Toon posts:

[winXP] uitschakelen is herstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik mijn computer niet meer de baas ;-)

Onder XP pro kies ik "Uitschakelen", waarna het apparaat opnieuw opstart.

Is er een instelling die ik kan aanpassen, zodat er bij de keuze "uitschakelen" uitgeschakeld wordt en bij herstarten een herstart (dat laatste gebeurd bij die keuze wel)?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
ED

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 22:29

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Effe zoeken op MS knowledgebase Dit is een bekend probleem en daar is geloof ik ook een fix voor...

Tipje: Google, GOT-Faq, GOT-Search, GOT-post (in die volgorde, scheelt je gedoe met andere GOTters en MODders ;-)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hmm, herstart bij shutdown heb ik niet meer gezien sinds de shutdown patch voor Win98 die dit probleem nogal eens wilde veroorzaken.

Is het spontaan gekomen of misschien pas na installatie van software? Of SP installeren als dat nog niet gebeurd is, misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Heb je dit stukje uit de FAQ al gelezen?

Verder is je topictitel niet volgens de WOS Policy, wij zien hier namelijk graag het OS in staan tussen [], zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10. Hier de volgende keer even zelf om denken aub.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 21:38 ]

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

30-12-2002 21:21 < inschrijfdatum topic starter,
Beste man,
lees eerst de FAQ en bovenstaande adviezen, daarna kun je richting de MS knowledge base gaan want daar is indd een shutdownpatch te vinden
:( succes

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een BSOD tijdens 't afsluiten.

Ga eens naar je 'system properties' -> 'Advanced' -> 'Startup&Shutdown' -> 'System Failure'(weet niet of je engelse/nederlandse versie hebt - moet je even zoeken)

Zet daar de optie 'Automatically reboot' uit

Sluit dan eens af, en kijk of je een blauw scherm krijgt met eventueel een foutmelding van een hangende driver oid

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartelijk bedankt!

Oplossing gevonden.
Heb "automatisch herstarten" uitgezet. Daarmee foutboodschap (blauw scherm) gezien. Was KBDCLASS.SYS gerelateerd. Na wat zoeken nieuwe Logitech drivers opgehaald en geinstalleerd. Probleem verholpen.
Ik ben zeer enthousiast! Zonder de hier verstrekte info kom je toch moeilijk op weg.

Tevens heb ik kennis genomen van de 'spelregels' en zal me hier uiteraard aan houden :-).

MVG,
ED
Pagina: 1