Toon posts:

Nederlandse Open Overklok Battle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg net een briljant idee..

ik zit te kletsen met iemand over een lan party en ik zeg voor de gein dat ik wel een ruimte weet op mijn werk. ik werk op de veiling te aalsmeer en daar hebben we gigantische koelcellen.
in die koelcellen kan iedereen natuurlijk ook fijn oc-en :-)

is er niet een mogenlijk heid om Nederlandse Open Overklok Battle (NOOB) te gaan organiseren?
b.v. d.m.v. sponsertje 20 gelijke pc's neerzetten en kijken wie er het meeste kan uitpersen .
natuurlijk is er ook ruimte voor een pro en lowbudget klasse.
en leuk voor tussendoor: casemods in two hours. en een loterij. kun je geld inzetten hoelang b.v. een amd 1700+ het vol gaat houden met 2,3 vcore op bla bla gig.. diegene die er het dichts bijzit mag de cpu houden :-)

iedereen zijn eigen soldeerbout en dremel meenemen.

Verwijderd

Ik win toch wel..dus jah.. :P :+

Edit:
Maar wel een leuk id. Als je het voor elkaar krijgt ben ik van de partij :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 19:13 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

:D grappig idee. Importeer een paar jappen als OC pro's ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
jappen zijn er al zat op de veiling, dus dat lijkt me geen probleem

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

koelcellen lijkt me niet fijn, lekker condens op al je onderdelen en dan stroom erop :X

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

En jij denkt dat iedereen het een paar uur lang uithoudt in zo'n koelcel? :P

Heb anders wel een leuk idee voor je. Een CPU koelen met een 226W peltier. Die koel je met een leuke WC. En het water van die WC chill je met een lekker krachtige phasechange. De radiator van die phasechange koel je dan weer met de frisse lucht afkomstig uit die koelcel, goed voor 300-400W aan warmte.

Succes :+
Sick Nick schreef op 21 July 2003 @ 19:12:
koelcellen lijkt me niet fijn, lekker condens op al je onderdelen en dan stroom erop :X
Onzin. Condens ontstaat enkel maar als een voorwerp kouder is dan de omgeving. Maar aangezien de hele PC in de koelcel zit, zal de hele PC ook de temperatuur van die koelcel aannemen. Daarom kan het ook weinig kwaad om je PC bijvoorbeeld buiten te zitten in de winter.

Tenzij je natuurlijk met peltiers/phasechange gaat gaan werken, maar dan moet je net zo goed isoleren als je niet in een koelcel zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Steve op 21-07-2003 19:15 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 21 July 2003 @ 19:13:
En jij denkt dat iedereen het een paar uur lang uithoudt in zo'n koelcel? :P

Heb anders wel een leuk idee. Een CPU koelen met een 226W peltier. Die koel je met een leuke WC. En het water van die WC chill je met een lekker krachtige phasechange. De radiator van die phasechange koel je dan weer met de frisse lucht afkomstig uit die koelcel, goed voor 300-400W aan warmte.

Succes :+
Gewoon een Phase koelen met een Phase..klaar.

Verwijderd

Topicstarter
kom op , je kan toch wel een voltmodje doen met een paar wanten aan?
anders ben je geen echte dhoc-er hoor :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 19:14:
kom op , je kan toch wel een voltmodje doen met een paar wanten aan?
anders ben je geen echte dhoc-er hoor :-)
:D :D Als mn soldeerbout maar warm wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 19:15:
[...]

:D :D Als mn soldeerbout maar warm wordt ;)
dan moet je die eerst ff modden

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
haha ik zie het al helemaal voor me hoor haha , als het word gehouden grote kans dat ik dan ook kom , maar waarom niet gewoon klassementjes houden ofzo ? amd 1800tjes en 2000 enz enz... en gewoon met je eigen pc :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En natuurlijk met je 80W peltier die je CPU op 1° gaat houden.

