Deze CiP is op 18/07/2003 voor het laatst gewijzigd
Bij deze open ik mijn CaseMod in Progress topic, met toestemming van Phreak, en onder dwang van RaZoRbLaDe
Ik moet wel vertellen dat ik niet dagelijks mijn CIP Topic kan bijhouden, ik post dus ook niet gelijk al mijn plaatjes e.d.... ik ben nog steeds niet klaar met mijn modje, en zit nog steeds te wachten op diverse onderdelen en producten, daarnaast zit ik ook nog eens te werken aan een nieuw concept voor een volgende casemod, maar daar later meer over, first up wat specs van wat er nou in deze casemod komt, de epox mobo en 9800pro zijn nog niet zeker, ik moet van de week eventjes kijken of ik dat ga doen.
Specs - Cooling
-VapoCooling R404A Enhanced Evaporator Tube
-Innovatek Tank-O-Matic Reservoir
-Eheim 1048 Pomp Edit: sinds gisteren 06/07/04 officieel gebroken verklaard
-Swiftnets Swiftech MCW50 GPU Blokje
-HWlabs The Black Ice Extreme Radiateur
Specs - Hardware
Abit IC7 + VMEM MOD
Dual Channel GEiL PC4000
Pentium 4 2.8 800fsb Malay week 17
Western Digital 40Gig 7200rpm
Terratec Aureon Fun Soundcard
Hercules 9800pro + MCW50 WC Blokje
Dvd Toshiba 8x
Specs - ModSupplies
-Aluminium 350watt psu / Cablemeshed
-Sunbeamtech Dual Lightstrip IDE Cables
-Sunbeamtech 20Watt Rheobus
-Sunbeamtech 4 LED Fans
-Sunbeamtech Coldcathodes 2 groen / 2 blauw / 2-10cm groen / 2-10cm
blauw
-Crystalfontz 4x20 White on Blue LCD -5.6 Inch Kleuren TFT in de
kast
Specs - Case
Lian Li Pc70
- Voorkant zelf omgedraaid inclusief Bezel mods
- Tussenlevel gemaakt voor de vapochill en de voeding op te doen
- Voeding zo gemod dat deze voorin kan
- Vapochill is gemod
- zelf gemaakte achterkant
- Mobo plaat verschoven naar voren
- Het nodige vijl en dremel werk
- Window Mod
- Dual Blowhole @ top
- Casewrap om de gehele kast in het eindstadium, en om de psu Edit: Word custom made
- Binnenkant word geheel Ge-Pax-Mate (geluidsdempende matten )
- Voetjes zullen GlowFeet hebben afkomstig van ( GlowFeet.com )
- Custom Vapo Hold Down van ( GlowFeet.com )
- Edit: genoeg blauwe ledjes van ( GlowFeet.com )
Waarom een Vapochill genomen? prometeia e.d is toch veel beter?

Nou kijk, een Vapochill is betrouwbaar, goedkoop, en leuker om mee te werken, ik heb dus een Classic model, de Capilaire buis zit niet in de suction tube zoals bij de prometeia, dus kan je vrijwel iedere lengte hebben, en toch nog performance behouden, ook kan je de vapochill daarom veel beter fixen mocht hij lek gaan.

De vapochill classic, bijna in nieuwstaat!! dit is een van de oudere classics, met nog een vulventieltje, en het capilair aan de bovenkant van de vapo

De vapochill heeft zijn eigen holddown, welke uiteindelijk word geproduceerd door GlowFeet.com, zoals je op het plaatje kan zien is deze precies recht op de midden van de core van de p4.. foto is scheef genomen maar ik kan je verzekeren dat de cooling head 100% in het midden zit

Waarom ga je in hemelsnaam een vapo kapot maken, en hem vervolgens te verlengen?
Nou ik heb dit dus gedaan omdat ik niet uitkwam met de lengte van de gehele buis, de spanning tussen de evaporator met de aansluiting aan de compressor was enorm groot, me mobo ging er van buigen !!... ik heb me dus een stukje verekend met de verbouwing van me pc70, maar dit is ten goede gekomen want ik heb nu lekker een langere buis

