Verwijderd
Netjes gedaan, op naar de 1200 MHz... :):):)
Verwijderd
kon ik het met voltage MOD denkik wel stabiel krijgen
hmmmm jammer heb het jammer genoeg niet meer. maarja
ze komen heus nog wel =P
maar hij wordt stressed (zie die koe onderaan) 51 graden dus
sometimes my head hearts.... i wonder why
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
geen multiplierswitch
Verwijderd
Ik ben nu bezig met inbranden
Meer info zie beneden.
39
Verwijderd
Paint staat dus al open, want ik ben begonnen met 1000 mhz en vervolgens in stappen van 10 mhz met softfsb omhoog aan het gaan. Na iedere stap maak ik screenshot die ik in paint peest en opsla als jpg-bestand. Zo kan het dus bestaan dat in beeld al paint is.
Ook iedere keer weer commentaar op progs. wara men kippevel van krijgt. Kan me dus geen reet schelen, anders had ik wel screenshots gemaakt met alt-prtscrn
Randy,
Ik had mij gegevens over dissipatie van overclockers.com, van een artikel van Joe Citarella: http://www.overclockers.com/tips40/ Blijkbaar hadden die het mis: welgemeend ekskuus. P.s. waar haal je proggie radiate vandaan ?
Verwijderd
dataman_dissipator@hotmail.comOp woensdag 29 november 2000 13:24 schreef Randy het volgende:
als je ff je email geeft mail ik het wel naar je toe
dnkjwl
"Ik wil ook solderen op mijn KT7 maar ik kan nergens de weerstanden kopen hoe ben jij daar aan gekomen?? Is het eigenklijk een koud kunstje om dat weerstanje te solderen ???"
Gewoon een electronica zaakje inlopen een 20 KOhm 0,25Watt weerstandje vragen..Neem voor de zekerheid ook een 15 KOhm, 25Kohm en een 30 KOhm mee, kan je lekker uitproberen.
Soldeer de twee flexibele draadjes op het MB en soldeer daar tussen de weerstand (zodoende hoef je dus maar 1* op het MB te solderen).
Het solderen is niet zo'n groot probleem, aan jouw naam te zien voor jou helemaal niet
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Maar ik ga niet hoger dan de 1,90 a 1,95v totaal doen want anders vind ik het te link worden.
Morgen naar de electronica boer!
39
Het is btw een Duron 600, heb geen flauw id uit welke week want ben vergeten te kijken
Wel al vanaf het begin ( tis dus al een oud Duronnetje.) en hij wil met de Chrome Orb gewoonweg niet hoger. Vanavond poging twee om hem met een Alpha boven de 1 Ghz te krijgen. Poging 1 mislukte. ( 850 max daarboven startte ie niet eens meer op.) Maar dus al maanden stabiel op 950.
Poging twee is ook mislukt.
Poging 3 is gelukt. 1000 Mhz
Poging 4. Weer terug bij af. Nou ja, bij 950 dan.
Verwijderd
Blijf ik wel zitten met de vraag hoe het verschil tussen overclockers.com en dit lieve proggie zo groot kan zijn. Daar kom je met een 700@1050 en 1,85v uit op 88 watt. Zit je bij 1100 wel rond de 1000 watt.
Ook op een aantal andere sites, o.a. http://www.swiftnets.com/Announcement.htm wordt melding gemaak van de grote dissipatie van oc durons. Zelfs zo erg, dat ze hun 80 watt peltier niet meer toepassen boven de 950 mhz, omdat volgens swiftnet dan de dissipatie niet meer kan worden verwerkt. Ik kan dit bevestigen: rond de 900 mhz is het verschil peltier - geen peltier aanmerkelijk groter dan bij 1000. Boven de 1000 kan ik zelfs beter m'n pelter er tussen uit janken, ik haal dan lagere temperaturen !!. Dit betekent dat ik naar dubbele pelter + water of zo'n 120 watt jongen moet (maar die zijn weer 24v)
Onderwerp lijkt me wel interessant.
