Wie heeft de snelste DURON ?????

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik heb een Duron 650@1019 (9*113) max 50C met een gare cooler (ik kan geen goede cooler meer op doen omdat de bevestingsklip is verneukt dus ik moet een cooler met 3 bevestingsklip hebben en die cooler zuigt, maar sja wat doe je eraan?;((

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

yo ik heb dat proggie al naar jullie gestuurd

voor alle andere dildo's die dat progje ook willen hebben
http://users.bart.nl/~rrandy/index_bestanden/radiate.zip

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op zaterdag 02 december 2000 17:26 schreef insane het volgende:
Ik heb een Duron 650@1019 (9*113) max 50C met een gare cooler (ik kan geen goede cooler meer op doen omdat de bevestingsklip is verneukt dus ik moet een cooler met 3 bevestingsklip hebben en die cooler zuigt, maar sja wat doe je eraan?;((
hee is het niet mogelijk om die clip met 3 bevestigingsdingen over te zetten naar een andere heatsink?
lukt niet altijd, maar als het toevallig kan

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Op zaterdag 02 december 2000 19:58 schreef Randy het volgende:
yo ik heb dat proggie al naar jullie gestuurd

voor alle andere dildo's die dat progje ook willen hebben
http://users.bart.nl/~rrandy/index_bestanden/radiate.zip
hee thx dude

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

als die link het niet doe, zeg het dan ff ok

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op zaterdag 02 december 2000 16:45 schreef Jake het volgende:

[..]
100 Watt?
dat zou op 2 Volt, 50 Ampère zijn.
dat terwijl een 800 duron 22,1A (MAX op 1.6 Volt, volgens AMD-specs) gebruikt en elke 50 Mhz verhoging tot dan toe (vanaf 600 Mhz) steeds ca. 1.3A meer gebruikte => 1150 ongeveer 32 A(22,1 + 7*1.3 = 31.2) wat dan dus (gewoon theoretisch) 60 Watt is (bij 1.9V)
hèhè eindelijk een pipo die het begrijpt

Verwijderd

Duron 650@1000 (10*100) met flutcooler 52 graden bij continue maximale belasting. ik ga 'ns zo'n vierkante spire halen want bij 1100 crashte hij na een tijdje :( Nog niet gespeeld met de bus btw. Onder normaal gebruik word ie rond de 40 graden.
Afbeeldingslocatie: http://130.89.227.46/~maurice/duron.gif

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hoger wil ie niet:

fsb: 103
MP: 9x

Verwijderd

Randy nee dat gaat niet ik dat dat het in de eerste instantie ook kon (alles uit elkaar gemonteerd om het op me FOP32 te doen totdat ik merkte dat er maar voor 2 van de staven waren terwijl bij FOP32 1tje is:)

Ach had gekker gekund(MAX 50C is redelijk;). Al hoor ik van die gasten die +60 halen;)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

oooooohwww ok

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Duron op 1122 max onder volle belasting 43 graden :P
Effe van de week nog wat fannetjes halen :)

39

• saigon66
  • Laatst online: 06-02 03:36
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.nguyen/DURON.jpg

Duron 700@1GHZ ( 9.5*106 Core 1.85v ). Abit KT7 Raid 256MB-PC133 met Alpha+Delta koeler .
App. staat 24/24 aan .

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

Ik heb een Duron 650@850 op 1,6v. Dat ding wil niet hoger momenteel. Moet een en ander nog gaan gebeuren om 1000 mhz te halen denk ik:

1. betere koeling: ga morgen 3 casefans inbouwen.
2. betere geheugen: nu nog Kingston pc66 (ik weet het), maar volgende week Infineon pc133

Hoop hiermee 1000 mhz te halen.

Verwijderd

ok here the votes from zork. :)
duron650@1050Mhz ben er heel tevreden mee.. verder over clocken heeft (voormij) geen zin (video kaart v3 is de bottleneck)
gewoone ORB koeler maar heb er met behulp van een oude doos mecano.. een extra 80mm fan boven op geplaatst.. die ik (als de proc het te warm krijg aan of uit kan zetten..)..
full load proc temp alleen de ORB 55c met extra koeling van de 80mm fan 45c :) :) :)..
idle temp staat wel op het plaatje..
voor de boeren onder ons }:O 3.6Mkeys/sec.. das best aardig dacht ik zo.. :Y)
vergelijking mijn pIII 500 doet er maar 1.4Mkeys/sec... |:(

wat mij opviel in de benchmark was dat de Mflops (1438) nogal hoog zijn... voor een duron altans.. is dit normaal??

Afbeeldingslocatie: http://212.187.96.225/benchmark2.jpg
Thanks DAX!

