iemand nog enig idee waar die camera nog op voorraad is.
ik heb er al tig af zitten bellen.
Verwijderd
Ik heb verschillende verhalen gehoord, maar waarschijnlijk moet je het eind deze week nog maar eens proberen. Als het goed is word er deze week weer een berg richting de resellers verstuurd.Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 21:35:
iemand nog enig idee waar die camera nog op voorraad is.
Signature?
Vreemd.. Hun zijn de eerste die dat roepen, ik ben t nog nergens tegengekomen....De Canon PowerShot A60 is een camera met veel instelmogelijkheden en levert ondanks een lagere resolutie scherpere beelden dan zijn tweelingbroer, de A70.
[ Voor 56% gewijzigd door DJSmiley op 13-07-2003 22:03 ]
riteDJSmiley schreef op 13 July 2003 @ 22:01:
nieuws: PC Magazine test 44 digitale camera's
3x raden welke cam er ook weer goed uitkomt...... De A60 dit keer
[...]
Vreemd.. Hun zijn de eerste die dat roepen, ik ben t nog nergens tegengekomen....
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Maar goed om te weten, bedankt!the noise schreef op 13 July 2003 @ 19:42:
'k heb zelf net de A60 binnen. wanneer je em op de tv aansluit schakelt 't lcd scherm uit. Als je dan je tv aanzet zie je de foto's direct in beeld. met je toestel kun je door je serie foto's bladeren.
't stelt dus niets voor :-)
Misschien is het ook bepalend dat als je minder betaald voor een camera dat ie dan scherper word?DJSmiley schreef op 13 July 2003 @ 22:01:
[...]
Vreemd.. Hun zijn de eerste die dat roepen, ik ben t nog nergens tegengekomen....
[ Voor 3% gewijzigd door CSCExter op 13-07-2003 22:34 ]
[ Voor 31% gewijzigd door tvdleur op 14-07-2003 23:38 ]
In PS:Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 19:54:
dbzfan: wat bedoel je met het beestje croppen.. is dat een optie van de cam? of tijdens het bewerken met pshop
De tvaansluiting dient als groot lcdthe noise schreef op 13 July 2003 @ 19:42:
'k heb zelf net de A60 binnen. wanneer je em op de tv aansluit schakelt 't lcd scherm uit. Als je dan je tv aanzet zie je de foto's direct in beeld. met je toestel kun je door je serie foto's bladeren.
't stelt dus niets voor :-)
Beestje steekt wel leuk af tegen dat blad, flits gebruikt of geween veel licht daar?Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 14:00:
Vrijdag mijn powershot A70 gekocht... mijn eerste camera (ik had niet eens een normale).. maar wat een dijk van een ding zeg!!
nouja.. heb meteen maar even een macrootje geprobeerd.. misschien ietsjes overbelicht.. maar voor een newbie wel ok denk ik..
[afbeelding]
de a70 en a60 zijn verschillend getest, niet allebij dezelfde testen gedaan.DJSmiley schreef op 13 July 2003 @ 22:01:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door pascalheister op 15-07-2003 11:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dus als iemand een a60 of a70 wil kopen, pick2pay heeft er nog genoeg op voorraad!Beiden camera’s zijn momenteel op voorraad A60 (45x), A70 (13x).
Een nieuwe aanlevering van de A70 wordt deze week ook weer verwacht.
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 19:03 ]
niet moeilijk doen, gewoon cd-doosje tegen de lenshouden geeft hetzelfde effectVerwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 18:55:
wat lens kapjeals ik de camera aanzet gaat het lenskapje automatisch toch open?
kan iemand foto's opsturen hoe ik deze test ongeveer moet doen, want ik wil graag weten of er dooie pixels bij mijn kanon zitten
ben een
erg bedankt voor de tip vriend!CroitiX schreef op 14 juli 2003 @ 18:42:
Nog even voor de mensen die een cam willen kopen:
Ik heb even gemailed naar pick2pay.nl, en kreeg deze email terug:
[...]
Dus als iemand een a60 of a70 wil kopen, pick2pay heeft er nog genoeg op voorraad!
Bij pick2pay:
Canon PowerShot A60 € 270,-
Canon PowerShot A70 € 377,-
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
1. Camera aanzettenVerwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 18:55:
hier komt ie hoorsuper amateur foto met een A60 ^_^
[afbeelding]
origineel
FF een vraag over de dead pixel test :
Make a lens cap shot. Close the lens with your lens cap, also make sure to close the viewfinder so no light can get into the camera
wat lens kapjeals ik de camera aanzet gaat het lenskapje automatisch toch open?
kan iemand foto's opsturen hoe ik deze test ongeveer moet doen, want ik wil graag weten of er dooie pixels bij mijn kanon zitten
ben een
Verwijderd
snellere methode, zet de flits uit, hou de cam onder je dekbed en schiet een paar fotosdbzfan schreef op 14 July 2003 @ 19:59:
[...]
