Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Bij pos init enter ik als luchthaven EHAM en erboven m'n positie, maar om de een of andere reden zijn de coordinaten van elke luchthaven die ik invoer verkeerd....

Ik gebruik airac 0304 voor pic767 (zoals in de faq staat) en in de map FMCWP\Navdata staan de coordinaten van EHAM wel juist...
Iemand gelijkaardige problemen of zouden dit de problemen zijn met de fmc in bepaalde ongebruikelijke omstandigheden zoals pmdg zei??

EDIT: Na nog wat verschillende luchthavens geselecteerd te hebben lijkt het me een soort afrondingsfout:
Meestal heb je iets zoals: Nxx°xx,x Exxx°xx,x en voor het getal achter de ° komt er op de luchthavens die ik tot hiertoe getest heb ofwel 0 ofwel 60, wat al een redelijk serieuze afwijking is (vooral als je het omzet in kilometers)

Misschien verduidelijkt dit screenshot wat:

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 23:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ah deze is een stukje "kleiner" dus..Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:10:
Degene die in Eindhoven zou landen was een An-225, die op de screenshots een An-124
Ik heb met deze trouwens een probleem dat ik de lucht niet in kom... ook met een snelheid boven de 200 kts.. wat doe ik nou fout?
[ Voor 6% gewijzigd door Mavvie op 04-08-2003 00:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
Na nog eens gezocht te hebben op 'decimal' stond de oplossing ook op avsim forum, maar ik had me er al rot gezocht op 'wrong position', etc, maar daar vond ik niets op
edit: sorry voor de 2 posts achter elkaar, ik had beter de eerste geedit

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 00:23 ]
Iets meer flaps geven en als je het goed doet moet hij rond de 180 kts wel los komenEvil M@V schreef op 04 August 2003 @ 00:13:
[...]
Ah deze is een stukje "kleiner" dus..
Ik heb met deze trouwens een probleem dat ik de lucht niet in kom... ook met een snelheid boven de 200 kts.. wat doe ik nou fout?
Maar neem wel een lange baan want hij heeft aardig wat nodig.
Want het is geen cessna waar je in vliegt.
Hopelijk komt er nog wel een MOOIE An 225Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:10:
Degene die in Eindhoven zou landen was een An-225, die op de screenshots een An-124
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 04-08-2003 00:30 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dit heb ik bij alle vliegtuigen, iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
JA dat is wel minder maar je moet ook rustig een bocht nemen , want inderdaad als je het te snel doet dan heb je dat probleem wel .Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:30:
[...]
Heb ik al gemerkt tijdens het taxieen, iedere bocht dacht ik dat dat ding ging kantelen
Maar ik heb even een vraagje zijn hier mensen die die AIRCRAFT.CFG kunnen aan passen.
Zo dat je een vliegtuig wel de juiste vlieg eigenschappen krijgt .
Schijnt zich alleen voor te doen bij een Creative Soundblaster Live.
Koop ik voor eens in mijn leven alles helemaal origineel (FS9 en PMDG) en dan werkt de sound gewoon niet
Alleen Creative schijnt hier wat aan te kunnen doen.Sleepie schreef op 04 August 2003 @ 01:15:
Is er al een oplossing gevonden voor het geluidsprobleem met de PMDG onder FS9 ?
Schijnt zich alleen voor te doen bij een Creative Soundblaster Live.
