bios-upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• layed_back
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08-2008
voor mijn dell dimension xps-d266 wil ik de bios upgrade.

maar hoe wat waar en waarom zou ik dat doe.

hoe moet ik doen. kan ik, als computer-alfabeet, het zelf doen?
heeft het eigenlijk wel nut om het te doen.

help me aub wie help mij een wannabee computer-wizz eruit.

alvast bedankt

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wanneer alles goed opstart en draait zou ik er niets aan doen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Het heeft alleen maar nut als je problemen hebt in je bios, of bij het booten ofzo. Als alles perfect loopt enzo, is het niet nuttig om de upgraden, heeft bijna niets als voordelen, behalve dat het nieuwere CPU's kan behandelen, en fouten oplost uit het vorige bios.

Dus niet doen als geen problemen ondervindt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Absoluut niet lullig bedoeld, maar misschien is Beginnersweb iets voor je?!?
Ook de website en bladen van ComputerIdee staan vol met tips en trucs voor mensen die net beginnen zich iets meer te verdiepen in computers.

• layed_back
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08-2008
nog iets anders dan als ik me computer uit wil doen. gaat hij weer aan. wat ik dedoel hij sluit als af. maar daarna start hij gewoon weer op.

en de laatste tijd als ik 'm uitwil doen loopt hij ook nog vast. wat kan dat zijn?

layed_back

Verwijderd

dat is een bug in het powermanagement van oa. win98se. er zijn wat bugfixes voor (zie de site van microsoft) maar die helpen meestal ook niet. het kan ook nog liggen aan het gebruik van mcaffee antivirus.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
layed_back schreef op 24 July 2003 @ 00:10:
nog iets anders dan als ik me computer uit wil doen. gaat hij weer aan. wat ik dedoel hij sluit als af. maar daarna start hij gewoon weer op.

en de laatste tijd als ik 'm uitwil doen loopt hij ook nog vast. wat kan dat zijn?

layed_back
Je eerste probleem is een bios instelling, je tweede is een brakke windows config denk ik. Ff een formatje geven en een herinstall doen doet wonderen denk ik :)

Btw: je hoeft niet te groeten middels je nick, wij tweakers groeten elkaar altijd, zie de GoT Policy. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Banshee op 24-07-2003 00:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

layed_back schreef op 24 July 2003 @ 00:10:

layed_back
Het is makkelijk als je eerst even de specs post van je bakkie, evenals het OS en uiteraard ook wat je zelf al geprobeerd heb.

Lees in elk geval ook even de FAQs, daarin staan ook heel veel zinnige dingen.

en last but not least, welkom op GoT

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Terw_Dan schreef op 24 July 2003 @ 00:15:
[...]

Het is makkelijk als je eerst even de specs post van je bakkie, evenals het OS en uiteraard ook wat je zelf al geprobeerd heb.

Lees in elk geval ook even de FAQs, daarin staan ook heel veel zinnige dingen.

en last but not least, welkom op GoT
offtopic:
Heej, jij was toch een hamer verslaafde? >:) Ben je gelijk van je dual bak af })

[ Voor 3% gewijzigd door Banshee op 24-07-2003 00:17 ]

Verwijderd

layed_back schreef op 23 juli 2003 @ 23:45:
help me aub wie help mij een wannabee computer-wizz eruit.
alvast bedankt
De search gebruiken helpt je bijvoorbeeld al een heel eind op weg :)

Bijv.
[rml][ winXP] uitschakelen is herstarten*[/rml]
WinME wil slechts herstarten i.p.v. afsluiten
blijft herstarten bij afsluiten
[rml][ NT] Laptop reboot inplaats van afsluiten.[/rml]
[rml][ BC3] Win98 herstart bij afsluiten[/rml]

En anders het goed analyseren en formuleren van je probleem. :?
En bovendien het posten van alle relevante info die mogelijk nodig zou kunnen zijn voor het oplossen van dat probleem. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 00:41 . Reden: Nog wat links toegevoegd ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Ik zie dat je nog vrij nieuw bent hier op het forum.. Dus allereerst welkom :)

We gaan er hier op GoT van uit dat je zelf wat basiskennis hebt van bepaalde dingen.. En heb je die basiskennis niet, dan is dat helemaal niet erg. Je kunt hier namelijk enorm veel leren. Alleen de manier om dingen te leren is juist door veel van anderen te lezen en het zelf uit te zoeken. Het flashen van een bios is bijv. vrij simpel en algemeen werk.. Als je even naar de search gaat dan zul je zien dat er echt vele topics over te vinden zijn. Die search, in combinatie met de pmg-faq geven de antwoorden op jouw vragen al :)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.