[PC] Ufo Aftermath

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 18:55
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/ufo_logo.gif
Ufo Aftermath
Het is 's avonds laat, lichten uit Aaarrrhhhgggg je schrikt je kapot. Daar ging weer een van je squaddies naar de eeuwige jachtvelden. Voor velen die vroeger UFO enemy unknown en UFO terror from the deep gespeeld hebben is dit een herkenbare gebeurtenis. Nu jaren nadat je dit spel op je 3 en 486 speelt heb kan je weer je keyboard en muis vastpakken wat ze zijn weer terug. Dit keer in de vorm van UFO aftermath. Alhoewel dit geen officiële opvolger is van de orginele UFO's gaat deze wel verder waar je gebleven was.

Nu na lang wachten is namelijk de releasedatum van de nieuwe UFO game door Altar Interactive bekend gemaakt.

Alhoewel deze opvolger nu al diverse namen en developers heeft verslonden is Altar interactive erin geslaagt de game af te krijgen.

Ufo aftermath combineerd diepgaande globale stragegie met zenuwverslindende tactische missies. Vermengd met een goeie verhaallijn en een RPG achtige aanpak van soldaten, attributen en ervaring. De meesten die niet de oude ufo's gespeeld hebben zullen na 't zien van de screenshots zeggen dat 't spel er maar crap uitziet maar als Altar het voor elkaar heeft gekregen de zelfde sfeer in de game te krijgen als de oude ufo's wil je niks anders meer.
Storyline
The day after tomorrow, a giant spacecraft approaches the Earth. Silent, it hovers ominously over the world, and begins to release great clouds of spores into the upper atmosphere. Rapidly multiplying, the spores soon darken the skies, and before long obscure the sun completely. In later days, this period will be known as the "Twilight".
Having reached critical mass in the skies, the spores begin to rain down, and over the course of several days, begin to clog the streets and bodies of water, smothering people in their homes, and burying animals in the wild. During the "Nightfall", as it would come to be called, most of the higher life forms on the earth were wiped out.
During the Twilight, all human responses were futile. Choosing caution over aggression, the governments of the world didn't realize how quickly the end could come, and were buried alongside those that they governed. A few, however, did survive, sealed in underground bases with stocks of food and oxygen. After several weeks, the spores seemed to have disintegrated, decomposing and settling into the soil. The world seemed safe again, for a time. This is where you come in: you must gather together the remaining peoples of the planet, find out what has happened, and, if possible, get your revenge.
Nou geen enkele startpost van een game is natuurlijk compleet zonder screenshots. Dus daar gaan we

Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath47.jpg
(uiteraard alles klikbaar)

Ook is er naast screenshots wat concept art te vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/grey01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/grey02.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/sol01.jpg
(wederom klikbaar)

Ook is er nog een E3 trailer beschikbaar;
Trailer

Overige informatie
Releasedatum; 12 september 2003
Uitgever; Altar Interactive
Officiële Website; www.ufo-aftermath.com
Fansites; www.ufoaftermath.co.uk

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Ben een groot fan van alle echte UFO/X-Com spellen (Enemy Unknown/UFO Defense, Terror from the Deep, Apocalypse).

Dus ik vind het leuk dat er een soort van remake voor Enemy Unknown komt: weer lekker researchen, leuk verhaal (biomassa dat zich over de aarde verspreid) en je nu echt gebieden bezet. Maar ik hoop alleen maar dat ze de naam "UFO" en de verwachtingen waar kunnen maken (en dan vooral het tactische gedeelte) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:59 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06
Ziet er cool uit! Als je de 2e en 3e screen ziet lijkt het een beetje op Syndicate Wars (heb ik hier nog liggen trouwens) en dat vond ik echt een enorm tof spel. Lekker researchen, knallen met een maatje, ondertussen jezelf upgraden enzo. Dit lijkt er wel een beetje op en volgens mij gaat het ook wel een toppertje worden! :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Red Cell
Alleen hopen dat je niet zulke ellende krijgt zoals ik net met terror from the deep dat m'n ventjes vastzaten in een greppel tijdens een terror site. Niet direct erg zou je denken. Maar wel als 't je laaste 2 zijn en er waarschijnlijk nog maar 1 alien rond rend. :(

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Eindelijk iemand die een treath maakt was er zelf te lui voor.

En de makers blijven zeggen dat het niks met de xcom serie te maken heeft (-;

Verwijderd

Vind het trouwens nog steeds jammer dat dreamland het nooit gehaald heeft, die leek me veel toffer dan ufo:aftermath. Dreamland werd gemaakt door de originele makers van x-com, en dreamland gebruikte een betere engine (net immersion) dan ufo:aftermath. Het verhaal leek me ook wat beter.

Verwijderd

Er is toch nog zoiets aan de gang?

Project Xenocide, dacht ik. Stel liefhebbers die UFO:EU opnieuw aan het maken zijn. Zou nog gratis zijn ook.

http://www.projectxenocide.com/

Das de url :D

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ik moet UFO:enemy unknown maar weer eens doen.. TFTD heb ik nooit kunnen uitspelen omdat al die base attacks/alien-activity sites/terror sites zo gigantisch lang duurden.. een uur ofzo zoeken naar de laatste alien :(.

En op 't eind was het niet speciaal moeilijk meer [mind control, en iedereen naar je toe laten komen..]

Wat wel irritant was waren die tentaculats ! in EO konden chrysalids temniste niet vliegen [en dan waren flying suits erg handig.]

• Red Cell
Ik ben na wat zoeken er ook achter dat er de laaste tijd een collectors edition bestaat van de eerste 3 delen (Ufo, TFTD en appocalipse) in 1 box.
Deze kwam ik tegen bij amazon.com. Link
Dit voor de mensen die wel eens iets legaal kopen O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 02:12:
Er is toch nog zoiets aan de gang?

Project Xenocide, dacht ik. Stel liefhebbers die UFO:EU opnieuw aan het maken zijn. Zou nog gratis zijn ook.

http://www.projectxenocide.com/

Das de url :D
Dit ziet er leuk uit. Maar veel X-Com procectjes zijn nooit afgemaakt, ik hoop dat deze de traditie doorbreekt en wel doorgaat :)

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Alles een beetje zitten volgen en zie nu dat de release datum weer veranderd is! In de UK komt ie namelijk morgen :9 uit (3 oktober dus) en Dynabyte verwacht hem in nederland op 7 oktober!!! Halen dus aanstaande dinsdag :9 :) ;) >:) _/-\o_

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 19:24
wow ik let ff niet op en hij ligt al bijna in de winkel :D
*drukt op de ffwd knop van zn univers(al) remote.. damn werkt niet 8)7

dit is echt 1 van de weinige spellen waar ik echt naar uit kijk :)
hou wel van dit soort strategie games.. niet zo massaal als generals enzo.. gewoon lekker klein 1337 squadje :)

[ Voor 42% gewijzigd door LordMithril op 02-10-2003 10:51 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
Ik hoop dat het wel weer turn-based is of dat er in ieder geval een optie is om het turn-based te spelen, bijvoorbeeld wanneer er een alien in beeld komt. Want volgens mij was deel 3 UFO: Apocalypse real-time en dat beviel me niet zo

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tjempjun schreef op 02 oktober 2003 @ 11:09:
Ik hoop dat het wel weer turn-based is of dat er in ieder geval een optie is om het turn-based te spelen, bijvoorbeeld wanneer er een alien in beeld komt. Want volgens mij was deel 3 UFO: Apocalypse real-time en dat beviel me niet zo
Ik dacht dat je daar wel voor het eerst in real-time kon spelen, maar dat je ook de keuze had om het turn-based te spelen.