Verwijderd

deze contest zou alleen eerlijk zijn als iedereen met DEZELFDE PC dus niet hardware zou overklocken omdat het per product(ie) verschilt, een oude 1800 wint het niet van de nieuwe 1800 enz. enz, en die pc die iedereen mag gaan OCen moet dan voor de wedstrijd al een goede burnin hebben gehad, anders is het niet eerlijk tegenover de eerste paar OCers en de laatste paar.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

... en het zou pas eerlijk zijn als iedereen met HETZELFDE BUDGET aan de slag ging. Als je het geld hebt om een Prommie te kopen is het allemaal simpel.

Verwijderd

Ja maar ik zeg toch..ik win toch..dus laat dat hele idee maar varen :+ >:)

;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja zelfde budget...

b.v. er is een grote tafel met (veel verschillende) onderdelen..aan elk onderdeel hangt een prijskaartje. je mag maar zoveel uigeven. en dan kijken wie er het beste uit de bus komt..
ben bang dat we wel een vette sponser moeten hebben.
zou oc sjop dat niet willen sponseren?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:26:
deze contest zou alleen eerlijk zijn als iedereen met DEZELFDE PC dus niet hardware zou overklocken omdat het per product(ie) verschilt, een oude 1800 wint het niet van de nieuwe 1800 enz. enz, en die pc die iedereen mag gaan OCen moet dan voor de wedstrijd al een goede burnin hebben gehad, anders is het niet eerlijk tegenover de eerste paar OCers en de laatste paar.
idd, en 20 dezelfde proccessors vind je niet zosnel ;) oc hangt niet zozeer van de gebruiker af, maar 90% van de hardware

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Misschien wilt Fewture het wel sponsoren... Die zal intussen vast al genoeg prijzengeld verdiend hebben ;)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Ook al doe je het met 20 dezelfde procs, dan nog is het toch een kwestie van geluk hebben omdat je toch afhankelijk bent van de kwaliteit van jou proc? :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus een kwestie van de juiste core eruit zoeken, een echte tweakert pikt ze er zo tussenuit natuurlijk.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je een OC battle wil houden moet je gewoon iedereen zijn eigen PC mee laten nemen en dan verdelen in klasses, bijvoorbeeld lucht, water en phase-change/peltier. Maar dan is het weer niet eerlijk omdat iedereen een andere CPU heeft..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:30:
Ja maar ik zeg toch..ik win toch..dus laat dat hele idee maar varen :+ >:)

;)
oja? :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
nee ik win want ik neem LN2 mee :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Een OC-battle is niet te doen!
OC-en is gewoon een optelsom van de zuiverheid van het silicium en de hoeveelheid koper die voor de sporen word gebruikt.
De enige factor die niet van het product afhangt is de koeling. Je kan dus niet zo goed een wedstrijdje strijkboutkoelen uitschrijven :+

Ik win want ik neem fluorinert mee >:) (kennen we dat nog :? )

[ Voor 11% gewijzigd door bredend op 21-07-2003 20:05 ]

Verwijderd

Hoe wil je dat gaan regelen?

Er bestaan geen identieke onderdelen laat staan identieke pc's. En hoe wou je dat met de software regelen?

Dan zal ook niet iedere plek in de koelcel even koud zijn laat staan als je er flink wat mensen in zet met kachels die allemaal proberen hun kachel zo warm mogelijk te maken.
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 19:38:
dat is dus een kwestie van de juiste core eruit zoeken, een echte tweakert pikt ze er zo tussenuit natuurlijk.
Hoe kan jij aan de buitenkant inperfecties in de core zien? Ben je Superman ofzo?

Er zitten meestal heel wat foutjes in de proc die ervoor zorgen dat je niet zo ver komt. Op die manier kunnen 2 schijnbaar identieke cores (misschien zelfs langs elkaar uit de wafer gehaald) toch niet even ver overclocken.

En we hebben hier natuurlijk al de PiFast wedstrijd (waar ik heel goed in sta en nog beter in ga staan zodra m'n nieuwe rad binnen is of de temp omlaag gaat) en heel DOC is eigenlijk al een OC wedstrijd.