Doeg
Verwijderd
bij q3 krijg ik dan 0.00001 FPs meer
zal soms wel handig zijn
als het beetje druk wordt =P
Verwijderd
Kun je hem ook even naar mij sturen:Op woensdag 29 november 2000 16:02 schreef Randy het volgende:
ok hij is verstuurd
admin@sharky.wox.org
bvd
Verwijderd
Is dat het woordje van de week in MAVO 4??
[nieuwe woordjes modus]
iatrogeen
[/nieuwe woordjes modus]
Verwijderd
Inderdaad is het leuk om hem omhoog te krijgen.Op woensdag 29 november 2000 16:56 schreef Randy het volgende:
het is alleen leuk om hem hoog te krijgen
Verwijderd
Maar dat los ik nog wel op, zal wel iets verkeerd hebben getekend ofzo. Ik kijk wel...
Nu in ieder geval 8,5x103(verder wil m'n geheugen niet:'()
Verwijderd
Het enige wat ik nog kan doen is Arctic Silver kopen.
OW ja hij staat op 1,75V
Iemand nog tips om hem hoger te krijgen, mail me please....
nog ff bijwerken: Op 1,85V wil hij niet verder, en die voltage mod wil ik eigenlijk niet doen op m'n net nieuwe KT7.
En die duron is uit week 32. Weet iemand toevallig of dit een slechte week is?
Verwijderd
ze zijn eigenlijk gewoon verschillend je moet geluk hebben
ok gedaanOp woensdag 29 november 2000 19:31 schreef Lord_NikoN het volgende:
[..]
Kun je hem ook even naar mij sturen:
admin@sharky.wox.org
bvd
nee je moet niet naar de week kijken,Op woensdag 29 november 2000 22:17 schreef Alantjai het volgende:
bij de durons moet je niet naar weken kijken
ze zijn eigenlijk gewoon verschillend je moet geluk hebben
het kan wel dat er toevallig veel gasten zijn met toevallig een goede duron uit xx
maar dat verschilt gewoon per processor. Gewoon geluk dus
Verwijderd
Ik hoop met een betere koeler de 1000MHz te halen, maar ik heb er een hard hoofd in.
config: KT7 + Duron750 + 2x64Mb 100Mhz + 1x128Mb 133Mhz + Sb PCI128 + Elsa Erazor III + standaard 25,- fan + goed humeur
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Terug naar het punt. Mijn duron uit week .. ehh tja datum is 5-7-2000 toen was ie binnen en was ik bezig met instaleren. loopt nu op 900 mhz met maar liefst een temp van 27 graden celcius. Tja nu nog een goede airflow in de kast voor de koeling van mobo. best leuk om te zien dat je mobo warmer is dan proc.
Daar voor veel problemen gehad om stabiel te krijgen. Dus een wijze raad GOEDE KOELING IS A MUST
Potloodstrepen opnieuw zetten of gewoon een model dat niet zo ver wil?
Systeem: Duron 700 met Abit KT-7 (non-raid) nieuwste BIOS. Voltage 3,3 I/O en 1,85 Core. Werkt tot 112Mhz x 8,5 (952 Mhz). Golden Orb koeler, komt morgen een Arctic op.
en kijk of ie dan beeld geeft, als ie geen beeld geeft, ff proberen de potloodstreepjes beter te zetten) want 850 is wel errug laag
Verwijderd
Ik heb precies wat jij hebt, alleen dan alles -50.
//edit
Niet dus... jij hebt een mooie fsb score, ik niet!
Verwijderd
Was jammer genoeg niet stabiel genoeg, ik kon nog net de Sandra2000 screendumps maken maar toen liep hij vast!
