www.google.nl
hij loopt nu op 174fsb *11 = 19xx. Geheel stabiel, met alleen netwerkkaart en agpkaart.
Ik vraag me af wat het was....voeding toch?
anders was het of:
-terrated aureon fun--->was hem niet
-hauppauge wintv theatre-->was hem niet
-dolphin isdn adapter
ik ga het even uitzoeken
het was dus denk me isdn adapter
loopt op t moment op 192*11=2112mhz
me vcore op 1.80 en me memory moest ook stapje omhoog
hij kan maybe nog meer, maar ik ga nu eerst ff biertje pakken, dus morgen verder
hmmzzz, volgens mij moet ik wel een andere fan op me northbridge zetten, aangezien hij nu 40-42 graden wordt
iemand suggesties?
[ Voor 41% gewijzigd door mad_dog op 20-07-2003 13:14 . Reden: update ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
ja in princiepe heb ik wel een goede airflow, maar ik denk dat een stevige 4bij4 (is toch 4 bij 4) fan (desnoods 1 die herrie maakt) wel meer effect heeft......Countess schreef op 20 July 2003 @ 14:48:
als je genoeg airflow hebt, een Zalman ZM-NB47J misschien?
kan zon ding alleen nergens vinden
Verwijderd
Die 40graden is nog niks mijne wordt 47gradenmad_dog schreef op 19 July 2003 @ 21:54:
owke...t zit hem in de insteekkaarten (zie post boven die van crazy-mark als je denkt: waar heeft hij het over)
hij loopt nu op 174fsb *11 = 19xx. Geheel stabiel, met alleen netwerkkaart en agpkaart.
Ik vraag me af wat het was....voeding toch?
anders was het of:
-terrated aureon fun--->was hem niet
-hauppauge wintv theatre-->was hem niet
-dolphin isdn adapter
ik ga het even uitzoeken
het was dus denk me isdn adapter
loopt op t moment op 192*11=2112mhz
me vcore op 1.80 en me memory moest ook stapje omhoog
hij kan maybe nog meer, maar ik ga nu eerst ff biertje pakken, dus morgen verder
hmmzzz, volgens mij moet ik wel een andere fan op me northbridge zetten, aangezien hij nu 40-42 graden wordt
iemand suggesties?

naja, iig, als mijn fsb hoger dat 190 gaat loopt 3dmark binnen een half uur vast. Ook de multiplier op 11,5 en een fsb van 185 levert een crash op.
(naja crash, reset)
Nu zit ik me af te vragen of het me geheugen is, me mobo, of de proc
(temps zijn nu 34/63 stressed)
de meeste electronica zaken hebben trouwens wel 4x4 fans.
nogal (erg) groot verschil tussen idle en stressed btw bij jouw... is niet goed volgens mij.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
wat is daar niet goed aan, aan dat verschil?Countess schreef op 20 July 2003 @ 16:47:
die zalman coolt better als de gemiddelde mobo fan (als er genoeg airflow is), anders kan je ook nog een een Zalman ZM-NB32J nemen en daar een 4x4 op schroeven.
de meeste electronica zaken hebben trouwens wel 4x4 fans.
nogal (erg) groot verschil tussen idle en stressed btw bij jouw... is niet goed volgens mij.
meestal is het verschil maar 5 tot 15 graden.
jouw CPU is idle nog kooler als mijn kamer maar als ik de mijne (2500+@3200+) stress gaat hij van maar 44c naar 52c (kamer temp van 32c ofzo)
viel me gewoon op omdat dit eigenlijk de eerst keer is dat ik van iemand hoor die idly temperatuur bijna verdubbeld als hij zijn CPU stressed.
heeft je koeler maar weinig overcapaciteid toevallig?
Verwijderd
Klopt ook kan nu ook alleen 166fsb halen inplaats 191mad_dog schreef op 20 July 2003 @ 15:34:
47, das toch nooit stabiel
naja, iig, als mijn fsb hoger dat 190 gaat loopt 3dmark binnen een half uur vast. Ook de multiplier op 11,5 en een fsb van 185 levert een crash op.
(naja crash, reset)
Nu zit ik me af te vragen of het me geheugen is, me mobo, of de proc
(temps zijn nu 34/63 stressed)
Alles voelt ook heet aan.