Koop ik voor eens in mijn leven alles helemaal origineel (FS9 en PMDG) en dan werkt de sound gewoon niet
Stonden wat vliegeigenschappen in de Readme volgens mij of was het de Install.txt?Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:58:
Zaten de vliegeigenschappen niet in de .air-file??
Da's mooi klote danDutchCommando schreef op 04 August 2003 @ 01:18:
Alleen Creative schijnt hier wat aan te kunnen doen.
Verwijderd
Ik denk dat Blackhole meer de flight dynamics bedoelt (of toch niet?), de manier waarop je vliegtuig op je bewegingen reageert (nerveus, sloom, snel,...)Evil M@V schreef op 04 augustus 2003 @ 01:27:
[...]
Stonden wat vliegeigenschappen in de Readme volgens mij of was het de Install.txt?
ja dat bedoel ik ook .Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 01:34:
[...]
Ik denk dat Blackhole meer de flight dynamics bedoelt (of toch niet?), de manier waarop je vliegtuig op je bewegingen reageert (nerveus, sloom, snel,...)
I have now replaced the previous service update with a new one.
You may download this if you wish.
NOTE: This service update is identical to the previous update except that it contains improvements to the licensing system to make thigns a bit easier on those who have been having some problems with the install kikcing back their license.
Additionally- it contains an updated set of models to remove the rudder hard over- and it also fixes the left engine no-start anomaly that was experienced by some users.
In addition- this version installs a Cold and Dark scenario for you to try if you feel adventurous!
TO RUN THIS SERVICE UPDATE:
==============================
(I'm going to say this here- anyone taking bets on how long until the first "I can't get this to work cuz I didn't read the directions?" post will be? I'm betting within 20 minutes... )
1) You should also download and run the PMDG 737 REMOVE TOOL that I have written for your convenience. It will completely remove your 737NG installation so that you can make a fresh start of it. The NG remove tool will also remove your liveries- so be careful!
2) Reinstall from the Release Version Installers
3) Run this new Service Update 1 file.
For anyone who has written to support@ during the past 24 hours- I'll get to you. Paul is out of town and it is a one man show today- and i've been engrossed in the SU1.....
Robert S. Randazzo
Precision Manuals Development Group
www.precisionmanuals.com
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp worden de belangrijkste zaken in je air-file vastgelegd (aantal motoren, soort motoren,...) en de details meer in je aicraft.cfg...quote: SDKAircraftname.air Contains the aircraft’s flight model.
Aircraft.cfg Specifies which model, panel, sound, texture, and kneeboard components to use, as well as certain aircraft-specific parameters.
Alles wat je nodig hebt om in je aicraft.cfg te knoeien: http://projekt.pinknet.cz...aftcontainersdkfs2002.pdf
Vincere Per Belli
die staat bij mij nu als achtergrondVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:26:
Wel een mooie ''foto'', even klikken en plaatje is stuk mooier![]()
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Euhmpf, is dit een foto?Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:26:
Wel een mooie ''foto'', even klikken en plaatje is stuk mooier![]()
[afbeelding]

