[laptops] Het grote Jewel Jade 8070 topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52453

Topicstarter
Na een aantal topics van andere laptops en veel vragen in algemene topics over de Jade 8070 heeft die nu zijn eigen topic. De bedoeling hiervan is informatie, ervaringen en vragen + antwoorden te verzamelen op 1 plek. Deze laptop wordt onder verschillende namen verkocht, zoals Micropoint Sonic 300, De Chembook 2050 en de eigenlijke naam Compal CL50. Onder de naam Jewel Jade 8070 wordt hij in Nederland het meest verkocht. Ik zal deze openingspost zo veel mogelijk updaten met problemen + oplossingen, veel gestelde vragen + antwoorden etc.

Specificaties + adviesprijs:

Jewel Jade 8070

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/jade-8070-big.jpg

Processor Intel Pentium-M (Intel Centrino Platform)
Chipset Intel 855
Beeldscherm 15" SXGA+ TFT (1400*1050)
Geheugen 2 SO-DIMM DDR-PC2100 Sockets
Video ATi M9-P
64MB Dedicated videogeheugen
TV-out (S-Video)
Pcmcia 1x Type II, Cardbus
Storage 24x CDROM, 8x DVD, CD Rewriter of CD Rewriter/DVD Combo
Externe 1.44MB Floppydrive (optioneel)
10/20/30/40/60/80 GB of groter 2.5" harddisk naar keuze
UDMA ATA100 ondersteuning
Sound RealTek ALC202
2 Speakers ingebouwd
I/O 3x USB 2.0
1x IEEE1394 (Firewire/iLink)
1x Parallele poort (high speed, bi-directioneel)
1x D-Sub voor monitor
1x Externe speaker uit
1x Externe microfoon ingang
1x Line-in
Communicatie Intel Pro2100 onboard Wireless LAN
10/100Mbit Netwerkadapter (UTP)
56k V.90 Modem
Infrarood poort FIR 4 MBit/s
Gewicht/afmetingen 2.68Kg (inclusief CDROM, harddisk en batterij)
330 x 273 x 29,4mm
Voeding Smart Li-Ion batterij
230v Adapter

Adviesprijs: 1605 euro (1349 ex BTW)

Meerprijzen:

Upgrade Prijs excl BTW Prijs incl BTW
Geheugen 512MB (ipv. 256MB geheugen) 49 euro 58.31 euro
Geheugen 1024MB (2x 512MB) (ipv. 256MB geheugen) 207 euro 246.33 euro
Harddisk 40GB (ipv. 30GB harddisk) 43 euro 51.17 euro
Harddisk 60GB (ipv. 30GB harddisk) 153 euro 182.07 euro
Harddisk 60GB 5400rmp (ipv. 30GB harddisk) 195 euro 232.05 euro
Harddisk 80GB (5400 RPM) (ipv. 30 gig) 244 euro 290.36 euro

3dmark01 score

CPU: 1.3GHz
HD: 40GB@5400
Mem: 512MB
GFX: ATi Radeon 9000 64MB dedicated
Windows XP Home NL SP1

Resultaat: 7219

Product tour
http://www.hyperdatadirec...5000/UntitledFrame-48.htm

Links
www.jewelnotebooks.nl
http://www.hyperdatadirec.../model5000/model5000.htm#

Shops
http://www.tweakers.net/pricewatch/59356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Zijn er hier al mensen die het ding in huis hebben? En mensen die het ding al vergeleken hebben met de Acer Travelmate 800Cl? (natuurlijk wel met de meerprijzen [256MB extra en de 40GB schijf])

Ik zit namelijk sterk te twijfelen tussen de 2..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Hey, te gek een eigen topic voor deze geweldige notebook.

Aanvullingen voor de openingspost:

Hetzelfde notebook is ook nog te krijgen onder van de volgende merken/types:

Xeron Sonic Pro X50
Bullman V-Klasse 5
Hyperdata 5000 (Site met plaatjes/drivers: http://www.hyperdatadirec.../model5000/model5000.htm#

Hier zijn drivers en BIOS updates te vinden:
http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm

Ik heb hem dus sinds deze week. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad zoals die bij de Acer bekend zijn. Maar wireless LAN heb ik nog niet kunnen proberen maar de gewone LAN werkt prima.

Bij mij zat er in de aanbieding van de Notebook Express al een 40GB HD en 512MB RAM in. De HD heb ik naar 5400rpm laten upgraden en het geheugen naar 1 module, dit kostte een paar tientjes meer.

Het is jammer dat ik geen digitale camera heb want op de fotos tot nu toe vind ik hem niet mooi. In het echt ziet hij er heel mooi uit.

De behuizing is blauw-grijs metallic in een donkere metalen versie op de deksel en een lichte plastic versie binnenin.
De sierrand om het toetsenbord is van ingelegd brushed aluminium.
De toetsen zijn zwart transparant.
De drie LEDs vooraan kunnen drie kleuren hebben Oranje (neigend naar rood), Blauw (diep blauw, niet korenblauw) en lila. En dan nog knipperend voor opladen en sleep mode.
Boven het toetsenbord zit een glimmende zwarte rand. Daaronder zitten korenblauwe LEDs die je alleen kunt zien als ze branden, dan licht er een symbooltje op voor de HD, Combi Drive of toetsenbord status (Caps, Num etc.). Daar zit ook de powerknop en twee knoppen waar je zelf een functie aan kunt hangen.

Het geheel is enorm solide verwerkt. Nergens speling of kraakplastic. Het openen van het scherm gaat relatief zwaar en totaal vloeiend, zonder bijgeluiden. De aansluiting van de adapter heeft ook totaal geen speling en klikt stevig vast.

Het toetsenbord is ook robuust, geen speling in de toetsen, de aanslag is relatief zwaar (dat wordt minder met gebruik) en heeft een prettige doorklik.
Het toetsenbord ligt relatief diep en raakt daarom niet het scherm als je de notebook dichtklapt.

Hij wordt niet echt warm en de fan slaat zelden aan, ik moet echt moeite doen om de fan te kunnen horen. De Travelstar HD die ik er in heb laten zetten kan ik zachtjes horen fluiten.
De Combi-drive maakt nog de meeste herrie en kan voor wat trilling zorgen bij kromme CDs.

De glidepad en buttons werken prima.

Het display is enorm scherp met goeie felle kleuren en de helderheid is prima. Alleen kun je een helderheidsverloop over het scherm zien van beneden naar boven, zoals bij de meeste notebooks.
De VGA uitgang lijkt prima te zijn, nu zijn mijn CRT monitors in verhouding met de TFT van de 8070 vrij onscherp, maar ik heb geen ghosting of wat dan ook kunnen zien.
Maar af en toe zie je het scherm een klein beetje vegen, bij het scrollen van zwarte tekst op een witte achtergrond of andere contrastrijke elementjes die traag bewegen. In spellen zie je er niks van.
De S-VHS uitgang heb ik nog niet geprobeerd.

De Adapter is van Lite-On en wordt niet enorm warm. Een netsnoer voor de Verenigde Staten is meegeleverd.

Het geluid is een positieve verrassing. De ingebouwde speakers hebben zoals gewoonlijk geen bas en zijn niet indrukwekkend, hoewel er interessante 3D effecten mee te bereiken zijn.
De koptelefoon uitgang is enorm goed, niet alleen is deze totaal zonder enige storing maar ook enorm luid. Op de een na laagste stand is hij luid genoeg voor een 16Ohm koptelefoon, op de luidste stand zou hij deze koptelefoon met gemak opblazen.
De geluidschip ondersteund 3D audio, EAX, A3D en doet dit prima in de praktijk.

Bijgeleverd worden een echte WindowsXP Home CD (of pro tegen meerprijs) dus geen recover disk, drivers CD, User Manual CD, WinDVD 4, Nero Express en een notebook tas. Deze tas is geen goedkoop troepding, de gespen voor de schouderband zijn van dik metaal in bronskleur.

Voordelen T.O.V. De Acer Travelmate 800:

+ 30 dagen pixel vrij garantie. Dit is een heel groot voordeel, vanwege de A-kwaliteit van het gebruikte scherm durft Jewel 30 dagen garantie op defecte pixels te geven. Bij mij zaten er dan ook geen defecte pixels op het scherm.
+ Beide geheugenmodules zijn gemakkelijk aan de onderkant te bereiken. Bij de Acer zit er een onder het toetsenbord, zodat je die er eerst uit moet halen (risico tot beschadiging).
+ Fan maakt veel minder herrie.
+ Scherm is iets helderder dan die van de Acer.
+ Doet iets langer met zijn accu.
+ Tot nu toe geen problemen met flikkerend beeld, onscherpe VGA, stroomverlies met de notebook uit, vreemd geluid met de notebook uit, hangende pad knoppen e.d. Wat hiervan in de huidige Acer TM800 revisie is gefixed weet ik niet. WLAN heb ik dus helaas nog niet kunnen testen.
+ Slide-in HD dus gemakkelijk te bereiken (volgens mij heeft de Acer dit niet maar ik kan het mis hebben)
+ Geen hitte van de HD onder je linker pols. Wel trilling bij gebruik van de combi-drive, maar dan trilt de hele kast een beetje als de CD krom is. Bij DVDs spelen wordt de drive wel vrij warm.

Nadelen t.o.v. Acer TM800:

- 3xUSB i.p.v. 4x
- Geen smartcard slot (overigens wel een SD card slot, de Acer SmartMedia?)
- Geen ingebouwde Bluetooth (moet dus met een USB dongle)
- Geen mogelijkheid tot gebruik tweede accu in plaats van de combi-drive
- Combi-drive zit aan de voorkant.

EDIT:
En Compal maakt ook notebooks voor Dell, Toshiba, HP/Compaq, Sony en andere bekende merken en kennelijk stapt Apple hier ook op over.

[ Voor 5% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 04-07-2003 18:40 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38831

is dat hoog resolutie een beetje mooi?????

ik zoek namelijk een laptop (betaalbaar) met 1400 bij 1050 reso..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ja, die resolutie is goed te doen. Enorm scherp en daardoor nog goed te lezen. En je hebt dus veel meer ruimte op de desktop. Spellen zien er in 1400 x 1050 ook heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Waarschuwing:

Als je een CDRW schijfje gebruikt vraagt het systeem of je de Adaptec UDF(?) reader wilt installeren. Doe dit niet, die versie is niet voor WindowsXP en je krijgt er een shutdown bluescreen door waardoor je de notebook niet meer uit kunt zetten (hij restart weer) je moet hem dan uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden.

Ik had geluk dat ik op een gegeven moment ontdekte dat het daar door kwam, ik verdacht 3DMark2001 maar die stond dus op een CDRW.

De oplossing is waarschijnlijk de juiste Adaptec reader voor XP downloaden (als dat mogelijk is).

EDIT:
Ik heb de oplossing al gevonden: Gewoon de reader van de bijgeleverde Nero CD installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 04-07-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er nu wel of geen standaard wireless LAN ingebouwd? In de specs staat van wel maar het staat er ook bij als meer prijs.

