Ik vraag me af wat de doelstelling van deze regel is? Ik dacht dat het te maken zou hebben met het stoppen van de wildgroei aan projecten, om zo DPC hogerop te helpen in andere projecten. Is op zich wat voor te zeggen. Echter krijg ik nu toch meer en meer het idee dat het puur en alleen bedoeld is om de statsposters (ja alle 9) te ontzien van het posten van ondraaglijk veel DPCH's (10 DPCH's per statsposter! aldus de mededeling).
Is dat wat er bereikt moet worden? Het wordt mij namelijk niet duidelijk gemaakt in de mededeling. Toch apart, hier schijnt lang over gediscusieërd te zijn, maar toch kan 'De Mededeling' niet duidelijker opgesteld worden? (Om maar te zwijgen over het feit dat een FP post op t.net wordt afgekeurd omdat er een komma verkeerd staat!)
Maar Dukebox heeft bijvoorbeeld met zijn Muon-statsengine al laten zien dat het mogelijk is een DPCH automatisch te posten. Dat is toch handig! Komt er geen statsposter meer aan te pas. Die verhaaltjes, zoals hier en daar wel is gebleken, is ook geen ramp. Veel DPCH's werden toch al zo zonder verhaal neergeplakt (muv de DPCH's van ./Proxy

).
Ook is die 50 flushers limiet, zoals wel blijkt, erg onduidelijk. Is dat 50 per dag, per week of wat?
Er wordt nergens iets gezegd over dat er nog meer stappen gaan volgen. Ook hier had dan wel iets duidelijker wat over kunnen worden.
Ik snap dat men wil dat er iets aan gedaan wordt. Echter is dit dan de manier waarom vraag ik me af? Ik tel in de 7 projecten die ik eerder noemde, in totaal om en nabij de 170 flushers (uitgaande van het standpunt 1 subteam == 1 flusher). Laten we die allemaal nu maar hangen? Al die mensen die zich soms jarenlang hebben ingezet voor DPC op dat project?
Er wordt hier geroepen van dat de stats nog wel gewoon te zien zijn. Tuurlijk, je houdt op z'n minst nog de officiële stats altijd. Echter wat is de bedoeling geweest van DPCH's? Toch het posten van de dagstats om er vervolgens over te kunnen praten op dit forum? Zinvol discussiëren of beetje taunten dat doet er niet toe. Feit is dat
dat nu wordt afgenomen.
Mogen deze mensen van die betreffende projecten nog wel een topic openen over hun project? Dat is namelijk ook niet duidelijk. Het lijkt erop dat alleen de DPCH's geweerd worden. Maarja ik kijk nergens meer van op na de mededeling.
Ja leuk gevonden. Jammer dat de realiteit helaas anders is. De twee mensen die aanwezig waren zijn tevens statsbouwers. Go figure. En daarnaast is deze hele regel never nooit besproken met SID onderling door die 2 SID'ers die aanwezig waren. Dus ik ga er vanuit dat ze dan op persoonlijke titel hebben gesproken en allerminst uit naam van SID. Er is hier nooit geen woord over gesproken op ons forum of irc kanaal, noch heb ik iets vernomen via email/icq/msn. Dit is dus duidelijk
niet van SID afkomstig. In ons beleidsvoorstel waar wij lang over gediscusieërd hebben, komt het de term 'flushers-limiet' als argument voor het schrappen van een DPCH
niet voor!
Als de mede-SID'ers ermee akkoord gaan, wil ik best het beleidsvoorstel wat SID heeft ingediend, laten zien aan iedereen, zodat iedereen kan zien dat SID dus helemaal niets met deze regel te maken heeft.
Sorry maar hier ben ik het dus ook niet mee eens. SID is hierbij niet betrokken geweest. Dat jullie een tweetal SID'ers (Mark tel ik niet mee) erbij hebben getrokken, is volgens mij ook meer vanwege het feit geweest dat deze twee personen tevens statsbouwers zijn. Mochten die twee personen een uitspraak over al het bovenstaande hebben gedaan, dan is dat dus op eigen titel geweest en
niet in overleg met SID. Ik vind het dus een beetje schandalig om hierbij nu heel SID als betrokkene aan te wijzen.
Het is in ieder geval idioot om nu aan te nemen, dat de mensen die voor de projecten flushen die hun (dagelijkse?) DPCH kwijt raken, zullen overstappen naar de andere projecten. De RC5-64 tijd is voorbij en zal nooit wederkeren!
Oh dus het is ook nog eens nergens op gebaseerd? Ik had er toch minstens wel een sterk argument achter willen zien. Dus als 50 'zomaar' een getal is, dan is 20 dat ook!
De DPCH's gaan splitsen over 2 fora (en dan bedoel ik niet een ander subforum hier op GoT), lijkt me geen stap in de goede richting. Vroeg of laat zal op die alternatieve lokatie ook gevraagd worden of de wel goedgekeurde projecten daar ook niet gepost kunnen worden. Dan is de leegloop dus compleet. Ik weet niet of het bevordelijk is voor DPC als we ons helemaal afscheiden van GoT.
SandStar schreef op 03 July 2003 @ 09:45:
Maar wie gaat dit bepalen? De SID? Met de FAQ site die in maanden geen update meer heeft gehad? Met de leden waarvan sommigen al weken geen levensteken hebben laten zien? Lijkt me meer iets waar heel DPC over moet beslissen.
Ik vind dit wel weer erg negatief klinken. Zoals CaLeX ook al zegt, hoe vaak moet een FAQ geupdate worden? De FAQ waar jij over spreekt betreft F@H en daar is inmiddels actie ondernomen. Ik vind niet dat jij hierover kunt oordelen.
Ben het wel met je eens dat dit niet door één groepering besloten moet worden. Dat is bij SID ook niet de bedoeling geweest. We hebben een beleidsvoorstel gedaan. Wij wachten nog op een reactie vanuit de betrokken, maar vooralsnog is die er niet geweest. Onze doelstelling was, om, nadat er goed inhoudelijk over gebrainstormt was, het op GoT te plaatsen om te kijken hoe de rest over dit voorstel denkt. En het
daarna dus pas aan te nemen als zijnde regels voor het bepalen van de projecten.
Echter wijkt de gedachtengang van de crew af van die van SID.