Zeker wel een 'foto' vanuit FS200x!Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 10:38:
[...]
Euhmpf, is dit een foto?Kan toch moeilijk een screenshot vanuit FS2002 of FS2004 zijn
Alhoewel ik nu wel voor het eerst de jet stream achter de motoren zie. Nieuw effectje?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nee is niet nieuw hoor dat zit al een tijdje in fotoshop456 schreef op 04 August 2003 @ 10:53:
[...]
Zeker wel een 'foto' vanuit FS200x!
Alhoewel ik nu wel voor het eerst de jet stream achter de motoren zie. Nieuw effectje?
En btw zo bijzonder is die foto toch ook weer niet
Eerst dus naar Tromso gevlogen;

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?themaxter schreef op 03 augustus 2003 @ 00:30:
Ik heb opeens ook wat vreemde problemen met FS 2004, ik heb geen cockpit meer voor me, zelfs als ik hem aanzet in het menu, gaat het beeld wel omhoog, maar het vlak eronder wordt dan zwart
Dit heb ik bij alle vliegtuigen, iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Verwijderd
Verwijderd
gewoon je fs9.cfg deleten (of renamen) en fs9 starten. Dan begin je weer met een schone config van fs. alles wel ff opnieuw instellen... . zeker active cam geinstalleerd en er weer afgehaald?
Verwijderd
Kwaliteit screenshots is niet super (*kijk zuchtend naar z'n pc

Progging FMC at EDDM

Push-back

Starting engines

Engines running

Taxiing to 26L

V1...Rotate...V2

Left turn to Mun VOR

Climinbg to FL350

Hier dacht ik dat ik VRMM nog ging halen zonder stop

Leveled at FL350

Flightplan aangepast voor een tussenstop @ OMDB

Heading to OMDB

Owja, ik ben aan het vliegen op vatsim met FS9 en het werkt perfect

Ik denk dat jullie dezelfde hebben. rdluca heeft echter anistrophic filtering aan waardoor het er minder blurry uitziet.Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 16:20:
De repaint van die snowflake lijkt mij ook niet de beste repaint, die van rdluca ziet er veel beter uit, waar heb je hem soms van?
Verwijderd

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Benner trouwes van overtuigd dat het door IETS (lees: add-on) komt en niet door me systeem/driverinstellingen. Maar ik ben er nog steeds niet over uit.

