Ik denk dat het op dit moment aan de de server ligt, ook bij mij vliegen alle updates als een speer voorbij en is alles "mislukt". ik vermoed dat de site overbelast is.
Ja inderdaad toevallig gisteren ook geformatteerd, ik naar windows update... humm werkt niet... dus het zal wel niet goed gegaan zijn bij de installatie
Nu zie ik dat iedereen daar last van heeft, dus heb ik voor niets nog een keer geformatteerd!
Nu zie ik dat iedereen daar last van heeft, dus heb ik voor niets nog een keer geformatteerd!
Verwijderd
Heb ook dit probleem met al mijn systemen (3x PC en 2x Notebook). Ik denk dat het bij Microsoft ligt of het zou iets te maken moeten hebben met de patch die overal gedraaid is voor het laatste virus. Maar updaten lukt mij niet, inderdaad gaat downloaden, blijft op 0Kb staan en daarna de melding dat er niets is geupdate. Ook getracht met nieuw systeem met XP & SP1 maar hetzelfde.
* Ethnocentrix meld zich!
Ik heb hier een W2K bak en die geeft ook deze problemen.
ik kan gewoon op accepteer drukken bij het scherm met de voorwaarden, dan krijg ik bij het downlaod scherm 1 streepje en dan krijg ik een venster dat het downloaden is mislukt.
Ik heb hier een W2K bak en die geeft ook deze problemen.
ik kan gewoon op accepteer drukken bij het scherm met de voorwaarden, dan krijg ik bij het downlaod scherm 1 streepje en dan krijg ik een venster dat het downloaden is mislukt.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ook op andere forums kom ik gebruikers tegen met dezelfde problemen. Ik kwam de volgende "oplossingen" tegen die in mijn geval allemaal niet werkten 
* https://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
oftewel de secure connection naar de windows update site
* tijdelijk uitschakelen van firewall/virusscan software tijdens updaten
* het verwijderen van de catroot2 map uit de windows\system32 map
* onder "internet options" tabblad "general" knop "languages" check of [eng-us] aanwezig is...
zoals al eerder vermeld niks hielp, er moet toch meer bekend zijn over dit probleem nu...
* https://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
oftewel de secure connection naar de windows update site
* tijdelijk uitschakelen van firewall/virusscan software tijdens updaten
* het verwijderen van de catroot2 map uit de windows\system32 map
* onder "internet options" tabblad "general" knop "languages" check of [eng-us] aanwezig is...
zoals al eerder vermeld niks hielp, er moet toch meer bekend zijn over dit probleem nu...
Verwijderd
Gelijk mmedia, heb ook de voorgestelde opties uitgestest maar niets helpt. Inderdaad zou het toch nu zo wel eens duidelijk moeten worden wat er aan de hand is.
Ik heb net ff dit mailtje naar support@microsoft.nl gestuurd:
Nu maar hopen op een reactie en hopelijk een oplossing...Geachte microsoft,
Sinds een aantal dagen is het onmogelijk geworden om via de windows update pagina's(windowsupdate.microsoft.com) updates te downloaden.
Dit probleem treft zover ik weet zowel windows XP als windows 200 machines.
Aanvankelijk dacht ik dat het probleem bij mij lag, maar op internet kwam ik erachter dat meer mensen last van dit probleem hebeben.(zie dit topic op het forum van tweakers.net: [rml][ XP]Windows update werkt niet meer[/rml] )
Ik hoop dat u mij en de andere mesnen op dit forum kunt vertellen hoe wij de windows update weer kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groet,
mijn naam
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Verwijderd
Ik kan ook nie updaten, het zal inderdaad wel met dat wormpje te maken hebben wat nu zo actief is.
Ik kan er geen andere redenen voor bedenken eigenlijk.
maar ja ze zeggen wel dat updaten zo belangrijk is....
Ik kan er geen andere redenen voor bedenken eigenlijk.
maar ja ze zeggen wel dat updaten zo belangrijk is....
Hier nog 1, fresh install ... sp1 gister geinstalled ... kan nu dag later nix meer dlen ... blijft op 0kb staan.
Nou, naar 2 dagen NO GO, nu eindelijk GO!
ik heb hier windows xp prof english + handmatig sp1 en eindelijk werkt windows update weer. Give it a try, again... and let me know if you're lucky too!
ik heb hier windows xp prof english + handmatig sp1 en eindelijk werkt windows update weer. Give it a try, again... and let me know if you're lucky too!
Verwijderd
hmmm, ik jouw succes nog niet geevenaard, maar daar waar ik voorheen binnen enkle seconden het bericht kreeg dat de updates niet zijn geinstalleerd, duurt nu ruim 10 min!
Met schaamrood op de kaken: ik heb te vroeg gejuicht, hij download nu zogenaamd van alles en naar 10 minuten of langer idd een lijst met niet geinstalleerde onderdelen ARGHHVerwijderd schreef op 18 August 2003 @ 18:23:
hmmm, ik jouw succes nog niet geevenaard, maar daar waar ik voorheen binnen enkle seconden het bericht kreeg dat de updates niet zijn geinstalleerd, duurt nu ruim 10 min!
Hier op mijn werk als thuis werkt het. WU servers zijn wel verhuisd, maar geen
problemen hier en goede snelheden. HCC en Xs4all Power ADSL.
problemen hier en goede snelheden. HCC en Xs4all Power ADSL.
BoeHoe, XP pro Uk & sp1 + updates tot 12-8. (En legaal allemaal)
Nu nixs meer.
Nu nixs meer.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Is het updaten nu wel of niet bij je gelukt?ReLight schreef op 18 August 2003 @ 18:57:
BoeHoe, XP pro Uk & sp1 + updates tot 12-8. (En legaal allemaal)
Nu nixs meer.
Verwijderd
Was nu inderdaad ook een beetje ongeduldig en heb geprobeerd mijn WXP (NL) te updaten via de Windows Update .... maar nee, nog niet. Wat julie nu wel gelukt is, is voor mij nog niet mogelijk.
Bij ons is het ook nog steeds niet gelukt, ik had me vergistVerwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:41:
Wat julie nu wel gelukt is, is voor mij nog niet mogelijk.
