snel plaatjes uploaden naar FTP

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
goeie morgen allemaal...

deze jongen is weer vers voor vandaag, en had in een keer een idee... ik wil snel en makkelijk plaatjes uploaden naar een ftp.... zodat ik makkelijk plaatjes kan posten op forums...

ik zoek dus nou een programmaatje die een linkje in mijn achterstemuisknopmenu maakt, waardoor ik snel een plaatje kan uploaden naar de juiste dir op mijn ftp. nou dacht ik eerst om een snelkoppeling te maken in mijn 'send to..' dir, maar dat werkt niet, want de link komt niet in het menu erbij te staan.....

iemand anders nog een ideetje??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Dan zet je ze toch eerst in een queu en upload je ze dan.
Wat is trouwens je achterstemuisknopmenu?
Welke ftp programma gebruik je trouwens?

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Met resource hacker kan je je rechtermuisknop menu veranderen (nooit mee gewerkt) maar het kan wel!

E-Developing

• Schizoveen
MADG0BLIN schreef op 23 July 2003 @ 09:32:
Dan zet je ze toch eerst in een queu en upload je ze dan.
Wat is trouwens je achterstemuisknopmenu?
Welke ftp programma gebruik je trouwens?
ik wil het helemaal niet met ftp doen, want dat gaat me niet snel genoeg...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

CuteFTP heeft wel die optie.
Rechterklik op een selectie/bestand, Send to, FTP-connection.

• Schizoveen
DeX schreef op 23 July 2003 @ 09:35:
CuteFTP heeft wel die optie.
Rechterklik op een selectie/bestand, Send to, FTP-connection.
werkt dat dan ook buiten de ftp om.... dus dat ik niet cuteftp open hoef te staan, of dat ik het programma moet gebruiken?

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kan je niet gewoon een netwerk verbinding met je ftp map maken? Dan kan je het gewoon als een netwerk schijf gebruiken en een snelkoppeling in je Send To/Kopieer naar menu maken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Schizoveen
WhizzCat schreef op 23 July 2003 @ 09:40:
Kan je niet gewoon een netwerk verbinding met je ftp map maken? Dan kan je het gewoon als een netwerk schijf gebruiken en een snelkoppeling in je Send To/Kopieer naar menu maken :)
net geprobeerd.... gaat niet, kan geen network drive van een ftp maken.....

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Schizoveen schreef op 23 July 2003 @ 09:44:
[...]

net geprobeerd.... gaat niet, kan geen network drive van een ftp maken.....
Wat voor OS heb je dan? Met 2k/xp wil het iig wel, dat doe ik zelf nl. ook. Met win98 en me weet ik zo niet

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Schizoveen
XP.... :?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Rechtsklikken op Netwerk Omgeving -> Netwerkverbinding maken -> Meld u aan voor online (blablabla) klikken en dan dat wizardje uitdraaien....?

Werkt prima hier :) (Ook XP)

• Schizoveen
ok, gedaan, maar kan er geen send to van maken :?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00

pistole

Frutter

shortcutje van maken in je SendTo folder

Ik frut, dus ik epibreer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

in documents en settings\username\sendto dus even een linkje ernaartoe plaatsen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is een simpel batchbestandje, met als inhoud:

@echo off
echo>c:\ftpscr open zutphen.nu
echo>>c:\ftpscr schizoveen
echo>>c:\ftpscr koffie12
echo>>c:\ftpscr binary
echo>>c:\ftpscr hash
echo>>c:\ftpscr put %1
echo>>c:\ftpscr quit
ftp -s:c:\ftpscr
del c:\ftpscr

Noem deze bijvoorbeeld upload.bat, en zet deze eens op het bureaublad.
Je kunt dan gewoon een bestand naar het pictogram slepen, en het wordt meteen geupload naar zutphen.nu met als username schizoveen en als password koffie12.
Ook kun je upload.bat in je SendTo folder zetten, dan kun je met de rechterknop op een plaatje klikken en kiezen voor upload...

(Probeer het maar eens, dit voorbeeld werkt nl. ook echt, ik heb net een accountje hiervoor aangemaakt :) )

Daarna wel ff jouw gegevens in regel 2 t/m 4 invullen...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 10:30 ]

Verwijderd

schitterend ! hier heb ik ook wat aan nl :)

• Schizoveen
hijs bijna wat ik wil... het is namelijk zo dat ik niet in subdirs kan uploaden... alleen in de root

ik had er nog 'public_html/plaatjes/' achter gezet, maar dat werkt niet....

weet je dat misschien ook toevallig??