Er zit dus standaard ook een SD-memory card slot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Lamer_Deluxe schreef op 04 July 2003 @ 18:31:
Voordelen T.O.V. De Acer Travelmate 800:

+ 30 dagen pixel vrij garantie. Dit is een heel groot voordeel, vanwege de A-kwaliteit van het gebruikte scherm durft Jewel 30 dagen garantie op defecte pixels te geven. Bij mij zaten er dan ook geen defecte pixels op het scherm.
+ Beide geheugenmodules zijn gemakkelijk aan de onderkant te bereiken. Bij de Acer zit er een onder het toetsenbord, zodat je die er eerst uit moet halen (risico tot beschadiging).
+ Fan maakt veel minder herrie.
+ Scherm is iets helderder dan die van de Acer.
+ Doet iets langer met zijn accu.
+ Tot nu toe geen problemen met flikkerend beeld, onscherpe VGA, stroomverlies met de notebook uit, vreemd geluid met de notebook uit, hangende pad knoppen e.d. Wat hiervan in de huidige Acer TM800 revisie is gefixed weet ik niet. WLAN heb ik dus helaas nog niet kunnen testen.
+ Slide-in HD dus gemakkelijk te bereiken (volgens mij heeft de Acer dit niet maar ik kan het mis hebben)
+ Geen hitte van de HD onder je linker pols. Wel trilling bij gebruik van de combi-drive, maar dan trilt de hele kast een beetje als de CD krom is. Bij DVDs spelen wordt de drive wel vrij warm.

- 3xUSB i.p.v. 4x
- Geen smartcard slot (overigens wel een SD card slot, de Acer SmartMedia?)
- Geen mogelijkheid tot gebruik tweede accu in plaats van de combi-drive
- Combi-drive zit aan de voorkant.
ik ben benieuwd hoe je aan deze plus -en minpunten komt...
dit kun je niet bepalen door ervaringen te vergelijken, alleen door beide laptops zelf te hebben en te vergelijken...

het is trouwens logisch dat er veel 'minpunten' van de Acer boven water komen, omdat veel meer mensen 'm hebben...

bijv. het punt dat de Jewel langer met zijn accu doet?
dat kun je alleen bepalen door ze allebei naast elkaar te zetten en precies dezelfde dingen te laten uitvoeren...

fan maakt minder herrie?
ik hoor de fan van mijn 800LCi nu niet hoor :)

dingen als onscherpe VGA, warmte onder pols, hangende knoppen en slecht W-Lan bereik zijn in de nieuwe revisie (die ik heb) opgelost....

Acer heeft ook een slide-in HD

daar gaan je voordelen :)

bij een nadeel van de Jewel kun je nog zijn prijs zetten, hij is duurder dan de Acer en je krijgt voor die prijs maar 256mb en een 30gig HD...

detail: ik haal ruim 7400 3d-mark punten

conclusie: de Jewel is niet per definitie beter dan de Acer (zoals jij dat wil doen voorkomen), beide zijn prima laptops en ik zou juist eerder voor de Acer kiezen i.v.m. de naam

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 05-07-2003 09:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Mooooody schreef op 05 July 2003 @ 09:00:
ik ben benieuwd hoe je aan deze plus -en minpunten komt...
dit kun je niet bepalen door ervaringen te vergelijken, alleen door beide laptops zelf te hebben en te vergelijken...

het is trouwens logisch dat er veel 'minpunten' van de Acer boven water komen, omdat veel meer mensen 'm hebben...
Dat is zeker waar.
bijv. het punt dat de Jewel langer met zijn accu doet?
dat kun je alleen bepalen door ze allebei naast elkaar te zetten en precies dezelfde dingen te laten uitvoeren...

fan maakt minder herrie?
ik hoor de fan van mijn 800LCi nu niet hoor :)
Dit komt allebei uit de test van het Duitse C'T magazine. Ik heb dat al in het Centrino topic geschreven:

(ik zei 'iets langer' bij de accuduur)

DVD bekijken:

Jade: 3,3 uur
Acer: 2,7 uur

BAPCo Mobilemark performance:

Jade: 4,4 uur
Acer: 4,1 uur

BAPCo Mobilemark reader:

Jade: 5 uur
Acer: 4,9 uur

Tijd na 1 uur opladen:

Jade: 2,3 uur
Acer: 2,2 uur

Fan herrie:

Onder last:

Jade: 25,2 dB/A (0,5 zone)
Acer: 33,1 dB/A (1,6 zone)

(er staat ook als opmerking in de review dat de fan van de Acer luid is)

Display helderheid:

Jade: 218:1
Acer: 213:1

Helderheid onder maximale hoek:

Jade: 133:1
Acer: 128:1

Helderheid min/max:

Jade: 33...127
Acer: 42...114
dingen als onscherpe VGA, warmte onder pols, hangende knoppen en slecht W-Lan bereik zijn in de nieuwe revisie (die ik heb) opgelost....
Dat is mooi, alleen niet voor de mensen die een eerdere revisie hebben gekocht. Die moeten hem waarschijnlijk opsturen en hebben vaak al vanalles geprobeerd om die problemen op te lossen.

Overigens las ik juist steeds dat de onscherpe VGA nog niet is gefixed in de nieuwe revisie.
Acer heeft ook een slide-in HD
Okay, bedankt voor de informatie. Ik zei al dat ik dat niet zeker wist.
daar gaan je voordelen :)
Bepaald niet dus :)

Vergeet even niet de 30 dagen pixel vrij garantie, toch wel een belangrijk verschil.
Die verborgen memory bank is behoorlijk irritant.
Hij is dus wel veel stiller, doet dus wel iets langer met zijn accu en het beeld is helderder. En dus voor de rest geen van de kinderziektes van de Acer gehad.
bij een nadeel van de Jewel kun je nog zijn prijs zetten, hij is duurder dan de Acer en je krijgt voor die prijs maar 256mb en een 30gig HD...
Die van mij kwam standaard al met 512MB en 40GB HD, met die configuratie heb ik ze ook al bij andere winkels gezien. Ik neem aan dat dit de nieuwe standaard configuratie wordt. Voor zo'n degelijke machine is hij zijn geld meer dan waard.
detail: ik haal ruim 7400 3d-mark punten
Mooie score. Is dat uit de doos of met vernieuwde drivers/bios?
conclusie: de Jewel is niet per definitie beter dan de Acer (zoals jij dat wil doen voorkomen), beide zijn prima laptops en ik zou juist eerder voor de Acer kiezen i.v.m. de naam
Als ik dat had willen doen voorkomen had ik er uiteraard geen minpunten voor de Jewel bij gezet. Mijn overzicht is een eerlijke vergelijking tussen de enorm populaire Acer en de nog vrij onbekende Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 52453 schreef op 05 July 2003 @ 02:17:
Zit er nu wel of geen standaard wireless LAN ingebouwd? In de specs staat van wel maar het staat er ook bij als meer prijs.

Er zit dus standaard ook een SD-memory card slot in?
WLAN zit erin, zo'n standaard Intel kaart, anders mogen ze het geen Centrino noemen. Ik heb nog geen access point, dus ik moet hem nog uitproberen.

In ieder geval moet je schijnbaar niet de Microsoft WLAN hotfix gebruiken, daar hoor ik geen goeie berichten over.

Bluetooth zit er dus helaas niet standaard in, hoewel Computerland daar mee adverteerde. Je kunt er dus een set van twee bluetooth sticks voor kopen voor iets van 90€. Er werd mij daarvoor zelfs iets verteld over een optionele chip op het moederbord die je kon laten installeren. Ik zal het maar een beetje in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Lamer_Deluxe schreef op 04 July 2003 @ 18:31:

Maak dan het plaatje compleet:
Je hebt van de travelmate 800 inmiddels 2 types:
- de oude versie met de vele problemen en ZONDER bluetooth.
- de nieuwe versie die de problemen zou moeten oplossen en MET bluetooth.

Daarnaast vind ik beide machines erg sterk op elkaar lijken, veel verschil zit er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

ppl schreef op 05 juli 2003 @ 16:37:
[...]

Maak dan het plaatje compleet:
Je hebt van de travelmate 800 inmiddels 2 types:
- de oude versie met de vele problemen en ZONDER bluetooth.
- de nieuwe versie die de problemen zou moeten oplossen en MET bluetooth.

Daarnaast vind ik beide machines erg sterk op elkaar lijken, veel verschil zit er niet tussen.
Ik zou wel graag eens een overzicht willen zien van welke problemen er nu in de praktijk inderdaad gefixed zijn en welke nog niet. Want met alle verschillende berichten die je leest wordt het een beetje onduidelijk.

- Voor het flikkeren van het schermlicht bij drive gebruik waren ze bezig met een nieuwe inverter printplaat. Ik weet niet of dit al in de nieuwe revisie zit.
- De WLAN antenne was las ik ergens in de nieuwe revisie naar een scharnier verplaatst i.p.v. onder het toetsenbord.
- Volgens mij is dat geluid als hij uitstaat met het stroomverlies ook opgelost.
- En de hitte onder de polssteun is kennelijk ook opgelost, hoe ze dat voorelkaar hebben gekregen weet ik niet, want die hitte komt van de HD had ik begrepen.
- De speling in de powerplug geeft kennelijk in de praktijk geen problemen.
- Ik las iets over loslatend plastic bij het scherm, maar dit lijkt een geisoleerd geval. Ik snap ook niet precies wat dit inhoudt.
- Of het glidepad button probleem is opgelost weet ik niet.
- Het onscherpe VGA probleem is volgens mij niet opgelost, want daar las ik twee dagen geleden nog verhitte berichten over, waarbij Acer gezegd zou hebben dat ze er geen oplossing voor hadden voorlopig.
- Uit een poll blijkt dat ongeveer 20% van de TM800 gebruikers last hebben van 1 of meerdere defecte pixels. Een paar mensen hier kregen een defecte pixel na een aantal weken. Hoe het scherm van de Jewel het doet in verhouding is nog onduidelijk, aangezien er nog te weinig gebruikers zijn. De 30 dagen pixelvrij garantie is hoopgevend.
- En dan hadden sommige mensen nog last van afslijtende verf op het deksel en afslijtende letters op het toetsenbord. Anderen hadden hier weer geen problemen mee.

De machines ontlopen elkaar inderdaad nauwelijks. De doorslag gaf bij mij eigenlijk puur de 30 dagen pixel-vrij garantie. Jewel schrijft dat ze de kwaliteit van de gebruikte schermen goed genoeg vinden om deze garantie te durven geven.

Aangezien ik veel grafisch werk doe en op m'n desktop monitor hinderlijke ingebrande vlekjes heb vond ik dit best wel belangrijk.

(hoewel ik zo'n laptop scherm toch niet echt geschikt vind voor grafisch werk, de verticale kijkhoek is te klein en de gamma te afwijkend)

Daarbij schrok ik eigenlijk ook wel een beetje van de klachten over de Acer die ik her en der tegenkwam. Ik hoop dat deze inderdaad allemaal in de huidige revisie zijn opgelost. Ik vind eigenlijk dat je als je het oude model hebt, je hem om moet kunnen ruilen voor het nieuwe model.

