Ik vindt 45 euro toch iets strakkers dan 47 euro hoor, IA's zijn niet altijd goedkoper.
'k heb em al sinds gisteren.
Eerste wat ik gedaan heb is dat fannetje deruit gegooid en em naar de kleur van men case gemaakt door zwart papier dertss te steken.
pro:
Mooi afgewerkt
Stevige aluminium bouwkwaliteit
Staat mooi in een aluminium kast.
Zeer duidelijk en goed verlicht display
Leuke extratjes
Kan 4 fans regelen
7 ~ 12 Volt/kanaal
18 Watt/kanaal
kleur van het licht rond de draaiknop zelf te kiezen
Alle benodigde kabeltjes en vijsjes meegeleverd
temperatuur monitoring van CPU, VGA, HD en Case
Meegeleverd 40mm fannetje
Plexi frontje kan verwijdert worden voor een puur aluminium look
Makkelijk om het front een andere kleur te geven zodat hij bij jou case past
Contra:
Opletten bij monteren met "slides" (chieftec, xaser, ...)
40mm fannetjes hebben de neiging lawaai te maken
Bij verwijderen van fannetje 1 verlengkabeltje te kort (maar daar is revoltec voor)
Doet moeiklijk bij fans die geen rpm detectie ondersteunen
alarm is vooraf ingesteld door coolermaster en kan niet aangepast noch afgezet worden.
Handleiding mocht wel beter, maar als modder kom je der wel uit
De slides worden tegengehouden in de case, om te voorkomen dat je hem er tever in duwt of hem beschadigd, doe zoals ik, hang de slides vast met tie-wraps aan de case zodat ze niet tever kunnen schuiven.
De Aerogate steekt niet echt enorm ver uit, ik kan em in men Dragon case makkelijk kwijt.
Elk "stoer" ding heeft dus zen voor en zen nadelen, en de fabriekanten zullen het nooit goed leren doen.
Let ook op als je met een inbussleuteltje de vijsjes uit het front vijst, de printplaten komen dan los maar ook de plexi.
De Coolermaster CoolDrive 4 (Aerogate II front maar met bak aan voor HD in te steken) komt ergens eind dit jaar nog op de markt. Daarom zit die fan ook nog in de Aerogate II, ze waren te lui om de geplande 2x USB 2.0 en 1x Firewire op de Aerogate II te steken.
nog paar pix:
Mijn kastje:
Aerogate II van achteren gezien:
Aerogate II zonder frontje (hier zie je de vijzen die de fan vasthouden):
Mijn Aerogate II in het donker grijs zodat hij bij men case past:
Aerogate II zonder plexi voor puur alu front:
[
Voor 136% gewijzigd door
PeGys op 03-09-2003 18:34
]
Een beetje verlies heb je altijd...