Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 7.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34125

Topicstarter
Hij zit tussen twee lagen waardoor hij doodleuk over mijn iconen loopt :(

Als hij nou straks dood gaat heb ik een probleem!! Met tikken enzo gaat hij ook niet weg.

Het is geen virus want ik kan er geen screenshot van maken :

Heb al gewacht tot hij naar de zijkant gaat om hem dood te drukken maar dat werkt ook niet. Iemand nog geest verhelderende ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51644

terug gaan naar de dealer :? beestje hoort er niet te zitten :)

Anders scherm ff losmaken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Maak ff een foto ofzow. ;)

Mijn Laptop tft kun je uit de behuizing halen, maar het scherm zelf, inc beschermende plastic laag is 1 gegoten geheel, maar aangezien het beestje erin is gekomen, zal er ook wel een manier zijn om 'm eruit te halen

Evt met perslucht in een kiertje tussen je tft en je beschermende laag blazen. Om zo het beestje weg te blazen (eigen risico natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38
Anoniem: 51644 schreef op 21 July 2003 @ 16:08:
Anders scherm ff losmaken.....
Pas op, zomenteen ben je gerantie kwijt...

En je heb van die eikels die dan ook hun hele scherm slopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 16:10
Wachten tot ie dood is, dan valt ie vanzelf naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

heppie nog garantie ??

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb nog garantie, ik hoop dat als tie dood gaat dat hij dan zijn grip kwijt raakt. Heeft iemand nog plaatjes van naakte onweersbeestjes zodat ik hem naar de rand kan lokken :D

Het is echt irritant. Hij loopt de hele tijd heen en weer.

no cam = no pix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Zet een citronella kaars naast je laptop, hebben ze een hekel aan. Misschien pakt ie zijn boeltje op en verlaat z'n hi-tec onderkomen.
offtopic:
HELP MY NOTEBOOK IS BUGGED

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja onder de console is hij er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 16:45

JQR

er zijn er meer die er last van hebben: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Laatst online: 11:18
Maybe je laptop ff in de diepvries leggen, vriest ie dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 22:35
Cereal schreef op 21 July 2003 @ 17:10:
Maybe je laptop ff in de diepvries leggen, vriest ie dood :)
en dan je laptop weer laten ontdooien :?
zal er goed voor zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

zolang je em goed verpakt !! in een afgesloten plastic zak zodat er geen vocht aan kan, en je laat m 1 a 2 dagen staan als ie uit de diepvries is is er weinig aan de hand

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37452

haal wel je baterij eruit als het eenli-ion battrij is die kunnen niety tegen de diepvries.
maar ja in de diepvries leggen gaat ie misschien wel dood van maar dan heb je hem nog niet eruit.
Garantie ff checken bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Want het moet geloof ik luchtdicht zijn tussen het scherm en die [plaat .
Je aat gewoon onder het mom van mijn scherm word minder door de lucht die erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer je laptop eens goed warm te krijgen... misschien dat ie het dan te warm vind, en dat ie er dan vandoor gaat.
Moet je je laptop niet meteen in de magnetron leggen, want dat overleeft ie natuurlijk niet. Je kan hem wel in de oven leggen, maar dan moet je of de oven een beetje op laten warmen, en daarna uit zetten, of je moet je oven op +- 50 graden kunnen zetten. Zet je hem hoger, dan ben je behalve het beestje, ook je behuizing kwijt.
Een andere optie is proberen hem met kou te verdrijven. Als je beschikking hebt over een airco, dan even je laptop er een paar uurtjes voor hangen. Koelkast zou ook nog kunnen, maar vriesvak raad ik af.
Een laatste optie is om er een stuk overrijp fruit naast te zetten. Dat vinden die beestjes vaak heel erg lekker ruiken, en dan kruipt ie er ook wel uit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik volg dit topic op de voet... heb het in mijn 18" TFT-scherm ook... is er helaas al een doodgegaan... :( Ik heb al eens een laptop-scherm opengemaakt om te repareren... niet doen... je krijgt het NOOIT meer op z'n juiste plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens mij denken bepaalde users dat ze in de Huiskamer posten... De topicstarter vraagt om een oplossing, serieuse ideeen en tips, geen HK reply's. Zullen we het posten van lollige opmerkingen achterwege laten en weer serieus gaan posten? Bij voorbaad dank... je zal er zelf bij gebaat zijn ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie XceeD, hele berg replies verwijderd. Vanaf nu alleen serieuze replies, jullie zijn gewaarschuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Als ik jouw was zal ik het beeld laten schoonmaken door een service dealer als het nog zijn geld waard is.. , anders gewoon zelf doen. Kleine dieren zoals vliegjes en mieren etc zouden er wel eens in kunnen gaan maar gebeurd niet veel. Leuk verhaal maar het is wel erg en een duur geintje :(