1. Camera aanzetten
2. Op TV modus zetten
3. Sluitertijd op 15 seconden zetten
4. Zwart papiertje voor lens houden en zorgen dat er echt GEEN licht binnen komt
5. Foto maken
6. Foto analyseren op hot pixels
Dat proggie heb ik niet gebruikt, kan prima met blote oog
Zoiets? klik voor fullsizeMagic666 schreef op 14 July 2003 @ 22:38:
Hoe zit dat eigelijk met panorama foto's? Dat schijnt met de A70 heel goed te kunnen?
Hoe gaat dat in zijn werking?
Iemand een voorbeeldje?
[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 14-07-2003 23:50 ]
Wel goed gelukt, ik zie nergens lijntjes vanwege scheve fotosstefijn schreef op 14 July 2003 @ 23:26:
[...]
Zoiets? klik voor fullsize
[afbeelding]
Check de manual, want het is echt te simpel voor woorden om hier uit te leggenklikklikklik en thats it
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 15-07-2003 07:55 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 15-07-2003 10:50 ]
Niet eens een vaste hand?CSCExter schreef op 15 juli 2003 @ 10:31:
ik heb ook geen statief dus dan is het stukken moeilijker, en het kleinste bewegende ding kan heel die panorame verklooien...
[ Voor 17% gewijzigd door Magic666 op 15-07-2003 10:51 ]
maar hoe weet je waar de vorige foto ophield en de volgende moet beginnen?stefijn schreef op 15 juli 2003 @ 10:51:
Dat heet PhotoStitch en dat is een volautomatisch gebeuren op je cam, met een stuk software op je comp om de foto's in elkaar te zetten (ook volautomatisch). Canon roelt!
Verwijderd
Op de website staat echter dat de A60 ,287,00 euro kost.CroitiX schreef op 14 July 2003 @ 18:42:
Nog even voor de mensen die een cam willen kopen:
Ik heb even gemailed naar pick2pay.nl, en kreeg deze email terug:
[...]
Dus als iemand een a60 of a70 wil kopen, pick2pay heeft er nog genoeg op voorraad!
Bij pick2pay:
Canon PowerShot A60 € 270,-
Canon PowerShot A70 € 377,-
dat wordt aangegeven op de cameraMagic666 schreef op 15 July 2003 @ 10:53:
[...]
maar hoe weet je waar de vorige foto ophield en de volgende moet beginnen?
Geeft photostitch dat aan ofzo?
En de software is wel errug handig ja!
Nee, nog steeds geen belletje dat ie binnen is.........![]()
Bij die van dat terras zie ik inderdaad geen gele strepen, die andere 3 wel helaas.Magic666 schreef op 15 juli 2003 @ 09:43:
Waar zie jij die gele vlekken zitten dan?
Bij de laatste foto zijn de overgangen wel te zien ja (wat wil je uit de losse pols...) maar bij die andere twee zie ik ze niet en zeker niet op de foto van dat terras.
Ik heb zelf geen reader omdat de cam snel genoeg is naar mijn idee. De cam heeft een USB 1.1 (oude standaard, dus nu: USB 2.0) aansluiting en ik denk dat je alleen bij > 50MB verschil zal merken.DarkChylde schreef op 15 July 2003 @ 11:37:
ff een vraaggie... heeft iemand een idee welke usb standaard de camera ondersteund.
1.0, 1.1 of 2.0? zit er nl over na te denken om een losse cardreader te kopen.. maar zit nog een beetje te twijfelen
Ik denk dat hij de overgangen bedoelt die je vooral op de laatste foto erg goed zien a.d. hand van de verschillende tinten blauwe lucht.stefijn schreef op 15 July 2003 @ 11:56:
Geen gele vlekken op welke foto dan ook. Ik denk dat het aan jou (-w computer) ligt? Ik heb deze foto's al op diverse PCs bekeken en ze zien er overal hetzelfde uit
Verwijderd
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 12:06:
Had ik als een van de eersten de A70, sta ik nog niet eens in het lijstje met gebruikers...
foei![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Mujo op 15-07-2003 15:18 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Heb je direct tegen de zon in gefotografeerd? Het beste is de zon in je rug te hebben. Je moet niet verwachten dat het toestel dan alles goed kan instellen/bijstellen (tenminste als je tegen de zon in hebt gefotografeerd hebtVerwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:13:
Ik heb hier een probleempje met het fotograferen in de tuin met het felle zonlicht:
Deze foto is gewoon op auto genomen en wel erg overbelicht. Hebben jullie dit ook en hebben jullie tips wat betreft shooting modes voor dit soort foto's ?
