[OC] AMD Barton Overclockresultaten Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.631 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 08:22:
papst of niet dat wordt behoorlijke herrie. Heb de setup ook gehad probleem s dat je de hele koeler diekt aan het mobo geschroefd zit zodat het resoneert als de ziekte. Ben inmiddels naar wc en dat bevalt best, stukje koeler nog en lekker stil. Waarna uiteraard de Levicom voeding eraan moes geloven en daar de fannetjes gewisseld werden voor een 15 db papst.
En nu is het genoeg stil :)
Mijn huidige koeler, de Swiftech 462A, zit ook rechtstreeks op het moederbord geschroefd en die hoor ik nauwelijks.. Daar zit een Globalwin Cooltium Power op geschroefd. Deze fan is 92 mm dus dat is dezelfde luchtopbrengst met nog veel minder lawaai..

Maar goed, ik laat hier wel weten wat mijn bevindingen zijn, moet ook nog een Arctic Copper Silent 2 proberen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

erg offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/barton.jpg

Maarja, kheb nog geen foto gezien van een barton :P
(ik heb eerlijk gezegd niet alle pagina's doorgelopen, pas vanaf pagina 20 ofzo)

HIj loopt nu op 10*200. Geen wonderbaarlijke o/c, maar ik 'durf' hem niet meer ver over te clocken, omdat ik geen zin heb in een verneukte windows installatie (ja is al gebeurd met deze proc)

[ Voor 7% gewijzigd door randje op 14-08-2003 22:54 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
pokeran schreef op 13 augustus 2003 @ 23:25:
erg offtopic:
[afbeelding]

(ik heb eerlijk gezegd niet alle pagina's doorgelopen, pas vanaf pagina 20 ofzo)

HIj loopt nu op 10*200. Geen wonderbaarlijke o/c, maar ik 'durf' hem niet meer ver over te clocken, omdat ik geen zin heb in een verneukte windows installatie (ja is al gebeurd met deze proc)
Tja hoeveel volt heb je nodig voor die 2000 mhz ? maar ik had eigelijk wel verw8t dat deze wel de 11x200 @ 1.7 a 1.75 volt zou meoten doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
net windows erop gezet en hij loopt nu stabiel op 200 x 11 (2200mhz) op 1.8 volt
2500+ (stepping: AQXEA 0327UPBW)
Abit NF7-S mobo :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.CeeJay op 14-08-2003 13:38 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

pokeran schreef op 13 August 2003 @ 23:25:
erg offtopic:
[afbeelding]

Damn, kun je dat plaatje niet ff resizen en ik hoop niet dat je die koelprut er zo op laat zitten, want dan zou ik hem nog niet eens op default snelheid durven draaien ;)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Astennu schreef op 14 augustus 2003 @ 10:05:
[...]

Tja hoeveel volt heb je nodig voor die 2000 mhz ? maar ik had eigelijk wel verw8t dat deze wel de 11x200 @ 1.7 a 1.75 volt zou meoten doen.
daar heb ik 1,65 volt voor gebruikt :) Ik denk wel dat hij hoger kan hoor,
ik ga wel een keer me geheugen timings beetje hoog zeggen en dan kijken hoe ver de cpu komt met 1.85.
Hij kan wel booten enz met 11*200, maar hij gaf vage fouten in windows (geheugen was ook overclocked, en voltage weet ik eigenlijk niet meer)

enne, wat is er met die koelprut? mijn oude amd was VEEEL erger, heel de bovenkant was bekant zilver (krijg je nooit meer weg).
Die dingen kunnen heus wel tegen een beetje pasta :P

ohw ja en de temps: ik gebruik een coolermaster silent cooler (type weet ik ff niet meer), maar hij is IETSJES stiller dan de boxed cooler en hij heeft dezelfde prestaties. (scheelde bij mij gewoon niets in temperatuur)

toen het nog warm was: M/B-32 CPU-54
nu: M/B-28 CPU-46

[ Voor 39% gewijzigd door randje op 14-08-2003 22:58 ]

• TripleM
pokeran schreef op 14 August 2003 @ 22:55:
enne, wat is er met die koelprut? mijn oude amd was VEEEL erger, heel de bovenkant was bekant zilver (krijg je nooit meer weg).
Die dingen kunnen heus wel tegen een beetje pasta :P
Krijg je weg met een paar wattenstaafjes en wat wasbenzine, of thinner als dat niet agressief genoeg is..

Hij kan er wel tegen, maar het idee is dat verse pasta gebruikt wordt tussen twee lagen metaal voor de best mogelijke verbinding en dus de best mogelijke warmte-overdracht en dus de best mogelijke koeling en dus optimale prestaties *D

• TripleM
Tja, mijn Barton staat in de startblokken:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/slk2.jpg

Maar mijn voeding geeft nog steeds 3,7V ipv 3,3V en dat is waarschijnlijk de reden dat mijn oude CPU is overleden, dus daar durf ik nog even niks aan te hangen. Lomperik die ik ben dacht ik maar 1 jaar garantie te hebben op mijn Antec voeding, terwijl dat er drie waren. Dus ik heb de voeding opengemaakt, "es kijken of ik er iets raars aan zie". Nu hoor ik morgen van Antec of ik zelf iets kan doen om die 3,7V te verlagen, zo niet dan bestel ik een Antec TruePower 480.

Balen, want nu kan ik én niet testen wat mijn Barton doet, én niet verder met mijn nieuwe review voor op FOK! ;)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 11:42:
[...]