Volgens mij is UFO: Aftermath een combinatie van turn-based en real-time! Ben benieuwd hoe dat gaat spelen!

Ik hoop dat de gameplay overigens echt fantastisch is, want de graphics vind ik nou niet echt om over naar huis te schrijven.....zeker de textures vind ik wat vaag, maar goed, gameplay is het belangrijkste :)

Eerste reacties op het forum zijn goed te noemen! Bv: muren opblazen met granaten, steile leercurve maar daarna zeer goed te spelen! Kan niet wachten!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• LordMithril
tis half om half..
zodra je aliens tegenkomt pauzeerd het spel en kan je orders geven..
dan gaat het realtime verder tot iemand weer zonder orders zit..
en ik neem aan dat je zelf ook nog kan pauzeren wanneer je wilt.. beetje baldursgate achtig dus.. en dat werkte daar wel lekker vond ik..

Bier, Whiskey en Metal!!

• Undeclinable
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 02 October 2003 @ 11:47:
tis half om half..
zodra je aliens tegenkomt pauzeerd het spel en kan je orders geven..
dan gaat het realtime verder tot iemand weer zonder orders zit..
en ik neem aan dat je zelf ook nog kan pauzeren wanneer je wilt.. beetje baldursgate achtig dus.. en dat werkte daar wel lekker vond ik..
Ik las het net in de FAQ idd :) Vind ik geen slechte keuze denk ik zo.

Jammer dat er niet verschillende soorten ammunitie zijn per wapen, vind ik altijd wel grappig namelijk :)

Verwijderd

Ik kijk hier al zolang naaruit. Ik stond zelf op het punt om hier een topic over te openen, want ik denk dat deze game dat absoluut waard is. Eigenlijk zou ie eerder zijn uitgekomen, maar het was een week geloof ik uitgesteld. Ik ben echt benieuwd!

[Schaammodus]
Ik ga hem wel eerst illegaal downloaden om te kijken offie op mijn pc draait en of ie bevalt. Alssie echt leuk is dan koop ik hem (zo doe ik dat eigenlijk met al mijn spellen :$)
[/Schaammodus]

• LordMithril
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 11:56:
Ik kijk hier al zolang naaruit. Ik stond zelf op het punt om hier een topic over te openen, want ik denk dat deze game dat absoluut waard is. Eigenlijk zou ie eerder zijn uitgekomen, maar het was een week geloof ik uitgesteld. Ik ben echt benieuwd!

[Schaammodus]
Ik ga hem wel eerst illegaal downloaden om te kijken offie op mijn pc draait en of ie bevalt. Alssie echt leuk is dan koop ik hem (zo doe ik dat eigenlijk met al mijn spellen :$)
[/Schaammodus]
ik koop em gewoon meteen legaal :)
tja.. verzamelaar he ;) (dan word dat nummer 198 :D)

[ Voor 1% gewijzigd door LordMithril op 02-10-2003 12:09 . Reden: 198 ipv 199.. 1 vergeten te deleten ;( ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Undeclinable
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 11:56:

[Schaammodus]
[/Schaammodus]
Off-topic: Hoef je je toch niet voor te schamen? Doe ik ook met veel spellen en bijna al m'n cd's....vind het een perfecte manier om je te behoeden voor desastreuze miskopen :)

On-topic: Ze schijnen inderdaad het project 'Dreamland' te hebben overgenomen, maar bijna niks meer overgehouden van de code. Dreamland zag er overigens wel ubergeil uit! Had ook een super physics-engine enz.....

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Eindelijk een nieuw deel van de X-Com reeks (onofficieel). Wat heb ik hier lang op gewacht :). Heb terror from the deep, apocalypse, ufo:unknown en x-com interceptor allemaal gespeeld. Ik hoop zeker dat dit spel aan zijn voorgangers kan tippen. Alleen wel iets moeilijker als interceptor want dat was erg simpel. Als het leuk is dan maakt deze zeker een grote kans bij zijn broertjes te staan op de plank met originele spellen!!

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

hij komt bij mij zoiezo officieel binnen heb em al gepreordered bij dimension+

wat heb ik er toch zin in (-:
En xcom ufo enemy unknown word door een paar programmeurs opnieuw gemaakt maar 3d voor de rest hetzelfde ze wachten nu alleen op de copyright toestemming om verder te gaan
maar ben zelf helaas de website kwijt )-:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

tjempjun schreef op 02 October 2003 @ 11:09:
Jagged Alliance was ook zo. Erg tof spel trouwens :)

Ik speel momenteel XCOM:Terror from the Deep, ben al best wel ver, maar dat terzijde :). Mensen die het downloaden, geef snel impressies, dan weet ik of dit spel het waard is. Ik kan nauwelijks wachten :D. Als het al half zo goed is als XCOM UFO EU, dan koop ik het!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:30
XCOM had m'n broer eens gekocht, daam vet dik boek had het maar na vaak kijken hoe hij het dee begon het me ook wel te boeien. Btje researchen en kanllen maar dus hope dat deze net zo verslavend wordt.....

MTB Trail Traffic

Verwijderd

Als ik het goed heb is UFO vandaag officieel gereleased (iig in de UK). Dus de mensen die hebbengepreorderd vanuit de UK kunnen er naar uit kijken! En hier in de rest van Europa schijnt ie binnen 2 weken te komen (alhoewel ik hoorde dat bij.v in Duitsland ie al was gereleased).

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik heb hem nu binnen, en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd.
Nog niet zo veel gespeeld, eigenlijk alleen maar de tutorial (die crashte ook de tweede keer dat ik het deed) :(.
Het is een vreemde mix van real time en 'turned base'. Je hebt niet echt turns, tenminste tot nu toe niet. Je kan elk moment de game pauzeren, om alles in orde te zetten, maar als de tijd loopt, dan is het niet turn based. Je hebt bv. 4 tijd units nodig om medikit te gebruiken en shotgun in je rugzak te stoppen, terwijl je dit dus doet gaat de tijd gewoon door (je kan elk moment pauzeren). Je hebt dus geen TU's etc.

Graphics zien er wel gelikt uit, alleen ronddraaien (CTRL+muis) moet ik nog aan wennen. Karakteranimaties heb ik nog niet veel van gezien, maar ik vind wel dat de ventjes een beetje vreemd rennen. Je hebt ook niet iets van Technicians of Scientists. Je hebt een research of manufacture base, en je doet dan daar die dingen. Ik denk dat als je 2 research bases hebt, het research sneller gaat, maar zover ben ik nog lang niet :). Het is wel mooi dat ie zegt ong. hoeveel tijd nodig te hebben voor een research (XCOM TFTD kon daar wat van :) ).
Ik ben benieuwd naar andere reviews, en zal nog ff deze game testen.

Wat ik wel erg vreemd vond, was de intro. Je ziet zo'n leuk filmpje en dan opeens donkere scherm, en text scrollt erover, vertellend dat 'alien schip, spores, block sun, mensen dood, paar levend'. Een beetje vreemd :/

[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 04-10-2003 01:23 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

ach als je de oude zou kennen is het opeens een stuk minder vreemd ik krijg em morgen met de post (-:

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 01:52:
ach als je de oude zou kennen is het opeens een stuk minder vreemd ik krijg em morgen met de post (-:
Welke oude? Ik heb UFO: Enemy Unknown, XCOM: Terror from the Deep en XCOM: Apocalypse gespeeld. Ik zeg niet dat het slecht is, ik zeg alleen dat het verschilt van XCOM1/2. Dit is natuurlijk niet per definitie fout, het is alleen vreemd.

