Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

Mr. B. schreef op 14 July 2003 @ 22:30:
Dan weet ik niet waar het aan ligt, of de timeserver die je gebruikt geeft de verkeerde tijd terug, maar dat lijkt me sterk. Zo'n timeserver hoort de tijd altijd in UTC terug te geven, en StatBar zegt vervolgens tegen Windows "hier heb je je nieuwe systeemtijd in UTC, zoek zelf maar uit wat het in je eigen tijdzone moet zijn". Op de correctie die Windows daarop loslaat heeft StatBar geen enkele invloed.
Hij doet het nu :) Wat het was weet ik niet, maar een reboot heeft geholpen :)

Geen bugs meer van deze kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De nieuwe site is in de lucht! 8)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Mr. B. schreef op 15 July 2003 @ 18:04:
De nieuwe site is in de lucht! 8)
Ziet er leuk uit, alleen maak het gewoon standaard 750px breed
Dit is niet prettig lezen met 1600*1200..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Triloxigen schreef op 15 July 2003 @ 18:11:
[...]

Ziet er leuk uit, alleen maak het gewoon standaard 750px breed
Dit is niet prettig lezen met 1600*1200..
Ik heb 'm juist zo gebouwd dat ie meeschaalt, zodat je het zo breed of smal kunt maken als je zelf wilt. Als je toch 1600x1200 draait, waarom browse je dan überhaupt maximized? :?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Deze versie werkt echt prettig, hij laat het kerug zien, en die nieuwe icoontjes zijn ook erug prettig :)

Hulde :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Mr. B. schreef op 15 juli 2003 @ 18:13:
[...]

Ik heb 'm juist zo gebouwd dat ie meeschaalt, zodat je het zo breed of smal kunt maken als je zelf wilt. Als je toch 1600x1200 draait, waarom browse je dan überhaupt maximized? :?
Omdat ik zoveel mogelijk van onder naar boven wil lezen :)
Niet van links naar rechts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Triloxigen schreef op 15 July 2003 @ 18:14:
[...]

Omdat ik zoveel mogelijk van onder naar boven wil lezen :)
Niet van links naar rechts :D
Dan blijft m'n vraag nog steeds staan... dan maak je je browser toch net zo hoog als je scherm en half zo breed? Kun je ook nog eens makkelijk 2 sites naast elkaar zetten :P

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Mr. B. schreef op 15 July 2003 @ 18:15:
[...]

Dan blijft m'n vraag nog steeds staan... dan maak je je browser toch net zo hoog als je scherm en half zo breed? Kun je ook nog eens makkelijk 2 sites naast elkaar zetten :P
Vind ik niet prettig :)

Maar even verder ontopic..
De reden dat ik WinBar gebruik, en niet statbar is omdat statbar niet zoals windows is kwa icoontjes, letters en opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

@ Mozilla, 1280x1024 ziet je nieuwe site er eigenlijk niet zo netjes uit. Ik heb ff een screenie gemaakt, tis helaas wel .bmp (2 MB). Ik kan nu helaas ff niet resizen, heb office er nog niet opstaan.

URL:
http://people.zeelandnet.nl/broersger/pics/GoT/statbar.bmp

Als iemand er ff een .bmp van wil bouwen, be my guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 15 July 2003 @ 18:44:
@ Mozilla, 1280x1024 ziet je nieuwe site er eigenlijk niet zo netjes uit. Ik heb ff een screenie gemaakt, tis helaas wel .bmp (2 MB). Ik kan nu helaas ff niet resizen, heb office er nog niet opstaan.

URL:
http://people.zeelandnet.nl/broersger/pics/GoT/statbar.bmp

Als iemand er ff een .bmp van wil bouwen, be my guest :)
Eh, refresh eens of gooi je cache eens leeg :P
Je ziet nog de helft van de oude pagina :D

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Triloxigen schreef op 15 July 2003 @ 18:26:
[...]

Vind ik niet prettig :)
Tja, zoals ik eerder in dit topic al zei: je kunt nooit iedereen tevreden houden ;)
Maar even verder ontopic..
De reden dat ik WinBar gebruik, en niet statbar is omdat statbar niet zoals windows is kwa icoontjes, letters en opmaak.
Ieder z'n smaak natuurlijk :)
Skinning support staat op de to-do list, zodra dat is ingebouwd kan iedereen zelf bepalen hoe ie d'r uit ziet.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Mr. B. schreef op 15 juli 2003 @ 18:45:
[...]

Eh, refresh eens of gooi je cache eens leeg :P
Je ziet nog de helft van de oude pagina :D
Dat was de eerste keer dat ik op deze install de site bekeek :D

Site doet het nu btw wel :) Ziet er ERG nice uit :) 8)

[ Voor 11% gewijzigd door sus op 15-07-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 15 July 2003 @ 20:03:
[...]

