Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FanControl] CoolerMaster AeroGate II

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06
Ik ben voor mijn nieuwe systeem op zoek naar een coole fancontroller.
Minstens 2 fans op aan te sluiten, 2 temp. sensoren en LCD.
Nu vind ik de DigiDoc 5 niet zo mooi (en beetje duur) en toen kwam ik deze tegen:

Coolermaster AeroGate II
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/ad/aerogate_ii.jpg

http://www.coolermaster.c...tegory_id=4&product_id=58
http://www.systemcooling....News&file=article&sid=936

Zijn er al mensen die ervaring hebben met dit apparaatje?
Ik wil namelijk weten of hij de instellingen (RPM speed) opslaat en hoe hij in de praktijk werkt. Voor 49€ vind ik het een goed alternatief voor de DigiDoc :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Woei, dat is wel een heel stoer ding! >:)
Is 'ie al in Nederland te koop?

• Canis Lupus
Hij is bij MyCom te koop (blijkbaar niet elke winkel, moet je eerst ff checken)

DIt is de link: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=185

In de pricewatch kon ik hem ook nog niet vinden :( Wie heeft er al zo'n apparaat?
En zijn er nog andere winkels in Nederland waar hij wordt verkocht?

[ Voor 13% gewijzigd door Canis Lupus op 25-07-2003 11:02 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik had 'em net ook al gevonden bij MyCom, maar ze hebben daar ook de CM Musketeer en die is ook wel cool.
Overigens zijn ze allebei niet bij de gemiddelde MyCom te koop. :(

Verwijderd

Ziet er echt stukken beter uit dan de Digidoc !

• Canis Lupus
Heb net naar MyCom gebeld, en het panel komt pas weer in de loop van volgende maand binnen :( Nou ja, misschien dat ik hem dan nog wel koop...

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
sjek www.laupro.nl/ia ;) weliswaar duurt t wat langer totdat je m hebt, maar wel tegen een strakke prijs!

..::System Specs::..

• Canis Lupus
Tekn0z schreef op 25 juli 2003 @ 13:03:
sjek www.laupro.nl/ia ;) weliswaar duurt t wat langer totdat je m hebt, maar wel tegen een strakke prijs!
Hey, da's een goede tip! Eens kijken wat ze allemaal gaan inkopen. Thanx! (en de MyCom had ze toch voorlopig niet op voorraad...)

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 08:50
Ik zat ook toevallig naar deze te kijken omdat deze volgens mij mooi past in mijn Lian-Li 6089A Case (met deurtje dus...) zonder dat ik moet gaan zagen.

Weet iemand hoe veel de knopjes precies uitsteken?

[ Voor 1% gewijzigd door TSS_Droopy op 27-07-2003 23:53 . Reden: ***typo*** ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Vanaf de 29e hebben ze 'em in Alkmaar, dus dat wordt weer in m'n slaapzak voor de deur liggen... :)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Update:
Ze zijn vandaag pas in het centrale magazijn aangekomen, dus aan het einde van de week zijn ze in de meeste filialen wel te koop.
Vindt verder niemand dit stoer ofzo?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij zag ik er al een bij funprice (weet niet zeker0). Best een lelijk ding trouwens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:54
Prijs maakt haast niet uit of halen bij mycom of voor 2 euro minder exc. verzendkosten kopen bij laupro, ik ga heb misschien kopen icm met een Chieftec MX-01BLD-S alleen ik zou willen weten of de aerogate II niet te ver uitsteekt

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb 'em eindelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/PICT19041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/PICT19051.jpg

Mega stoer apparaat! :)

Sorry voor deze kick...

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Tekn0z schreef op 25 juli 2003 @ 13:03:
Ik vindt 45 euro toch iets strakkers dan 47 euro hoor, IA's zijn niet altijd goedkoper.
Jur schreef op 03 september 2003 @ 16:17:
Ik heb 'em eindelijk:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mega stoer apparaat! :)

Sorry voor deze kick...
'k heb em al sinds gisteren.

Eerste wat ik gedaan heb is dat fannetje deruit gegooid en em naar de kleur van men case gemaakt door zwart papier dertss te steken.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ag2/colors.jpg

pro:

Mooi afgewerkt
Stevige aluminium bouwkwaliteit
Staat mooi in een aluminium kast.
Zeer duidelijk en goed verlicht display
Leuke extratjes
Kan 4 fans regelen
7 ~ 12 Volt/kanaal
18 Watt/kanaal
kleur van het licht rond de draaiknop zelf te kiezen
Alle benodigde kabeltjes en vijsjes meegeleverd
temperatuur monitoring van CPU, VGA, HD en Case
Meegeleverd 40mm fannetje
Plexi frontje kan verwijdert worden voor een puur aluminium look
Makkelijk om het front een andere kleur te geven zodat hij bij jou case past

Contra:

Opletten bij monteren met "slides" (chieftec, xaser, ...)
40mm fannetjes hebben de neiging lawaai te maken
Bij verwijderen van fannetje 1 verlengkabeltje te kort (maar daar is revoltec voor)
Doet moeiklijk bij fans die geen rpm detectie ondersteunen
alarm is vooraf ingesteld door coolermaster en kan niet aangepast noch afgezet worden.
Handleiding mocht wel beter, maar als modder kom je der wel uit

Hij komt ook niet in een zwarte versie, dus modden is de boodschap

Bij cases die slides gebruiken, de Aerogate 2 heeft 2 plaatjes waarmee je hem vastzet, deze zijn NIET verstevigd en plooien dus enorm makkelijk bij gebruik met slides.
De slides worden tegengehouden in de case, om te voorkomen dat je hem er tever in duwt of hem beschadigd, doe zoals ik, hang de slides vast met tie-wraps aan de case zodat ze niet tever kunnen schuiven.

