Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog enig idee waar die camera nog op voorraad is.
ik heb er al tig af zitten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:35:
iemand nog enig idee waar die camera nog op voorraad is.
ik heb er al tig af zitten bellen.
Ik heb verschillende verhalen gehoord, maar waarschijnlijk moet je het eind deze week nog maar eens proberen. Als het goed is word er deze week weer een berg richting de resellers verstuurd.

Hoop het wel tenminste, de mijne zit er ook bij als alles goed gaat. ;)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
nieuws: PC Magazine test 44 digitale camera's

3x raden welke cam er ook weer goed uitkomt...... De A60 dit keer ;)
De Canon PowerShot A60 is een camera met veel instelmogelijkheden en levert ondanks een lagere resolutie scherpere beelden dan zijn tweelingbroer, de A70.
Vreemd.. Hun zijn de eerste die dat roepen, ik ben t nog nergens tegengekomen....

[ Voor 56% gewijzigd door DJSmiley op 13-07-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
DJSmiley schreef op 13 July 2003 @ 22:01:

[...]

Vreemd.. Hun zijn de eerste die dat roepen, ik ben t nog nergens tegengekomen....
rite |:( vin da moeilijk te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik snap er ook geen kont van, alleen maar positieve GOT'ers en dan komt ZDnet met dat de A60 wel even beter is :?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

the noise schreef op 13 July 2003 @ 19:42:
'k heb zelf net de A60 binnen. wanneer je em op de tv aansluit schakelt 't lcd scherm uit. Als je dan je tv aanzet zie je de foto's direct in beeld. met je toestel kun je door je serie foto's bladeren.
't stelt dus niets voor :-)
Maar goed om te weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024

[...]

Misschien is het ook bepalend dat als je minder betaald voor een camera dat ie dan scherper word? 8)7 (onbewust misschien?)

[ Voor 3% gewijzigd door CSCExter op 13-07-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik heb een vraag:

Van mijn net 3 weken nieuwe A70 blijft het knopje van hangen (inzoomen gaat goed, uitzoomen blijft hangen). Lijkt alsof deze aanloopt / schuurt, of er is een veertje lam omdat hij ook niet meer echt krachtig terug veert naar de standaard stand.... Is dit een bekend probleem, m.a.w. Iemand hier al ervaring mee gehad?

Hoe lang duurt garantie als ik hem wegbreng? Is canon daar snel mee?

[edit]

Vandaag mn A70 voor reparatie terug laten sturen naar Canon, ze zeggen bij dixons dat het meestal 2 weken duurt, soms 3. Ik ben benieuwd....

[ Voor 31% gewijzigd door tvdleur op 14-07-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
AAARGH!!! Die test is bes erg!! Belachelijk om t maar ff zo te zeggen. HP Photosmart 720 meer punten dan de A70 :? De prijzen zijn ook om t maar voorzichtig te zeggen een "beetje" aan de hoge kant...Leuk zulke tests, maar gelukkig kan GoT ons altijd van beter advies voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 14-09 22:14

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 19:54:
dbzfan: wat bedoel je met het beestje croppen.. is dat een optie van de cam? of tijdens het bewerken met pshop
In PS:

Aan de linkerkant zit een knopje "crop Tool" Daarmee selecteer je op de originele foto een vierkant om het beestje heen, druk op enter. En je krijg een plaatje waarbij het geselecteerde deel op originele grootte is.
the noise schreef op 13 July 2003 @ 19:42:
'k heb zelf net de A60 binnen. wanneer je em op de tv aansluit schakelt 't lcd scherm uit. Als je dan je tv aanzet zie je de foto's direct in beeld. met je toestel kun je door je serie foto's bladeren.
't stelt dus niets voor :-)
De tvaansluiting dient als groot lcd :) Je kan dus foto's aan je familie enz laten zien. Ook in de opname stand kun je hem aan de tv laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 14:00:
Vrijdag mijn powershot A70 gekocht... mijn eerste camera (ik had niet eens een normale).. maar wat een dijk van een ding zeg!!

nouja.. heb meteen maar even een macrootje geprobeerd.. misschien ietsjes overbelicht.. maar voor een newbie wel ok denk ik..