Dat was de eerste keer dat ik op deze install de site bekeek :D
Gebruik je toevallig een cachende proxy ofzo (transparante proxy bij je ISP misschien)? :?

Wat ik gedaan heb is het volgende:
1. index.htm neerzetten met "This site is being updated, stand by"
2. hele zooi weggooien
3. nieuwe site uploaden

Er is geen enkel moment geweest dat de oude en de nieuwe pagina's tegelijk op de server hebben gestaan, dus die oude pagina's moeten ergens gecached geweest zijn.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Mr. B. schreef op 15 juli 2003 @ 20:08:
[...]

Gebruik je toevallig een cachende proxy ofzo (transparante proxy bij je ISP misschien)? :?

Wat ik gedaan heb is het volgende:
1. index.htm neerzetten met "This site is being updated, stand by"
2. hele zooi weggooien
3. nieuwe site uploaden

Er is geen enkel moment geweest dat de oude en de nieuwe pagina's tegelijk op de server hebben gestaan, dus die oude pagina's moeten ergens gecached geweest zijn.
proxy? Geen idee. Ik deel wel internet op een win2k-pro bak, maar daar gebeurt verder ook niks. Naja, hij doet het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 15 July 2003 @ 20:09:
[...]

proxy? Geen idee. Ik deel wel internet op een win2k-pro bak, maar daar gebeurt verder ook niks. Naja, hij doet het nu wel :)
Mja, wat maakt het ook uit... als ie het maar doet ja :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Oja, ik heb nog een kleine suggestie: Wanneer je op 'play' drukt van de Winamp remote, moet nu Winamp al opgestart zijn, anders doet ie het niet. Zou je hem indien ie nog niet is opgestart automagisch kunnen laten opstarten en uiteraard direct laten spelen?
Dit gaat bij Winbar wel goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Krul schreef op 17 July 2003 @ 10:52:
Oja, ik heb nog een kleine suggestie: Wanneer je op 'play' drukt van de Winamp remote, moet nu Winamp al opgestart zijn, anders doet ie het niet. Zou je hem indien ie nog niet is opgestart automagisch kunnen laten opstarten en uiteraard direct laten spelen?
Had ik nog niet aan gedacht, maar dat zal ik ff aanpassen :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik mn rc5-72 scores in mn statbar? Ik moet een log bestand aanwijzen, maar welke moet dat in hemelsnaam wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Mr. B. schreef op 17 July 2003 @ 12:50:
[...]

Had ik nog niet aan gedacht, maar dat zal ik ff aanpassen :)
Kewl :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 18:48:
hoe krijg ik mn rc5-72 scores in mn statbar? Ik moet een log bestand aanwijzen, maar welke moet dat in hemelsnaam wezen?
Je moet in je .ini de volgende regels zetten:

code:
1
2
3
4
[logging]
log-file=dnetc.log
log-file-type=restart
log-file-limit=250kb

Er wordt dan door je client een bestand dnetc.log aangemaakt als er een blokje klaar is. Dit bestand moet je dan selecteren in statbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tipje: Zou wel handig zijn als je ook een zoekmachine kon kiezen waarmee je (alleen) afbeeldingen kunt zoeken. (http://www.google.nl/imgh...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=)

Ik heb als zoekmachine google ingesteld en maak er dankbaar gebruik van. Misschien kan er dan een vinkje bij? (als je m aanvinkt, wordt er gezocht naar afbeeldingen, anders niet)

Is dit haalbaar? :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 19 juli 2003 @ 16:12:
Tipje: Zou wel handig zijn als je ook een zoekmachine kon kiezen waarmee je (alleen) afbeeldingen kunt zoeken. (http://www.google.nl/imgh...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=)

Ik heb als zoekmachine google ingesteld en maak er dankbaar gebruik van. Misschien kan er dan een vinkje bij? (als je m aanvinkt, wordt er gezocht naar afbeeldingen, anders niet)

Dan mag google groups er ook wel bij, die gebruik ik erg veel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 19 July 2003 @ 16:12:

Tja, de standaard zoekmachine/pagina kun je zelf aanpassen, in jouw geval moet het "http://images.google.nl/images?q=$s" worden, in de Misc. options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 17:33:
[...]