De Aerogate steekt niet echt enorm ver uit, ik kan em in men Dragon case makkelijk kwijt.

Elk "stoer" ding heeft dus zen voor en zen nadelen, en de fabriekanten zullen het nooit goed leren doen.

Let ook op als je met een inbussleuteltje de vijsjes uit het front vijst, de printplaten komen dan los maar ook de plexi.

De Coolermaster CoolDrive 4 (Aerogate II front maar met bak aan voor HD in te steken) komt ergens eind dit jaar nog op de markt. Daarom zit die fan ook nog in de Aerogate II, ze waren te lui om de geplande 2x USB 2.0 en 1x Firewire op de Aerogate II te steken.

nog paar pix:

Mijn kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nasty-jump.be/blackice/muziekbakje.jpg

Aerogate II van achteren gezien:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ag2/4.jpg

Aerogate II zonder frontje (hier zie je de vijzen die de fan vasthouden):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ag2/7.jpg

Mijn Aerogate II in het donker grijs zodat hij bij men case past:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ag2/mod3.jpg

Aerogate II zonder plexi voor puur alu front:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/ag2/alu.jpg

[ Voor 136% gewijzigd door PeGys op 03-09-2003 18:34 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• Canis Lupus
Wow, nice. Ik wacht nog steeds op mijn Aerogate uit de IA van Laupro :(
Maar ja, geduld is een schone zaak :P

Hoe hebben jullie trouwens de Temp sensors geplaatst? Tussen cpu/gpu en heatsink?

[ Voor 28% gewijzigd door Canis Lupus op 03-09-2003 21:12 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mega stoer apparaat!
Ik moet zeggen dat ik hem nog steeds erg verschikkelijk lelijk vind.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Canis Lupus schreef op 03 september 2003 @ 21:07:
Wow, nice. Ik wacht nog steeds op mijn Aerogate uit de IA van Laupro :(
Maar ja, geduld is een schone zaak :P

Hoe hebben jullie trouwens de Temp sensors geplaatst? Tussen cpu/gpu en heatsink?
Ik heb 1 sensor op de CPU-heatsink, en 3 op mijn schijven.
Voor serieuze metingen gebruik ik MBM5. :)
Overigens staat er in de manual helemaal niets over die sensoren. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Jur op 03-09-2003 22:54 ]

• PeGys
De manual is ver van goed.
Het zijn enkel wat specifiekaties die erin staan.

Ik heb niet eens een sensor die echt een component meet, die van de CPU hangt er gewoon aan zodat hij zou stoppen met piepen :p

Als je temps wil, gebruik MBM5

CPU ga ik nog wel doen als ik heatsink er nog eens afhaal, maar ben niet van plan om de koeler van men GPU te halen voor een stom sensortje te plaatsen.

Die sensors zijn ook nooit 100%

Als ik die op men HD zou kleven, dan zou ik foute waarden hebben aangezien ik 80mm fans voor men HD's heb waardoor de sensors enkel de koude lucht meten.

Heb trouwens al een irritant probleempje gehad met de Aerogate II.
Ik was lekker men rpm van men "case" fan aan't oppompen, begint opeens de kleur van de knop af te wisselen (zoals wanneer je de kleur moet kiezen) dus dacht ik, ik duw op de "color" knop zodat hij terug opslaagt in het geheugen, bleef die kleur maar wisselen. Heb ik daarvoor speciaal mogen rebooten.

[ Voor 26% gewijzigd door PeGys op 04-09-2003 05:42 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Die sensors heb je helemaal niet nodig.
Je moet alleen zorgen dat je wel allemaal fans met toerentalmeting hebt.
Ik heb in de zijkant van mijn kast een 120mm fan zonder toerenmeting, dus daar heb ik een klein proc-fannetje parallel aan gehangen om te zorgen dat 'ie geen alarm geeft.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik zie nu trouwens op het het plaatje op de doos 'OFF' in het display staan, kan je dat ding dan ook uit zetten ofzo? :?

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik ga hem ook halen vet ding!!!

Zijn er ook nog nadelen gevonden bij deze gebruikers???

• PeGys
Jur schreef op 04 September 2003 @ 10:45:
Ik zie nu trouwens op het het plaatje op de doos 'OFF' in het display staan, kan je dat ding dan ook uit zetten ofzo? :?
Neen, dat is enkel dat er geen temperatuur sensor op dat kanaal is aangesloten.
Neo_007 schreef op 04 September 2003 @ 11:13:
Ik ga hem ook halen vet ding!!!

Zijn er ook nog nadelen gevonden bij deze gebruikers???
Ik heb de door mij ondervonden nadelen reeds vermeld, als er nieuwe zijn zal ik ze zeker vermelden.