Hey heb je ook al zo'n rudder die de weg kwijt isrdluca schreef op 04 August 2003 @ 19:47:
ENTC-PAFA (Fairbanks Alaska). Met de PMDG over de noordpool zonder fratsen tegen te komen, das een meevaller
idd
Nope, volgens mij hebben ze het met de postkoets verstuurt vanuit de states
Maarja, als ik de pics van FS2004 zie
Verwijderd
Of FSScene of LAGO Mesh, maar denk dat laatsteVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:46:
Mensen, hoe zit het eigenlijk met de beruchte "Blurry textures" die we kennen van FS2002.
Benner trouwes van overtuigd dat het door IETS (lees: add-on) komt en niet door me systeem/driverinstellingen. Maar ik ben er nog steeds niet over uit.

Deed laatst een verse install en na installering van bovenstaande kreeg ik blurry textures, ground textures met name, textures van A/C,Scenery(vliegvelden) was wel goed

deze heb ik net gemaakt. vond ik wel aardig:rdluca schreef op 04 August 2003 @ 21:10:
[...]
iddEne livery wel, andere weer niet (XRA) vage boel. Maar hij vliegt prima dus die patches kunnen wachten.
[...]
Nope, volgens mij hebben ze het met de postkoets verstuurt vanuit de states![]()
Maarja, als ik de pics van FS2004 ziedan mogen ze van mij er nog wel een maandje over doen

Hoe zit dat eigenlijk met die wolken, dit is niet om jou Jos, maar ik vind het voorbeeld nogal sterk.jos_zwa schreef op 04 August 2003 @ 21:23:
[...]
deze heb ik net gemaakt. vond ik wel aardig:
[afbeelding]
Die wolken pic's die je steeds van FS9 zit zijn toch veel te overdreven en overdadig ?? Of sta ik daar alleen in ??
Dat bedoel ik dusjos_zwa schreef op 04 August 2003 @ 21:23:
[...]
deze heb ik net gemaakt. vond ik wel aardig:
[afbeelding]

Das mijn mening voorlopig ook nog ff, mischien dat FSW iets goeds kan doenrdluca schreef op 04 August 2003 @ 21:34:
[...]
Dat bedoel ik dusDie wolken en die rare kleuren, sorry maar ik vind het spuuglelijk
[ Voor 19% gewijzigd door Ensinker op 04-08-2003 21:36 ]
Probeer 't ook eens zou ik zeggen
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd

Al een hele eind opgeschoven, momenteel boven Iran

Top of descend

Perzische Golf:

Dubai by night:

Dubai comes closer

Final turn, gears out, flaps 30

Een beetje scheef

Glideslope en localizer captured:

Fifty, forty, thirty

Ieder is van boord, klaar om te hertanken

Dit beestje is weer vol, klaar om naar VRMM te vertrekken

Ik geef je gelijk als je naar de screenshots kijkt zijn er maar een paar dat je zegt van goh dat ziet er wel veel beter uit. Probeer echter FS2004 eens voor jezelf en het ziet er echt beter uit. Je krijgt het op een of andere manier niet goed op een screenshotrdluca schreef op 04 August 2003 @ 21:10:
Nope, volgens mij hebben ze het met de postkoets verstuurt vanuit de states![]()
Maarja, als ik de pics van FS2004 ziedan mogen ze van mij er nog wel een maandje over doen
Die foto van Jos vind ik idd ook behoorlijk overkill en eigelijk lelijk. Maar die screenshots die jij weer poste met die blauwe lucht is echt super in FS2004Gilly schreef op 04 August 2003 @ 21:25:
Hoe zit dat eigenlijk met die wolken, dit is niet om jou Jos, maar ik vind het voorbeeld nogal sterk.
Die wolken pic's die je steeds van FS9 zit zijn toch veel te overdreven en overdadig ?? Of sta ik daar alleen in ??