Tja, de standaard zoekmachine/pagina kun je zelf aanpassen, in jouw geval moet het "http://images.google.nl/images?q=$s" worden, in de Misc. options.
Idd... en voor Google Groups hetzelfde verhaal, dan uiteraard met images vervangen door groups :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Misschien toch een idee om dan een optie te maken voor een 2e url als zoekmachine, en dan met een knopje ofzo. Dat je dus zowel normaal kan zoeken, en (als je het knopje indrukt @ statbar) op images/groups. Lijkt mij wel handig, anders moet je steeds je URL gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik misschien heel stom ofzo, maar ik zie nergens een mogelijkheid tot het aanzetten van het weergeven van de tijd :? Ik heb m'n standaard windows klok uitgezet zodat ik alles in één "bar" kan zien (zoals ik ook bij winbar had voorheen), maar ik vind de klok dus op de een of andere manier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk in de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die zal je daar ook niet in vinden. Er is alleen een knopje om de tijd te synchroniseren met een NTP-server zoals ntp.xs4all.nl. Daarop wordt ook T.net gesynched :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijd synchroniseren die verder niet getoond wordt :P Ok, is me duidelijk, de gedachtengang is ook volstrekt logisch en volledig te begrijpen :P

Samengevat: wij willen de tijd kunnen weergeven, Mr. B, aan het werk! ;)

(Tof werk tot nu toe trouwens Mr. B \o/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Heb vanmiddag de laatste versie geinstalleerd, # 2.405.
Ik heb momenteel een uptime van 11h32m en het ziet er naar uit dat statbar nu de RAM specs niet lekker weergeeft. Mijn taskmanager vind dat windows momenteel 186MB in gebruik heeft, terwijl statbar op 347MB staat. (er staat echt amount of physical memory in use en niet available ;) )

Eerder vandaag toen mijn pc pas 4 - 5 uur aanstond was dit getal wel ongeveer gelijk met dat van de taskmanager. Kan het misschien zo zijn dat naar mate de uptime langer wordt het geheugengebruik niet meer juist wordt gemeten? Ik draai XP zonder SP.

Ik moet zeggen dat ik het proggie er verder top uit vind zien en het prettig werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Hmm.. Inderdaad.. Bij mij geeft StatBar ongeveer 16MB minder aan dan de TaskManager. En dit bij een uptime van bijna 14 dagen. Ik zal wanneer ik weer eens opnieuw opstart kijken wat dan 't verschil is.

(Win2K, SP4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
DJTimo schreef op 20 July 2003 @ 01:49:
Heb vanmiddag de laatste versie geinstalleerd, # 2.405.
Ik heb momenteel een uptime van 11h32m en het ziet er naar uit dat statbar nu de RAM specs niet lekker weergeeft. Mijn taskmanager vind dat windows momenteel 186MB in gebruik heeft, terwijl statbar op 347MB staat. (er staat echt amount of physical memory in use en niet available ;) )

Eerder vandaag toen mijn pc pas 4 - 5 uur aanstond was dit getal wel ongeveer gelijk met dat van de taskmanager. Kan het misschien zo zijn dat naar mate de uptime langer wordt het geheugengebruik niet meer juist wordt gemeten? Ik draai XP zonder SP.
AlvaK schreef op 20 July 2003 @ 12:21:
Hmm.. Inderdaad.. Bij mij geeft StatBar ongeveer 16MB minder aan dan de TaskManager. En dit bij een uptime van bijna 14 dagen. Ik zal wanneer ik weer eens opnieuw opstart kijken wat dan 't verschil is.

(Win2K, SP4)
Wat StatBar aangeeft is je RAM gebruik, dat is dus wat in de task manager onder "physical memory" staat, niet onder "mem usage"/"commit charge".
Dat moet ik toch eens in de FAQ op statbar.nl zetten :P

Wat een datum/tijd module betreft: staat op de to do lijst.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Mr. B. schreef op 20 July 2003 @ 15:32:
Wat StatBar aangeeft is je RAM gebruik, dat is dus wat in de task manager onder "physical memory" staat, niet onder "mem usage"/"commit charge".
Dat moet ik toch eens in de FAQ op statbar.nl zetten :P
:o Duidelijk! :Y)

edit: btw, waarom geen hibernate optie? (exit/lock buttons)

[ Voor 15% gewijzigd door DJTimo op 20-07-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Misschien ook een leuke suggestie: toewijzen van snelknoppen aan bijv. de winamp-knoppen in je proggie. Bijv instellen crtl+alt+w open/close winamp oid..

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
DJTimo schreef op 20 July 2003 @ 16:26:
[...]

:o Duidelijk! :Y)

edit: btw, waarom geen hibernate optie? (exit/lock buttons)
Staat bij deze op de to-do list :)
PrinsEdje80 schreef op 20 July 2003 @ 17:32:
Misschien ook een leuke suggestie: toewijzen van snelknoppen aan bijv. de winamp-knoppen in je proggie. Bijv instellen crtl+alt+w open/close winamp oid..
Dat zal niet gaan lukken. Daar is een systemwide keyboard hook voor nodig, en dat is helaas niet mogelijk vanuit VB. Voor "open Winamp" kun je natuurlijk wel een shortcut naar Winamp aanmaken (gewoon op je desktop of in je start menu) en daar die sneltoetsen voor instellen.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Kleine update: v2.406 :)

Changelog:
• When trying to add an item to the QuickLaunch list without selecting an icon, Statbar would automatically select the icon you picked for the last item you added. Fixed.
• On Win95/98/ME, the "Exclude process" label in the configuration window wasn't grayed out, despite the fact that this function isn't available on those platforms. Fixed.
• When using quotes in the search engine module, the query wasn't sent to the search engine properly. Fixed.
• When starting Winamp, the working directory is now set to the directory in which the Winamp executable is stored. Otherwise, some Winamp plugins which require serial numbers wouldn't work.