Op de hcc daagjes werden iceberg coolers verkocht bij powerline. Deze stonden op de lijst als "Cooler voor Duron". Bleek het een FCPGA cooler te zijn, maar hij past toch goed op mijn AMD K6/3 (lekker koel, veel beter dan coolermaster). Probleem was dat de klem niet jelemaal paste en dus moest ik dat ding verbuigen. Kan hem ern u ook niet meer afkrijgen
Ook als ik net opnieuw opstart is dat zo.
wat denk je dat de duron is?Op donderdag 30 november 2000 15:10 schreef _JGC_ het volgende:
wat betreft die coolers:
Op de hcc daagjes werden iceberg coolers verkocht bij powerline. Deze stonden op de lijst als "Cooler voor Duron". Bleek het een FCPGA cooler te zijn, maar hij past toch goed op mijn AMD K6/3 (lekker koel, veel beter dan coolermaster). Probleem was dat de klem niet jelemaal paste en dus moest ik dat ding verbuigen. Kan hem ern u ook niet meer afkrijgen
juist ja een fcpga chip
troll
* Ordilogicus heeft nu Duron 800@1000 met 1.75v
I think therefor I am ... I think
Verwijderd
Randy zou je mij dat proggie ook kunnen sturen?!
Alvast bedankt
Email : crivit@post.com
Verwijderd
1000 Mhz..post wel maar doet heel snel freezen met 3dMark...voltage 1.60!!! niks verhogen dus....cooler de spire die volgens het doosje tot de 1,5 Ghz kan...
100 Watt?Op dinsdag 28 november 2000 09:19 schreef dataman het volgende:
Je kan het uitrekenen dat dit niet klopt.
bij 1155 verspreid duron tegen de 100 watt
Standaard koeler kan op zijn best 50 watt verspreiden. Dus die 50 watt hoopt zich op en zal je processor verbranden.
dat zou op 2 Volt, 50 Ampère zijn.
dat terwijl een 800 duron 22,1A (MAX op 1.6 Volt, volgens AMD-specs) gebruikt en elke 50 Mhz verhoging tot dan toe (vanaf 600 Mhz) steeds ca. 1.3A meer gebruikte => 1150 ongeveer 32 A(22,1 + 7*1.3 = 31.2) wat dan dus (gewoon theoretisch) 60 Watt is (bij 1.9V)
dus deze meting:
klopt heel goed (handig proggie dus)Op dinsdag 28 november 2000 13:01 schreef Randy het volgende:
ik heb een heel leuk programma, dan kan je zien hoeveel je (overgeclockte) cpu aan watts vreet
nou ik kwam uit op 56,8W voor mijn duron600@1150
en die standaard intel cooler had ik natuurlijk aangepast, fan vervangen door delta HP
misschien rekend dat proggie je gebruik ook gewoon uit?
Verwijderd
voor alle andere dildo's die dat progje ook willen hebben
http://users.bart.nl/~rrandy/index_bestanden/radiate.zip
hee is het niet mogelijk om die clip met 3 bevestigingsdingen over te zetten naar een andere heatsink?Op zaterdag 02 december 2000 17:26 schreef insane het volgende:
Ik heb een Duron 650@1019 (9*113) max 50C met een gare cooler (ik kan geen goede cooler meer op doen omdat de bevestingsklip is verneukt dus ik moet een cooler met 3 bevestingsklip hebben en die cooler zuigt, maar sja wat doe je eraan?;((
lukt niet altijd, maar als het toevallig kan
hee thx dudeOp zaterdag 02 december 2000 19:58 schreef Randy het volgende:
yo ik heb dat proggie al naar jullie gestuurd
voor alle andere dildo's die dat progje ook willen hebben
http://users.bart.nl/~rrandy/index_bestanden/radiate.zip
hèhè eindelijk een pipo die het begrijptOp zaterdag 02 december 2000 16:45 schreef Jake het volgende:
[..]
