Toon posts:

Asus A7v133+1333 => no boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het bord is goed want met mijn T-bird800 werkt alles helemaal toppie.

De 1333 t-bird is goed, want in samenwerking met mijn Abit kt7AR werkt hij prima.

Ik heb 3 bios'en geprobeert ( 1008,1009,1010-01a ).

Ik heb twee geheugen modules geprobeert ( waarom 1 die al maanden probleemloos werkt @155 Mhz 2-2-2 in de Abit plank )

Jumperless geprobeert, dipswitches geprobeert. Alle tussen mogelijkheden geprobeert. ook geprobeert de 1333 op precies de zelfde instelling als de 800 te draaien ( dipswitches instellen op 8x100@1.75 of 1.85 )

Verschillende voltages geprobeert ( std 1.75, 185, en auto=>cpu uitlezen=>1.75 )

bios enkele tientallen keren gecleared.

Verschillende videokaarten geprobeert (ik weet het echt niet meer ;) )

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
kortom ik wordt wanhopig, iemand misschien ook ooit ook zoiets gehad? Of iemand misschien een maf idee(ook die zal ik proberen) of zelfs een goed idee?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
heb je een zware voeding? (lees: 300watt of meer)
als je namelijk een 235 watt gebruikt dan zal die 800 het nog wel doen maar als je er dan een hongerige 1333 op gaat zetten dan trekt ie het mischien niet meer.
en is het geen boot of heb je ook geen beeld ?

Verwijderd

Topicstarter
johnny.xxx schreef op 17 september 2002 @ 18:29:
heb je een zware voeding? (lees: 300watt of meer)
als je namelijk een 235 watt gebruikt dan zal die 800 het nog wel doen maar als je er dan een hongerige 1333 op gaat zetten dan trekt ie het mischien niet meer.
en is het geen boot of heb je ook geen beeld ?
Ik heb dan ook geprobeert de 1333 op 800 te draaien, lukt ook niet.
Voeding is een 300Watt budget, maar als ik het Abit bord gebruik werkt alles super op zelfs 1466Mhz Met Raid en brander. Dus ik denk dat de voeding het probleem niet is.

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, niemand een idee?

Verwijderd

Dr. Werty heeft me een A7V truc geleerd:

Stap 1: CMOS clear
Stap 2: Computer aan en direct 20x reset drukken
Stap 3: Tadaaaaaaaaa werkt bijna altijd.

Vraag me niet hoe het komt, maar met die truc heb ik al enkele A7's weer laten booten die met nieuwe procs, of gewoon zomaar niet meer wilde booten.