Als jij dan weer zo vriendelijk wilt zijn om te zeggen bij welke pc shop jij werkt, dan haal ik weer zo'n door jouw ( bij ECL computers) bestelde Barton bij jou :P

:)
Ghehehehe sgoed hoor ;) ik werk bij www.beerepootcomputers.nl

Dus die cpu komt bij ECL vandaan ??
Onze vaste verkoper is Bob ;) :)

Turn it off and on again.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 13:07:
het is ook de gene geweest bij wie ik het langst ben gebleven de rest was helemaal puin hoop .
ik bestelde bij ecl per internet en dit ging ook fout dit behandelde bart luitjes die later ook mijn vaste verkoper werd , wat het er zeker niet beter op maakte .
2 voorbeelden hoe ecl in mekaar zit
1 ah de sata schijven zijn uit mooi testen die handel euhhh en nu nog kabelstjes vinden bij hun mailtje sturen dus 15 min later staan ze op de site 2 weken later eens hebben 1,5 maand later onvangen na weer een mailtje .
2 heee ze hebben de abit nf7-s leuk testen dat mobo en een paar weken later verkopen ze hem niet meer nou volgens mij is dit nog steeds het beste amd mobo tot nu toe maar het zal wel weer aan mij liggen .

ik kan enkel nu zeggen blij dat het over is ik bestel wel in de price watch wat een 2500+ voor 89 euro daar kan je hem niet voor kopen bij de groothandel
Klopt heb et ook gevraagd Abit verkocht niet ofzo :P ;)
Kon et me ook niet voorstellen maarja nu is Abit ook niet zo bekend bij de algemene gebruiker maar meer bij de ervaren/Overclocker gebruiker.

• TripleM
Ja maar welke merken zijn wel bekend bij de algemene gebruiker? Die kennen sowieso merken als Epox, Gigabyte, Abit enz. niet, laat staan ECS, DFI en andere lastig te onthouden namen..

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

TripleM schreef op 14 August 2003 @ 23:35:
Ja maar welke merken zijn wel bekend bij de algemene gebruiker? Die kennen sowieso merken als Epox, Gigabyte, Abit enz. niet, laat staan ECS, DFI en andere lastig te onthouden namen..
Ja klopt maar die groep mensen gaat af op namen die ze kennen zoals bijv het woord "Pentium". ( Leuk voorbeeld in dit topic he ;) )
Asus is denk ik in deze branche het bekendste en dan gok ik op MSI.

Maarja Ontopic nu ;) :P

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Tja, ben benieuwd, zaterdag mijn XP2800 met Gigabyte GA 7NNXP ophalen (+de rest van de inhoud 2x 512MB PC 3000 cas2 van Kingston HyperX :9~ )
Volgende week komt WC-setje binnen en dan gaan we weer eens knallen zeg maar.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

pokeran schreef op 13 August 2003 @ 23:25:
erg offtopic:
[afbeelding]

En wat doet dat Pentium logo daar?? :+

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NexuZ Heeft gister ook een 2500+ gehaald. Ik d8t dat het een AQXEA TPAW was of TPCW iets in die richting.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

whehe... ik was super gestressed gister!

gister werd barton 2500+ 60 graden stressed... ik koeler eraf halen.. wat zie ik... veel te veel koelprut... bij het afhalen van het ouwe prut kwam er een stukje core mee!! een ultra ini-mini klein hoekje..

ik snel pasta erop.. heatsink drop.. en testen.. maar gelukkig.. hij doet het nog...

stom: fotows vergeten te maken |:(

ik heb nu nieuwe case... xaser III... maar met deze airflow (7fan's... die stil zijn!) haal ik hogere temps alsmet mijn brakke airflow van mijn vorige kast.... oorzaak?

kan het misschien zow zijn dat de outtake fans die vlakbij mijn cpu fan zitten elkaar tegenwerken zeg maar.. door dat ze elkaar "in de weg zitten" ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er genoeg lucht binnenkomt door de intake fans dan moet de outtake niet vechten hoor, lucht genoeg. Hoeveel intake heb je trouwens? Als er meer cfm binnegezogen wordt heb je misschien last van overdruk en daar gaat je temp van stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Damn 7 fans, is dat niet zwaar overdreven? Volgens mij maakt dat dan nog weinig uit hoor. Wat ik zou doen is wat ze bij de Compaq/HP kleine bakkies hebben, een soort gesloten kanaal apart voor de cpu vanaf intake tot outtake, dan heeft de rest van je kast ook geen last van de warmte van cpu en heb je een perfect gerichte luchtstroom door je koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Maar bij meer luchtstroom geeft zo'n duct ook meer lawaai volgens mij, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja, ok, maar meer dan 7! casefans ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

TheLemon schreef op 15 August 2003 @ 15:43:
Ja, ok, maar meer dan 7! casefans ??
Het scheelt dat er standaard al een baybus bij zit zodat je de snelheid kunt aanpassen en het geluidsniveau minimaal te houden.
Weet niet of ze traploos of 5, 7 of 12V schakelbaar zijn.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
ik heb nu een titan TTC-D5T. de temps zijn dan :

code:
1
2
CPU      : 45 ( 53 stressed )
chipset : 30

Ik heb een vulcano 7 liggen ( NIET de + versie)
Voor de vulcano 7 heb ik 2 koelers:

de orginele en een koeler van coolermaster ( zoon verstelbaar ding)

welke koeler zou dan beter koelen? De titan of de vulano :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
geforce5_guy schreef op 15 August 2003 @ 17:54:
ik heb nu een titan TTC-D5T. de temps zijn dan :

code:
1
2
CPU      : 45 ( 53 stressed )
chipset : 30

Ik heb een vulcano 7 liggen ( NIET de + versie)
Voor de vulcano 7 heb ik 2 koelers:

de orginele en een koeler van coolermaster ( zoon verstelbaar ding)

welke koeler zou dan beter koelen? De titan of de vulano :?
Eh, moesten niet al die Volcano's die geen + waren terug ivm. fabricagefouten?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Swinnio schreef op 15 August 2003 @ 19:01:
[...]

