Wie heeft de snelste DURON ?????

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 22:55

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ik heb op de hcc een duron 800mhz gekocht. Nu kan ik hem maximaal op 1000 mhz krijgen. Hoe kan dit? De multiplier kan wel op 9 of 10 etc. op hele getallen maar niet op bijv. 10,5. Zijn misschien de potlood-streepjes niet goed genoeg. Dat bijv. 1 van de 4 verbindingen niet goed is.

Ik zie allemaal van die mooie verhalen van mensen die duron 600 hebben overgeklokt op 1000 mhz, dan mot de mijne toch ook wel 1200 mhz kunnen halen met een goede koeler?

:(

Verwijderd

zie onder :)

Verwijderd

650@750... ik ben er niet blij mee, want het is nog een week 41 ook

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb de mijne vrijdag op HCC gekocht, zie onder..

Ben nog druk bezig om hem verder te krijgen.

Een Duron 600 is beter over te clocken dan een Duron700 en deze gaat weer beter dan een Duron800. Hoe hoger de orginele MHZ'en des te minder is ie relatief over te clocken. Kijk maar eens naar de topics, sommige D600 lopen op 1150 (als het allemaal klopt).

Ik heb vanavond mijn KT7 zitten solderen om een hoger voltage te krijgen. Orgineel geeft het bord 1,85/1,90, nu zit ik op 2,04 volt. Hiervoor kreeg ik mijn D700 op 970, nu op 1010...en hopelijk nog hoger.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:31

Wimo.

Shake and Bake!

duron @1066 hier.. maar wel met standaard coolermaster.. |:( waterkoeling komt eraan >:)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Duron 600@900, Spire "Vierkante" koeler niet die ronde op een a7v

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 22:55 schreef Mojaco het volgende:
650@750... ik ben er niet blij mee, want het is nog een week 41 ook
[lullig mode]hahahaaha >:)
ik krijg mijn 650@900 met standaard koeling, en die is uit week 24 hahahahahaha[/lullig mode]

Verwijderd

En hoe warm wordt ie daarbij en waar heb je je voltage op staan, als ik vragen mag?

• Floor-is
  • Laatst online: 02:48

Floor-is

5.2

Euh Duron 600@998 (een van de eerste duronnetjes). Zondag op de HCC een 600 op 1103 gekregen.

CPU drive strength = 3
VCore = 1,93V
10,5x105

Ongeveer 50Graden met een Alpha 6035, Arctic Silver, Computernerd HP fan. Open opstelling op een Abit KT7 met een enermax 431Watt voeding.

Bericht hierboven

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
celly500 op 566, ik rule, (ja ja geen duron weet het, maar wel net zo'n cheap proc.) >:)

Verwijderd

ik kan hem wel op 800 krijgen, maar hij wordt zo heet. En hoger (850 op 1.8 volt) gaat m'n monitor uit tijdens windows opstarten |:(

Dus ik draai op 750 nu, en zet morgen m'n koeler goed, want ik schijn er iets vanaf te moeten halen ofzo. Weet ik het.

De 900 hoop ik toch wel te halen, maar dat doe ik pas als ik een nieuwe kast heb en het voltage wat op kan krikken. 1.8 is niet genoeg...

Oh, en een onderdeel is niet blij als ik met de bus speel. Dus die optie is helaas niet mogelijk :'(

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

duron600@1066

Verwijderd

Hey ik heb mijn Duron 600@1100 met een coolermaster aangepast met deltafan cooler hij doet het perfect man! hij wordt rond de 45C dus best wel ok !
hij staat perdag 10 uur aan en 1 maand lang nog niet gecrashed!
je moet alleen goed voor zorgen dat hij goed je cooler aanraakt want bij veeel zit het gewoon niet goed op
daar zitten de meeste problemen =) succes

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

yes net mijn duron600 gezet op 110*10,5!!!!
dus 1155Mhz!!!!
met een standaard intel cooler (ja ja moet nog nieuwe halen :'( )

nog steeds geen voltage mod

btw al 4 uur prime en burn-in test aan het draaien, geen vastlopers

Verwijderd

een amd met intel cooler???
sinds wanneer maakt intel coolers voor socketA??? Ze plueren toch alleen Intel coolers bij boxed Intel cpu's????
en zo'n socket 370 coolers past niet echt lekker op een socket A , en al helemaal niet dat je hem zo hoog hebt gekregen metdiezelfde cooler

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 00:45 schreef Randy het volgende:
dus 1155Mhz!!!!

gelul

Verwijderd

dus 1155Mhz!!!!