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Eindelijk boven land: de kust van Oman. De verder route voert over Oman, Verenigde Arabische Emiraten, Iran, Turkije, de Zwarte Zee, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland.

Oman

Step-climb naar Flightlevel 350

Iran

Iran

De Noordkust van Turkije

Roemenië

Roemenië

Hé een TCAS alert?

Aha, het is een Boeing 767-300ER van Royal Brunei

Hongarije, het Balaton meer

Nog een uurtje te gaan

Descending

Established on the localizer runway 25R

Gear down

Full landing config

Nog een paar seconden, na 9 uur en 37 minuten vliegen!

Touchdown!

Reversers, speedbrakes and brakes

Taxiing to gate A15

Gütenabend Frankfurt!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Gelukkig maar, na 9h37 zou ik daar iig flink pissig van worden
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gill Air klinkt leukerGilly schreef op 04 augustus 2003 @ 23:12:
AirGilly flight 1857 EHAM - LEIB
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd
Verwijderd
Ja hoorVerwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 00:00:
dat spel moet ik ook hebben, zal het goed draaien op een ti4200 64m ?
Verwijderd
Mijn screens zijn met een R9100 die dus minder is als je ti4200 en ik haal met 'normale' planes ongeveer 17-20 fps en pmdg rond de 13-14-15 fps...Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 00:00:
dat spel moet ik ook hebben, zal het goed draaien op een ti4200 64m ?
Minimale systeemeisen zijn volgens de doos CPU @ 450 mhz, 128 mb RAM en een video-kaart met 8mb memory. Alleen vermoed ik dat dit systeemeisen zijn voor 'Flight dia-show 2004'

@M_A_P:
Nog even wachten dus...As far as I'm concerned Fred is working on the tutorial to the FMC, that should help you a bit.
You also can find a basic FMC manual within FS9 folder. Please go to C:/.../FS9/PMDG. In the PMDG folder you will find another folder that contains the manual, just browse thru it, it is there for sure. I've had problems with finding it as well, just take your time and you'll find it. I hope this helps.
Regards,
Jacek Gawecki
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 08:49 ]
Verwijderd
De oudere versies van FS lopen niet zo soepel als deze.
Pak een kwast ....
Nee, zo erg boeit het me nou ook niet en deze aanpassing was redelijk eenvoudig te laten doen
Ja die is er (nog) niet, maar die van PIC en DF zijn vrijwel hetzelfde.Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 23:57:
Is er ergens een manual voor de FMC van de PMDG?! Ik kan 'm niet vinden bij de software van het vliegtuig..
[ Voor 34% gewijzigd door Ensinker op 05-08-2003 15:12 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Contact me at MSNVerwijderd schreef op 05 August 2003 @ 15:50:
Wie heeft FSUIPC 2.975 voor me? Ben iedere gulle gever bij voorbaat zeer dankbaar: leonbrouwer@hotmail.com
2.87 en 2.8 heb ik ook nog liggen..
[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 05-08-2003 16:24 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Volgende problemen doen zich voor:
A ) Fs2004 blokkeert alsmaar
B ) Display settings worden altijd als ik Fs2004 weer opstart ingesteld op default
C ) NOG blurry'er airports
D ) Héél traag (*systeem zie onder)
*Mijn systeem:
Pentium 4 2.4 Gigahertz
256MB RAM Geheugen
3D Prophet 9000 (Hercules - 128MB DDR RAM)
Format c:\Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 17:33:
Ik heb dus Flight Simulator 2004 gekocht en ik ben nogal ontgoocheld
B ) Display settings worden altijd als ik Fs2004 weer opstart ingesteld op default
*Mijn systeem:
Pentium 4 2.4 Gigahertz
256MB RAM Geheugen
Welke WIN versie..? Ook wel makkelijkVerwijderd schreef op 05 August 2003 @ 17:33:
*Mijn systeem:
Pentium 4 2.4 Gigahertz
256MB RAM Geheugen
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Wordt het niet eens tijd wat RAM erbij te prikken? 512MB is toch wel het minimum voor FS denk ik.Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 17:33:
*Mijn systeem:
Pentium 4 2.4 Gigahertz
256MB RAM Geheugen
Verwijderd
Tis nie zozeer dat 256Mb zo weinig is, ik heb het daar ook een tijdje mee gedaan.rdluca schreef op 05 augustus 2003 @ 18:08:
[...]
Wordt het niet eens tijd wat RAM erbij te prikken? 512MB is toch wel het minimum voor FS denk ik.
Ik denk eerder dat de 256Mb niet rechtvaardig is t.o.v. een 2.4gieg bakkie.
Maar eerlijk is eerlijk, 512Mb draait op me 1.4 ook heerlijker dan 256.
Hebben jullie dat trouwens ook.....na het afsluiten dat het verrekte lang kan duren voordat het systeem weer "fris" is? Als ik dit draadje opstart, dan issie nogal ff aan het schrijven enzo
Verwijderd
Gelijk heb je, daarom krijg ik donderdag aanstaande +512MB RAM, dus iets in de 700MB RAM. Dan is er tenminste al één probleem opgelost, hoop ikrdluca schreef op 05 August 2003 @ 18:08:
[...]
Wordt het niet eens tijd wat RAM erbij te prikken? 512MB is toch wel het minimum voor FS denk ik.
Verwijderd
Hehehe.....Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 18:17:
[...]
Windows 2000. Kheb gehoord dat XP beter is maar ja...
C: Format c:/s
Verwijderd
Trouwens, ander vraagje: Kan je ergens weather packets vinden voor FS2002 met 3D wolken zoals in FS2004?
Flight 1856