Maar eigenlijk vind ik het pas stoer als je er meer als 10 sec van kan genieten dus niet een bak LN2 eroverheen zoals die maffe chinezen. Ik vind het vooral stoer als je de snelste in je klasse bent (zoals ik binnenkort de snelste Pifaster op water met een Barton zou zijn)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 20:11 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

bredend schreef op 21 July 2003 @ 20:05:
Een OC-battle is niet te doen!
OC-en is gewoon een optelsom van de zuiverheid van het silicium en de hoeveelheid koper die voor de sporen word gebruikt.
De enige factor die niet van het product afhangt is de koeling. Je kan dus niet zo goed een wedstrijdje strijkboutkoelen uitschrijven :+
Dan maak je toch n marge van zoveel procent. Zoveel zal dat per proc niet schelen denk ik...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 20:06:

Hoe kan jij aan de buitenkant inperfecties in de core zien? Ben je Superman ofzo?
dit is een grapje natuurlijk :-) al lijkt het soms wel dat sommige het wel kunnen.

ik heb net 3x een radeon 9500 moeten ruilen voordat een een checkervrije mod naar 9700 kon doen, dus ik heb er zeker geen kijk op

edit/ ik heb wel dezelfde bril als superman

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 20:25 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

bredend schreef op 21 July 2003 @ 20:05:

Ik win want ik neem fluorinert mee >:) (kennen we dat nog :? )
Logisch... Want als je het geld voor fluorinert hebt, heb je vast ook het geld voor een 1000W compressortje ;)

Verwijderd

lijkt me een leuk idee, maar je moet wel wat regels ivm overclocken hebben, is het wel zon goed idee om 20 gelijke systemen te hebben dan krijg je vaak toch een stuk of 3 winnaars, want er zit nou eenmaal een max aan alles dus als je een aantal tweakers hebben die alle truukjes kennen, heb je meerdere winnaars..

Verder wat mag je gebruiken, voltmods etc of pure multiplier en fsbtweaking..
Leuker is misschien om je eigen systeem mee te nemen..

Verwijderd

Als je dit wilt doen moet je idd groepen maken: waterkoeling, luchtkoeling en extremekoeling. En dan niet kijken op hoeveel MHz de snelste processor loopt, maar kijken hoeveel % de processors zijn overclockt. Lijkt mij een leuk idee, maar ik denk toch dat het niet gaat lukken....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
IDD, aparte groepen maken voor mensen met cooling soorten.
Ik ben voor volgende groepen:
- Phase-change
- WC peltiers
- WC
- Lucht
- Heatpipe :+
- Passieve heatsink vanaf AMD 1700+ ( :+ )

En prijzen voor mensen die hoger halen als de laagste van een groep boven je :P

En daarna dat je OC telt als score, samen met een score die mensen je geven. Mensen die dus van weinig geld goede cooling maken als ik krijgen dan ook daar punten voor :P ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

of gewoon iedereen zijn eigen pc mee, om eens te kunnen kijken wat die kunnen halen bij een paar graden. als ze normaal lucht/water koelen. dat zouden een hoop denk ook leuk vinden ( ik wel IIG)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

offtopic:
Hmmm met dit weer lekker in een koelcel zitten :9, lijkt me heerlijk en die afkorting, NOOB, dat vraagt er gewoon om hé ;)

Maar het idee is enorm leuk, alleen wie is er gek genoeg, om een tiental pc's te 'lenen' met de kans dat de harware naar zijn grootje gaat :+ ....

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 22-07-2003 10:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:09:
Ik win toch wel..dus jah.. :P :+

Edit:
Maar wel een leuk id. Als je het voor elkaar krijgt ben ik van de partij :)
hmm, je hebt een amd, hoe wilde je dan gaan winnen :P

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Stelletje gekken hier... ;) :D maar.... I love it :D

Es kijken hoe hard die ouwe 1700+ wil ;)

I love watercooling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 10:28:
[...]

hmm, je hebt een amd, hoe wilde je dan gaan winnen :P
AMD's zijn nog altijd sneller als ieder ander hoor...

