Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FanControl] CoolerMaster AeroGate II

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:56

MaDLiVe

.-Observer-.

-Utopist- schreef op 12 februari 2004 @ 23:42:
* MaDLiVe

Ik krijg mijn aerogate zaterdag of maandag binnen, maar ik zit er nu over te lezen (wat een mooi apparaatje!) alleen vraag ik me af hoe dat met die 3e fan connector moet, die van de HD's. Die zin namelijk standaard aangesloten op dat 40 mm fannetje in de aerogate, alleen zou die eigenlijk voor de HDD's zijn.

Kan ik die op een of andere manier daarop aansluiten?
die 40mm fan kun je uitzetten. Gewoon disconnecten, sluit de fan's van je keuze erop aan en klaar ben je :)

Nou mijn vraag dan. ik heb dat ding al lang liggen maar nog niets mee gedaan. Kan ik mijn fans in serie schakelen zonder dat ik de aerogate opblaas of de fans te weinig vermogen krijgen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In serie schakelen zou ik niet doen, want dan draaien ze op halve snelheid.

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Hij kan toch tot 18w per kanaal aan? Ik krijg tevens met dezelfde levering een Coolermaster wavemaster binnen, en die heeft aan de voorkant 2 fans (intake) als ik die eropaansluit, lopen ze toch niet half speed ofwel?

• mad_dog
  • Laatst online: 13-11 12:12
Hier weer een klein schopje :)
Ik zit te kijken naar dit apparaat, en komt zeer geil op me over. Ik wordt namelijk helemaal gek van elke me kast induiken om mijn fans zachter / harder zetten.
Maar ik zit met 1 vraagje, het berijk is maar van 7v - 12v heb ik begrepen
ik heb nu een enermax fancontroller (kleine zwarte ding met 1 draaiknop :+ ) die loopt van 5 - 11 volt. Hieraan hangt mijn delta fan op 8000toeren. (deze mocht niet op mijn mobo ivm hoge voltage ofzo :? )
kan ik deze fan aansluiten op de aerogate II ? als ik het allemaal goed begrijp zal ik hem dan niet meer zo zacht kunnen zetten als ik nu kan mbv die fancontroller?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

t3q schreef op 29 januari 2004 @ 21:58:
[...]

Ok dit is de fan :

Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL

Luchtverplaatsing: 33,0 m³/h
Geluidsproductie: 12 dB(A)
Toerental: 1500 omwentelingen/min
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Vermogen: 0,6 W
RPM / Tachosignal: Ja

Blijkbaar zit er wel rpm signaal op

Op die papst fan zitten 2 draadjes , 1 rode en 1 blauwe.

Die gaan naar een molex verloopstekker. De rode zit bij de molex op gele aansluiting en de blauwe op de zwarte van de molex.

Hoe ga ik dit nou aansluiten op een 3-pins stekker?
als ik me niet vergis zijn er idd 2 draden op de fan aangesloten, maar zit er wel een derde contact naast waar de rode en de blauwe gesoldeerd zitten, wat denk ik het rpm signaal is

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 08:51
zou je dat ding ook op je videokaart cooler aan kunnen sluiten?

Verwijderd

Het knopje draait vrij zwaar bij mijn Aerogate, zodat ik het zo stevig vast moet pakken dat ik alle knopjes eromheen indruk.
Is dit normaal, of kan ik hem beter omruilen?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:17:
Het knopje draait vrij zwaar bij mijn Aerogate, zodat ik het zo stevig vast moet pakken dat ik alle knopjes eromheen indruk.
Is dit normaal, of kan ik hem beter omruilen?
Dat is zeker niet normaal, hier is het zo, dat je hem zelfs met je pink nog een volledige slag kan laten draaien, dus e-mail coolermaster of het normaal is, en zo niet omruilen :)