Tip; noteer alle codes (bvb. Q818529, enz.) en/of namen van die updates. Zoek ze handmatig op middels search en download ze in de desgewenste taal en zet ze op een schijfje of HDD. Dit werkt voor de meeste updates, maar sommige updates zijn alleen maar te verkrijgen middels Windows Update of telefonisch contact of anders heel goed zoeken naar sites of mensen die ze wel aanbieden.
Verwijderd
Bij mijn zwager (werkt met ADSL en Wanadoo) ben ik net geweest en daar werkt de Windows Update (vanuit de IE) wel. Zou het provider afhankelijk kunnen zijn. Ik heb CHELLO.
Verwijderd
Ik heb ook Chello en het lukt hier ook niet (op meerdere computers).Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 22:53:
Bij mijn zwager (werkt met ADSL en Wanadoo) ben ik net geweest en daar werkt de Windows Update (vanuit de IE) wel. Zou het provider afhankelijk kunnen zijn. Ik heb CHELLO.
Verwijderd
Ook ik heb chello en nog steeds geen updates kunnen downloaden...
Het zal toch niet aan chello kunnen liggen?!
Ik heb ook Chello... zou chello de beveiliging t.o.v. windowsupdate.microsoft.com te ver hebben doorgevoerd?Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 02:05:
Ook ik heb chello en nog steeds geen updates kunnen downloaden...
[ Voor 39% gewijzigd door mmedia op 19-08-2003 07:47 ]
Nou ik heb even wat onderzoek gedaan aangaande chello en het niet kunnen updaten:
ik heb de dns server adressen genomen van xs4all:
primair:
194.109.6.66
secundair:
194.109.9.99
voor de zekerheid PC opnieuw opstarten (niet echt nodig, just to be sure)
daarna windows update opnieuw gedraaid et voila, dan werkt het...
daarna gelijk dns server adressen van chello terug gezet en wat denk je: gelijk weer de problemen met windows update. Het lijkt er dus op dat de dns servers op de 1 of andere manier roet in het eten gooien.
volgens mij hebben de posters hier met de problemen ook allemaal een chello verbinding... correct me if I'm wrong
ik heb de dns server adressen genomen van xs4all:
primair:
194.109.6.66
secundair:
194.109.9.99
voor de zekerheid PC opnieuw opstarten (niet echt nodig, just to be sure)
daarna windows update opnieuw gedraaid et voila, dan werkt het...
daarna gelijk dns server adressen van chello terug gezet en wat denk je: gelijk weer de problemen met windows update. Het lijkt er dus op dat de dns servers op de 1 of andere manier roet in het eten gooien.
volgens mij hebben de posters hier met de problemen ook allemaal een chello verbinding... correct me if I'm wrong
[ Voor 10% gewijzigd door mmedia op 19-08-2003 09:58 ]
Verwijderd
Klopt, heb net contact gehad met de altijd vriendelijke helpdesk van Chello want mijn email werkt ook niet meer. Dit is nog steeds niet verholpen maar dat is een ander probleem. Hij bevestigde dat Windows zijn updates op een andere server had gezet en dat hun server (poorten) hier hoogstwaarschijnlijk nog niet op aangepast was. Overigens mijn email via een analoog modem en Wanadoo binnen gehaald, dat was geen probleem. Lang leve Chello!
Ik heb dit een topic gevolgd en getest met andere DNS servers dan die van Chello,
(xs4all, tweakers en euronet) en nu gaat Update als een tierelier
Chello moet er maar eens naar kijken (heb er een mailtje aan gewaagt), maar verwacht geen response van die Helpdesk
Oja, ik heb een chello verbinding
(xs4all, tweakers en euronet) en nu gaat Update als een tierelier
Chello moet er maar eens naar kijken (heb er een mailtje aan gewaagt), maar verwacht geen response van die Helpdesk
Oja, ik heb een chello verbinding
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd
Chello loopt meestal een beetje achter. Zoals ik ook al melde had ik problemen met mijn email wat volgens mij bij hun ligt. Gebeld, kost weer wat, en nee, het lag echt bij mij zelf. Natuurlijk moest ik weer even !@#24312$ worden en ja, wat staat er nu op de Chello site? Bij de netwerkstatus staat dat er nu (19 augustus) problemen zijn met de email server, het zal dezelfde wel zijn als de Windows Update!?!
Verwijderd
Wat relaxed! Eindelijk die updates binnen door idd even die dns aan te passen! Thanks voor de tip!
Kan ik die dns zo laten staan; kortom, maakt die verandering iets uit, behalve dan dat ik nu wel kan updaten?
Kan ik die dns zo laten staan; kortom, maakt die verandering iets uit, behalve dan dat ik nu wel kan updaten?
Maakt niks uitVerwijderd schreef op 19 August 2003 @ 14:35:
* aReaRe vergeet het hele DNS verhaal van chello en blijft lekker bij Euronet / XS4all, stukken stabieler
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
geweldig 
eindelijk werkt de update weer door idd die DNS verandering
* yonexfreak is weer eens happy met zn chello
eindelijk werkt de update weer door idd die DNS verandering
* yonexfreak is weer eens happy met zn chello
I don't drive fast, I only fly low!
wat ik echt schrijnend vind is dat via de DNS servers van Chello je dus niet system critical updates kan downloaden via de windows update site. Dit is nu al 4 dagen zo en niemand van Chello die daar ook maar even wakker van ligt. Er wordt zelfs aan een poster op dit forum duidelijk gemaakt dat het vast bij de gebruiker zelf ligt. Ik vind dat deze thread een pijnlijke tekortkoming van de professionaliteit/klantvriendelijkheid/veiligheidswaarborging van Chello aan het licht brengt. Bah! Enig idee of we meer aandacht aan dit fenomeen kunnen geven, er zijn een hoop klanten van Chello die nooit op gathering komen...
[ Voor 3% gewijzigd door mmedia op 19-08-2003 18:30 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Juist, ben ik 100% mee eens, zelf na telefonisch contact werd mij ook nog eens gezegd dat het aan mij lag. Ook nog een email van de Support gekregen, lees :
"dinsdag 19 augustus 2003 07:59
Het up-daten via Windows Update in IE6 is niet meer mogelijk. Dit ligt aan Chello omdat andere die het wel kunnen geen Chello hebben. Met mijn modem verbindieng
(Wanadoo) lukt het ook. Chello/UPC heeft het up-daten via een Microsoft site waarschijnlijk geblokkeerd.
