelte net wel ontvangst heeft en een gedeelte niet. Ik heb toen ik nog bij KPN zat wel geklaagd en er waren toen al meerdere klachten. In November 2002 zou er een antenne in Valkenburg bij het Casino geplaatst worden (in vogelvlucht ongeveer 1 km afstand, maar dat ligt weer op de Cauberg en dat is de andere kant van de heuvel), maar ik heb toen totaal geen verschil gemerkt (weet eigenlijk niet zeker of die antenne er wel gekomen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mja RoyPh, met O2 is hier in de buurt een zelfde geval... Er staat een antenne op zo'n 1,5 km afstand, maar hij gaat bellen via een sterker (maar ook zwak) signaal op zo'n kleine 5 km afstand. Beetje absurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb T-mobile, in Ede werkt het prima....meeste andere plaatsen ook.
MAAR! in bijvoorbeeld: Bennekom (dorp net naast Ede, nee niet zo heel erg klein) TOTAAL geen bereik...echt heel irritant.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik woon in oud-beijerland (onder rotterdam) en ik heb hier met O2 en vodafone ervaring.
Met O2 heb ik op mn kamer 4/4 streepjes, en in de woonkamer(eronder!) heb ik geen ontvangst meer. Dat zal wel komen omdat de muren van ons huis vri jdik zijn want bij andere mensen heb ik er geen last van.
Dit is trouwens met een sendo S200

Vodafone is het redelijk. Ik heb hier met vodafone 2/4 streekjes ontvangst, maar dan wel overal in het huis. Ook dit is met de Sendo S200.
Met een nokia 6310i heb ik hier 2 streekjes, maar dat is dan van de 2/7!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Klagen bij ons is denk ik zinloos (te weinig mensen). Ik denk dat de beste oplossing zou zijn als iedereen zou overstappen naar Vodafone (het enige netwerk met bereik bij ons). Zij zijn in de omgeving ook hard aan het werk geweest om het bereik beter te krijgen overal. De andere providers merken het dan wel als de klanten opeens vertrekken. Ik heb nu sinds januari een Debitel abonnement (Vodafone netwerk) met behoud van mijn oude nummer (dat ik dus vroeger bij KPN had) en ben sindsdien al twee keer gebeld door medewerkers van KPN wat de reden van mijn vertrek was en dat ze weer een aanbieding voor me hadden om terug bij hun een abonnement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mja, maar als iedereen weggaat hebben ze geen reden meer om die antennes er neer te planten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb m'n vaste KPN weggedaan en vervangen door een mobiel abo. Dit is Vodafone geworden, aangezien ik alleen met KPN en Vodafone ook in huis kan bellen en Vodafone een betere aanbieding had met 300 belminuten per maand.
De 1800 netwerk providers doen het bij mij thuis (Almere Buiten) allemaal slecht, maar nu moet ik zeggen dat elders in Almere juist Telfort beter werkte. Mijn ervaring is dat je met Vodafone en KPN de meeste kans maakt op goed bereik en bij de andere providers verschilt dat nogal per plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Leuk al die kaartjes van dekkingen van de aanbieders zelf.
En gôh wat zijn ze eerlijk door aan te geven dat er op sommige plekken minder bereik is.
Is er niet ergens een database waar gebruikers zelf bereiken, of juist het ontbreken ervan bijhouden. Komt me niet onbekend voor dit eens eerder gezien/gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
buxx schreef op 09 August 2003 @ 22:43:
Leuk al die kaartjes van dekkingen van de aanbieders zelf.
En gôh wat zijn ze eerlijk door aan te geven dat er op sommige plekken minder bereik is.
Is er niet ergens een database waar gebruikers zelf bereiken, of juist het ontbreken ervan bijhouden. Komt me niet onbekend voor dit eens eerder gezien/gehoord te hebben.
Daarvoor is dit topic min of meer een beetje :)
Ik heb ooit een database gezien, maar die was echt extreem onbetrouwbaar en momenteel ook heel erg verouderd. Zal nog eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

philipnorth schreef op 08 augustus 2003 @ 12:08:
Iemand die kan aangeven hoe Orange's dekking in/rond Gouda/Rotterdam is?
En op de veluwe? (Harderwijk/nunspeet)
om mezelf maar eens te quoten ;)

orange gebruikers hier die hier wat over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:07
StratoFarmer schreef op 09 August 2003 @ 21:11:
Ik heb T-mobile, in Ede werkt het prima....meeste andere plaatsen ook.
MAAR! in bijvoorbeeld: Bennekom (dorp net naast Ede, nee niet zo heel erg klein) TOTAAL geen bereik...echt heel irritant.
Nou ik woon aan de noordkant van Ede (kernhem) en daar hebben mijn maten die t-mobile/O2 hebben dus totaal geen ontvangst.