Maar het lijkt mij idd ook 100x eerlijker om in procenten te vergelijken, hoewel het dan wel lastig wordt, want bijvoorbeeld een P4 2 ghz lukt het de meeste mensen met wat moeite nog wel om em tot 3 ghz over te clocken.
Een Barton 2500+ draait normaal @ 1833 mhz, clock je die 50% over dan zit je op 2750 mhz ongeveer. Er zijn maar erg weinig mensen die dat halen, als je al een flinke koeling hebt dan kom je maar ongeveer tot 2600 misschien 2650. (phase changers tel ik niet mee, das een klasse apart) En dat terwijl een Barton @ 2600 mhz toch een van de snelste procjes ter wereld is.

Dan is zoiets als PiFast weer beter en bijvoorbeeld 3dMark 2001 als je je videokaart erbij wil betrekken.

Maar als je een OC wedstrijd houdt dan moet je goed nadenken over de software. Iets van een bootrom ofzo erin proppen die de proc test? Anders moet je weer een hele windoos tweaken en dat duurt dagen zoniet weken.

Eigenlijk is het hele leven van een DOC'er al een OC wedstrijd, iedereen wil de snelste zijn.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 11:14:
[...]

AMD's zijn nog altijd sneller als ieder ander hoor...

Maar het lijkt mij idd ook 100x eerlijker om in procenten te vergelijken, hoewel het dan wel lastig wordt, want bijvoorbeeld een P4 2 ghz lukt het de meeste mensen met wat moeite nog wel om em tot 3 ghz over te clocken.
Een Barton 2500+ draait normaal @ 1833 mhz, clock je die 50% over dan zit je op 2750 mhz ongeveer. Er zijn maar erg weinig mensen die dat halen, als je al een flinke koeling hebt dan kom je maar ongeveer tot 2600 misschien 2650. (phase changers tel ik niet mee, das een klasse apart) En dat terwijl een Barton @ 2600 mhz toch een van de snelste procjes ter wereld is.

Dan is zoiets als PiFast weer beter en bijvoorbeeld 3dMark 2001 als je je videokaart erbij wil betrekken.

Maar als je een OC wedstrijd houdt dan moet je goed nadenken over de software. Iets van een bootrom ofzo erin proppen die de proc test? Anders moet je weer een hele windoos tweaken en dat duurt dagen zoniet weken.

Eigenlijk is het hele leven van een DOC'er al een OC wedstrijd, iedereen wil de snelste zijn.
Die laatste zin: Precies ja ;)

Trouwens, het lijkt me niet zo lekker om een halve dag in een koelcel te staan. Kan het niet gewoon normaal in een grote ruimte?

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Volgens mij kun je beter een vier-of vijftal (oude) PC's pakken, eentje met luchtkoeling, eentje met WC, eentje Peltier etc. en iedereen om de beurt laten zien wat ie eruit kan halen.... probleem is alleen dat er vanzelf wel eentje tussenzit die de proc doorbrandt en kun je weer opnieuw beginnen...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Vanwaar die koelcellen me cputje is nu toch -3 :P :P
Leuk id maar de dag erna zal er een massaal aantal zieke ITers zijn voorspel ik ;) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 22-07-2003 17:14 ]

Turn it off and on again.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
idd ja, maar ik zal zeker meedoen :9

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 22 juli 2003 @ 17:11:
Vanwaar die koelcellen me cputje is nu toch -3 :P :P
Leuk id maar de dag erna zal er een massaal aantal zieke ITers zijn voorspel ik ;) ;)
kijk ik zie nu al meteen hoe ik hier mijn voordeel uit kan halen..
die bleekneusjes it-ers kunnen niet tegen de koude. de bloemenboeren op de veiling lopen de hele dag in en uit die cellen.
het word dus een meerdaags evenement })

Verwijderd

En toen kwam er zo een mooie electro trukker voorbij die weer niet kan rijden en zo de hele tafel meeneemt :P

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Deze west friese bikkel komt ook zeker ;)

Hier in de buurt heb je juist alleen maar bollen-boeren.
En als 13 jarige bikkel wil je ook centjes verdienen in de zomer vakantie dus.
Dan werk je dus ook met een buiten temp van 30+ en in de koelcel 2-5 en dan de hele zomer lang.