Eh, moesten niet al die Volcano's die geen + waren terug ivm. fabricagefouten?
Niet dat ik weet, maar is die beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
dubbel :(

[ Voor 97% gewijzigd door geforce5_guy op 15-08-2003 19:36 . Reden: dubbel :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

mayB beetje off-topic... maar om nou helemaal een nieuwe topic ervoor te gaan maken :)

ok.. ik heb met Paint proberen te trachten mijn situatie te schetsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gcaspers/GoT/Pics/achteraanzicht.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gcaspers/GoT/Pics/vooraanzicht.JPG

ik kan alle fans regelen.. zowel cpu fan (120mm enermax) als alle casefan's ... heb bijna alle mogelijke situaties al geprobeerd... maar lutk me niet :( domme..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
@ Crazy_Mark
Misschien is dat stukje core wel noodzakelijk. Alleen bij hele oude procs van AMD mocht dat nog goed gaan. vanaf Palomino is de core op en top gevuld. Denk dat het daar aan ligt....

Heb je bij het ombouwen naar je nieuwe kast (als ik het goed lees) per ongeluk niet voorzichtig genoeg gedaan?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
geforce5_guy schreef op 15 August 2003 @ 19:35:
[...]

Niet dat ik weet, maar is die beter?
zie dit topic. Geloof dat de 7+ een iets grotere fan heeft, maar ook dat vind je vast in bovengenoemd topic terug.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb gisteren ook een 2500+ gehaald en ben er vandaag even mee gaan OCen. Ik heb hem nu stabiel draaien op 2200 mhz @ 1.9 Volt met een FSB van 200 mhz.

De core is een AQXEA 0327 UPAW, uit week 27 dus.

Niet een geweldig OC beest maar het kan er mee door.

Temps zijn:

Idle: 40
Stressed: 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Smht schreef op 15 August 2003 @ 21:37:
@ Crazy_Mark
Misschien is dat stukje core wel noodzakelijk. Alleen bij hele oude procs van AMD mocht dat nog goed gaan. vanaf Palomino is de core op en top gevuld. Denk dat het daar aan ligt....

Heb je bij het ombouwen naar je nieuwe kast (als ik het goed lees) per ongeluk niet voorzichtig genoeg gedaan?
nee.. toen ik een x ervoor had gedraaid waren de temps ook al hoger dan eerst.

toen d8 ik dat er teveel as3 opzat.. maar dat bleek het probleem dus niet :(

NexuZ welke koeling :(?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

CRaZy_MaRK schreef op 15 August 2003 @ 21:03:
mayB beetje off-topic... maar om nou helemaal een nieuwe topic ervoor te gaan maken :)

ok.. ik heb met Paint proberen te trachten mijn situatie te schetsen:

[afbeelding]

[afbeelding]

ik kan alle fans regelen.. zowel cpu fan (120mm enermax) als alle casefan's ... heb bijna alle mogelijke situaties al geprobeerd... maar lutk me niet :( domme..
Wat lukt niet? En ik zie op het plaatje dat de intakes ook hoog zitten, en op gelijke hoogte met de outtakes, werkt erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een alpha PAL 8045 met papst fan. Als je nu zelf eens in z'n specs zou kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ok, ik heb nu dus een probleem: zoals al eerder gezegd heb ik 333 mhz geheugen bij mijn 2500+ gekocht |:( Nu zei iemand dat ik best die 200 mhz fsb kon halen met een beetje mazzel, maar als ik mijn FSB op 200 mhz zet, gaat mijn geheugen zomaar terug naar 166 mhz :? Op 190 FSB blijft hij wel daarop staan, maar als ik hoger ga springt hij terug naar 156 mhz, en komt op 200 dus op 166 mhz :? iemand anders dit probleem al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 16 augustus 2003 @ 11:27:
Ok, ik heb nu dus een probleem: zoals al eerder gezegd heb ik 333 mhz geheugen bij mijn 2500+ gekocht |:( Nu zei iemand dat ik best die 200 mhz fsb kon halen met een beetje mazzel, maar als ik mijn FSB op 200 mhz zet, gaat mijn geheugen zomaar terug naar 166 mhz :? Op 190 FSB blijft hij wel daarop staan, maar als ik hoger ga springt hij terug naar 156 mhz, en komt op 200 dus op 166 mhz :? iemand anders dit probleem al gehad?
Memdivider op 100% zetten.. Of een keer de handleiding lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb nu wel iets heel vaags, als ik mijn CPU op 12x190 (2280MHz) draai gaat alles goed, maar bij 12x192 (2305MHz) en nog vaker bij 12x193.3 (2320MHz) crasht mijn explorer.exe :?

Normaal zou ik zeggen dat hij te hoog staat of dat er meer voltage op moet maar vreemdgenoeg blijft prime gewoon draaien (al een half uur nu op 2320MHz)

Liggen die explorer.exe crashes aan mij proc of aan iets anders (chipset, geheugen, etc)

De proc is 48/49C Stressed en draait op 1,785v wat volgens MBM5 1,72v is.