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 21-07-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 08:38
Kan je geen zwarte achtergrond nemen en dan 1 blauw blokje in een hoekje waar ie misschien uiteindelijk in een donkere kamer naartoe gaat ? Heb je hem iig misschien in een hoek waar je hem wilt hebben ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou gewoon de laptop uitzetten, scherm open laten staan, licht in je kamer aan en hopen dat ie naar het licht kruipt. Helpt wel als er bijv. een vlieg op mn monitor zit. Ik ga dan niet met mn (vette ;)) vingers aan mn scherm zitten, maar zet gewoon ff een zwarte command prompt in beeld en het beest vliegt meteen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88941

en jullie denken allemaal dat zo`n vliegje met een hersenstelsel kleiner als een speldenpunt nog precies weet waar hij er in is gekomen?
Dat beest wil er liever uit als dat jij hem er uit wil hebben hoor!!

Bevriezen zal niet werken, leg maar eens een vlieg in de diepvries, als hij ontdooit vliegt hij weer weg (ooit op tv gezien bij hans kazan ofzo)

Ik zou persoonlijk voor dat licht stipje gaan, lijkt me het veiligste idee, laat hem naar een hoekje lopen en zoek ff op internet hoe lang zo`n beest leeft, wacht daarna tot hij dood is.

grtz
casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 10:17
doe dan het hoekje links of rechts onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

Afbeeldingslocatie: http://www.globalgardendesign.com/images/thrips.jpg

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20252

Dit is natuurlijk geen onweersvliegje maar een thrip. Deze beesten zijn errug vervelend in de kas maar minder erg dan een onweersvliegje op je beeldscherm deze zijn namelijk kleiner!

Ik kon jammer genoeg geen plaatje van een onweersvliegje vinden aangezien ik de latijnse naam niet weet

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 20252 op 22-07-2003 11:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is hem toch ?
Afbeeldingslocatie: http://www.ctpa.org/images/thrips.gif
Want volgens mij is een onweersBEESTJE namenlijk in het latijns & engels thrip. Ik had die link gepost maar hij werd om onverklaarbare wijze gewist.
Misschien zit er een verschil tussen in geslacht of is die andere een larve ofzo en deze de volwassene versie...

[oftopic]
misschien een idee om pm berichtjes op het forum te zetten zodat je een reden kan posten voor het wissen van een bericht, maja daar word misschien iets te veel voor gepost hiero...
[/oftopic]

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 88941 op 22-07-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57130

Je moet zorgen dat je het beestje er levend uitkrijgt!
Bij onze Fujitsu/Siemens laptop zitten 2 dode beestjes (sinds verleden jaar). Ik hoopte dat ze zouden vergaan of naar beneden zouden vallen als ze dood waren maar ze blijven gewoon plakken. Ik heb het scherm opengeschroefd en met een strook papier de beestjes weg te schuiven maar helaas. Volgens Fujitsu/Siemens is er geen garantie te claimen.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 57130 op 22-07-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus nog garantie + extended waranty pack = 3jaar.

De vorige technicus die ik aan de lijn had, zei dat het te wijten was aan 'externe oorzaak' en daarom niet onder garantie valt. Mijn vraag is, welke storing is dan geen externe oorzaak?

Hij zei ook dat misschien een collega er anders over zou denken. mmm! effe nog een keer bellen!

Als er nog een jurist of slimme knaap ronddoolt op deze forums, dan zou ik graag zijn hulp willen om toch garantie voor elkaar te krijgen. Want ik heb niet voor niks 3 jaar garantie aangekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34125 op 23-07-2003 12:47 . Reden: Rare zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 11:53

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gewoon zeggen dat je display een zwarte punt heeft... en verder onwetend doen... als je iets gedaan wilt krijgen van mensen is het soms noodzakelijk dat je de waarheid een beetje in jouw voordeel draait.