[afbeelding]
Beestje steekt wel leuk af tegen dat blad, flits gebruikt of geween veel licht daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Laatst online: 11-05 15:04

[...]

de a70 en a60 zijn verschillend getest, niet allebij dezelfde testen gedaan.
daarom klopt er niet veel aan die test. want de camera`s zijn identiek aan mekaar

behalve met de megapixels dan. maar dat heeft verder niks met de beeldkwaliteit te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door pascalheister op 15-07-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze identiek aan elkaar waren hadden ze net zo goed allebei A65 kunnen heten,
bijvoorbeeld. :+

Ze zijn dus wel verschillend --> hence, see de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ja, maar die dingen hebben geen invloed op de beeldkwaliteit, dat bedoelde pascalheister denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net terug van Alternate met een A60 _/-\o_ Daarvoor nog effe gebeld of ze een A60 in voorraad hebben, kreeg ik als antwoord dat ze nog een dozijn hebben ( ik blij natuurlijk --> goedkoop, in voorraad en betrouwbaar zaak ) probeerde ik nog te vragen of ze dan ook A70 hebben.

"A70 is momenteel moeilijk aan te schaffen, dus we durven niet te zeggen wanneer en hoeveel we van dit product eindelijk binnen krijgen."

Dus gelijk daar de camera gehaald met extra Toshiba 128 mb CF. Ik schrok me bijna rot dat bijna alles in het duits was :D , maar gelukkig had ik al eerder de startpost gelezen en kan ik een en/ne handleiding downen _/-\o_

Ben aan het klooien met me kanon, foto's, testresultaten en buitenhuis-fobie foto's komen er allemaal aan :D

dank je wel pricewatch en routeplanner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Nog even voor de mensen die een cam willen kopen:

Ik heb even gemailed naar pick2pay.nl, en kreeg deze email terug:
Beiden camera’s zijn momenteel op voorraad A60 (45x), A70 (13x).
Een nieuwe aanlevering van de A70 wordt deze week ook weer verwacht.
Dus als iemand een a60 of a70 wil kopen, pick2pay heeft er nog genoeg op voorraad!

Bij pick2pay:
Canon PowerShot A60 € 270,-
Canon PowerShot A70 € 377,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier komt ie hoor :D super amateur foto met een A60 ^_^

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tormund/pikachubeterdaneva.jpg

origineel

FF een vraag over de dead pixel test :

Make a lens cap shot. Close the lens with your lens cap, also make sure to close the viewfinder so no light can get into the camera

wat lens kapje :? als ik de camera aanzet gaat het lenskapje automatisch toch open?
kan iemand foto's opsturen hoe ik deze test ongeveer moet doen, want ik wil graag weten of er dooie pixels bij mijn kanon zitten

ben een }:O

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 18:55:

wat lens kapje :? als ik de camera aanzet gaat het lenskapje automatisch toch open?
kan iemand foto's opsturen hoe ik deze test ongeveer moet doen, want ik wil graag weten of er dooie pixels bij mijn kanon zitten

niet moeilijk doen, gewoon cd-doosje tegen de lenshouden geeft hetzelfde effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
CroitiX schreef op 14 juli 2003 @ 18:42:

[...]

Dus als iemand een a60 of a70 wil kopen, pick2pay heeft er nog genoeg op voorraad!

Bij pick2pay:
erg bedankt voor de tip vriend! _/-\o_

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 18:55:
hier komt ie hoor :D super amateur foto met een A60 ^_^

[afbeelding]

origineel

FF een vraag over de dead pixel test :

Make a lens cap shot. Close the lens with your lens cap, also make sure to close the viewfinder so no light can get into the camera

1. Camera aanzetten
2. Op TV modus zetten
3. Sluitertijd op 15 seconden zetten
4. Zwart papiertje voor lens houden en zorgen dat er echt GEEN licht binnen komt
5. Foto maken
6. Foto analyseren op hot pixels

Dat proggie heb ik niet gebruikt, kan prima met blote oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel Michieleke en dbzfan :)

A60 heeft al zoveel functies vergeleken met mijn oude non-digitale foto camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zit dat eigelijk met panorama foto's? Dat schijnt met de A70 heel goed te kunnen?
Hoe gaat dat in zijn werking?

Iemand een voorbeeldje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
dbzfan schreef op 14 July 2003 @ 19:59:
[...]