Ik heb maar van een persoon gehoord dat hij met zijn 600 @ 1100 was gekomen dus als ik 1155 wil geloven moet ik eerst pics zien, dus als je ff een screendump van sandra wilt posten ben ik tevreden :)

Verwijderd

Ja, leuk verhaal knul. Maar met een standaarcooler haal je dat echt niet. Ik heb 2 mensen gezien die hun duron vet ver kregen. De eerste heeft een duron 600 op 1050 met een coolermaster cooler met koperen binnenkant, de 2e een FOP32 geloof ik, die loopt nu ook op 1050, 1100 wilde hij ook wel, maar die gast gaat eerst testen of hij stabiel is. Bij t.net op HCC hadden ze hem getest en daar wilde hij op 1104 posten :)
Die gozers stonden daar vet verbaasd van te kijken, dus dat verhaal van jou vind ik echte bullshit.

Verwijderd

dus 1155Mhz!!!!
Je kan het uitrekenen dat dit niet klopt.

bij 1155 verspreid duron tegen de 100 watt
Standaard koeler kan op zijn best 50 watt verspreiden. Dus die 50 watt hoopt zich op en zal je processor verbranden.

Wat iets is waar ook gij zich voor moet hoeden, RANDY

Zelf heb ik ooit 700@1130 gehaald, maar dat was met CO2-ijs gestuft in mijn koperen hitteverspreider. Normaal haal ik met deze proc 1050.

Verwijderd

kyle_2000
Nihonjindesuka?

leuke foto btw =PP

Maare waarom zou het niet kunnen de mijne haalt oook al de 1100Mhz met een coolermaster dat is eigenlijk ook al standaardcooler van paar tientjes dus! en mijn tem pis dan ook maar 45C
dus volgens mij moet het heus wel lukken die 50 mhz meer dan mij! tja!!!
een duron kan best 70 C worden man vorig keer had een vriend van mij een verkeerde Fep32 gekocht waar de cooler maar voor de helft op paste en zijn duron die draaide ook weken lang rond 70C of soms zelfs hoger en hij merkte het niet eens totdat ik bij hem was om overteklokken

SChrok wel effe =)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k geloof iedereen wel met die 1100 en hoger :)

* bjck heeft zelf een 600@1070 gezien met cheap Spire Orb coolertje :)

Die gozer wacht nu op een Agilent Arcticooler :)

Zelf 700@970 ;(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
hmm, moet je maar es op t.net kijken er was toen in het begin een test van socket A coolers en die Intel kwam als verassend goed uit de test.

Socket370 koelers schijnen ook op socket A te passen (wel voorzichtig zijn ;)
In het begin waren ook nog geen echte socket A koelers maar werden gewoon de s370 versies verkocht als socket A. Kijk maar eens bij coolermaster.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik vind het best dat iedereen met zijn 600 @ 1100 komt (of hoger) maar een screendump is wel leuk en is neem ik aan ook leuk voor jezelf, oftewel allemaal in het vervolg:

alt+printscreen -> paint plakken -> opslaan bmp -> bmp openen met imaging -> opslaan jpg of gif en posten maar.

Verwijderd

Ik heb mijn Duron 600 ook op 1100 min of meer stabiel gehad (post tot 1150), maar daar moest wel iets meer op dan een standaard koelertje (denk aan dikke alpha met delta straaljager en voltage mod).

Hij werd toen erg warmpjes. :)

Verwijderd

Hm, toch wel veel mooie resultaten :D

Heb zelf;

MSI K7Tpro2
AMD Duron 700 (Computerland, anyone else?)

Besteld;

Spire MA324-15
Coolpasta
Chipset cooling voor mobo

Moet de Ghz :9~ toch wel te halen zijn?