Ik vond het zelf wel heel jammer dat hij toch geen Bluetooth ingebouwd heeft. Het is toch iets dat ik waarschijnlijk in de toekomst ga gebruiken, voor internetten via een mobiele telefoon en misschien draadloze muizen of toetsenborden.
Zo'n plug-in Bluetooth adapter is toch veel minder elegant.

(dat lichte vegen van het scherm bij bewegingen waar ik het eerder over had gebeurt alleen in laptop modus ontdekte ik, dat is dus een gevolg van de energie besparing van de videochip of het scherm).

Overigens krijg ik Realmyst alleen aan de praat met de nieuwste gepatchete Catalyst drivers. Niet met de nieuwste M9 drivers. Het Catalyst control panel is ook uitgebreider. Alleen vraag ik me nu af of die drivers wel Powerplay energie besparing gebruiken, aangezien het toch een hack is.

[ Voor 3% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 06-07-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:48

Tubbietje

Illegaal!

Mijn keuze was ook tussen deze Jewel en de Acer TM800.
Bijna had ik de Jewel gekocht met 2 vrienden, maar op het laatste moment zijn we toch maar voor de Acer gegaan. Mede dankzij dat deze bluetooth standaard aan boord kreeg, de meeste problemen opgelost waren en de prijs van deze laptop enorm omlaag ging.
Ook waren er berichten dat Jewel in kwaliteit niet alles zou zijn.
We hebben de Jewel wel van top tot teen bekeken bij Computerland en waren zeer tevreden over deze laptop... ondanks dat zijn we toch maar voor de Acer gegaan. Het blijft een wat beter merk in onze ogen en veel andere stellingen hadden we niet... ook vind ik de Acer iets lekkerder tikken... maar dat wist ik aan het begin nog niet :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Tarod schreef op 06 July 2003 @ 10:43:
Mijn keuze was ook tussen deze Jewel en de Acer TM800.
Bijna had ik de Jewel gekocht met 2 vrienden, maar op het laatste moment zijn we toch maar voor de Acer gegaan. Mede dankzij dat deze bluetooth standaard aan boord kreeg, de meeste problemen opgelost waren en de prijs van deze laptop enorm omlaag ging.
Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb ook enorm lopen twijfelen welke ik zou kiezen.
Ook waren er berichten dat Jewel in kwaliteit niet alles zou zijn.
De kwaliteit van de Jewel blijkt in de praktijk dus prima in orde te zijn. Ik ben nog geen enkele klacht over deze machine of de clones ervan tegen gekomen. Het is dus gewoon een Compal, je krijgt hem gewoon in een Compal CL50 doos.

In de winkel vertelden ze mij dat Jewel pas een jaar of twee bestaat en dat ze vroeger iets van 5 fabrikanten gebruikten. Toen waren er over een aantal van hun notebooks wel eens klachten. Nu gebruiken ze maar twee fabrieken en volgens de verkoper hadden ze hun zaken nu prima voorelkaar.

Ook vertelde hij dat een van de Toshiba notebooks precies hetzelfde notebook was als een van de Jewels, alleen met een andere behuizing en 500 Euro duurder :)
Ik kwam bij de Compal CL50 drivers een Radeon driver voor Toshiba tegen met het typenummer CL52. Het lijkt erop dat de Jade 8070 dus ook weer als een Toshiba uit gaat komen.

De service van Jewel schijnt ook prima te zijn, ik heb daar al goede berichten over gelezen. Aangezien het een Nederlands bedrijf is wordt de service snel afgehandeld.
We hebben de Jewel wel van top tot teen bekeken bij Computerland en waren zeer tevreden over deze laptop... ondanks dat zijn we toch maar voor de Acer gegaan. Het blijft een wat beter merk in onze ogen en veel andere stellingen hadden we niet... ook vind ik de Acer iets lekkerder tikken... maar dat wist ik aan het begin nog niet :)
Ja, de Acer tikt inderdaad ietsje lichter (heb bij computerland een Acer naast de Jewel vergeleken), verder is er geen verschil in aanslag.
Maar waarschijnlijk wordt het toetsenbord van de Jewel na een poosje ook wel wat lichter, want mijn desktop toetsenbord is na een poosje een stuk lichter gaan typen.

Ik moet wel wennen aan die platte notebook toetsen, de toetsen lijken wel groter dan die van m'n desktop. Ik zag nog een mooi los notebook toetsenbord met normale toetsen, maar die kostte wel 80 Euro.

Op dit moment maakt op mij tot nu toe de kwaliteit van de 8070 een betere indruk dan die van de TM800. Maar dat is ook verder een kwestie van afwachten. Eerst maar eens de WiFi proberen heheh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44875

ik vin deze toch veel mooier!

Afbeeldingslocatie: http://jewelnotebooks.nl/images/products/brilliant-2775-big.jpg
Jewel Brilliant 2780 notebook
15" XGA TFT Scherm (1024x768)
Mobile AMD Athlon XP-M 2400+ 512kb cache (Barton core)
512MB intern geheugen
40GB harddisk
ATi M9 Video, separaat 64MB geheugen
8x DVD/24x CD/24x CDR/24x CDRW Combo
TV-OUT
USB 2.0 & Firewire
MP3 speler in voorkant
Onboard sound en speakers
VGA, IR, PCMCIA, PS/2, parallel
56k Modem en 10/100Mbit Netwerk
Excl. Windows
1169,-

Gratis mobile disk 64 mb 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 44875 schreef op 06 July 2003 @ 13:26:
ik vin deze toch veel mooier!
Op de fotos inderdaad wel. Ik heb ze allebei in het echt gezien en dan ziet de 8070 er veel luxer uit (minder plastic-achtig). De 8070 ziet er overigens beter uit in daglicht, want dat grijs-blauw metallic zie je niet bij vals licht.

En persoonlijk heb ik liever een Pentium-M, langere accuduur, minder warmte en fan herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:48

Tubbietje

Illegaal!

Lamer_Deluxe schreef op 06 July 2003 @ 13:36:
[...]

Op de fotos inderdaad wel. Ik heb ze allebei in het echt gezien en dan ziet de 8070 er veel luxer uit (minder plastic-achtig). De 8070 ziet er overigens beter uit in daglicht, want dat grijs-blauw metallic zie je niet bij vals licht.

En persoonlijk heb ik liever een Pentium-M, langere accuduur, minder warmte en fan herrie.
Hier ben ik helemaal mee eens!
En de Acer TM800 vind ik nog mooier :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Tarod schreef op 06 July 2003 @ 13:48:
Hier ben ik helemaal mee eens!
En de Acer TM800 vind ik nog mooier :)
Ik zou ze graag eens samen naast elkaar bij daglicht willen zien om te vergelijken :)

Nou ben ik zelf niet zo'n fan van organische vormgeving, ik hou wel van wat rechte lijnen, dus dat scheelt weer :)

Dat vierkante is overigens weer een hele trend, wat ze in Azië 'kawai' noemen. Vooral Sony is hier koploper mee, met de PS2 en PSX (PS2 home entertainment center) en de nieuwe Sony Ericsson telefoons (T610).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je dan misschien wat foto's kunnen maken bij daglicht Lamer_Deluxe en hier willen posten? Wil nu eigelijk wel eens weten hoe die er in het echt uit ziet. :) Helaas zit hier in de buurt geen winkel waar ze hem hebben staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 52453 schreef op 06 juli 2003 @ 14:48:
Zou je dan misschien wat foto's kunnen maken bij daglicht Lamer_Deluxe en hier willen posten? Wil nu eigelijk wel eens weten hoe die er in het echt uit ziet. :) Helaas zit hier in de buurt geen winkel waar ze hem hebben staan. :(
Oh, sorry ik deze post was me ontgaan. Ja, dan zou ik met m'n spiegelreflex fotos moeten maken aangezien ik geen digitale camera heb. En zelfs dan is het afwachten of de kleuren goed overkomen op de foto (hopen dat de foto toko de kleuren niet afregelt naar grijs metallic).

Ik heb gisteren m'n gratis Jewel Bluetooth USB dongle opgehaald. Class 2 maar toch wordt er 80 meter zonder muren opgegeven.

Het is een gaaf dingetje, weer enorm degelijk gebouwd zonder enige speling, goed antennetje erop. En een doorzichtige houder waarmee je hem achter bovenaan het scherm kunt hangen, past precies. Met een kabeltje naar een USB poort. Heb nog geen Bluetooth device om hem mee te kunnen proberen.

Dan zal ik nu even wat meer kritische dingen over de 8070 posten :)

- Er komt een hoogfrequente pieptoon uit de ventilator opening. Ik dacht eerst dat het van de harddisk was, maar als hij op standby staat hoor je het ook. (niet als hij uit staat). De pieptoon moduleert ook in volume als de notebook bezig is met iets. Het is niet zo luid, maar wel hoorbaar, ik weet niet of dit normaal is.

- Ati PowerPlay wordt kennelijk niet ondersteund. Ook al zetten de GFX drivers van Compal de control panel tab wel aan, de tab is in de praktijk niet te vinden. Of het staat standaard aan in battery modus? Toch scoorde hij vreemd genoeg in de C'T accu test net iets beter dan te TM800 die wel een PowerPlay tab heeft.
Hopelijk komt er in de toekomst gewoon een tab voor.

- Wat de accuduur betreft, het batterij icoontje geeft na het opladen maar 2:30 uur aan (in maximale accuduur modus), wat natuurlijk veel te weinig is. Nou zit ik wel altijd met spelletjes en emulators te prutsen op dat ding en heb ik vaak het scherm vrij fel staan.
Ook heb ik hem natuurlijk pas net en moet de accu misschien nog inwerken (ik gebruik de notebook nog niet echt intensief).
Of dat batterij icoontje zegt maar wat, dat kan ook nog :)

- Het SD card slot ondersteunt geen MultiMedia kaartjes (MMC). Dit zou een driver-iets kunnen zijn. Waarschijnlijk is dit ook omdat bedrijven liever die kopiëer beveiligde SD kaartjes gebruiken. Wel jammer want ik heb alleen maar twee MMC kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nou, ik heb een wireless access point gekocht. Een Actiontec, die in de Computer Totaal als beste uit de test kwam. Ik kon hem zo ophalen op de fiets voor 85 euro :)
Eergisteren hadden ze hem niet meer maar vandaag gelukkig wel.

Je kunt hem automatisch laten configureren, maar met veel configuraties, zoals de mijne, zal dat niet werken. Dus moet je door Windoze bug hel heen om de boel aan de praat te krijgen.

Ik gebruik een getweaked alcatel modem in de uplink van m'n hub. Het access point zit ook in die hub met een bijgeleverde crossover kabel. En dan zit m'n desktop PC er ook nog bij.

De desktop is 10.0.0.150, laptop 10.0.0.151 (in die XP bridging adapter), modem 10.0.0.138.

Kreeg natuurlijk de meest vreemde problemen, mega activiteit van het access point, conflicten met IP adressen die helemaal niet dubbel werden gebruikt enzo.

Key is dat het access point dus ook een 10.0.0.n adres moet hebben. Die heb ik nu op 10.0.0.139 gezet, gemakkelijk te onthouden. Dan moet je dus die bridging adapter in XP gebruiken, die kun je wel aanschoppen met zo'n automatische netwerk configurator.