Neen, het vorige klopt totaal niet. Elke ISP functioneert aniet anders als een digitale snelweg, alles wat aan kant A er in gaat komt er een zijde B eruit, afgezien van
beveiligingszaken. Er is een probleem met de site van microsoft door het w32.blaster worm, misschien heeft u deze. Zie hieronder;
Er zijn patches voor het W32.blaster worm voor de volgende besturingsystemen, windows NT, 2000 en XP en 2003 server. Het W32.blaster worm heeft geen invloed op
windows 95, 98 of Millenium".
Overigens heb ik in mijn Router de DNS in die van xs4all veranderd maar dit gaf geen verbetering. Iemand een idee hoe dit komt?
"dinsdag 19 augustus 2003 07:59
Het up-daten via Windows Update in IE6 is niet meer mogelijk. Dit ligt aan Chello omdat andere die het wel kunnen geen Chello hebben. Met mijn modem verbindieng
(Wanadoo) lukt het ook. Chello/UPC heeft het up-daten via een Microsoft site waarschijnlijk geblokkeerd.
Neen, het vorige klopt totaal niet. Elke ISP functioneert aniet anders als een digitale snelweg, alles wat aan kant A er in gaat komt er een zijde B eruit, afgezien van
beveiligingszaken. Er is een probleem met de site van microsoft door het w32.blaster worm, misschien heeft u deze. Zie hieronder;
Er zijn patches voor het W32.blaster worm voor de volgende besturingsystemen, windows NT, 2000 en XP en 2003 server. Het W32.blaster worm heeft geen invloed op
windows 95, 98 of Millenium".
Overigens heb ik in mijn Router de DNS in die van xs4all veranderd maar dit gaf geen verbetering. Iemand een idee hoe dit komt?
Thanx voor die ontdekking!
Na de verandering van de DNS werkt update weer na behoren.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Anders DNS aanpassen op client in je netwerk TCPIP properties. Meestal (per router afhankelijk is de preferred DNS server die van ChelloVerwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:05:
* aReaRe overruled dat door de DNS forwarders van mijn windows 2000 server aantepassen (xs4all, euronet
Verwijderd
Ik heb de client (Notebook) aangepast. Hier heb ik bij TCP/IP de properties voor de DNS (die overigens leeg waren, default) veranderd in de xs4all prim en sec DNS. Verder heb ik niet veranderd. Maar ik zie wel de totale download maar zodra er geinstalleerd moet worden dan rode kruis. Updates worden niet geinstalleerd. Moet ik dan nog wat veranderen in mijn router?
Welke ISP heb jijVerwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 20:53:
Ik heb de client (Notebook) aangepast. Hier heb ik bij TCP/IP de properties voor de DNS (die overigens leeg waren, default) veranderd in de xs4all prim en sec DNS. Verder heb ik niet veranderd. Maar ik zie wel de totale download maar zodra er geinstalleerd moet worden dan rode kruis. Updates worden niet geinstalleerd. Moet ik dan nog wat veranderen in mijn router?
Of Heb je Chello
Wat voor soort router heb je
offtopic:
meer info please
meer info please
[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 19-08-2003 21:02 ]
Hier ook chello... na het aanpassen van de DSN werkt de windows update site weer naar behoren. Bedankt voor de tip dus!!!
Verwijderd
Ik heb Chello. En heb een Sitecom router waarin ik mijn vaste IP adres heb gezet en de DNS van Chello.
Verwijderd
Het werkt nu, ik heb de client de DNS prim/sec gegeven van xs4all. Maar ik moest eerst Norton Antivirus verwijderen (de-installeren) en toen werkte het. Met Norton Antivirus nog geinstalleerd werkte het niet. Geen probleem, ff updaten, Norton er weer op en DNS aanpassen en alles werkt weer. Dus Chello klanten met Norton, eerst deze verwijderen, uitzetten helpt niet, en dan kan je de updates uit voeren, hierna Norton Antivirus weer installeren. Hier kwam ik achter omdat bij een systeem zonder Norton Antivirus deze DNS verwijzing wel werkte. Succes.
Vaag, aangezien ik hier een Norton Antivirus Corporate 8 gebruik, die het wel toestaat.Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 21:46:
systeem zonder Norton Antivirus deze DNS verwijzing wel werkte. Succes.
Afijn jouw problemen met microsoft update is opgelost
Ditopaulgielens schreef op 19 August 2003 @ 21:21:
Hier ook chello... na het aanpassen van de DSN werkt de windows update site weer naar behoren. Bedankt voor de tip dus!!!
One of the animals has left its cage today.
Kijk! We krijgen gelukkig meer aandacht voor dit probleem:
Artikel bij WebWereld
hopelijk wordt dit ook op de frontpage van tweakers.net vermeld. Iemand al gesubmit?
Artikel bij WebWereld
hopelijk wordt dit ook op de frontpage van tweakers.net vermeld. Iemand al gesubmit?
Ik heb een Belgacom/skynet account, maar ik krijg een foutmelding als deze :
Deze staat reeds in het topic, maar volgens mij is er een duidelijk onderscheid tussen de mensen die deze fout krijgen en de mensen waar het downloaden niet wil starten. Hier komt hij zelfs niet tot de moment dat hij wil gaan downloaden. Dus het dns-probleem is een ander dan mijn probleem ?
code:
1
2
3
4
| Vanwege bepaalde netwerkbeleidsinstellingen kunt u Windows Update niet gebruiken voor het downloaden en installeren van updates. Neem contact op met de systeembeheerder als u denkt dat dit bericht niet op u van toepassing is. |
Deze staat reeds in het topic, maar volgens mij is er een duidelijk onderscheid tussen de mensen die deze fout krijgen en de mensen waar het downloaden niet wil starten. Hier komt hij zelfs niet tot de moment dat hij wil gaan downloaden. Dus het dns-probleem is een ander dan mijn probleem ?
Verwijderd
Hier ben ik het niet mee eens.Riemer Reinalda schreef op 19 August 2003 @ 17:48:
[...]
Maakt niks uit![]()
/me vergeet het hele DNS verhaal van chello en blijft lekker bij Euronet / XS4all, stukken stabieler
Vroeger waren de nameservers van xs4all inderdaad vrij te gebruiken,
maar al sinds enige tijd is dit niet meer zo.
De servers zijn niet recursief voor niet-xs4all users!
Neem bijvoorbeeld ns.uu.nl.