• evol
  • Laatst online: 08:02

evol

hello world

Eej Floris_Diemel, heb jij je mobo gesoldeert zodat ie op 1,93Volt kan?
Of kan da ook anders dan solderen...ben niet zo'n held met de soldeerbout nl. :)

Move along people. Nothing to see here.

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

heb een duron 650@901 (8.5*106*1.85V@48/51°C) op een MSI K7TPro2...

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Floris : leg ons eens uit hoe je boven de 1.85 Volt komt... Mijn Duron 600 blijft niet stabiel boven de 103x9 maar boot wel totdat 103x9.5 (maar komt dan 3D Mark niet door, of hij bevriest of hij gaat terug naar windows).

Ik vermoed dat net een beetje extra stroom hem wel verder helpt.

Verwijderd

Screendumps zou ik ook wel willen zien, alhowel je met een beetje gepiel makkelijk kan falsificeren.

Nog beter is een opname van je scherm met digitale camera of zo. Alhoewel, je kan natuurlijk ook eerst screendump vervalsen, deze full screen zetten en daar en foto van maken.

Wat ik maar bedoel is dat ik tot heden nog alleen screendumps van boven de 1100 mhz ben tegengekomen van hardcore waterkoelers.

Hier is mijn CO2-ijs poging

Afbeeldingslocatie: http://www.robin-seijdel.myweb.nl/duron700@1110.jpg

Verwijderd

Je hebt programma's geinstalleerd waar ik kippenvel van krijg 8-) |:(

Oh ja, arange icons? wes deh.. :)

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
hij maakt een screendump maar heeft MS paint al open :?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Hij heeft paint alvast opgestart, hij heeft er wel over nagedacht. Hij dacht als ik paint nu opstart en dan een screenshot maakt geeft hij hooguit een foutmelding als je een screendump maakt en dan paint opstart ja je werkt met windows dus hij was waarschijnlijk bang voor meldingen over out of memory ofzo :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 19:47
Duron 600@893 met de allergoedkoopste coolermaster(ga vandaag spire bestelle dnek ik) stressed rond de 60 graden >:)

oja op 1,750....Dus heb nog wat extra juice om ghz te halen :)

Verwijderd

Dit gaat eigenlijk nergens over actieman *D hij wilde alleen maar een screenshot laten zien :) .

Verwijderd

kan mijn celly's nog steeds niet verder krijgen als 466@560 :( (abit bp6 mobo)
iemand ideetje?

dual celly 466@560
abit bp6
176 mb ram
tnt2
samsung rammelkast hd 3gb
quantum fireball 10 gb (boot)
voltage=2.05

HELPP!!!!

Verwijderd

Of je de GHz zal halen moetje gewoon geluk hebben
ik heb zelf ongeveer 8 a 10 durons gehad van 600 tot 800
en ze deden allemaal minimaal 850MHZ zonder voltage MOD dus gewoon
max V van moederboard
en de hoogste ging wel posten 0p 1200 max V maar hing meteen vast

• _FiReFoX_
  • Laatst online: 29-06-2025
Duron 750@1060 met goedkoop target coolertje, wordt 57 graden in asus probe en in bios staat dan 47 graden :?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 28 november 2000 09:19 schreef dataman het volgende:

[..]

Standaard koeler kan op zijn best 50 watt verspreiden. Dus die 50 watt hoopt zich op en zal je processor verbranden.

Wat iets is waar ook gij zich voor moet hoeden, RANDY

Zelf heb ik ooit 700@1130 gehaald, maar dat was met CO2-ijs gestuft in mijn koperen hitteverspreider. Normaal haal ik met deze proc 1050.
ik heb een heel leuk programma, dan kan je zien hoeveel je (overgeclockte) cpu aan watts vreet
nou ik kwam uit op 56,8W voor mijn duron600@1150
en die standaard intel cooler had ik natuurlijk aangepast, fan vervangen door delta HP

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hmm plaatje doet het niet

[img]""[/img]
damn, ik weet niet hoe mijn ftp ruimte werkt

Verwijderd

[img]"path[/img]

was het toch, probeer het nog eens :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

[b]Op maandag 27 november 2000 23:05
Ik heb vanavond mijn KT7 zitten solderen om een hoger voltage te krijgen. Orgineel geeft het bord 1,85/1,90, nu zit ik op 2,04 volt. Hiervoor kreeg ik mijn D700 op 970, nu op 1010...en hopelijk nog hoger.
Ik wil ook solderen op mijn KT7 maar ik kan nergens de weerstanden kopen hoe ben jij daar aan gekomen?? Is het eigenklijk een koud kunstje om dat weerstanje te solderen ???