* Darkvater moet gaan slapen

Verwijderd

waarom vreemd als je wat verder had gekeken wist je dat ufo aftermath niet van de makers is van xcom 1 2 en 3

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 02:30:
waarom vreemd als je wat verder had gekeken wist je dat ufo aftermath niet van de makers is van xcom 1 2 en 3
:) Dat weten we allemaal wel, maar iedereen rekent UFO:A af ter vergelijking op de oudere XCOM spellen, en dat weet je zelf ook :)

Verwijderd

dan is iedereen dom bezig (-:

je moet ufo aftermath gewoon afrekenen voor wat het is en het is een tof spel wat ik nu binnen heb met de post en dus geen tijd voor jullie heb (-:

• LordMithril
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:52:
dan is iedereen dom bezig (-:

je moet ufo aftermath gewoon afrekenen voor wat het is en het is een tof spel wat ik nu binnen heb met de post en dus geen tijd voor jullie heb (-:
je hebt em?
in dat geval schrijf ff klein reviewtje ;)

je zit nu toch niet te gamen (of je hebt got achter je game open staan)

[ Voor 11% gewijzigd door LordMithril op 04-10-2003 12:13 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik heb net een tijdje gespeeld. Het is wennen, maar daarna erg leuk. In het begin was het een beetje moeilijk om aliens te doden zonder zelf veel schade op te lopen. Dat komt omdat het semi-realtime is, en ze dus terug schieten terwijl jij hun beschiet. Maar na wat aanpassingen in de taktiek gaat het nu wel erg goed. Met rennende mannetjes kan je die aliens wel in een val of handgranaat lokken. :)
Vind het wel jammer dat je niet in gebouwen kan. Ook jammer dat je niet aan je basis kan bouwen, voor zover ik weet. Ik heb nu 3 bassisen en al wat redelijke guns. Vooral de RPG launcher is wel leuk.
Als het boeiend blijft, ga ik het denk ik wel kopen.
Jammergenoeg moet ik nu studeren..

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 19:57:
Ik heb net een tijdje gespeeld. Het is wennen, maar daarna erg leuk. In het begin was het een beetje moeilijk om aliens te doden zonder zelf veel schade op te lopen. Dat komt omdat het semi-realtime is, en ze dus terug schieten terwijl jij hun beschiet. Maar na wat aanpassingen in de taktiek gaat het nu wel erg goed. Met rennende mannetjes kan je die aliens wel in een val of handgranaat lokken. :)
Vind het wel jammer dat je niet in gebouwen kan. Ook jammer dat je niet aan je basis kan bouwen, voor zover ik weet. Ik heb nu 3 bassisen en al wat redelijke guns. Vooral de RPG launcher is wel leuk.
Als het boeiend blijft, ga ik het denk ik wel kopen.
Jammergenoeg moet ik nu studeren..
Ik heb het vandaag ook een paar uurtjes gespeeld. En je hebt gelijk dat het wennen is. Vooral in het begin is het heel moeilijk om tegen grotere groepen tegenstanders te vechten. Maar met granaten kom je een heel eind als je ze goed gebruikt. Dat je niet aan je basis kan bouwen vindt ik ook een minpunt. Heb nu 7 of 8 basissen en vindt het jammer dat ik ze niet kan customizen. Maar de gameplay is voor de rest goed geregeld.

Vindt het ook jammer dat ze veel minder de aandacht hebben gelegt op het neerhalen van ufo's maar meer op het feit dat overal opeens alien hotspots opduiken. Een van de aantrekkelijke dingen van bijv. X-Com apocalypse was dat je met steeds beter wordende schepen de aliens telijf kon gaan. Ik weet niet er nog andere intereceptors komen als F-17 Hornets, want het enige dat ik tot nu toe ben tegengekomen is research om ze te upgraden (betere wapens, motoren en range) en nog geen enkele indicatie dat ze vervangen worden. Het filmpje blijft ook nogal eentonig als je het vaak genoeg gezien heb. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen maar wat bij mij nogal feilloos werkt is omdat jij fighters meestal het eerste schot lossen, alien schip raken, retreaten. Je verliest geen schepen en als je dat 3 keer doet heb je gegarandeert gewonnen.

Het is wel handig dat je niet alles zelf hoeft te doen maar sommige missies door "other forces" kan laten opknappen whatever dat is. Maar merk nu wel wel dat ik nu ik betere wapens heb ook de aliens een stuk lastiger worden. Een squad van 7 man door 1 of 2 aliens uitgeroeid wordt is me al een paar keer gebeurt door laserwapens oid. Bedenk dat er 10 in zo'n missie zitten kan het een probleem zijn. En aangezien ze een basis van mij aanvallen kan ik nogal moeilijk laten liggen. Maar dan heb je ook andere missies waarbij je ze alllemaal overhoop knalt zonder echte schade te krijgen.

Dat was mijn kleine revieuw, ik kan het aanraden om in ieder geval even te proberen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Aan het levelen van je soldaten is wel veel meer aandacht besteedt, en je kan het ook zelf sturen nu. Dat vind ik wel een pluspunt. Je mannen zijn ook een stuk belangrijker, want je kan niet zomaar nieuwe cannon fodder kopen zoals in X-COM.
Ik heb nu ook al aardig was bassisen en ik ben nog niet aangevallen. Ik zorg altijd wel dat ik hotspots in mijn buurt snel aanpak.
Wat goed tegen die laser gasten werkt is om een of twee van je mannen uit te rusten met sniper guns (als je die al hebt). Die knallen best hard.
Ik moet nu naar area51 omdat daar iets ligt dat belangrijk in de research kan zijn.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Het is niet zo'n ramp dat je je bases niet kan managen, want na een tijdje heb je al snel 30 bases, en op het einde al 70. Ik denk niet dat je dat wil managen :)

Wat ik trouwens een minpunt vind is die puntenverdeling. Ok, je hebt missie gedaan, en je ventje is lvlup. Dan kan ik die puntjes verdelen. Ben ik terug in base, en daar kan ik ze trainen, en zien wat ie allemaal moet hebben voor training (bv soldier is dan strength/dex/agi average ofzo). Maar dat zie je niet wanneer je die skill points kan uitdelen. Moet ik het allemaal onthouden ofzo???

Dat snap ik ff niet.

Verwijderd

Als ik skill points uitdeel zie ik bij mijn mannetje gewoon naast "strength" "agility" en "dexterity" staan of het bijvoorbeeld poor good of excellent is.

btw
Ik zit trouwens vast bij die area51 missie. Ik heb alle aliens gedood, en ik sta in het veld waar je moet zijn voor de missie. Maar ik krijg niet dat de missie completed is. Weet iemand wat ik moet doen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 01:22 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb het net ff zitten spelen, en de gameplay is vrij moeilijk tot nu toe.

Verder heeft dit spel heel erg veel weg van Jagged Alliance qua wapens, experience points, upgrades, skill points etc.

Grafix zijn zeer goed te noemen, en het is ook erg handig dat je met scrollen je viewpoint kan veranderen. Heel makkelijk. Met CTRL kan je draaien geloof ik.

Ik kom alleen niet voorbij de eerste missie. Tutorial lukt zonder al te veel moeite, maar de eerste missie die je krijgt kan ik niet uispelen. Ik begin dan met drie mannetjes. Ik geef ze alle drie de zwaartse armor, een paar granaten en wapens enzo. Maar om één of andere manier krijg ik de aliens niet klein. Naja, zo nog maar eens proberen.

Tot nu toe een leuk en complex spel. Alleen de gameplay moet ik nog onder controle zien te krijgen.