Verwijderd

Dat doe je
code:
1
 [img]http://212.187.96.225/benchmark2.jpg[/img]

En krijg je:

Afbeeldingslocatie: http://212.187.96.225/benchmark2.jpg

Verwijderd

waar krijg ik roch gvd dat WCPUID???
ik ben ook redelijk nieuw in tweaker land weet je wel ;)

Verwijderd

Mijn Duron 700@800 mhz heeft een stepping 1 wat betekend dit?

Verder nog iemand die in de buurt van dieren woont om die idiote potloodstreepjes bij mij goed te zetten?

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 11:17 schreef iefje het volgende:
waar krijg ik roch gvd dat WCPUID???
heb je het aleens in www.altavista.com ingetikt??? ... dacht ik al! :(

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 11:47 schreef eb170965 het volgende:
Verder nog iemand die in de buurt van dieren woont om die idiote potloodstreepjes bij mij goed te zetten?
nou ik heb mijn streepjes zelf gezet.. en de eerste keer.. wist ik niet dat je op de l1 niet alles met elkaar mocht verbinden.. dus ik heb er gewoon met een grote potlood vette strepen op gezet.. die elkaar raakten (overlappen).... dat was geen goed idee.) computer aan gezet... en PIEIEIEIEIEIEIEIEP..
oeps dacht ik daar gaat mijn proc.. compu uit.. proc er uit.. en toen gummen.......gummen??? !@#$% geen gum in huis... gloeiende gloeiende.... gum gehaald en uit gegumd.. fijn potlootje gepakt en alle puntjes die :::: er zo uit zien met een dus potlood streepje verticaal aan elkaar verbonden.... en pffft helemaal niks aan de hand.. proc doet het prima zoals je hier boven kunt zien :).....
met ander woorden zo verschrikkelijk spannend is het nou ook weer niet de potlood streepjes zetten.. :)... als je het slordig doet.. dan zegt je MOBO het wel hoor. :)!

Verwijderd

OK, ik ga ook maar eerst gummen en dan met lekker scherp potlood krassen..... (krassen huh)

thx

Verwijderd

WCPUId geeft trouwens aan bij mij Stepping ID = 1

Wat betekend dit?
Duron700 met M/L nog enabled...

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Jullie hebben tenminste allemaal nog een best wel aardige pc. Ik heb geen Duron, ik heb een AMD K6-III 400@300, dat sucks pas:(

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik had die potloodstreepjes elkaar eerst ook laten overlappen, en inderdaad begon mijn mobo (MSI K7TPRO2) als een gek te piepen. Hij (of "zij" eigenlijk) gaf aan dat er geen geheugen was geinstalleerd :?
Komt dat nou echt door die potloodstreepjes? Want ik heb het mobo teruggebracht en krijg morgen een nieuwe. Als er iets fout is met de processor of multiplier begint ie toch niet te zeiken over geheugen dat er niet is?

Verwijderd

(oef.. best wel vroeg.. heb mijn ogen net open)
Volgens mij kan dat zeer zeker wel!.. kijk je k7t pro heeft voor de proc auto detectie.. (dus geen jumpers meer goed zetten voor de proc).. het mobo (KIJKT) dus zelf wat voor of welke proc er in je systeem zit!.. en wat doen wij nu met het zetten van potlood streepjes op de proc?.. just we leggen verbindingen om... en als we dat fout doen komt er kortsluiting!.. en het kan dus heel goed zijn dat je mobo daar van in de war raakt en een verkeerde melding geeft over geheugen.. (verbaast me eigenlijk dat je hem zolang heb laten door lopen!)... of anders gezecht mischien had je mobo wel gelijk!.. kijk het geheugen word door de proc aangestuurd en ingedeeld! en de proc werkt gewoon niet als je alle verbindingen van de L1 met elkaar vebindt.... maar goed.

nog iets anders word het als je ook aan je geheugen hebt lopen prutsen (lees tweaken)..
kan niet uit je verhaal opmaken wat voor geheugen je hebt... maar ik ga er even van uit dat je 133 Mhz geheugen hebt... (voor 100Mhz geheugen geld dit trouwens ook!)
veruit de meeste geheugen modules die verkocht worden.. kunnen niet tegen een clock cycle van 2!!! en beginnen hier over te klagen naar je MOBO... Zeker als je een redelijk zelfdenkend mobo als de k7t pro hebt! (bij een koude start doen ze dit trouwens minder snel dan bij een reboot)...
dus als je 133 Mhz geheugen hebt laat dan de timing op 3 staan... en pas als je alle andere dingen helemaal hebt opgevoerd kijk dan nog eens naar het geheugen....

volgende keer als je een nieuwe mobo en proc koopt... mot je toch eens naar je volgorde kijken... hoe je het 1 en ander aanpakt..

met nieuwe spullen wil je als eerste weten of ze uberhaubt werken... (dus alles orgineel!) geen streepjes geen jumpers zetten niet!!! NIET!! over clocken!....
rustig je os installen... eventuweel benchmarkje draaien... (gewoon voor de lol of om straks je snelheid winst aan te geven..)....
als dat allemaal goed gaat en werkt... PAS DAN GAAN WE OVERCLOCKEN!....(8>

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Ja, ik heb inderdaad PC133 geheugen. Maar deze kon ik niet op 2 of 3 ns zetten, want het BIOS kwam ik niet in, ik had niet eens beeld.