Dan is het een kwestie van 10.0.0.138,10.0.0.139 en 10.0.0.150 als gateways toe te voegen. Eigen adres 10.0.0.151 mask 255.255.255.0. En je DNS adressen natuurlijk. Netbios via TCP/IP.

Draadloze verbinding automatisch laten instellen, anders wil het niet werken.

MAC adressen opvragen met ipconfig /all in een DOS box. In Win98se gebruik ik gewoon winipcfg want ipconfig /all wil op de een of andere debiele manier niet werken daar. Die Mac adressen kun je dan in je access point opgeven om de toegang te limiteren. Ik moet nog even kijken of je alleen maar je laptop Mac hoeft op te geven.

Wep beveiliging wil niet werken dankzij WindhoosXP, die onthoudt het Wep adres niet, alleen maar 8 karakters. Het schijnt een bekend probleem te zijn met dat idiote OS, een oplossing ben ik nog niet tegen gekomen.

Voor de rest waren de Intel 2100 drivers al up to date bij de Jewel en de ontvangst is perfect. Ik heb nog geen moeilijke tests gedaan, maar het access point staat niet echt op een super optimale plek ofzo, gewoon op m'n tower. Ik woon in een appartement dus de verbinding gaat alleen maar door twee muurtjes heen, een van bordkarton en een (volgens mij holle) betonnen muur.
Ik zal het nog voor de gein eens in de schuur beneden proberen, hoewel dat maar een verdieping lager is.

Maar ik zou toch erg graag die Wep ellende werkend willen hebben.

Het piepgeluid wat uit de ventilator opening komt wordt volgens mij door de ventilator zelf veroorzaakt. Ik denk dat hij iets aanloopt, als hij stopt maakt hij een tjilpend geluid wat eindigt in die piep, of soms niet, dan is er geen piep.

Voor de rest geeft mijn batterij indicator altijd in totaal 2:30 uur aan, maakt niet uit wat ik met die laptop doe, beetje onwaarschijnlijk dus. Ik moet het nog eens in de praktijk timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nou, de Wep beveiliging lijkt nu ook gewoon te werken. Waarom is een raadsel natuurlijk, je probeert nog een keer hetzelfde en het werkt ineens.

Rebooten wil in ieder geval nog wel eens helpen, ook al zegt XP niet dat je moet rebooten.

Ik bedenk me ook nu opeens dat ik die laptop nooit heb opgeladen terwijl hij uit stond, ook niet de eerste keer (lekker ongeduldig enzo). Dus misschien dat dat de korte accuduur bij mij verklaart.

EDIT: Ik heb overigens een wireless ontvangst van tussen de vier en vijf streepjes, dus met twee muren ertussen en alle deuren dicht. Volledige snelheid dus ook. Lijkt me een prima resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 10-07-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Om mijn monoloog even voort te zetten :)

Ik heb gisteren de accuduur in de gaten gehouden en mijn conclusie is dat de batterij meter maar wat zegt. Hij begint altijd bij 2:30 uur maar ik merkte dat hij in de praktijk maar op halve snelheid telt. De notebook was in precies 2 uur opgeladen terwijl hij uit stond, wat dus lekker snel is. Na twee uur ermee te hebben lopen internetten en nog wat drivers updaten enzo was de accu nog 66% vol, oftewel de totale accuduur was 5-6 uur en niet maar 2:30 uur.

Ik hoop dat dat accumetertje zich nog aanpast, of dat hij ergens in te stellen is, want hij is een beetje nutteloos op deze manier.

Ik merkte nog op dat de accu van Sony is, dus dat is op zich wel goed.

Al met al is dit dus gewoon een perfecte notebook en ik kan hem aan iedereen aanraden. Het scherm heeft nog steeds geen enkele defecte pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Chakotay

Lick here to continue

Maker van de foto's van de 8070 en de 2780 zoals ze hierboven staan meld zich :)

De 8070 ziet er irl inderdaad een stuk mooier uit, veel strakker dan de 2780 die toch een beetje lomp is. Ik vind ze beide erg goede notebooks, waar vooral de 2780 een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, ookal heeft deze geen WLAN en een lowres scherm.

De 8070 heb ik zelf niet echt de kans gehad om mee te werken, maar ik heb er in ieder geval geen slechte dingen over gehoord. Intel Centrino is over het algemeen ook een erg goed platform, een miskoop zal het dus zowieso niet snel zijn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij heeft de Acer standaard 2 jaar garantie. Ik weet niet hoe dat bij de Jewel zit, maar dat is wel weer een pluspunt voor de Acer (mits het minder is bij Jewel natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Chakotay schreef op 11 juli 2003 @ 12:21:
Maker van de foto's van de 8070 en de 2780 zoals ze hierboven staan meld zich :)
Wow, jij hebt gewoon die fotos gemaakt, gaaf :)

Ik zat te denken dat die kleuren van die fotos misschien naar neutraal zijn afgeregeld op de een of andere manier. Of dat die blauw-grijs metallic kleur niet goed pakt op een foto of op de computer.

Ik moet zeggen dat je in sommig natuurlijk licht ook niet zo duidelijk die kleur kunt zien.

Maar voor de rest zijn het zeker wel mooie fotos.
De 8070 ziet er irl inderdaad een stuk mooier uit, veel strakker dan de 2780 die toch een beetje lomp is. Ik vind ze beide erg goede notebooks, waar vooral de 2780 een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, ookal heeft deze geen WLAN en een lowres scherm.
Ja, je moet hem echt in je handen kunnen houden om te beseffen hoe goed en degelijk hij eruit ziet en aanvoelt. En lekker plat ook.
De 8070 heb ik zelf niet echt de kans gehad om mee te werken, maar ik heb er in ieder geval geen slechte dingen over gehoord. Intel Centrino is over het algemeen ook een erg goed platform, een miskoop zal het dus zowieso niet snel zijn :)
Nee, dat is zeker een heel goed punt. Ik heb ook geen negatieve dingen gehoord over Centrino platforms en het is gewoon een geweldig praktische combinatie.
De keuze komt puur neer op de details die je belangrijk vindt maar inderdaad kun je eigenlijk geen miskoop maken met een Centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Oscar Mopperkont schreef op 11 July 2003 @ 12:35:
Volgens mij heeft de Acer standaard 2 jaar garantie. Ik weet niet hoe dat bij de Jewel zit, maar dat is wel weer een pluspunt voor de Acer (mits het minder is bij Jewel natuurlijk).
Ja, de Jewel heeft als het goed is maar 1 jaar carry-in garantie standaard. En natuurlijk de 30 dagen pixel-vrij garantie die voor mij zwaar weegt.

Maar ik heb bij de Notebook Express gewoon 3 jaar all-risk erbij genomen voor maar 115 Euro. Dus nu heb ik ook garantie als ik hem laat vallen of als ik een bak thee eroverheen gooi. En zelfs bij diefstal, hoewel ik daar de voorwaarden nog van moet checken.

Voor mij is het grootste nadeel van de Acer de kans op defecte pixels. Bij de Jewel durven ze dus 30 dagen pixelvrij garantie te geven omdat de kwaliteit van het scherm daar goed genoeg voor is, dat heeft voor mij de doorslag gegeven.
En ik las dus veel problemen met de Acer maar die zijn kennelijk al opgelost.
Anders was ik ook voor de Acer gegaan, want die was ik in eerste instantie van plan om te kopen.

De rest van de voor en nadelen heb ik al in een eerdere post genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Laatst online: 28-05 17:50
In dit topic geeft mrBrown13 aan dat het toetsenbord van de 8070 'irritant warm' wordt, hebben andere 8070 gebruikers daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

PatMan schreef op 22 juli 2003 @ 10:33:
In dit topic geeft mrBrown13 aan dat het toetsenbord van de 8070 'irritant warm' wordt, hebben andere 8070 gebruikers daar ook last van?
Ik denk dat het in de winkel vooral komt omdat er van die halogeen spotjes op gericht zijn. Daardoor wordt alles vrij warm.

Er is namelijk verder niet echt een reden waarom hij in de winkel warm zou worden omdat hij daar de hele dag niets staat te doen.

Zelfs met die hitte van de laatste tijd ging de ventilator nog steeds niet aan in 'minimaal energieverbruik' modus.

Het toetsenbord is natuurlijk niet koel als de laptop warm wordt, maar ook niet bepaald warm. Niet echt warmer dan wat dan ook in de kamer als het weer buiten zo warm is.

De glanzende strip en metalen rand boven het toetsenbord (bij het scherm) kunnen redelijk warm worden als de notebook intensief bezig is.

De linker handpalm plek wordt warm als je een tijdje een DVD gebruikt (of een CD brandt denk ik). Maar meestal zit je hand dan toch niet daar dus dat maakt niet uit.

Al met al heb ik absoluut geen spijt dat ik voor de 8070 heb gekozen, ik heb er geen problemen mee gehad, het is echt een goede notebook. Het is nu mijn main computer geworden waar ik de hele dag op zit te werken en ook op zit te surfen en spelletjes doe.

Met de accu heb ik hem bijna altijd op minimaal energie gebruik staan, zonder dat hij merkbaar langzamer wordt. 's avonds kan de helderheid van het scherm helemaal omlaag (met de nieuwste Catalyst drivers kun je dan ook nog het contrast omlaag gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmmm, ACER komt met allemaal nieuwe modellen op de markt. Wordt het niet eens tijd dat ook Jewel een paar nieuwe modellen op de markt zet, met 1,4 of 1,7Ghz pentium-m's en misschien grotere hd's.

Weet iemand er iets van of Jewel zulke plannen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Jewels zijn tegen een meerprijs leverbaar met een een snelere proc en andere hd's.

Zie ook: http://www.jewelnotebooks...p?page=pricing&country=NL

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52453 op 05-08-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 52453 schreef op 05 August 2003 @ 14:17:
De Jewels zijn tegen een meerprijs leverbaar met een een snelere proc en andere hd's.

Zie ook: http://www.jewelnotebooks...p?page=pricing&country=NL
8)7 :X heb ik dat toch helemaal over het hoofd gezien!!! :o

Dan hoopt ik dat Jewel met de banias 1,7Ghz komt zodta de 1,6 niet meer het vlaggeschip is, en de prijs van een 1,6Ghz niet zo belachelijk veel hoger is als nu het geval is :( 595 euri voor een iets snellere proc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik hoorde dat Jewel ook aan het testen was met een 7200 toeren HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22826

Ik ben gisteren in computerland Rotterdam geweest, daar staat een 50 GB 7200 rpm HD er al bij als "uitbreid optie".
Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, ik ga hem dalijk voor video editing gebruiken dus des te sneller des te beter.
Ben benieuwd wat het doet met de accutijd en warmte ontwikkeling.

Had dit berichtje al gezet bij "het grote Pentium-M centrino topic" maar hier ook nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ah, dus hij is al verkrijgbaar zelfs. Ik denk niet dat er al iemand ervaring mee heeft, aangezien ze pas net te krijgen zijn.