* SmokeyTheBandit kan wel wat hebben hoor ;)

edit :

Uit het leven gegrepen van mij :P
De goede oude tijd ;)

Het nadeel is de stof die er vrijkomt dus savonds met zen allen de kasten stofzuigen ;) :)

[ Voor 59% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 23-07-2003 12:37 ]

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 23 juli 2003 @ 09:43:
Deze west friese bikkel komt ook zeker ;)

Hier in de buurt heb je juist alleen maar bollen-boeren.
En als 13 jarige bikkel wil je ook centjes verdienen in de zomer vakantie dus * SmokeyTheBandit kan wel wat hebben hoor ;)
Ben je 13, of was je dat vroeger, of heb je het over iemand anders :?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Lijkt me cool, dit idee. :)
Maar ik zou het indelen in categorieen en mensen koelinstallaties _daar_ laten bouwen met hun _eigen_ pc.

Dus:
- Hi-End Air
- Water Pro
- Freeze In
- Nitrous Extreme

ofzoiets dergelijks

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Demoniac schreef op 21 July 2003 @ 19:39:
Als je een OC battle wil houden moet je gewoon iedereen zijn eigen PC mee laten nemen en dan verdelen in klasses, bijvoorbeeld lucht, water en phase-change/peltier. Maar dan is het weer niet eerlijk omdat iedereen een andere CPU heeft..
Je werkt toch met percentages als ik mijn 1800+ op 2 ghz laat draaien heb ik minder overclock dan waneer ik dat met een 1700+ doe...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zeg, volgens mij gaat die koelcel flink opwarmen als daar 20 pc's lekker wat aan het verstoken zijn hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 14-02 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

bobo1on1 schreef op 23 July 2003 @ 12:46:
Zeg, volgens mij gaat die koelcel flink opwarmen als daar 20 pc's lekker wat aan het verstoken zijn hoor.
Die dingen hebben een thermostaat :P Ik zou ook wel mee willen doen, alleen dan de cat. luchtcooling :P

[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 23-07-2003 13:02 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat heeft een thermostaat met het vermogen van die koelcel te maken?
Het lijkt mij gewoon sterk dat als daar 20 pc's staan te stressen dat die koelcel al die warmte kan verwerken en nog goed koud kan blijven ook.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 23 July 2003 @ 13:09:
Wat heeft een thermostaat met het vermogen van die koelcel te maken?
Het lijkt mij gewoon sterk dat als daar 20 pc's staan te stressen dat die koelcel al die warmte kan verwerken en nog goed koud kan blijven ook.
20 pc's laat staan 40 mensen. Mensen verbranden zelf ook ontzettend veel energie. Een koelcel houdt dat nooit vol.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 14-02 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 14:10:
[...]

20 pc's laat staan 40 mensen. Mensen verbranden zelf ook ontzettend veel energie. Een koelcel houdt dat nooit vol.
Dat hangt van die koelcel af/ hoe groot is hij/ het koelvermogen. Grote vleeskoelcellen hebben namelijk een groot koelvermogen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

De veiling koelcellen van de veiling zelf rijden de hele dag warme bloemen in die weer afgekoelt moeten worden en de deur staat de halve dag open. Reken maar dat die wat kan verdragen hoor.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