Jagged Alliance 2 r0x nog steeds trouwens :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 01:18:

btw
Ik zit trouwens vast bij die area51 missie. Ik heb alle aliens gedood, en ik sta in het veld waar je moet zijn voor de missie. Maar ik krijg niet dat de missie completed is. Weet iemand wat ik moet doen?
Sta je buiten of binnen? Als je nog buiten staat, moet je de mannetjes die je naar binnen wilt hebben in het groene vierkant zetten en de "Next Area" button klikken. Zit naast de abort mission, 2 vierkantjes met een pijltje.

Als je binnen zit moet je het pakje ophalen en weer terugbrengen. Dat soort targets kun je vinden door de dikke witte pijl te volgen.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:20

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Ozzy schreef op 06 October 2003 @ 07:31:
Als je binnen zit moet je het pakje ophalen en weer terugbrengen. Dat soort targets kun je vinden door de dikke witte pijl te volgen.
Precies, ik was het pakketje ook vergeten, en moest dus weer helemaal terug.
Je kan trouwens ook op die dikke witte pijl klikken, dan scrolled het scherm automatisch naar de target.

En voor de mensen die CTRL+muis lastig vinden: je kan ook de middelste muisbutton ingedrukt houden om te draaien.

Heb het spel het hele weekend gespeeld, en ik vind het wel aardig.
Minpunt in het begin, is dat als je mannetjes op het veld gewond raken, dat ze dan een paar dagen naar de sickbay moeten. Hierdoor kan je ze niet inzetten.
Later maakt dat niet uit, omdat je dan veel meer recruits krijgt.

Weet iemand trouwens hoe je in een grotere resolutie dan 1024x768 kan spelen?
Ziet er niet uit op een 22" 8)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 01:18:
Als ik skill points uitdeel zie ik bij mijn mannetje gewoon naast "strength" "agility" en "dexterity" staan of het bijvoorbeeld poor good of excellent is.
Tuurlijk, je kan dat zien. Maar daar zie je niet dat je voor Scientist bv Intelligence High, etc. nodig hebt. Dus op het moment dat je die skill points aan het uitdelen bent, weet je niet hoeveel je nodig hebt voor een bepaalde training
silentsnow schreef op 06 October 2003 @ 01:29:
Ik kom alleen niet voorbij de eerste missie. Tutorial lukt zonder al te veel moeite, maar de eerste missie die je krijgt kan ik niet uispelen. Ik begin dan met drie mannetjes. Ik geef ze alle drie de zwaartse armor, een paar granaten en wapens enzo. Maar om één of andere manier krijg ik de aliens niet klein. Naja, zo nog maar eens proberen.
Ik speel op normal, en de eerste missie lukt zonder probs :), zelfs met 2 man. Je moet ze gewoon allebei een shotgun geven en ze altijd samen, in een groepje moven. Die grote 4 potige beesten zijn melee, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Gewoon knielen, en je hebt ze zo neer.
CitrusJuicer schreef op 06 October 2003 @ 10:07:
Heb het spel het hele weekend gespeeld, en ik vind het wel aardig.
Minpunt in het begin, is dat als je mannetjes op het veld gewond raken, dat ze dan een paar dagen naar de sickbay moeten. Hierdoor kan je ze niet inzetten.
Later maakt dat niet uit, omdat je dan veel meer recruits krijgt.
Ik heb op de forums van Aftermath gelezen dat je mannetjes alleen in sick bay hoeven als ze voor meer dan 75% gewond zijn geraakt tijdens een missie. Anders worden ze autogehealed na het einde van de missie.

Verwijderd

Dit weekend gespeeld, erg leuk, ook omdat ik vroegah ook erg veel Ufo: Enemy Uknown had gespeeld op de Amiga.

Op zich geweldig spel, alleen:
Minpunten:
- Graphics. niet echt mooi
- Soms word je helemaal gek als je een team hebt van 7 man, waardoor elke keer
als iemand geen orders heeft het spel word gepauzeerd. ook gaat het pathfinden
wel eens mis ('ik ga lekker 5km omlopen omdat er een ander mannetje voor me staat die precies dezelfde kant als ik op moet')
- Crasht af en toe

K'ben nu redelijk ver. ik moet een soort area 51 nu in Rusland zien in te vallen, maar
daar word ik opgewacht door Reticulans met #$@#! Alien-rocketlaunchers. BOOM, weg squad. nog geen idee hoe dat aan te pakken.

wel erg koele wapens, granaat-werpers, jackhammers, bergen geweren, alien stuff etc.

P.S, bug?: Mensjes met Heavy Armour + Alien Plasma gun/rifle/launcher willen
gewoon _niet_ schieten op aliens. ook al staan ze 1 hokje verder. als ik de heavy armour omruil voor wat anders willen ze wel knallen met die (erg koele) gun.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 12:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 12:16:
Dit weekend gespeeld, erg leuk, ook omdat ik vroegah ook erg veel Ufo: Enemy Uknown had gespeeld op de Amiga.

Op zich geweldig spel, alleen:
Minpunten:
- Graphics. niet echt mooi
- Soms word je helemaal gek als je een team hebt van 7 man, waardoor elke keer
als iemand geen orders heeft het spel word gepauzeerd. ook gaat het pathfinden
wel eens mis ('ik ga lekker 5km omlopen omdat er een ander mannetje voor me staat die precies dezelfde kant als ik op moet')
- Crasht af en toe

K'ben nu redelijk ver. ik moet een soort area 51 nu in Rusland zien in te vallen, maar
daar word ik opgewacht door Reticulans met #$@#! Alien-rocketlaunchers. BOOM, weg squad. nog geen idee hoe dat aan te pakken.

wel erg koele wapens, granaat-werpers, jackhammers, bergen geweren, alien stuff etc.

P.S, bug?: Mensjes met Heavy Armour + Alien Plasma gun/rifle/launcher willen
gewoon _niet_ schieten op aliens. ook al staan ze 1 hokje verder. als ik de heavy armour omruil voor wat anders willen ze wel knallen met die (erg koele) gun.
Even tegenspreken ;)

De grapihcs vind ik zelf eigenlijk wel mooi. Ze hadden een iets hogere polycount mogen hebben, maar ze zien er verder wel prima uit. Vooral crashsites zien er tof uit.
Het wachten als een soldaat geen orders heeft kun je uitzetten. Rechtsbovenin zit een knopje daarvoor, dan kom je in een menuutje en dan kun je het uitzetten.
Ik heb dus net mijn 1ste crash gehad. Niet grappig na uren spelen en niet saven. Tot nu toe vind ik het wel lastig om te kiezen in het begin, welke wapens, welke armor, etc. etc. Na een paar keren spelen blijkt momenteel het heel erg te lonen om mannetjes met sniperrifles mee te nemen (Markmanship skill). Op afstand kunnen die dan de rotwezens neerhalen.

Basis-missies (d.w.z. een alien basis overnemen) lukken vrijwel nooit. In-door missies willengewoon niet zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 12:30:
[...]

Het wachten als een soldaat geen orders heeft kun je uitzetten.

Na een paar keren spelen blijkt momenteel het heel erg te lonen om mannetjes met sniperrifles mee te nemen (Markmanship skill). Op afstand kunnen die dan de rotwezens neerhalen.
Ah. ahduh. zal ik eens uitzetten dus :)

Maar inderdaad. Ik heb na een tijdje spelen ipv een vast squad een variabel squad, wat ik voor elke missie samenstel.

K'heb nu 12 mannekes, die elk hun specialisatie hebben. heavy, snipers, medics, close-combat, rifleman etc.

voor binnenmissies heb je weinig aan snipers, dus stel ik b.v. een team samen met een medic, paar close combatters, wat riflemannekes en 1 heavy.

En voor een buitenmissie wat snipers, heavy (met granaatwerpers etc, gaat lekker ver). en ook riflemen. werkt goed zo.

