Toon posts:

pc reboot telkens

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Y0 ik heb net een nieuwe voeding in m pc gedaan en ging dr van uit dat hij het nu wel goed ging doen 550 watt en een nieuwe hdd (120 gig 7200 r) en nu reboot de pc TELKENS als ik bestanden kopieer!!!

ik heb nu net met speedfan te voltages gekeken van mn +12 v lijn en die is 13,12 volt!!!

en het is nog wel net een nieuwe voeding van q tec =\

eerst had ik een Aopen voeding en deze had exact t zelfde probleem maar die was alleen 300 watt dus dat kon ik me nog wel voorstelen...

Wat is nu het probleem toch ??

Verwijderd

Het hoeft niet perse je voeding te zijn...

Draai je toevallig Windows XP?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:10

momania

iPhone 30! Bam!

windows herstart steeds
Automagisch rebooten even uitzetten zodat je de BSOD te zien krijgt en dan deze even doorlopen:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik krijg error 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
leuk nu heb ik zeker niet voor niets een enorme voeding gekocht =\

de fout zit hem in ALCXWDM.SYS =\

ik ben nu ''ff'' 100 gig aan het kopieeren en tot nu toe houd hij het aardig uit ....( in veilige modus)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:54 . Reden: toevoeging ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Driver less or equal heeft nix met een voeding te maken maar met een hardwareconflict.. Probeer al je pci kaarten eens te verwijderen (alleen cpu, hdd, ram & vga kaartje

Verwijderd

Topicstarter
het heeft te maken met de software dus drivers ik ben nu aan het uitzoeken waar die ALCXWDM.SYS nou persies voor is...

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
Windows XP en 2000 BSOD guide (=FAQ)
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Microsoft heeft hier geen aparte HOWTO voor geschreven. Vaak (enkele uitzonderingen daargelaten) is deze STOP foutmelding echter veroorzaakt door foutieve drivers.

MS KB artikelen die met 0x000000D1 te maken hebben:
317326 - 260956 - 294442 - 247421 - 266221 - 276545 - 810980 - 269279 - 319870 - 314908 - 237468 - 315409 - 316208 - 812484
Zoals je ziet zijn dit er nogal wat. Ik raad je aan om ook even in de MS Knowledge Base te zoeken als je problemen niet opgelost zijn, en een van bovenstaande links biedt geen oplossing voor je probleem. Het kan zijn dat er wel een MS KB artikel voor jouw probleem is, maar deze hierboven (nog) niet opgenomen is.

Kijk ook even in de WOS FAQ indien je een Alcatel modem hebt.
:)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 23:06:
het heeft te maken met de software dus drivers ik ben nu aan het uitzoeken waar die ALCXWDM.SYS nou persies voor is...
GoT search:
[WINXP] alcxwdm.sys foutmelding *
[w2k] Blue Screen, driver_irq_less_or_equal , alcxwdm.sys.

Google search:
Avance Logic driver - Avance Logic Windows XP drivers - ALCXWDM. ...
for ALCXWDM.SYS problems
• op die pagina staat weer... view this page for solutions

kortom, na een beetje zoeken kom je erachter dat dit probleem gewoon in de GoT faq staat, makkelijk op google te vinden is, en een probleem met je Advance (AC97) audio driver is. Installeer deze dus opnieuw. Je AC97 driver is hier te vinden (ook op T.net):
http://www.tweakers.net/meuktracker/?Query=ac97
http://www.tweakers.net/meuktracker/2744:

versies:
Windows 95
Windows 98/Me/2k/XP
Windows AP
Windows NT 4.0

en gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

[ Voor 37% gewijzigd door jazz op 03-07-2003 23:33 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

hmm 13 volt ?

Beetje laag. Ik verdenk toch je voeding hoor. Kan je niet ergens een 450 enermaxje of ander A-merk voeding vandaan halen/lenen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz het is dus mn geluidskaart die probleemen levert =/ d0pe

nu ff kijken voor nieuwe drivers van de Avance Ac 97 audio Via

Verwijderd

Topicstarter
The_Wrecker schreef op 03 July 2003 @ 23:23:
hmm 13 volt ?

