Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat ik geprobeerd heb:
in portforwarding en virtual server het IP en portrange aangegeven, helaas werkt dat niet. Mijn probleem is ook dat ik eigenlijk niet weet wat ik aan het doen ben
Oh ja, ik heb sinds kort een Sweex router (daarvoor een E-Tech alleen daarbij hetzelfde probleem en nee... ik heb geen nieuwe router gekocht voor mijn PS2
Het schijnt dat je dan 'gewoon' kunt internetten, zonder de 'beveiligingen' van de router. In principen zit je dan weer gewoon op internet. Als je zelf al een firewall hebt geinstalleer is dit veel handiger.
Misschien als jij je PS2 ip-adres ook eens in het DMZ-zone tekstvak neerzet dat dat misschien helpt. Anders moet je idd al die poorten forwarden naar de PS2.
(kheb trouwens ook een sweex router voor adsl)
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hmmm... klinkt niet erg veilig. Aan de andere kant: wat heeft mijn PS2 nu voor secret info? (en ok, mijn pc eigenlijk ook niet maar dat hou ik toch liever voor mezelf). Is dit een goede manier? En nee, heb het (nog) niet getest. Gaat morgen gebeuren, nu eerst wat nachtrust zoeken...
EDIT: toch maar even geprobeerd en het werkt! Bedankt voor de tip!
Nu de andere vraag: is het veilig?
[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 14-12-2003 23:31 ]
PSN: Shiver23
Net als Shiver23 al zegt: op dit moment zijn er geen exploits / virussen of worms of wat dan ook voor de PS2. De kans dat die er komen is behoorlijk klein omdat de PS2 gewoon niet over zulke uitgebreide software / netwerk software beschikt. Een virus zou op dit moment hooguit jouw memorycard corrupt kunnen maken. Voor de rest is alle info weer weg als je de PS2 uit zet.Hmmm... klinkt niet erg veilig. Aan de andere kant: wat heeft mijn PS2 nu voor secret info? (en ok, mijn pc eigenlijk ook niet maar dat hou ik toch liever voor mezelf). Is dit een goede manier? En nee, heb het (nog) niet getest. Gaat morgen gebeuren, nu eerst wat nachtrust zoeken...
Anoniem: 50624
Bovendien richten virusmakers zich altijd op het grootste platform: Windows, ik bedoel, hoeveel MacOS en Linux virussen ken jij
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 15-12-2003 10:30 ]
En als er data op m'n memorycard corrupt zou raken zou ik erger vinden dan dat in windows opnieuw zou moeten gaan installeren. Op zo'n memorycard staat toch voor uren werk op, iets dat ik eigenlijk nooit back-up.
Maar idd op het moment kun je wel gewoon je PS2 op de DMZ gooien.
Binnenkort komt Destruction Derby Arena's officieel uit. Absoluut niet kopen dat spel. Het is gewoon een soort port van de oude DD van de PC en en echt heel traag / saai. Ik heb hem gekregen tijdens de beta test. 1 keer gespeeld en sindsdien niet weer in de PS2 gehad.
Daar vond ik het er wel leuk uit zien en ook wel leuk om te spelen.....maar ja dan kan hem aan de demo liggen natuurlijk.
Ik vind hem er echt doorsnede uit zien. Het online spelen is helemaal niet leuk, weinig matches ook. Het hele concept is gewoon bejaard (met nieuwe graphics). Echt geen drol aan dus__00__ schreef op 15 december 2003 @ 18:44:
kheb hem als demo gespeeld op de OPM2 disc een tijdje geleden.
Daar vond ik het er wel leuk uit zien en ook wel leuk om te spelen.....maar ja dan kan hem aan de demo liggen natuurlijk.
Die demo heb ik ook gespeeld, en dat DD is echt een ballenspel__00__ schreef op 15 december 2003 @ 18:44:
kheb hem als demo gespeeld op de OPM2 disc een tijdje geleden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wie heeft Prince of Persia allemaal al uit? Ook die was veel te kort maar zeker een topper!