Mijn chipset word gekoeld door een zalman heatsinkje die nauwlijks heet word

Mijn geheugen is 2x256MB Infineon PC2700 USA die op 2,6v draait (max van BIOS) en volgens mbm 2,62v

Voeding is een Q-Tec 550W

Edit:

En wtf is dit voor vage error :?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/prime.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1 op 16-08-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op 16 August 2003 @ 12:47:
Ik heb nu wel iets heel vaags, als ik mijn CPU op 12x190 (2280MHz) draai gaat alles goed, maar bij 12x192 (2305MHz) en nog vaker bij 12x193.3 (2320MHz) crasht mijn explorer.exe :?

Normaal zou ik zeggen dat hij te hoog staat of dat er meer voltage op moet maar vreemdgenoeg blijft prime gewoon draaien (al een half uur nu op 2320MHz)

Liggen die explorer.exe crashes aan mij proc of aan iets anders (chipset, geheugen, etc)

De proc is 48/49C Stressed en draait op 1,785v wat volgens MBM5 1,72v is.

Mijn chipset word gekoeld door een zalman heatsinkje die nauwlijks heet word

Mijn geheugen is 2x256MB Infineon PC2700 USA die op 2,6v draait (max van BIOS) en volgens mbm 2,62v

Voeding is een Q-Tec 550W

Edit:

En wtf is dit voor vage error :?

[afbeelding]
LOL! Je sys is gewoon niet stabiel :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 05-09 08:59
nou kan bijvoorbeeld ook aan je geheugen liggen dat het niet trekt....ik had nl dat toen ik mijn geheugen op cas 2 zette ipv op cas 2,5, dat alle tests die ik run (prime/sisoft/3damrk) wel lukte, maar dat na 5minuten battlefield mijn pc resette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
vreemdgenoeg geenft hij geen gewone prime error maar dant hij zijn temp file niet kan lezen :?

Ik vermoedt dus mijn geheugen. Ik wil er eigenlijk graag meer dan 2,6v op zetten maar dat kan mij stommem mobo weer niet :P dat word dus solderen >:) :P

Ik zal mijn geheugen eens op de hoogste timings zetten en kijken of het dan wel gaat, lukt het dan wel dan is mijn geheugen de beperkende factor en zal ik mijn multiplier moeten verhogen en de FSB verlagen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Swinnio schreef op 15 August 2003 @ 21:48:
[...]

zie dit topic. Geloof dat de 7+ een iets grotere fan heeft, maar ook dat vind je vast in bovengenoemd topic terug.
Dit gaat over de TT vulcano 7 en de titan ( zie mijn eerdere post in dit topic )

Ik wil dus graag weten welke beter koelt de TT of de Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb mijn geheugen op CAS2.5 gezet (stond op CAS2) en dat timing op "Safe Mode" die eerst op "Fast" stond.

Hij is nu perfect stabiel op 2320MHz alleen ik ben niet echt blij met die brakke timings :X
geforce5_guy schreef op 16 August 2003 @ 13:17:
[...]

Dit gaat over de TT vulcano 7 en de titan ( zie mijn eerdere post in dit topic )

Ik wil dus graag weten welke beter koelt de TT of de Titan.
De TT Volcano 7 is een alu koelblok met een koperen ding in de onderkant van ongeveer 3CM doorsnee, met een 80mm temeratuurgestuurde fan erop. Deze heb ik een lange tijd gebruikt en ik heb er nu nog 2 liggen :P

De TT Volcano 7+ is volledig van koper maar wel iets kleiner, ik heb hem vaak geneg gezien bij anderen maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Titan koelers heb ik ook nog nooit gebruikt (Behalve een keer een P4 koeler :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Erik1 schreef op 16 August 2003 @ 13:30:
Ik heb mijn geheugen op CAS2.5 gezet (stond op CAS2) en dat timing op "Safe Mode" die eerst op "Fast" stond.

Hij is nu perfect stabiel op 2320MHz alleen ik ben niet echt blij met die brakke timings :X

[...]

De TT Volcano 7 is een alu koelblok met een koperen ding in de onderkant van ongeveer 3CM doorsnee, met een 80mm temeratuurgestuurde fan erop. Deze heb ik een lange tijd gebruikt en ik heb er nu nog 2 liggen :P

De TT Volcano 7+ is volledig van koper maar wel iets kleiner, ik heb hem vaak geneg gezien bij anderen maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Titan koelers heb ik ook nog nooit gebruikt (Behalve een keer een P4 koeler :P )
Ik heb em gebruikt op een AMD 1333@1466 @ 1.85 Vcore. temps waren toen idle 39 stressed 44.

Alleen wil ik nu weten of hij mijn AMD 2500+ @3200+ Vcore 1.65 lager krijgt dan de titan. ( Idle 43, stressed 50 <-- met de titan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
iemand idee hoe ik een fannetje op mijn passieve zalman NB koeler kan monteren. Ik had het met 2componentenlijm gedaan (goed laten drogen), maar toch was hij er af gevallen, op mijn videokaart :( (fan was gelukkig niet aangesloten, en de videokaart is niet beschadigt/geen lijmresten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

mad_dog schreef op 16 August 2003 @ 15:34:
iemand idee hoe ik een fannetje op mijn passieve zalman NB koeler kan monteren. Ik had het met 2componentenlijm gedaan (goed laten drogen), maar toch was hij er af gevallen, op mijn videokaart :( (fan was gelukkig niet aangesloten, en de videokaart is niet beschadigt/geen lijmresten)
Klemmetjes...je moet het klemmen, de NB heatsink wordt te heet voor lijm!