Als je niet voor jezelf op komt, doet niemand het, is mijn motto :)

[ Voor 55% gewijzigd door DynaMikeY op 23-07-2003 12:50 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als ze je echt niet onder garantie willen helpen, doe je het gewoon zelf.
Scherm van een portable openhalen (en terug dicht maken ;) ) is echt niks.
Gewoon voorzichtig zijn zodat je niks molt.

edit:

Welk merk is het?

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 23-07-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
merk toshiba satelite pro 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31295

Als ik de grap hier al niet eens gemaakt zou hebben, zou ik zeggen dat er een bug in het scherm zat...

Maar even serieus; als een laptop zo gemaakt wordt dat er blijkbaar ruimte genoeg is voor een insect om tussen het scherm te kruipen dan is er toch iets mis met het ontwerp (?).
Je zou toch zeggen dat ze het zo kunnen maken dat er geen insect in kan komen. Zou er zelf toch werk van proberen te maken. Ben je lid van de consumentenbond? Of bel ze gewoon nog een paar keer. Mischien worden ze wel moe van je en besluiten ze om het toch in behandeling te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

gewoon niks doen, dan gaat ie dood en valt ie naar de bodem van je tft.
NIET erop drukken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Anoniem: 34125 schreef op 23 July 2003 @ 12:59:
merk toshiba satelite pro 2100
Strange, bij Toshiba zit daar normaal helemaal geen beschermlaag voor, dus moet het al echt IN je TFT-panel zitten.
Dat kan je niet demonteren, da's dikke pech... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sjuk schreef op 23 July 2003 @ 13:00:
gewoon niks doen, dan gaat ie dood en valt ie naar de bodem van je tft.
NIET erop drukken dus :P
dat dacht ik dus ook, maar hij zit er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Wat een lol hee 8)7

De geschiedenis herhaald zich?:

"In 1945, LTJG Grace Murray was working on the Harvard University Mark II Aiken Relay Calculator. While testing Mark II due to a malfunction, a moth was found trapped between points at Relay #70, Panel F on 9 September. The operators removed and affixed the moth to the computer log, with the entry: "First actual case of bug being found." They put out the word that they had "debugged" the machine, thus introducing the term "debugging a computer program."

Although, Hopper was always careful to admit that she was not present when the moth was discovered, it was one of her favorite stories.

In 1988, the log, with the moth still taped by the entry, was found in the Naval Surface Warfare Center Computer Museum at Dahlgren, Va. "

Bron: http://www.chips.navy.mil...es/first_computer_bug.htm

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 20:51
Lust je muis geen onweersbeestjes? >:)

*On-topic
Ik denk dat je dat beestje er niet meer uitkrijgt. Er zal niks anders opzitten dan je scherm openmaken en hem eruit blazen met alle risico's vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 17:33

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

k heb ook een onweersbeestje in mijn Philips 105P2E zitten :( en hij is dood.
Dacht eerst dat ik 2 dode pixels had :D

Heb eens gekeken of ie open kan, maar tis allemaal goed afgeschermd, denk niet dat het nog goed komt. Of ik moet effe met een stanleymes het beeld eruit halen en een glasplaat ervoor zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 00:45

Adm.Spock

Duik-Aap

Ik had er ook een in mijn scherm zie ook [TFT] Beestjes tussen de pixelmatrix en de backlight.

En om terug te komen op de gaatjes, dat zijn spleten waar een papiertje tussen past. Te klein voor stof, maar groot genoeg voor onweersbeestjes. Stof val niet om hoekjes heen, maar die beestjes kruipen overal tussendoor.

Gelukkig zit er tussen de backlightplaat ( de omhulling van de bachlight zit tegen de randen van de pixelmatrix aan) een "spleet van 0,4 mm dir omdat de omhulling van de backlifgt uit een alu-frame bestaat.

Gelukkig ging het beestje dood en na een paar dagen letterlijk kloppen viel het lijk dus naar beneden buiten beeld! :) Laptopschermen werken iets anders, nl. met een speciale koude cathode folie die strak tegen de pixelmatrix aanligt. Bij deze schermen zit er dus niks anders op dan ze uit elkaar te halen en het beestje te verwijderen. Helaas.

Ik denk dat de meeste bureau TFT's een soortgelijke constructie hebben als mijn IIyame AU4138D, dus er is hoop voor bezitters van dit soort TFT's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 22:25

RammY

Dát!