1. Camera aanzetten
2. Op TV modus zetten
3. Sluitertijd op 15 seconden zetten
4. Zwart papiertje voor lens houden en zorgen dat er echt GEEN licht binnen komt
5. Foto maken
6. Foto analyseren op hot pixels

Dat proggie heb ik niet gebruikt, kan prima met blote oog :)
snellere methode, zet de flits uit, hou de cam onder je dekbed en schiet een paar fotos :7
zo heb ik het gedaan... en donker dat ze zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Magic666 schreef op 14 July 2003 @ 22:38:
Hoe zit dat eigelijk met panorama foto's? Dat schijnt met de A70 heel goed te kunnen?
Hoe gaat dat in zijn werking?

Iemand een voorbeeldje?
Zoiets? klik voor fullsize
Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/gallery/terrasje.jpg

Check de manual, want het is echt te simpel voor woorden om hier uit te leggen :) klikklikklik en thats it :)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 14-07-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
stefijn schreef op 14 July 2003 @ 23:26:
[...]

Zoiets? klik voor fullsize
[afbeelding]

Check de manual, want het is echt te simpel voor woorden om hier uit te leggen :) klikklikklik en thats it :)
Wel goed gelukt, ik zie nergens lijntjes vanwege scheve fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja he, dat lukt ook niet altijd zo, en deze is echt effe snel uit de losse pols geschoten :)

Hier zijn er nog 3:

Grootste vulkaankrater ter wereld Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/temp_pics/1krater.jpg

Regenboog in Equador Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/temp_pics/1rainbow.jpg

Skyline van New York (05-07-02) Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/temp_pics/1skyline.jpg

Bij die laatste kun je het vrij goed zien, alhowel ik die wel de stoerste vindt, zeker omdat dat bootje nog op de voorgrond is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 15-07-2003 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Als ik de camera al had, had ik de manual kunnen bekijken ja ;)

Maar de resultaten zijn erg goed! Idd geen lijntjes (ok bij de laatste zie je het een beetje..)

Nu maar wachten totdat ie weer geleverd wordt..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zie gele vlekken zitten op de overloopstukken. Is dat normaal? Ik zie het bij alle foto's! Ik heb er zelf nog geen een gemaakt, omdat ik mijn statief nog niet heb!

Ik ga het volgende week proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Waar zie jij die gele vlekken zitten dan?

Bij de laatste foto zijn de overgangen wel te zien ja (wat wil je uit de losse pols...) maar bij die andere twee zie ik ze niet en zeker niet op de foto van dat terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
ik heb ook geen statief dus dan is het stukken moeilijker, en het kleinste bewegende ding kan heel die panorame verklooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zie ook niks geels :)

Dat bootje bewoog ook, maar heeft de foto niet beinvloed (was trouwens vanaf een varende boot genomen, dus met snelheid en beetje golfslag). Het is echt een stuk makkelijker dan je denkt hoor, ze zijn allemaal zonder statief gemaakt

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 15-07-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

CSCExter schreef op 15 juli 2003 @ 10:31:
ik heb ook geen statief dus dan is het stukken moeilijker, en het kleinste bewegende ding kan heel die panorame verklooien...
Niet eens een vaste hand? ;)

De panorama wordt zeker foto voor foto op de tv weergegeven of heeft ie daar nog een foefje voor?

Ik ben ook benieuwd waar hij dat geel vandaan haalt....... maar dat het zo makkelijk gaat is mooi, ik ben wel van de panorama foto's!

[ Voor 17% gewijzigd door Magic666 op 15-07-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat heet PhotoStitch en dat is een volautomatisch gebeuren op je cam, met een stuk software op je comp om de foto's in elkaar te zetten (ook volautomatisch). Canon roelt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

stefijn schreef op 15 juli 2003 @ 10:51:
Dat heet PhotoStitch en dat is een volautomatisch gebeuren op je cam, met een stuk software op je comp om de foto's in elkaar te zetten (ook volautomatisch). Canon roelt! :9
maar hoe weet je waar de vorige foto ophield en de volgende moet beginnen?
Geeft photostitch dat aan ofzo?

En de software is wel errug handig ja!
Nee, nog steeds geen belletje dat ie binnen is......... :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op 14 July 2003 @ 18:42:

[...]

Bij pick2pay:
Op de website staat echter dat de A60 ,287,00 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ja, er kan wel een iets veranderen he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Magic666 schreef op 15 July 2003 @ 10:53:
[...]

maar hoe weet je waar de vorige foto ophield en de volgende moet beginnen?
Geeft photostitch dat aan ofzo?