[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 16-08-2003 15:38 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ja dat hij te heet werd voor lijm heb ik idd gemerkt :D
maar klemmen, met klemmetjes, klinkt logisch, wat voor klemmetjes dacht je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Of nog beter...lange schroeven!

LANGE schroeven, wat dan draai je zo de schroeven IN de heatsink en zorgt de heatsink ervoor dat de ventilator erop vast klemt!

Hell, als je later nog die fan los wilt krijgen.....veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
de bodem van die heatsink is niet al te dik,en er zitten geen voorgevormde gaten in....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mad_dog schreef op 16 augustus 2003 @ 16:02:
de bodem van die heatsink is niet al te dik,en er zitten geen voorgevormde gaten in....... :?
Er steken toch van die pinnen omhoog uit? De schroef moet lang genoeg zijn om tussen die door te wurmen ( zit dan ook heel erg vast ) maar kort genoeg om niet te bodem te raken :-)

Het is maar een North Bridge koeler....die pinnetjes kunnen wel wat hebben!

Oftewel > lengte schroefgaten fan ( of whatever je aan de heatsink wil vastmaken ) + extra lengte om in de pinnetjes te komen = benodigde lengte. Kijk ook efkes welke dikte schroeven je nodig hebt.....misschien hebben ze zelf volledig koperen schroeven in de maat :-)

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 16-08-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
jaja ik snap de grap, maar dan moet je redelijk dikke schroeven hebben, want die pinnetjes staan redelijk ver uit elkaar, en dan zit je weer met het feit dat de gaten in de koeler niet zo dik zijn om zon dikke schroef doorheen te wurmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mad_dog schreef op 16 August 2003 @ 16:08:
jaja ik snap de grap, maar dan moet je redelijk dikke schroeven hebben, want die pinnetjes staan redelijk ver uit elkaar, en dan zit je weer met het feit dat de gaten in de koeler niet zo dik zijn om zon dikke schroef doorheen te wurmen :P
Mmm, verschilt het veel? Anders kun je wat van die 2 componenten lijm smeren tussen de pinnetjes en de andere op de schroef.

Of nog beter, als het mogelijk is de schroefgaten van de fan vergroten! :-), je bent een tweaker of je bent het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
juistem, ik denk dat ik met je tips weer ff aan de slag kan gaan :P
en idd, je bent tweaker of je bent het niet. Als je is wist hoe mijn cpu fan op mijn koelblok zit :Y)
zal wel te maken hebben met de koppijn die mij vreemdgenoeg al de hele dag tijsterd....denk gisteravond iets teveel gedronken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MnM schreef op 11 August 2003 @ 19:38:
Hier me nieuwe speeltje.

Athlon XP 2500+
AXDA2500Dkv4d
AQZEA0327TPAW

Vcore 2.00 Volt
FSB 215MHz
Multiplier: 12
Mobo: Abit NF7-S rev 1.2

verdere specs zie sig.

[afbeelding]

Dit met een SLK900U+Delta 80HP @3500rpm
Ambient: 36 graden (zolderkamer...)
System: 37 graden
CPU: 43 graden idle
CPU: 54 graden stressed
Astennu is weer op zoek :P dit ziet er goed uit. Maar het wordt elke keer beter ongeveer 50 mhz extra maar dit is wel helemaal mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila mijn nf7 is besteld. Nu nog inne week mijn geheugen gaan bestellen corsair 3500 cas 2 en dan kan ik eindelijk eens beginnen te overclocken met mijn barton. Tis wel een oude aquca 0308 SPEW :( mja

EDIT:
nummers van de week stonden omgewisseld. Even veranderd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:27:
Voila mijn nf7 is besteld. Nu nog inne week mijn geheugen gaan bestellen corsair 3500 cas 2 en dan kan ik eindelijk eens beginnen te overclocken met mijn barton. Tis wel een oude aquca 0803 SPEW :( mja
hier op t forum loopt iemand die zijn week7 op 4500 (xp rating kreeg) en ik krijg mijn barton week25 niet stabiel boven de 2150. Kortom week zegt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:27:
Tis wel een oude aquca 0803 SPEW :( mja
Zo!!! Die van jou is wel heel erg nieuw, week 3 uit 2008 als ik de code goed lees! ;)

Ik zit overigens met een klein probleempje, mijn voltages van de vcore worden in verschillende progjes verschillend uitgelezen. Alleen de vcore, de andere voltages zijn zo goed als gelijk, maar in MBM leest hij veel lagere waarden uit dan bijvoorbeeld in de bios of in de winbond Hardwaredoctor. Welke moet ik nu geloven, als de ratings van MBM kloppen kan ik denk ik beter op zoek naar een andere voeding, daar geeft ie rustig 1,73 aan terwijl hij staat afgesteld op 1,8. Klopt het trouwens dat de vcore van de 12 voltlijn snoept op een Abit nf7-s 2.0?

offtopic:
wtf.... terwijl ik dit aan het typen was is mijn IDE kabel uit een van mijn harde schijven geflikkerd, het moet niet gekker worden....