Maar eerst Jak & Daxter uitspelen....is ook al bijna klaar, zit al op 76%
Waarschijnlijk volgende week dus Ratchet & Clank.
Inmiddels heb ik een werkende versie gevonden en... mijn memory card doet het weer! Thanks! Het is dus niet waar wat Sony verkondigde "je kunt een memeory card niet opnieuw formatteren".DARKLORD schreef op 11 december 2003 @ 19:59:
[...]
hehe ok dan werkt ie niet..![]()
heb het zelf nog niet getest en in verdiept...
verder weet ik et dan ook niet, welke tool je zou kunnen gebruiken.. of je moet een memorycard ding kopen zodat je deze op je pc aan kan sluiten..
Hulde aan de makers van de ps2 memorycard killer!
Mooi! Hebje een linkje met een werkende memorycardkiller?Bor_de_Wollef schreef op 15 december 2003 @ 19:22:
[...]
Inmiddels heb ik een werkende versie gevonden en... mijn memory card doet het weer! Thanks! Het is dus niet waar wat Sony verkondigde "je kunt een memeory card niet opnieuw formatteren".
Hulde aan de makers van de ps2 memorycard killer!
Ik kwam trouwes ook nog deze link tegen: http://www.ps2savetools.com/
Heb Prince of Persia uit en vond 'm heel goed (alhoewel de eindbaas gewoon makkelijker was dan de beesten uit het spel)....en perfecte lengte.Bor_de_Wollef schreef op 15 december 2003 @ 19:20:
Rachet and Clank is echt een topper. Ik heb super veel plezier aan deel I gehad ook al was die ook al kort (een tekortkoming aan alle nieuwe games imho). Deel 2 hoop ik binnenkort te spelen! Ik ben benieuwd!
Wie heeft Prince of Persia allemaal al uit? Ook die was veel te kort maar zeker een topper!
Heb Ratchet & Clank ook, maar die vind ik eigenlijk best lang....heb 'm nog niet uit, maar komt omdat ik elke keer van die magneetbanen afliep....kon er niet meer tegen....weet niet hoever dat voor het einde is......weet niet wanneer ik er weer aan beginnen....op het moment is NFS:Underground het spel wat ik speel (alhoewel ik de laatste tijd niet echt speel)....daarna ga ik beginnen aan I-Ninja, zitten leuke dingen in.....
Thuis heb ik een adsl verbinding met een linux-firewall. De ps2 is via NAT verbonden met het internet. Zelfs als ik alle firewall-rules uitzet en dus alle verkeer doorlaat werkt mijn headset niet goed. Echter soms hoor ik er wel geluiden uitkomen terwijl ik online aan het spelen ben.
Nu staat in de beschrijving dat de headset niet altijd werkt met alle netwerken zoals NAT of in combinatie met een firewall. Opzich een vrij vage uitspraak. Zijn er mensen met een firewall en NAT die de koptelefoon aan de gang hebben gekregen?
Kan dit ook liggen aan de gameserver/game die je joined?
Alle info is welkom.
Veel voice protocollen werken niet goed ism met NAT. Dat is ook zo op de PC. Dat ligt niet aan de server die je joined maar aan het gebruikte protocol.xantos schreef op 17 december 2003 @ 19:16:
Nu staat in de beschrijving dat de headset niet altijd werkt met alle netwerken zoals NAT of in combinatie met een firewall. Opzich een vrij vage uitspraak. Zijn er mensen met een firewall en NAT die de koptelefoon aan de gang hebben gekregen?
Kan dit ook liggen aan de gameserver/game die je joined?
Alle info is welkom.
Zoek even op www.ps2newz.net naar memory card killer en je hebt hem zo gevonden.DARKLORD schreef op 16 december 2003 @ 22:26:
[...]
