Toon posts:

A7V133 weigert te booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een kersverse a7v133 met een TB 1400/266, die weigert te werken :/ Ik heb m gisteravond helemaal in elkaar gezet, maar hij doet helemaal niets. Het mobo krijgt stroom, de ventilators werken, en het ledje op het mobo brandt gewoon, maar geen enkel bootpiepje oid. Ik zou al blij zijn om enige errorpiepjes te horen, maar ook dat is niet het geval.

Ik heb het forum al helemaal afgezocht, en heb wel posts gezien van mensen met eenzelfde probleem, maar die hadden geen nieuw mobo. De oplossingen die in de desbetreffende topics werden geopperd werkten geen van allen. Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten en dergelijke.

Het enige waar ik nu nog op kan komen is dat ik een kapotte athlon heb toegestuurd gekregen... Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, voordat ik helemaal wanhopig wordt. Ik wil niet terug naar mn p2 266 !@# :\

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18

ThaDude

Hang Loose

wat heb je allemaal geprobeerd :?

Verder heb je ook alleen je geheugen, videokaart en je cpu getest??

koeler zit er goed op? Geheugen heb je er goed inzitten?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Test ff het systeem met een andere (300 watt!) voeding. Met hetzelfde mobo en een TB 1200 had ik laatst hetzelfde probleem, ware het niet dat dat systeem het eerst wel deed, maar opeens niet meer wilde booten. Andere (kwaliteits ;)) voeding erin, en problem solved...

edit:

Als je een van de problemen die in de reactie hierboven zou hebben gehad, dan had je mobo wel een bepaalde piep-code gegeven (zie boekje voor betekenissen). Helemaal geen piep duidt mijns inziens op te weinig vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmhmhmhm.. op zich is de kast ook nieuw, inclusief 300 W voeding.. Maar die zou op zich natuurlijk ook kapot kunnen zijn.. Dat ga ik dan ook nog wel ff proberen te testen.
tx :)