100 Watt?
dat zou op 2 Volt, 50 Ampère zijn.
dat terwijl een 800 duron 22,1A (MAX op 1.6 Volt, volgens AMD-specs) gebruikt en elke 50 Mhz verhoging tot dan toe (vanaf 600 Mhz) steeds ca. 1.3A meer gebruikte => 1150 ongeveer 32 A(22,1 + 7*1.3 = 31.2) wat dan dus (gewoon theoretisch) 60 Watt is (bij 1.9V)
Verwijderd
Verwijderd
Ach had gekker gekund(MAX 50C is redelijk;). Al hoor ik van die gasten die +60 halen;)
Effe van de week nog wat fannetjes halen
39

Duron 700@1GHZ ( 9.5*106 Core 1.85v ). Abit KT7 Raid 256MB-PC133 met Alpha+Delta koeler .
App. staat 24/24 aan .
1. betere koeling: ga morgen 3 casefans inbouwen.
2. betere geheugen: nu nog Kingston pc66 (ik weet het), maar volgende week Infineon pc133
Hoop hiermee 1000 mhz te halen.
Verwijderd
duron650@1050Mhz ben er heel tevreden mee.. verder over clocken heeft (voormij) geen zin (video kaart v3 is de bottleneck)
gewoone ORB koeler maar heb er met behulp van een oude doos mecano.. een extra 80mm fan boven op geplaatst.. die ik (als de proc het te warm krijg aan of uit kan zetten..)..
full load proc temp alleen de ORB 55c met extra koeling van de 80mm fan 45c
idle temp staat wel op het plaatje..
voor de boeren onder ons
vergelijking mijn pIII 500 doet er maar 1.4Mkeys/sec...
wat mij opviel in de benchmark was dat de Mflops (1438) nogal hoog zijn... voor een duron altans.. is dit normaal??

Thanks DAX!
Verwijderd
ik ben ook redelijk nieuw in tweaker land weet je wel
Verwijderd
Verder nog iemand die in de buurt van dieren woont om die idiote potloodstreepjes bij mij goed te zetten?
Verwijderd
heb je het aleens in www.altavista.com ingetikt??? ... dacht ik al!Op zondag 03 december 2000 11:17 schreef iefje het volgende:
waar krijg ik roch gvd dat WCPUID???
Verwijderd
nou ik heb mijn streepjes zelf gezet.. en de eerste keer.. wist ik niet dat je op de l1 niet alles met elkaar mocht verbinden.. dus ik heb er gewoon met een grote potlood vette strepen op gezet.. die elkaar raakten (overlappen).... dat was geen goed idee.) computer aan gezet... en PIEIEIEIEIEIEIEIEP..Op zondag 03 december 2000 11:47 schreef eb170965 het volgende:
Verder nog iemand die in de buurt van dieren woont om die idiote potloodstreepjes bij mij goed te zetten?
oeps dacht ik daar gaat mijn proc.. compu uit.. proc er uit.. en toen gummen.......gummen??? !@#$% geen gum in huis... gloeiende gloeiende.... gum gehaald en uit gegumd.. fijn potlootje gepakt en alle puntjes die :::: er zo uit zien met een dus potlood streepje verticaal aan elkaar verbonden.... en pffft helemaal niks aan de hand.. proc doet het prima zoals je hier boven kunt zien
met ander woorden zo verschrikkelijk spannend is het nou ook weer niet de potlood streepjes zetten..
Verwijderd
thx
Komt dat nou echt door die potloodstreepjes? Want ik heb het mobo teruggebracht en krijg morgen een nieuwe. Als er iets fout is met de processor of multiplier begint ie toch niet te zeiken over geheugen dat er niet is?
