Deze mod heb ik net af. niet te moeilijk voor de linkshandigen en ook niet te duur
Ik heb eerst een stuk perplex gehaald en daar een mousepad op getekent (beetje groter)

Die heb ik toen uitgezaagd met een gewone decoupeerzaag.

Daarna de kantjes netjes afgerond met een grove vijl.

De zijkanten heb ik met een wetsteen (voor messen) glad gemaakt maar dat kan ook met een blokje en wat schuurpapier.

Ik heb 18 led's gekocht en wat rood en zwart draad voor de voeding (lekker dun) en nog wat krimpkous.

Met een dremel heb ik de led's smaller gemaakt (ze waren 5 mm en het perplex is 3 mm) tot ze pasten.

Daarna heb ik een gleuf geslepen uit het perplex voor de voedingsdraad en een gat in het midden voor de rest.
ik heb de plaatsen bepaald voor de led's en die ingeslepen tot ze pasten.

Toen heb ik met een soldeer pistool 3 draadjes van 6 led's gemaakt (6 maal 2 volt = 12 volt) want ik heb een 12 volt voeding
[img]hhttp://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mousepad_10.jpg[/img]

Na de controle heb ik de 3 draadjes aan elkaar verbonden.

Denk erom dat een led een plus en een min kant heeft. door een plus te verbinden en te kijken bij welke kant hij brand kan je zien wat de plus is.
je begint bij de plus en gaat dan van de min naar de volgende plus. doe dat 5 keer en sluit een zwarte(min) aan op de laatste min van de laatste led. en doe dat 3 keer voor alle led draadjes.
daarna weer getest en het deed het JIPPIE

Daarna heb ik de led's in het perplex gezet met gewone tape, nalles nog eens getest in het donker en het licht en het leek super.

Toen een draad (plus en min) op de draadjes +/- aangesloten "ongeveer 1.5 meter"

Ik heb toen een mal van de pad gemaakt voor de foam aan de onderkant (het meeste kan je bij een hobbyzaak wel kopen)en toen de foam uitgeknipt.

Met tweezijdige plakpapier heb ik de foam op de onderkant geplakt.

Toen de krimpkous om de voedingskabel en die gekrimpt met behulp van een aansteker.

Daarna heb ik een jackplug aan het eind gesoldeerd

De andere kant van de jackplug heb ik aan een voeding voor in mijn case gesoldeerd.

FF weer aansluiten om te zien of het nog werkt. en ja hoor "super"

Weer een mal voor de bovenkant gemaakt en die op de bovenkant van mijn pad geplakt

Toen heb ik het glas wat ik bij een glaszetbedrijf heb laten snijden erop geplakt

Toen heb ik 3d film (zitten kleine bobbeltjes op voor het lezen van mijn optische muis) op de bovenkant geplakt.

Daarna de jackplug (vrouwtje) in mijn kast gebouwd.

En die op een 12 volt aansluiting gemaakt

Daarna alles verbinden - en zie het resultaat super toch???

Het is een leuke mod en niet te duur.
de led's, de krimpkous en de stroomdraadjes heb ik bij een electronicazaak gekocht en koste +/- 15 euro.
het glas laten snijden koste 5 euro (en dat kan je zelf echt niet zo mooi)
dus voor ongeveer 20 euro heb je een leuke mod (en natuurlijk wat vrijetijd)
enjoy.
Powered bij Asci Technologies
Ik heb eerst een stuk perplex gehaald en daar een mousepad op getekent (beetje groter)

Die heb ik toen uitgezaagd met een gewone decoupeerzaag.

Daarna de kantjes netjes afgerond met een grove vijl.

De zijkanten heb ik met een wetsteen (voor messen) glad gemaakt maar dat kan ook met een blokje en wat schuurpapier.

Ik heb 18 led's gekocht en wat rood en zwart draad voor de voeding (lekker dun) en nog wat krimpkous.

Met een dremel heb ik de led's smaller gemaakt (ze waren 5 mm en het perplex is 3 mm) tot ze pasten.

Daarna heb ik een gleuf geslepen uit het perplex voor de voedingsdraad en een gat in het midden voor de rest.
ik heb de plaatsen bepaald voor de led's en die ingeslepen tot ze pasten.

Toen heb ik met een soldeer pistool 3 draadjes van 6 led's gemaakt (6 maal 2 volt = 12 volt) want ik heb een 12 volt voeding
[img]hhttp://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mousepad_10.jpg[/img]

Na de controle heb ik de 3 draadjes aan elkaar verbonden.

Denk erom dat een led een plus en een min kant heeft. door een plus te verbinden en te kijken bij welke kant hij brand kan je zien wat de plus is.
je begint bij de plus en gaat dan van de min naar de volgende plus. doe dat 5 keer en sluit een zwarte(min) aan op de laatste min van de laatste led. en doe dat 3 keer voor alle led draadjes.
daarna weer getest en het deed het JIPPIE

Daarna heb ik de led's in het perplex gezet met gewone tape, nalles nog eens getest in het donker en het licht en het leek super.

Toen een draad (plus en min) op de draadjes +/- aangesloten "ongeveer 1.5 meter"

Ik heb toen een mal van de pad gemaakt voor de foam aan de onderkant (het meeste kan je bij een hobbyzaak wel kopen)en toen de foam uitgeknipt.

Met tweezijdige plakpapier heb ik de foam op de onderkant geplakt.

Toen de krimpkous om de voedingskabel en die gekrimpt met behulp van een aansteker.

Daarna heb ik een jackplug aan het eind gesoldeerd

De andere kant van de jackplug heb ik aan een voeding voor in mijn case gesoldeerd.

FF weer aansluiten om te zien of het nog werkt. en ja hoor "super"

Weer een mal voor de bovenkant gemaakt en die op de bovenkant van mijn pad geplakt

Toen heb ik het glas wat ik bij een glaszetbedrijf heb laten snijden erop geplakt

Toen heb ik 3d film (zitten kleine bobbeltjes op voor het lezen van mijn optische muis) op de bovenkant geplakt.

Daarna de jackplug (vrouwtje) in mijn kast gebouwd.

En die op een 12 volt aansluiting gemaakt

Daarna alles verbinden - en zie het resultaat super toch???

Het is een leuke mod en niet te duur.
de led's, de krimpkous en de stroomdraadjes heb ik bij een electronicazaak gekocht en koste +/- 15 euro.
het glas laten snijden koste 5 euro (en dat kan je zelf echt niet zo mooi)
dus voor ongeveer 20 euro heb je een leuke mod (en natuurlijk wat vrijetijd)
enjoy.
Powered bij Asci Technologies
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-07-2003 22:45 . Reden: euss: plaatjes gefixt ]