En de software is wel errug handig ja!
Nee, nog steeds geen belletje dat ie binnen is......... :( ;)
dat wordt aangegeven op de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ff een vraaggie... heeft iemand een idee welke usb standaard de camera ondersteund.
1.0, 1.1 of 2.0? zit er nl over na te denken om een losse cardreader te kopen.. maar zit nog een beetje te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Magic666 schreef op 15 juli 2003 @ 09:43:
Waar zie jij die gele vlekken zitten dan?

Bij de laatste foto zijn de overgangen wel te zien ja (wat wil je uit de losse pols...) maar bij die andere twee zie ik ze niet en zeker niet op de foto van dat terras.
Bij die van dat terras zie ik inderdaad geen gele strepen, die andere 3 wel helaas.
DarkChylde schreef op 15 July 2003 @ 11:37:
ff een vraaggie... heeft iemand een idee welke usb standaard de camera ondersteund.
1.0, 1.1 of 2.0? zit er nl over na te denken om een losse cardreader te kopen.. maar zit nog een beetje te twijfelen
Ik heb zelf geen reader omdat de cam snel genoeg is naar mijn idee. De cam heeft een USB 1.1 (oude standaard, dus nu: USB 2.0) aansluiting en ik denk dat je alleen bij > 50MB verschil zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Geen gele vlekken op welke foto dan ook. Ik denk dat het aan jou (-w computer) ligt? Ik heb deze foto's al op diverse PCs bekeken en ze zien er overal hetzelfde uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

stefijn schreef op 15 July 2003 @ 11:56:
Geen gele vlekken op welke foto dan ook. Ik denk dat het aan jou (-w computer) ligt? Ik heb deze foto's al op diverse PCs bekeken en ze zien er overal hetzelfde uit
Ik denk dat hij de overgangen bedoelt die je vooral op de laatste foto erg goed zien a.d. hand van de verschillende tinten blauwe lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Op die laatste foto zie je inderdaad vrij goed de overgangen, maar ik zie zeker geen geel op die plekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik als een van de eersten de A70, sta ik nog niet eens in het lijstje met gebruikers...

foei :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog een mislukte horizon voor het idee (is al eens eerder gepost overigens). Deze is gewoon uit de losse hand geschoten. Zitten een aantal aanzienlijke fouten in.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sander.bisschops/assets/images/horizon3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik wil ook een A70 gaan aanschaffen. Ben net bij de BCC geweest, die hadden 'm nog in bestelling voor 't hoofdkantoor staan (kwam op mij over of 't nog HEEL lang kon gaan duren), en wel voor 449. Bij Etelcom in A'dam kost 'ie 349, maar zijn er nog andere winkelketens waar over de prijs valt te praten zodat ik er niet meer dan zeg 375 euro aan kwijt ben?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
@zoa thanks, 1.1 (ofwel full speed 2.0 :/) valt nog mee.
zal uiteindelijk wel zo'n ding aanschaffen, maar dan hoef ik er geen haast mee te maken.
ik heb ook nog een panorama foto, maar moet 'm nog stichten. meteen maar eens doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 12:06:
Had ik als een van de eersten de A70, sta ik nog niet eens in het lijstje met gebruikers...

foei :+ :D
>:) smartdodo gaat boos worden zo :P k zou m gewoon ff meelen ipv t hier te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een probleempje met het fotograferen in de tuin met het felle zonlicht:

Deze foto is gewoon op auto genomen en wel erg overbelicht. Hebben jullie dit ook en hebben jullie tips wat betreft shooting modes voor dit soort foto's ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/obklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Disclaimer:
Ondanks dat het niet gewenst is (startpost), toch een kleine update voordat ik mijn mond er verder over houdt en alleen nog maar zal praten over ervaringen/foto's e.d.

Progress.nl heeft vandaag een grote zending A70's van Canon binnengekregen
(circa 250 stuks) en mijn order komt morgen/overmorgen aan de deur met DHL.

Lijkt erop dat Canon de produktieachterstand weer in aan het halen is (of al
heeft gehaald).