Doe onder linux een dig www.domein.com @ns.uu.nl en je krijgt netjes
het A record terug.
Doe nu een dig www.domein.com @ns1.xs4all.nl en je krijgt alleen de
lijst TLD servers terug waaronder .com domeinen zich bevinden in de
dns hierarchie.
LET OP: mocht je van xs4all WEL een A record terugkrijgen komt dit
doordat je query toevallig nog in hun cache stond, probeer het maar eens
met een domein dat zeer weinig wordt gebruikt.
Welke gevolgen het gebruik van een non-recursive nameserver precies
met zich meebrengt weet ik niet.
Je computer moet zelf alle dns queries uitzoeken!
Door gebrek aan cache functionaliteit zou ik denken dat het vertraging
op zou kunnen leveren.
Kan iemand dit ophelderen?
EDIT: reactie van Rob op webwereld bericht:
Woensdag 20 augustus 2003, 10:58 uur
Kun je zo'n windowsbak niet vertellen dat ie geen DNS server van je provider moet gebruiken maar zelf via de rootservers alles opzoeken?
Bij Linux is dat geen probleem. Toen bij mijn provider de DNS servers een tijdje heel rare dingen deden en iedereen naar elkaar wees heb ik dit ook een tijdje gebruikt en geen centje pijn.
(wel is het wat langzamer)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 11:28 ]
Heb ik ook op chello, gisteren gebeld. Lag aan mijn pc en ze gingen er niks aan doen. Zeg weer iets over de support afdeling daar. In iedergeval, lapschoot mee genomen naar de zaak en hier geupdate en ik kreeg nog een mailtje van hun, dat wanneer mijn pc niet geupdate zou zijn voor het blast virus, dat ze me van het netwerk zouden afgooien.

[ Voor 28% gewijzigd door spider op 20-08-2003 11:41 ]
"Is your mother proud of you ?"
Verwijderd
Dat verhaaltje is onzin!Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 10:06:
Klopt, heb net contact gehad met de altijd vriendelijke helpdesk van Chello want mijn email werkt ook niet meer. Dit is nog steeds niet verholpen maar dat is een ander probleem. Hij bevestigde dat Windows zijn updates op een andere server had gezet en dat hun server (poorten) hier hoogstwaarschijnlijk nog niet op aangepast was. Overigens mijn email via een analoog modem en Wanadoo binnen gehaald, dat was geen probleem. Lang leve Chello!
WindowsUpdate staat nog altijd op hetzelfde address en server!
Die linux server onzin wat we horen is absoluut niet waar!!!!
Probleem is dat Chello de DNS server heeft gerestored naar de dag van +/- 1,5jaar geleden!
Verwijderd
Jouw verhaal is onzinVerwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 12:23:
[...]
Dat verhaaltje is onzin!
WindowsUpdate staat nog altijd op hetzelfde address en server!
Die linux server onzin wat we horen is absoluut niet waar!!!!
Probleem is dat Chello de DNS server heeft gerestored naar de dag van +/- 1,5jaar geleden!
link
Verwijderd
Blablabla...
Voor zover ik weet heeft Microsoft gewoon hun update server in een serverpark van Akamai gezet, gewoon protected door wat Linux proxies.
Voor zover ik weet heeft Microsoft gewoon hun update server in een serverpark van Akamai gezet, gewoon protected door wat Linux proxies.
http://www.webwereld.nl/nieuws/15985.phtml
Goed, maar ondertussen wel een dreigend mailtje sturen dat je moet patchen en anders
wordt afgesloten mocht je geinfecteerd zijn. Ik ga ze vanavond als ik thuis ben wel even een mailtje sturen.
Goed, maar ondertussen wel een dreigend mailtje sturen dat je moet patchen en anders
wordt afgesloten mocht je geinfecteerd zijn. Ik ga ze vanavond als ik thuis ben wel even een mailtje sturen.
.
Ik heb ook chello, en bij mij werkt windows update wel gewoon. Ip heb de DNS van chello Gelderland handmatig ingevuld (212.142.28.66 en 212.142.28.130). Dat werkt prima. Net een update opgehaald, en geinstalleerd.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Hij is fijn, ik dus net bezig op de pc van mn huisgenoot (waar ik Chello mee deel). Hij heeft windows 2000,dus ff kijken of alle patches geinstaleerd zijn (ondanks NAV en firewall ,je weet maar nooit). Inderdaad, geen http://windowsupdate.microsoft.com/
Ok, dat was al bekend, alleen kom ik ook op een hoop andere sites niet. Sommige den t maar bijv. http://www.trendmicro.com/ (site van mn virusprog) doet t weer niet. Ook doet geen enkele Microsoft site t.
Iemand anders daar ook problemen mee?
Van de Chello Netwerkstatus-site
Veiligheidsmaatregelen Worm-virus
15 augustus 2003
Vanaf 12.30 hedenmiddag zal UPC/chello extra veiligheidsmaatregelen nemen tegen het Wormvirus (BlasterWorm) dat actief is op het Internet.
Hierdoor zal elke klant een onderbreking van de dienstverlening ondervinden van maximaal 1 minuut. Het modem zal uit zichzelf rebooten na deze werkzaamheden en voorzien zijn van extra beveiligingssoftware.
Voor de regio's Amsterdam en Rotterdam zijn deze werkzaamheden afgelopen nacht uitgevoerd. Voor de overige regio's vinden de werkzaamheden vanaf 12.30 plaats.
Deze werkzaamheden zullen vandaag worden afgerond
Wat voor extra beveiligingssoftware?? Weet iemand daar iets van.? Is ff googlen d'r op.
Verder staat er niets nuttigs op. Voor vandaag geen nieuws, laatste nieuws is van de 18de, daar staan alleen de downloadlinks voor patch. En die doet t wel (moet ik wel ff de goeie taal downloaden ,Engelse windows
)
pff de rest zie ik morgen wel
Ok, dat was al bekend, alleen kom ik ook op een hoop andere sites niet. Sommige den t maar bijv. http://www.trendmicro.com/ (site van mn virusprog) doet t weer niet. Ook doet geen enkele Microsoft site t.
15 augustus 2003
Vanaf 12.30 hedenmiddag zal UPC/chello extra veiligheidsmaatregelen nemen tegen het Wormvirus (BlasterWorm) dat actief is op het Internet.