Verwijderd
Volgens mij kan dat zeer zeker wel!.. kijk je k7t pro heeft voor de proc auto detectie.. (dus geen jumpers meer goed zetten voor de proc).. het mobo (KIJKT) dus zelf wat voor of welke proc er in je systeem zit!.. en wat doen wij nu met het zetten van potlood streepjes op de proc?.. just we leggen verbindingen om... en als we dat fout doen komt er kortsluiting!.. en het kan dus heel goed zijn dat je mobo daar van in de war raakt en een verkeerde melding geeft over geheugen.. (verbaast me eigenlijk dat je hem zolang heb laten door lopen!)... of anders gezecht mischien had je mobo wel gelijk!.. kijk het geheugen word door de proc aangestuurd en ingedeeld! en de proc werkt gewoon niet als je alle verbindingen van de L1 met elkaar vebindt.... maar goed.
nog iets anders word het als je ook aan je geheugen hebt lopen prutsen (lees tweaken)..
kan niet uit je verhaal opmaken wat voor geheugen je hebt... maar ik ga er even van uit dat je 133 Mhz geheugen hebt... (voor 100Mhz geheugen geld dit trouwens ook!)
veruit de meeste geheugen modules die verkocht worden.. kunnen niet tegen een clock cycle van 2!!! en beginnen hier over te klagen naar je MOBO... Zeker als je een redelijk zelfdenkend mobo als de k7t pro hebt! (bij een koude start doen ze dit trouwens minder snel dan bij een reboot)...
dus als je 133 Mhz geheugen hebt laat dan de timing op 3 staan... en pas als je alle andere dingen helemaal hebt opgevoerd kijk dan nog eens naar het geheugen....
volgende keer als je een nieuwe mobo en proc koopt... mot je toch eens naar je volgorde kijken... hoe je het 1 en ander aanpakt..
met nieuwe spullen wil je als eerste weten of ze uberhaubt werken... (dus alles orgineel!) geen streepjes geen jumpers zetten niet!!! NIET!! over clocken!....
rustig je os installen... eventuweel benchmarkje draaien... (gewoon voor de lol of om straks je snelheid winst aan te geven..)....
als dat allemaal goed gaat en werkt... PAS DAN GAAN WE OVERCLOCKEN!....(8>
Ik was ook niet van plan om meteen te gaan overclocken, ik wilde alleen die potloodstreepjes alvast zetten. Dan hoefde ik de CPU er later niet meer uit te halen.
Ja, met een watergekoelde kastOp dinsdag 28 november 2000 11:00 schreef yam'ha het volgende:
Hm, toch wel veel mooie resultaten
Heb zelf;
MSI K7Tpro2
AMD Duron 700 (Computerland, anyone else?)
Besteld;
Spire MA324-15
Coolpasta
Chipset cooling voor mobo
Moet de Ghztoch wel te halen zijn?
En hij word nu:
Duron 650@1122 idle=±32C full load=±36C
39
Verwijderd
de mijne is met me mee terug gevlogen van de USA in een MD11 straaljet.
Is t'ie nou de snelste ????
Verwijderd
heb ik een andere type duron of zo ? (800mhz) kan iemand mij vertellen wat dit betekend ?
Het is nog een ongelockt exemplaar op een A7V geprikt. (1.8V,48 C)
[edit] effe schreivvoutje weggewerkt
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Denk dat het wel weer es tijd is voor een nieuwe tussenstand aangezien de Durons 950 al te krijgen zijn...
Mijn Duron 900 heb ik op 1070 (10x107) gehad en dan haalt ie stressed de 44 graden met standaardkoeling.
Maar dat moet vast hoger kunnen dacht ik zo... 1300 moet vast wel lukken.
Maar wie bied hoger??
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
na unlock actie
6,5 x 138 = 897 Mhz @ 1,825 v
Maare hoe van moet je solderen, voor hogere voltage?
Heb er een FOP38 opzitten en hij wordt 40C stressed
Verwijderd
120 mhz bus
Voltage: 1,85VCore / 3,5VIO
Alpha 6035MFC Koeler met Delta HP fan (computernerd) en Arctic Silver 1 koelprut
Bericht hierboven
't lijkt op een HK toegangspoging en die hoef ik niet.
Sorry
Dit topic is gesloten.
![]()