Maar wat wil je mijn pc staat op zolder waar de zon van 11uur tot 4uur op staat.
Niet echt pretig dus.
En ja als ik nu extra fans er in ga plaatsen helpt niet echt want op mijn zolder is echt alleen maar warme lucht ik hou het zelfs al niet uit naar een half uur

nouw kijk, ik zit dus ook op zolder, waar de temps rond 4uur smiddags rond de 36 graden liggen, en pas rond 12uur savonds rond de 32.....Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 20:15:
[...]
Klopt ook kan nu ook alleen 166fsb halen inplaats 191
Alles voelt ook heet aan.
Maar wat wil je mijn pc staat op zolder waar de zon van 11uur tot 4uur op staat.
Niet echt pretig dus.
En ja als ik nu extra fans er in ga plaatsen helpt niet echt want op mijn zolder is echt alleen maar warme lucht ik hou het zelfs al niet uit naar een half uur
nu is het wel te doen, 29
Maar ik heb dus 7casefans, en dat zou een reden kunnen zijn voor het grote verschil idle/stressed. (stressed wordt hij toch zo warm door cheapass standaard amd kooler (wordt vervangen door iets beters
Maar ik zit me echt af te vragen wat de limiterende factor is

dus results comming up
zit alleen met het probleem dat ie totaal niet wil werken met een FSB van >200
op mijn core staat:
AXDA 2500DKV4D
AQXCA 0311MPMW
9421658250435
of het een goeie stepping is zou ik niet weten.
ik draai stabiel op 11.5* 193 nu.
ik heb wel enige tests kunnen draaien met een hogere FSB, maar 3d mark klapt er gewoon uit.
wat zou de boosdoener zijn?
mijn geheugen zou het niet kunnen zijn denk ik, aangezien de winkel mij vertelde dat het zelfs tot 240MHz zou moeten kunnen.
cpu zou ik ook niet weten, misschien ligt het daar aan.
als koeler heb ik een Vulcano 7+, hij draait op low nu en geen problemen.
als ik hoger wil klokken zet ik hem altijd op high om geen risico te nemen.
dan mijn moederbord.
Asus a7n8x deluxe, hoe kan het ook anders.
alleen wel rev 1.4 en bios 1004.
met een fan op de northbridge gezet.
zou dan mijn mobo de boel remmen ofzo?
de processor word totaal niet te warm, aangezien ie nu met de koeler op low nog steeds stabiel loopt.
overige specs zie hieronder
Heb ja ook geprobeerd een lage MP met een hoge FSB of je cpu voltage wat omhoog doen ?
want t kan dat je met 11.5 * 200 al tegen het max van je proc loopt zet je MP gewoon ff op 10
Probleem gevonden: mobo revisie. Ik heb ook een rev. 1.04 en kom ook niet hoger dan 192-193MHz. Je zult ermee moeten leren leven dat je de 200MHz niet stabiel gaat halen.Paulus0013 schreef op 21 July 2003 @ 12:52:
....
dan mijn moederbord.
alleen wel rev 1.04 en bios 1004.
de processor word totaal niet te warm, aangezien ie nu met de koeler op low nog steeds stabiel loopt.
192*11= spontane reset in windows, kortom instabiel
196*10,5= draait perfect
186*10,5=windows boot niet
hieruit blijkt dat de fsb niet de limiterende factor is, maar de processor, kortom hij haalt de 2100mhz niet (vcore op 1,85, temp is 56 graden)
[ Voor 73% gewijzigd door mad_dog op 21-07-2003 13:54 ]
Verwijderd
probeer gewoon meteen hoger te zetten draai bijv eens op 11x205 @ 1,85vmad_dog schreef op 21 July 2003 @ 13:25:
owke check dit:
192*11= spontane reset in windows, kortom instabiel
196*10,5= draait perfect
186*10,5=windows boot niet
hieruit blijkt dat de fsb niet de limiterende factor is, maar de processor, kortom hij haalt de 2100mhz niet (vcore op 1,85, temp is 56 graden)
Vdimm op 2,7 of 2,8 moet je ff kijken..
stel me proc kan dus niet hoger, dan zit ik dalijk met een verrote proc (en over 2uur een lan, kank nie hebbenVerwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:22:
[...]