Verwijderd

een foutje in de urrul waarschijnlijk.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~mdonker/1066.jpg

Verwijderd

Mijn Duron 600 Week 32 loopt maximaal met een oudere alpha erop ongeveer 1066 net als Wimo en ik ook met een Anus videokaart alleen een V7700 32 mb :)

• Floor-is
  • Laatst online: 02:48

Floor-is

5.2

Ik heb voor de 1104Mhz die ik beschreef niet gesoldeerd aan het mobo, dit was "gewoon" een afwijking van het mamaplankje zelf. Ik zette het geval op 1,85Vcore en de plank deed hier steevast nog eens 0,07V bovenop, dan kom je dus uit op 1,93Vcore :)

Die voeding van Enermax is trouwens echt geweldig!

Bericht hierboven

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~rrandy/index_bestanden/image001.jpg

hèhè hij doet het eindelijk :)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

nou 57,2W slurpt die van mij dus

Verwijderd

Precies!!11 dat moeten wij nou hebben =)

Verwijderd

Dit roeleert dus, mooi van die screenshots pasten, nu kan ik tenminste zegguh: (kon eerst ook maar goed).

Netjes gedaan, op naar de 1200 MHz... :):):)

Verwijderd

hmmmmm als ik nog die duron had die op 1200 kon boot
kon ik het met voltage MOD denkik wel stabiel krijgen
hmmmm jammer heb het jammer genoeg niet meer. maarja
ze komen heus nog wel =P

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb geen digitale camera dus ik kan geen foto plaatsen van mijn intel stock cooler met delta HP fan (die heb ik dan erop gelijmt)
maar hij wordt stressed (zie die koe onderaan) 51 graden dus
:)

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

had afgelopen week een Duron bij me in de auto: 180 KM/U :)

sometimes my head hearts.... i wonder why |:(

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hehe hmijn duron staat in mijn kamer, mijn kamer in huis, mijn huis op de aarde en de aarde beweegt ook nog aardig snel..........

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Maarre, tot nu toe heb ik dus de snelste?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Als het echt is wel ja

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

durft niemand meer te reageren?

Verwijderd

jawel kijk maar : ->>>>

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
duron 650 @ 735 (6.5 x 113 mhz FSB) op MSI K7T Pro....
geen multiplierswitch :'(

Verwijderd

Tja mijne is ook maar max 1040Mhz meer haalt die niet! jij hebt wel de snelste maar ikdenk dat als die van jou met intel cooler al zo veel haalt dan haalt die denkik makkie met geprut de 1200

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nou mijn Duron doet het ook nog lang niet slecht, Duron 650@1122 1,85V week 31
Ik ben nu bezig met inbranden :P

Meer info zie beneden.

39

Verwijderd

Nog even terugkomend op terugkerend gezeik over mijn screenshots:

Paint staat dus al open, want ik ben begonnen met 1000 mhz en vervolgens in stappen van 10 mhz met softfsb omhoog aan het gaan. Na iedere stap maak ik screenshot die ik in paint peest en opsla als jpg-bestand. Zo kan het dus bestaan dat in beeld al paint is.

Ook iedere keer weer commentaar op progs. wara men kippevel van krijgt. Kan me dus geen reet schelen, anders had ik wel screenshots gemaakt met alt-prtscrn

Randy,
Ik had mij gegevens over dissipatie van overclockers.com, van een artikel van Joe Citarella: http://www.overclockers.com/tips40/ Blijkbaar hadden die het mis: welgemeend ekskuus. P.s. waar haal je proggie radiate vandaan ?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

als je ff je email geeft mail ik het wel naar je toe

Verwijderd

admin@sharky.wox.org

thnx. :)

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 13:24 schreef Randy het volgende:
als je ff je email geeft mail ik het wel naar je toe
dataman_dissipator@hotmail.com

dnkjwl

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Knutsel_smurf..