Mooi! Hebje een linkje met een werkende memorycardkiller?
Ik kwam trouwes ook nog deze link tegen: http://www.ps2savetools.com/
Perfecte lengte? Je hebt die game in een paar uur uit! Je bent echt de eerste en enige die ik dit hoor zeggen. Hoe kan een game nou te lang zijn als het afwisselend genoeg is? Hoe lang heb je er over gedaan om het uit te spelen als ik vragen mag?Heb Prince of Persia uit en vond 'm heel goed (alhoewel de eindbaas gewoon makkelijker was dan de beesten uit het spel)....en perfecte lengte.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 18-12-2003 10:03 ]
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 18-12-2003 10:21 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Denk dat het totaal iets van 7 a 8 uur (zou even moeten kijken hoeveel het precies is) was....dat vindt ik zelf perfect. Het is ook een spel dat je gewoon elke avond heel kort kan spelen en snel uithebt. Dat heb ik liever dan dat ik er heel lang aan bezig ben en andere spellen weer blijven liggen. Het geeft mij persoonlijk gewoon voldoening....Ico was ook geen lang spel, maar die hoeft van mij ook niet langer... het ligt er denk ik aan hoe je zelf in je tijd zit.....zelf heb ik heel weinig tijd om te spelen en dan zijn dat soort spellen gewoon heerlijk.....Bor_de_Wollef schreef op 18 december 2003 @ 10:02:
[...]
Zoek even op www.ps2newz.net naar memory card killer en je hebt hem zo gevonden.
[...]
Perfecte lengte? Je hebt die game in een paar uur uit! Je bent echt de eerste en enige die ik dit hoor zeggen. Hoe kan een game nou te lang zijn als het afwisselend genoeg is? Hoe lang heb je er over gedaan om het uit te spelen als ik vragen mag?
ICO was ook geen lang spel inderdaad maar daar zat meer puzzelwerk in. Ik vind 8 uurtjes gameplay gewoon zonde van de 60 euro die zo'n game moet kosten. De replay waarde van zo'n game is ook gewoon 0. Eenmaal uitgespeeld zal ik hem nooit weer spelen. Maar goed, ieder zijn eigen mening hierover uiteraardWalkman schreef op 18 december 2003 @ 14:13:
[...]
Denk dat het totaal iets van 7 a 8 uur (zou even moeten kijken hoeveel het precies is) was....dat vindt ik zelf perfect. Het is ook een spel dat je gewoon elke avond heel kort kan spelen en snel uithebt. Dat heb ik liever dan dat ik er heel lang aan bezig ben en andere spellen weer blijven liggen. Het geeft mij persoonlijk gewoon voldoening....Ico was ook geen lang spel, maar die hoeft van mij ook niet langer... het ligt er denk ik aan hoe je zelf in je tijd zit.....zelf heb ik heel weinig tijd om te spelen en dan zijn dat soort spellen gewoon heerlijk.....
Waarom is dat een slecht iets? Het is absoluut een topgame maar echt veel te kort. Dat mag men best weten toch?Denk om nuancering. Sommigen zullen na deze berichten geen PoP meer willen kopen. Probeer neutraal te zijn
Helaas zitten we in nederland. Maar voor mij is een goed spel een goed spel en daar betaal ik graag voor......liever 60 euro voor zoiets als PoP dan 60 euro voor (noem maar een slecht spel).....
Niet met een standaard PS2 nee.AMD schreef op 18 december 2003 @ 17:33:
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is een (S)VCD af te spelen op de PS2?
Ik bedoel dingen als de eindbaas is veel te makkelijk... Voor jou misschien, voor een ander misschien helemaal niet... Dat bedoel ikBor_de_Wollef schreef op 18 december 2003 @ 15:00:
[...]
Waarom is dat een slecht iets? Het is absoluut een topgame maar echt veel te kort. Dat mag men best weten toch?
Iemand zou nu kunnen denken: "Nou dag PoP dan..."