Verwijderd

subdirs uploaden gaat niet... en meerdere bestanden tegelijk ook niet...
maar je kunt wel voor het uploaden naar public_html/plaatjes/ gaan door een regel extra in het scriptje te zetten:
@echo off
echo>c:\ftpscr open zutphen.nu
echo>>c:\ftpscr schizoveen
echo>>c:\ftpscr koffie12
echo>>c:\ftpscr binary
echo>>c:\ftpscr hash
echo>>c:\ftpscr cd public_html/plaatjes
echo>>c:\ftpscr put %1
echo>>c:\ftpscr quit
ftp -s:c:\ftpscr
del c:\ftpscr

moet je wel ff eenmalig handmatig die mapjes op de ftpserver aanmaken (zoals ik op mijn server net ff al gedaan heb, zie ook http://zutphen.nu/schizoveen/public_html/plaatjes/ )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 10:54 ]

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

In windows2000 ga je naar "My Network Places" (Mijn netwerk of zoiets) op je desktop (bureaublad) en dan naar "Add Network Places" (Toevoegen netwerk locatie ofzo iets) en dan type je gewoon het address in.

bijv ftp://loginnaam:password@ftp.xs4all.nl

En hiervan kan je dan gewoon een shortcut maken voor op je desktop (bureaublad) en/of zoals pistole zegt een shortcut in je "send to" folder.

[ Voor 36% gewijzigd door tHe_BiNk op 23-07-2003 10:58 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Schizoveen
super geweldig helemaal bedankt

*gives manly hug*

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

OK, en dan nu de "ultimate" oplossing 8)

Het is een klein tooltje genaamd FTPUploader (tijdelijke mirror). Het werkt dus vrij simpel; je start de FTP uploader en je vult je FTP gegevens in (login/pass/folder etc). Vervolgens maakt het programma een (plaintext!) .ini aan en hoef je alleen nog maar een snelkoppeling naar FTPUploader in je SendTo menu te gooien en kan je direct je file(s) uploaden. Als het uppen klaar is zit de link direct in je clipboard.

Voordelen:
• De download link zit (eventueel aangevuld met [img] tags!) gewoon onder je CTRL V
• Meerdere files @ once mogelijk; alle links zitten dan in je clipboard
• Geen installatie nodig
• Je kan meerdere mapjes aanmaken met ieder een eigen .ini file. Zo kan je dus ook meerdere FTP locaties aanmaken zodat je snel je files naar verschillende FTP locaties uppen. Ook in je SendTo kan je een map maken met alle shortcuts voor alle mappen!

Screenie (3 x raden hoe ik em gepost heb ;)):
Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/FTPUploader_Screenie.png

Wees consequent, maar niet altijd

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Jow geweldig! :)
Heb je dit zelf gemaakt? En zo ja, hoe?
Ik zocht hier al een tijd naar, echt super.
Nu nog dat je een afbeelding in je clipboard hebt, dat die dan makkelijk geupload kan worden :)
Dus bijvoorbeeld Printscreen knop indrukken, en dan meteen uploaden :)

edit werkt niet :(
Hij kan niet inloggen terwijl de ftp het wel doet

[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 10-11-2003 22:23 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Mischien is WebDrive wat voor je. Met behulp van dit programma kun je van een ftp-site een drive letter maken.

http://www.southrivertech.com/products/webdrive/index.html

• Ook

Ook

Yes I can!

XLerator schreef op 10 november 2003 @ 22:15:
Jow geweldig! :)
Heb je dit zelf gemaakt? En zo ja, hoe?
Ik zocht hier al een tijd naar, echt super.
Nu nog dat je een afbeelding in je clipboard hebt, dat die dan makkelijk geupload kan worden :)
Dus bijvoorbeeld Printscreen knop indrukken, en dan meteen uploaden :)

edit werkt niet :(
Hij kan niet inloggen terwijl de ftp het wel doet
Supertooltje idd (en nee, ik heb em niet zelf gemaakt, maar hij komt uit het Nuttige Windows progs topic).