Ik wou is een Lnav / Vnav approach doen met deze bak, maar bij gebrek aan vrijheid om de FMC in te stellen
Verwijderd
Hmmm, ik heb dus een paar probleempjes...tommy6 schreef op 05 August 2003 @ 18:38:
Heb net FS2004 geinstalleerd, heb alles op ultra high staan en hij loopt een heerlijke 30FPS (radeon 9600 pro) op een resolutie van 1280x1024 (max van m'n TFT). Wat een mooi spel is dat zeg, heerlijk gewoon.
En altijd als ik FS2004 terug heropstart staan al mijn settings terug op default;
Reet...

Post is een paar screenshots tommy, kunnen we eens zien HOE goed jij wel FS2004 draait
Verwijderd
@Fly High: Heb ik ook altijd
Algemene vraag:
Over RAM, heb nu [schaammode]256MB SDRAM[/schaammode] maar is de overgang van 256DDR naar 512DDR vergelijkbaar met van 256SDR naar 512SDR qua vooruitgang?
Heb nu Athlon 1,4Ghz,256SDR,GF3TI. Ik weet dat DDR sneller is, maar het ging er mij om of het een goede investering is 256 erbij te gooien.
Ikzelf heb namelijk ook nogaltijd vrij slechte performance. Kan niet alles op high zetten met een PIV 2,26ghz, 512 MB PC2700, R9700Pro en Creative SB Audigy 2. Zeer vreemd, misschien moet ik toch maar eens een ander mobo kopen.
Verwijderd
Ik ben ook van 256SD naar 512 DDR gegaan. om nou te zeggen dat het SUPER was.....nou nee. Maar er zit zeker wel vooruitgang in. Alleen deze XP install is ondertussen zo'n 7 maanden oud en das way to old. Hij gedraagt zich nu weer als een SD systeempjeVerwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:01:
@Tourniquet: Echt super! Verhaal eromheen is ook gaaf, shots zijn ook super qua kwaliteit. Vermaakte me kostelijk met die serie.
@Fly High: Heb ik ook altijdAls ik FS afsluit moet de hele meute weer opgang komen
weet niet wat je er aan kan doen
Algemene vraag:
Over RAM, heb nu [schaammode]256MB SDRAM[/schaammode] maar is de overgang van 256DDR naar 512DDR vergelijkbaar met van 256SDR naar 512SDR qua vooruitgang?
Heb nu Athlon 1,4Ghz,256SDR,GF3TI. Ik weet dat DDR sneller is, maar het ging er mij om of het een goede investering is 256 erbij te gooien.
Ik kan je iig wel garanderen dat het "opgang komen" na FS een stuk rapper is dan met SD.
Ook start ik tijdens FS wel eens een progje/applicatie, dat gaat ook een stuk rapper.
Voor het geld hoef je het iig niet te laten knul.
Suc6 ermee!
Verwijderd
Persoonlijk denk ik dat je mobo maar een minimale factor is. Een ECS bordje presteert minstens net zo goed als een Abitje/Asusje of whatever. Performance verschillen zullen minimaal zijn, vooral met die retesnelle chipsetjes van tegenwoordig.DutchCommando schreef op 05 August 2003 @ 19:07:
@ RobinZartos2 installeer chipset drivers dat scheelde bij mij al aardig. Mag ik vragen wel mobo je hebt?
Ikzelf heb namelijk ook nogaltijd vrij slechte performance. Kan niet alles op high zetten met een PIV 2,26ghz, 512 MB PC2700, R9700Pro en Creative SB Audigy 2. Zeer vreemd, misschien moet ik toch maar eens een ander mobo kopen.
Ik zou eerder naar je driver/settings combo kijken. Een heel klein simpel iets kan de hele pret bederven. Weet er alles van af. Ikzelf zit nu nl ook te kloten. Het gaat
kutter dan me GF2MX tijd, terwijl ik nu toch bijna op Ti4600 speeds zit.

Verwijderd
Nog aan bart : Ik ken niet zoveel van al die soorten maar ik denk dat dat niet zoveel verschil uitmaakt of je nu SDR of DDR ram hebt. SDR is echter een vorige generatie. Ik denk toch dat als je appels met peren vergelijkt geen overeenkomst kunt besluiten. DDR is beter dan SDR. maar als je de vergelijking wilt weten is het hetzelfde want tenslotte vergelijk je één kilo veren met één kilo baksteen. Ik weet nu niet of ik nu zever vertel dus neem me niet kwalijk
Verwijderd
Nuja, je wilt dat ik een naald in een hooiberg zoek?Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:11:
[...]
Persoonlijk denk ik dat je mobo maar een minimale factor is. Een ECS bordje presteert minstens net zo goed als een Abitje/Asusje of whatever. Performance verschillen zullen minimaal zijn, vooral met die retesnelle chipsetjes van tegenwoordig.
Ik zou eerder naar je driver/settings combo kijken. Een heel klein simpel iets kan de hele pret bederven. Weet er alles van af. Ikzelf zit nu nl ook te kloten. Het gaat
kutter dan me GF2MX tijd, terwijl ik nu toch bijna op Ti4600 speeds zit.