Hierdoor zal elke klant een onderbreking van de dienstverlening ondervinden van maximaal 1 minuut. Het modem zal uit zichzelf rebooten na deze werkzaamheden en voorzien zijn van extra beveiligingssoftware.
Voor de regio's Amsterdam en Rotterdam zijn deze werkzaamheden afgelopen nacht uitgevoerd. Voor de overige regio's vinden de werkzaamheden vanaf 12.30 plaats.
Wat voor extra beveiligingssoftware?? Weet iemand daar iets van.? Is ff googlen d'r op.
Verder staat er niets nuttigs op. Voor vandaag geen nieuws, laatste nieuws is van de 18de, daar staan alleen de downloadlinks voor patch. En die doet t wel (moet ik wel ff de goeie taal downloaden ,Engelse windows

pff de rest zie ik morgen wel

[ Voor 50% gewijzigd door Cabel-Tie op 20-08-2003 21:55 . Reden: extra info/ opgelost ]
Verwijderd
:yes Cannot find server of de pagina hangt, ook met de andere DNS instellingen.eyoor schreef op 20 August 2003 @ 21:37:
<knip>Inderdaad, geen http://windowsupdate.microsoft.com/
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:50 . Reden: edit ]
Hmm, zou dit inhouden dat we in de toekomst de transparante inet inbound verbinding wel bye bye kunnen zeggen ? Dit deden ze bij tijd en wijlen al voor poort 680, en sommigen (@home ) voor 25. Mogelijk gaan ze dan 139 etc bij de modem blokken ? Ik weet niet of ik hier wel blij mee ga zijn.eyoor schreef op 20 augustus 2003 @ 21:37:
15 augustus 2003
Wat voor extra beveiligingssoftware?? Weet iemand daar iets van.? Is ff googlen d'r op.:Z
Een goede tijd om achte een firewall/router te zitten thuis. Als extra.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
ja, ligt ie dus inderdaad zie Topic 789042 en d'r ligt een dns server plat bij Chello (thanks to MoraxVerwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 21:55:
volgens mij ligt de transatlantische schoenveter los ofzo ...
Dan maar tukkie doen

Ik heb géén Chello en bij mij werkt WindowsUpdate ook niet 
Op het WindowsUpdate gebruikersforum melden andere mensen ook al deze error; alleen staat helaas mijn klok precies op tijd en ook de andere oplossingssuggesties zijn niet van toepassing. Meer mensen met dit probleem?Windows Update has encountered an error and cannot display the requested page.
(0x800A138F)
JA, hiero! Niks veranderd, altijd gewerkt, tot voor kort. Nu schiet ie bij het zoeken naar updates van 0% naar 100% en komt dan met bovenstaande boodschap. Ik zit bij Xs4All en ook alles al geprobeerd (tijd, iuctl.dll, iuengine.dll), niets helpt. Ik hou me aanbevolen voor ideeen...AppleWatcher schreef op 21 augustus 2003 @ 08:52:
[...]
Op het WindowsUpdate gebruikersforum melden andere mensen ook al deze error; alleen staat helaas mijn klok precies op tijd en ook de andere oplossingssuggesties zijn niet van toepassing. Meer mensen met dit probleem?
yep ik heb hetzelfde.. gelukkig 
dan ligt het weer aan Microsoft
dan ligt het weer aan Microsoft
Wel Chello en ook jouw error hier op mijn XP box. Klok is atoom sync, dus da's wel goed.AppleWatcher schreef op 21 augustus 2003 @ 08:52:
[...]
Op het WindowsUpdate gebruikersforum melden andere mensen ook al deze error; alleen staat helaas mijn klok precies op tijd en ook de andere oplossingssuggesties zijn niet van toepassing. Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Nadat Chello hun DNS server heeft geupdate werkt windowsupdate weer!
(Voor de Chello gebruikers uiteraard!)
Ennuh omdat je met deze URL: http://uptime.netcraft.co...ost=www.windowsupdate.com te zien krijgt Linux wil het nog altijd niet zeggen dat DE SERVER een linux server is
Mischien, eh nee eigenlijk zeker weten!!! Wordt het gewoon protected door wat Linux proxies!!! Dus dan is het GEEN ONZIN dat de site NIET op LINUX draaid!
Maar goed via die URL geef ik je gelijk allen die URL stopt bij contact met IP en niet op het eind (De site dus)!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 17:51 ]
Hebben nog mensen last van NIET kunnen updaten op de windowsupdate site...mijn explorer crasht/hangt gewoon bij het zoeken naar updates....
chello helpdesk gebeld...eerst 10 minuten gewacht, vervolgens kreeg ik een aardige knul aan de telefoon die het gek vond dat het nog steeds niet werkte...(probleem zou immers verholpen moeten zijn) vervolgens gaf hij mij een ander DNS van "A2000" waarmee het wel zou moeten werken....
Helaas werkt het nog steeds niet
ik zag hierboven dat anderen ZONDER chello het probleem ook hadden.... (kheb dus hoop dat het probleem niet bij mij ligt)
hoe is de situatie bij jullie nu?
chello helpdesk gebeld...eerst 10 minuten gewacht, vervolgens kreeg ik een aardige knul aan de telefoon die het gek vond dat het nog steeds niet werkte...(probleem zou immers verholpen moeten zijn) vervolgens gaf hij mij een ander DNS van "A2000" waarmee het wel zou moeten werken....
Helaas werkt het nog steeds niet
ik zag hierboven dat anderen ZONDER chello het probleem ook hadden.... (kheb dus hoop dat het probleem niet bij mij ligt)
hoe is de situatie bij jullie nu?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
crashen/hangen van IE komt niet door je ISP. bijna onmogenlijk, tenzie ze dat moedwillig zouden doen.
ik zou maar eens IE opnieuw installeren of op zijn minst fff scannen naar spyware want daar word je browser ook niet stabieler van.
ik zou maar eens IE opnieuw installeren of op zijn minst fff scannen naar spyware want daar word je browser ook niet stabieler van.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Countess dat is bij mij ook het geval hoor. Ik kom bij windowsupdate en beveel hem te gaan zoeken en dan hangt hij (met chello dus).
Voor de rest nooit last van dus het probleem zal toch wel bij chello liggen.