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Dat is iets wat ik zei....maar waarom is zouden mensen het daarom niet kopen? Als je de eindbaas vergelijkt met de rest dan is deze veel te makkelijk (ik had het niet zo simpel verwacht).....verder vertel ik niet wie of wat het is, zoals zo veel dingen hier gaat het om een mening......en niet om 'de waarheid' ....en het spel vindt ik het geld waard....als je een spel niet koopt alleen omdat je leest dat de eindbaas makkelijk is, dan doe je jezelf veel te makkelijk te kort.....ik raad 'm gewoon aan...kopen dat spel.....(net zoals ICO)....tranztaz schreef op 19 december 2003 @ 08:19:
[...]
Ik bedoel dingen als de eindbaas is veel te makkelijk... Voor jou misschien, voor een ander misschien helemaal niet... Dat bedoel ik
Dat kan ik mij voorstellen echter heb je het PoP topic ook gevolgd? Echt iedereen roept dat die allerlaatste eindbaas te makkelijk is. Dat wil toch wel wat zeggen denk iktranztaz schreef op 19 december 2003 @ 08:19:
[...]
Ik bedoel dingen als de eindbaas is veel te makkelijk... Voor jou misschien, voor een ander misschien helemaal niet... Dat bedoel ik
Anoniem: 4775
zie [rml][ Multiplatform] Beyond Good and Evil[/rml]Bor_de_Wollef schreef op 20 december 2003 @ 12:34:
Iemand die Beyond Good and Evil heeft gespeeld? I khoor er hele wisselende verhalen over namelijk.
Hoe zet ik mijn Messiah2 chip uit?
Ik heb al veel lopen zoeken op google enzo, maar kan op de nederlandse pagina's niet veel vinden. Op de Engelse wel, maar mijn Engels is niet zo best. Wat ik eruit opmaak: je moet de reset knop ff wat langer indrukken, dan wordt ie blauw en is die uitgeschakeld
mocht dit toch illegaal zijn: DELETE plz
Je geeft zelf het antwoord al. Vasthouden en hij gaat uit.MyNameIs schreef op 23 december 2003 @ 13:23:
Ik weet dat hier liever geen posts over modchips staan, maar aangezien mij dit niet illegaal lijkt:
Hoe zet ik mijn Messiah2 chip uit?
Ik heb al veel lopen zoeken op google enzo, maar kan op de nederlandse pagina's niet veel vinden. Op de Engelse wel, maar mijn Engels is niet zo best. Wat ik eruit opmaak: je moet de reset knop ff wat langer indrukken, dan wordt ie blauw en is die uitgeschakeld![]()
offtopic:
mocht dit toch illegaal zijn: DELETE plz
En dan kan ik met 1. mijn modchip uit en 2. origineel spel online gaanBor_de_Wollef schreef op 23 december 2003 @ 13:34:
[...]
Je geeft zelf het antwoord al. Vasthouden en hij gaat uit.
Kep namelijk geen zin om een 2e ps2 te kopen...
Vanaf welke versie is de ps2 stiller geworden? (kan het niet zo snel meer vinden)
Ik had namelijk eerst een versie 4, maar die is een half jaar geleden stuk gegaan en krijg eindelijk een nieuwe
Dank
Heb je een netwerkkaart in de PS2? Reken er maar op dat hij heel veel meer geluid gaat maken als je die er in hebtMyNameIs schreef op 23 december 2003 @ 13:40:
[...]
En dan kan ik met 1. mijn modchip uit en 2. origineel spel online gaan![]()
Kep namelijk geen zin om een 2e ps2 te kopen...![]()
Vanaf welke versie is de ps2 stiller geworden? (kan het niet zo snel meer vinden)
Ik had namelijk eerst een versie 4, maar die is een half jaar geleden stuk gegaan en krijg eindelijk een nieuween wil wel graag weten welke 1. de nieuwste is en 2. vanaf welke versie hij stiller is geworden
Dank
Welk model echt stiller is weet ik niet, ik hoor hele verschillende verhalen namelijk.