Enjoy :Y)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Mr. B. schreef op 21 July 2003 @ 16:04:
Dat zal niet gaan lukken. Daar is een systemwide keyboard hook voor nodig, en dat is helaas niet mogelijk vanuit VB.
Check de RegisterHotKey (en UnregisterHotKey) API's. Nadat je een hotkey hebt geregt, hoef je alleen nog maar de WM_HOTKEY message af te vangen. Een eigen VB6 testprojectje (van een hele tijd geleden... ;)) HotKey.rar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Crazy D schreef op 25 July 2003 @ 01:37:
[...]

Check de RegisterHotKey (en UnregisterHotKey) API's. Nadat je een hotkey hebt geregt, hoef je alleen nog maar de WM_HOTKEY message af te vangen. Een eigen VB6 testprojectje (van een hele tijd geleden... ;)) HotKey.rar.
Hmmz, die kende ik nog niet :o
Thanx, zal kijken wat ik ermee kan doen :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ok ff een bugreport:

ik wilde eerste versie 2.406 downloaden via de ingebouwde ding (updater)
hij zag netjes dat ie er was en vroeg of ik wilde downloaden, maar toen deed ie niks meer (geen netwerk verkeer, en ding hing)
ik wilde killen, maar toen zei hij dat ie niet gekilled mocht worden (alsof ie beschemd was door windows) maar dat kan ook een visual basic fout zijn (lang leven integrated software)

dus ik heb maar gewoon met het handje gedownload
bij de install kreeg ik te horen dat de statbar.hlp file corrupt was (die uit de install file) en heb die ge-ignored

verder doet ie het weer nu :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
BasieP schreef op 25 July 2003 @ 01:39:
ok ff een bugreport:

ik wilde eerste versie 2.406 downloaden via de ingebouwde ding (updater)
hij zag netjes dat ie er was en vroeg of ik wilde downloaden, maar toen deed ie niks meer (geen netwerk verkeer, en ding hing)
ik wilde killen, maar toen zei hij dat ie niet gekilled mocht worden (alsof ie beschemd was door windows) maar dat kan ook een visual basic fout zijn (lang leven integrated software)

dus ik heb maar gewoon met het handje gedownload
bij de install kreeg ik te horen dat de statbar.hlp file corrupt was (die uit de install file) en heb die ge-ignored

verder doet ie het weer nu :)
Hmm... dan denk ik dat je net op een update gecheckt hebt terwijl ik de update-installer nog aan het uploaden was :P

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Mr. B. schreef op 25 July 2003 @ 01:41:
[...]

Hmm... dan denk ik dat je net op een update gecheckt hebt terwijl ik de update-installer nog aan het uploaden was :P
damn denk ik net dat ik een machtige bug gevonden had :D
echt jammer :+

en dat andere is denk ik een visual basic bug

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Een andere handige optie (voor mij dan ;)) is een auto-update functie. Dat er gewoon b.v. dagelijks eenmaal word gecontroleerd op een nieuwe versie van StatBar :) Aangezien je ook vollop bezig bent met kleine updates en ik er niet elke dag aan denk om de update check te doen, zou dit ideaal zijn.

Vind auto-update functies in programma's trouwens altijd erg prettig, van mij mogen alle programma's deze feature ingebouwd krijgen ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
dus eigenlijk net als in windows? :
- automatisch downloaden en installeren
- automatisch downloaden en vragen of ik wil installeren
- handmatig checken voor updates en/of installeren

Ideetje misschien? :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

eeehm.. de auto-update doet het hier niet. Hij maakt wel verbinding om te kijken of er een update beschikbaar is (en die is er dus ook), maar dan krijg ik deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/broersger/pics/GoT/statbar_update_fout.jpg

Ik heb bewust de update nog niet geinstalleerd, zodat ik een eventuele oplossing nog kan uitproberen :)

edit:

BTW: Ik heb kabel-internet, en ben dus altiijd verbonden met internet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sus op 25-07-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
Ik heb nog vrij regelmatig dat nieuwe schermen onder Statbar terecht komen, terwijl ik hier bij WinBar veel minder vaak last van had?