Voor de rest nooit last van dus het probleem zal toch wel bij chello liggen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
heb ook chello hier en nergens last van.
het kan ook de update software zelf zijn.
het kan ook de update software zelf zijn.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
mm ja. gelukkig heb ik alle updates al.
gelukkig ben ik up-to-date tot 15 augustus....maar het nieuwe schooljaar begint en ik wil toch ff vol kunnen genieten van mijn pc...der staat nu gewoon veel troep op die ik niet meer gebruik...en mijn pc hopeloos vertraagt...
spyware heb ik niet
al mijn software is "lite" en andere ad-ware installeer ik niet/verwijder ik meteen bij (niet gewenste) installatie...om je gerust te stellen 
Toen ik gister de chello helpdesk aan de telefoon kreeg en ik vertelde hetzelfde, toen was hij VERBAASD dat ik dit NOG STEEDS had....ze waren er dus mee bekend..
ik kan op dit moment nog steeds niet updaten, helaas...
mensen, blijf posten over jullie stand van zaken mbt het updaten....
EDIT: over internet explorer, tis windows xp met IE helemaal geupdated, daarbij komt nog dat er hier 5 pc`s staan met windows xp en allemaal blijven ze op hetzelfde punt hangen...
de installaties verschillen ook totaal, de een is NOOIT geupdated, de ander tot ongeveer SP1, de ander alleen de kritieke patches, afhankelijk van wat voorn pc het is (typbakkie, ganes, full use)... het ligt dus zeker niet aan de installatie
spyware heb ik niet
Toen ik gister de chello helpdesk aan de telefoon kreeg en ik vertelde hetzelfde, toen was hij VERBAASD dat ik dit NOG STEEDS had....ze waren er dus mee bekend..
ik kan op dit moment nog steeds niet updaten, helaas...
mensen, blijf posten over jullie stand van zaken mbt het updaten....
EDIT: over internet explorer, tis windows xp met IE helemaal geupdated, daarbij komt nog dat er hier 5 pc`s staan met windows xp en allemaal blijven ze op hetzelfde punt hangen...
de installaties verschillen ook totaal, de een is NOOIT geupdated, de ander tot ongeveer SP1, de ander alleen de kritieke patches, afhankelijk van wat voorn pc het is (typbakkie, ganes, full use)... het ligt dus zeker niet aan de installatie
[ Voor 27% gewijzigd door Michael Knight op 23-08-2003 13:02 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ik heb ook chello en hier blijft ie ook hangen...hij loopt gewoon vast.
het ligt zeker wel aan chello.
bij m'n vriendin op adsl gaat het wel....
ik heb gisteren chello opgezegd.
volgende maand heb ik adsl van telebyte.
maar voorlopig nog geen windows update...
het ligt zeker wel aan chello.
bij m'n vriendin op adsl gaat het wel....
ik heb gisteren chello opgezegd.
volgende maand heb ik adsl van telebyte.
maar voorlopig nog geen windows update...
HIer werkt het nog steeds niet,
Ook niet na frisse install win XP, handmatig SP1 erop. Niks.
Alles wat als oplossing aangedragen werd werkt niet helaas.
Ik heb wel Chello, werkt de update bij jullie wel?
Ook niet na frisse install win XP, handmatig SP1 erop. Niks.
Alles wat als oplossing aangedragen werd werkt niet helaas.
Ik heb wel Chello, werkt de update bij jullie wel?
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
*meldt!AppleWatcher schreef op 21 augustus 2003 @ 08:52:
[...]
Het scannen blijft hangen op 0%, vervolgens komt er na een timeout een 0x800a138f. Ik heb intussen ook al het halve internet
Als iemand hier nog iets aan toe kan voegen zou het leuk zijn. Mijn 0x800a138f is iig nog niet weg.(uit oa de faq):• Controleer of er ergens in je hostfile een redirect staat voor 'akemai' / controleer (spam)blok software op voorgaande entry. Ook firewalls en antivirus software kunnen problemen opleveren.
- Start / Run / regsvr32 iuctl.dll /u
- sluit elke instantie van iexplore.exe af
- Zoek vervolgens naar elke plaats war "iuengine.dll" en "iuctl.dll" voorkomen
Deze staan iig op: %SystemRoot%\System32. Zoek wel op systeembestanden!
• Verwijder de "windows update" (geheime) directory uit "program files". Windowsupdate zal deze de volgende keer weer installeren
• Controleer of je geinfecteerd bent met de blaster worm, een fix is te vinden op: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
• Doe een repair / uninstall/reinstall van je iexplorer
• Download microsofts nieuwste scripting engine (5.6).
• Controleer of de systeemklok niet meer dan 100 dagen misloopt. windowsupdate raakt daar wat van in de war.
[ Ik ben er kortgeleden achtergekomen dat mijn systeemklok wel goed loopt, maar dat deze bij inet synchronisatie de rpc service server! niet kan vinden. Via een extern progje als statbar kan ik wel gewoon synchroniseren. Ik heb die blasterfix er al even overheen en gescant - geen bekende blastervariant of ander virus gevonden. De rpc service en de rpc locator service draaien gewoon.]
edit: onder vmware draait mn win98 partitie (onder xp dus) wel goed. Hij doet er wat lang over, maar kan uiteindelijk alle updates vinden. Het ligt dus niet aan mn chelloverbinding, maar specifiek aan de windows installatie.
[ Voor 16% gewijzigd door SilentStorm op 29-08-2003 14:04 . Reden: moet ik natuurlijk wel mn quote afmaken ]
Localhost is where the heart is
Heb vanmiddag maar weer met de helpdesk aan de lijn gehangen. (zie ook mijn vorige post)
Ze stuurden me eerst door naar de helpdesk van Microsoft maar die stuurde me weer fijn terug naar die van Chello.
Toen zijn ze bij Chello maar eens gaan proberen of het inderdaad klopte wat ik zei. En inderdaad ook op de helpdesk was het niet mogelijk de update te doen.
Ze hebben daar nog wat lopen testen en hebben me teruggebeld.
Het blijkt dat mijn modem problemen geeft. Een ander type schijnt er geen problemen mee te hebben. Dat wordt uitgezocht en hopelijk opgelost.
Het modem wat ik heb is een klein blauw kastje van Terayon (TJ 720).
Ze stuurden me eerst door naar de helpdesk van Microsoft maar die stuurde me weer fijn terug naar die van Chello.
Toen zijn ze bij Chello maar eens gaan proberen of het inderdaad klopte wat ik zei. En inderdaad ook op de helpdesk was het niet mogelijk de update te doen.