* Mujo is blij, pray dat alles heel blijft tijdens shipment

[ Voor 3% gewijzigd door Mujo op 15-07-2003 15:18 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

lol same here, hehehe SmartDoDo is er toch niet ;) net ook gebeld door Progress...dus HALLELUJA, eindelijk m'n camera deze week....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:13:
Ik heb hier een probleempje met het fotograferen in de tuin met het felle zonlicht:

Deze foto is gewoon op auto genomen en wel erg overbelicht. Hebben jullie dit ook en hebben jullie tips wat betreft shooting modes voor dit soort foto's ?
Heb je direct tegen de zon in gefotografeerd? Het beste is de zon in je rug te hebben. Je moet niet verwachten dat het toestel dan alles goed kan instellen/bijstellen (tenminste als je tegen de zon in hebt gefotografeerd hebt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja rond 3 uur stond de zon hoog, dus in zekere zin is het dan altijd tegen de zon in, i guess. Maar goed, zal zo nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:13:

[afbeelding]
Op een digicam zit een lichtmeter. Die meet in dit geval het licht op de onderkant van de bomen. Zodat daar het licht goed is. Maar aan de bovenkant is er veel meer licht, dus is dat deel overbelicht. Het is het 1 of het ander. Je kan door in de M mode met sluitertijden te spelen een tussenweg kiezen.

Srry voor de vage uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 15 July 2003 @ 16:27:
[...]

Srry voor de vage uitleg :P
`
Excuses aanvaard, :P en bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:32

Jonez

2+2=5

Hoeveel foto's kan ik eigenlijk aan elkaar plakken of is daar geen max voor :?

Ik wil een soort 360 view maken kan dat?

Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Jonez schreef op 15 July 2003 @ 18:27:
Hoeveel foto's kan ik eigenlijk aan elkaar plakken of is daar geen max voor :?

Ik wil een soort 360 view maken kan dat?
is geen max voor en ja je kan een 360 view maken das nou het leukste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Als we nu toch bezig zijn met panorama's :)
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/tnnieuw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door insan1ty op 15-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

insan1ty schreef op 15 July 2003 @ 18:33:
Als we nu toch bezig zijn met panorama's :)
[afbeelding]
Uit de losse hand? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

spaceboy schreef op 15 juli 2003 @ 12:38:
Ik wil ook een A70 gaan aanschaffen. Ben net bij de BCC geweest, die hadden 'm nog in bestelling voor 't hoofdkantoor staan (kwam op mij over of 't nog HEEL lang kon gaan duren), en wel voor 449. Bij Etelcom in A'dam kost 'ie 349, maar zijn er nog andere winkelketens waar over de prijs valt te praten zodat ik er niet meer dan zeg 375 euro aan kwijt ben?
Bij de BCC hebben ze een laagste prijs garantie. Als jij aan kan tonen dat ie ergens anders goedkoper is, krijg je hem bij de BCC voor die prijs mee.

Ik lees ook nog iets van 25% eraf maar dat krijg je geloof ik niet.
BCC is vlak bij mijn werk en ik heb hem daar ook besteld en ik neem hem toch echt mee voor 349! (als die ergens anders goedkoper is hoor ik het graag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
zAo schreef op 15 juli 2003 @ 18:35:
[...]
Uit de losse hand? :o
Nou ja, met behulpn van balkonrailing :)
Zoek de naden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
insan1ty schreef op 15 July 2003 @ 19:05:
[...]

Nou ja, met behulpn van balkonrailing :)
Zoek de naden
bij de zwarte bora (het wiel) en bij de blauwe nissan almera >:)

maar wel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Nitai schreef op 15 juli 2003 @ 15:32:
lol same here, hehehe SmartDoDo is er toch niet ;) net ook gebeld door Progress...dus HALLELUJA, eindelijk m'n camera deze week....
Hmmz...ze hebben mij vandaag ook gebeld...maar mijn mobi staat overdag altijd uit...Ik hoop maar dat ze dan niet de volgende op de lijst nemen?.....en anders kan ik 'm dus ook binnenkort ophalen!!!.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
* DJSmiley heeft vandaag een hele kleine standaard gescored voor bij z'n cam...

Had @ work een paar elcheapo Aiptek cams van de leverancier. ( http://www.aiptek.de/de/pr_pocketcam_slim_03.html )

Aangezien die dingen niet echt een succes waren, gaan ze terug naar de levernacier.. Maar.. Ik mocht wel het statiefje houden _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/a70/standaard.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/a70/standaard2.jpg

Erg klein dingetje dus, maar best stevig.
Het grote statief dat ik heb is lomp, deze kun je mooi altijd meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
haha blijft een mooi gezicht die camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Koel ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een A70 aanschaffen. Ik heb een vraag over de soorten compact flash.
Is het bij een A70 te merken of je heel snel compact flash geheugen hebt of gewoon langzamer zoals standaard Kingston ofzo?

Ik heb namelijk vernomen dat het alleen bij de echt duurdere camera's goed merkbaar is.

Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:05
Hallow!