probeer gewoon meteen hoger te zetten draai bijv eens op 11x205 @ 1,85v
Vdimm op 2,7 of 2,8 moet je ff kijken..
en me voltage van me ram staat al op het hoogste, is dacht ik 2,85. Draait nu ook op 380mhz, met cas 2-3-3. Kan misschien nog hoger, moek nog testen, nu iig geheel stabiel (toch aardig voor pc2700 cas2,5
Ik zat te denken, als ik een betere cooler op me cpu zet, gaat de temp omlaag, zou hij dan ook hoger te clocken zijn? (want zo warm wordt hij ook weer niet)
Verwijderd
In princiepe gaat je proc niet hoger of hij nu 55 graden is of 48 ofzo.. pas als je boven de 60 zit gaat het een bellemering vormen...mad_dog schreef op 21 juli 2003 @ 14:52:
[...]
stel me proc kan dus niet hoger, dan zit ik dalijk met een verrote proc (en over 2uur een lan, kank nie hebben)
en me voltage van me ram staat al op het hoogste, is dacht ik 2,85. Draait nu ook op 380mhz, met cas 2-3-3. Kan misschien nog hoger, moek nog testen, nu iig geheel stabiel (toch aardig voor pc2700 cas2,5
Ik zat te denken, als ik een betere cooler op me cpu zet, gaat de temp omlaag, zou hij dan ook hoger te clocken zijn? (want zo warm wordt hij ook weer niet)
Ik zou je mem btw als je hoger gaat clocken wel wat minder strak zetten vooral de CL, meestal is dat het eerste wat hoge FSB frequenties niet meer trekt..
naja het stond zeg maar op de loste timings, omdat ik dacht dat dit de belemmering zou worden. Nu dit niet het geval was en ik op geen enkele manier hoger kom gooi ik die timings maar ff omhoog. Als ik straks andere cooler heb gooi ik ze wel weer omloogVerwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:59:
[...]
In princiepe gaat je proc niet hoger of hij nu 55 graden is of 48 ofzo.. pas als je boven de 60 zit gaat het een bellemering vormen...
Ik zou je mem btw als je hoger gaat clocken wel wat minder strak zetten vooral de CL, meestal is dat het eerste wat hoge FSB frequenties niet meer trekt..
Maar jij zegt 60graden, mijn cpu ligt stressed rond de 56-62, afhankelijk van de temp hier en de instellingen van de fsb*mp
(boxed standaard flut ding
kan je wel bijvoorbeeld 10*200 draaienmad_dog schreef op 21 July 2003 @ 14:52:
[...]
stel me proc kan dus niet hoger, dan zit ik dalijk met een verrote proc (en over 2uur een lan, kank nie hebben)
dat is een lagere clocksnelheid, maar wel een hogere FSB
dan weet je zeker of het de FSB of de proc is
pc restart tijdens het opstarten van windows
daaruit concludeerde ik dus dat het de proc was
het zou een best goeie stepping moeten zijn, ik heb dezelfde alleen dan 1tje uit week 8 (AQXCA 0308 MPMW) met een volcano 7+ derop haal ik 2420Mhz @ lucht (220Mhz FSB) maar je moet gewon de vcore op 1.85 zetten en dan nog eens proberen. (deze core haalt hier 2535 @ h2o)Paulus0013 schreef op 21 July 2003 @ 12:52:
ik heb ook een 2500+, echt? ja echt waar![]()
zit alleen met het probleem dat ie totaal niet wil werken met een FSB van >200
op mijn core staat:
AXDA 2500DKV4D
AQXCA 0311MPMW
9421658250435
of het een goeie stepping is zou ik niet weten.
ik draai stabiel op 11.5* 193 nu.
ik heb wel enige tests kunnen draaien met een hogere FSB, maar 3d mark klapt er gewoon uit.
wat zou de boosdoener zijn?
mijn geheugen zou het niet kunnen zijn denk ik, aangezien de winkel mij vertelde dat het zelfs tot 240MHz zou moeten kunnen.
cpu zou ik ook niet weten, misschien ligt het daar aan.
als koeler heb ik een Vulcano 7+, hij draait op low nu en geen problemen.
als ik hoger wil klokken zet ik hem altijd op high om geen risico te nemen.