Verwijderd

Darkvater schreef op 06 October 2003 @ 11:57:Tuurlijk, je kan dat zien. Maar daar zie je niet dat je voor Scientist bv Intelligence High, etc. nodig hebt. Dus op het moment dat je die skill points aan het uitdelen bent, weet je niet hoeveel je nodig hebt voor een bepaalde training
Tja, misschien dat je daarvoor het boekje nodig hebt :)

Verwijderd

Kan niet wachten. Ik ga straks in afwachting TFTD maar weer eens uit de kast trekken. Enige serie strategy-games die me ooit echt heeft kunnen boeien. (Jaja, ik weet dat je het eigenlijk niet "mag" vergelijken met X-Com ;))

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Hu9o

Schokkend

Zo ik kan me nu ook melden in dit topic. UFO : A is idd een leuk spel. Het verschilt wel iets tenopzichte van de oude vertrouwde TFTD, maar ook weer inet zo heel veel. Verschil is dat je geen geld hebt, waarmee je je inkopen moet betalen. In plaats daarvan komen de wapens gewoon 'randon' binnen en hoeft je geen loon te betalen.

Wat nog wel steeds erg jammer is, is dat je het saven zooo makelijk kan vergeten. Ik _had_ al heel wat basisen en research gedaan. (ja had ja, nu niet meer dus)

Een ander na deel is dat je niet bij huisjes naar binnen kan, of muren kapot kan schieten. Dit kon altijd zo mooi met granaten in TFTD, ook kan je je poppetjes niet over meerdere niveau's lopen (alles is gelijk vloers). Hieruit valt af te leiden dat er geen jetpacks in het spel zitten.

Ben benieuwd hoe het spel is na een paar dagen spelen. Of het dan nog steeds zo verslavend is.

p.s. heeft er hier ook iemand het probleem dat de scaduwen niet goed gerenderd worden?? Allemaal lijnen springen uit de schaduw naar de rand van het beeld :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Nou, ik heb het even een tijdje gespeeld maar het valt me een beetje tegen.
Ik kan m'n eigen base niet managen?
Waar is m'n geld? Speelt dat geen rol?
Ik kan geen wapens/ammo kopen?
Alles lijkt automatisch in mijn base aangevuld te worden? (recruits, wapens)
Die poppetjes hebben irritante stemmetjes. (kan je gelukkig uitzetten)
Ik kan niet in gebouwen lopen. (dus enkel door straatjes en steegjes slenteren)
Ik lijk echt totaal geen invloed te hebben op het neerhalen van UFO's, behalve de "retreat knop".

Toch wel vreemd, dat een spel als X-COM, wat ondertussen 10 jaar oud is, veel meer diepgang heeft dan dit spel wat duidelijk een soort remake is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 17:19 ]

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:17:
Ik kan m'n eigen base niet managen?
Nee
Waar is m'n geld? Speelt dat geen rol?
Nee
Ik kan geen wapens/ammo kopen?
Klopt
Alles lijkt automatisch in mijn base aangevuld te worden? (recruits, wapens)
Klopt
Die poppetjes hebben irritante stemmetjes. (kan je gelukkig uitzetten)
Eens
Ik kan niet in gebouwen lopen. (dus enkel door straatjes en steegjes slenteren)
Klopt
Ik lijk echt totaal geen invloed te hebben op het neerhalen van UFO's, behalve de "retreat knop".
En ook dit klopt
Toch wel vreemd, dat een spel als X-COM, wat ondertussen 10 jaar oud is, veel meer diepgang heeft dan dit spel wat duidelijk een soort remake is.
;)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:46:
Dat terzijde, je zou het ingame moeten zien :)
Ik bedoel, wie gaat er nou met manual naast zijn PC de hele tijd open spelen?

* Darkvater koopt UA volgende week :D

• LordMithril
wtf?
dat zijn jsuiy de dingen die zo'n spel leuk maken :/
geen geld ? dat vond ik juist het leukste aan X-Com apocalyps..

Bier, Whiskey en Metal!!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:30
Btje jammer dat waren juist goeie punten van de X-Com reeks :(

[ Voor 5% gewijzigd door -LA- op 06-10-2003 19:14 ]

MTB Trail Traffic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:46:
[...]

boekje says
Minimale vereisten
Om een training te volgen moet de soldaat aan bepaalde eisen voldaan qua attributen, zoals in de volgende tabel wordt weergegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Training Strength Agility Dexterity Willpower   Intell. Perception
Sniper                    Aver.       Aver.     Good 
Soldier    Aver.   Aver.     Aver.
Grenadier  Good              Good           
Psionic                   Good     Very good    
Scout          Good                     Very good 
Medic                Good    Average    
Scientist                      Very good   Good

Zoals je kan zien zal een soldaat met alleen gemiddelde attributen alleen maar soldaten training volgen.

Verwijderd

omg! Kom we maken een XCOM kloon, schrappen alle goeie punten. En gooien de slechte punten op de markt! . . . . . Ik wou em kopen, eerst maar ff downl***** ...uh.. checken duzzz

Ik ben tevreden als iemand een totale remake maakt van enemy unknown maar dan met een beetje betere graphics en die draaid op een moderne pc.

btw is enemy unknown nog ergens te koop? + een systeempje waar hij op draait? :P keb em niet meer :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 20:29 ]

• LordMithril
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:26:
omg! Kom we maken een XCOM kloon, schrappen alle goeie punten. En gooien de slechte punten op de markt! . . . . . Ik wou em kopen, eerst maar ff downl***** ...uh.. checken duzzz

Ik ben tevreden als iemand een totale remake maakt van enemy unknown maar dan met een beetje betere graphics en die draaid op een moderne pc.

btw is enemy unknown nog ergens te koop? + een systeempje waar hij op draait? :P keb em niet meer :'(
same here.. op alle punten (ik zoek EU en TFTD :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik heb hem nog wel, krijg alleen geen geluid meer tijdens het spel. Komt omdat er een irq ingesteld moet worden op 7 of 11 geloof ik. En op geen van bijde werkt m'n geluidskaart :)

Verwijderd

btw, ben nooit aan X-Com apocalyps toegekomen. Is dit spel net zo goed als Enemy Unknown? en draait ie op 1 of ander windows systeem?

Verwijderd

Tja bij mij draaien EU en TFTD weer perfect, alleen krijg ik Apocalypse met geen mogelijkheid aan de praat op meerdere systemen van me (P2, P3 en Athlon TB geprobeerd). M'n 486 trekt het niet en een Pentium heb ik niet :|
Installatie van Apocalypse gaat prima, maar wanneer het spel dan gestart moet worden laadt ie 'm, en sluit 'm direct zonder enige melding weer af. Zowel in Windows als pure DOS mode (heb zelfs DOS 6.22 ervoor geinstalleerd).

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 20:26:

Ik was eerst heel optimistich over dit spel, maar jammer genoeg neig ik ook steeds meer naar wat jij zegt. Heel jammer want ze hadden een goede kans om een kaskraker te maken, die hebben ze ben ik bang verspeeld. Maar ik zal het nog wel even blijven spelen, maar kopen ga ik het niet doen.

Nog ff mijn persoonlijke plus- en minpunten voor zover ik nu ben.