"Ik wil ook solderen op mijn KT7 maar ik kan nergens de weerstanden kopen hoe ben jij daar aan gekomen?? Is het eigenklijk een koud kunstje om dat weerstanje te solderen ???"

Gewoon een electronica zaakje inlopen een 20 KOhm 0,25Watt weerstandje vragen..Neem voor de zekerheid ook een 15 KOhm, 25Kohm en een 30 KOhm mee, kan je lekker uitproberen.

Soldeer de twee flexibele draadjes op het MB en soldeer daar tussen de weerstand (zodoende hoef je dus maar 1* op het MB te solderen).

Het solderen is niet zo'n groot probleem, aan jouw naam te zien voor jou helemaal niet ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die kt7 voltage tweak wil ik eigenlijk wel van de week gaan doen, kijken hoe hoog die dan loopt :P :P :P
Maar ik ga niet hoger dan de 1,90 a 1,95v totaal doen want anders vind ik het te link worden.
Morgen naar de electronica boer!

39

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok hij is verstuurd

• Lynx
  • Laatst online: 29-08 19:47
heb net vandaag mijn spire ma-*** :? binnen gekregen, heb gelijk voltage op 1,8 >:) gegooid en gekeken wattie deed op 9,5*105>:) . Dit is het resultaat. een boot scherm dat een mooi rond 1000mhz :9 weergeeft en een stressed temp van 55 graden.

Het is btw een Duron 600, heb geen flauw id uit welke week want ben vergeten te kijken |:(

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker schaamt zich bijna met zijn Duron 600 op 950. >:)
Wel al vanaf het begin ( tis dus al een oud Duronnetje.) en hij wil met de Chrome Orb gewoonweg niet hoger. Vanavond poging twee om hem met een Alpha boven de 1 Ghz te krijgen. Poging 1 mislukte. ( 850 max daarboven startte ie niet eens meer op.) Maar dus al maanden stabiel op 950. :P

Poging twee is ook mislukt. :r klote Alpha veel herrie weinig aktie. :r Waarom koelt dat ding nou niet gewoon beter ??? |:( Tips zijn van harte welkom.

Poging 3 is gelukt. 1000 Mhz :) 1 Ghz :) Ennuh maar 41 graadjes :) Yes :) De Alpha werkt stiekum toch goed :)

Poging 4. Weer terug bij af. Nou ja, bij 950 dan. :P De Alpha wil niet fatsoenlijk blijven koelen :( 42 graden idle en 50 graden stressed. :(

Verwijderd

Randy, hierzo is nu daarzo, goed spul dat radiate.

Blijf ik wel zitten met de vraag hoe het verschil tussen overclockers.com en dit lieve proggie zo groot kan zijn. Daar kom je met een 700@1050 en 1,85v uit op 88 watt. Zit je bij 1100 wel rond de 1000 watt.

Ook op een aantal andere sites, o.a. http://www.swiftnets.com/Announcement.htm wordt melding gemaak van de grote dissipatie van oc durons. Zelfs zo erg, dat ze hun 80 watt peltier niet meer toepassen boven de 950 mhz, omdat volgens swiftnet dan de dissipatie niet meer kan worden verwerkt. Ik kan dit bevestigen: rond de 900 mhz is het verschil peltier - geen peltier aanmerkelijk groter dan bij 1000. Boven de 1000 kan ik zelfs beter m'n pelter er tussen uit janken, ik haal dan lagere temperaturen !!. Dit betekent dat ik naar dubbele pelter + water of zo'n 120 watt jongen moet (maar die zijn weer 24v)

Onderwerp lijkt me wel interessant.

Doeg

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

aaahh joh die 950 en 1066 bijv
merk je niet eens
het is alleen leuk om hem hoog te krijgen

;)

Verwijderd

DAt merk je wel man! 950 of 1066 mhz
bij q3 krijg ik dan 0.00001 FPs meer
zal soms wel handig zijn
als het beetje druk wordt =P

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 16:02 schreef Randy het volgende:
ok hij is verstuurd
Kun je hem ook even naar mij sturen:

admin@sharky.wox.org

bvd

Verwijderd

Dissipatie !