Trouwens goede keus om hem te gaan halen :)
Nu moet je em alleen nog vinden :P

Dan ook nog ff dit:

Ik weet van horen zeggen dat als je een klein stukje (duck)tape op het speakertje kleeft, dat je em dan niet meer hoort omdat hij geen lucht meer kan verplaatsen.
Dus zij die het alarmspeakertje liefst niet hebben, goede oplossing :)

[ Voor 57% gewijzigd door PeGys op 04-09-2003 13:31 ]

Verwijderd

PeGys schreef op 04 september 2003 @ 13:26:

Dan ook nog ff dit:

Ik weet van horen zeggen dat als je een klein stukje (duck)tape op het speakertje kleeft, dat je em dan niet meer hoort omdat hij geen lucht meer kan verplaatsen.
Dus zij die het alarmspeakertje liefst niet hebben, goede oplossing :)
mja helemaal niet horen is anders, je hoort hem alleen nog licht pruttelen (op m'n 56k modem zat ook zo'n buzzertje waar ik helemaal gek van werdt :P)

• PeGys
Met dikke tape zoals ducktape hebde ni echt een pruttelend geluid. Gewoon the sound of silence

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een Coolermaster Aerogate II maar waneer k de kabel voor de stroom aansluit en mn pc aanzet springt ie gelijk weer terug uit.
(heb dit alleen waneer hij aangesloten is, zonder loopt mijn pc als een zonnetje)
Weet er misschien iemand waar dat aan kan liggen?
Zelf denk ik dat mijn voeding misschien te lucht is (300w)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 22:10:
Ik heb sinds vandaag ook een Coolermaster Aerogate II maar waneer k de kabel voor de stroom aansluit en mn pc aanzet springt ie gelijk weer terug uit.
(heb dit alleen waneer hij aangesloten is, zonder loopt mijn pc als een zonnetje)
Weet er misschien iemand waar dat aan kan liggen?
Zelf denk ik dat mijn voeding misschien te lucht is (300w)
Het lijkt me dat er gewoon kortsluiting in die Coolermaster zit, dus ruilen dat ding.

Verwijderd

Maar hoe kan het dan dat wanneer ik hem op een andere computer aansluit, hij het dan wel doet?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 11:17:
Maar hoe kan het dan dat wanneer ik hem op een andere computer aansluit, hij het dan wel doet?
Maar dat had je er niet bij verteld. ;)

Verwijderd

sorry, mijn fout. :)

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Hmmm ik heb gister die aerogate II gescoord maar ik heb exact hetzelfde probleem als Joeri :(. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik zat in eerste instante ook aan mijn voeding te denken maar nu ik dit lees weet ik het dus niet zeker meer. ...

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 08:09
ik heb ook het zelfde probleem
als joeri_e

iemand enig idee

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Canis Lupus
Eh. drie mensen met hetzelfde probleem?
Dan zou je zeggen dat het een bekend probleem bij Coolermaster moet zijn. Misschien kan één van jullie een mailtje of telefoontje naar Coolermaster maken?
Ik hoop maar dat mijn Aerogate geen kuren vertoond als ik hem een dezer dagen eindelijk krijg :)

Verwijderd

K heb net even een mailtje gestuurd, nu nog wachten op antwoord.

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Oke Joeri we wachten even af dus, maar ik zal vast aftrappen met de tests die ik vast heb ondernomen om hem wel aan de praat te krijgen:

- Alle aparaten behalve flop en 1 HD afgekoppeld (ik d8 aan stroomverbruik normaal 3 Hd's, een cdrom en een dvd spelert, 2 ccl's en 5 koelers) werkte niet
- alle fans eraf en erop in alle mogelijke volgordes + sensordraden zowel erop als eraf gedaan, allemaal geen effect

Conclusie: als ik op de aanknop druk dan geeft ie 1 piep, ik zie het scherm een fractie van een seconde oplichten en de proc koeler maakt ongeveer 1 rondje, vervolgens start ie niet op en wil hij ook helemaal niets meer doen totdat ik de stroom van de voeding eraf heb gehaald.
Dit laat me toch denken dat het ligt aan mijn voeding (Noname: 'Maxpower' 300W), ik weet toevallig van MBM 5 dat mijn voeding een brakke 5V lijn heeft maar dit is wel heel erg gaar, aangezien al die andere apparaten wel normaal werken :?

Ik ga zo nog ff proberen in de bios mijn proc terug te klokken (1800+ heden 1833 Mhz ff terug naar 1533) en nog even kloten met power on opties. Als dat niet werkt test ik hem nog ff in me oude p2 bak beneden maar daarna weet ik het echt niet meer. 8)7

Update: - Power management disablen en me proc terugclocken naar 1533Mhz had geen effect |:( , vanavond het geval maar ff testen in me P2 (helaas ook met noname voeding).

[ Voor 8% gewijzigd door RmanX op 11-09-2003 18:41 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

misschien dat het toch aan de voeding kan liggen, ik heb namelijk ook een merkloze 'Maxpower' 300W voeding

• Canis Lupus
Andere suggestie, misschien ietwat simpel:
Hebben jullie de CPU fan van het moederbord afgehaald? Misschien dat het mobo zich daarom zelf uitschakeld... (maar hier hebben jullie vast zelf aan gedacht :) )

Verwijderd

maakt niet uit of ie nou op het mobo of op de aerogate zit hij springt evengoed uit.

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Nou na wat schroeven enzo ben ik er dan toch uitgekomen: het is wel degenlijk de VOEDING! :r 'Maxpower' zuigt gewoon. In mijn P2tje deed de aerogate II het meteen. Dus heb ik meteen maar ff de voeding (jaja een hele echte 'Power Man' 8) 300W overgezet naar mijn sys en die (brakkere) maxpower in mijn p2 gebouwd.

Of het probleem oplosbaar is zonder je voeding te vervangen weet ik niet, maar ik vrees dat de kans klein is gezien al wat ik geprobeerd heb :(

Verwijderd

ik had m dus ook al op en andere voeding geprobeerd en had hetzelfde als jou, er zal dus waarschijnlijk niks anders opzitten dan een andere voeding te steken.

edit: is dit een goeie?
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=650

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 23:38 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

O, da's grappig om te weten.
Ik zit namelijk ook met een probleem wat daar misschien wel mee te maken heeft. ( klik ).