Minpunten:
-De intro is armzalig, hier hadden ze echt veel meer werk aan kunnen besteden. Dat vindt ik belangrijk voor verhaalvorming.
-Het verhaal vindt ik slap op zijn best tot nu toe, er zit nog weinig diepgang in en je ziet niks meer als de wereldbol en het speelveld
-De difficulty verschilt gigantisch, speel je een missie waarbij de aliens net een nieuw plasmawapen hebben en jij niet is het gigantisch moeilijk. Heb jij het plasmawapen ook dan loop je een beetje overal doorheen. Zelfde met UFO's neerschieten, met alle upgrades (speed, armor, fuel, weapons) win je bijna altijd.
-Ik ben in europa begonnen en als ik naar amerika wil voor area 51 dan ben ik daar 2 dagen mee bezig.....
-**spoiler?** Op gegeven moment krijg je een biomassa groei, in america. Aangezien ik daar geen basis in de buurt heb krijg ik daar geen missie's en heb geen enkele manier om erachter te komen wat dat is, mijn research is nu beetje doodgebloed en heb een vermoeden dat zodra je dat hebt weer wat verder kan.
-Geld vindt ik toch wel leuk om te hebben. Je oude troep verkopen om nieuwe te kopen. Nu blijf je met zoveel dingen zitten die je niet gebruikt dat je het overzicht kwijtraakt.
-Ze hadden er bestwel een autosave in kunnen stoppen want dit kan echt irritant worden.
-PATHFINDING!!!!

Pluspunten:
-De individuele training en ontwikkeling van je soldiers zorgen er wel voor dat je hard werkt om ze levend te houden. En dat je ze traint voor bepaalde dingen. (sommige voor rifles, andere voor launchers)
-Psi speelt een minder grote rol, dat vindt ik wel prettig. (zoals overnemen van je units etc.)
-De graphics zijn over het algemeen wel goed, het inzoomen op sommige aliens is heel mooi (zolang het niet tevaak gebeurt)
-Veel en mooie wapens :), mischien lijken sommige beetje teveel op elkaar....
-Mogelijkheid om sommige missie's door andere te laten doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Cryonist op 06-10-2003 22:08 . Reden: plus-minpunten ]

D3

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ah, thx :)
Maar NL boekje? :( Ik ga hem wel in het buitenland kopen dan. De nederlandse versies zijn bijna altijd rampzalig :'(

Verwijderd

Ik heb het sinds Vrijdag gespeeld dus, maar ik ga hem weer uninstallen. gewoon op een gegeven moment ECHT te moeilijk, en ik speel op EASY en heb nog veel ervaring met UFO: Enemy unknown ;)

Nee maar zonder dollen, gewoon echt niet grappig, zoals Goudvis al zei, als de aliens een stapje voor zijn nu is het niet meer te doen. word neergemaaid met gauss-rifles en alien rocket launchers. team weg na 2 minuten, zwaar irritant.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Naja, dat was net zo in TFTD, dus ik weet niet waar je je zorgen om maakt :+

Daar was in het begin een terror mission, zoeff, zoeff, *woesh*woesh*, en de ene helft van je team lag in stukjes op de hele map door sonic pulsers, de anderen in swiss cheese vorm door de sonic cannon blasts, en de rest in paniek elkaar neerschietend.

Ook in TFTD de eerste missie tegen zo'n small ufo met 2-3 aquatoids ben je geheid een paar man kwijt door hun sonic pulsars.

• LordMithril
quote van gamer.nl
Patch voor bugs in alien game UFO Aftermath

Gepost door Joran Polak - dinsdag 7 oktober 2003 - Bron: UFO Aftermath.co.uk
Naast aliens heb je in UFO: Aftermath ook te maken met vervelende bugs. Zo werd het strategische gedeelte van het spel traag als de Biomass te groot werd. Waren er problemen met de interface en tooltips en nog wat andere probleempjes die ontwikkelaar ALTAR Interactive verholpen heeft met de eerste 1.1a patch. Deze update is alleen voor de Engelse versie bedoeld. Om te zien over welke versie je beschikt moet je in het spel Ctrl+Alt+I indrukken.
This is a patch for UFO: Aftermath version 1.0 English version

!!! It will not install on any other version. !!
========================================
This patch fixes the following issues:
* Some problems with Director's cut feature
* Localization problems
* Combat messages from player's unit in tactical game
* Unlimited alien batteries

De patch weegt 4,2MB en kun je via deze link downloaden.
Hopelijk scheelt het wat.. (kan zelf niet checken.. heb em nog niet :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Wat is die director's cute nou eigelijk?? Ik merk geen verschil met aan of uit tijdens een battle :?

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

dat is zodra je een nieuwe alien ziet (niet alleen spot) dan gaat je camera er even omheen draaien. maar dat heb ik allang uitzet want het is gewoon irri om dat om de haveklap elke missie te moeten zien.

tja en dat je niet meer hoogtes heb en in huizen kan vind ik best wel jammer.
dat was juist zo tactisch. netzoals het opzetten van basissen. hier is het gewoon zo snel mogelijk de airlock containen als je wordt aangevallen. bij ufo was het tenminste zo dat de aliens ook via de hangar en andere ingangen kwamen, zodat je al bij je ontwerp van je basis daar rekening mee moet houden.
daarbij zijn die maps ook stukken kleiner heb ik het idee. Wat mij trouwens opvalt is dat een normale base er wel redelijk uitziet, maar zodra je een alienbase ziet dan is het overzicht kwijt doordat het er verschrikkelijk uitziet (tenminste het lijkt of ufo zelfs betere grafics heeft op dat moment)

[ Voor 17% gewijzigd door knightofn1 op 07-10-2003 12:37 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Wow, iemand al de area 51 in Moscow gedaan? Bloody hard that is... tjeez.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Wat is nou de beste tactiek?

-Aanvallen met een klein team (~3 pers.). Zodat die 3 lekker veel ervaring en upgrates krijgen.

-Aanvallen met een groot team(5 a 6). Zodat deze allemaal langzaam beter worden.

Het is toch zo dat alle experience opgedaan tijdens een missien gelijk verdeeld wordt over de personen?

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jongens wat is het stil in dit draadje, zijn we allemaal druk aan het ufo'en of heeft iedereen de uninstall al gevonden :?

• LordMithril
Hu9o schreef op 07 October 2003 @ 21:24:
Jongens wat is het stil in dit draadje, zijn we allemaal druk aan het ufo'en of heeft iedereen de uninstall al gevonden :?
Ik heb de install nog niet eens gevonden :P
Ik denk dat het bij de meeste wat tegen viel.. men (en ik ook) verwachte een echte remake van de X-Com games.. maar jah.. als ze dan heel veel strippen valt t best tegen..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Hoe langer ik het doe hoe leuker het wordt. Alleen op den duur heb je de missies wel gezien en wil je gewoon alleen nog maar onderzoeken. Hoever is iedereen? Bij mij begint alles een beetje lastig te worden aangezien nu ruim 75% van het oppervlak van de aarde...

[statusupdate]inmiddels weet ik de biomassa terug te dringen. Maar het word steeds moeilijker. Echt heel moeilijk...[/statusupdate]

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:55 ]

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik heb Europa + stukje azie/midden-oosten en Afrika helemaal.
Area 51 gedaan, en een in oost Rusland.
Research, nog een paar autopsy's te doen.
En met Development loop ik steeds maar Sun Armor te maken, omdat ik niks beter te maken heb. Helaas kan je ook niks que-en.

Team layout:
1: mannetje moet supershotgun (damage 900)
2: zelfde als 1
3: automatisch pistol (met burst en lange afstand, damage 250)
4: Sniper 100 damage
5: Sniper 120 (snel schieter)

En ik ren werkelijk door alle missies heen >:)

Alleen die paralize komt steeds vaker roet in het eten gooien.

Verwijderd

ik gebruik alleen rifles en handguns eigenlijk. Wandel zo door de missies heen. Hoewel er af en toe nog wel eens een mannetje wil sterven, maar goed, das gewoon pech hebben (en laden :( )

Wel leuk spel, hoewel ik sommige dingen wel heel irritant gedaan vind. Tis erg wennen, maar tot nu toe heel vermakelijk :)

Verwijderd

Na nog wat meer spelen is mij het hoofddoel duidelijk geworden. Zonder al te veel spoilers te gebruiken lijkt het erop dat het echt ZZOOOOVEEEL lijkt op het verhaal van Xcom1 (met een mogelijkheid om halverwege nog een keertje te winnen, maar dat zie je vanzelf wel).