[ Voor 12% gewijzigd door Naluh! op 16-08-2003 21:01 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
CRaZy_MaRK schreef op 15 August 2003 @ 22:26:
[...]

nee.. toen ik een x ervoor had gedraaid waren de temps ook al hoger dan eerst.

toen d8 ik dat er teveel as3 opzat.. maar dat bleek het probleem dus niet :(

Is gekoeld met een Alpha 8045 met Papst fan erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

mad_dog schreef op 16 augustus 2003 @ 16:13:
juistem, ik denk dat ik met je tips weer ff aan de slag kan gaan :P
en idd, je bent tweaker of je bent het niet. Als je is wist hoe mijn cpu fan op mijn koelblok zit :Y)
zal wel te maken hebben met de koppijn die mij vreemdgenoeg al de hele dag tijsterd....denk gisteravond iets teveel gedronken :Y
Ik heb zelf gewoon zo'n rooie plug gepakt, die in twee stukken gesneden, tussen de ribben gepropt en voila, je dunne schroeven kunnen er zo in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 20:06:
Mou..nog maar eentje dan :P

Specs:
Barton 2500+ AQXEA0324 TLPW @ 2598Mhz 8)
Vcore: 2.28V
Blok: DD3 kloon by Imhotep
Rad: BlackIce Xtreme 2

[afbeelding]

Beetje sucky tijd, maar wel dikke ownage met die Barton.. omg! :D
Je hebt zeker een Vdd mod gedaan op je Nf7-s , toch ? anders zo'n voltage haal je niet zonder mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
de nf7-s kan 2.3 volt aan.
dat is de max,

[ Voor 24% gewijzigd door Countess op 17-08-2003 11:13 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op 16 August 2003 @ 19:04:
[...]

hier op t forum loopt iemand die zijn week7 op 4500 (xp rating kreeg) en ik krijg mijn barton week25 niet stabiel boven de 2150. Kortom week zegt niks
Ja kijk de nieuwere weken presteren meestal beter er zijn wel echt een paar gevallen waar het echt tegenvalt. Maar ik moet daarom niet naar de week gaan kijke of die oud is. De stepping zegt dit ook hoor, het is nog een AQUCA en die zijn wel oud en klokken waarschijnlijk minder over. Ik moet vcore op 1.725v draaie om op 2200mhz te kunne draaien, terwijl sommigen dit op standaard voltage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naluh! schreef op 16 augustus 2003 @ 20:24:
[...]

Zo!!! Die van jou is wel heel erg nieuw, week 3 uit 2008 als ik de code goed lees! ;)

Ik zit overigens met een klein probleempje, mijn voltages van de vcore worden in verschillende progjes verschillend uitgelezen. Alleen de vcore, de andere voltages zijn zo goed als gelijk, maar in MBM leest hij veel lagere waarden uit dan bijvoorbeeld in de bios of in de winbond Hardwaredoctor. Welke moet ik nu geloven, als de ratings van MBM kloppen kan ik denk ik beter op zoek naar een andere voeding, daar geeft ie rustig 1,73 aan terwijl hij staat afgesteld op 1,8. Klopt het trouwens dat de vcore van de 12 voltlijn snoept op een Abit nf7-s 2.0?

offtopic:
wtf.... terwijl ik dit aan het typen was is mijn IDE kabel uit een van mijn harde schijven geflikkerd, het moet niet gekker worden....
Hehe ja k heb de nummers verwisseld, k zal ze wel eens goed zetten. Ik zou winbond hardwaremonitor of speedfan gebruiken in jouw geval. Die 2 zijn echt te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 11:41:
[...]

Ja kijk de nieuwere weken presteren meestal beter er zijn wel echt een paar gevallen waar het echt tegenvalt. Maar ik moet daarom niet naar de week gaan kijke of die oud is. De stepping zegt dit ook hoor, het is nog een AQUCA en die zijn wel oud en klokken waarschijnlijk minder over. Ik moet vcore op 1.725v draaie om op 2200mhz te kunne draaien, terwijl sommigen dit op standaard voltage doen.
ja tuurlijk, maar ik haal op 1,85 de 2200 niet eens, dus toch zegt het allemaal niet veel. (tenzij iemand hier met pcies dezelfde stepping de 2500 haalt, dan heb je zeer grote kans dat jij t ook gaat halen dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2104mhz krijg ik uit mijne geperst met air 43 idle 52 stressed.
10.5x 200mhz 11x200 post die wel maar krijg ik leuke windows foutmeldingen :P

mischien toch maar eens een betere koeler aanschaffen :P (deze was officieel tot XP1800 Palomino core dus :P )

owja mijn 2500+ komt uit week 4 als ik me niet vergis :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 14:01:

mischien toch maar eens een betere koeler aanschaffen :P (deze was officieel tot XP1800 Palomino core dus :P )

Hoeveel spanning staat er op de core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Laatst online: 02-07-2023
Woei! Mijn 2500+ en 333 mhz ram willen als 3200+ en 400 mhz ram lopen :D De temperatuur wordt zelfs nu met de boxed koeler niet warmer dan 50 graden :D :? (case temp = 22 graden)
Ik heb alleen m'n memory timings weer op standaard moeten zetten, maar dit is toch veel sneller... Ik kan alleen nergens m'n bank-interleaving vinden. Ik heb een A7N8X, iemand??

Owja, het voltage staat nog op standaard (1.65V) maar Asus probe geeft 1.68-1.69V aan...

[ Voor 16% gewijzigd door Getah op 17-08-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NexuZ schreef op 17 August 2003 @ 14:27:
[...]