Het blijkt dat mijn modem problemen geeft. Een ander type schijnt er geen problemen mee te hebben. Dat wordt uitgezocht en hopelijk opgelost.
edit:
Ik kan met proxy van chello aan wel gewoon internetten maar bijv een bericht posten op tweakers lukt niet. Zet ik gebruik proxy uit dan werkt het wel. Helaas werkt windows update dan nog niet.
Ik kan met proxy van chello aan wel gewoon internetten maar bijv een bericht posten op tweakers lukt niet. Zet ik gebruik proxy uit dan werkt het wel. Helaas werkt windows update dan nog niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Bazer op 26-08-2003 19:11 ]
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Verwijderd
Ik kan ook niet meer updaten dan crasht IE zodra ik naar updates wil zoeken maar ik kan echt geen probleem vinden
ik krijg dezelfde fout melding...
heb 2 keer een schone windows install gedaan om dat uit te sluiten..daar ligt het niet aan....
andere firewall geprobeerd...hetzelfde.
ik heb een motorola surfboard sb 4100e modem.
het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de beveiligingen die ze hebben toegepast voor dat wormvirus.
maar bij m'n vriendin wil het wel, maar ze heeft adsl van tiscali.
heb 2 keer een schone windows install gedaan om dat uit te sluiten..daar ligt het niet aan....
andere firewall geprobeerd...hetzelfde.
ik heb een motorola surfboard sb 4100e modem.
het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de beveiligingen die ze hebben toegepast voor dat wormvirus.
maar bij m'n vriendin wil het wel, maar ze heeft adsl van tiscali.
Hier is het nog steeds niet weg. Ik kan sinds gister niet meer WindowsUpdate draaien op mijn laptop met volstrekt 100% legale retail copy van Windows XP Pro. Ik krijg continu die beruchte 0x800A138F error. Geen van de suggesties die ik op Google heb gevonden werkt ook (tijdklok is prima, iuctl/iuengine truc, compleet TechNet artikel, enz.).
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de proxy van de HvA (waar ik nu zit) op de één of andere manier niet wil samenwerken met MS' WU site. Dat moet ik dus nog even thuis proberen vanachter de DSL-verbinding.
Iemand enig idee of dit de oorzaak kan zijn? Of zoek ik het in de verkeerde hoek?
--- EDIT
Ik ben erachter. Om de e.o.a. reden mag 'Check for server certificate revocation' niet meer aanstaan en -moet- er een taal geïnstalleerd staan onder languages.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de proxy van de HvA (waar ik nu zit) op de één of andere manier niet wil samenwerken met MS' WU site. Dat moet ik dus nog even thuis proberen vanachter de DSL-verbinding.
Iemand enig idee of dit de oorzaak kan zijn? Of zoek ik het in de verkeerde hoek?
--- EDIT
Ik ben erachter. Om de e.o.a. reden mag 'Check for server certificate revocation' niet meer aanstaan en -moet- er een taal geïnstalleerd staan onder languages.
[ Voor 15% gewijzigd door PeNGuiN op 27-08-2003 15:24 ]
Dr. Phil himself!
Hier hetzelfde verhaal. Windows update en Hotmail werken al 1,5 week niet meer naar behoren. Chello geeft MS de schuld. Toch maar eens een schone installatie gedaan, geen verschil. Via een tel. modem heb ik geen problemen, dus in mijn ogen toch de schuld van Chello. Maar hoe krijg je ze dat aan het verstand gebracht??Bazer schreef op 26 August 2003 @ 19:09:
Heb vanmiddag maar weer met de helpdesk aan de lijn gehangen. (zie ook mijn vorige post)
edit:
Verwijderd
ik denk dat het aan het type modem ligt heb ook chello en win xp krijg ook foutcode 0x800a138f na 0% blijft ie hangen.mijn broer hier in de straat heet ook xp ook chello maar een andere modem en die heeft geen problemen!!! ik heb dit ook al in andere forums gelezen . ik heb niet veel verstand van servers en zo maar daar ligt het probleem denk ik wel (bij chello dus).ik wacht gewoon effe af voordat ik mijn pc omtover in een commodore 64
.
.
hoe bedoel je dat?PeNGuiN schreef op 27 August 2003 @ 11:32:
Hier is het nog steeds niet weg. Ik kan sinds gister niet meer WindowsUpdate draaien op mijn laptop met volstrekt 100% legale retail copy van Windows XP Pro. Ik krijg continu die beruchte 0x800A138F error. Geen van de suggesties die ik op Google heb gevonden werkt ook (tijdklok is prima, iuctl/iuengine truc, compleet TechNet artikel, enz.).
--- EDIT
waar kun je dat uitzetten en waar moeten we de taal installeren dan?
OK, ik heb al 2 jaar NL als taal ingesteld en Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken uitstaan. Pas sinds de laatste 2 weken heb ik hier last van. Geen Chello, geen proxy, tijdklok OK, dll-truc geprobeert... Wie biedt?PeNGuiN schreef op 27 augustus 2003 @ 11:32:
...
--- EDIT
Hier ook geen succes. Ik heb het nog even geprobeert met een proxy ertussen (je weet maar nooit of er ergens missers zitten in geblokte ipranges oid bij akemai -- hoewel ik bij andere door hen gehoste sites geen problemen heb). Ik ging ook dit keer niet door voor de wasmachine 
edit: ook het (komt net in me op) veranderen van de JVM (Java virtual machine) van Java's eigen versie naar de (oude) microsoft versie hielp niet echt.
edit: ook het (komt net in me op) veranderen van de JVM (Java virtual machine) van Java's eigen versie naar de (oude) microsoft versie hielp niet echt.
[ Voor 22% gewijzigd door SilentStorm op 28-08-2003 06:15 ]
Verwijderd
Heb donderdag de Chello helpdesk ook maar eens gebeld en die zeiden dat het update-probleem bij hun bekend is en dat het probleem volgens (een pas ingeroepen) specialist zich vooral in Brabant voordoet.
Wordt vervolgd..
Wordt vervolgd..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 18:45 ]
Nou hier in Arnhem is het probleem er ook....
En dat heet geloof ik Gelderland...
En dat heet geloof ik Gelderland...
Idd hier in heerde ook en dat ligt ook nog in gelderland.