Verder... wat negatieve puntjes over het spel:
• De combatmissies zijn slecht afgewerkt. Op den duur word het echt zo ontzettend moeilijk. De moeilijkheidscurve (mmm, nieuw woord) is echt absurd. Alles is extreem simpel in het begin, totdat je de Area 51 missie in Moscow doet, daarna word alles ineens HEEL moeilijk.
• Combatmissies worden op den duur saai (mede door te hoge moeilijkheidsgraad). Je zult ze wel moeten blijven doen, want altijd maar door anderen laten oplossen is op de lange termijn niet goed. Maar ik merkte dat ik op het einde gewoon altijd veel snipers nam, ging zitten, en de tijd snel liet verlopen. Mijn mannetjes hadden een hoge opmerkingskwaliteit (ik kan niet op het goede woord komen) en zagen de tegenstanders snel. Sniper pang pang, alien dood, OF vrooom raket naar mijn mannetjes, ikke dood. Zo werden op den duur alle missies (of mindgecontrolled worden... ook fijn).

Positieve punten zijn er ook genoeg. Het verhaal is toch wel leuk, in het begin zijn de missies nog leuk, researchen is altijd ook al cool geweest.

(beetje rommelige post)

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Net die missie van Area 51 in Rusland gehaald. Tering zeg dat was geen kattenpis....

EN nu bij iedere missien lopen die aliens rond met een soort rocketlauncher. Iemand hier nog goeie tips voor om die te verslaan??

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:22

RvV

Hu9o schreef op 08 October 2003 @ 20:06:
Net die missie van Area 51 in Rusland gehaald. Tering zeg dat was geen kattenpis....

EN nu bij iedere missien lopen die aliens rond met een soort rocketlauncher. Iemand hier nog goeie tips voor om die te verslaan??
Ik ben nu ook in die russische area 51 bezig en dat gaat niet makkelijk. :( Ik laat al mijn ventjes ver uit elkaar staan met lichte armor zodat ze opzij kunnen rennen om te ontwijken.

Y'24

Verwijderd

Ik ben inmiddels gestopt met het spelletje. Ben vrij ver gekomen, bijna uitgespeeld. Komen nog wel een paar leuke momentjes. Ik vond Heavy armor goed werken, en 1 mannetje puur voor t healen. Verder zelf zware wapens voor grote afstand. Heavy armor is 60% less dmg ofzo.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

RvV schreef op 08 oktober 2003 @ 20:39:
[...]

Ik ben nu ook in die russische area 51 bezig en dat gaat niet makkelijk. :( Ik laat al mijn ventjes ver uit elkaar staan met lichte armor zodat ze opzij kunnen rennen om te ontwijken.
Ik had dat level gehaald door twee mannetjes aan beide kanten van de poort neer te zetten. Deze waren uitgerust met soort shotgun (900dmg).
Verder had ik nog 3 snipers ver van de deur opening staan, deze konden naar binnen snipen.

Als er een alien buiten de poort kwam werdt hij meteen doorzeeft door m'n shotguns >:)

Iedereen had sun Armor aan. Deze is beter dan heavy armor, vooral tegen lasers en ook omdat je er snel mee kan rennen. (om de raketten te ontwijken).

@ bram333654
Waarom speel je niet verder?? wordt het te moeilijk, of te eentonig?

edit:

Heeft iemand versie 1.1 al draaien??

[ Voor 4% gewijzigd door Hu9o op 09-10-2003 00:16 ]

Verwijderd

Hu9o schreef op 09 October 2003 @ 00:16:
[...]
@ bram333654
Waarom speel je niet verder?? wordt het te moeilijk, of te eentonig?
Na een tijdje weet je wel waar het uiteindelijk op zal uitdraaien. Dan weet je wat je moet doen, en eerlijk gezegd had ik geen zin meer om dat te doen. De hoofdreden was eigenlijk dat het op den duur eentonig werd en een beetje belachelijk onmogelijk (aliens met mindcontrol en rocketlaunchers). Jammer, want er zat toch meer in deze game.

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 11:25
beetje offtopic hoor, maar ik neem aan dat iedereen in dit topic Ufo: enemy unknown ook wel heeft gespeeld en daar had ik ff een vraagje over...
M'n saved games crashen namelijk als ik een van m'n base-facilities afbouw... ik kan geen saved game vinden die dat niet heeft... ben ik nou enorm de aars en moet ik opnieuw beginnen??!

edit:
owjah, post eens wat meer screenies van aftermath

[ Voor 11% gewijzigd door Toiletman op 09-10-2003 12:24 ]

Only dead fish go with the flow

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath68.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath71.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath72.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath73.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath74.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath76.jpg

van de site

Dat van die savegames zou ik niet weten. Wat voor facilitie is het?? De eerste die je daar van maakt, of heb je er al meerdere van?

• Toiletman
  • Laatst online: 30-10 11:25
neuh... gewoon de zoveelste general stores...
heb em ook gecancelled... maar dan crastie naar de desktop als m'n living quarters in een andere base klaar zijn :X
Heb op een site gevonden dat vastlopers een bekend probleem zijn en komen door corrupt saved games... maar jah... geen fix en geen goede saved game... ben erg bang dat ik opnieuw mag beginnen |:(

Only dead fish go with the flow

• -=unicron=-
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik vind Ufo Aftermath tot nu toe leuk speelen. Ik vind het mix van UFO: Enemy Unknown (X-COM: UFO Defense) a X-COM: Apocalypse. Ik heb de eerst drie delen. En deel 4 X-com: Interceptor en deel 5 X-com: enforcer vond ik niet leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door -=unicron=- op 09-10-2003 13:33 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Als ik jou was, zou ik dan Terror from the deep gaan doen. Deze is gezelfde, maar voor zover ik weet heb je daar geen last van vastlopers oid.

Verwijderd

Dit spel is een gemiste kans, ik ga maar weer UFO - Enemy Unknown doen :P

Verwijderd

Vind het spel erg tegenvallen het mist gewoon de sfeer en spanning uit ufo : EO, en hij loopt bij mij om de zoveel tijd moervast :(

/me pakt zijn oude toshiba libretto en gaat ufo: EO straks lekker in de trein spelen :P

Verwijderd

Toiletman schreef op 09 October 2003 @ 12:20:
beetje offtopic hoor, maar ik neem aan dat iedereen in dit topic Ufo: enemy unknown ook wel heeft gespeeld en daar had ik ff een vraagje over...
M'n saved games crashen namelijk als ik een van m'n base-facilities afbouw... ik kan geen saved game vinden die dat niet heeft... ben ik nou enorm de aars en moet ik opnieuw beginnen??!

edit:
owjah, post eens wat meer screenies van aftermath
Ik vrees (om het maar even in je eigen woorden te zeggen) dat je idd enorm de aars bent :) ik heb het ook wel eens gehad met UFO, is geen pretje :(

• PromWarMachine
  • Laatst online: 04-11 20:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind het een ontzettend leuk spel. Een soort geavanceerde Jagged Alliance 2 met aliens in plaats van humans. Verder lijkt het er wel wat op. Een ding kom ik echter niet uit. De "Help" alias Glossery is niet erg interessant en tijdens die tutorial leer je ook geen bal.