Ik heb een 5400 en vergeleken met een 4200 maakt het weinig uit kwa warmte ontwikkeling en stroomverbruik. Stond ergens een vergelijking over op internet maar ik zou niet meer weten waar dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22826

Kijk, dat klinkt al bemoedigend!

Ben benieuwd wanneer de eerste 7200-er zich gaat melden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom is de Jewel eigenlijk zoveel minder populair dan de ACER notebookjes? Op dit forum bedoel ik dan, die Jewel is toch zeker vergelijkbaar en op punten beter (scherm bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Oscar Mopperkont schreef op 07 augustus 2003 @ 14:08:
Waarom is de Jewel eigenlijk zoveel minder populair dan de ACER notebookjes? Op dit forum bedoel ik dan, die Jewel is toch zeker vergelijkbaar en op punten beter (scherm bijvoorbeeld).
Ja, dat snap ik ook niet. Het zal wel het merk zijn denk ik.

Ik wilde in eerste instantie ook de Acer kopen, maar na veel research heb ik op de Jewel gegokt en daar heb ik zeker geen spijt van.
Ik heb gewoon helemaal geen problemen met dat ding (behalve dat ik de accu indicator kennelijk verkeerd heb gecalibreerd).

Pixelgarantie van 30 dagen, echte XP CD erbij, de WLAN is prima in orde met Intel PROset drivers erbij die goed werken, Widcomm Bluetooth suite, WinDVD4, Nero Express, notebook tas erbij, gewoon helemaal compleet.

De kwaliteit van die laptop is gewoon hardstikke goed. Voeding wordt ook niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb ik nog een vraagje. Centrino's zijn populair omdat ze zo klein zijn. Maar de Jewel Jade is qua afmetingen groter dan de Brilliant 2775

Jade 8070
2.68Kg (inclusief CDROM, harddisk en batterij)
330 x 273 x 29,4mm

Brilliant 2775
2.8Kg (inclusief CDROM, harddisk en batterij)
328 x 283 x 26 mm

Dus voor de afmetingen hoef je geen centrino te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 11-08-2003 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ja, dat is wel apart want meestal zijn die P4 notebooks niet zo plat, dat hebben ze dan goed gedaan bij dat notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Oscar Mopperkont: Nee, maar (zoals ik al in je andere topic heb gepost ;) ) misschien wel voor de hitte die het ding produceert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13509

Ik ben ook al een tijdje aan het dubben: acer tm 800 of de jewel jade 8070. Zoals iemand anders al zei: de jewel 8070 is niet echt populair, hoe dat komt weet ik niet... zal waarschijnlijk wel komen doordat Jewel nog niet echt een bekend merk is. Maar dat doet niets onder aan deze prachtige laptop.

- Hij heeft alles wat de Acer TM 800LCi ook heeft (behalve wat, voor mij, onbelangrijke puntjes eerder genoemt)
- alle eerder genoemde voordelen

+ nog wat andere voordelen:
- de fan zit niet onderaan de laptop maar achterop (als ik het goed gezien heb)
- Je kan de jewel zelf configureren, dat kan bij de tm 800 niet. Dat vind ik dus een groot nadeel van de TM 800, je krijgt er standaard een "langzame" HD bij terwijl je bij de jewel voor 20 euro meer een 5400 rpm hd hebt.

De prijs van de Jewel is trouwens al een paar maanden onder die van de tm 800Lci (al is het prijsverschil nu niet zo groot meer), alleen niemand zet de online shop, computerpirates.com, in de pricewatch :( (ik dus ook niet ;) ).

Je kan daar de jewel jade 8070 kopen voor 1,470 euro (inc btw) (tm800lci voor € 1545,-), dan heb je wel een beetje uitgeklede versie: geen windows xp en andere software maar wel: 512 mb ram en 40 gb 4200 rpm hd. En voor 20 euro meer heb je een 5400 rpm hd, en voor 125 euro meer een 1,4 ghz processor.

OK als je dan nog windows xp erbij gaat nemen kom je wel aan de tm800lci prijs. Maar voor mij persoonlijk hoef ik al de software zooi er niet bij te hebben dus is dit de perfecte keuze voor mij. Er staat trouwens dat er bluetooth in zit, ik heb ze nog ff gemailed of dat echt zo is, als ze zeggen dat het erin zit en het blijkt dat het na aankoop er toch niet in zit kan ik misschien nog een BT dongle claimen ;)

ow ja de garantie kan je volgens mij verlengen op de officiele jewel site (nog ff navragen/kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 13509 schreef op 12 August 2003 @ 00:40:
Ik ben ook al een tijdje aan het dubben: acer tm 800 of de jewel jade 8070. Zoals iemand anders al zei: de jewel 8070 is niet echt populair, hoe dat komt weet ik niet... zal waarschijnlijk wel komen doordat Jewel nog niet echt een bekend merk is. Maar dat doet niets onder aan deze prachtige laptop.

- Hij heeft alles wat de Acer TM 800LCi ook heeft (behalve wat, voor mij, onbelangrijke puntjes eerder genoemt)
- alle eerder genoemde voordelen

- Je kan de jewel zelf configureren, dat kan bij de tm 800 niet. Dat vind ik dus een groot nadeel van de TM 800, je krijgt er standaard een "langzame" HD bij terwijl je bij de jewel voor 20 euro meer een 5400 rpm hd hebt.

De prijs van de Jewel is trouwens al een paar maanden onder die van de tm 800Lci (al is het prijsverschil nu niet zo groot meer), alleen niemand zet de online shop, computerpirates.com, in de pricewatch :( (ik dus ook niet ;) ).

Je kan daar de jewel jade 8070 kopen voor 1,470 euro (inc btw) (tm800lci voor € 1545,-), dan heb je wel een beetje uitgeklede versie: geen windows xp en andere software maar wel: 512 mb ram en 40 gb 4200 rpm hd. En voor 20 euro meer heb je een 5400 rpm hd, en voor 125 euro meer een 1,4 ghz processor.

OK als je dan nog windows xp erbij gaat nemen kom je wel aan de tm800lci prijs. Maar voor mij persoonlijk hoef ik al de software zooi er niet bij te hebben dus is dit de perfecte keuze voor mij. Er staat trouwens dat er bluetooth in zit, ik heb ze nog ff gemailed of dat echt zo is, als ze zeggen dat het erin zit en het blijkt dat het na aankoop er toch niet in zit kan ik misschien nog een BT dongle claimen ;)

ow ja de garantie kan je volgens mij verlengen op de officiele jewel site (nog ff navragen/kijken).
Alleen "vergeet" je dat de Acer 803Cli "slechts" €1780 kost. Dus dat je voor 300 euro meer een 1,6Ghz hebt. Dat is natuurlijk een hoop geld, maar dat is 1 euro per Mhz, waar je hier voor de 1,4 125 euro meer betaald dus 1,25 euro. Dus de 803Cli is wel weer gunstiger geprijst dan de Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 13509 schreef op 12 augustus 2003 @ 00:40:
Ja, klopt, de fan zit niet aan de onderkant maar aan de zijkant.
Ik heb dus ook een 5400rpm drive erin laten zetten en een enkele 512MB geheugen module, kostte inderdaad maar een paar tientjes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 12 augustus 2003 @ 08:21:
[...]

Alleen "vergeet" je dat de Acer 803Cli "slechts" €1780 kost. Dus dat je voor 300 euro meer een 1,6Ghz hebt. Dat is natuurlijk een hoop geld, maar dat is 1 euro per Mhz, waar je hier voor de 1,4 125 euro meer betaald dus 1,25 euro. Dus de 803Cli is wel weer gunstiger geprijst dan de Jewel.
Dan nog zou ik voor de jewel gaan. Acer TM800 heeft naar mijn inzien teveel problemen. Ook al zouden al die problemen zogenaamd opgelost zijn vind ik de voordelen van de jewel tov de acer tm800 nog erg groot, vooral het samenstellen van de laptop en de gratis 30 dagen pixelvrij garantie vind ik een groot voordeel, ook het geluid zou beter zijn en de fan zit niet onderop de laptop.

Ik heb een email terug gekregen en er ze zeggen dat er bluetooth in zit:

"Is het zeker dat er bluetooth in zit?
=> JA "

is dit een duidelijke bevestiging of niet? ;) en anders moeten ze maar een dongle na sturen.

De standaard garantie van 1 jaar carry in kan ik verlengen tot 3 jaar:
"De standaard garantietermijn is 1 jaar carry-in garantie.
Op batterijen zit 3 maanden garantie en dit is niet verlengbaar.
U kunt eventueel garantie bijkopen, mogelijkheden hiervoor zijn :
1: 1 jaar pick-up & return : € 45,-
2: 3 jaar carry-in : € 136,-
3: 3 jaar pick-up & return : € 193,-"

wel een beetje prijzig :/ maargoed ik kijk wel wat ik doe. Ik ga hem in ieder geval bestellen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch vind ik het jammer dat alleen de 1,3Ghz versie "beter"is dan de Acer. De 1,6Ghz is veel te hoog geprijsd.

* Oscar Mopperkont hoopt dat Jewel dit snel gaat veranderen door het verlagen van de prijs van de 1,6Ghz, zodat deze met 512mb en 40Gb schijf ook verkrijgbaar is voor €1780,- Dan weet hij namelijk welke hij moet kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-08-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 13509 schreef op 12 August 2003 @ 16:07:
Ik heb een email terug gekregen en er ze zeggen dat er bluetooth in zit:

"Is het zeker dat er bluetooth in zit?
=> JA "

is dit een duidelijke bevestiging of niet? ;) en anders moeten ze maar een dongle na sturen.
Ja, dat wordt dus een dongle opeisen :) Want er zit geen Bluetooth in.
En als er bij jou wel Bluetooth in zit dan ga ik even klagen bij die lui :)

Je krijgt er wel perfecte Widcomm Bluetooth drivers bij. Hoefde helemaal geen Sony Ericsson drivers te installeren om alle communicatie met mijn T-610 te kunnen doen.

Verder krijg je dus de Intel PROset drivers erbij, WinDVD4, Nero Express en een prima laptop tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Oscar Mopperkont schreef op 12 August 2003 @ 16:10:
Toch vind ik het jammer dat alleen de 1,3Ghz versie "beter"is dan de Acer. De 1,6Ghz is veel te hoog geprijsd.

* Oscar Mopperkont hoopt dat Jewel dit snel gaat veranderen door het verlagen van de prijs van de 1,6Ghz, zodat deze met 512mb en 40Gb schijf ook verkrijgbaar is voor €1780,- Dan weet hij namelijk welke hij moet kopen :)
Ik hoop dat die Pentium-M processoren straks los verkrijgbaar zijn, dan kun je er altijd nog een in laten zetten als ze lekker betaalbaar zijn (als de Dothan er is bijvoorbeeld).