Ik heb welleens aan mijn instellingen geprutst...
Weet ge wat, ik zal vanavond eens een screenshot posten.
Sluuu
Verwijderd
Je bent echt lui hè?!Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:17:
[...]
Nuja, je wilt dat ik een naald in een hooiberg zoek?![]()
Ik heb welleens aan mijn instellingen geprutst...
Weet ge wat, ik zal vanavond eens een screenshot posten.
Sluuu
Wat doe je eigenlijk op dit forum?
Je koopt een huis voor 300k, je hoort een raar geluidje......je koopt maar een nieuwe?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 19:24 ]
Zal er binnekort eens een paar opzetten. Heb je al een vlucht gesaved met je instellingen. Anders kan die ze inderdaad soms vergeten. Dus gewoon een vlucht aanmaken met jouw gewilde instellingen en dan saven. Als dit niet werkt is er toch iets anders gaande.Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 18:55:
[...]
Hmmm, ik heb dus een paar probleempjes...
En altijd als ik FS2004 terug heropstart staan al mijn settings terug op default;
Reet...![]()
Post is een paar screenshots tommy, kunnen we eens zien HOE goed jij wel FS2004 draait
Verwijderd
Oh, thxtommy6 schreef op 05 August 2003 @ 19:26:
[...]
Zal er binnekort eens een paar opzetten. Heb je al een vlucht gesaved met je instellingen. Anders kan die ze inderdaad soms vergeten. Dus gewoon een vlucht aanmaken met jouw gewilde instellingen en dan saven. Als dit niet werkt is er toch iets anders gaande.
Ik had het met mn vorige computer altijd heel erg. Was zwaaaar traag na FS2002. Was een P4 1,7Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 18:12:
[...]
Tis nie zozeer dat 256Mb zo weinig is, ik heb het daar ook een tijdje mee gedaan.
Ik denk eerder dat de 256Mb niet rechtvaardig is t.o.v. een 2.4gieg bakkie.
Maar eerlijk is eerlijk, 512Mb draait op me 1.4 ook heerlijker dan 256.
Hebben jullie dat trouwens ook.....na het afsluiten dat het verrekte lang kan duren voordat het systeem weer "fris" is? Als ik dit draadje opstart, dan issie nogal ff aan het schrijven enzo, terwijl ik me swapfile toch echt op een 2e fysieke schijf heb geflikkerd.
Die comp die ik nu heb, blijft maar een paar seconden schrijven/lezen whatever na een zware FS-sessie. (P4 2,8)
Dat zeg ik
Weet wel toen ik op mn oude comp van 256 naar 512 ging, dat ik een gigantische performace boost had voor FS2002. Dat was RDRAM.Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 19:01:
@Tourniquet: Echt super! Verhaal eromheen is ook gaaf, shots zijn ook super qua kwaliteit. Vermaakte me kostelijk met die serie.
@Fly High: Heb ik ook altijdAls ik FS afsluit moet de hele meute weer opgang komen
weet niet wat je er aan kan doen
Algemene vraag:
[ Voor 40% gewijzigd door Floppie op 05-08-2003 19:54 ]

http://semetrix.zerobarrier.nl/got/fs2004_probleem.gif
text is dus compleet onleesbaar wanneer ik naar beneden scroll

Dit probleem heb ik ook wanneer ik vanuit een game ff alt-tab doe dan is windows ook zo "mooi".
Hebben andere ATI bezitters hier ook last van? Oplossing? Ik zou graag wat willen lezen
[ Voor 7% gewijzigd door Semetrix op 05-08-2003 19:54 ]

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Welke Ati heb je en welke driver gebruik je.Semetrix schreef op 05 augustus 2003 @ 19:53:
Mensen ik heb zojuist het spel geinstalleerd. En loop tegen een probleem aan. Mijn ATI kaart heeft er echt zin an:
[afbeelding]
Dit probleem heb ik ook wanneer ik vanuit een game ff alt-tab doe dan is windows ook zo "mooi".
Hebben andere ATI bezitters hier ook last van? Oplossing? Ik zou graag wat willen lezen
Mja, maar mijn mobo (Asus P4S533) heeft een SiS chipset. Ik zal nog even met de drivers aankloten en anders dan word het toch een ander plankje!Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:11:
[...]
Persoonlijk denk ik dat je mobo maar een minimale factor is. Een ECS bordje presteert minstens net zo goed als een Abitje/Asusje of whatever. Performance verschillen zullen minimaal zijn, vooral met die retesnelle chipsetjes van tegenwoordig.
Ik had hier last van, na een week was het echter spontaan verdwenenSemetrix schreef op 05 August 2003 @ 19:53:
Mensen ik heb zojuist het spel geinstalleerd. En loop tegen een probleem aan. Mijn ATI kaart heeft er echt zin an:
[afbeelding]
Heb het ook.Semetrix schreef op 05 August 2003 @ 19:53:
[afbeelding]
Niet je scrollwheel van je muis gebruiken, maar gewoon de scrollbalk aan de zijkant. Dan gebeurt het niet.
Radeon 9800 @ 3.6 drivers
Dit topic is gesloten.