En als je het eens met een compressor probeerd?? dan zit ie dood in een hoek.. daar kun je van op aan...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83290

Misschien kun je heb weg krijgen door er met een laserpen op te schijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nja troost je, je bent dus niet de enige.
Sinds een paar dagen heb ik ook zo'n kreng in mijn Hercules TFT scherm.
Eerste dag kroop hij over mijn scherm. Ik heb hier dat beest staan aanmoedigen om naar de rand te kruipen. (alsof was het een voetbalwedstrijd) maar helaas hij is nu overleden en zit nog steeds in het scherm. al wat klopjes gegeven, maar hij valt niet naar beneden.
Ik hoop dat den overledenen ooit eens tot stof opgaat.

En wat schets mijn verbazing deze avond. weer beweging over mijn scherm van zo'n monster. 2de dus. maar deze is gelukkig verdwenen naar een paar keer kloppen.
Maar eens afwachten. Scherm maar eens bekijken, waar ze naar binnen komen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31274

Sinds een week zit ook hier een beest in mijn scherm. Dan nog in het midden. Leuk :(
Ik krijg het er ook niet uit, maar ik heb geen zin om heel het scherm open te draaien. Dan maar een dierentuin in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

hahaha... wel bizarre hoor. echt komisch om te lezen. niet leuk om te ervaren natuurlijk, maar bekijk het van de andere kant 'je hebt een huisdier erbij'

Reageer normaal of reageer niet. Aan zo'n onzinreply hebben we niets..

[ Voor 28% gewijzigd door Pollewob op 03-08-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

laat er eens een paar uur een felle spot op schijnen,dan zal hij het warm krijgen en gaan verhuizen neem ik aan, als je er nu nix aan doet zal hij er waarsch. op sneuvelen en dan heb je peg..

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81449

diontjuh schreef op 03 August 2003 @ 13:04:
dan zal hij het warm krijgen en gaan verhuizen neem ik aan
denk je niet dat ie het ook warm krijgt als het scherm aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik voel nu ffkes aan mijn tft scherm van de latop hiero, in het midde is het lekker koud hoor, alleen zijkant is warm, dus tog ff verwarmen daar

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 18:52

Shuriken

Life is all about priorities

Zit er iets in TFT schermen wat die beesten aantrekt ofzo??

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 10:28
Shuriken schreef op 03 augustus 2003 @ 13:31:
Jah de hoge frequenties die de backlight uitzend, daardoor worden die beesten aangetrokken.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21200

http://www.agris.be/nl/akker/sbiet/memento/trips.html

staat in de link van JQR... ze worden dus wel degelijk over 1 kam geschoren. Oplossing: van je garantie gebruik maken! Invriezen zal wel niet werken aangezien die beestjes ook kunnen overwinteren.
Leuk topic trouwens, weer 's wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Binnenkort spreken we van een onweersbeestjesplaag in Nederland ;)

Ik zou uit je scherm uitblijven en het gewoon trgsturen of mee naar de winkel gaan.
Zo'n beestje is het echt niet waard dat jij je garantie opgeeft.
Je had extended warranty voor 3 jaar dus je betaalt aardig wat, ik denk dat ze het wel zullen overwegen te doen :)
Voor toshiba zelf is het natuurlijk een klus van niets om je scherm open te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 15:54

Brothar

meester

Een juridische oplossing zie ik niet zo snel, ook al heb je "garantie bijgekocht".
Je TFT werkt nog steeds naar behoren.
Vraag is: kun je stellen dat een TFT niet deze "eigenschap" mag bezitten ?
M.a.w. mag je stellen dat er geen opening hoort te zijn, waardoor deze beestjes naar binnen kunnen kruipen ? (ik denk eerder dat die opening een functie heeft,bijv dat lucht tussen de 2 lagen kan uitzetten zonder de platen te laten bollen, met alle vertekening van dien).
En kun je dan stellen dat er v.w.b. dit aspect niet afdoende is getest ? M.a.w. er is sprake van een verborgen gebrek (en niet van een eigenschap van het produkt), waardoor je kunt stellen dat het niet de eigenschappen heeft die je mocht verwachten. Maar dit is zeer extreem geredeneerd.

Edit: Inderdaad lijkt me een beroep doen op coulance het beste.