Verwijderd

Het leek mij ook dat het knopje soepel moet draaien.
Ik heb de knop eraf gehaald, en even met een vijltje de knop een beetje bewerkt.
Nu draait het soepel en hoef ik niet met mijn dikke vingers op alle knopjes te drukken om de knop te draaien.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06
Tripwire999 schreef op 03 april 2004 @ 20:12:
zou je dat ding ook op je videokaart cooler aan kunnen sluiten?
Nog even een late reply:
Je kan in principe alleen fans met een RPM aansluiting op de Aerogate II bedienen. De meeste videokaartfannetjes hebben echter niet zo'n aansluiting. Ik heb een andere oplossing: een oude CPU cooler fan op mijn Radeon 9700 gemonteerd :*)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• MaDLiVe
  • Laatst online: 01:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb iets vreemds. Als ik mijn fans terug draai naar een minimale snelheid blijven ze daar 2 á 3 seconden op draaien en gaan dan weer terug naar het oude voltage. (btw, in serie schakelen werkt wel :X).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 22:51
Canis Lupus schreef op 18 april 2004 @ 15:25:
[...]
Nog even een late reply:
Je kan in principe alleen fans met een RPM aansluiting op de Aerogate II bedienen. De meeste videokaartfannetjes hebben echter niet zo'n aansluiting. Ik heb een andere oplossing: een oude CPU cooler fan op mijn Radeon 9700 gemonteerd :*)
Het is niet waar dat je een fan nodig hebt met rpm aansluiting. Ik heb zelf ook de ventilator van mijn videokaart met 2pinnetjes aangesloten op mijn aerogate 2.
Dat derde draaitje geeft alleen de rpm door aan de aerogate, verder nix. Zo'n klein connectortje met 2 pinnetjes is alleen ff moeilijk in die koppeling te krijgen, maar het kan wel (en het werkt ook).

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:45
Wil de Aerogate 2 vanmiddag gaan bestellen.

Maar nou weet ik niet of deze in mijn kast past.

Het is een (zwarte) Chieftec BX kast met een mooi deurtje. Volgens mij komt het deurtje, als ik deze dicht doe, tegen de draaiknop van de Aerogate 2 aan.

Weet iemand hier iets van?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06
Ik heb een Chieftec Matrix (MX) kast en bij mij zit er zeker een halve centimeter tussen de knop en het deurtje :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 01:39
Die draaiknop is idd redelijk plat, dus het zou geen probleem moeten geven.

• Stylisimo
Heb hem gekocht en geeft inderdaad geen problemen.

Super ding trouwens nu kan ik mijn bakkie 's nachts naast mijn hoofd aan laten staan :D

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 13:03

BioHazard

*\o/*

Iemand hier die de ZILVEREN aerogate zwart gemaakt heeft? Ik kan goedkoop een zilveren overkopen en mijn vraag is ofzo deze makkelijk/mooi zwart te maken is? :)

• pyro83
Bi0Hazard schreef op 24 april 2004 @ 18:36:
Iemand hier die de ZILVEREN aerogate zwart gemaakt heeft? Ik kan goedkoop een zilveren overkopen en mijn vraag is ofzo deze makkelijk/mooi zwart te maken is? :)
Dat zou op zich wel te doen moeten zijn, het voorfrontje zit namelijk met 4 schroefjes vast, maar.... datzelfde frontje is gemaakt van een soort plexiglas (denk ik), ik weet wel niet of dat goed te schilderen/spuiten is.
Mocht dat wel goed te doen zijn, dan heb je nog het probleem met de draaiknop, die zal je dan waarschijnlijk er moeten krijgen om een mooi resultaat te krijgen.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ja maar kan het Plexi niet eraf en dan het Alu eronder spuiten? Ik ga ervanuit dat je de draaiknop en LCD enz er wel ff uit halen? :X

• pyro83
Bi0Hazard schreef op 24 april 2004 @ 19:01:
Ja maar kan het Plexi niet eraf en dan het Alu eronder spuiten? Ik ga ervanuit dat je de draaiknop en LCD enz er wel ff uit halen? :X
Daar had ik nog niet eens aan gedacht |:( .

Ik denk idd wel dat het alu eraf kan halen ja, maar van die draaiknop weet ik het nog net zo niet. Die draaiknop zit waarschijnlijk samen met de andere knopjes en led als 1 geheel vast (denk ik). dus ik vraag het me af, ben bang van niet, maar misschien dat iemand anders hier meer ervaring mee heeft?

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Als je da plexi losmaakt komt ook de gehele print eronder los en ook de draaiknop enz. Heb net ff Alu zwart gespoten en laat soon wel ff zien. Komt omdat ik een goedkope Zilveren aan kom komen maar mijn kast zwart is :)

• Stylisimo
Is bij jullie die draaiknop ook zo stroef af en toe?

Af en toe moet ik best veel kracht zetten en dan wil ik nog wel eens een ander knopje indrukken.

Best irri.