Verwijderd

Ik vind het echt een super stoer ding om te zien en zou hem erg graag willen halen alleen past hij niet meer in mijn case heb hem helemaal vol zitten jammer genoeg :( :( :(

• PeGys
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 01:49:
Ik vind het echt een super stoer ding om te zien en zou hem erg graag willen halen alleen past hij niet meer in mijn case heb hem helemaal vol zitten jammer genoeg :( :( :(
Grotere case kopen ???

lol, zo heb ik al een paar mensen weten terugkomen die met een 300 Watt voeding zitten die het amper uithoud met hun huidig config.
Gaan ze der nog een Aerogate II die 18 Watt/kanaal zuigt aan hangen. En dan sta je versteld dat hij niet wil werken ?
Die mensen hebben ondertussen allemaal een Zalman 400 Watt voeding + hun huidige config en de Aerogate II die voorheen niet werkte, and guess what, it works.

't is niet omdat er op je voeding PIV/AMD Athlon XP Ready staat dat ze ook al de rest erbij aankan.
Tot nu toe nog geen enkele Aerogate II tegengekomen die beschadigd was of een foutje bevatte, en heb er al een pak zien passeren.

En vergeet zeker niet, het starten van de pc zuigt het meeste stroom. Schijven beginnen te spinne, fans beginnen te spinnen, alle drives schieten in werking, alle kaarten schieten in werking, ...

Ikzelf draai:

Asus A7N8X Deluxe rev 1.06
AMD Athlon XP 3000+
2x Corsair XMS 256 MB DDR400 PC3200LL
1x WD 80 GB 7200rpm 8MB
2x Maxtor 80 GB 7200rpm 2MB
Radeon 8500LE
Game Theater XP 7.1
PCI IDE adapter
DVD-ROM
CD-RW
NewQ Platinum
Vantec Nexus NXP-201
2x 80mm Enermax 80mm
3x 80mm Revoltec Dark Blue Led Fans
2x 80mm Vantec Tornado (9.6 Watt/fan)
1x 92mm Vantec Tornado (rond de 12 Watt/fan)
4x Sharkoon Blue CCFl
2x Sharkoon Sound Control for CCFL
1x Sharkoon 120cm El-Tape Blue
een Coolermaster Aerogate II

En dit alles op men Q-Tec 400 Watt getest (CPU fan heeft RPM detection kabeltje op mobo steken, anders schiet asus meteen weer uit wegens geen CPU fan) en werkte NIET

Dit alles op men Vantec Stealth VAN-520A (520 Watt effectief, 620 Watt peak) en boot zonder probleem. Je hoor, die voeding heeft me 199 euro gekost.

Als je een zwaar systeem wil, geef dan geld uit aan een degelijke voeding ipv 5x een cheap-ass voeding te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door PeGys op 12-09-2003 04:54 ]

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
Klinkt aannemelijk, maar hij doet het hier ook niet ( ja ik weet het |:( ), maar om nou te zeggen dat mijn bak vol zit... nope, minimaal! In principe zou ie het moeten trekken, maarja maxpower in da house :r

Bij de weg, du Rmanx, begrijp ik het goed, swap jij een Maxpower 300w voor een "Powerman" :? 300w en dan gaat ie als een trein? Weirde troep weer... :7

[ Voor 28% gewijzigd door Loogie op 12-09-2003 13:53 ]

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Ja loogie dat klopt als een busje, ik vervang de ene brakke voeding (Maxpower 300W) voor een andere brakke voeding (Powerman 300W)en hij deed het meteen. 8) Schijnbaar zit er dus in die Maxpower voeding iets raars waardoor hij het niet trekt! Sluit het gevalletje maar eens aan op je P2! 8)7

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 08:09
ja ik heb mijn noname voeding vervangen door een qtec 550W (tja dna maar gelijk goed) en hij doet het..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Loogie
Haha, it's just magic!
Dat is geen slecht idee Rmanx, in feite had ik dat zelf ook al bedacht, maar toen ik met de kast uit elkaar opeens een helder moment (jaja het kan toch! 8) )kreeg, toen bedacht ik mij dat die geweldige bak draait met een 200w voeding.... Nou jij weer :(

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Hmmm, klinkt als rakker dan rak Loogie! Tijd voor een nieuwe voeding (hoe arse het ook klinkt :X )! Ik geloof dat computerland en de mycom wel leuke 350W gevalletjes rond hebben slingeren _/-\o_ )

• Loogie
Met het oog op de toekomst zeg ik: (bokkie11-style) meer watt halen. Het heeft weinig zin om nu een andere el-cheapo te halen :+

• jmurc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 19:31
dit ziet er wel heel stoer uit, maar nu vraag ik me toch echt iets af...
Als ik bijvoorbleeld mijn processor koeler er op aan wil sluiten en fans achterin mijn pc.. die draden halen dat toch nooit, of ligt dat aan mij?
Ik heb trouwens een 340 Watt voeding, lukt dit? (zie verder mijn specs)

..::pc-specs:.

• PeGys
1. zitten 3 verlengdraadjes bij voor je 3-pin connectors
2. die verlengkabeltjes zijn zowat overal te koop
3. Als je moederbord niet wil draaien zonder CPU fan aangesloten mag je nog gaan zoeken naar een kabeltje zoals bij de zalman rheobus wordt meegeleverd. Hiermee bedoel ik, 1 male 3-pin connector en 2 female 3-pin connectors zodat je je fan zowel op je mobo als op je aerogate II kan aansluiten.