Hoeveel spanning staat er op de core?
nu @ 10.5x200 heb ik er 1.775 op staan..
op 11x200 had ik hem al op 1.85 gehad maar t help niet :( en meer voltage kan ik zo niet voeren met mn Asus A7n8x Deluxe rev 2.0

en heb niet zo veel zin in te solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 14:01:

Normaal moet die koeling wel een barton aankunnen hoor, want de palomino wordt ook een stuk warmer dan een barton. Maar is jouw geval met het overklokken zou ik het toch aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Laatst online: 27-03 08:30
Heb een 2500+ nu als hoogste op 225x10.0 met 1.8 Volt maar word in 3dmark terug naar windows geknikkerd voor het einde. Veel hoger durf ik nog niet omdat asusprobe, de bios, cpucool en mbm allemaal wat andere temperaturen weergeven. Biostemps zitten dan idle rond de 50 graden met de zalman 6000cu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is het nou het verstandigst als ik mn 2500+ bestel bij eynstein ? Kwil namelijk lekker hoog komen met mn prometeia, hoop over de 2700, want die heb ik nu met een week 46 core 2400+. Wat ik nog wel gezien heb is dit;

AMD ATHLON Barton XP 2500+ (1833MHz, 166/333 MHz, 512kB) Socket A (Stepping: AQXEA begrenzte Stückzahl!)

116,99 euro incl verzendkosten, www.Funcomputer.com

Of kan ik bij einsteyn ook ongeveer zo'n core verwachten ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
ik denk et wel, want ik heb er begin julie 1 gehaald en dat was ook een aqxea (doet ongeveer 2415 @ air) en dat was een week 28'er

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

M1lamb3r schreef op 17 augustus 2003 @ 18:29:
ik denk et wel, want ik heb er begin julie 1 gehaald en dat was ook een aqxea (doet ongeveer 2415 @ air) en dat was een week 28'er
Ok dan.
ik bestel hem daar denk ik, maar heb ook nog even anar ze gemaild, of ze me misschien wat kunnen vertellen over de cpu die ik nu zou krijgen als ik hem nu bestel.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op 17 August 2003 @ 18:33:
[...]

Ok dan.
ik bestel hem daar denk ik, maar heb ook nog even anar ze gemaild, of ze me misschien wat kunnen vertellen over de cpu die ik nu zou krijgen als ik hem nu bestel.
Tut mag ik een ti geven ;) :D

Athlon XP 2500+
AXDA2500Dkv4d
AQZEA0327TPAW

MnM heeft deze en die draait met high end lucht koeling al bijna 2600 !!
Als je dan de algeme Prom extra mhz percentage gaat gebruiken zit je op ong. 300 mhz extra met een basic prom.
R404A haalde er bij mij al 100 mhz extra uit dus reken maar uit ;) :D

Frank en ik zijn ook op zoek naar zo een exemplaar namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 17 August 2003 @ 19:25:
[...]

Tut mag ik een ti geven ;) :D

Athlon XP 2500+
AXDA2500Dkv4d
AQZEA0327TPAW

MnM heeft deze en die draait met high end lucht koeling al bijna 2600 !!
Als je dan de algeme Prom extra mhz percentage gaat gebruiken zit je op ong. 300 mhz extra met een basic prom.
R404A haalde er bij mij al 100 mhz extra uit dus reken maar uit ;) :D

Frank en ik zijn ook op zoek naar zo een exemplaar namelijk ;)
Morgen bel ik maxpert of ze er ene voor me willen vasthouden als i langs komt. moet jij er ook ene smoke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Even een vraagje: Bij welke winkel (online) bestellen jullie je XP 2500+jes? Vragen jullie dan ook nog naar een 'specefiekere' week of gewoon op goed geluk?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Astennu noemde Maxpert al. Daar bestel ik ook meestal mijn productjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 17 August 2003 @ 20:23:
[...]

Morgen bel ik maxpert of ze er ene voor me willen vasthouden als i langs komt. moet jij er ook ene smoke ?
Sgoed mits het de exacte code is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

heeft max expert betere core codes dan eynstein dan ? (het blijft natuurlijk een gok .. das waar)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik ga morgen bij maxpert een Barton 2500+ halen, welke core moet ik nemen ( als ik keuze heb ). Heb alle 2 delen van dit topic doorgelezen maar ben niet veel wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Eigenlijk zeggen de core-codes van de Barton niet veel. Alleen de AQZEA lijkt erg goed te klokken. Anders zou ik gewoon voor de nieuwst week die ze hebben gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tutti-frutti schreef op 17 August 2003 @ 23:49:
heeft max expert betere core codes dan eynstein dan ? (het blijft natuurlijk een gok .. das waar)
Geen diee maar das mijn vaste winkel daar haal ik bijna alles vandaan. Behalve prom en mijn corsair mem. Maar yorcom had een AQXEA 0329 WMPW die lijkt me ook erg lekker want Q R S T U V W X Y Z. De W zit voor de X en tot nu toe gingen de cpu's met X>>> het hardste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
Ja, ik heb een week 27 en die haalt net niet de 2300 met air cooling dus die AQZEA is zeker wel een lekkere core tussen alle andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik wacht wel af. Helaas wil eynstein geen antwoord geven welke code ik kan krijgen. Ik heb besteld, dus verwacht morgen mn cpu. Ik ga nu even nieuw mobo halen (van 8rda+ naar nf7-s 2.0) in ridderkerk (alternate).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op 18 augustus 2003 @ 10:48:
ik wacht wel af. Helaas wil eynstein geen antwoord geven welke code ik kan krijgen. Ik heb besteld, dus verwacht morgen mn cpu. Ik ga nu even nieuw mobo halen (van 8rda+ naar nf7-s 2.0) in ridderkerk (alternate).
Ja irri he en dat was juist een van de unieke dingen van Eynstein want daarin onderscheden ze zich juist van de andere shops. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 15:31:
[...]