Nee, ik heb er nog geen netwerkkaart erin zitten. Wil deze wel aan gaan schaffen, maar nu we het daar toch over hebben: kan ik gebruik maken van een wireless router en ontvangerBor_de_Wollef schreef op 23 december 2003 @ 13:43:
[...]
Heb je een netwerkkaart in de PS2? Reken er maar op dat hij heel veel meer geluid gaat maken als je die er in hebt
Welk model echt stiller is weet ik niet, ik hoor hele verschillende verhalen namelijk.
Ik zou niet weten waarom het niet zou gaan lukken, alleen denk ik dan aan de stabiliteit van het verbinding: als de verbinding telkens aan- en uitgaat, dan word ik natuurlijk telkens uit de servers gegooid en heb ik er niks aan
Btw, ik heb net mijn PS2 ontvangen en het is dan wel een versie 4, maar hij is wel duidelijk stiller dan mijn 'oude' versie 4

Dit gaat dus niet lukken
@ Shiver23: Wat is een draadloze NIC?
Hiervoor heb je dus een draadloze netwerkkaart (NIC) nodig. Dit is dus ontvanger (en zender) en netwerkkaart in 1.
Deze kaartjes zijn er dus wel voor PC, maar bij mijn weten niet voor PS2.
Balen.
Ik had ook iets gelezen van wireless USB netwerk adapters. Deze schijnen te werken met Tony Hawks Pro Skater 3 en 4. Werkt dit ook met andere spellen en moet je dan perse de cd die bij de PS2modem zit hebben? Ik heb namelijk geen zin om eerst een wireless router en een wireless USB netwerk adapter én dan nog eens een modem te kopen, omdat ik de cd dan nodig heb!

Zoals je wel ziet snap ik er niks meer van. Het enige wat ik weet: zo min mogelijk kabels en dan is het fine to me
Is het een idee om Sony er maar een keertje over te bellen, of denk je dat die het waarschijnlijk ook niet weten

Dan is het antwoord heel simpel, WGA11B
Dit apparaatje sluit je dmv UTP aan op je PS2 breedband adapter, dit apparaat heeft geen drivers nodig wn is speciaal voor gameconsoles ontworpen.
Maargoed, ik heb nu dus alleen de adapter. Daar moet dus nog een wireless modem bij. Iemand hier die een wireless router gebruikt? Ik heb namelijk niet echt veel verstand van routers en dat soort sh*t

Ik denk dat dit het verkeerde topic ervoor is en ga het ergens anders ook nog ffies checken, maar als iemand een antwoord heeft: dank
Nou ff wat anders: iemand die hier online speelt met zijn PS2 die met Messiah2 chip is omgebouwd
Bij www.hardwareconcurrent.nl zijn de Linksys producten goed geprijsd, die WGA11B verkopen ze er ook.
Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen dit graag willen. Zelf heb ik wel een switch en een AP op m'n kamer staan en m'n switch staat in verbinding met een ADSL-router, maar dat heeft niet iedereen.
Vaak ben ik het wel met je eens Bor, maar nu even niet
Het heeft meer te maken het het wireless krijgen van alles waarin een UTP netwerkkaart zit, en vrij weinig met de PS2Freezer schreef op 24 december 2003 @ 02:42:
Toch wel, namelijk om je PS2 lid te maken van een draadloos netwerk.
Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen dit graag willen. Zelf heb ik wel een switch en een AP op m'n kamer staan en m'n switch staat in verbinding met een ADSL-router, maar dat heeft niet iedereen.