• jmurc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 19:31
Ik ben vanmiddag bij de MyCom geweest in Eindhoven, ze zeiden dat ie tijdelijk niet leverbaar was!
Weet iemand of ie ergens anders te krijgen is in omgeving Eindhoven?

..::pc-specs:.

• PeGys
De Aerogate II verkoopt als zoete broodjes.
Bij colorcase.be hebben ze der maar 2 meer op stock, de volgende levering is pas eind oktober.

Coolermaster kan niet volgen met de productie.

• Canis Lupus
Tja, ik wacht ook al een tijd op mijn AG II bij een IA op laupro. Coolermaster heeft blijkbaar geen goed marktonderzoek gedaan :)
Zit er trouwens niet zo'n 3 pin splitter voor de CPU cooler bij? Ik dacht zoiets te lezen in een review.

• PeGys
Nopez
Enkel 3x 3-pin extension cable.

Dus, als je het bijgeleverde fannetje loskoppelt, kom je een kabeltje te kort.

[ Voor 52% gewijzigd door PeGys op 18-09-2003 21:49 ]

• Canis Lupus
Ik heb toch maar 3 fans die ik wil besturen denk ik, CPU, Case in en Case out.
De koeler van mij Radeon 9700 en Northbridge laat ik maar ongemoeid, daar zit toch ook geen RPM op.

• PeGys
hèhèhè, ik zit hier met 8 coolers, 3 vooraan (waarvan 2 op aerogate en 1 op Vantec Nexus NXP-201), 3 achteraan (waarvan 2 op aerogate en 1 op Vantec Nexus NXP-201), 1 in side panel (op Vantec Nexus NXP-201), en 1 op CPU (op Vantec Nexus NXP-201).

Aangezien 3 fans een apparte connector hebben voor RPM detectie, ziet de aerogate II geen rpm en spint die de fans automatisch naar 12V. Dit is dus niet handig dus gebruik ik men aerogate voor minder belangrijke fans.

Verwijderd

Ik zit zelf met 4 koelers .. maar ik zit duz ook te twijfelen met mijn chieftec 360 W ..
Ik heb em vorige week maandag besteld en hij is er nog steeds nie! :( ..
Ik wil em nu eigenlijk best wel hebben eigenlijk ..
noujah .. ik moet em duz ook ff modden naar zwart ..

• PeGys
Die dingen verkopen enorm snel.
De meeste winkels hebben hun volgende levering pas eind oktober.

• Canis Lupus
Ik heb een Chieftec 340 op mijn systeem, met ook een Aero 7+ cooler, en 2x Papst en een oude AMD boxed cooler op mijn Radeon 9700. De voeding draait het makkelijk!

• Canis Lupus
De temp sensor die ik op mijn CPU had zitten geeft opeens geen readings meer. Zwaar irritant, want elke keer als ik mijn PC aanzet begint hij te piepen...
Zijn die dingen makkelijk te koop ergens?

Verwijderd

Canis Lupus schreef op 23 september 2003 @ 09:08:
De temp sensor die ik op mijn CPU had zitten geeft opeens geen readings meer. Zwaar irritant, want elke keer als ik mijn PC aanzet begint hij te piepen...
Zijn die dingen makkelijk te koop ergens?
Als je die sensor gewoon loskoppelt piept 'ie ook niet meer, en er staat dan in het display 'off'.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mehe, ik ga er 1 aanschaffen >:) Heb chieftec dragon midi + 300w voding van chieftec zelf, case in/out fan, cpu fan, ccfl en hdd cooler, trekt ie dat denken jullie?

Wabbawabbawabbawabba

• Loogie
Waarom niet? In principe trekt de doorsnee voeding het wel, tenzij je een bepaald ( en ik zal geen naam noemen O-) ) merk hebt of echt een hardware van hier tot verweggistan hebt aan gesloten.

Ik zeg kopen en testen ;), als het niet werkt maak je er gewoon een boekensteun van :Y) (ja mensen de duurste boekensteun op m'n plankje!~)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nais, heb nog wel boekensteun nodig :Y)

Wabbawabbawabbawabba

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ben zelf ook aan het denken om zo'n AeroGate II aan te schaffen, maar er is een ding wat ik me nog steeds afvraag: Gaan de fans automatisch op volle toeren draaien als de temperatuur van een onderdeel te hoog wordt? Of gaat er alleen een alarm af, waarna je zelf het toerental moet verhogen? Afgaande van de informatie die ik heb gevonden, lijkt het erop dat het automatisch gaat, hoewel dat nergens wordt bevestigd.

Indien hij zelf de ventialtors op volle toeren laat draaien bij te hoge temperatuur, kun je die temperatuur zelf instellen? Ook hier heb ik alleen maar informatie over gevonden die de fabrieksinstellingen aangaf.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Loogie
Om een kort verhaal in de korte manual kort te houden :9 :

De aerogate verhoogt zelf het aantal toeren (tot maximum) van de fan die boven de ingestelde temp. komt. Helaas zijn dit fabrieksinstellingen die je niet kunt aanpassen....

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... dat is dus gewoon kilo-utrek-tango :(

Had zelf na nog wat meer zoeken trouwens ook het antwoord gevonden op AMD MB:
The Aerogate II is factory set to have each temperature sensor correspond to one of the four fan channels. The CPU and VGA fans (channel 1 & 2) will activate (increase to full speed) when their corresponding sensor detects a temperature of 65º C (149º F) or higher. The HDD and Case fans (channel 3 & 4) will speed up when the corresponding sensor detects a temperature of 55º C (131º F) or higher. Unfortunately the end user cannot change these settings.
Wat hier dus kunstmatig-uitermate-teleurstellend aan is, zijn de temperaturen :( Als ze daar nu eens bijvoorbeeld 50oC en 40o van zouden hebben gemaakt. Voor mijn part gewoon voor de twee temperaturen een jumper-blokje op de achterkant met voor elk van de temperaturen drie mogelijkheden: 45-50-55 en 35-40-45 of misschiens iets agressiever: 40-50-60 en 30-40-50.

