Toon posts:

[XP] pc vast na scherm op standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n broertjes pc is vastgelopen en ik snap er niets van. Hij zegt dat ie een tijdje weg was (tijdens spelen van CM4) en toen hij terugkwam was het beeldscherm uitgeschakeld (standby) en deed de pc niets meer. Als je hem nu aanzet hoor je nix laden, de lampjes van de HD en DVDrom (met daarin CM4-cd) branden wel, maar er gebeurt verder helemaal niets.

Heb 'm net opengedraaid en naast de grafische kaart brand er een (groen/geel)ledje op het moederbord. Heb geen boekje van het moederbord dus ook geen idee wat het betekent. Hangt ie ergens in standby??

Pc was net een paar weken geleden geformatteerd + alles opnieuw geïnstalleerd (uiteraard).

Systeem: WinXP (english), Athlon1200, A7V133 VIA chipset, Abit Siluro T400, 256RAM, lite-on 12x10x32, DVDrom, Logitech toetsenbord & optische muis.

(Hij zit vaak te klooien met vage downloads (spellen als .exe-file etc) van KaZaA dus het zou me niet verbazen als ie een griepje te pakken heeft.)

edit:

Voeding: elite DR-300ATX
HD: IBM deskstar 41,1GB
Audio: Creative Labs CT 4810 (?)
Netwerk: Sitecom 10/100
2 extra USB poorten op een slotje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:29 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 13:06:
Pc was net een paar weken geleden geformatteerd + alles opnieuw geïnstalleerd (uiteraard).
Heb je dan overal de juiste drivers ook voor geinstalleerd?
(Hij zit vaak te klooien met vage downloads (spellen als .exe-file etc) van KaZaA dus het zou me niet verbazen als ie een griepje te pakken heeft.)
Dan zou ik eerst maar een langs de dokters van AdAware en SpyBot gaan om te kijken of hun een diagnose kunnen stellen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Alles draaide tot gisteravond zonder problemen. Dus ik neem aan dat de drivers het probleem niet zijn.
...deed de pc niets meer.
Software installeren gaat dan niet erg handig, laat staan het draaien ervan... |:(

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ok, pc doet niks.... BIOS schermen zie je ook helemaal niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ie wél doet:
-Op het moederbord brand een ledje naast de grafische kaart (ook als ie uit staat) dit gaat uit wanneer ik de netstroom eraf haal en weer aan wanneer ik de stekker er weer in gaat.
-Als de netstroom eraf is geweest draaien de fans van de CPU en voedingkast, wanneer ik daarna de boel uitzet (5sec 'aanknop' indrukken) en daarna weer aan blaast alleen de fan van de voedingskast.
-De ledjes van de HD en DVDrom branden

Verder niets! Geen BIOS, geen HD-geratel, scherm is helemaal zwart (standby-knipper). Heb de videokaart er inmiddels ook al uitgehaald en weer terug in gestopt, zonder resultaat.

Misschien de batterij uit het moederbord halen? Zodat ie ff helemaal zonder stroom zit. Weet alleen niet wat voor gevolgen dat heeft ;) Geen zin in een gare BIOS etc.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ok, dan heeft het dus op het moment niets met Windows Operated Systems te maken...

>> Processors, Mobo's & Geheugen , daar maak je meer kans denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zich geen wonder dat met de bovenstaande info er geen respons komt...

Misschien heb je meer succes als je de specs aanvult met de in PMG gebruikelijke zaken:
Dit graag lezen eer je post :)

Daarbij kom je er misschien hiermee er al uit:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Kortom, zoek zelf eea uit en post indien nodig de volledige uitkomsten hier. Daar kunnen we wat mee :z

Oslik blyat! Oslik!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Pssst:
A7V133 weigert te booten
[rml][ BC3] ASUS A7V133 Problemen[/rml]
Asus A7v133+1333 => no boot

;)

//edit: ik sul |:(

[ Voor 12% gewijzigd door FragFrog op 18-07-2003 13:41 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ;)

Hmm, ik zat net nog eens te kijken en leunde per ongeluk met m'n lip/snorharen :P tegen de kast..... *prik* Er zit dus ergens iets wat de kast onder stroom zet. Geluk dat ik het zo voelde, met m'n vingers nergens last van gehad....

Ik heb, zo als ik al zei, geen boekje van het moederbord dus ik durf niet zomaar ergens wat stekkertjes of jumpertjes te verzetten etc. zonder dat ik weet dat ik de goede heb of wat het zou kunnen doen....

Alle kaarten, HD, DVDrom & brander losgekoppeld.

*Voedingkast eruit, wel aangesloten op mobo en diskettestation, en stroom eropgezet -> pc kast + voedingkastje onder spanning.
*Voedingkast eruit, mobo en diskettestation losgekoppeld, stroom erop -> voedingskast onderspanning, pc kast niet (op zich logisch, maar je weet nooit)
*Mobo alsnog aangesloten op voeding -> pc kast & voedingkast weer onder spanning.

Ik weet dat het probleem bij de voeding zit. Wat ik alleen niet snap is dat als je het mobo aansluit op de voeding dat de hele kast onder stroom staat. Dat betekent dat de 'kortsluiting' overal doorheen gaat, zegmaar... En wat voor gevolgen gaat dit hebben voor het hele systeem?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:15 ]

Pagina: 1