Vorige week de A60 aangeschaft bij Informatique, was €299. Volgende dag in huis natuurlijk! :) Prima camera, zeker voor die prijs! _/-\o_

Hieronder wat probeersels van mij als beginnende fotograaf :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/gbesuyen/fotos/reetje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/gbesuyen/fotos/natuur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 22:15:
Ik wil ook een A70 aanschaffen. Ik heb een vraag over de soorten compact flash.
Is het bij een A70 te merken of je heel snel compact flash geheugen hebt of gewoon langzamer zoals standaard Kingston ofzo?

Ik heb namelijk vernomen dat het alleen bij de echt duurdere camera's goed merkbaar is.

Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt. :)
Check de startpost eens? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38
edit:
oeps dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door Melmer op 16-07-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38
Ik heb al een tijdje de A60. Toen ik een keer door de zoeker keek zag daar een wit licht puntje.

Ik mailde dus naar de winkel waar ik hem gekocht had en vroeg of ik hem kon omruilen. Vandaag heb ik hem dus omgeruild en ik zet de camera aan en ik zie nog steeds een wit licht puntje in de zoeker.

Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dit hebben? Het lijkt mij namelijk niet dat het hoort. ff wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.slash2.nl/digicam/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.slash2.nl/digicam/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.slash2.nl/digicam/3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Melmer op 16-07-2003 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb een mailtje naar Canon gestuurd over het rode ogen-probleem.
Many people have noticed the bad red-eye reduction of the A60/A70. Many reviews do mention this as a bad point.

I have noticed this problem also: My brand new A70 has way more problems with reducing red-eye than my old cam, an Olympus C920 1.3mpixel.

The main problem is the way the A70 reduces it's red-eye: By some kind of bright led on the front.

My old cam, which has way better results, did use some pre-flash before the actual photo: It flashed like 5 times soft, to take the picture with a bright flash thereafter. That worked much better: You don't need to look at a bright led in the cam.

Are there any firmware updates planned for the A70 to add this feature? I'm sure many people will like it. Maybe as an additional option, to select a "preflash red-eye" in the flash menu.

Thanks for the reply already, and I (and many others from various forums on the net) are awaiting an response.
Dus ff afwachten of er ook een reply op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben nu dus op 't punt dat ik morgen die A60 wil gaan halen, maar lees toch net te vaak over die red-eye problemen. Kan iemand mij een indicatie HOE VAAK dit ongeveer voorkomt? Heeft echt elk mens dat je fotografeert rode ogen? 1 op de 10 foto's met een mens als onderwerp? Doe 's een indicatie? Thnx!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
Melle schreef op 16 July 2003 @ 00:51:
Ik heb al een tijdje de A60. Toen ik een keer door de zoeker keek zag daar een wit licht puntje.

Ik mailde dus naar de winkel waar ik hem gekocht had en vroeg of ik hem kon omruilen. Vandaag heb ik hem dus omgeruild en ik zet de camera aan en ik zie nog steeds een wit licht puntje in de zoeker.

Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dit hebben? Het lijkt mij namelijk niet dat het hoort. ff wat pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom laat iedereen die stickers erop zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a) omdat het patserig staat als anderen jouw camera ergens op tafel zien staan
b) omdat het tijd/moeite kost om alles weg te halen (kans op krasjes/lijmresten?)
c) omdat je de specs niet uit je hoofd gaat leren
d) omdat het niet eens zo lelijk staat
e) een combinatie van bovengenoemde antwoorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Heb er hier nu nog 1 vrije voorraad liggen.... en heb er vande week test foto's van gezien... goede en nette camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Weet niet of dit al langs is gekomen in een van de topics, kan het in ieder geval niet vinden.. Op de CF-kaart staat een leeg mapje genaamd 'MISC', weet iemand waarvoor dit dient?

Verder vroeg ik me af of ik het kaartje beter kan formatteren ofwel de foto's gewoon te verwijderen wanneer ik het leeg wil hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door Zap op 16-07-2003 12:46 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 11:24:
a) omdat het patserig staat als anderen jouw camera ergens op tafel zien staan
b) omdat het tijd/moeite kost om alles weg te halen (kans op krasjes/lijmresten?)
c) omdat je de specs niet uit je hoofd gaat leren
d) omdat het niet eens zo lelijk staat
e) een combinatie van bovengenoemde antwoorden :+
A) ok, is ook wel zo.
B) Moeite, echt nie :)
C) Maar stiekem ken je ze wel uit je hoofd :P
D) ok, is ook wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:05
Mijn A60 heeft, zoals gebruikelijk, twee standen: één om foto's maken en één om ze te bekijken. In de handleiding staat dat het pictogram van het fototoestelletje de mode is om foto's mee te maken en het pictogram met het pijltje |>| de mode is om ze bekijken.... Maar bij mijn camera is dat andersom... :?