Toch maar wachten op een Aerogate III of een automatisch Vantec.....

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:59
damn dat is klote zeg,
zit er net over denken...

ik dacht ook: jammer dat ie niet van 5v naar 12v kan ipv 7v naar 12v

maar daar kan je wel zo'n controlding tussen zetten toch?

en ik wil dus niet dat die fans automatisch harder gaan draaien als je ze juist voor het slapen allemaal lekker naar beneden hebt gedraaid.. wat is dat voor vage instelling :(

Verwijderd

RelaXXinG schreef op 27 september 2003 @ 16:16:
en ik wil dus niet dat die fans automatisch harder gaan draaien als je ze juist voor het slapen allemaal lekker naar beneden hebt gedraaid.. wat is dat voor vage instelling :(
Dan sloop je toch gewoon die sensors eraf?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Voor de zwartekast bezitters: De aerogate II komt ook in het zwart volgens coolermaster.

Nu nog wachten op de Cooldrive 4 in het zwart :(

Dear M. Jacobs,

The cooldrive 4 will not be available in black version. The aerogate 2 will
be !!! So maybe you can consider to wait for the aerogate 2.

If you have furthermore questions or doubts do not hesitate to contact me.

Regards,

Guido Fermont
Sales/Marketing Department

• Canis Lupus
Van die Guido verwacht ik ook nog een antwoord betreffende mijn kapotte temp sensor.
Lijkt niet alsof hij die gaat beantwoorden :(
Ook als de sensor helemaal los is begint hij bij elke boot te piepen...

• dev icey
Omruilen dat apparaat dan is ie gewoon kapot. En Guido heeft mij altijd de volgende dag terug gemaild. Hij gaat wel over de sales/marketing dus zal neit veel verstand ervan ehbben.

succes met omruilen.

• PeGys
Leuke gast die Guido. Tegen mij zei hij dat de Aerogate II niet in het zwart zou komen. En nu zegt hij van wel.

• dev icey
Ik heb ff doorgedrongen en hij is nu bij het hoofdkantoor gaan vragen waarschijnlijk :)

Ik ga zo weer doorvragen of de cooldrive 4 ook in het zwart komt. Wil namelijk mijn harde schijf kwijt in zon ding :) Weet iemand of die komt in het zwart?

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heeft hem lekker ook sinds vandaag >:) ding roelt echt, aansluiten is ook supersimpel (met mijn ogen dicht gedaan, hihi)

Wabbawabbawabbawabba

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:08
Ik heb nu net m'n Aerogate II binnen, heel leuk allemaal.
Maar het probleem is: Als ik hem aansluit krijg ik voordurend de alarmpiep.
Niet de piepjes zoals in het boekje beschreven staan, het alarm wil NIET af. Verder krijg ik ook niets op het schermpje te zien, het licht wel op. Geen text.

Ik kan er nu dus niets mee doen, aangezien ik telkens het alarm krijg.

Wat heb ik gedaan?
- Proberen het alarm uit te krijgen op de manier zoals in de handleiding beschreven staat. (werkt niet)
- Alle fanconnectors + thermalsensors aansluiten. (werkt niet)
- Helemaal geen fanconnectors + thermalsensors aansluiten. (werkt niet)
- Op een andere voeding aangesloten. (werkt niet)

Ik heb al gezocht met de search, maar daar kon ik niet echt ditzelfde probleem vinden.

Heeft iemand dit probleem gehad? Zoja, wat kan ik nog doen?

• Canis Lupus
Ik herken het probleem niet, maar als er zelfs geen text op het beeldscherm komt lijkt hij mij kapot. Neem contact op met Coolermaster, hun service vond ik wel erg correct (ze hebben bij mij een defecte temp sensor gratis vervangen).

De man die je moet hebben is Guido Fermont: Guido@coolermaster.nl

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:08
Canis Lupus schreef op 12 november 2003 @ 17:44:
Ik herken het probleem niet, maar als er zelfs geen text op het beeldscherm komt lijkt hij mij kapot. Neem contact op met Coolermaster, hun service vond ik wel erg correct (ze hebben bij mij een defecte temp sensor gratis vervangen).

De man die je moet hebben is Guido Fermont: Guido@coolermaster.nl
Oke bedankt. Ik zal hem even mailen, hopen dat dit snel opgelost is. Want het lijkt er idd op dat mn Aerogate II kapot is :(.

• quicksilvernet
  • Laatst online: 20-06-2023
zelfde probleem ik ga die man ook maar ff mailen dan hopelijk voor zelfde resultaat O-)

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 13:19

henri8096

BIM is not a software!

Heb er ook iemand last van dat de platte stukkies op de sensor een beetje kort zijn????

probeerde hem naast de CPU-die te monteren,

resultaat was dat de heatsink (vanwege de dikke kabeltjes van de sensor) de CPU-Die bijna niet raakte.

ASUS C.O.P. - - - Thank You!!! _/-\o_

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Verwijderd

Ik heb die sensor gewoon op mijn heatsink geplakt.
Het is een beetje overbodig om dat ding op je CPU te plakken; er zit al een sensor in je CPU, en 1'tje er onder.