Ik was ook niet van plan om meteen te gaan overclocken, ik wilde alleen die potloodstreepjes alvast zetten. Dan hoefde ik de CPU er later niet meer uit te halen.

• Xion
  • Laatst online: 29-08 12:45
Op dinsdag 28 november 2000 11:00 schreef yam'ha het volgende:
Hm, toch wel veel mooie resultaten :D

Heb zelf;

MSI K7Tpro2
AMD Duron 700 (Computerland, anyone else?)

Besteld;

Spire MA324-15
Coolpasta
Chipset cooling voor mobo

Moet de Ghz :9~ toch wel te halen zijn?
Ja, met een watergekoelde kast :P

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Update: extra fannetje in geplaatst (120x120fan)
En hij word nu:
Duron 650@1122 idle=±32C full load=±36C
:)

39

Verwijderd

Hee,
de mijne is met me mee terug gevlogen van de USA in een MD11 straaljet.

Is t'ie nou de snelste ????

:D

Verwijderd

En dan de mijne krijg hem tot nu niet verder stabiel op 954mhz 9 * 106 en het was een 750mhz, krijg hem ook wel over de 1G maar jammer genoeg niet stabiel, heb een K7TPro2 en een el cheepo duronnetje:)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
WCPUID geeft bij mijn aan dat de proc Stepping ID 1 heeft, terwijl andere daar 0 hebben.

heb ik een andere type duron of zo ? (800mhz) kan iemand mij vertellen wat dit betekend ?

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Zie SIGN

• qbits
  • Laatst online: 17-03 13:37
Helaas het is niet altijd feest m'n 600 vindt 800 Mhz rap genoeg. ;(
Het is nog een ongelockt exemplaar op een A7V geprikt. (1.8V,48 C)

[edit] effe schreivvoutje weggewerkt

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

GaMbiNo

1337

Ff een ouwe topic omhooggehaald :)

Denk dat het wel weer es tijd is voor een nieuwe tussenstand aangezien de Durons 950 al te krijgen zijn...

Mijn Duron 900 heb ik op 1070 (10x107) gehad en dan haalt ie stressed de 44 graden met standaardkoeling.

Maar dat moet vast hoger kunnen dacht ik zo... 1300 moet vast wel lukken. >:)

Maar wie bied hoger?? :)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had me'n duron 700 op 833 lopen.. Inmiddels verkocht(voor een geeltje :D)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• _FiReFoX_
  • Laatst online: 29-06-2025
zie sig

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:30

Convoy

g44p

heb m op 1100 gehad, maar werd i wel erg heet, dus draait nu op: zie sign

Verwijderd

wat moet je solderen voor die voltage tweak?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik krijg de mijne neit hoger :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

oow ja

na unlock actie

6,5 x 138 = 897 Mhz @ 1,825 v

Maare hoe van moet je solderen, voor hogere voltage?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:30

Convoy

g44p

moet je ff zoeken weet ik niet meer, zal ff kijken of ik het documentje nog heb. Zal vanavond nog een keer proberen of ie hoger komt, heb namelijk nieuw geheugen erbij, misschkien helpt het?

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 21:22
Duron 600@1002 , hij kan maximaal 1060 aan...maar een veiligheidsmarge doe ik altijd bij overklokken, duzz

• Breaker
  • Laatst online: 29-08 14:25
Heb mijn Duron 600 op 963 mhz draaien, als ik hoger ga wordt hij instabiel

Heb er een FOP38 opzitten en hij wordt 40C stressed

Verwijderd

ik heb niet de snelste duron. maar waarschijnlijk wel een van de snelste kt133 chipsets :P
120 mhz bus :) en dat op een k7t-pro mobo van msi

Verwijderd

Sjit,
kon zo snel geen ander slotje vinden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.kasteelwaterloo.com/images/foto/waterloo.gif

• Floor-is
  • Laatst online: 02:48

Floor-is

5.2

Ik heb een Duron 600@1102 gehad op de HCC beurs :)

Voltage: 1,85VCore / 3,5VIO
Alpha 6035MFC Koeler met Delta HP fan (computernerd) en Arctic Silver 1 koelprut :)

Bericht hierboven

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zulke opsomtopics hebben geen toegevoegde waarde....
't lijkt op een HK toegangspoging en die hoef ik niet.
Sorry
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.