Verwijderd
Op een digicam zit een lichtmeter. Die meet in dit geval het licht op de onderkant van de bomen. Zodat daar het licht goed is. Maar aan de bovenkant is er veel meer licht, dus is dat deel overbelicht. Het is het 1 of het ander. Je kan door in de M mode met sluitertijden te spelen een tussenweg kiezen.Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:13:
Ik heb hier een probleempje met het fotograferen in de tuin met het felle zonlicht:
Deze foto is gewoon op auto genomen en wel erg overbelicht. Hebben jullie dit ook en hebben jullie tips wat betreft shooting modes voor dit soort foto's ?
[afbeelding]
Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube
is geen max voor en ja je kan een 360 view maken das nou het leuksteJonez schreef op 15 July 2003 @ 18:27:
Hoeveel foto's kan ik eigenlijk aan elkaar plakken of is daar geen max voor
Ik wil een soort 360 view maken kan dat?
Bij de BCC hebben ze een laagste prijs garantie. Als jij aan kan tonen dat ie ergens anders goedkoper is, krijg je hem bij de BCC voor die prijs mee.spaceboy schreef op 15 juli 2003 @ 12:38:
Ik wil ook een A70 gaan aanschaffen. Ben net bij de BCC geweest, die hadden 'm nog in bestelling voor 't hoofdkantoor staan (kwam op mij over of 't nog HEEL lang kon gaan duren), en wel voor 449. Bij Etelcom in A'dam kost 'ie 349, maar zijn er nog andere winkelketens waar over de prijs valt te praten zodat ik er niet meer dan zeg 375 euro aan kwijt ben?
Nou ja, met behulpn van balkonrailing
bij de zwarte bora (het wiel) en bij de blauwe nissan almera
Hmmz...ze hebben mij vandaag ook gebeld...maar mijn mobi staat overdag altijd uit...Ik hoop maar dat ze dan niet de volgende op de lijst nemen?.....en anders kan ik 'm dus ook binnenkort ophalen!!!..Nitai schreef op 15 juli 2003 @ 15:32:
lol same here, hehehe SmartDoDo is er toch nietnet ook gebeld door Progress...dus HALLELUJA, eindelijk m'n camera deze week....
Verwijderd
Check de startpost eens?Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 22:15:
Ik wil ook een A70 aanschaffen. Ik heb een vraag over de soorten compact flash.
Is het bij een A70 te merken of je heel snel compact flash geheugen hebt of gewoon langzamer zoals standaard Kingston ofzo?
Ik heb namelijk vernomen dat het alleen bij de echt duurdere camera's goed merkbaar is.
Wie weet hier meer over?
Alvast bedankt.
[ Voor 90% gewijzigd door Melmer op 16-07-2003 00:52 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Melmer op 16-07-2003 01:02 ]
Dus ff afwachten of er ook een reply op komt.Many people have noticed the bad red-eye reduction of the A60/A70. Many reviews do mention this as a bad point.
I have noticed this problem also: My brand new A70 has way more problems with reducing red-eye than my old cam, an Olympus C920 1.3mpixel.
The main problem is the way the A70 reduces it's red-eye: By some kind of bright led on the front.
My old cam, which has way better results, did use some pre-flash before the actual photo: It flashed like 5 times soft, to take the picture with a bright flash thereafter. That worked much better: You don't need to look at a bright led in the cam.
Are there any firmware updates planned for the A70 to add this feature? I'm sure many people will like it. Maybe as an additional option, to select a "preflash red-eye" in the flash menu.
Thanks for the reply already, and I (and many others from various forums on the net) are awaiting an response.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Waarom laat iedereen die stickers erop zitten?Melle schreef op 16 July 2003 @ 00:51:
Ik heb al een tijdje de A60. Toen ik een keer door de zoeker keek zag daar een wit licht puntje.
Ik mailde dus naar de winkel waar ik hem gekocht had en vroeg of ik hem kon omruilen. Vandaag heb ik hem dus omgeruild en ik zet de camera aan en ik zie nog steeds een wit licht puntje in de zoeker.
Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dit hebben? Het lijkt mij namelijk niet dat het hoort. ff wat pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Zap op 16-07-2003 12:46 ]
#
A) ok, is ook wel zo.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 11:24:
a) omdat het patserig staat als anderen jouw camera ergens op tafel zien staan
b) omdat het tijd/moeite kost om alles weg te halen (kans op krasjes/lijmresten?)
c) omdat je de specs niet uit je hoofd gaat leren
d) omdat het niet eens zo lelijk staat
e) een combinatie van bovengenoemde antwoorden
spaceboy schreef op 16 July 2003 @ 14:15:
Ik hoor er nu ook bij!! Heb zojuist de A60 aangeschaft (280 eurootjes BCC), erg mooi dingetje. Als bewijs mijn aller-eerste foto (ja sorry, echt artistiek is 't niet, maar het is wel ECHT de eerste!).