Dit spul heb ik gebruikt om de evaporator buis geheel dicht te krijgen weer, het werkt goed dat spul, en tot nu toe nog geen condens gehad in of rondom de evaporator buis

het begin
Nou ik had dus een pc70 (oud model) gekregen van een heeeeelee aardig sponsor

Een naakte PC70
Okee, me pc70 moest dus geheel veranderd worden, hier wat pics van de pc70 geheel " naakt ".

Vapo Testen - Updated 07-07-03
Ik d8 dus dat mijn vapo een beetje verrot was, een week lang hard door zitten tobben of dat ding nou echt verrot was, en in die week nog meer geleerd dan iemand die een vapo in de winkelt koopt en hem zo installeert, sjoh pdfjes doorgenomen, veel gemailt, veel posts @ vapo fora etc.. hij bleek dus okidoki te zijn, en die bij geluiden was gewoon normaal

Om fftjes te kijken hoeveel wattage de vapo kon verdragen deed ik fftjes voor de gein een 226 watt peltier omdraaien
Verder met de pc70 - Updated 07-07-03
het plan? Mijn pc70 om te draaien

Again verder met modden - Updated 07-07-03
anyway, voorkant omgedraaid, maar goed de kast is geheel leeg, dus 1x blazen en de kast lag om

Window - Updated 08-07-03
Mijn window design = vreemd

Top Window en Side Window - Updated 10-07-03
Nou mijn top window is nu ook klaar, ontworpen enzo, en uitgemeten, en uitgedremelt.... dat ziet er wel erg stoer uit nu, mischien nog me linker paneel ook zo modden dat je de vapo alle kanten kunt bekijken, laat maar ff weten of je dat mooi vind ja of nee. Ik heb mijn aquachill zo gemaakt dat me vapochill erin kon, dus heb ik een tussen leven gemaakt, en daarom dus ook de voorkant omgedraait, zodat er genoeg ruimte boven op was. Ik heb een nieuwe achterkant gemaakt, en de mobo plaat naar voren gedaan, het was iig erg veel werk, maar het resultaat mag er wezen, ook ga ik vandaag nog ff door met modden.

Ik heb ook mijn voeding voor de helft gemeshed, en gemod, het ziet er wel aardig uit moet ik zeggen, ik probeerde mijn psu alu look toe te doen maar dat ging verkeerd, 1 mega grootte vlek in het midden, erg vreemd, maar die voeding word bedekt met een CaseSkin / Casewrap.
Extra Plaatjes, nog geen vooruitgang van mod, ff w8en op spullen - UPDATED 12-07-03
Ik heb hier nog eventjes wat verschillende plaatjes van me kast, me cooling, en nog wat oude junk dat ik gebruik voor deze kast, en overheb gehouden aan deze kees. Here comes teh pics

Testsysteem gebouwd - updated 18-07-03

Dat is mijn pc inderdaag

leuke cooler hoor.....

OVERCLOCKING RESULTATEN - Updated 07-07-03
ik had eventjes een bench gedraaid met mijn oude chaintech 9ejl1. remember ik heb standaard een 2.53.... niet zo veel dus

Ik heb nu een Epox 4PCA3L liggen, welke ik om gaat ruilen voor een Abit IC7, daarnaast ga ik mijn 9800pro ook omruilen, ik heb namelijk een geopende gekregen, en daar houd ik niet van
Inmiddels heb ik een ABIT IC7 + 2.8 Pentium 4 Malay week 17, tot nu toe wilt ie niet verder dan zo'n 3.5ghz, reden ? mogelijk mijn brakke geheugen....
[ Voor 228% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:41 . Reden: onnodig bolded CAPS verwijderd ]