Is dat het woordje van de week in MAVO 4?? :P

[nieuwe woordjes modus]

iatrogeen :)

[/nieuwe woordjes modus]

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 16:56 schreef Randy het volgende:
het is alleen leuk om hem hoog te krijgen

;)
Inderdaad is het leuk om hem omhoog te krijgen.

Verwijderd

Een Duron 700@876... Verder wil hij nog niet:'( Waarom weet ik niet, maar als ik hem op 9x100 wil zetten, begint m'n K7T-Pro2 te piepen:?

Maar dat los ik nog wel op, zal wel iets verkeerd hebben getekend ofzo. Ik kijk wel...
Nu in ieder geval 8,5x103(verder wil m'n geheugen niet:'()

Verwijderd

Nou volgens mij heb ik gewoon een brakke duron. 600@950 op het moment met waterblok van DangerDan. DAt is ongeveer het beste waterblok die je kunt krijgen man! OW ja hij is 32 C dus daar ligt het ook niet aan.

Het enige wat ik nog kan doen is Arctic Silver kopen.

OW ja hij staat op 1,75V

Iemand nog tips om hem hoger te krijgen, mail me please....

nog ff bijwerken: Op 1,85V wil hij niet verder, en die voltage mod wil ik eigenlijk niet doen op m'n net nieuwe KT7.

En die duron is uit week 32. Weet iemand toevallig of dit een slechte week is?

Verwijderd

bij de durons moet je niet naar weken kijken
ze zijn eigenlijk gewoon verschillend je moet geluk hebben

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 29 november 2000 19:31 schreef Lord_NikoN het volgende:

[..]
Kun je hem ook even naar mij sturen:

admin@sharky.wox.org

bvd
ok gedaan

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 29 november 2000 22:17 schreef Alantjai het volgende:
bij de durons moet je niet naar weken kijken
ze zijn eigenlijk gewoon verschillend je moet geluk hebben
nee je moet niet naar de week kijken,
het kan wel dat er toevallig veel gasten zijn met toevallig een goede duron uit xx
maar dat verschilt gewoon per processor. Gewoon geluk dus

Verwijderd

duron 650 @ 893 (105 * 8,5)

Verwijderd

Ja, ik heb net een Duron650 gekocht, en die wil op niet meer dan 936MHz lopen (toch al redelijk 1.44x de originele snelheid) maar hij word bloodheet (57 graden) met m'n Spire Orb.

Ik hoop met een betere koeler de 1000MHz te halen, maar ik heb er een hard hoofd in.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Duron 750@961 (101x9.5) 51 graden
config: KT7 + Duron750 + 2x64Mb 100Mhz + 1x128Mb 133Mhz + Sb PCI128 + Elsa Erazor III + standaard 25,- fan + goed humeur

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

je zegt het zelf je moet gewoon geluk hebben nou dan
zeik niet :)

Verwijderd

Koeling is het belangrijkste bij overklokken. Eerst veel fouten en redelijk veel vastlopers met m'n waterkoeling nu geen vast lopers meer. Nou ja geen die aan de hardware liggen, meer aan de software. Best leuk als je je interne geheugen loopt te switchen van deze data hier en deze dan daar. Kan windows niet echt super goed tegen kan ik u mede delen.

Terug naar het punt. Mijn duron uit week .. ehh tja datum is 5-7-2000 toen was ie binnen en was ik bezig met instaleren. loopt nu op 900 mhz met maar liefst een temp van 27 graden celcius. Tja nu nog een goede airflow in de kast voor de koeling van mobo. best leuk om te zien dat je mobo warmer is dan proc.

Daar voor veel problemen gehad om stabiel te krijgen. Dus een wijze raad GOEDE KOELING IS A MUST

Verwijderd

{off-topic}

Geplaatst door Halon 1202 - donderdag 30 november 2000 00:00

goh precies op tijd voor de morgen

{/off-topic}

• Soeski
  • Laatst online: 28-08 17:04
Hmm...mijn Duron 700 krijg ik niet boven de 8,5 multiplier uit...waar kan dat aan liggen? Zodra ik 9 of hoger kies --> zwart scherm bij Power-on... :(
Potloodstrepen opnieuw zetten of gewoon een model dat niet zo ver wil?