De Ati M10 schijnt pin-compatible te zijn met de M9 en de M9 zit vaak in een socket, dus wie weet zijn er hier ook nog mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 21:32
ik was van plan de travelmate 803LCib te kopen, ligt rond de 1800 - 1850 euro, met dus een 1.6 ghz. echter die zijn in Den Haag lastig te krijgen, dus toen kwam ik bij Computerland aan, daar moet ik voor een Jade 8070 met evenveel geheugen en hd (512mb, 40gb 4200 rpm) MAAR met SLECHTS 1.3 ghz 1699 euro neerleggen. voordeel is (behalve de 30-pixels dagen garantie :D) dat mocht er wat mee aan de hand zijn ik naar een winkel kan.

dat is dus mijn overweging:

Travelmate 803LCib > 1.6 ghz + bluetooth + bekender merk voor 1850 (moet uiteraard de laatste revisie zonder blurry VGA etc zijn)

- of -

Jade 8070 > 1.3 ghz + pixelgarantie + makkelijker terugbrengen bij problemen voor 1700

stel nu ik bestel de travelmate bij zo'n zaakje in zeg zwolle, en er is iets niet goed mee, wat is dan de procedure bij acer? of ben ik nu te lui om dit zelf uit te zoeken (ja)?

Nog 1 vraag: heeft iemand ervaring met het draaien van audio en video pakketten op de Jade / Travelmate? Ik ben van plan oa. AfterFX, Premiere en ook Nuendo te gaan gebruiken, voor AV doeleinden. Ik denk aan een Midiman Audiophile, via USB en ik heb nu al een externe AV drive via USB 2.0 / Firewire... nog probleempjes te verwachten met een van deze notebooks?

NB: ik heb bij Computerland zowel een travelmate maar de 800 evenals de Jade 8070 geprobeerd en vond eigenlijk door z'n eenvoud de Jade wat beter. het Jade toetsenbord vond ik ook wat fijner eigenlijk, het lijkt wel of de afstand tussen klik en niet-klik groter is (dus je moet wat harder drukken) dan die vd Travelmate en dat werkt wat prettiger denk ik (en lijkt me ook wat degelijker)...

[ Voor 34% gewijzigd door js303 op 12-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik vind het toetsenbord van mijn 8070 nu veel lekkerder typen dan die van m'n desktop, terwijl ik die juist altijd heel goed vond.

Het snelheidsverschil zal je meestal niet merken, behalve als de notebook echt intensief moet rekenen. Ik heb hem vaak op minimaal stroomverbruik staan, dan loopt ie dus langzaam maar daar merk ik weinig van. En dan zit ik te programmeren, photoshoppen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik de jewel jade besteld. Ik had voor de zekerheid nog ff gevraagd of bluetooth er echt in zat, en dat bleek, zoals ik al vermoedde, dus toch niet zo te zijn.

Maargoed dat weerhoud me er niet van om hem te kopen. Als ik in de toekomst echt bluetooth nodig heb koop ik wel een bt dongle van 30 euro.

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nou, mijn 8070 is de vernieling in...

Gisteren was ik jarig. Mijn vader kwam onverwachts langs met mijn kleine zusje, die dus op een gegeven moment een vol glas water over mijn notebook heen stootte. Het water zat overal en de notebook wilde natuurlijk niet snel genoeg uit.

Ik had er ook niet aan gedacht om de accu er onmiddelijk uit te halen.

Tot overmaat van ramp bleef m'n vader het ding maar aanzetten om te kijken of hij het al weer deed. Het werd natuurlijk alleen maar steeds erger, van geheugen foutmeldingen tot helemaal niet meer op willen starten.
Hij had hem zelfs op een gegeven moment op zijn kant gezet zodat hij beter kon drogen, waardoor het water nu natuurlijk overal terecht is gekomen.

Hij is wel WA verzekerd en nu vroeg hij mij hoe duur de reparatie zou kosten. Maar ik wil helemaal geen reparatie want dan kan ik het ding niet meer vertrouwen, voor hetzelfde geld is hij dan opeens na een jaar kapot en dan heb ik geen garantie meer.

Of ze repareren iets en dan blijkt er toch iets anders ook niet te werken en dan blijf je aan de gang met constante reparaties.

Vervelende bijkomstigheid is dat ik nu juist constant op mijn notebook aan het werken was en mijn desktop al een poosje niet heb gebruikt. Dus mijn werk op mijn desktop is een paar weken oud, daardoor kan ik nu niet eens mijn werk doen.

Ik ga toch maar proberen of ik die notebook lang genoeg aan kan houden om mijn sources van de HD af te halen, hopen dat het lukt, dat mijn WLAN of LAN het nog doet ofzo.

Leuk begin van een verjaardag in ieder geval.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lamer_Deluxe schreef op 14 August 2003 @ 11:41:
Nou, mijn 8070 is de vernieling in...

Gisteren was ik jarig. Mijn vader kwam onverwachts langs met mijn kleine zusje, die dus op een gegeven moment een vol glas water over mijn notebook heen stootte. Het water zat overal en de notebook wilde natuurlijk niet snel genoeg uit.

Ik had er ook niet aan gedacht om de accu er onmiddelijk uit te halen.

Tot overmaat van ramp bleef m'n vader het ding maar aanzetten om te kijken of hij het al weer deed. Het werd natuurlijk alleen maar steeds erger, van geheugen foutmeldingen tot helemaal niet meer op willen starten.
Hij had hem zelfs op een gegeven moment op zijn kant gezet zodat hij beter kon drogen, waardoor het water nu natuurlijk overal terecht is gekomen.

Hij is wel WA verzekerd en nu vroeg hij mij hoe duur de reparatie zou kosten. Maar ik wil helemaal geen reparatie want dan kan ik het ding niet meer vertrouwen, voor hetzelfde geld is hij dan opeens na een jaar kapot en dan heb ik geen garantie meer.

Of ze repareren iets en dan blijkt er toch iets anders ook niet te werken en dan blijf je aan de gang met constante reparaties.

Vervelende bijkomstigheid is dat ik nu juist constant op mijn notebook aan het werken was en mijn desktop al een poosje niet heb gebruikt. Dus mijn werk op mijn desktop is een paar weken oud, daardoor kan ik nu niet eens mijn werk doen.

Ik ga toch maar proberen of ik die notebook lang genoeg aan kan houden om mijn sources van de HD af te halen, hopen dat het lukt, dat mijn WLAN of LAN het nog doet ofzo.

Leuk begin van een verjaardag in ieder geval.
Dat is zwaar kl0te ja :/ Maar WA wordt misschien moeilijk omdat het om familie gaat. Hopelijk gaat het lukken.

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Oscar Mopperkont schreef op 14 August 2003 @ 12:18:
Dat is zwaar kl0te ja :/ Maar WA wordt misschien moeilijk omdat het om familie gaat. Hopelijk gaat het lukken.
Nou, het is mijn half-zusje die het heeft gedaan, de dochter van m'n vader's vriendin en die heeft dus ook een andere achternaam. Dus dan kan het hopelijk wel.

En anders heb ik nog een all-risk verzekering voor die laptop. Dan kost het wel iets van 110€ en dan wordt het vrijwel zeker repareren, terwijl ik op z'n minst een nieuw moederbord wil.

Zwaar balen man! hopelijk komt alles goed en "krijg" je een nieuwe... Ik denk alleen eerst dat ze hem proberen te repareren :/

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 21:58
Kun je niet beter dan een HD verloop van 2,5" naar 3,5" kopen en zo je hd aan je desktop hangen?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Probleem was dan dat mijn desktop W98 systeem geen NTFS kan lezen.

Maar, goed nieuws! Hij lijkt het weer helemaal te doen! Ik had hem aangezet om mijn werk er vanaf te proberen te redden (leuke taal Nederlands :) ) en hij deed opeens helemaal normaal.

De eerste keer bleef de HD heel lang ratelen, waarschijnlijk een paar programmatjes die onverwacht waren afgesloten en nu de boel opnieuw aan het checken waren.

Maar tot nu toe totaal geen vreemde dingen gebeurd, alles werkt prima. Herinnerde me opeens dat ik al een S-VHS kabel had voor m'n Matrox kaart en dus de S-VHS uitgang uitgeprobeerd (had ook water op gezeten), werkte prima en zag er heel mooi uit. De TV uitgang van de 8070 is dus ook goed, weten we dat ook weer.

M'n vader zei nog dat ze er waarschijnlijk toch gewoon een nieuw moederbord in hadden gegooid omdat ze geen zin hebben om die SMD componenten te gaan vervangen.

In ieder geval een enorme opluchting, ik had al totaal geen zin om al die reparatie ellende te moeten regelen.

En bedankt voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Is die S-Video signaal een dualview signaal? Met andere woorden, ziet windows xp hem als een 2de monitor?

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik vind die jewels nog aardig prijzig... als je kijkt naar de ASUS 5800 series zitten er meer opties op voor minder geld.
Ik overweeg daarom toch maar zo'n ASUS.

vergelijking Asus L5800C P4 2,8Ghz,512Mb,60Gb,15"TFT,Combo 1608,88 (sallandautomatisering) vs. deze Jewel Jade 8060 Pentium 4/1600,512Mb,40Gb,14.1" SXGA+, 16x10x8x24 DVD/CDRW € 1669,- (laagsate rpijs @ pricewatch). Zo te zien heeft die Asus veel meer opties dan die Jewel en is Asus imho een bekender merk.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je hebt het nu over "niet-centrino" notebooks, dit is een topic over de centrino van Jewel. En die is redelijk goed geprijst. Hoewl daar inmiddels wel een aanpassing mag komen, nu dat bij de Acers wel gebeurt en HP met een concurrende notebook komt, die in mijn ogen beter geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ok, maar iig volgens de consumentenbond (niet altijd betrouwbaar I know) is de centrino niet eens zuiniger dan een gewone P4... dus waarom een centrino nemen ipv normale p4?

[ Voor 16% gewijzigd door jopiek op 18-08-2003 22:58 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Vaag, doet de consumentenbond 4 tot 5 uur met een P4 notebook met dezelfde afmetingen? Dan zouden ze die hele VeryLongWordInstructionset techniek voor niks hebben ingebouwd, behoorlijk onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

jopiek schreef op 18 August 2003 @ 22:57:
ok, maar iig volgens de consumentenbond (niet altijd betrouwbaar I know) is de centrino niet eens zuiniger dan een gewone P4... dus waarom een centrino nemen ipv normale p4?
Niet zuiniger dan een gewone p4???? Dat lijkt me heeeel erg sterk. Een gewone P4 met hyperthreading is een energieslurper pur sang! Volgens de duitse CT gebruikt ie iets van 65 watt (d8 ik) en een P4-M, waar hyperthreading uit staat, omdat het zoveel energie vreet, verbruikt iets van 30 watt. En een centrino d8 ik iets van 15 watt.

Een centrino is dus wel degelijk zuiniger dan een normale p4, allen de rest blijft ongeveer evenveel energie vreten, vandaar dat het verschil afgevlakt wordt. Er zijn denk ik wel p4-m's te krijgen die qua energieverbruik in de buurt komen. Alleen die zijn weer moeilijk te vinden met zown ATI kaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Oscar Mopperkont schreef op 12 augustus 2003 @ 16:10:

Ik zag net de prijzen van september 2003 van The Notebook Express en daar kun je nu de Jade 8070 met 512 MB DDR en 40 GB (5400 rpm) incl. tas kopen voor € 1.325,- excl. BTW. De 1,6 Ghz processor-upgrade komt neer op € 250,- excl. BTW dus in totaal zit je op € 1.575,- excl. BTW = € 1875,- incl. BTW.