Misschien is het anders handig om een single-click optie te maken om 'm even te hiden en daarna weer te unhiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
AlvaK schreef op 25 July 2003 @ 14:08:
Misschien is het anders handig om een single-click optie te maken om 'm even te hiden en daarna weer te unhiden?
Mee eens, was ik vergeten te melden maar dat lijkt mij ook erg handig :) Het aanzetten en uitzetten van auto-hide is niet erg gemakkelijk.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Mr. B,

Is jou een probleem bekend dat na het bereiken van een bepaalde download-hoeveelheid, de teller van de download-meter wordt gereset? Ik kwam daar vanavond achter.
De teller ging over de 4gb, en resette daarna naar 0. De upload-meter bleef wel gelijk. Ook is de download-meter bij mijn networkconnections nog gewoon correct (over 4gb).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Niet online
4 GB? Waarschijnlijk dus 2^32-1. Zou me niks verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 15:01

Klippy

Still Game

Ik zit nu op 3,8GB, normaal haal ik niet zo veel binnen de uptime, maar ik zal daar morgen wel overheen gaan, dus dan zal ik 't checken als ik eraan denk ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Als het aan een beperkende factor binnen windows zou liggen, dan moet toch ook de totale download, weergegeven bij mijn networkconnections, worden gereset?

Ben benieuwd wat LiquidSilver gaat reporten vandaag :-)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Leuty schreef op 26 juli 2003 @ 14:21:
Als het aan een beperkende factor binnen windows zou liggen, dan moet toch ook de totale download, weergegeven bij mijn networkconnections, worden gereset?

Ben benieuwd wat LiquidSilver gaat reporten vandaag :-)
LiquidSilver zal reporten dat het inderdaad bij 4 GB gereset wordt. Hoe die totale download bij de networkconnections wordt bijgehouden weet ik niet, maar de calls die ik gebruik om het op te halen geven de waardes terug in een 32-bits unsigned integer, en die gaat dus maar tot 4 GB.
BlackB1rd schreef op 25 juli 2003 @ 12:11:
Een andere handige optie (voor mij dan ;)) is een auto-update functie. Dat er gewoon b.v. dagelijks eenmaal word gecontroleerd op een nieuwe versie van StatBar :) Aangezien je ook vollop bezig bent met kleine updates en ik er niet elke dag aan denk om de update check te doen, zou dit ideaal zijn.

Vind auto-update functies in programma's trouwens altijd erg prettig, van mij mogen alle programma's deze feature ingebouwd krijgen ;)
Zal ik op de to-do list zetten :)
AlvaK schreef op 25 juli 2003 @ 14:08:
Ik heb nog vrij regelmatig dat nieuwe schermen onder Statbar terecht komen, terwijl ik hier bij WinBar veel minder vaak last van had?
Dat lijkt me puur toeval. StatBar en WinBar hebben namelijk geen invloed op de plaatsing van niet-gemaximaliseerde applicaties, zie http://www.statbar.nl/index.php?action=faq&q=10
AlvaK schreef op 25 juli 2003 @ 14:08:

Goed idee, komt er in 1 van de volgende versies in :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mr. B. schreef op 26 July 2003 @ 15:23:
[...]

LiquidSilver zal reporten dat het inderdaad bij 4 GB gereset wordt. Hoe die totale download bij de networkconnections wordt bijgehouden weet ik niet, maar de calls die ik gebruik om het op te halen geven de waardes terug in een 32-bits unsigned integer, en die gaat dus maar tot 4 GB.
Dacht er nu pas weer aan, maar dat klopt idd ja :+
Maar is geen probleem hoor die 4GB :>
d:)b
Nu ik dit lees is dit super idee ja, had ik lang geleden bij vorige versie al eens willen vragen, maar vergeten :)
Heb hier beetje brakke HD in PC hangen die osms zorgt voor een explorer restart waarna alles dus achter de balk staat, dus dan doe ik ook vaak ff hiden en unhiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Mr.B

Je auto-update deed het weer niet. Ik kon hem nu wel downloaden (eerdere post hier gaf aan dat hij niet kon connecten). Maar, na 65Kb hing hij, en moest ik statbar weer killen via de taskmon. De abort-knop werkte dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 28 July 2003 @ 11:46:
Mr.B

Je auto-update deed het weer niet. Ik kon hem nu wel downloaden (eerdere post hier gaf aan dat hij niet kon connecten). Maar, na 65Kb hing hij, en moest ik statbar weer killen via de taskmon. De abort-knop werkte dus ook niet.

Vreemd :?
Ik zou zo niet weten waar dat aan kan liggen, maar ik zal de update routines nog eens nakijken...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 19:07
Ik heb statbar draaien op XP en ik zie bij de cpu-load regelmatig vraagtekens
bij het "%" teken staan.

Verder heeft een kennis van mij (ook winXP) en die heeft hier ook regelmatig last van.

Enig idee hoe dit zou kunnen komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
pvanwelt schreef op 07 August 2003 @ 11:29:
Ik heb statbar draaien op XP en ik zie bij de cpu-load regelmatig vraagtekens
bij het "%" teken staan.