[afbeelding]
Cons:::BB4E
Verwijderd
Nope geen foutje, kijk nog maar eens goed naar het knopje, aan de linkerkant zit een soort puntje/inkeping, die geeft aan op welke stand je camera staat, en niet het hendeltje aan de rechterkant..The Slicer schreef op 16 July 2003 @ 14:08:
Mijn A60 heeft, zoals gebruikelijk, twee standen: één om foto's maken en één om ze te bekijken. In de handleiding staat dat het pictogram van het fototoestelletje de mode is om foto's mee te maken en het pictogram met het pijltje |>| de mode is om ze bekijken.... Maar bij mijn camera is dat andersom...
Foutje in de handleiding of in mijn camera??
Verwijderd
Ik heb zo'n beetje op alle foto's met mensen erop rode ogen, maar het is een gek soort rode ogen. Niet volledig maar alleen de pupil die een beetje rood uitslaatspaceboy schreef op 16 July 2003 @ 02:12:
Ik ben nu dus op 't punt dat ik morgen die A60 wil gaan halen, maar lees toch net te vaak over die red-eye problemen. Kan iemand mij een indicatie HOE VAAK dit ongeveer voorkomt? Heeft echt elk mens dat je fotografeert rode ogen? 1 op de 10 foto's met een mens als onderwerp? Doe 's een indicatie? Thnx!
Ik schiet regelmatig in de m mode. Heel soms nog in de P.shameblaster schreef op 16 July 2003 @ 14:34:
Waar schieten de meer ervaren gebruikers van deze cam nou in alleen in de m mode of ook nog wel is in auto?
Ik heb fotoshop album. Met 1 druk op de knop de rooie ogen wegVerwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:28:
[...]
Ik heb zo'n beetje op alle foto's met mensen erop rode ogen, maar het is een gek soort rode ogen. Niet volledig maar alleen de pupil die een beetje rood uitslaat
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 22-10-2021 16:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door El Reino op 16-07-2003 18:32 ]
[ Voor 32% gewijzigd door spaceboy op 16-07-2003 19:35 ]
Cons:::BB4E
Ja klopt, het is ook heel snel overgezet (sneller dan die Sony van m'n pa). Wat een werelds gaaf cameraatje is 't toch. HEERLIJK!!shameblaster schreef op 16 July 2003 @ 20:14:
Ik heb op mijn eigen pc windows me staan en daar werd die herkent als camera.
Ik had eigenlijk beter eerst de software kunnen instaleren want bendeden op mijn pa's comp staat zoombrowser(win xp) en dat is wat makkelijker. Maarja het is nu alleen ctrl c + ctrl v en ik heb de foto's.
-------------------------------------------------------------------------
Ik d8 vandaag is een filmpje te maken, op de doos staat dat het .mov word maar bij mij word het een .avi file, niet dat het uitmaakt ofzo. Hebben meer mensen dit?
Het hoort idd avi te zijn.spaceboy schreef op 16 July 2003 @ 20:28:
[...]
Ja klopt, het is ook heel snel overgezet (sneller dan die Sony van m'n pa). Wat een werelds gaaf cameraatje is 't toch. HEERLIJK!!
Bij mij wordt 't trouwens ook .avi. Vind dat wel heel oke, ik heb een hekel aan QuickTime. Kwaliteit van de A60 movie-mode valt ook niet eens tegen.
Ik heb trouwens wel wat last met macro-opnames. Hoort 't dat die pas scherp zijn als je de camera minimaal 10 centimeter van 't object hebt?
Haha, was mijn zelfde idee! Ik heb alleen geen statief want die waren uitverkocht!DJSmiley schreef op 16 July 2003 @ 22:33:
* DJSmiley gaat er vandoor....
gewapend met statief en mn A70....
troep in een weiland parkeren, en kijken of ik de bliksem er strak op kan krijgen
Met onweer in een weiland, jij bent zeker niet helemaal goed?DJSmiley schreef op 16 juli 2003 @ 22:33:
* DJSmiley gaat er vandoor....
gewapend met statief en mn A70....
troep in een weiland parkeren, en kijken of ik de bliksem er strak op kan krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 16-07-2003 23:02 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 23:04 ]
Verwijderd
me got it alreadyEl Reino schreef op 16 July 2003 @ 18:32:
[dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]
Ga vrijdag mijn A70 ophalen bij Progress!!!
[/dit-is-niet-de-bedoeling-van-dit-topic modus]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq