[laptops] Het grote Jewel Jade 8070 topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:13:
Hoi,

ik heb net een week de jewel jade 8070, perfecte laptop op de usb 2.0 aansluitingen na,
bij mn apparaatbeheer staat zo'n geel uitroeptekentje, bij de usb adapters.
hebben jullie dit ook ???
op de officiele site van jewel heb ik gezocht al naar drivers voor de laptop maar zonder resultaat.

ik gebruik Windows XP Prof. NL.
Dat klopt idd, nou klopt :) het werkt idd niet.

Heb je al service pack 1 geinstalleerd?? Zo nee probeer dat anders te installen en anders staat er op de CD die bij de notebook word geleverd een tekstbestand waar de driver van de MS site is te downen.

Bij mij deed de USB het in ieder geval na install van SP1

Verwijderd

alle beschikbare updates heb ik gewoon geinstalleerd uiteraard, anders ga ik jullie niet lastig vallen ;-)
mijn laptop werkt nu wel naar behoren gelukkig.
ben er echt tevreden mee, ik moet zeggen, hij is beter dan de rest van de laptops op mn school waar k op gezeten heb.
de accu gaat ook langer mee dan 4 uur, eerder iets van 6/7 uur.
thanks voor jullie antwoorden.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Hier nog een test van de Bullman V-Klasse 5 (hetzelfde apparaat):
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pc_notebook/31770/

En nog een paar van de Xeron X-50:
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pc_notebook/30846/
http://www.vnunet.de/test...rticle.asp?ArticleID=7257
http://www.shop3w.net/htm...Testsieger_a_3558751.html (quotes van bladen, niet echt objectief ;) )

[ Voor 62% gewijzigd door PatMan op 11-09-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb een micropoint sonic m300 via universiteit gekocht.
Ik had eerst problemen met mijn intel 802.11A wlan cardbus, want als je hem insteekt kreeg ik meteen een blauwe scherm. Ook met Solidworks 2003 ging het mis, want dan bevriest windows. Dus hebben ze bij micropoint de hele moederbord verwisseld en de problemen waren verdwenen.

De laatste 2 weken heb ik weer problemen met mijn laptop. Als ik mijn laptop uitzet en weer aanzet dan kan het voorkomen dat dat ding gaat piepen.
Waar kan dat mogelijk aanliggen?

Heeft iemand ook last van dat de laptop soms hoge tonen produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:03
ff dit topic weer omhoog kicken:

ik ben zelf namelijk van plan een jewel jade 8070 1.6 ghz aan te schaffen, maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?

en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft, want ik las dat die bij de Travelmate nogal minder was, en het is dezelfde grafische kaart vandaar.

ow en hoe zit 't met de drivers? want op de jewel site staan nog geen drivers voor deze laptop

en verder is er nog niemand bij wie iets stuk is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
Zo, ik ben ook van plan om deze aan te schaffen maar dan met een 1.5, 512 ddr en een 60 7200 rpm schijf.
Ik wil de laptop eerst even nader bekijken, kunnen er geen goede foto's geplaatst worden van de persoon die hem heeft?
Er was al eerder om gevraagd, of misschien hebben meerdere mensen deze laptop nu.
Ik wil trouwens ook het liefst een 802.11g kaartje erin ipv een .b, kan dit er ook in gezet worden door jewel of niet?
Anders zit ik met zown lelijke bobbel te kijken van zown extra kaartje.

[ Voor 25% gewijzigd door THxZ0NE op 02-11-2003 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 01 november 2003 @ 15:50:
ff dit topic weer omhoog kicken:

ik ben zelf namelijk van plan een jewel jade 8070 1.6 ghz aan te schaffen, maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?

en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft, want ik las dat die bij de Travelmate nogal minder was, en het is dezelfde grafische kaart vandaar.

ow en hoe zit 't met de drivers? want op de jewel site staan nog geen drivers voor deze laptop

ik sta zelf ook op t punt om een laptop aan te schaffen en twijfel nog erg tussen een aantal opties

waaronder deze Jewel Jade 8070

zijn er geen mensen hier die hun gebruikservaringen kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

hoodlum

Ik heb de 8070 nu een kleine twee weken. Het is een gok om voor zon onbekend merk te gaan maar ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Hij ziet er prima uit en is niet duur. Het is trouwens een Compal CL50 (compal is een van de grootste leveranciers van notebooks, levert ook aan merken als toshiba). Voor 1575 inc kreeg ik een 1.4Ghz 512mb ram en een 40GB 5400 RPM hdd.

Ik heb helaas geen digitaal fototoestel om fotos ervan te maken, maar hij ziet er in het echt een stuk mooier uit dan op de plaatjes, vooral de blauwe ledjes zijn cool. Zoals al eerder in het topic gezegd, hij is zeer stevig, kraakt niet, maakt geen hoge piepgeluiden ofzo, de fan is zeer stil, alleen de 5400 RPM schijf hoor je als je hard aan het copieren bent.

Zal even een aantal vragen proberen te beantwoorden:
maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?
Ik ben er zeer tevreden mee. Verder weinig gebruikerservaringen te vinden op internet omdat dit model onder zoveel namen verkocht wordt lijkt het. De gebruikerservaringen die ik gevonden heb (van de jewel) waren allemaal wel positief.
Heeft iemand ook last van dat de laptop soms hoge tonen produceert?
Nope geen storende geluiden.
en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft
Heb de vga out eventjes getest en zag er perfect uit. (hij is dual view btw).
Er zit een driver CD bij natuurlijk, verder kan je zelf de nieuwste versies op de verschillende sites vinden (intel, ati etc). De meerwaarde van een pagina van de leverancier is miniem imo omdat die toch altijd outdated zijn (zie oa de mobo sites van asus etc).
Niets (heb em pas 2 weekjes tho)
Er was al eerder om gevraagd, of misschien hebben meerdere mensen deze laptop nu.
Ik wil trouwens ook het liefst een 802.11g kaartje erin ipv een .b, kan dit er ook in gezet worden door jewel of niet?
Lijkt me niet aangezien het centrino concept inhoudt dat er een specifieke intel wlan kaart inzit. Dus als je dat wilt (icm deze laptop) moet je denk ik toch met een apart kaartje gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik was van plan een Jewel Brilliance 2775 of Asus L5800C met P4 2.66 ghz te kopen maar ik vind die Jewel 8070 toch ook wel interessant. Is de Intel centrino op 1,4 ghz te vergelijken met een P4 op 2.66 ghz? En de geheugenscores, hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MegaJurk schreef op 03 november 2003 @ 23:44:
Ik was van plan een Jewel Brilliance 2775 of Asus L5800C met P4 2.66 ghz te kopen maar ik vind die Jewel 8070 toch ook wel interessant. Is de Intel centrino op 1,4 ghz te vergelijken met een P4 op 2.66 ghz? En de geheugenscores, hoe zit het daarmee?
Nope, een echte p4, dus geen M, is een stuk sneller. Qua processorsnelheid, is de 1,4 centrino vergelijkbaar met een 2,1 Ghz p4-M, en een echte p4 is d8 ik weer 25% sneller dan een p4-M. -->

1,4 centrino vergelijkbaar met een "echte" 1,7Ghz P4. Maar het hangt wel af van de applicatie. Dit geldt als Hyperthreading voordeel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

hoodlum

Hierboven werd al gezegd dat deze 1.4 Pentium M ongeveer vergelijkbaar is met de 2.2 Pentium4-M, dus niet de desktop P4. Ik heb even wat benchmarks gedaan, hierbij de resultaten. Vergelijken met de acer 800 en de IBM T40 kan hier (let op dat hier de 1.6GHZ getest wordt en hieronder een 1.4Ghz jewel)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/cpu1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/cpu2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/mem1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/mem2.gif

Futuremark PCMark 2002 resultaten:
CPU: 4601
MEM: 4533
HDD: 585

Futuremark 3D Mark 2001 resultaten: 7247 3D marks (kon niet gepublished worden omdat de cpu speed variabel was).

Vervolgens nog een atto test:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/atto.gif

Wat me opviel tijdens het testen: als ik de poweropties op max performance zette was de fan duidelijk te horen wanneer de machine idle was (irritante hoge pieptoon). Makkelijk op te lossen door hem op dynamic switching te zetten met speedswitch xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de jade ook niet als desktop replacement gezien moet worden,
alhoewel hij vanaf 1,6 ghz toch zeker niet zou misstaan als "desktop"

voor mij is vooral belangrijk dat ik er goed op kan photoshoppen en webdesignen, games zijn geen issue, daarvoor heb ik een console

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
heeft iemand hier ervaring met The Notebook Express, en is t verstandig om een verzekering voor de notebook af te sluiten?

wat is qua verzekering de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Grappig, ik wil 'm daar ook gaan halen, evt. inclusief verzekering :) Lamer_Deluxe heeft overigens hierboven al aangegeven dat 'ie 'm daar gehaald heeft inclusief verzekering, maar die heeft er (gelukkig) geen aanspraak op hoeven maken...

Ik zal 'ns vragen om de voorwaarden van die verzekering.

[ Voor 15% gewijzigd door PatMan op 10-11-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met een 7200 rpm schijf?
Ben benieuwd naar warmteontwikkeling, meer herrie o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Ik heb hem inmiddels besteld met 1.6 GHz , 512 MB RAM en 5400 rpm harddisk. Overigens heb ik ook de verzekering genomen, iets goedkoper dan 3 jaar pickup&return garantie en een uitgebreidere dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Nou, hij is binnengekomen bij The Notebook Express en wordt nu via UPS verzonden. Als het goed is, heb ik hem morgen binnen. Ik ben benieuwd...

Lamer_Deluxe: ik las in het Pentium-M/Centrino topic je tips over de batterijen (eerst 'over'laden en daarna paar keer helemaal leegtrekken) om een juiste tijdsindicatie te krijgen. Nog meer tips voor het eerste gebruik? :) En wat levert Jewel eigenlijk standaard allemaal mee bij dit notebook?

[ Voor 11% gewijzigd door PatMan op 12-11-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
ik heb de jewel 8070, 1,6 centrino en 7200 rpm 60 gig schijf
(computerpirates). Heel stil, geen duidelijk waarneembare warmte ontwikkeling HD.
Gebruik 'em nu voor videoediting. Laatst met premiere 6.5 en canopus 100 20 gig data in 1x opgenomen, geen problemen of geluid of hitte.
top ding.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klink veelbelovend aangezien ik dezelfde configuratie bij dezelfde leverancier voor hetzelfde gebruik ga nemen.
Gebruik je toevallig ook Adobe After Effects of andere render software waarbij de processor langdurig tegen de 100% belast wordt?
Ik doe nu hetzelfde op een Acer Travelmate 422 met 2 ghz celeron proc. en 768 ram en zit met fan die constant aan het blazen is totdat ik klaar ben met renderen.
Ben erg benieuwd hoe de Jewel zich dan houdt .....

En wat is de Canopus 100, ik ken het merk als video editing kaart maar zie de link niet direkt met een notebook, is het een externe video editing kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
Adobe After Effects heb ik nog niet er op gehad, maar wel premiere 6.5 , Soundforge Vegas en Avid express (4.0 geloof ik).
Ik heb niet gemerkt dat de cpu tegen de 100% kwam. Misschien dat dit komt door de canopus 100 (geleend) , die (geloof ik) veel "voor bewerkt" om de cpu te ontlasten.
Je moet maar op de site kijken, want ik had het apparaat voor 1 dag geleend en ken het ook niet zo goed. Ik had een (analoge) camera aan de canopus verbonden, en die vervolgens via firewire aan de laptop.
Perfect beeld, geen scokken, realtime en audio+video synchroon.

Nu houdt ik de cpu% in de gaten (toen met capturen nog niet), ik heb de cpu nooit boven de 65% zien komen (video bewerken, afspelen, knippen/plakken etc.)

Volgens mij is dit een perfect video editing systeempje.
(BTW, er zit wel 1 GB geheugen in)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-----
Ik heb niet gemerkt dat de cpu tegen de 100% kwam.
Nu houdt ik de cpu% in de gaten (toen met capturen nog niet), ik heb de cpu nooit boven de 65% zien komen (video bewerken, afspelen, knippen/plakken etc.)
------

Renderen is het echte zware werk voor de processor dus echt bij effecten toepassen als blur, motion etc.

Maar zo te horen zal die zich wel redelijk redden

-----
Volgens mij is dit een perfect video editing systeempje.
(BTW, er zit wel 1 GB geheugen in)
-----

1 GB zal er bij mij ook zeker inkomen

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
[quote]Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 02:48:
Dat klink veelbelovend aangezien ik dezelfde configuratie bij dezelfde leverancier voor hetzelfde gebruik ga nemen.
Gebruik je toevallig ook Adobe After Effects of andere render software waarbij de processor langdurig tegen de 100% belast wordt?
Ik doe nu hetzelfde op een Acer Travelmate 422 met 2 ghz celeron proc. en 768 ram en zit met fan die constant aan het blazen is totdat ik klaar ben met renderen.
Ben erg benieuwd hoe de Jewel zich dan houdt .....
quote]

Ik heb ongeveer dezelfde laptop alleen het merk is niet van jewel maar van micropoint. Ik heb de 1.3ghz versie ervan. Ik gebruik Solidworks 2003 voor school en bij het renderen ervan draait de fan niet constant, maar soms. Dat heb ik ook bij spellen. Als die fan draait is het niet echt hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
hee PatMan, als 't goed is heb je je Jade 8070 nu binnen ?
Hoe bevalt ie?
Heb je WLAN al getest? En vga uitgang beetje goede kwaliteit?

wat is je oordeel tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Ja, hij kwam donderdag inderdaad binnen. Er bleek een dode pixel in het scherm te zitten (bij TNE hadden ze het ook gecontroleerd, maar toen was dit niet opgevallen, of die pixel is pas na de levering overleden), dus vrijdag ben ik 'ff' op en neer naar Jewel geweest en hebben ze ter plekke het scherm voor me verwisseld! Wat dat betreft een prima service van Jewel dus.

Tot nu toe ben ik dik tevreden over het ding: helder scherm, toetsenbord typt prettig, batterij gaat lekker lang mee. Het duurde ff voordat ik WLAN aan de praat kreeg (leuk, zo'n schuifje aan de zijkant |:( 8)7 ), alleen met WEP loopt het nog niet goed maar daar heb ik ook nog niet zo veel tijd in gestoken. Bereik is thuis prima (niet moeilijk met een huis van 50 m2 ;) ), op het werk wil ik het bereik nog testen. De VGA-uitgang heb ik kort even getest, het beeld zag er verder goed uit. Ook dat zal ik nog eens wat uitgebreider testen.

De tas die erbij wordt geleverd (ook van Jewel), is op zich voldoende, maar wat mij betreft niet indrukwekkend. De tas die bij de oude IBM Thinkpad laptop van mijn vader biedt wat dat betreft veel meer opbergruimte en is veel stugger/sterker uitgevoerd. Geen idee trouwens of dat een originele IBM-tas is.

Al met al ben ik dus dik tevreden met mijn aanschaf 8)

Edit: |:( Lekker bezig, druk ik op quote ipv edit

[ Voor 4% gewijzigd door PatMan op 18-11-2003 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
- sorry -

[ Voor 100% gewijzigd door PatMan op 18-11-2003 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
PatMan schreef op 18 november 2003 @ 08:03:
Ja, hij kwam donderdag inderdaad binnen. Er bleek een dode pixel in het scherm te zitten (bij TNE hadden ze het ook gecontroleerd, maar toen was dit niet opgevallen, of die pixel is pas na de levering overleden), dus vrijdag ben ik 'ff' op en neer naar Jewel geweest en hebben ze ter plekke het scherm voor me verwisseld! Wat dat betreft een prima service van Jewel dus.

Tot nu toe ben ik dik tevreden over het ding: helder scherm, toetsenbord typt prettig, batterij gaat lekker lang mee. Het duurde ff voordat ik WLAN aan de praat kreeg (leuk, zo'n schuifje aan de zijkant |:( 8)7 ), alleen met WEP loopt het nog niet goed maar daar heb ik ook nog niet zo veel tijd in gestoken. Bereik is thuis prima (niet moeilijk met een huis van 50 m2 ;) ), op het werk wil ik het bereik nog testen. De VGA-uitgang heb ik kort even getest, het beeld zag er verder goed uit. Ook dat zal ik nog eens wat uitgebreider testen.

De tas die erbij wordt geleverd (ook van Jewel), is op zich voldoende, maar wat mij betreft niet indrukwekkend. De tas die bij de oude IBM Thinkpad laptop van mijn vader biedt wat dat betreft veel meer opbergruimte en is veel stugger/sterker uitgevoerd. Geen idee trouwens of dat een originele IBM-tas is.

en hoe is het nu met je jade? na een tijdje ermee te hebben gestoeid?

vga out goed?

wlan goed?

verder nog minpunten ontdekt?

maakt ie veel lawaai?

wordt ie erg warm?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ikzelf krijg met een paar dagen deze laptop binnen (1.6 Ghz, 60 gb HDD, 1024 mb geheugen) - helaas niet voor mezelf :( - maar dan zal ik wel wat bevinden posten.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:04:
en hoe is het nu met je jade? na een tijdje ermee te hebben gestoeid?

vga out goed?

wlan goed?

verder nog minpunten ontdekt?

maakt ie veel lawaai?

wordt ie erg warm?
Nog steeds prima, wlan werkt goed (maar ik zit meestal ook redelijk dicht bij de access points), weinig lawaai, hij wordt nauwelijks warm en de ventilator slaat maar heel af en toe aan. Eigenlijk heb ik nog geen echte minpunten ontdekt. VGA out heb ik niet meer getest sinds de vorige keer. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PatMan schreef op 26 november 2003 @ 15:32:
[...]

Nog steeds prima, wlan werkt goed (maar ik zit meestal ook redelijk dicht bij de access points), weinig lawaai, hij wordt nauwelijks warm en de ventilator slaat maar heel af en toe aan. Eigenlijk heb ik nog geen echte minpunten ontdekt. VGA out heb ik niet meer getest sinds de vorige keer. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de aankoop!
alleen jammer dat er geen 1.7 ghz versie is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Phusebox schreef op 26 november 2003 @ 17:47:
alleen jammer dat er geen 1.7 ghz versie is :(
Sja, ik vond 1.6 snel genoeg. Die 100 mhz zal het verschil ook niet meer uitmaken, lijkt me...

• Phusebox
PatMan schreef op 26 november 2003 @ 20:31:
[...]

Sja, ik vond 1.6 snel genoeg. Die 100 mhz zal het verschil ook niet meer uitmaken, lijkt me...
hmm tja, het is echt zo moeilijk

of de travelmate of de jade....

kvind het echt jammer dat hier niemand live pics van die jade kan posten, want de travelmate kan ik wel in een winkel gaan zien ergens
maar de jade niet... en dat weegt toch ook mee in mijn besluit

Verwijderd

PatMan schreef op 18 november 2003 @ 08:03:

Ik keek bij Jewel zelf en zag dit bij de garantievoorwaarden staan.

Niet onder de garantie valt :
"Dode pixels" Dit fenomeen is voorlopig inherent aan LCD-technologie. Het donkere -of anders gekleurde- puntje wordt veroorzaakt door een slecht werkende pixel op het LCD-panel. Binnen bepaalde grenzen wordt dit fenomeen als normaal aanschouwd, rekening houdende met het feit dat 1 of enkele dode pixel(s) op een gemiddeld totaal aantal van 2359296 een verwaarloosbare fouttolerantie oplevert.
Als een van de weinige notebooksleveranciers hanteert Jewel Notebooks de zeer lage tolerantie van slechts 2 foute pixels. Indien u meer dan 2 foute pixels in uw beeldscherm heeft kunt u onder garantie het scherm laten vervangen!

Valt het dan onder de garantie of niet, of had je bij TNE een extra pixelverzekering of zo afgesloten?

• Phusebox
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:15:
[...]

Ik keek bij Jewel zelf en zag dit bij de garantievoorwaarden staan.

Niet onder de garantie valt :
"Dode pixels" Dit fenomeen is voorlopig inherent aan LCD-technologie. Het donkere -of anders gekleurde- puntje wordt veroorzaakt door een slecht werkende pixel op het LCD-panel. Binnen bepaalde grenzen wordt dit fenomeen als normaal aanschouwd, rekening houdende met het feit dat 1 of enkele dode pixel(s) op een gemiddeld totaal aantal van 2359296 een verwaarloosbare fouttolerantie oplevert.
Als een van de weinige notebooksleveranciers hanteert Jewel Notebooks de zeer lage tolerantie van slechts 2 foute pixels. Indien u meer dan 2 foute pixels in uw beeldscherm heeft kunt u onder garantie het scherm laten vervangen!

Valt het dan onder de garantie of niet, of had je bij TNE een extra pixelverzekering of zo afgesloten?
nou ze zeggen 1 op de 2.359.296 pixels is verwaarloosbaar

een 1400x1050 scherm heeft 1.470.000 pixels
dus 0,62 pixels is verwaarloosbaar op je jade8070, dus vanaf 1 pixel zouden ze er iets mee moeten doen. ze schrijven zelf vanaf 2

dit zul je bij elke fabrikant tegenkomen (bij acer is het zelfs 7 dode pixels)

het hangt natuurlijk ook af van de plaats, als je dode pixels midden in het scherm hebt zullen ze je eerder helpen dan wanneer je er eentje in een hoek hebt...

bovendien krijg je van jewel de eerste 30 dagen de garantie dat er geen enkele pixel dood is, en dat geeft verder geen enkele fabrikant je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 10:48:
[...]

hmm tja, het is echt zo moeilijk

of de travelmate of de jade....

kvind het echt jammer dat hier niemand live pics van die jade kan posten, want de travelmate kan ik wel in een winkel gaan zien ergens
maar de jade niet... en dat weegt toch ook mee in mijn besluit
Ik zou em vandaag binnen moeten krijgen als het goed is, dan maak ik wel paar fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Knakker schreef op 28 november 2003 @ 09:59:
[...]

Ik zou em vandaag binnen moeten krijgen als het goed is, dan maak ik wel paar fotos.
ok ik ben benieuwd... ik wou dat ik em ergens kon zien he voordat ik een beslissing neem maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Weliswaar een productfoto, maar zo krijg je een iets beter beeld dan 'het plaatje van Jewel':

Afbeeldingslocatie: http://www.micropoint.nl/image/sonic_m_rechts.jpg

heb de 'mijne' nog niet binnen... wachten... wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Jewel 8070 en ben er zeer tevreden over, de notebook maakt erg weinig lawaai en is goed snel. En de wireless kaart heeft vaak eerder ontvangst als de kaart van andere notebooks die in de buurt staan. Ook vind ik het erg makkelijk dat wireless lan uit te zetten is met een schakelaar aan de zijkant.

Over bekijken van de 8070, volgens mij staat er bij elke computerland altijd wel 1 in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er al iemand fotos van de 8070? ben wel benieuwd .. vind hem er nl op de foto's een beetje saai uitzien! maar heb wel gehoord dat ie in het echt er veel mooier uitziet!

ben benieuwd!

edit: heb m vandaag eventjes goed bekeken op de HCC, en hij ziet er echt vet! uit! veel mooier dan op die plaatjes!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 23:46:
heeft er al iemand fotos van de 8070? ben wel benieuwd .. vind hem er nl op de foto's een beetje saai uitzien! maar heb wel gehoord dat ie in het echt er veel mooier uitziet!

ben benieuwd!

edit: heb m vandaag eventjes goed bekeken op de HCC, en hij ziet er echt vet! uit! veel mooier dan op die plaatjes!
hmm mooier dan een travelmate 80x??

was ik nu maar naar de hcc gegaan... ik wil em dus ergens in het echt zien, maar aangezien in in limburg woon kan ik dat hier in de buurt wel vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb hem ook op de HCC gezien en hij is idd mooi, heel degelijk en geen poespas.

Maar Metafa hij maakt dus wel geluid? Ik zit nu echter een p4-M en die is als de fan uistaat gewoon stil. Dat ie dus geluid maakt vind ik wat minder :( Maar op de HCC kon ik er (logisch) eigenlijk niks van horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 30 november 2003 @ 12:07:
[...]

hmm mooier dan een travelmate 80x??

was ik nu maar naar de hcc gegaan... ik wil em dus ergens in het echt zien, maar aangezien in in limburg woon kan ik dat hier in de buurt wel vergeten
hmmm mooier weetik niet maar ik vond hem zkr net zo mooi, hij ziet er echt anders dan op de foto's op bijv. de jewel site! daar lijkt ie een beetje groen/grijs achtig .. maar in het echt issie mooi metaalachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik wacht nog steeds met spanning op de beloofde foto's van een soon-to-be owner van een jade 8070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Phusebox schreef op 30 november 2003 @ 23:28:
ik wacht nog steeds met spanning op de beloofde foto's van een soon-to-be owner van een jade 8070
Ik ook helaas; heb em nog niet binnen. Volgens ComputerPirates is de orderstatus 'NOT SHIPPED' :(.

Geld hebben ze al wel ontvangen, dus ik hoop eigenlijk dat ie morgen de deur uit gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Knakker op 01-12-2003 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 30 november 2003 @ 17:20:
Ik heb hem ook op de HCC gezien en hij is idd mooi, heel degelijk en geen poespas.

Maar Metafa hij maakt dus wel geluid? Ik zit nu echter een p4-M en die is als de fan uistaat gewoon stil. Dat ie dus geluid maakt vind ik wat minder :( Maar op de HCC kon ik er (logisch) eigenlijk niks van horen.
Hij maakt wel ietsje geluid, maar ik denk zelf dat dat aan de 5400 toeren schijf ligt die ik erin heb laten zetten.

Ik hoor de notebook ook alleen als ik die thuis gebruik en er voor de rest helemaal geen lawaai om mij heen is, op school hoor ik de notebook absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:32:

Hij maakt wel ietsje geluid, maar ik denk zelf dat dat aan de 5400 toeren schijf ligt die ik erin heb laten zetten.

Ik hoor de notebook ook alleen als ik die thuis gebruik en er voor de rest helemaal geen lawaai om mij heen is, op school hoor ik de notebook absoluut niet.
Klopt, heb ik ook: alleen al het heeeeel stil is, hoor je de notebook, maar zeker niet storend. Ik heb ook een 5400 rpm schijf, dus daar zou het inderdaad aan kunnen liggen. Het lijkt erop dat het geluid van rechts van het midden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 11:41
Aangezien ik mijzelf sinds een kleine maand ook tot de groep gelukkige bezitters van een 8070 mag rekenen (1.6 GHz/60GB@5400RPM versie), dacht ik ook eens wat voor de tweakers hier te doen en heb ik maar 'ns snel wat foto'tjes genomen en online gezet. Sommigen zijn met flits, andere zonder, om zodoende een zo'n goed mogelijk beeld te geven.
Originele foto's of nieuwe foto's vanuit een andere hoek on request... (Maar vraag me niet om eerst op te ruimen... ;) )

>>> http://betaminds.nl/photogal/?gallery=Jewel_Jade_8070 <<<

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de foto's .. zitten zkr mooie tussen!

een ding wat ik nog niet zo goed heb kunnen testen was het touchpad .. is die een beetje fijn qua gebruik?

en nog iets .. hoe loopt ie met gamen? gewoon lekker op hoge resoluties enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ja thanks voor de pics...
hmm die roze leds vind ik een beetje minder... dacht dat ze blauw waren?
en ik vind het touchpad ook lelijk qua kleur zeg maar... hmm nu wordt mijn keuze alleen maar moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leds die op de foto roze zijn, die zijn bij mijn notebook gewoon blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
IMHO vind ik de touchpad vrij slecht eerlijk gezegd. Er zit wat software ervoor bij om 'm wat gemakkelijker in het gebruik te maken, maar die geeft problemen met m'n muis. Wanneer de touchpad software nl. geinstalleerd is, zijn de muisopties 'Beweging' en 'Uitlijnen' greyed out. Dit is erg vervelend omdat ik dan de acceleratie van de muis niet kan instellen (en dit is toch echt wel nodig op een scherm met deze resolutie). Ik werk eigenlijk altijd met de muis en wanneer ik dit niet doe, kan ik ook niet fatsoenlijk met de touchpad werken, omdat die software niet geinstalleerd. (Hij doet het natuurlijk wel, maar zonder opties als acceleratie e.d.) Maar goed, heel erg vind ik het niet. En wellicht komt er nog een keer fatsoenlijke software voor uit.

Gamen gaat verder ERG goed. Max Payne 2, Call of Duty, Worms 3D, draaien allemaal soepeltjes op de hoogste resolutie. (1400x1050)

Wat ik tot nog toe het mooiste aan dit ding vind is het scherm (maar dat hebben wel meer laptops) en de STILTE (en dat hebben ze echt niet allemaal!).

Als je een laptop alleen voor het uiterlijk koopt ( :? ) ga dan maar voor de Acer TM 80x. Een huisgenoot van me heeft 'm en ik vind 'm er toch nog net een stukje gelikter uitzien. (Met name toetsenbord en touchpad.)
... maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door baZzz.com op 01-12-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:56:
De leds die op de foto roze zijn, die zijn bij mijn notebook gewoon blauw.
Mits je op netstroom draait ja! Maar zoals je wellicht op de foto's hebt gezien doe ik dat op dit moment niet. Dus is het batterij lampje (middelste) oranje en op het moment dat ik de foto nam stond ie in standby en is het standby lampje (linker) dus ook oranje.

edit:
Ik denk dat ik nu zie wat jullie bedoelen, disregard. De rechter led is idd blauw en niet paars/rose zoals de foto doet vermoeden. Excuus.

[ Voor 16% gewijzigd door baZzz.com op 01-12-2003 19:35 . Reden: Correctie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
baZzz.com schreef op 01 december 2003 @ 17:09:
IMHO vind ik de touchpad vrij slecht eerlijk gezegd. Er zit wat software ervoor bij om 'm wat gemakkelijker in het gebruik te maken, maar die geeft problemen met m'n muis. Wanneer de touchpad software nl. geinstalleerd is, zijn de muisopties 'Beweging' en 'Uitlijnen' greyed out. Dit is erg vervelend omdat ik dan de acceleratie van de muis niet kan instellen (en dit is toch echt wel nodig op een scherm met deze resolutie). Ik werk eigenlijk altijd met de muis en wanneer ik dit niet doe, kan ik ook niet fatsoenlijk met de touchpad werken, omdat die software niet geinstalleerd. (Hij doet het natuurlijk wel, maar zonder opties als acceleratie e.d.) Maar goed, heel erg vind ik het niet. En wellicht komt er nog een keer fatsoenlijke software voor uit.

Gamen gaat verder ERG goed. Max Payne 2, Call of Duty, Worms 3D, draaien allemaal soepeltjes op de hoogste resolutie. (1400x1050)

Wat ik tot nog toe het mooiste aan dit ding vind is het scherm (maar dat hebben wel meer laptops) en de STILTE (en dat hebben ze echt niet allemaal!).

Als je een laptop alleen voor het uiterlijk koopt ( :? ) ga dan maar voor de Acer TM 80x. Een huisgenoot van me heeft 'm en ik vind 'm er toch nog net een stukje gelikter uitzien. (Met name toetsenbord en touchpad.)
nah ik ga niet alleen voor 't uiterlijk, moet ook stabiel en snel zijn.

maar als je zegt dat de acceleratie niet goed werkt voor de muis, hmm dat vind ik maar niks, wat ik heb mijn muis altijd supergevoelig staan, met 1 korte pols beweging verplaats ik me van helemaal links naar helemaal rechts op een 1600x1200 scherm... en dat vind ik dus fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
Phusebox schreef op 01 december 2003 @ 17:36:
[...]

nah ik ga niet alleen voor 't uiterlijk, moet ook stabiel en snel zijn.

maar als je zegt dat de acceleratie niet goed werkt voor de muis, hmm dat vind ik maar niks, wat ik heb mijn muis altijd supergevoelig staan, met 1 korte pols beweging verplaats ik me van helemaal links naar helemaal rechts op een 1600x1200 scherm... en dat vind ik dus fijn
Nee, die acceleratie met de muis werkt wel gewoon, mits je de touchpad software niet installeert. Alleen werkt dan de acceleratie op de touchpad niet. Het is dus het één of het ander...
(En stabiel en snel is ie zeker wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Muis is wat anders dan de touchpad he... je kunt em zo gevoelig instellen als je wilt, net zoals op je desktop.

Verder vind ik em mooier & strakker dan de Travelmate, maar da's natuurlijk persoonlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Knakker op 01-12-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

baZzz.com schreef op 01 december 2003 @ 17:09:
Zou je eens een algehele vergelijking tussen de twee kunnen maken? Want je bent een van de weinigen die beide laptops gewoon naast elkaar kan zetten.

Welke heeft bijvoorbeeld een beter scherm, ik lees altijd Jewel, maar is dat ook zo? En hoe vergelijken ze met elkaar qua geluid en snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriend van mij heeft een acer travelmate 800, en dat is ook zeker een mooie laptop! Scherm is mooi, en natuurlijk de design van het toetsenboard en de touchpad zijn erg vet!

persoonlijk vind ik de jade 8070 minstens net zo mooi .. zoals iemand eerder al zei: weinig poespas .. mooi strak .. zilverkleurig van binne .. met een mooie donkere bovenkant .. en het scherm is ook zeker erg vet! en hijs is wat voordeliger als de travelmate 800 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:11:
vriend van mij heeft een acer travelmate 800, en dat is ook zeker een mooie laptop! Scherm is mooi, en natuurlijk de design van het toetsenboard en de touchpad zijn erg vet!

persoonlijk vind ik de jade 8070 minstens net zo mooi .. zoals iemand eerder al zei: weinig poespas .. mooi strak .. zilverkleurig van binne .. met een mooie donkere bovenkant .. en het scherm is ook zeker erg vet! en hijs is wat voordeliger als de travelmate 800 :P
Maar welk scherm is mooier, en welke notebook is stiller, en welke is sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
Het is niet dat ik niet voor je wil kijken, maar ik denk niet dat er veel verschil in snelheid is. Trouwens, ik zou toch geen goede vergelijkingstest kunnen doen, omdat ik zelf een 60GB@5400RPM heb en m'n huisgenoot een 'normale' 40GB. Tevens heb ik 1 bankje van 512MB en hij 2 x 256, dus...
Ik kan wel een keer de laptops naast elkaar zetten en eens goed naar de schermen kijken. Verder zijn ze allebei stil bij gewoon gebruik. Pas bij spellen bijv. gaat ie blazen, maar dan hoor je door het geluid van het spel de fan toch nog maar nauwelijks. (Overigens gebruik ik 'm heel weinig om te gamen.) Maar ik zal toch nog eens een keer kritisch kijken... (B.t.w. je hebt toch wel de testresultaten van de CT gezien m.b.t. de fan die Lamer_Deluxe op de eerste pagina van dit topic heeft gepost?)

B.t.w. 1 nadeeltje van de Jewel (maar dit is wellicht een heel persoonlijk nadeel), ik typ blind en sla altijd met m'n rechterduim de spatiebalk aan. Ik heb echter gemerkt dat wanneer ik op volle snelheid aan het tikken ben dat ik de spatiebalk soms niet hard genoeg aan sla. Das wel irritant, maar ik vrees dat dat m'n eigen schuld is... Ik hoop dat ik er aan wen. Anywayz, ik wilde het jullie niet onthouden! ;) (Wellicht ben ik niet de enige...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

baZzz.com schreef op 02 december 2003 @ 01:18:
...(B.t.w. je hebt toch wel de testresultaten van de CT gezien m.b.t. de fan die Lamer_Deluxe op de eerste pagina van dit topic heeft gepost?)
:X Sorry ik volg dit topic al een tijdje en was helemaal vergeten dat er op de eerste pagina al een vergelijking stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm ik kom net tot de conclusie dat Jewel geen 30 dagen pixelgarantie meer bied, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Dan vraag ik me af waarom ze mijn scherm kostenloos vervangen hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Phusebox schreef op 02 december 2003 @ 15:29:
hmm ik kom net tot de conclusie dat Jewel geen 30 dagen pixelgarantie meer bied, klopt dat?
Idd, dat was een actie van Jewel. Ik had er op de HCC ook naar gevraagd, je kunt nog wel voor 29 euro 8 dagen pixelgarantie kopen. Misschien kwam de actie nog terug.
Verder kloppen de meerprijzen van het begin van het topic ook natuurlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Daar zijn ze dan wel heel kort geleden mee gestopt dan. Zoals gezegd, toen ik mijn 8070 kocht heb ik het scherm (met 1 dode pixel) gewoon laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm dan wordt het voor mij naar alle waarschijnlijkheid toch een acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 02 december 2003 @ 16:53:
[...]

Idd, dat was een actie van Jewel. Ik had er op de HCC ook naar gevraagd, je kunt nog wel voor 29 euro 8 dagen pixelgarantie kopen.
In de computer totaal! adverteren ze wel met pixelgarantie (30 dagen). Dit is enkel en alleen op laptops met een 15" SXGA scherm. Aangezien de jade ook een 15" SXGA scherm heeft zit er dus pixelgarantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kijk maar op hun site en verkopers van hun laptop

de pixelgarantie is er niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:43:
In de computer totaal! adverteren ze wel met pixelgarantie (30 dagen). Dit is enkel en alleen op laptops met een 15" SXGA scherm. Aangezien de jade ook een 15" SXGA scherm heeft zit er dus pixelgarantie op.
Volgens mij is die pixelgarantie er niet meer. Ik heb onlangs een 2775 (SXGA+) bij laptopoutlet.nl gekocht en zij vertelden mij dat dat slechts een tijdelijke "aanbieding" was. Als ik nu op de site van Jewel kijk is die tekst ook verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op 08 december 2003 @ 13:29:
[...]

Volgens mij is die pixelgarantie er niet meer. Ik heb onlangs een 2775 (SXGA+) bij laptopoutlet.nl gekocht en zij vertelden mij dat dat slechts een tijdelijke "aanbieding" was. Als ik nu op de site van Jewel kijk is die tekst ook verdwenen...
En toch staat het er elke maand weer in. Ook in het december nummer stond het. Dus ik stuur mijn laptop lekker terug als er hele storende foute pixels in het scherm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Ik heb hem dan EINDELIJK binnen (heeft er maar meer dan 3 weken over gedaan). Wat een prachtig ding om te zien. Echt super!

En snel natuurlijk (1.6 Ghz, 1 gig geheugen, 60 gb hdd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 14-09 09:58
Heb er ook eentje bestelt. Ben zeer benieuwd

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld.

met 1,5 processor en snellere HD. Prijs viel me reuze mee. Vrijdag kan ik hem ophalen. Ik ben zeer benieuwd. :)

En ik heb er 2x 2 weken pixelgarantie bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
ik ook met upgrade pakket.
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Mijn laptop wordt vandaag verstuurd, dus morgen zal ik hem ontvangen. Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Hij zal je echt niet tegenvallen! Heb de Travelmate 800 hier ook gehad, maar vond de Jewel toch degelijker overkomen.

En de specificaties zijn verder etzelfde.

[ Voor 67% gewijzigd door Knakker op 21-01-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heb ondertussen mijn laptop gekregen en is een puik apparaat.

Welke drivers hebben jullie geinstalleerd voor de videokaart. Ik heb nu de drivers geinstalleerd die er standaard bij zitten. Zijn er ook ergens nieuwe drivers te krijgen?

Als ik bij ati.com kijk dan zeggen ze dat ik mijn notebook fabrikant moet raadplegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
VivaAtloni schreef op 23 januari 2004 @ 10:41:
Heb ondertussen mijn laptop gekregen en is een puik apparaat.

Welke drivers hebben jullie geinstalleerd voor de videokaart. Ik heb nu de drivers geinstalleerd die er standaard bij zitten. Zijn er ook ergens nieuwe drivers te krijgen?

Als ik bij ati.com kijk dan zeggen ze dat ik mijn notebook fabrikant moet raadplegen!
Je kunt volgens mij de catalyst drivers van ATi wel installeren, maar heb je daar een aanpassingsprogrammaatje voor nodig (heet volgens mij MobileMOD?).

Ik heb gewoon de standaard VGA driver van Jewel geinstalleerd, voldoet voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
VivaAtloni schreef op 23 januari 2004 @ 10:41:
...

Ik gebruik zelf de Omega drivers. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heeft iemand ook het probleem dat de pc hapert doordat deze naar WireLess connecties aan zoeken is ?? Weet iemand hiervoor een oplossing :?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
HappyFun schreef op 30 januari 2004 @ 13:00:
Heeft iemand ook het probleem dat de pc hapert doordat deze naar WireLess connecties aan zoeken is ?? Weet iemand hiervoor een oplossing :?
Probleem is nu weg, maar zit nu op 11Mbps ...beetje langzaam :(
Is er een mogelijkheid om de snelheid up te graden???

[Jewel reageert beetje langzaam en op hun website staat ook niets..vandaar hier)

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

11 mbps is de maximale snelheid van de 802b standaard.... Dus waarom vind je het langzaam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 30 januari 2004 @ 22:35:
11 mbps is de maximale snelheid van de 802b standaard.... Dus waarom vind je het langzaam :?
k...dus wordt extern kaartje erin zetten :(

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen!

ik heb een jewel jade 8070 aangeschaft en nu zit daar een 7-pins S-video uitgang op. Ik al vanalles geprobeerd om via deze uitgang beeld op mijn tv te toveren maar met weinig resultaat. Gebruik ik connectors van s-video naar RCA dan herkent de laptop de tv niet. De enige manier die wel werkte was een s-video naar s-video kabel naar een tv die dit ondersteunde maar helaas is dit niet mijn tv. Weet iemand hiervoor een oplossing of zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:44:
kan iemand mij helpen!

ik heb een jewel jade 8070 aangeschaft en nu zit daar een 7-pins S-video uitgang op. Ik al vanalles geprobeerd om via deze uitgang beeld op mijn tv te toveren maar met weinig resultaat. Gebruik ik connectors van s-video naar RCA dan herkent de laptop de tv niet. De enige manier die wel werkte was een s-video naar s-video kabel naar een tv die dit ondersteunde maar helaas is dit niet mijn tv. Weet iemand hiervoor een oplossing of zijn er meer mensen met dit probleem?
Als er een 7 pins s-video aansluiting op zit, dan zitten er ook gewoon composiet aansluitingen op de pennen zegmaar. Een verloopje van S-video 7-pins naar composiet werkt dan. De composiet kan je op iedere TV aansluiten (Gele tulp). Succes ermee.

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Jewel jade 8070 opgehaald. Hij ziet er prachtig uit. Maar de installatie ging niet helemaal zonder slag of stoot. Ik ben benieuwd of ik de enige ben met deze problemen.

Windows XP nl installeren ging zonder problemen. Vervolgens waren er natuurlijk nergens drivers voor geinstalleerd (windows xp is tenslotte alweer vrij oud), dus die ging ik lekker van het CD-tje installeren. En daar ging het mis. De install van AL die drivers bleef steeds hangen. En dus had ik ook geen netwerk, geen pcmcia, geen wifi, slechts usb 1.1, geen sound etcetera. En erger nog, ik kon ook niet op internet!
Toen heb ik via een USB-drive servicepack 1 erop gegooid, toen kreeg ik mijn wired LAN aan de praat en dus ook internet, en daarna heb ik alle updates van windows gedownload. Daarna lustte XP alle drivers van het CD-tje alsnog wel. Gelukkig doet nu alles het naar behoren. Heeft me wel een halve nacht gekost :-).

Nu is mijn enige probleem nog de videokaart. Ik heb de nieuwste ATI Catalyst drivers geinstalleerd met mobilemod, en dat werkt prima. Ik krijg alleen nergens de extra ATI-tabbladen in de display properties. Ik kan dus niks wijzigen aan contrast/brightness en 3d-settings enzo. Doe ik iets fout??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over bovenstaande problemen van mijzelf: Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, en nu ging het wel gewoon goed. Weet niet waarom het eerder misging, en zal er wel nooit meer achterkomen...

Blijf ik des te meer tevreden met deze geweldige laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:23:
tekst

Nu is mijn enige probleem nog de videokaart. Ik heb de nieuwste ATI Catalyst drivers geinstalleerd met mobilemod, en dat werkt prima. Ik krijg alleen nergens de extra ATI-tabbladen in de display properties. Ik kan dus niks wijzigen aan contrast/brightness en 3d-settings enzo. Doe ik iets fout??
ik zou graag willen weten hoe je die catalyst drivers hebt kunnen installeren?

ik heb het ook geprobeerd met mobilemod, maar als ik dan de setup draai krijg ik de melding met 'ini- driverfout' oid en dat ik de videokaartdriver eerst op een standaardkaart moet instellen...
dat lukt me vervolgens niet, daarmee bedoel ik, ik kan nergens opgeven dat het een standaardvideokaart is. die zie ik nergens tussen staan.
zou je me hiermee kunnen helpen?

"Software is like sex: it's better when it's free."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Sorry dat ik dit topic weer omhoog kick, maar het leek me makkelijker voor anderen om alles bij elkaar te houden.

Ik heb sinds een paar weken de Jade 8070 (1,5GHz/512Mb/60Gb@5400) en ik ben er zeer tevreden mee.

Bij de installatie van WinXP Pro heeft ie echter een 'Winbond Secure Digital Drive' gedetecteerd en er drivers voor geinstalleerd. Ik heb nu dus een removable drive Y: erbij, maar ik weet niet wat ik ermee kan. Volgens mij moet het een soort van SD reader voorstellen, maar dat zit volgens mij helemaal niet op deze notebook??

In de device manager staat ie ook onder 'Storage Volume->Generic Volume'. Ik kan het device ook niet disablen. Wat moet ik hier nu mee?

Verder moet ik zeggen dat alle bovenstaande lovende woorden meer dan terecht zijn. Hij voelt zeker zo snel als mijn desktop 2.53GHz en de videokaart is sneller dan mijn MX440 (duh). Battlefield loopt er echt geweldig op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
Die winbond secure digital drive zit er wel bij. Secure digital is een klein vierkant flashgeheugen. Je kan die instoppen aan de linkerkant van je laptop waar ook de pcmcia slot zit. Boven dat pcmcia slot zie je zon klein rechthoekje en dat is de winbond secure digital drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ach, ik heb hem nu gevonden :o
Vreemd dat ze dat niet vermelden op de jewel website....

@-El-Rady-: Misschien een idee om het te vermelden bij de specs in dit topic?

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Jewel Jade 8080? Computerland heeft 'm en het lijkt me een goeie...

• Knakker
Mn broer heeft em... super relaxte, stabiele laptop. Kan je er verder weinig over vertellen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tbstr.demon.nl/jeroen/laptop1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tbstr.demon.nl/jeroen/laptop2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Jewel jade 8070 ik heb hem nu één jaar en hij bevalt me perfect. Ik zit alleen nu deze topic hier te lezen en dan zie ik dat ik een andere versie heb. Hier onder mijn specificaties.

14" resolutie 1024x768
512mb ram
30gb
Toshiba CD/DVD-RW

Zijn er meer mensen met dit type/versie? ik zie alleen maar dat jullie de 15" hebben.

Verwijderd

Hai,

Via via heb ik een Jewel CL50 gekocht. Het is een intel centrino processor met 40gig harddrive, een dvd/cdwriter en nog wat specificaties. Het schijnt dat er voor mijn beeldscherm geen driver is geinstalleerd. Nu begrijp ik dat ik voor drivers op de compalsite kan kijken? Weet iemand hoe dit moet? Ik ben echt een leek... Ik heb wel gevonden dat er voor de CL50 drivers zijn. Alleen vraag ik me af: moet ik gewoon maar alle drivers behorende bij de CL50 van Compal installeren op goed geluk dat ik van alles er 1 heb? Of is dat onverstandig? En wat zijn de bios-downloads? Wat kan ik daarmee? Klopt het dat Jewel failliet is en er in Nederland geen ondersteuning meer is voor deze laptops?

Verwijderd

t Is opgelost, de driver bleek wel gedownload, maar niet geinstalleerd. Hij staat er nu op.
Mijn andere vragen, zie hierboven, blijven nog wel staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeitjeG
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb nu drie jaar een Compal CL50. Mijn moederbord is kapot, echt vervelend. Nergens zijn meer moederborden te krijgen, en een reparatie bij Jewel kost 490 euro. Daarvoor kan ik een nieuwe laptop kopen. Iemand tips hoe ik zelf aan een moederbord kan komen? OF waar ik voor minder geld kan laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
GeitjeG schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:15:
Ik heb nu drie jaar een Compal CL50. Mijn moederbord is kapot, echt vervelend. Nergens zijn meer moederborden te krijgen, en een reparatie bij Jewel kost 490 euro. Daarvoor kan ik een nieuwe laptop kopen. Iemand tips hoe ik zelf aan een moederbord kan komen? OF waar ik voor minder geld kan laten repareren?
Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd en heb je weinig aan mijn reactie, maar toch >:)

Mijn Jewel Jade heb ik ruim 3 jaar zeer intensief gebruikt, het ding functioneert echter nog steeds perfect. Was dus een hele goede aankoop destijds.

Jewel bestaat niet meer. Nog niet zo heel lang geleden was er op de site van Jewel te lezen dat Computerland de service overgenomen had en dat ze reserveonderdelen hadden. Wellicht hebben zij nog een moederbord voor een redelijke prijs. Verder vind je met Google wel wat hits als je op Compal CL50 parts zoekt, in Amerika zitten wat bedrijven die nog onderdelen verkopen.

Ik ben bang dat het tijd is voor een nieuwe notebook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21
Misschien heeft iemand een notebook met een kapot scherm, dan kan je die waarschijnlijk wel voor een zacht prijsje overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Heeft iemand enig idee waar ik nog de drivers voor de Jewel laptops kan downloaden? De site van Jewelnotebooks is down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasperBTU schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:46:
Heeft iemand enig idee waar ik nog de drivers voor de Jewel laptops kan downloaden? De site van Jewelnotebooks is down :(
Ik heb ooit de website van de taiwanese/chinese fabrikant gevonden
model opgezocht en elders drivers bijeen geschraapt
compal.com doet het nog zie ik
Pagina: 1 2 Laatste