[ Voor 6% gewijzigd door Brothar op 04-08-2003 15:21 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

je hebt toch van die insectenspray, bij de eerste de beste supermarkt kan je die halen denk ik, zou dat niet werken???

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88332

offtopic: ik vind het altijd zo vaag... soms zie je een pottdicht lampje bijvoorbeeld in je auto.. en daar zitten op de een of andere manier altijd beestjes in.

Ik vraag me af hoe die beestjes erin komen :?
dit is trouwens wel een vage topic :+

ik zou gewoon naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht, als hun hem slopen dan krijg je ook nog eens een nieuwe en beter laptop toe :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88332

Shuriken schreef op 03 augustus 2003 @ 13:31:
ja idd, moet je dit topic maar eens zien :D :+

TFT scherm trekt vliegen aan :?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 88332 op 04-08-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

offtopic:
[quote]Anoniem: 88332 schreef op 04 augustus 2003 @ 17:04:
offtopic: ik vind het altijd zo vaag... soms zie je een pottdicht lampje bijvoorbeeld in je auto.. en daar zitten op de een of andere manier altijd beestjes in.

Ik vraag me af hoe die beestjes erin komen :?
dit is trouwens wel een vage topic :+

[/quote]
Zo potidicht zijn die lampjes meestal niet...
In onze bmw 3 zat achteraan ook een vliegje in het lampje, wat ik natuurlijk niet kon verdragen (8>
Schroevendraaier ertussen en het lampje kwam los. langs achteren zaten kleine verborgen luchtgaatjes en je kon het lampje er zelf uitschroeven dus kon ik zo het vliegje eruit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75865

Ik denk datr je deze levende "dode" pixel er het beste kan uithalen door uit te zoeken waar die opening zou kunnen zitten en daar een zaklamp o.i.d. bijhouden in een donkere ruimte, je nieuwe huisdier zal dan vanzelf naar het licht toegaan en dus uit je TFT verdwijnen.....

Is dit probleem nou eigenlijk al opgelost, ik ben erg benieuwd... :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gezien de ervaring met dit soort topics:

*Alleen serieuze reacties graag!*

• HunterPro
  • Niet online
Heb ik ook gehad met TFT; zal zo pics uppen. Niks mee doen, gewoon lekker laten staan; dikke kans dat ie er uit zichzelf weer uitkomt. Als je gaat kloppen raakt het beestje gestressed waarmee je bij dat soort dingen de levensduur ernstig verkort (en dus de kans datie in je scherm sterft groter maakt).

pics in 2 secs (bij mij kroop ie er zo uit :P)

• HunterPro
  • Niet online
Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/bug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/bug2.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 16:21
Zo de zomer begint weer, en ik krijg er weer last van in mijn philips 170 C

gisteravond 2 bovenop de pixels en ook 2 erachter (die zie je als donkere vlekken over je scherm kruipen...).

Nu zitten er vanboven in mijn scherm wat "ventilatie gaatjes"
Zou het kwaad kunnen om deze af te plakken? ik heb geen zin om het scherm net als vorigjaar weer op te sturen omdat die beesten erin kruipen. wel garantie, maar nogal gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:59
Heb je wel is gezien van wanneer dit topic stamt? Al bijna 3 jaar. Je kan beter zelf even een topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Als je een beetje had gevolgd, is een vorig topic reeds geslote, omdat er al een topic bestaat :)

Ik vind het welgrappig, zo beestjes in je scherm (de eigenaar waarschijnlijk niet zo). Het is iets uniek. Nu maar wachten tot ze de vorm van een mariabeeldje maken, en verkopen voor veeeeel geld op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jackel7007 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:29:
Nu zitten er vanboven in mijn scherm wat "ventilatie gaatjes"
Zou het kwaad kunnen om deze af te plakken?
Dat zou ik beslist niet doen. De thrips kruipen gewoon tussen de bezel en het paneel door, dus het heeft gewoon geen nut. Een aantal tips die misschien werken:
  • zorg voor een goede lichtbron in je kamer.
  • draai je brightness terug.
  • scherm niet onnodig aan laten staan (power settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op, dit is vaak zat voorbij gekomen. Antwoord op je vraag staat nota bene in eerder posts in dit topic...

Ouwe }:O }:O in de sloot laten :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 12-07-2006 18:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.