Weet iemand of het mogelijk is om met de netwerkkaart die in de Linux kit zit ook op Central Station te kunnen? Of mist dan de benodigde software? Ik zit er sterk aan te denken om de Ps2 Linux kit te halen, maar heb er dan geen zin in om ook nog een keer de netwerk adapter los te moeten kopen puur voor de DVD die erbij zit..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Sorry Freezer, maar dit is gewoon een netwerk vraag. Daar kun je beter een appart topic over maken in het netwerk forum. Deze thread gaat over de PS2 en alles wat daar direct mee te maken heeft. Zo vallen netwerk aansluitingen die niet direct van toepassing zijn op de PS2 (bv ps2 specifieke instellingen / problemen) er buiten.Freezer schreef op 24 december 2003 @ 02:42:
Bedankt dat je me verdedigt m8Freezer schreef op 24 december 2003 @ 02:42:
Een laptoplichtje zal het ongetwijfeld doen
Alleen jammer dat een usb-pen van 128mb ofzo niet als savegame medium gebruikt kan worden...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Per stuk bedoel jeAnoniem: 50624 schreef op 24 december 2003 @ 13:46:
http://www.play.com/play2...udisc=y&cpage=1&ob=rating
Prince of Persia en XIII voor maar 18pond
Denk dat ik ze beide maar bestel, maar eerst even een game verkopen die ik toch niet meer speel
Ik zou deze kopen, werkt erg goed en is een stuk goedkoper dan de originele.
Is deze even goed als de Ultimate Scart Cable van Blaze?
Zeer fijne kabel.
Goude connectors voor goede kwaliteit.
DVD-switch.
Extra audio-kabels.
composiet videouitgang (gebruik ik voor mijn gun)
Alleen die verschrikkelijke kleur
Ik heb namelijk zo'n gewone rgbkabel en die werkt perfect, dus ik zou niet weten waarom ik em moet vervangen als ik er tog nooit dvd's op bekijk...
Anoniem: 4775 schreef op 27 december 2003 @ 12:47:
Heeft iemand ervaring met de "Logic 3 Scart Cable with RGB/AV Switch"?
Is deze even goed als de Ultimate Scart Cable van Blaze?
Bestaat er ook een officiële PS2 RGB-kabel?
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 4775 op 28-12-2003 22:30 ]
En ja er bestaat een officiele sony ps2 rgb scart kabel maar die is nogal prijzig (34 euro staat me bij).
Bedoel je zoiets als "Logic 3 Scart Cable with RGB/AV Switch"?mca2 schreef op 28 december 2003 @ 22:45:
Ik heb een noname rgb scart kabeltje met rgb/composite switch. Geen gouden stekkertjes of blaze stickers maar voor 10 euro strak beeld. Gewoon bij de lokale gamesshop kopen dat ding.
beter?En ja er bestaat een officiele sony ps2 rgb scart kabel maar die is nogal prijzig (34 euro staat me bij).
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 4775 op 29-12-2003 08:18 ]
Verder wordt het eigenlijk niet gebruikt.
Daarom hebben de nieuwe versies geen i-link meer, maar deze versies zouden minder geluid moeten maken en ipv de i-link, standaard een IR-ontvanger voor een afstandsbediening moeten hebben.
Mijn SCPH-50004 heeft ook geen i-link en is ook veel stiller dan de 'gewone' versie 4.tranztaz schreef op 29 december 2003 @ 09:55:
Hmm, ik heb nu dus een 2e hands ps2. De SCPH-50004, maar waarom zit hier geen i-link op? Niet dat ik het zal gebruiken (ken niemand met games die i-link ondersteunt) voor zover ik weet maar waarom zit het er niet op? En eventueel, wat voor functies zijn er beschikbaar voor de i-link?
Ik heb eerst een 'echte' versie 4 gehad en die was veel lawaaieriger en had wel i-link. Toen ik em naar Sony brachte hadden ze em gemaakt en hebben ze die functies weggehaald/bijgedaan.