Foutje in de handleiding of in mijn camera??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik hoor er nu ook bij!! Heb zojuist de A60 aangeschaft (280 eurootjes BCC), erg mooi dingetje. Als bewijs mijn aller-eerste foto (ja sorry, echt artistiek is 't niet, maar het is wel ECHT de eerste!) :).

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/IMG_0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

spaceboy schreef op 16 July 2003 @ 14:15:
Ik hoor er nu ook bij!! Heb zojuist de A60 aangeschaft (280 eurootjes BCC), erg mooi dingetje. Als bewijs mijn aller-eerste foto (ja sorry, echt artistiek is 't niet, maar het is wel ECHT de eerste!) :).

[afbeelding]
:( :( * Magic666 wacht nog steeds op het belletje dat zijn A70 binnen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
haha mijn benen zijn mooier, ik heb namelijk meer haren erop :+

hm dat merk ik trouwens wel,
ik schiet vaak hangend op de bank, benen op tafel, om er dan later achter te komen dat mn tenen of mn hele voeten erop staan :D

ps. ze zijn er groot ja ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Waar schieten de meer ervaren gebruikers van deze cam nou in alleen in de m mode of ook nog wel is in auto?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Slicer schreef op 16 July 2003 @ 14:08:
Mijn A60 heeft, zoals gebruikelijk, twee standen: één om foto's maken en één om ze te bekijken. In de handleiding staat dat het pictogram van het fototoestelletje de mode is om foto's mee te maken en het pictogram met het pijltje |>| de mode is om ze bekijken.... Maar bij mijn camera is dat andersom... :?

Foutje in de handleiding of in mijn camera??
Nope geen foutje, kijk nog maar eens goed naar het knopje, aan de linkerkant zit een soort puntje/inkeping, die geeft aan op welke stand je camera staat, en niet het hendeltje aan de rechterkant..

ik dacht eerst ook dat het fout in de handleiding stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 16 July 2003 @ 02:12:
Ik ben nu dus op 't punt dat ik morgen die A60 wil gaan halen, maar lees toch net te vaak over die red-eye problemen. Kan iemand mij een indicatie HOE VAAK dit ongeveer voorkomt? Heeft echt elk mens dat je fotografeert rode ogen? 1 op de 10 foto's met een mens als onderwerp? Doe 's een indicatie? Thnx!
Ik heb zo'n beetje op alle foto's met mensen erop rode ogen, maar het is een gek soort rode ogen. Niet volledig maar alleen de pupil die een beetje rood uitslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

shameblaster schreef op 16 July 2003 @ 14:34:
Waar schieten de meer ervaren gebruikers van deze cam nou in alleen in de m mode of ook nog wel is in auto?
Ik schiet regelmatig in de m mode. Heel soms nog in de P.
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:28:
[...]

Ik heb zo'n beetje op alle foto's met mensen erop rode ogen, maar het is een gek soort rode ogen. Niet volledig maar alleen de pupil die een beetje rood uitslaat
Ik heb fotoshop album. Met 1 druk op de knop de rooie ogen weg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren de Canon Powershot A60 besteld via www.camerahuis.nl, en heb 'm vandaag al gekregen. Dit is sowieso de eerste camera die ik heb gekocht, dus ik heb nog flink wat te leren over fotograferen. Ik heb alvast een paar plaatjes geschoten, waarvan dit er twee zijn die ik in de tuin genomen heb:

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 22-10-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
[dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]
Ga vrijdag mijn A70 ophalen bij Progress!!!
[/dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]

[ Voor 4% gewijzigd door El Reino op 16-07-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik word steeds enthousiaster van die A60. Zat net de FAQ van deze thread door te lezen en kwam daar op de site met extra lenzen en convertors. Die "Tele Conversion Lens TC-DC52", heeft iemand 'm al (gekocht in NL? import?)? Wat ik mij afvraag: hoe moet ik dat zien? Als je zoiets hebt kun je ipv 3x zoom opeens 6x zoom ofzo? Wat voor "afstand overbrug je ermee"?