• Merijn2000
  • Laatst online: 16-06 11:52
Hey,

Heb een Pentium IV 2,4 ghz.
Asus P4S8X mobo
512 PC2700 geheugen
Chieftec Dragon MidiTower Zilver
80 GB Seagate harde schijf
Hercules Radeon 9700
in mn tower zit een fannetje in de deur (standaard)
Zit nog een casefan aan de achterkant.

Misschien een beetje noob vraag (zal wel) maar ben nog niet zo ervaren :) :

Welke fans of onderdelen van mijn computer kan ik met de Aerogate de temperatuur van meten en de snelheid van draaien de rpm dus instellen?? En kan dat ook van je voeding, of kunnen fans/onderdelen wel maar is dat niet aan te raden?

Ik wil dit ding dus kopen om het geluid wat te reduceren op een makkelijke manier maar wel dat de temperatuur goed blijft :)

Alvast bedankt

Merijn

• Canis Lupus
Merijn2000, Je kan de snelheid van fans aanpassen als ze met een 3pin connector werken (en RPM ondersteunen). Je CPU koeler zal dit zeker hebben en het is te herkennen aan drie kleuren draden uit de fan: rood en zwart voor de stroom en geel, blauw of <willekeurig andere kleur> voor de toerental meting.

Je zult dus bij de fans in je kast moeten kijken of ze RPM meting ondersteunen. Doen ze dat niet, dan kan je beter een andere controller zonder deze functie uitzoeken, bijvoorbeeld:

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1091
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=935

De Aerogate zal namelijk constant een alarmsignaal geven als er fans zijn aangesloten zonder RPM meting.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders mail je me maar :)
O ja, hier op GoT hoef je geen aanhef en groeten te doen hoor, dan doen we standaard wel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 03-12-2003 09:13 ]

• Merijn2000
  • Laatst online: 16-06 11:52
Ik heb dus ff gekeken en mn fan aan de ackterkant heeft 3 draadjes B), ondersteunt die rpm dus alleen die aan mn deur zit heeft maar 2 draadjes, die dus niet, maar omdat je dus 4 fans kan dacht ik em aan mn CPU, die fan aan de achterkant, 3d kaart (kan je die ook regelen dan of ik dan weer kijken of hij 3 draadjes :P heeft??) en mn voeding, ook wel handig als die wat zachter draait.

en dit vertelde mij iemand op een ander forum maar begrijpen jullie precies wat hij bedoeld en kan dat dan echt zo? Je kan em dan waarschijnlijk alleen regelen en de rpm niet uitlezen??

je kan fans makkelijk aansluiten op de controller dmv driepins aansluitingen, als je dat niet hebt kan je dat maken doro de + en de - gewoon aante sluiten op een drie pint, en die dan weer op de earogate aan te sluiten, ik heb bij 2 van de 4 fans geen rpm teller

[ Voor 38% gewijzigd door Merijn2000 op 03-12-2003 16:05 ]

• Canis Lupus
De fan op je videokaart zal bijna zeker géén drie draadjes hebben en het besturen van de fan van de voeding zal ook niet gaan denk ik, voedingen laten hun koeling niet graag aan derden over :)
Op mijn aerogate het ik mijn CPU fan, een oude CPU fan op de Radeon 9700 en twee Papst fans, allemaal met RPM...
Als ik jou was zou ik uitkijken naar een controller met 4 analoge knoppen, hier kan je zonder problemen alle fans op aansluiten (behalve die van je voeding natuurlijk, tenzij je die eerst opensloopt ;) )

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik geef dit topic ff een trap :)

Ik heb vorige week coolermaster gemailt of ze een zwarte versie hadden van deze aerogate. Niet dus.

Kijk ik deze week @ site van perfect systems staat ie daar voor 38.91 zwart en zilver 40 eruo 8)7 . Wie moek nou geloven? CM of perfect systems :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Canis Lupus
Mail Perfect systems zou ik zeggen :*)
Dan kunnen zij bevestigen dat ze echt een zwarte versie in het magazijn hebben liggen...

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Canis Lupus schreef op 20 januari 2004 @ 21:53:
Mail Perfect systems zou ik zeggen :*)
Dan kunnen zij bevestigen dat ze echt een zwarte versie in het magazijn hebben liggen...
Dat even terzijde, maar ik heb via www.3dgameman.com een video review gezien van de cooldrive 4. Deze verschilt niet echt kwa de aerogate, heeft deze dezeflde functie, behalve dat de aerogate een stuk korter is?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Mensen; Het schijnt dus wel te kunnen dat het alarm kan uitgeschakeld worden :)
Disable the Alarm - press the RPM Knob
Ik ben dit tegen gekomen bij enig spit werk @ google naar de aerogate 2. Ik ben van plan deze ook te bestellen (vrijdag :P )

De url: http://www.burnoutpc.com/...age=reviews&review_id=190

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:35

t3q

Say yes to teq

OK heb ook de aerogate 2 in mijn bezit. Nu heb ik 2 papst fans :

Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL

Deze hebben een molex aansluiting met daarin verwerkt, 1 rode en 1 blauwe draad. Blauw is dus blijkbaar voor rpm en de rode voor de stroom.

Kan ik deze draadjes gewoon loshalen uit de molex en dan op een 3 pins connector aansluiten.

Zo ja, blauw moet dus op dezelfde plek als het gele draadje.
En de rode op de plek van de rode.
En dan gewoon aan me aerogate hangen.

Maar die zwarte die je dan mist?

Is dat een probleem?

En die 40mm fan, heeft volgens mij weinig nut.

