elevator schreef op 03 August 2003 @ 15:41:
<Knip>
Gebruik Linux, of gebruik Windows niet.
Als we overigens toch met profiel informatie gaan gooien. Jouw opleiding in de informatica is wel erg triest, als jij zelf de rechten van andere auteurs van software al niet kan respecteren. Zeker studenten zoals jij kunnen aan veel software bizar goedkoop aan komen.
Ik kan zeer zeker software auteurs respecteren. Daarom zei ik hierboven ook al dat ik veel software legaal heb, maar andere software weer niet. Ik kan inderdaad via mijn school legaal aan heel veel pakketten komen voor een lage prijs, wat ik dan ook doe. Veel spellen koop ik als ze voor 5-8 euro in de budgetbak liggen. Vaak genoeg is mijn "illegale software" een of ander spel, of programma, dat 1x wordt gebruikt Quake 3, 1 keer gespeeld... daarna weggegooid uit verveling. FPS is niks voor mij... Partition Magic: 1x nodig gehad, dus toen heb ik dat gebruikt. PM downloaden en 1x gebruiken werkt veel sneller dan alles leeggooien en backups terug gaan zetten.
Het zal je misschien vreemd in de oren klinken, maar voor een boel mensen is MS Works eigenlijk best wel heel geschikt. De meeste mensen kunnen (of willen!) niet eens zoveel met een stukje software doen.
Voor veel mensen is MS Works inderdaad genoeg, maar ik heb het zelden bij bedrijven gezien.
Spelletjes, Messengers, MovieMakers, en RD zijn allemaal optionele componenten. RemoteDesktop is een zeer gewaardeerde feature die door allerlei 'handige neefjes' gebruikt wordt om bij allerlei PC problemen te assisteren. Dat jij er persoonlijk geen toegevoegde waarde in ziet (in een overigens technisch superieur product), maar liever een inferieur product kiest, om dat vervolgens te stelen, is jouw keuze. Ik ben blij dat Microsoft het product Windows nu /nog/ beter remote beheersbaar heeft gemaakt.
Optionele componenten wil ik kunnen uitzetten. Dat kan (voor zover ik weet) niet tijdens de installatie van Windows XP. Dan moet ik eerst alles installeren, een paar files aanpassen, en dan kan ik gaan deïnstalleren. Als Windows vindt dat ik een programma niet mag deïnstalleren (Windows Media Player bijvoorbeeld), dan komt hij bij de volgende reboot weer gewoon terug. File Protection is prima voor kritieke bestanden en ook voor programma's, maar als ik opdracht geef een prog te deïnstalleren, dan moet het wegblijven.
Betreffende RD: het is zeker handig, maar het feit is dat het ingebouwd is in het OS. Als het als los installeerbaar programma geleverd werd (of als los installeerbare component), dan zou ik het zeer waarschijnlijk wel gebruiken. Nu het ingebouwd zit in het OS vind ik het product niets. Wat betreft geïntegreerde producten: Ik zou ook liever Internet Explorer aan de kant zetten (als één venster crashed, dan crashen ze allemaal), maar andere browsers hebben (nog teveel) problemen met veel sites. Ik weet het, dat ligt voor een groot deel aan de sites, maar het is toch zo dat er genoeg sites wél onder IE werken, en niet onder andere browsers.
Overigens gaat jouw redenatie natuurlijk volledig krom. Als ik 1 keer per jaar een PDF document maak, moet dat ook maar in Windows ingebakken zitten, want "Adobe Acrobat" kost me 300 EUR ?
Nee, niet in Windows. PDF is echter al jarenlang een standaard formaat voor electronische documenten. Office zou allang een optie "Export to PDF" gehad moeten hebben. OpenOffice heeft er een, maar dat wordt nu juist bij bedrijven niet of weinig gebruikt.
?
Partition Magic is toch niet in het OS geïntegreerd? Daarentegen vind ik wel dat een (veel lichtere) versie, of vergelijkbare functies wel in het OS hadden kunnen zitten, omdat partitioneren toch essentieel is om harde schijven te onderhouden.
omg

Ik weet eigenlijk niet meer of ik je nu nog serieus moet nemen.
Dat moet je natuurlijk zelf weten. De meeste mensen die mij niet serieus hebben genomen in het verleden, zijn tot de conclusie gekomen dat ze dat beter maar wel hadden kunnen doen.
Jij zult er echter geen nadeel van ondervinden, en verschil van menig mag en moet er zijn.
Oudere versies van PC-Anywhere zijn traag, en VNC was ook traag. Dat is in de tussentijd bij beiden sterk verbeterd, en een groot voordeel van VNC is dat het zeer cross-platform werkt. Het draait op Unix, Linux, Windows, MAC, noem maar op. Dat kan ik van Remote Desktop niet zeggen. En laat nu juist de machines die je op afstand wilt bedienen servers zijn... en ondanks alles is de Windows Servermarkt niet groot.
Waar denk je dat RDP vandaan komt? Van de Windows Terminal Service, die weer voortvloeit uit Citrix. Deze heette vroeger MetaFrame, en die techniek is door MS opgekocht onder de naam WinFrame, als ik het me allemaal goed herinner. Zoek maar eens op internet.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 03-08-2003 16:42
]