Maar somehow treed het alleen op met winxp computers. (zoals hierboven vermeld: met win98 geen probs. Het is alleen xp
) Leeuwarden hier overigens
maakt me niks uit...upc moet hier gewoon snel wat aan doen...
Verwijderd
Heb het ook geprobeerd en kreeg de vraag om update bij te werken.
Dit heb ik gedaan en vervolgens diende het systeem opnieuw opgestart te worden.
Resultaat: hetzelfde probleem, zucht..
Dit heb ik gedaan en vervolgens diende het systeem opnieuw opgestart te worden.
Resultaat: hetzelfde probleem, zucht..

Ook hier werkt het nu! w00t w00t enzo 
Na het updaten van de wu engine kon ie weer gewoon scannen. De RPC server vaagheid bij mn klok is nog steeds hetzelfde en was dus blijkbaar niet relevant.
edit: er is trouwens maar 1 update.. een patch voor iexplore 6 sp1.
@o ja: heb je al gedaan wat hier staat? welke windows?
Na het updaten van de wu engine kon ie weer gewoon scannen. De RPC server vaagheid bij mn klok is nog steeds hetzelfde en was dus blijkbaar niet relevant.
edit: er is trouwens maar 1 update.. een patch voor iexplore 6 sp1.
@o ja: heb je al gedaan wat hier staat? welke windows?
[ Voor 37% gewijzigd door SilentStorm op 29-08-2003 13:33 ]
Verwijderd
Feest!
Bij de eerste handeling (in win xp pro overigens) ging het al goed, te weten:
Start / Run / regsvr32 iuctl.dll /u
Bedankt SilentStorm, je hebt weer een goede daad verricht
Bij de eerste handeling (in win xp pro overigens) ging het al goed, te weten:
Start / Run / regsvr32 iuctl.dll /u
Bedankt SilentStorm, je hebt weer een goede daad verricht
alstu 
Blij dat ik de info niet voor niets had verzamelt
Blij dat ik de info niet voor niets had verzamelt
edit:
ik zie ook net.. Welkom op GoT! Gedurende de komende dagen (weken, maanden, jaren, ...), zult u met onderhavig cursusmateriaal uw opleiding tot fulltime nerd
kunnen completeren. Dank u voor uw interesse en vertrouwen in Gathering of tweakers
ik zie ook net.. Welkom op GoT! Gedurende de komende dagen (weken, maanden, jaren, ...), zult u met onderhavig cursusmateriaal uw opleiding tot fulltime nerd
[ Voor 69% gewijzigd door SilentStorm op 29-08-2003 14:09 ]
Verwijderd
Nog een aanvulling:
Mijn probleem herhaalde zich na een herstart weer, maar nadat ik SpyBlocker had uitgezet ging het updaten weer goed.
Wat blijkt nu: SpyBlocker is zojuist in een nieuwe aangepaste versie 7 verschenen waarin het update-probleem getackled wordt.
Alles werkt weer naar wens.
Mijn probleem herhaalde zich na een herstart weer, maar nadat ik SpyBlocker had uitgezet ging het updaten weer goed.
Wat blijkt nu: SpyBlocker is zojuist in een nieuwe aangepaste versie 7 verschenen waarin het update-probleem getackled wordt.
Alles werkt weer naar wens.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:29 ]
Verwijderd
alles werkt weer prima kon ook niet anders ,als iedereen hetzelfde probleem heeft moet je het niet in je eigen pc gaan zoeken toch????
Dan ga je zoeken naar overeenkomsten
OK, dan heb ik toch een probleem: Bij mij werkt ie nog steeds niet. En dat terwijl ik geen veranderingen heb gemaakt en het eerder gewoon heeft gewerkt. The search goes on...
Ik vraag me af waarom al deze reacties in dit topic worden gezet. Dit lijkt me toch net iets anders dan het probleem dat ik ervaar. Wat mij betreft had dit in een apart draadje gemogen.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Het hoofdonderwerp blijft hetzelfde "windows update werkt niet meer". Zodra mensen dan ook een probleem hebben met windowsupdate, gaan zoeken, en zien dat er nog een actueel topic loopt, Waarin ook nog Dezelfde FoutMelding voorkomt en mensen beginnen te discusseren over gelijke punten.
JA! BINGO! Sorry, maar ik ben er achter waarom het niet werkte. Microsoft is een tijdje geleden gebruik gaan maken van andere updating-servers bij Akamai (welke veel gebruikt worden voor Ad-banners enzo). Dit specifieke adres van Akamai stond dus mooi in mijn uitgebreide HOSTS-file, welke mijn spyware-buffer is. Na het verwijderen van entry a248.e.akamai.net werkt Windows Update weer helemaal. Toch wel iets om met jullie te delen dacht ik zo...
Verwijderd
yep hier in Heerde werkt het al dagen, SP1 kon ik met een beetje mzzl een week eerder binnen halen, het ging nog niet soepel de laatste keer, het scherm bleef hangen, maar het icoontje in mijn taakbalk gaf wel aan dat die downloade.schnumi schreef op 28 August 2003 @ 17:57:
Idd hier in Heerde ook en dat ligt ook nog in gelderland.
De moed niet opgeven en 10 keer per dag proberen, ik had wel handmatig de DNS ingevuld, of het wat uit maakt weet ik niet.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 10:47 . Reden: typo ]
Ik kan sinds de Windows Update server verhuist was, vanwege die mogelijke dDOS attack niet meer Updates binnenhalen...
Ik probeerde hem zonet nog, maar hij blijft hangen bij dit:
PS: ik had dus idd op YES geclicked maar er gebeurt gewoon geen ene drol
Ik probeerde hem zonet nog, maar hij blijft hangen bij dit:
Checking for the latest version of the Windows Update software...
Depending on your connection speed, this might take a minute. During this time, you may receive one or more security warnings. Review each security warning to ensure that the content is signed by Microsoft, and then click Yes to install the software.
PS: ik had dus idd op YES geclicked maar er gebeurt gewoon geen ene drol
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 31-08-2003 18:05 ]
Host file is goed,
Ik heb de oorzaak al gevonden... Zone Alarm Privacy settings... 3rd party cookies moet je gewoon standaard UIT laten staan... misschien helpt dit voor sommigen ook
Ik heb de oorzaak al gevonden... Zone Alarm Privacy settings... 3rd party cookies moet je gewoon standaard UIT laten staan... misschien helpt dit voor sommigen ook