Normaal moet die koeling wel een barton aankunnen hoor, want de palomino wordt ook een stuk warmer dan een barton. Maar is jouw geval met het overklokken zou ik het toch aanraden ;)
idd dacht ik ook aan :)

heb nog een ouwe spire fridge rock liggen die mag tot XP3200 barton volgens de site :P ben alleen de klem er van kwijt :( dus dat schiet ook weer niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ja ik heb ook nog een amd cooler liggen, tot 3200+ (boxed ding :+ ), iemand idee wat ik met zon 6bij6 fan kan doen.....mijn kast heeft geen plaats voor 6bij6, alleen voor groter.... (ik heb nog 2 6bij6 fans liggen)

/edit
OWJOW, een vriend van me heeft op 20mei een XP2500 gekocht, hij weet niet welke core het is, maar waarschijnlijk gaat hij wel harder dan mijn xp2500 (11*194). Hij gaat niet overclocken, dus ruilen we misschien. Iemand idee of een processor die rond die tijd bij informatique is gekocht (of gewoon rond die tijd), een betere core heeft dan mijn aqxea week25

[ Voor 47% gewijzigd door mad_dog op 18-08-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NexuZ schreef op 18 augustus 2003 @ 10:36:
Ja, ik heb een week 27 en die haalt net niet de 2300 met air cooling dus die AQZEA is zeker wel een lekkere core tussen alle andere.
Tja ik vind het wel vaag dat i dat niet lekker wil. Echt zo'n peg gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm iemand al gehoord van een AQXEA 0327UPDW ?
zou die lekker draaien denken jullie?
Heb deze nou liggen hier maar gn tijd gehad om te installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

SmokeyTheBandit schreef op 18 August 2003 @ 10:52:
[...]

Ja irri he en dat was juist een van de unieke dingen van Eynstein want daarin onderscheden ze zich juist van de andere shops. :( 8)7
zeker

Mijne komt overigens ook bij eynstein vandaan en dat was een 0329 XPMW :)

Heeft nog niet gedraait overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Epsilon schreef op 18 augustus 2003 @ 13:54:
[...]

zeker

Mijne komt overigens ook bij eynstein vandaan en dat was een 0329 XPMW :)

Heeft nog niet gedraait overigens.
HEHE toevallig ik heb net een AQXEA 0330 XPMW bij Maxpert besteld komt morgen binnen. De XPMW versies van de Tbred's hebben 3.0 GHz gezien onder een prommie dus lets hope 4 the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg in de loop van de week AQXEA 0327 SPHW binnen dus nog ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ik heb nu net een AQXEA 0327 gekocht bij maxpert, ik draain nu 2300 MHZ @ 1.75
alleen mijn Albatron KT400x8 ( brak mobo ) heeft geen 1/6 devider :S dus met een FSB van 190 draait mijn PCI nu op 38 mhz... Gaat dit wel goed zo? Draait nu wel stabiel, draai al 30 minuten ( ik weet het niet, echt veel ) Prime 95 maar heb geen fouten....
Tot hoever is het save, volgens mij is 38 MHZ al vrij hoog ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Gevaar bij hoge PCI is vooral data-corruptie op je HDD. Merk je vanzelf als je BSOD's krijgt tijdens booten :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ja idd, Syzzer heeft gelijk, maar dit treedt nog niet op bij 38mhz pci, ik dacht dat je pas gevaar ging lopen boven de 41...correct me if im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

mad_dog heeft ook gelijk :) .

Het is alleen erg controller en harddisk afhankelijk naar mijn weten. De ene controller/hdd kan veel meer hebben dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dus ik zou kunnen gaan tot 200 MHZ FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Kwestie van proberen. Misschien is het wel verstandig eerst back-ups te maken van belangrijke dingen op je hdd. Dan loop je alleen het risico dat je een nieuwe install moet doen.

Als je nog PCI-kaarten hebt: deze kunnen er ook voor zorgen dat je PC niet meer start, omdat deze de snelheid neit aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Maar ehm hoe kan ik testen of mijn hdd nog stabiel zijn, een bestandje van 700 mb van de ene naar de andere hdd verplaatsten , is dat een goede check?
draai nu 195 MHZ FSB ( op die brakke mobo JAJA ). draai nu effe 2 uur prime en verplaatst ondertussen dat bestand een paar keer, is dat een goede test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dan lijkt me nu alles nog goed te lopen ja. Blijft een kwestie van gokken. Je zou zowiezo de gekopieerde bestanden moeten vergelijken, of ze nog 100% identiek zijn.

Ook al zijn ze dat, je wete het nooit 100% zeker. De mooiste oplossing is natuurlijk een nieuw mobo :D . Suc6 verder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Zijn er ook goedkope N-force2 mobo's met een 1/6 devider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

guppie15 schreef op 18 August 2003 @ 17:02:
Zijn er ook goedkope N-force2 mobo's met een 1/6 devider?
n-force 2 mobo's kunnen die snelheid locken :)
werkt niet meer met deviders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
hmm wel vaag, na 45 min prime en nog steeds geen errors, boote ik mijn pc om te kijken of ik op een lager voltage kon draaien , maar hij boote niet meer ( voor het veranderen van voltages ), pas nadat hij zichzelf gereset had ( bios reset) kon hij weer booten. dus mijn FSB is max 190 :( kom dus niet verder dan 12.5 x 192 :S. maarja 2400 MHZ is ook leuk :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.