Waar laat ik mijn HD...

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:16

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Heb hier m'n comp staan... firewirekaart gekocht, digitale videocamera gekocht... dus ook maar eens wat meer geheugen kopen... meer DDR, & HD van 80 Gig + koeler...

Draai ik met m'n goeie gedrag m'n kast open... zit de boel toch al wel redelijk vol :S

Heb er momenteel namelijk CD-rom, CD-rom brander, Asus I-panel, diskette station + 60Gb HD + koeler in zitten... en dat ziet er een b-tje vol uit :s ( 3x 5.25 & 2x 3.5)

Waar kan ik nou m'n HD plaatsen... denk nl. niet dat het zo'n strak plan is om de koeler maar van m'n huidige HD af te halen en ze boven op elkaar te leggen... zijn nl. allebei 7200 rpm...

En los in de systeemkast leggen lijkt me ook al niet zo'n strak plan :S

Nikon D7000

Verwijderd

soms kan je onder de 3.5" brackets de hd op zijn kop monteren?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haal die diskette station eruit?
Zelf gebruik ik dat ding al zeker 4 jaar niet meer en ook nooit nodig gehad. En stel dat je hem een keer nodig hebt dan hang je dat ding er ff los aan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Of een externe USB behuizing kopen :) ook altijd handig voor een backup...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15

Flexx

This side up

veryip schreef op 13 April 2003 @ 01:43:
Heb hier m'n comp staan... firewirekaart gekocht, digitale videocamera gekocht... dus ook maar eens wat meer geheugen kopen... meer DDR, & HD van 80 Gig + koeler...
En geen geld meer voor een kast ;)

Verwijderd

Ten eerste wil ik melden dat het volgens mij niet zo heel veel kwaad kan om je beide schijven op elkaar te leggen met bijvoorbeeld 1cm tussenruimte.

Ikzelf het get zo gedaan.

2 x 40G 7200RPM IBM schijven op elkaar in de daarvoor bedoelde bracket.
Daaronder heb ik mbv een paar reepjes mechano een 120GB 7200 Western Digital hangen. Deze heb ik dus op de schoeven van de bracket gemonteerd.

Helaas heb ik geen digicam anders zou ik een foto voor je maken :+

En ik heb dus geen koeling, enkel 1 60mm casefan.

Check ook mijnsystem specs in sig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 09:30 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ten eerste wil ik melden dat het volgens mij niet zo heel veel kwaad kan om je beide schijven op elkaar te leggen met bijvoorbeeld 1cm tussenruimte.
mijn ervaring is dus dat het absoluut af te raden is. de hitte kan gewoon niet weg en die schijven worden dan gewoon veel te heet. ik heb er al heel wat zien doodgaan op die manier.

de truuk is gewoon om er één simpel 80 mm fannetje voor te zetten en je bent van al het gelul af. dat kleine beetje luchtverplaatsing scheelt heel erg veel. gewoon met tai-wraps ofzo.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ikzelf heb ook me floppydrive verwijder....dit om tussen mijn 2 harde schijven (7200 rpm 80GB en 120 GB +8mb cache beide) zo`n 4 centimeter vrij te houden.

Dit scheelt in temperatuur (+outtake fan) zo`n 15 graden bij deze maxtor beestjes.
Reden waaromn ik dit gedaan heb is omdat voorheen temps te hoog waren en die
schijven BEIDE kapot zijn gegaan.....lang leve de garantie.

Verder: de floppydrive zit er nu weer in...MAAR in een 5 1/4" drive bay met zo`n omvormertje :) wat voor 3 euro te krijgen is bij je lokale pc-praxis :7

KORTOM: harde schijven UIT ELKAAR is zeker aan te raden.....met een extra zachte fan (ik heb overigens een COOLERMASTER trl82 blue neon, die lekker stil is en goed koelt) is het helemaal bevordelijk voor je configuratie :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:16

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Nou... bedankt voor al jullie tips...

Heb i.d.d. m'n mecano-doos maarw eer eens tevoorschijn gehaald... en 'm d'r onder gehangen... zie foto

Afbeeldingslocatie: http://www.defuik.com/temp/inbouw.jpg

En hij draait... hoop dat ie 't blijft doen maar zalw el lukken toch; genoeg ruimte etc. voor koeling... zit wel b-tje speling in omdat ik geen "tussenbalk" heb gebruikt...

Hoop trouwens dat dat kleine speakertje verder niet te dicht op m'n HD zit i.v.m. magnetisch veld etc....

We zien wel...

i.i.g. bedankt!!

Nikon D7000

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wow .. Meccano is echt handig :Y)

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 11:37
BalusC schreef op 13 April 2003 @ 15:23:
Wow .. Meccano is echt handig :Y)
zekers ik heb het in mijn oude kast ook nog veel gebruikt :+ schroefjes en ook plaatjes, hoef je alleen maar de goeie maat te zoeken geen boor en zaagwerk voor nodig :) lekker makkelijk voor de luie tweaker

Verwijderd

nice, dit moet ik onthouden.... heb nog genoeg mechano ;)

Verwijderd

veryip schreef op 13 April 2003 @ 15:22:
Nou... bedankt voor al jullie tips...

Heb i.d.d. m'n mecano-doos maarw eer eens tevoorschijn gehaald... en 'm d'r onder gehangen... zie foto

[afbeelding]

En hij draait... hoop dat ie 't blijft doen maar zalw el lukken toch; genoeg ruimte etc. voor koeling... zit wel b-tje speling in omdat ik geen "tussenbalk" heb gebruikt...

Hoop trouwens dat dat kleine speakertje verder niet te dicht op m'n HD zit i.v.m. magnetisch veld etc....

We zien wel...

i.i.g. bedankt!!
wat heb je aan een speaker.....sloop dat ding er gewoon uit zou ik zeggen })

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Hahaha, mijn kast zit ook "vol" met Meccano.
Nadat ik een nieuwe hd gekocht had, zat ik ook met wat ruimte gebrek.
Mede door me korte ata100 kabel, heb ik gekozen voor de Meccano oplossing.

And The Only One

Verwijderd

hoeveel pc's ik al niet voorzien heb van een hdd ophanging uit mecano :D das gewoon niet normaal meer
(kist raakt aardig leeg :( )
Pagina: 1