Maxtor 80GB vertoond rare kuren

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Topicstarter
Mja natuurlijk is er een kans dat er een soort gelijk iets in 1 van de vele postings staat hierover, maar dat kan mij weinig intresseren, kans dat ik daar wat aan heb is vrijwel nihil, lang leven nederland en je vrije meningsuiting, nagoed, that been said...

Ik heb 2 80GB 8M Cache 7200 bla bla bla Maxtor schijven, heb ze nu zo'n maandje of 5-6, ging allemaal heeeel fijntjes, dikke 30MB / s en soms zelfs 40! Mag er niet over klagen.

Enfin, sinds een week of 1-2 denk ik zo krijg ik amper 3MB / sec van me 2e HD, me 1e schijnt zn werk nog goed te doen, ik check me IDE Channel settings, zegt ie dat me 1e HD DMA-6 is en me 2e HD is PIO Mode!? Wtf?! Zijn 2 identieke schijven!

Dus ik moederbord drivers installed (4-in-1 v4.48) maar mocht niet baten.
Soms heb ik dat ik een film kijk vanaf me D-schijf (die 2e HD ; 1 grote partitie) en dan loopt me film vast, dus ik denk, CPU te heet ofzo? Nee dus, ik kijk in me explorer, gewoon hele D schijf is pleite?!, dus ik rebootje, PHEW D is weer terug, ik start film weer op, 12 sec later, error readin media error van XP, en jawoor, D is weer pleite, toen PC nacht uit gehad, en sindsdien is me D schijf er dus altijd weer geweest maar is nu echt ONTIEGELIJK rete traag geworden. En dat die dus als PIO MODE in XP staat, staat me ook niet aan. Ik heb zowieso nog wel garantie, maar een HD wegsturen met kans dat ze data van je kunnen vinden, geen prettige gedachte, bovendien staat er 72 van de 80GB gevuld dus dat zet je niet ff op CD ofzo...

Nou om het bovenstaande dan maar samen te vatten:

Iemand idees, suggesties, opmerkingen? Misschien kan ik wel meedoen aan dat Yorin programma dat ik aan het einde me HD vernachel? :(

Nahjah baal hier dus wel van...

-- Atl

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat voor data er ook op jouw HD staat daar heeft maxtor niets mee te maken :)

Lijkt me dat die nu rip aan het gaan is aangezien hij het wel zo gedaan heeft. Je kunt natuurlijk even een schijf erbij halen van 80 gb en die clonen en dan die andere rma opsturen...

Tweakers Discord

• makje
  • Laatst online: 20-03 22:34

makje

Professioneel prutser

Atlantez schreef op 24 juli 2003 @ 01:50:
Mja natuurlijk is er een kans dat er een soort gelijk iets in 1 van de vele postings staat hierover, maar dat kan mij weinig intresseren, kans dat ik daar wat aan heb is vrijwel nihil, lang leven nederland en je vrije meningsuiting, nagoed, that been said...
juist ja, zo vraag je dus echt om hulp :? |:(

Als ik de Faq van dit forum lees dan kom ik o.a. dit tegen.

Verder kom ik met de search dit topic tegen wat erg op jouw probleem lijkt, helaas kon de TS daar het blijkbaar niet oplossen maar hij kreeg wel veel tips die je kunt proberen.

Verder kwam ik nog dit topic tegen van iemand die ook het probleem had dat zijn schijf langzaam was in PIO modus.

Veel leesplezier :) :X

9800x3d

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Allemachtig. Praat jij altijd op deze manier?

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Topicstarter
Alleen als ik depri ben en ongesteld

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• makje
  • Laatst online: 20-03 22:34

makje

Professioneel prutser

Atlantez schreef op 24 July 2003 @ 02:34:
Alleen als ik depri ben en ongesteld
Ben jij een speling der natuur?? :+ :+

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De kans dat jij wat aan de FAQ hebt is vrij groot :)

Kijk onder de kopjes "mijn IDE configuratie is brak" en "mijn HDD doet vaag". Gewoon weer van PIO naar DMA modus gaan en/of de HDD checken op fouten en evt. inruilen B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.