Jammer dat ie niet meteen werkt. Kijk gewoon even met notepad in de .ini file en kijk of alles goed staat. Probeer ook active/passive mode voor de zekerheid (van achter een router moet je passive gebruiken!). Probeer ook eerst gewoon in de root te uploaden, als dat lukt kan je een subfolder proberen.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 11-11-2003 20:31 ]

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

GeekK

Rag Mama Rag

Weet iemand ook een tooltje waarmee je makkelijk naar een SFTP kunt uploaden?
(liefst ook dat de link meteen in je clipboard staat - dit hoeft niet btw) :)

Gebruik nu steeds Filezilla.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dit ziet er allemaal wel heel cool uit allemaal, echter, in mijn geval werkt het niet. Ik zit achter een server, die verbonden is met internet. Als ik bijv in flashFXP wil ftp-en, dan moet ik de optie "site uses IP Masq/NAT/Non-Routable-IP" aanvinken.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit nodig is als ik naar een ftp server connect die zelf ook achter een router of server staat.
Wat is hiervoor de oplossing?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ch!pY-J schreef op 11 november 2003 @ 21:57:
Dit ziet er allemaal wel heel cool uit allemaal, echter, in mijn geval werkt het niet. Ik zit achter een server, die verbonden is met internet. Als ik bijv in flashFXP wil ftp-en, dan moet ik de optie "site uses IP Masq/NAT/Non-Routable-IP" aanvinken.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit nodig is als ik naar een ftp server connect die zelf ook achter een router of server staat.
Wat is hiervoor de oplossing?
Shit zeg, ik ben volgens mij nog steeds de enige bij wie het ook echt werkt, iedereen probeert em, maar niemand heeft succes...

Ik zit zelf ook achter een router, maar als je gewoon Passive mode gebruikt dan moet dat niet uitmaken!! Nou kan het zijn dat de PC waar jij heen upload alleen Active mode ondersteunt, maar dat ligt dus niet aan jou!

Voor de duidelijkheid, dit is mijn config:
[Options]
Server=homepages.isp.nl
RemoteDir=forumdump
UrlPrefix=http://dump.ookonline.com/
User=username
CtrlVText=%url%
PasvMode=1
Pass=password

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Ik zie trouwens al wat er misgaat, als je namelijk je pass invult in de .EXE zet hij dit gecodeerd (?) in de .INI, maar als je zelf je pass in de .INI zet doet hij dit niet en werkt het wel :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Sir_Killalot schreef op 12 november 2003 @ 06:43:
Ik zie trouwens al wat er misgaat, als je namelijk je pass invult in de .EXE zet hij dit gecodeerd (?) in de .INI, maar als je zelf je pass in de .INI zet doet hij dit niet en werkt het wel :)
Dat zou wel verklaren waarom het standaard bij niemand goed werkt idd. Ik pas de ini gewoon aan in notepad :)

Jammer dat die codering (blijkbaar) niet werkt.. Vind het toch wel een nadeel dat er egens plain passwords in voorkomen, maar ja, het werkt zo lekker hè ;)

Verwijderd

Ook schreef op 12 november 2003 @ 09:41:
[...]

Dat zou wel verklaren waarom het standaard bij niemand goed werkt idd. Ik pas de ini gewoon aan in notepad :)

Jammer dat die codering (blijkbaar) niet werkt.. Vind het toch wel een nadeel dat er egens plain passwords in voorkomen, maar ja, het werkt zo lekker hè ;)
Bij mij doettie het nogsteeds niet?:S

Ff m'n "config"

[Options]
Server=members.lycos.nl
UrlPrefix=http://members.lycos.nl/username/
User=username
Pass=*censuur;)*
CtrlVText=%url%
PasvMode=1
RemoteDir=

Wat moet je bij remotedir invullen? De directory waar hij het inzet? En als je het nou gwn in de "main" dr wil zetten? :?

oja ik zit achter een HUB, dno of dat ook een router is :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:07 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In XP heb ik dus precies hetzelfde probleem met die shortcut naar ftp server onder de netwerk links. Daarnaast, als je hier een pasword inzet, in de vorm van ftp://login:pass@ip.com:21, dan zie deze link volledig staan. Beetje jammer toch van deze toch best wel grappige functie..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:05:
[...]
Wat moet je bij remotedir invullen? De directory waar hij het inzet? En als je het nou gwn in de "main" dr wil zetten? :?

oja ik zit achter een HUB, dno of dat ook een router is :9
Remote dir is idd een subfolder op je FTP site.

Enne, een hub is geen router nee.. maar toch gewoon Passive gebruiken want waarschijnlijk heb je een server die als (software) router dient :)

Ik heb echt geen idee waarom ie bij sommigen niet werkt, en bij mij altijd (gebruik em al lang en ook op verschillende systemen met verschillende OS-en)

Pagina: 1