Verwijderd

Klopt, dan moet je gewoon dat ding een beetje gaan bewegen. Werd bij mij teminste wel een stukje soepeler... :)

Verwijderd

hoe kan je eigenlijk 't beste de sensor voor 't cpu en vga bevestigen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 13:37:
hoe kan je eigenlijk 't beste de sensor voor 't cpu en vga bevestigen?
Ik heb die van de cpu gewoon tussen mijn heatsink gepropt en een beetje vastgeklemd, werkt goed.
op de Coolermaster site zeggen ze dat je em onder je processor moet doorhalen maar daar wou ik niet aan beginnen met mijn pentium 4'tje
http://www.coolermaster.c...faq&ftype=1&xs=3&serial=1
daar staat hoe zij het doen maar de plaatjes zijn opeens corrupt :( dat waren ze vorige maand trouwens niet.
op je vga, weet ik niet. ik heb die zelf niet aangesloten want ik ben nogal voorzichtig met mijn Geforsje

Verwijderd

*kick*

Ik ben van plan om ook een AeroGate2 te kopen maar ik heb 1 vraagje. Kan het Schermpje ook van kleur veranderen of kan die alleen blauw?(ik wil namelijk een controller met groen display).

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:30:
*kick*

Ik ben van plan om ook een AeroGate2 te kopen maar ik heb 1 vraagje. Kan het Schermpje ook van kleur veranderen of kan die alleen blauw?(ik wil namelijk een controller met groen display).
Is idd alleen blauw, alleen bij het draaiknopje kan je het kleurtje veranderen.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 01 juni 2004 @ 14:30:
[...]

Is idd alleen blauw, alleen bij het draaiknopje kan je het kleurtje veranderen.
K*t, heeft 1 van jullie mss een andere controller waarvan de knopjes iig groen zijn en eventueel LCD :D

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 10:30

fcs

misschien dome vraag. Heb dus een aerogate 2 thuis.
Ik weet waar ik al mijn sensoren moet/kan zetten.

Echter, bij de sensor voor de cpu wordt het lastig. Ik kan hem tussen cpu/koelblok zetten. Dan gaat ie echter rebooten (na kortsluiting ofzo).

ALs ik hem tussen de koelribben zet zoals hier en daar op got aangeraden wordt, dan heb je niet de exacte temps. Is het mogelijk om hem om het randje van je cpu te zetten?

cpu: p4 2.8 ghz met retail cooler.
mobo: p4800 asus (de normale versie).
kast: chieftek fulltower.
Het gaat mij dus alleen om die cpu sensor. De rest heb ik geen problemen mee.
Ikzelf denk dat ik het beste de sensor naast de cpu kan plaatsen...

edit: klopt het wat ik hieboven zeg?

[ Voor 4% gewijzigd door fcs op 01-06-2004 15:20 ]

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
kan ik mijn cpu koeler hier gewoon op aansluiten, zonder dat mijn moederbord gaat zeuren? (asus p4p800)

• Loogie
  • Laatst online: 21:37
Je moet waarschijnlijk wel je rpm-signaal naar je mobo laten gaan, maar de koeler kan dan op de Aerogate 2 :)

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb sinds kort ook een Aerogate gekocht maar nu vraag ik mee een ding af.
De tempreatuur sensoren waar plaats ik deze. Maar heb ik de best tempreatuur meting
ik heb nu 2 zalman cooler op mijn Pc zitten. zal ik hem daar tegen aan plakken of wat is het best manier. Het lijkt mijn toch niet dat deze elementen tussen de Processor en de cooler komt of wel.

Verwijderd

ik heb ook een aerogate 2 met P4 3,2HT s478 met een Zalman CNPS7000B-AlCu LED cpu cooler er op maar nou heb ik een vraag je waar moet ik die sensor plakken want ik heb er 1 tussen te cooler en de cpu gedaan maar die sensor brande door :S

Processor :P4 3,2HT s478
CPU cooler: zalman CNPS7000B-AlCu LED
mainboard: asus P4C800E-Deluxe
Videokaart: asus V9570TD 256mb
Werkgeheugen: 1GB Kingston
hardeschijf: 160gb maxtor 8mb cach
Draadloos smc 54g pci
geluidskaart: Audigy 2 Value
boxen: Creative 7.1 GigaWorks S750
brander: nec dvd/cd brander 16x
coolermaster frontje(Zilver) voor dvd-brander
floppydrive: sony (Zilver)
FAN controller: Coolermaster aerogate II (Zilver)
Behuizing: Coolermaster Wave Master (Zilver)

Verwijderd

Never ever tussen de cooler en de cpu! Dan maakt de heatsink slecht contact met je cpu!
Ik heb een vergelijkbare zalman cooler (zonder led, stoer is die er al?) en heb die sensor tussen 2 vinnetjes gedaan en zo ver mogelijk rechting de cpu gedrukt, zodat hij er zo dicht mogelijk bij de cpu in de buurt zit. Er is wel temperatuur verschil, maar dat is altijd 5 graden bij mij. Dus eenmalig uitlezen met Probe of Everest en dan weet je het voortaan. Ik denk dat dat de meest veilige oplossing is. Het werkt bij mij al een jaar goed ongeveer.
Pagina: 1 2 Laatste