[ Voor 10% gewijzigd door t3q op 29-01-2004 01:27 ]

Life goes as it goes.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

t3q schreef op 29 januari 2004 @ 01:22:
OK heb ook de aerogate 2 in mijn bezit. Nu heb ik 2 papst fans :

Deze hebben een molex aansluiting met daarin verwerkt, 1 rode en 1 blauwe draad. Blauw is dus blijkbaar voor rpm en de rode voor de stroom.

Kan ik deze draadjes gewoon loshalen uit de molex en dan op een 3 pins connector aansluiten.

Zo ja, blauw moet dus op dezelfde plek als het gele draadje.
En de rode op de plek van de rode.
En dan gewoon aan me aerogate hangen.

Maar die zwarte die je dan mist?

Is dat een probleem?

En die 40mm fan, heeft volgens mij weinig nut.
Volgens mijn moet dat geen probleem geven, maar ik meeende da de ground nodig was om eventueel voor de rpm aansluiting uit te lezen ;)

• Canis Lupus
Meneer aard schreef op 29 januari 2004 @ 09:48:
[...]
Volgens mijn moet dat geen probleem geven, maar ik meeende da de ground nodig was om eventueel voor de rpm aansluiting uit te lezen ;)
Als een fan maar 2 draden heeft zit daar geen RPM meting bij: Rood is + en en Zwart is Ground. Pas als er 3 draden aan een fan zitten (3e is meestal geel, groen of blauw) kan het toerental worden afgelezen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb een coolermaster 4. En voordat ik m'n videokaart watergekoeld had, heb ik de fan van m'n kaart aan zo'n driepins ansluiting gesoldeerd. Deze aangesloten op de coolermaster 4. Ik kon hem wel gewoon langzamer laten lopen, je ziet alleen geen rpm-toerental.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

fsfikke schreef op 29 januari 2004 @ 17:06:
Ik heb een coolermaster 4. En voordat ik m'n videokaart watergekoeld had, heb ik de fan van m'n kaart aan zo'n driepins ansluiting gesoldeerd. Deze aangesloten op de coolermaster 4. Ik kon hem wel gewoon langzamer laten lopen, je ziet alleen geen rpm-toerental.
Gaat ie dan niet het alarm luiden? Dat ie geen/ nauwelijks (500 rpm) rpm vind :? Of heb je het alarm uitgeschakeld :?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:35

t3q

Say yes to teq

Canis Lupus schreef op 29 januari 2004 @ 16:59:
[...]
Als een fan maar 2 draden heeft zit daar geen RPM meting bij: Rood is + en en Zwart is Ground. Pas als er 3 draden aan een fan zitten (3e is meestal geel, groen of blauw) kan het toerental worden afgelezen.
Ok dit is de fan :

Luchtverplaatsing: 33,0 m³/h
Geluidsproductie: 12 dB(A)
Toerental: 1500 omwentelingen/min
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Vermogen: 0,6 W
RPM / Tachosignal: Ja

Blijkbaar zit er wel rpm signaal op

Op die papst fan zitten 2 draadjes , 1 rode en 1 blauwe.

Die gaan naar een molex verloopstekker. De rode zit bij de molex op gele aansluiting en de blauwe op de zwarte van de molex.

Hoe ga ik dit nou aansluiten op een 3-pins stekker?

[ Voor 80% gewijzigd door t3q op 29-01-2004 23:55 ]

Life goes as it goes.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

t3q schreef op 29 januari 2004 @ 21:58:
[...]

Ok dit is de fan :

Luchtverplaatsing: 33,0 m³/h
Geluidsproductie: 12 dB(A)
Toerental: 1500 omwentelingen/min
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Vermogen: 0,6 W
RPM / Tachosignal: Ja

Blijkbaar zit er wel rpm signaal op

Op die papst fan zitten 2 draadjes , 1 rode en 1 blauwe.

Die gaan naar een molex verloopstekker. De rode zit bij de molex op gele aansluiting en de blauwe op de zwarte van de molex.

Hoe ga ik dit nou aansluiten op een 3-pins stekker?
voor de toerenteller heb je 3 draadjes nodig.

Ik heb zelf bij mijn casefan die ook maar 2 draadjes heeft gewoon een klein processor-fannetje parallel geschakeld.
Dan zie je het toerental van die kleine fan, maar je kan wel gewoon de snelheid van beide fans regelen, en het belangrijkste: het alarm gaat niet af. ;)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Jur schreef op 30 januari 2004 @ 07:42:
[...]

voor de toerenteller heb je 3 draadjes nodig.

Ik heb zelf bij mijn casefan die ook maar 2 draadjes heeft gewoon een klein processor-fannetje parallel geschakeld.
Dan zie je het toerental van die kleine fan, maar je kan wel gewoon de snelheid van beide fans regelen, en het belangrijkste: het alarm gaat niet af. ;)
Alarm kun je toch uit zetten :? Of is dat een fabeltje.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Meneer aard schreef op 30 januari 2004 @ 07:56:
[...]

Alarm kun je toch uit zetten :? Of is dat een fabeltje.
Dan moet je idd op die ronde knop drukken, maar op mijn manier hoeft dat dus niet. :)

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
* Utopist

Ik krijg mijn aerogate zaterdag of maandag binnen, maar ik zit er nu over te lezen (wat een mooi apparaatje!) alleen vraag ik me af hoe dat met die 3e fan connector moet, die van de HD's. Die zin namelijk standaard aangesloten op dat 40 mm fannetje in de aerogate, alleen zou die eigenlijk voor de HDD's zijn.

Kan ik die op een of andere manier daarop aansluiten?
Pagina: 1 2 Laatste