Nog niet helemaal de prijs waar je (en ik ook trouwens ;) ) naar op zoek was, maar het begint er op te lijken. Ik zal ook eens bij andere leveranciers gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Een beetje off-topic, maar ik lees net op de website van Jewel:
Binnenkort voegen wij wederom een nieuw model notebook toe aan onze reeds uitgebreide lijn. Dit AMD-notebook zal beschikken over een ATI-M10 videokaart met 64mb dedicated geheugen. Meer specificaties bij de introducering halverwege oktober.

Anoniem: 66884

Hoi,

ik heb net een week de jewel jade 8070, perfecte laptop op de usb 2.0 aansluitingen na,
bij mn apparaatbeheer staat zo'n geel uitroeptekentje, bij de usb adapters.
hebben jullie dit ook ???
op de officiele site van jewel heb ik gezocht al naar drivers voor de laptop maar zonder resultaat.

ik gebruik Windows XP Prof. NL.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PatMan schreef op 09 September 2003 @ 10:57:
[...]

Ik zag net de prijzen van september 2003 van The Notebook Express en daar kun je nu de Jade 8070 met 512 MB DDR en 40 GB (5400 rpm) incl. tas kopen voor € 1.325,- excl. BTW. De 1,6 Ghz processor-upgrade komt neer op € 250,- excl. BTW dus in totaal zit je op € 1.575,- excl. BTW = € 1875,- incl. BTW.

Nog niet helemaal de prijs waar je (en ik ook trouwens ;) ) naar op zoek was, maar het begint er op te lijken. Ik zal ook eens bij andere leveranciers gaan kijken.
Het begint er inderdaad op te lijken ja :)

Na 5 oktober, a de prijsdalingen van de p-M's verwacht ik dat de prijs geheel voldoet aan wat ik wil :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 66884 schreef op 10 september 2003 @ 14:13:
Hoi,

ik heb net een week de jewel jade 8070, perfecte laptop op de usb 2.0 aansluitingen na,
op de officiele site van jewel heb ik gezocht al naar drivers voor de laptop maar zonder resultaat.

bekend verhaal, je USB 2.0 support deugt in XP niet.
Ik meen dat je dat kan verhelpen door de driver te updaten en dan de software ook op internet naar een patch te laten zoeken.

* Delerium doet het tenminste zo, met succes

• PatMan
Oscar Mopperkont schreef op 10 September 2003 @ 14:14:
[...]

Na 5 oktober, a de prijsdalingen van de p-M's verwacht ik dat de prijs geheel voldoet aan wat ik wil :)
Daar kan ik jammer genoeg niet op wachten, ik heb ze eerder nodig... :|

Anoniem: 43354

Anoniem: 66884 schreef op 10 September 2003 @ 14:13:
Hoi,

Dat klopt idd, nou klopt :) het werkt idd niet.

Heb je al service pack 1 geinstalleerd?? Zo nee probeer dat anders te installen en anders staat er op de CD die bij de notebook word geleverd een tekstbestand waar de driver van de MS site is te downen.

Bij mij deed de USB het in ieder geval na install van SP1

Anoniem: 66884

alle beschikbare updates heb ik gewoon geinstalleerd uiteraard, anders ga ik jullie niet lastig vallen ;-)
mijn laptop werkt nu wel naar behoren gelukkig.
ben er echt tevreden mee, ik moet zeggen, hij is beter dan de rest van de laptops op mn school waar k op gezeten heb.
de accu gaat ook langer mee dan 4 uur, eerder iets van 6/7 uur.
thanks voor jullie antwoorden.

• PatMan
Hier nog een test van de Bullman V-Klasse 5 (hetzelfde apparaat):
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pc_notebook/31770/

En nog een paar van de Xeron X-50:
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pc_notebook/30846/
http://www.vnunet.de/test...rticle.asp?ArticleID=7257
http://www.shop3w.net/htm...Testsieger_a_3558751.html (quotes van bladen, niet echt objectief ;) )

[ Voor 62% gewijzigd door PatMan op 11-09-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb een micropoint sonic m300 via universiteit gekocht.
Ik had eerst problemen met mijn intel 802.11A wlan cardbus, want als je hem insteekt kreeg ik meteen een blauwe scherm. Ook met Solidworks 2003 ging het mis, want dan bevriest windows. Dus hebben ze bij micropoint de hele moederbord verwisseld en de problemen waren verdwenen.

De laatste 2 weken heb ik weer problemen met mijn laptop. Als ik mijn laptop uitzet en weer aanzet dan kan het voorkomen dat dat ding gaat piepen.
Waar kan dat mogelijk aanliggen?

Heeft iemand ook last van dat de laptop soms hoge tonen produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:38
ff dit topic weer omhoog kicken:

ik ben zelf namelijk van plan een jewel jade 8070 1.6 ghz aan te schaffen, maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?

en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft, want ik las dat die bij de Travelmate nogal minder was, en het is dezelfde grafische kaart vandaar.

ow en hoe zit 't met de drivers? want op de jewel site staan nog geen drivers voor deze laptop

en verder is er nog niemand bij wie iets stuk is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
Zo, ik ben ook van plan om deze aan te schaffen maar dan met een 1.5, 512 ddr en een 60 7200 rpm schijf.
Ik wil de laptop eerst even nader bekijken, kunnen er geen goede foto's geplaatst worden van de persoon die hem heeft?
Er was al eerder om gevraagd, of misschien hebben meerdere mensen deze laptop nu.
Ik wil trouwens ook het liefst een 802.11g kaartje erin ipv een .b, kan dit er ook in gezet worden door jewel of niet?
Anders zit ik met zown lelijke bobbel te kijken van zown extra kaartje.

[ Voor 25% gewijzigd door THxZ0NE op 02-11-2003 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96311

Fred_Perry schreef op 01 november 2003 @ 15:50:
ff dit topic weer omhoog kicken:

ik ben zelf namelijk van plan een jewel jade 8070 1.6 ghz aan te schaffen, maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?

en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft, want ik las dat die bij de Travelmate nogal minder was, en het is dezelfde grafische kaart vandaar.

ow en hoe zit 't met de drivers? want op de jewel site staan nog geen drivers voor deze laptop

ik sta zelf ook op t punt om een laptop aan te schaffen en twijfel nog erg tussen een aantal opties

waaronder deze Jewel Jade 8070

zijn er geen mensen hier die hun gebruikservaringen kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Niet online

hoodlum

Ik heb de 8070 nu een kleine twee weken. Het is een gok om voor zon onbekend merk te gaan maar ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Hij ziet er prima uit en is niet duur. Het is trouwens een Compal CL50 (compal is een van de grootste leveranciers van notebooks, levert ook aan merken als toshiba). Voor 1575 inc kreeg ik een 1.4Ghz 512mb ram en een 40GB 5400 RPM hdd.

Ik heb helaas geen digitaal fototoestel om fotos ervan te maken, maar hij ziet er in het echt een stuk mooier uit dan op de plaatjes, vooral de blauwe ledjes zijn cool. Zoals al eerder in het topic gezegd, hij is zeer stevig, kraakt niet, maakt geen hoge piepgeluiden ofzo, de fan is zeer stil, alleen de 5400 RPM schijf hoor je als je hard aan het copieren bent.

Zal even een aantal vragen proberen te beantwoorden:
maar mijn vraag is of iedereen hier die deze laptop heeft er ook tevreden over is?
Ik ben er zeer tevreden mee. Verder weinig gebruikerservaringen te vinden op internet omdat dit model onder zoveel namen verkocht wordt lijkt het. De gebruikerservaringen die ik gevonden heb (van de jewel) waren allemaal wel positief.
Heeft iemand ook last van dat de laptop soms hoge tonen produceert?
Nope geen storende geluiden.
en dan wil ik vooral ook weten of de vga out goede kwaliteit heeft
Heb de vga out eventjes getest en zag er perfect uit. (hij is dual view btw).
Er zit een driver CD bij natuurlijk, verder kan je zelf de nieuwste versies op de verschillende sites vinden (intel, ati etc). De meerwaarde van een pagina van de leverancier is miniem imo omdat die toch altijd outdated zijn (zie oa de mobo sites van asus etc).
Niets (heb em pas 2 weekjes tho)
Er was al eerder om gevraagd, of misschien hebben meerdere mensen deze laptop nu.
Ik wil trouwens ook het liefst een 802.11g kaartje erin ipv een .b, kan dit er ook in gezet worden door jewel of niet?
Lijkt me niet aangezien het centrino concept inhoudt dat er een specifieke intel wlan kaart inzit. Dus als je dat wilt (icm deze laptop) moet je denk ik toch met een apart kaartje gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik was van plan een Jewel Brilliance 2775 of Asus L5800C met P4 2.66 ghz te kopen maar ik vind die Jewel 8070 toch ook wel interessant. Is de Intel centrino op 1,4 ghz te vergelijken met een P4 op 2.66 ghz? En de geheugenscores, hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MegaJurk schreef op 03 november 2003 @ 23:44:
Ik was van plan een Jewel Brilliance 2775 of Asus L5800C met P4 2.66 ghz te kopen maar ik vind die Jewel 8070 toch ook wel interessant. Is de Intel centrino op 1,4 ghz te vergelijken met een P4 op 2.66 ghz? En de geheugenscores, hoe zit het daarmee?
Nope, een echte p4, dus geen M, is een stuk sneller. Qua processorsnelheid, is de 1,4 centrino vergelijkbaar met een 2,1 Ghz p4-M, en een echte p4 is d8 ik weer 25% sneller dan een p4-M. -->

1,4 centrino vergelijkbaar met een "echte" 1,7Ghz P4. Maar het hangt wel af van de applicatie. Dit geldt als Hyperthreading voordeel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Niet online

hoodlum

Hierboven werd al gezegd dat deze 1.4 Pentium M ongeveer vergelijkbaar is met de 2.2 Pentium4-M, dus niet de desktop P4. Ik heb even wat benchmarks gedaan, hierbij de resultaten. Vergelijken met de acer 800 en de IBM T40 kan hier (let op dat hier de 1.6GHZ getest wordt en hieronder een 1.4Ghz jewel)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/cpu1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/cpu2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/mem1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/mem2.gif

Futuremark PCMark 2002 resultaten:
CPU: 4601
MEM: 4533
HDD: 585

Futuremark 3D Mark 2001 resultaten: 7247 3D marks (kon niet gepublished worden omdat de cpu speed variabel was).