Systeem: Duron 700 met Abit KT-7 (non-raid) nieuwste BIOS. Voltage 3,3 I/O en 1,85 Core. Werkt tot 112Mhz x 8,5 (952 Mhz). Golden Orb koeler, komt morgen een Arctic op.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

doe alleen moederbord, videokaart, geheugen en natuurlijk je processor (met heatsink natuurlijk) erop
en kijk of ie dan beeld geeft, als ie geen beeld geeft, ff proberen de potloodstreepjes beter te zetten) want 850 is wel errug laag

Verwijderd

Soeski klinkt als mij.
Ik heb precies wat jij hebt, alleen dan alles -50.

//edit

Niet dus... jij hebt een mooie fsb score, ik niet!

Verwijderd

Net m'n PR verbeterd... 954MHz (9x106 op 1,75V).
Was jammer genoeg niet stabiel genoeg, ik kon nog net de Sandra2000 screendumps maken maar toen liep hij vast! :(

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

haha klote voor je

• _JGC_
  • Laatst online: 08:32
wat betreft die coolers:
Op de hcc daagjes werden iceberg coolers verkocht bij powerline. Deze stonden op de lijst als "Cooler voor Duron". Bleek het een FCPGA cooler te zijn, maar hij past toch goed op mijn AMD K6/3 (lekker koel, veel beter dan coolermaster). Probleem was dat de klem niet jelemaal paste en dus moest ik dat ding verbuigen. Kan hem ern u ook niet meer afkrijgen :(

• Marcj
  • Laatst online: 28-08 17:56
Klopt het wel dat op mijn Asus A7V de temperatuur van de processor in de bios koeler is dat in windows (onder asusprobe).
Ook als ik net opnieuw opstart is dat zo.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja asus probe is nog met bugs
en kan de temp te hoog of te laag aangeven

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op donderdag 30 november 2000 15:10 schreef _JGC_ het volgende:
wat betreft die coolers:
Op de hcc daagjes werden iceberg coolers verkocht bij powerline. Deze stonden op de lijst als "Cooler voor Duron". Bleek het een FCPGA cooler te zijn, maar hij past toch goed op mijn AMD K6/3 (lekker koel, veel beter dan coolermaster). Probleem was dat de klem niet jelemaal paste en dus moest ik dat ding verbuigen. Kan hem ern u ook niet meer afkrijgen :(
wat denk je dat de duron is?

juist ja een fcpga chip

• eelcoo
  • Laatst online: 26-08-2025
ja IK heb de snelste Duron! 700@800 (7*113)
troll

• Ordilogicus
  • Laatst online: 05-06 06:32
Randy kan je dat progeje ook ff naar mij stren ... [email]nnaeff@hotmail.com[/email]

* Ordilogicus heeft nu Duron 800@1000 met 1.75v

I think therefor I am ... I think

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te vragen maar eeehhh :

Randy zou je mij dat proggie ook kunnen sturen?! ;)

Alvast bedankt

Email : crivit@post.com

Verwijderd

Ik heb een 650 draaien op 935 (8,5 x 110)...
1000 Mhz..post wel maar doet heel snel freezen met 3dMark...voltage 1.60!!! niks verhogen dus....cooler de spire die volgens het doosje tot de 1,5 Ghz kan...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 28 november 2000 09:19 schreef dataman het volgende:

100 Watt?
dat zou op 2 Volt, 50 Ampère zijn.
dat terwijl een 800 duron 22,1A (MAX op 1.6 Volt, volgens AMD-specs) gebruikt en elke 50 Mhz verhoging tot dan toe (vanaf 600 Mhz) steeds ca. 1.3A meer gebruikte => 1150 ongeveer 32 A(22,1 + 7*1.3 = 31.2) wat dan dus (gewoon theoretisch) 60 Watt is (bij 1.9V)
dus deze meting:
Op dinsdag 28 november 2000 13:01 schreef Randy het volgende:
ik heb een heel leuk programma, dan kan je zien hoeveel je (overgeclockte) cpu aan watts vreet
nou ik kwam uit op 56,8W voor mijn duron600@1150
en die standaard intel cooler had ik natuurlijk aangepast, fan vervangen door delta HP
klopt heel goed (handig proggie dus)
misschien rekend dat proggie je gebruik ook gewoon uit?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.