Ik heb zelf met vodafone/kpn wel goede ontvangst, nooit problemen en verder op de veluwe ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45
hier in egmond heeft :

kpn goed bereik, 2 abo's. nooit gezeur mee

vodafona idem, 1 abo.

orange : 10 x nix, net 1 streepje en als je tel dan over gaat en je pakt 'm op, verplaatsing dus, valt 't signaal al weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Sorcerer8472 schreef op 09 August 2003 @ 23:00:
[...]Daarvoor is dit topic min of meer een beetje :)
Ik heb ooit een database gezien, maar die was echt extreem onbetrouwbaar en momenteel ook heel erg verouderd. Zal nog eens kijken :)
Is er niet vanuit GOT een database op postcode, provider en bereik problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

buxx schreef op 10 August 2003 @ 20:35:
[...]

Is er niet vanuit GOT een database op postcode, provider en bereik problemen?
zou op zich te maken moeten zijn lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Heeft niet zo gigantisch veel zin, op postcode, aangezien het mogelijk is dat je in de ene straat 5 streepjes hebt en in de volgende straat alweer 2...

Trouwens, het helpt wel om met een headset te bellen :) Dan valt je gesprek een stuk minder snel weg, ook op plekken waar de ontvangst heel slecht is, omdat je hoofd er niet meer tussen zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Dus niet op postcode, op een andere manier dan om erachter te komen of nog meer mensen in hetzelfde gebied problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
buxx schreef op 10 August 2003 @ 22:23:
Dus niet op postcode, op een andere manier dan om erachter te komen of nog meer mensen in hetzelfde gebied problemen hebben?
Het heeft gewoon geen zin... het is veel te wisselend per provider... het beste wat je kunt geven is een algemeen beeld, maar dat kan al heel erg verdraaid zijn als je bijvoorbeeld op een plek woont waar Orange slechte dekking heeft terwijl de rest van die plaats gewoon goed bedekt is...

Radiogolven zijn niet zomaar te temmen wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

De beste optie is gewoon om een prepaid SIM te kopen van het netwerk dat je wil gebruiken. Die kosten over het algemeen zo rond de € 15 en dan kan je gewoon een tijdje overal kijken waar jij wil weten hoe de dekking is. Bij Orange en T-Mobile mag je die € 15 ook nog eens helemaal opbellen, want je krijgt er hetzelfde bedrag aan beltegoed voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 17:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik woon zo goed als op de grens met duitsland in Glanerbrug.

KPN: redelijk tot goed
Vodafone: redelijk tot goed
Orange: slecht tot niet
T-mobile: slecht tot niet
O2: slecht tot niet
D2: redelijk tot goed (is ongeveer net zo sterk als KPN hier :o)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 82206 schreef op 11 August 2003 @ 00:29:
De beste optie is gewoon om een prepaid SIM te kopen van het netwerk dat je wil gebruiken. Die kosten over het algemeen zo rond de € 15 en dan kan je gewoon een tijdje overal kijken waar jij wil weten hoe de dekking is. Bij Orange en T-Mobile mag je die € 15 ook nog eens helemaal opbellen, want je krijgt er hetzelfde bedrag aan beltegoed voor terug.
Mee eens, al kun je op exotische vakanties (in Nederland :+) toch nog wel eens teleurgesteld raken (zelfs door KPN/Vodafone), maar dat hou je toch altijd... Loop een heuvel op en zie daar is je ontvangst weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Orange, altijd super. :) Woon op de duitse grens. In de rest van 't land en in 't buitenland ook perfect. Ik zweer bij orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

jep schreef op 11 augustus 2003 @ 01:45:
Orange, altijd super. :) Woon op de duitse grens. In de rest van 't land en in 't buitenland ook perfect. Ik zweer bij orange.
en wat valt er dan onder de rest van t land? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hiero Zevenbergen-West in West-Brabant:
- KPN en Vodafone zijn gewoon goed
- O2, T-Mobile en Orange zijn bagger

KPN en Vodafone zitten op een mast die hier vlakbij staat; O2, T-Mobile en Orange zitten op een mast die net te ver weg staat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 2 Laatste