'k Heb nu al 2x een missie gehad, waarbij je een poppetje moet captureren. Je kan hem dragen in je handen, niet in je backpack, maar het probleem is dat je hem lévend mee moet nemen. Disabelen lukt nog wel. Dan ligt 'ie daar zo half dood op de grond, maar hoe krijg ik hem dan in m'n handen?

Als je naar je inventory gaat, terwijl je op een item staat, kun je het oprapen, maar ik kom niet op het ventje te staan. Als je hem namelijk target, dan kill je hem. Als je hem niet target, loopt je unit er altijd netjes omheen. Ik snap 't niet?

Dividend for Starters

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

PromWarMachine schreef op 12 October 2003 @ 17:12:
Ik vind het een ontzettend leuk spel. Een soort geavanceerde Jagged Alliance 2 met aliens in plaats van humans. Verder lijkt het er wel wat op. Een ding kom ik echter niet uit. De "Help" alias Glossery is niet erg interessant en tijdens die tutorial leer je ook geen bal.

'k Heb nu al 2x een missie gehad, waarbij je een poppetje moet captureren. Je kan hem dragen in je handen, niet in je backpack, maar het probleem is dat je hem lévend mee moet nemen. Disabelen lukt nog wel. Dan ligt 'ie daar zo half dood op de grond, maar hoe krijg ik hem dan in m'n handen?

Als je naar je inventory gaat, terwijl je op een item staat, kun je het oprapen, maar ik kom niet op het ventje te staan. Als je hem namelijk target, dan kill je hem. Als je hem niet target, loopt je unit er altijd netjes omheen. Ik snap 't niet?
Volgens mij moet je dan je wapen in je backpack gooien zodat je handen vrij zijn. Ik weet het niet zeker. Wat ik altijd doe is gewoon alle aliens die er zijn doden/disablen. Als je er 1tje disabled en de rest van de aliens gewoon neerschiet dan win je de missie automatisch. Krijgen je mannetjes tenminste ook wat XP :).

D3

Verwijderd

Of je drukt even op de 'move' knop (shortcut: 'm') en rechtermuisknopklikt op de alien.. en dan staat ie er op :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 19:19 ]

• Exirion
  • Laatst online: 22:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Wanneer komt het nou eindelijk eens uit? In Duitsland is het al uit, in Engeland en zelfs in POLEN of all places is het al uit. Is Nederland een ontwikkelingsland aan het worden ofzo? :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

pfff... op een gegeven moment is er geen doorkomen meer aan. Of ik mis iets compleet aan dit spel maar t wordt op een gegeven moment ZO ONTZETTEND ONMOGELIJK om je basis te verdedigen enzo..

Pff.. ga wel spelletje spelen dat ik wel kan winnen :D

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Is dat voor of na de vraag om de aarde te delen :?

Ik zit er al ruimschoots na, en het is eigliejk nog steeds vol te houden. (speel op easy of medium. Weet ik niet meer)

Verwijderd

Na die vraag.. en ik krijg het bij god niet voor elkaar om een basis succesvol te verdedigen. Wordt finaal aan gort geknald door allerhande idiote aliens met rocketlaunchers, draagbare tanks, atoombommen en weet ik veel wat.

Erg balen want spel is wel leuk maar dit suckt gewoon :)

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik heb m'n halve team uitgerust met pistolen (HK PDW/MP7)
Deze dingen zijn gewoon te sterk in de handen van iemand met pistol ervaring (Lekker misbruiken dus >:))

En de alien armor heeft veel weerstand tegen lasers enzo, maar weinig tegen bullet damage. En wat het ook goed doet is zo'n soort shotgun-ding. Weet de naam alleen niet.

De andere helft van m'n team heeft sniperrifles. Degene die het meeste damge uitdelen. Voor het geval de alien wat verder weg staat.

Verwijderd

ya, die pistooltjes gebruik ik ook. Evenals snipers. Mn mannetjes lopen allemaal in bio armor rond.

Ik word 'ge mind controlled' verrotgeschoten, etc voordat ze uberhaupt in range zijn. In het begin gaat het echt makkelijk, maar na een tijdje spelen loop je echt zo tegen een muur van onmogelijkheid op :(

Mn mennekes zijn allemaal lvl 12-14 en behoorlijk sterk. Toch ben ik kansloos :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 22:26 . Reden: typos ]

• LordMithril
ik heb een vreemd grafisch probleem :/
alle tekst is vaag.. echt onmogelijk te lezen..
lijkt erop alsof ze een stempel hebben gebruikt die niet goed was.. letters heel dik en wazig en om de letter heen lijntjes |z|o| |i|e|t|s| |d|u|s| maar dan nog heel onscherp..

al van alles geprobeerd..
alle setting combo's van de launcher, al mn settings van mn videokaart (FSAA enzo mee lopen klooien.. is standaard uit)
specs zijn hier te vinden..
http://www.tweakers.net/gallery/39643/sys

oh en btw de patch installed.. maar ook zonder patch had ik er last van..

[ Voor 8% gewijzigd door LordMithril op 13-10-2003 22:57 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Heb je op support forum gekeken? staan een groot aantal draadjes over de verschillende videokaartjes.

Forums Je kan de verschillende info over kaarten onderaan vinden. Staat verspreid over dat hele forum best wat informatie.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

welke direct x heb je geinstalleerd? spel heeft geloof ik 9 nodig.

• LordMithril
Hu9o schreef op 13 October 2003 @ 23:15:
welke direct x heb je geinstalleerd? spel heeft geloof ik 9 nodig.
halo installed dus 9b ofzo..

ik lees net op dat forum van iemand met het zelfde probleem.. hij loste het op door van Cat 3.7 naar 3.6 te gaan.. en ik draai al op 3.6 ... kijken wat updaten doet..
nieuwe drivers werkte :)

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 14-10-2003 00:07 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 04-11 20:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:18:
Of je drukt even op de 'move' knop (shortcut: 'm') en rechtermuisknopklikt op de alien.. en dan staat ie er op :)
Deze werkt dus echt niet. Hoe ik hem ook probeer te targeten, hij loopt er áltijd om heem of zegt dat hij er niet kan komen. Ook met shortcut m en ook met rechtermuisknop zonder wapens in hand!
GoUdViS schreef op 12 oktober 2003 @ 17:52:
[...]

Volgens mij moet je dan je wapen in je backpack gooien zodat je handen vrij zijn. Ik weet het niet zeker. Wat ik altijd doe is gewoon alle aliens die er zijn doden/disablen. Als je er 1tje disabled en de rest van de aliens gewoon neerschiet dan win je de missie automatisch. Krijgen je mannetjes tenminste ook wat XP :).
En dat werkt wel. Thanks! :)

Zorgen jullie trouwens dat je poppetjes allemaal rond hetzelfde level blijven of maakt het niet uit dat de ene level 12 is, als de andere net 7 is?

Dividend for Starters

• -=unicron=-
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Lord_Mithril schreef op 13 oktober 2003 @ 22:51:
ik heb een vreemd grafisch probleem :/
alle tekst is vaag.. echt onmogelijk te lezen..
lijkt erop alsof ze een stempel hebben gebruikt die niet goed was.. letters heel dik en wazig en om de letter heen lijntjes |z|o| |i|e|t|s| |d|u|s| maar dan nog heel onscherp..

al van alles geprobeerd..
alle setting combo's van de launcher, al mn settings van mn videokaart (FSAA enzo mee lopen klooien.. is standaard uit)
specs zijn hier te vinden..
http://www.tweakers.net/gallery/39643/sys

oh en btw de patch installed.. maar ook zonder patch had ik er last van..
Als de text onscherp is moet je AA uit zetten of op Max dus niet op 2 of op 4. Ik heb als op Max in het spel en AA 6x FSAA op 16X de text is hier 100% ok.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1 2 Laatste