Verder heeft een kennis van mij (ook winXP) en die heeft hier ook regelmatig last van.

Enig idee hoe dit zou kunnen komen :?
Blijkbaar krijgt StatBar op die momenten geen geldige CPU waardes binnen van Windows... waar dat aan ligt zou ik niet weten :|

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 19:07
Naja ut zal wel , meestal is het als ik statbar opstart, niet echt storend dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Grappig, heb 'm ook net eens geïnstalleerd :) Een ding klopt echter niet: hij geeft niet de juiste hoeveelheid gebruikte ram aan. Ik gebruik nu b.v. 285MB maar StatBar zegt vrolijk dat ik 395MB gebruik :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Abbadon schreef op 16 augustus 2003 @ 11:07:
Grappig, heb 'm ook net eens geïnstalleerd :) Een ding klopt echter niet: hij geeft niet de juiste hoeveelheid gebruikte ram aan. Ik gebruik nu b.v. 285MB maar StatBar zegt vrolijk dat ik 395MB gebruik :+
http://www.statbar.nl/index.php?action=faq&q=14

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

feature request: huidige (WIFI) netwerksnelheid in de balk. Het standaard systray (facultatieve) netwerk icoontje geeft het als popup dus het moet ergens worden bijgehouden toch ? alvast _/-\o_

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KHeb nog steeds probs met counter-strike,

als ik cs opstart met statbar aan dan word mn beeld van counter-strike verneukt (je ziet 1/4e van cs beeld, kweet niet of iemand anders dat ook heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Mr. B. schreef op 26 July 2003 @ 15:23:
[.. Misschien is het anders handig om een single-click optie te maken om 'm even te hiden en daarna weer te unhiden? ..]

Shit, dat wou ik ook net gaan voorstellen. Dat de reset window optie onder de rechter muisknop een buttontje moet worden (net als de new mail button)

En als dat niet zo snel kan, haal dan in ieder geval "This will reset.... Continue?" popup weg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

nog een feature request: tonen wat de huidige CPU kloksnelheid is, aangezien met de nieuwere Centrino technieken de CPU snelheid variabel is, is het ook leuk om te zien hoe snel de PC nu draait. En idd wifi snelheid is ook leuk om te zien.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is er wat bekend over de network traffic meter? Draai 2.4.6 en hij werk totaal niet.
Soms geeft hij wel 1 of 2 k/s aan maar voor de rest staat hij altijd op 0 terwijl dit niet zo is...

Winxp

Edit: shoot me, kill me. Heb niet goed gekeken, adaptor to monitor stond verkeerd.
sorry!

MrB, thanks again, ik draai al 2 jaar met veel plezier statbar!

[ Voor 30% gewijzigd door Dinictus208 op 24-11-2003 21:34 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nu we het topic weer omhoog hebben geschopt, kunnen we ook wel melden dat er een goede recentie over statbar in de PCM stond. Ze waren daar erg te spreken over de mogelijkheden (de verschillende modules) welke statbar had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:34

Dielie

*BURP!*

Waar is de config eigenlijk opgeslagen van Statbar? File? Register? :?

Is handig om te weten, zodat de config ff gekopieerd kan worden naar de andere gebruikersprofielen...

• skabouter
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Feature request:

CPU & Case temp weergaven (maib ism MotherBoard Monitor :? )
En multi monitoring suport zou ook wel relaxd zijn :+

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een paar vraagjes en requests;
1. Is het mogelijk om de balk als toolbar in je standaard Windows taakbalk te zetten? Ik gebruik StatBar namelijk enkel voor de search en Winamp.
2. Is het mogelijk de kleur handmatig (evt. via registry) aan te passen? Mijn gehele desktop is namelijk in de kleur 192:192:192 en nu lijkt de StatBar balk daar bij af te steken.
3. De knopjes zijn niet even groot als die van de kleine windows icons en ik zou het wel mooi vinden als ze even groot zouden zijn.

Desalniettemin; een heel mooi product en ik hoop dat ik er veel plezier aan mag beleven. d:)b Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de homepage van de makers van statbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

@Mr. B. .. Die 4Gb/32 bits limiet moet toch te verhelpen zijn? Kun je het een en ander niet binair opslaan en conversie slag maken naar integer waarden (maar niet heus... dan gewoon in een string)...
Hier alvast een voorzetje voor conversie (is lang niet af ik weet het):
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Public Function dec2bin(mynum As Variant) As String
Dim loopcounter As Integer
'If mynum >= 2 ^ 31 Then
'dec2bin = "Too big"
'Exit Function
'End If              dat moeten we dus net niet hebben .. ;)
Do
If (mynum And 2 ^ loopcounter) = 2 ^ loopcounter Then
dec2bin = "1" & dec2bin
Else
dec2bin = "0" & dec2bin
End If
loopcounter = loopcounter + 1
Loop Until 2 ^ loopcounter > mynum
End Function

bron: allapi.net...
btw.. ik was ff aan het googlen naar een biginteger class module voor vb.. ik zag hem eens voorbij flitsen.. maar ik kan hem nu niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