We kunnen ook een eskimo like LAN doen ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
die cellen hebben idd een gigantische opbrengst. maak je daar geen zorgen over.
ik heb vroeger ook wel eens gewerkt aan een vriesdroogcel
daar word vis gevriesdroogt

daarin kunnen ze een bootlading vis in no time op -40 brengen er staat dan een windkracht 10 in die cel met hele droge lucht. dat zou pas the ultimate omgeving zijn voor dit event

code.....
Vriesdrogen alternatief voor cremeren

Woensdag 18 juni, EINDHOVEN - Uitvaartverzekeraar Yarden onderzoekt een nieuwe methode voor de verwerking van het stoffelijk overschot. De methode zou in de toekomst als alternatief kunnen dienen voor begraven of cremeren.

De nieuwe techniek die vriesdrogen wordt genoemd, is momenteel nog in ontwikkeling in Zweden. Bij de techniek wordt het lichaam bevroren, waarna het door kleine trillingen in een poeder verandert. Het hele proces is volgens Yarden milieuvriendelijk in tegenstelling tot bijvoorbeeld cremeren.
Het zoeken naar nieuwe techniek komt ook doordat er in de toekomst steeds minder ruimte voor begraafplaatsen zal zijn, aldus directeur B. van der Weide. En aan cremeren worden vanwege milieu-eisen steeds strengere eisen gesteld. Zo moeten volgens hem voor 2010 alle crematoria van filters zijn voorzien.
De vriesdroogtechniek wordt volgens Van der Weide wereldwijd nog nergens toegepast. 'Het is een volledig nieuw proces dat is ontwikkeld door een Zweedse biologe', aldus de directeur. Yarden gaat deze zomer kijken hoe het werkt.

einde code....

dit is iets anders dan dat ik bedoel hoor :-)
op zich ook wel een goed idee, ik haal 40 man binnen met toffe puters, en dan vriesdroog ik jullie allemaal en ga er met jullie spullen vandoor })

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 16:08 ]

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 14:33

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik vind het een strak plan, maar ik doe niet mee, aangezien ik aan me praktische grens zit:

153Mhz FSB
2,3V core
i440BX >:)

en dat met een P3 850Mhz Coppermine procje. En dat red ik al zonder koude lucht van een koel/vriescel.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Voodoo_man schreef op 23 July 2003 @ 16:24:
Ik vind het een strak plan, maar ik doe niet mee, aangezien ik aan me praktische grens zit:

153Mhz FSB
2,3V core
i440BX >:)

en dat met een P3 850Mhz Coppermine procje. En dat red ik al zonder koude lucht van een koel/vriescel.
Dit inspireert toch wel tot het kopen van een nieuw setje ;) ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

Epsilon

Jupiler schreef op 21 July 2003 @ 19:22:
En natuurlijk met je 80W peltier die je CPU op 1° gaat houden.
Ik heb al vaak uitgelegt hoe een peltier werkt, en zeker weten ook aan jou :).

Maar je slaat de plank weer mis.
Als je een cpu die meer dan die 80watt verstookt gebruikt, no matter hoe koud de warme kant van de processor is. Hij zal NIET kouder worden dan de omgeving, en de proc zal uiteindelijk doorfikken./

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
hehe wat jupiler zij sloeg op mij :) , ik wou een 80watt op een amd xp 1800 stoppuh :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Epsilon schreef op 23 July 2003 @ 17:39:
[...]

Ik heb al vaak uitgelegt hoe een peltier werkt, en zeker weten ook aan jou :).

Maar je slaat de plank weer mis.
Als je een cpu die meer dan die 80watt verstookt gebruikt, no matter hoe koud de warme kant van de processor is. Hij zal NIET kouder worden dan de omgeving, en de proc zal uiteindelijk doorfikken./
Ik weet heus wel hoe een peltier werkt. Maar met die reactie spotte ik met een reactie van gameenergy in een ander topic, waar hij dus van plan was om een overgeklokte 1800 met een 80W peltier koel te houden.

Op advies van petervandamned trouwens... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 23-07-2003 22:24 ]

Pagina: 1