Het kan dus zijn dat je gewoon een gerepareerde 'oude' versie 4 hebt, maar wel met de functies van de nieuwste PS2
O ja, ik kan ook nergens IR vinden
nieuwe versie Oktober 2003
ingebouwde infra rood poort (nieuwe versie 2003)
Stiller en stabieler (nieuwe versie 2003)
Zo is deze verbeterde versie nog stiller, zijn de functies voor het afspelen van dvd's uitgebreid en werd een nieuwe infraroodontvanger ingebouwd.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Werkt prima! Voor DVD gebruik ik gewoon de composiet-videouitgang en plug deze in de voorkant van mijn TV, klaar
hoe duur kosten ze als ze beschikbaar zijn? keb zin in compo tegen mijn vriend
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Die ilink kabels kun je overal kopen hoor, da's gewoon firewire als het goed is. Elke computerzaak heeft ze wel.Burnfout schreef op 29 december 2003 @ 22:31:
Ik heb er weliswaar wat vaker voor rondgekeken maar keb ze nog nooit gezien die iLink kabel(tje)s
hoe duur kosten ze als ze beschikbaar zijn? keb zin in compo tegen mijn vriend
zou idd ook kunnen maar een officiele of een third party past natuurlijk altijd beter/makkelijker en volgens mij zijn die plugjes voor het aansluiten ook niet gelijk dus dan moet ik daar ook weer mee aan de gang.. maar dat zou ik zo niet weten eigenlijk.. aangezien ik nog nooit een ps2 van binnen heb gezien.. Maar aan de andere kant zou dat natuurlijk ook wel weer mooi zijn tenminste ik heb gehoord dat de huidige fan van de ps2 best veel lawaai maakt en als je die dan vervangt door een andere dan heb je ook weer minder lawaai.. mensen die hier ervaring mee hebben?Bor_de_Wollef schreef op 29 december 2003 @ 23:15:
Kun je niet gewoon bij een lokale electronica zaak terecht?
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Ik niet maar volgens mij is het gewoon een standaard fan die er in zit hoor. De pinnetjes kunnen inderdaad afwijken maar dat moet niet zo'n probleem zijn. Check usenet anders voor info of kijk of psxshop.nl wat heeft.DarK_M schreef op 29 december 2003 @ 23:32:
[...]
zou idd ook kunnen maar een officiele of een third party past natuurlijk altijd beter/makkelijker en volgens mij zijn die plugjes voor het aansluiten ook niet gelijk dus dan moet ik daar ook weer mee aan de gang.. maar dat zou ik zo niet weten eigenlijk.. aangezien ik nog nooit een ps2 van binnen heb gezien.. Maar aan de andere kant zou dat natuurlijk ook wel weer mooi zijn tenminste ik heb gehoord dat de huidige fan van de ps2 best veel lawaai maakt en als je die dan vervangt door een andere dan heb je ook weer minder lawaai.. mensen die hier ervaring mee hebben?

overigens wordt't een dure maand, ook battlefield vietnam komt uit rond die tijd
[ Voor 79% gewijzigd door Bor op 30-12-2003 11:47 ]
Dit spel is een traditie-breker op FF-gebied. 3e persoon-view ( a la tombraider) en het welbekende victory-muziekje is weg... Het is een behoorlijk nieuwe ervaring voor hardcore FF-fans als mij.
Voor een review: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfantasyx2/review.html
(is er al een topicje voor? Lijkt mij handig aangezien FFX-2 niet helemaal conform FF-gameplay is, traditie zegt wel dat Square(soft)(-Enix) bij elke FF wat nieuws uithaalt...)
[ Voor 33% gewijzigd door SkyStreaker op 30-12-2003 12:41 ]
Hij krijgt maar een 8.1? Deze trouwens meer arcade dan ooit als ik het zo lees. Ik weet niet of ik dat zo leuk ga vinden. Wel mooi om te lezen dat FFX-2 vrijwel net zo lang ik als FFX! Er zijn de laatste tijd te veel korte games uitgebracht imho.tranztaz schreef op 30 december 2003 @ 12:36:
817 Screens: http://www.gamespot.com/p...antasyx2/screenindex.html
Dit spel is een traditie-breker op FF-gebied. 3e persoon-view ( a la tombraider) en het welbekende victory-muziekje is weg... Het is een behoorlijk nieuwe ervaring voor hardcore FF-fans als mij.