OpifexMaximus schreef op 23 december 2003 @ 00:16:
Een paar vraagjes en requests;
1. Is het mogelijk om de balk als toolbar in je standaard Windows taakbalk te zetten? Ik gebruik StatBar namelijk enkel voor de search en Winamp.
2. Is het mogelijk de kleur handmatig (evt. via registry) aan te passen? Mijn gehele desktop is namelijk in de kleur 192:192:192 en nu lijkt de StatBar balk daar bij af te steken.
3. De knopjes zijn niet even groot als die van de kleine windows icons en ik zou het wel mooi vinden als ze even groot zouden zijn.

Desalniettemin; een heel mooi product en ik hoop dat ik er veel plezier aan mag beleven. d:)b Ga zo door!
Dan is het voor jouw misschien makkelijk om de internet explorer adresbalk in je taakbalk te plaatsen en de traycontrols van winamp 5 aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 13:09:
weet iemand de homepage van de makers van statbar
www.statbar.nl

google is ur friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Goed... late reactie van mijn kant, maar ik zit tegenwoordig nauwelijks nog op GoT :/
Dielie schreef op 26 november 2003 @ 22:22:
Waar is de config eigenlijk opgeslagen van Statbar? File? Register? :?

Is handig om te weten, zodat de config ff gekopieerd kan worden naar de andere gebruikersprofielen...
In de registry, onder HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Setttings\Globe Software\StatBar.
skabouter schreef op 27 november 2003 @ 14:40:
Feature request:

CPU & Case temp weergaven (maib ism MotherBoard Monitor :? )
En multi monitoring suport zou ook wel relaxd zijn :+
Staan beide op de to do list :)
henkleerssen schreef op 10 januari 2004 @ 13:27:
@Mr. B. .. Die 4Gb/32 bits limiet moet toch te verhelpen zijn? Kun je het een en ander niet binair opslaan en conversie slag maken naar integer waarden (maar niet heus... dan gewoon in een string)...
Die 4 GB limiet is geen limiet van StatBar maar van Windows. Ik zou natuurlijk wel zelf een teller kunnen bijhouden, maar dan klopt ie weer niet als je StatBar een keer afgesloten hebt.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb nog een verzoekje, zou het je ook kunnen mailen, maar misschien zie je dit ook :)
Beetje topic levend houden, vind StatBar nog steeds een leuk programma :)

Ik gebruik nu dus Winamp5.
Nou kan ik mooi de WA2 controls gebruiken hiervoor, dat is natuurlijk fijn aan WA5, maar nou vind ik het een beetje slordig als daar in Statbar WA2 staat :+
In de volgende versie een optie zetten om te kiezen tussen WA2 of WA5?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 26 januari 2004 @ 00:36:
Ik heb nog een verzoekje, zou het je ook kunnen mailen, maar misschien zie je dit ook :)
Beetje topic levend houden, vind StatBar nog steeds een leuk programma :)

Ik gebruik nu dus Winamp5.
Nou kan ik mooi de WA2 controls gebruiken hiervoor, dat is natuurlijk fijn aan WA5, maar nou vind ik het een beetje slordig als daar in Statbar WA2 staat :+
In de volgende versie een optie zetten om te kiezen tussen WA2 of WA5?

Bedankt :)
Ik ben nog maar heel weinig op GoT, dus vandaar de trage reactie. Dat wordt in de volgende versie natuurlijk aangepast ja :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Zo, dit is nog eens schopje... :)
Maar goed, als groot liefhebber van StatBar zit ik alweer een hele tijd dezelfde versie te gebruiken. En elke keer als ik de web-site bekijk staat daar hetzelfde bericht dat er zeker wel een nieuwe versie aan gaat komen. Maar goed, het is nu alweer ruim 1 jaar geleden dan 2.406 uitkwam. Ik vroeg mij dus gewoon af in hoeverre er nog aan StatBar wordt gewerkt, en of er daadwerkelijk nog een nieuwe versie uit gaat komen. Ik ben benieuwd!
Overigens, verder niks dan hulde voor StatBar! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
tijn.online schreef op 12 november 2004 @ 11:26:
Zo, dit is nog eens schopje... :)
Maar goed, als groot liefhebber van StatBar zit ik alweer een hele tijd dezelfde versie te gebruiken. En elke keer als ik de web-site bekijk staat daar hetzelfde bericht dat er zeker wel een nieuwe versie aan gaat komen. Maar goed, het is nu alweer ruim 1 jaar geleden dan 2.406 uitkwam. Ik vroeg mij dus gewoon af in hoeverre er nog aan StatBar wordt gewerkt, en of er daadwerkelijk nog een nieuwe versie uit gaat komen. Ik ben benieuwd!
Overigens, verder niks dan hulde voor StatBar! _/-\o_
Quote van www.statbar.nl:
Developer's note:
A lot of people have been asking me lately if StatBar's development has been stopped. I know it's been a while since the latest version was released, but at the moment I simply don't have the time to do any serious work on the program. Development has certainly not been discontinued. New versions will be released, just be patient
Updated 14-10-2004. Hij is het zoiezo niet vergeten :)