Beetje laag. Ik verdenk toch je voeding hoor. Kan je niet ergens een 450 enermaxje of ander A-merk voeding vandaan halen/lenen.
lolz

ik heb t tot nu toe met 5 hdd's en een 900 mhz amd altijd gered met een 300 watt aopen en dan kom jij aanzeten dat ik niet genoeg heb met een 550 watt ;)

en trouwens eerst LEZEN want ik heb all gezegt wat de fout was...

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 23:31:
[...]

lolz

ik heb t tot nu toe met 5 hdd's en een 900 mhz amd altijd gered met een 300 watt aopen en dan kom jij aanzeten dat ik niet genoeg heb met een 550 watt ;)

en trouwens eerst LEZEN want ik heb all gezegt wat de fout was...
Hey, sommige mensen kunnen niet lezen en moeten zonodig hun expertise laten zien.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
dat is ook niet erg aardig van je hij probeert tenminste te helpen... :O (ga slapen...)

Verwijderd

Topicstarter
=\ hmmz ik word nogal gefokt als ik net 175 euro heb uitgegeven aan hardware van mn zuur verdiende geld en net terug kom van mn meisje en dan DIT aantref!!!

iemand medeleven :'(

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
medeleven hiero! Ik heb zoiets gehad: kwam thuis, moet iets voor school regelen, crasht m'n 60 GB IBM HD. "Productiefoutje" noemen ze het dan. Zeg maar dag tegen je docs, mail, downloads, alles! Dan ben je best genaaid! Ik weet wat je voelt!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

achja kijk aan de goede kant van het verhaal, je kan voorlopig nog genoeg harde schijven toevoegen aan je systeem :p

Verwijderd

Topicstarter
hmmz waneer ik mn loon krijg neem ik weer een 120 giger maar daarna KAN ik niet meer uitbreiden omdat all mn 3,5 en 5,25 bays volzijn en ik geen ide poorten meer heb =(

trouwens ben ik nu ook hoger uit met de stroom rekening dan met die 300 watt voeding ?

Verwijderd

Dat van die stroom weet ik niet,

Maar over het probleem dat je geen plek meer hebt. Moet je hier op tweakers maar ff checken er zijn genoeg mede tweakers die met "meccano" een oplossing hebben gevonden voor jou ruimte gebrek en anders wordt het externe harde schijf?

ff een linkie gezocht http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/741322

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:58 . Reden: meccano!!! geen kennex ]

Verwijderd

Topicstarter
lolz btje duur vind je niet ;)
die externe hdd's hoef ik niets van af te weeten ik heb nog ff gekeken en heb nog ruimte voor 1 hdd in 3,5 inch bay en nog ruimte in een 5,25 inch bay 2 hd's dus =) mwa
ik moet eerst maar eens dit zien vol te krijgen en dan mn ouwe hdd wegdoen want wat is 2,3 gig nou :s ( kleinste hdd in systeem)

Verwijderd

Kan je mooi je systeem op laten draaien, dan zorg je er voor dat je de snelheid en cappasiteit op de grote schijven voor wat anders kan gebruiken ;). Dus ik zou zeggen houden dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik die alleen voor foto's

2 x 120 gig
1 x 40 gig
1 x 30 gig
1 x 20 gig
1 x 2,3 gig =\

op de 30 gig staat mn os de 20 gig hd is voor mn mp3's en een temp hdd...

weet iemand het nou of het meer stroom verbruikt deze voeding ??

Verwijderd

Ff zoeken joh ;).

Ik weet zeker dat daar wel wat over te vinden is.
Maar zoveel gig voor foto's ? Doe je dat voor je beroep ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
lolz nee maar mn moeder die weet denk ik niet hoe ze foto's moet comprimeeren 2,3 gig is trouwens toch niet zoveel =S

Verwijderd

tegenwoordig is 2,3 niet zoveel meer nee, maar je moeder doet foto's maken voor de beroep. Ik bedoel dan krijg je wel foto's van 10 mb of meer als je op een goede resolutie wil doen. Dat systeem staat vast vol met .tif - ies :p, of niet soms?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Topic starter je verpest je eigen topic, gaat veelste veel offtopic. Jammer :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.