Voor een review: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfantasyx2/review.html
(is er al een topicje voor? Lijkt mij handig aangezien FFX-2 niet helemaal conform FF-gameplay is, traditie zegt wel dat Square(soft)(-Enix) bij elke FF wat nieuws uithaalt...)
Gamers have long clamored for Square to continue the storyline of one of its Final Fantasy games, and with good reason. After spending a good 50 hours with a group of characters embroiled in one life-or-death situation after another, you can't help wanting more. Now the concept of a direct sequel has been put into practice, and the result is Final Fantasy X-2: a slightly uneven but still engaging game that's worthy of the revered name. The story's almost-total reliance on a familiarity with Final Fantasy X may limit its audience to those who enjoyed that game, but then, if you're into RPGs and own a PlayStation 2, odds are you've finished FFX at least once already. At its best, FFX-2 is every bit as poignant, endearing, and engrossing as its forebears, and it's this similarity to stronger games in the series that ultimately makes X-2's minor flaws forgivable.
Er is al GIGANTISCH veel commentaar op de tombraider-view, ze zullen het heus niet snel weer proberen. Wellicht in een spin-off... FF Vivi Ornitier - The Game ofzo
(mijn favo, Vivi... Naast Cloud)
Ik weet ook niet of ik het echt leuk ga vinden, maar het is en blijft FF. Het een zal het ander wel afwegen.
De gfx zijn bijvoorbeeld veel schoner. Bijv. geen half-vage/fuzzy personages/vijandjes meer of dat het hele beeld 'fuzzy' blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 30-12-2003 12:54 ]
Sja, sommige mensen hebben FFX-2 al...Bor_de_Wollef schreef op 30 december 2003 @ 11:42:
20-2 is het zo ver: Final Fantasy X-2. Omdat ik niet goed kan wachten heb ik maar een paar screens opgezocht voor jullie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
overigens wordt't een dure maand, ook battlefield vietnam komt uit rond die tijd
Devil N in "Het Final Fantasy Topic - deel 2 -"
Klopt maar alleen import.. Dat is voor het grootste gedeelte van de mensen onmogelijk omdat zijn hun ps2 niet hebben gemod.Devil N schreef op 30 december 2003 @ 13:31:
[...]
Sja, sommige mensen hebben FFX-2 al...
Devil N in "Het Final Fantasy Topic - deel 2 -"
De beste is die van Sony zelf. Deze is dik en stug. Tevens heeft de kabels shielding op zowel the AV stekker als de SCART stekker. De kabel zelf is ook shielded.Anoniem: 4775 schreef op 27 december 2003 @ 10:22:
Wat is dé beste RGB-kabel voor de PS2?
Dank bij voorbaat.
Het belang van shielding kan ik niet genoeg benadrukken. Die goedkope 2 euro RGB kabels uit China (die Blaze en andere hier voor schandalige bedragen > 10 euro verkopen!

Laat je niet verleiden door zgn. handige features. Zo'n switch bijvoorbeeld om DVD te kunnen kijken is troep. Je schakelt daarmee RGB uit waardoor je DVD kijkt met een composiet video signaal

Conclusie: 3rd party RGB kabels zijn gewoon poep.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Even een andere vraag, door welk gebeuren komt het dat sommige games zo schreeuwend DUUR zijn ipv. andere regionen als Amerika, Azie, etc. Is dat een wet ofzo of is die import zo schreeuwend duur? Ik bedoel, U.S. Socom voor bijna 90 Euro... Begint schandalig veel op NeoGeo praktijken te lijken...
Is dit een goede keuze?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.