* sanfranjake ook een zeer tevreden gebruiker is. Statbar is blijven werken door de tijd heen, waar Winbar helaas bij SP2 het leven heeft gelaten op sommige configuraties ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op 12 november 2004 @ 12:07:
[...]

[...]

Updated 14-10-2004. Hij is het zoiezo niet vergeten :)

* sanfranjake ook een zeer tevreden gebruiker is. Statbar is blijven werken door de tijd heen, waar Winbar helaas bij SP2 het leven heeft gelaten op sommige configuraties ....
Bij Winbar zijn ze al hard aan versie 2 aan het werken, dus ik verwacht dan eigenlijk ook wel weer een update van Statbar, cpu temps in je statbar lijkt me leuk bijvoorbeeld. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:12:
[...]
Bij Winbar zijn ze al hard aan versie 2 aan het werken, dus ik verwacht dan eigenlijk ook wel weer een update van Statbar, cpu temps in je statbar lijkt me leuk bijvoorbeeld. :P
Dat ze met versie twee bezig zijn weet ik, en vind ik een zeer goede zaak. Heb een tijdje contact gehad met een paar van de makers. Lopen ze daar niet al twee jaar over te praten dat die er komt?

Statbar met MBM integrated zou wel leuk zijn. * sanfranjake blijft Statbar gebruiker, bij vlagen zelfs op servers :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Zag het iig niet bij je "Known Bugs" staan op de site, dus hier komt ie:

Als ik een screenshot maak (zowel via PrintScreen of via het freeware progje "Gadwin Printscreen" ) dan wordt de StatBar niet mee-gecaptured. Ipv StatBar krijg ik een BlackBar te zien :P

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Y93P9TTYCAPS/picserver.gif
[als pikserver het s doet!]

Dit komt volgens mij omdat de transparency van statbar op 15% staat. Als ik dat wijzig naar 0%, dan wordt StatBar wel mee-gecaptured :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Scipionyx schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:01:
Zag het iig niet bij je "Known Bugs" staan op de site, dus hier komt ie:

Als ik een screenshot maak (zowel via PrintScreen of via het freeware progje "Gadwin Printscreen" ) dan wordt de StatBar niet mee-gecaptured. Ipv StatBar krijg ik een BlackBar te zien :P

Zie:
[afbeelding]
[als pikserver het s doet!]

Dit komt volgens mij omdat de transparency van statbar op 15% staat. Als ik dat wijzig naar 0%, dan wordt StatBar wel mee-gecaptured :)
Komt omdat het een directx functie is (als ik het goed heb). Die kan windows niet zo goed meenemen omdat het voor een deel hardwarematig gerenderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Nog iets: Heel soms blijft me muisaanwijzer "haken" aan statbar. Dit gebeurt op willekeurige momenten. Na ong 5 seconden ofzo dan kan ik weer naar beneden bewegen zonder dat ie er aan vast blijft haken. Iemand anders ook met dit probleem?

En een requestje:
Ik zou graag me IP in statbar willen kunnen weergeven. Vooral omdat als ik op school zit en me IP om de zoveel tijd wegvalt (draadloze netwerk), wil ik graag weten wanneer ik wel en niet kan downloaden. Het is vrij irritant als je de pagina steeds moet refreshen.. (als je mail verstuurt, iets download e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dat van die muis heb ik nooit meegemaakt. Ik draai statbar zowel thuis als op de zaak. Je hebt waarschijnlijk geen vooroorlogse configuratie staan toch? :P

Wat betreft je IP kunnen zien snap ik het probleem niet. Als je op de volgende screenshot helemaal linksonder kijkt en je muis op het netwerkicoontje zet, komt er een popup met het ip adres. Je kunt bij de instellingen aangeven welke netwerkadapters in de gaten worden gehouden. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/statbar.jpg

Overigens kun je op mijn plaatje een ander probleem zien dat ik zelf nog wel eens heb. De netwerkshares vallen gedeeltelijk weg. Een reset van het statbar window haalt helaas niks uit. Als ik mijn pc opnieuw opstart heb ik kans dat het wel weer (even) goed werkt. Dit is overigens alleen iets waar ik op de pc op m'n werk last van heb (W2K). Thuis draai ik XP en daar heb ik er geen problemen mee. (maar thuis heb ik ook geen mappings)
Pagina: 1 2 Laatste