En dan nog wat. Mijn vader heeft 'n Sony digicam (wat ouder model) die ook via USB aan de pc vast kan. Hij heeft alleen het voordeel dat de camera wordt herkend als "portable disk", dus je kan hem gewoon als F: schijf benaderen. Kan dat met de A60/A70 ook? In WinXP heb ik 'm als camera (TWAIN).

[ Voor 32% gewijzigd door spaceboy op 16-07-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb op mijn eigen pc windows me staan en daar werd die herkent als camera.
Ik had eigenlijk beter eerst de software kunnen instaleren want bendeden op mijn pa's comp staat zoombrowser(win xp) en dat is wat makkelijker. Maarja het is nu alleen ctrl c + ctrl v en ik heb de foto's.

-------------------------------------------------------------------------

Ik d8 vandaag is een filmpje te maken, op de doos staat dat het .mov word maar bij mij word het een .avi file, niet dat het uitmaakt ofzo. Hebben meer mensen dit?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

shameblaster schreef op 16 July 2003 @ 20:14:
Ik heb op mijn eigen pc windows me staan en daar werd die herkent als camera.
Ik had eigenlijk beter eerst de software kunnen instaleren want bendeden op mijn pa's comp staat zoombrowser(win xp) en dat is wat makkelijker. Maarja het is nu alleen ctrl c + ctrl v en ik heb de foto's.

-------------------------------------------------------------------------

Ik d8 vandaag is een filmpje te maken, op de doos staat dat het .mov word maar bij mij word het een .avi file, niet dat het uitmaakt ofzo. Hebben meer mensen dit?
Ja klopt, het is ook heel snel overgezet (sneller dan die Sony van m'n pa). Wat een werelds gaaf cameraatje is 't toch. HEERLIJK!! 8)

Bij mij wordt 't trouwens ook .avi. Vind dat wel heel oke, ik heb een hekel aan QuickTime. Kwaliteit van de A60 movie-mode valt ook niet eens tegen.

Ik heb trouwens wel wat last met macro-opnames. Hoort 't dat die pas scherp zijn als je de camera minimaal 10 centimeter van 't object hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
\nee, hoort niet, 5 centimeter moet ook kunnen, is ff oefenen in het begin soms, maar zeg wat je doet, dan kunnen wij je misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

spaceboy schreef op 16 July 2003 @ 20:28:
[...]

Ja klopt, het is ook heel snel overgezet (sneller dan die Sony van m'n pa). Wat een werelds gaaf cameraatje is 't toch. HEERLIJK!! 8)

Bij mij wordt 't trouwens ook .avi. Vind dat wel heel oke, ik heb een hekel aan QuickTime. Kwaliteit van de A60 movie-mode valt ook niet eens tegen.

Ik heb trouwens wel wat last met macro-opnames. Hoort 't dat die pas scherp zijn als je de camera minimaal 10 centimeter van 't object hebt?
Het hoort idd avi te zijn.

Je moet NIET inzoomen bij macro's. Als je dit niet doet kun je 4 cm dichtbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
* DJSmiley gaat er vandoor....
gewapend met statief en mn A70....

troep in een weiland parkeren, en kijken of ik de bliksem er strak op kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

DJSmiley schreef op 16 July 2003 @ 22:33:

troep in een weiland parkeren, en kijken of ik de bliksem er strak op kan krijgen ;)
Haha, was mijn zelfde idee! Ik heb alleen geen statief want die waren uitverkocht! :( Toen ze er weer waren wassie duurder... dikke snikkel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hier is het nog de hele dag droog gebleven. En ik hoor ook geen onweer.

Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
DJSmiley schreef op 16 juli 2003 @ 22:33:

Met onweer in een weiland, jij bent zeker niet helemaal goed? :? Vaarwel kun je beter zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 16-07-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 foto's die ik geschoten heb in Lissabon.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/1

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/2

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ff een vraagje over de batterijen.
Kan het zijn als je de camera niet gebruikt,hij toch nog de batterijen gebruikt?
ik heb 1800mah baterijen

a 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

El Reino schreef op 16 July 2003 @ 18:32:
[dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]
Ga vrijdag mijn A70 ophalen bij Progress!!!
[/dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]
me got it already :D ff vreugde kreet..... YAAAAAAAAAYY 8)7 :P :*) :Y)

krijg alleen m'n naam niet in die camera zoals in de startpost staat...misschien toch maar es die handleiding leze :D

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.