Vervolgens nog een atto test:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvl.cistron.nl/laptop/atto.gif

Wat me opviel tijdens het testen: als ik de poweropties op max performance zette was de fan duidelijk te horen wanneer de machine idle was (irritante hoge pieptoon). Makkelijk op te lossen door hem op dynamic switching te zetten met speedswitch xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96311

ik denk dat de jade ook niet als desktop replacement gezien moet worden,
alhoewel hij vanaf 1,6 ghz toch zeker niet zou misstaan als "desktop"

voor mij is vooral belangrijk dat ik er goed op kan photoshoppen en webdesignen, games zijn geen issue, daarvoor heb ik een console

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96311 op 04-11-2003 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
heeft iemand hier ervaring met The Notebook Express, en is t verstandig om een verzekering voor de notebook af te sluiten?

wat is qua verzekering de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Grappig, ik wil 'm daar ook gaan halen, evt. inclusief verzekering :) Lamer_Deluxe heeft overigens hierboven al aangegeven dat 'ie 'm daar gehaald heeft inclusief verzekering, maar die heeft er (gelukkig) geen aanspraak op hoeven maken...

Ik zal 'ns vragen om de voorwaarden van die verzekering.

[ Voor 15% gewijzigd door PatMan op 10-11-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96913

Iemand al ervaring met een 7200 rpm schijf?
Ben benieuwd naar warmteontwikkeling, meer herrie o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 96913 op 10-11-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Ik heb hem inmiddels besteld met 1.6 GHz , 512 MB RAM en 5400 rpm harddisk. Overigens heb ik ook de verzekering genomen, iets goedkoper dan 3 jaar pickup&return garantie en een uitgebreidere dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Nou, hij is binnengekomen bij The Notebook Express en wordt nu via UPS verzonden. Als het goed is, heb ik hem morgen binnen. Ik ben benieuwd...

Lamer_Deluxe: ik las in het Pentium-M/Centrino topic je tips over de batterijen (eerst 'over'laden en daarna paar keer helemaal leegtrekken) om een juiste tijdsindicatie te krijgen. Nog meer tips voor het eerste gebruik? :) En wat levert Jewel eigenlijk standaard allemaal mee bij dit notebook?

[ Voor 11% gewijzigd door PatMan op 12-11-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 18-03 21:30
ik heb de jewel 8070, 1,6 centrino en 7200 rpm 60 gig schijf
(computerpirates). Heel stil, geen duidelijk waarneembare warmte ontwikkeling HD.
Gebruik 'em nu voor videoediting. Laatst met premiere 6.5 en canopus 100 20 gig data in 1x opgenomen, geen problemen of geluid of hitte.
top ding.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klink veelbelovend aangezien ik dezelfde configuratie bij dezelfde leverancier voor hetzelfde gebruik ga nemen.
Gebruik je toevallig ook Adobe After Effects of andere render software waarbij de processor langdurig tegen de 100% belast wordt?
Ik doe nu hetzelfde op een Acer Travelmate 422 met 2 ghz celeron proc. en 768 ram en zit met fan die constant aan het blazen is totdat ik klaar ben met renderen.
Ben erg benieuwd hoe de Jewel zich dan houdt .....

En wat is de Canopus 100, ik ken het merk als video editing kaart maar zie de link niet direkt met een notebook, is het een externe video editing kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 18-03 21:30
Adobe After Effects heb ik nog niet er op gehad, maar wel premiere 6.5 , Soundforge Vegas en Avid express (4.0 geloof ik).
Ik heb niet gemerkt dat de cpu tegen de 100% kwam. Misschien dat dit komt door de canopus 100 (geleend) , die (geloof ik) veel "voor bewerkt" om de cpu te ontlasten.
Je moet maar op de site kijken, want ik had het apparaat voor 1 dag geleend en ken het ook niet zo goed. Ik had een (analoge) camera aan de canopus verbonden, en die vervolgens via firewire aan de laptop.
Perfect beeld, geen scokken, realtime en audio+video synchroon.

Nu houdt ik de cpu% in de gaten (toen met capturen nog niet), ik heb de cpu nooit boven de 65% zien komen (video bewerken, afspelen, knippen/plakken etc.)

Volgens mij is dit een perfect video editing systeempje.
(BTW, er zit wel 1 GB geheugen in)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-----
Ik heb niet gemerkt dat de cpu tegen de 100% kwam.
Nu houdt ik de cpu% in de gaten (toen met capturen nog niet), ik heb de cpu nooit boven de 65% zien komen (video bewerken, afspelen, knippen/plakken etc.)
------

Renderen is het echte zware werk voor de processor dus echt bij effecten toepassen als blur, motion etc.

Maar zo te horen zal die zich wel redelijk redden

-----
Volgens mij is dit een perfect video editing systeempje.
(BTW, er zit wel 1 GB geheugen in)
-----

1 GB zal er bij mij ook zeker inkomen

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
[quote]Anoniem: 96913 schreef op 14 november 2003 @ 02:48:
Dat klink veelbelovend aangezien ik dezelfde configuratie bij dezelfde leverancier voor hetzelfde gebruik ga nemen.
Gebruik je toevallig ook Adobe After Effects of andere render software waarbij de processor langdurig tegen de 100% belast wordt?
Ik doe nu hetzelfde op een Acer Travelmate 422 met 2 ghz celeron proc. en 768 ram en zit met fan die constant aan het blazen is totdat ik klaar ben met renderen.
Ben erg benieuwd hoe de Jewel zich dan houdt .....
quote]

Ik heb ongeveer dezelfde laptop alleen het merk is niet van jewel maar van micropoint. Ik heb de 1.3ghz versie ervan. Ik gebruik Solidworks 2003 voor school en bij het renderen ervan draait de fan niet constant, maar soms. Dat heb ik ook bij spellen. Als die fan draait is het niet echt hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
hee PatMan, als 't goed is heb je je Jade 8070 nu binnen ?
Hoe bevalt ie?
Heb je WLAN al getest? En vga uitgang beetje goede kwaliteit?

wat is je oordeel tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Ja, hij kwam donderdag inderdaad binnen. Er bleek een dode pixel in het scherm te zitten (bij TNE hadden ze het ook gecontroleerd, maar toen was dit niet opgevallen, of die pixel is pas na de levering overleden), dus vrijdag ben ik 'ff' op en neer naar Jewel geweest en hebben ze ter plekke het scherm voor me verwisseld! Wat dat betreft een prima service van Jewel dus.

Tot nu toe ben ik dik tevreden over het ding: helder scherm, toetsenbord typt prettig, batterij gaat lekker lang mee. Het duurde ff voordat ik WLAN aan de praat kreeg (leuk, zo'n schuifje aan de zijkant |:( 8)7 ), alleen met WEP loopt het nog niet goed maar daar heb ik ook nog niet zo veel tijd in gestoken. Bereik is thuis prima (niet moeilijk met een huis van 50 m2 ;) ), op het werk wil ik het bereik nog testen. De VGA-uitgang heb ik kort even getest, het beeld zag er verder goed uit. Ook dat zal ik nog eens wat uitgebreider testen.

De tas die erbij wordt geleverd (ook van Jewel), is op zich voldoende, maar wat mij betreft niet indrukwekkend. De tas die bij de oude IBM Thinkpad laptop van mijn vader biedt wat dat betreft veel meer opbergruimte en is veel stugger/sterker uitgevoerd. Geen idee trouwens of dat een originele IBM-tas is.

Al met al ben ik dus dik tevreden met mijn aanschaf 8)

Edit: |:( Lekker bezig, druk ik op quote ipv edit

[ Voor 4% gewijzigd door PatMan op 18-11-2003 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
- sorry -

[ Voor 100% gewijzigd door PatMan op 18-11-2003 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 18:15
PatMan schreef op 18 november 2003 @ 08:03:
Ja, hij kwam donderdag inderdaad binnen. Er bleek een dode pixel in het scherm te zitten (bij TNE hadden ze het ook gecontroleerd, maar toen was dit niet opgevallen, of die pixel is pas na de levering overleden), dus vrijdag ben ik 'ff' op en neer naar Jewel geweest en hebben ze ter plekke het scherm voor me verwisseld! Wat dat betreft een prima service van Jewel dus.

Tot nu toe ben ik dik tevreden over het ding: helder scherm, toetsenbord typt prettig, batterij gaat lekker lang mee. Het duurde ff voordat ik WLAN aan de praat kreeg (leuk, zo'n schuifje aan de zijkant |:( 8)7 ), alleen met WEP loopt het nog niet goed maar daar heb ik ook nog niet zo veel tijd in gestoken. Bereik is thuis prima (niet moeilijk met een huis van 50 m2 ;) ), op het werk wil ik het bereik nog testen. De VGA-uitgang heb ik kort even getest, het beeld zag er verder goed uit. Ook dat zal ik nog eens wat uitgebreider testen.

De tas die erbij wordt geleverd (ook van Jewel), is op zich voldoende, maar wat mij betreft niet indrukwekkend. De tas die bij de oude IBM Thinkpad laptop van mijn vader biedt wat dat betreft veel meer opbergruimte en is veel stugger/sterker uitgevoerd. Geen idee trouwens of dat een originele IBM-tas is.

Al met al ben ik dus dik tevreden met mijn aanschaf 8)

Edit: |:( Lekker bezig, druk ik op quote ipv edit
en hoe is het nu met je jade? na een tijdje ermee te hebben gestoeid?

vga out goed?

wlan goed?

verder nog minpunten ontdekt?

maakt ie veel lawaai?

wordt ie erg warm?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ikzelf krijg met een paar dagen deze laptop binnen (1.6 Ghz, 60 gb HDD, 1024 mb geheugen) - helaas niet voor mezelf :( - maar dan zal ik wel wat bevinden posten.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:04:
en hoe is het nu met je jade? na een tijdje ermee te hebben gestoeid?

vga out goed?

wlan goed?

verder nog minpunten ontdekt?

maakt ie veel lawaai?

wordt ie erg warm?
Nog steeds prima, wlan werkt goed (maar ik zit meestal ook redelijk dicht bij de access points), weinig lawaai, hij wordt nauwelijks warm en de ventilator slaat maar heel af en toe aan. Eigenlijk heb ik nog geen echte minpunten ontdekt. VGA out heb ik niet meer getest sinds de vorige keer. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PatMan schreef op 26 november 2003 @ 15:32:
[...]

Nog steeds prima, wlan werkt goed (maar ik zit meestal ook redelijk dicht bij de access points), weinig lawaai, hij wordt nauwelijks warm en de ventilator slaat maar heel af en toe aan. Eigenlijk heb ik nog geen echte minpunten ontdekt. VGA out heb ik niet meer getest sinds de vorige keer. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de aankoop!
alleen jammer dat er geen 1.7 ghz versie is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Phusebox schreef op 26 november 2003 @ 17:47:
alleen jammer dat er geen 1.7 ghz versie is :(
Sja, ik vond 1.6 snel genoeg. Die 100 mhz zal het verschil ook niet meer uitmaken, lijkt me...

• Phusebox
PatMan schreef op 26 november 2003 @ 20:31:
[...]

Sja, ik vond 1.6 snel genoeg. Die 100 mhz zal het verschil ook niet meer uitmaken, lijkt me...
hmm tja, het is echt zo moeilijk

of de travelmate of de jade....

kvind het echt jammer dat hier niemand live pics van die jade kan posten, want de travelmate kan ik wel in een winkel gaan zien ergens
maar de jade niet... en dat weegt toch ook mee in mijn besluit

Pagina: 1 2 Laatste