dan mijn moederbord.
alleen wel rev 1.4 en bios 1004.
niks
JA ik heb met voltages gespeeld.
gewoon steeds wat hoger gezet, heb ook weer wat lager gezet, van alles.
ook heb ik lagere MP geprobeerd, bv 8*205 ofzo, maar dat wilde ook niet.
op 11.5*199 is de max waarmee ik door 3d mark, sisoft en pc mark heenkwam.
nu trekt ie het niet meer ofzo, ooit wel, maar ook toen werkte de normale dingen in windows ook niet naar behoren.
ook op 11*208 heb ik diverse tests kunnen draaien, maar daarna liep de boel vast.
dus soms werkt het wel, soms ook niet, maar 1 ding is een feit boven de 200MHz loopt mijn XP niet stabiel, ik kan alleen snel die benchmarks doen en dat was het dan.
zoals jullie al zeiden komt dat dan waarschijnlijk omdat het nog een rev 1.4 is??
ik heb nml nog garantie, ben ik bang dat mijn bord binnekort gaat overlijden
zeg je nu dat jouw abit nf niet de 200 haalt?Paulus0013 schreef op 21 July 2003 @ 17:00:
@ een aantal mensen die op mij reageren:
JA ik heb met voltages gespeeld.
gewoon steeds wat hoger gezet, heb ook weer wat lager gezet, van alles.
ook heb ik lagere MP geprobeerd, bv 8*205 ofzo, maar dat wilde ook niet.
op 11.5*199 is de max waarmee ik door 3d mark, sisoft en pc mark heenkwam.
nu trekt ie het niet meer ofzo, ooit wel, maar ook toen werkte de normale dingen in windows ook niet naar behoren.
ook op 11*208 heb ik diverse tests kunnen draaien, maar daarna liep de boel vast.
dus soms werkt het wel, soms ook niet, maar 1 ding is een feit boven de 200MHz loopt mijn XP niet stabiel, ik kan alleen snel die benchmarks doen en dat was het dan.
zoals jullie al zeiden komt dat dan waarschijnlijk omdat het nog een rev 1.4 is??
ik heb nml nog garantie, ben ik bang dat mijn bord binnekort gaat overlijden
dat is wel gek eigenlijk.......bij mij is het de xp proc die de limiterende factor is
dat kan idd veel koeler ... mischien moet je is denken aan een andere koeler ...Naluh! schreef op 21 juli 2003 @ 16:46:
Zo, eindelijk m'n 2500+ erin liggen (aqxea 0324 updw)! Voorlopige snelheid: 11*180=1980 op abit nf7-s rev 2.0. Ik ga er van uit dat hij uiteindelijk nog wel een stukje sneller kan, maar ik doe ff voorzichtig aan, hij wordt nogal warm... Met een kamertemperatuur van 30 graden wordt ie stressed 56 graden, idle iets van 45
ik hou em hier met een FSB van 180 op de 39 graden idle ... en 42 graden stressed, en dat allemaal met een ThermalTake Vulcano 11+ hij's niet zo duur en hijs zeker zogoed,mischien nog wel beter, dan de 7
... MMORPG Addict.
deze op me northbridge, met daarop de huidige northbridge fan (4bij4) zal de NB wel cool houden. Iemand idee hoe die op elkaar blijven. Lijm? kan dat tegen zulke hitte?
ik heb die erop zitten zonder verdere koeling en werk prima hoor fsb van 214 kan ik stabiel draaien voor meer dan 2 uur dus zou neit weten waarom je er een fan op wiltmad_dog schreef op 21 July 2003 @ 22:06:
[afbeelding]
deze op me northbridge, met daarop de huidige northbridge fan (4bij4) zal de NB wel cool houden. Iemand idee hoe die op elkaar blijven. Lijm? kan dat tegen zulke hitte?
voor de kickThe Doctor schreef op 21 July 2003 @ 22:53:
[...]
ik heb die erop zitten zonder verdere koeling en werk prima hoor fsb van 214 kan ik stabiel draaien voor meer dan 2 uur dus zou neit weten waarom je er een fan op wilt
als je mijn pc ziet en de fans dr op dan snap je wat ik bedoel
zou 2 secondelijm houden in de hitte?
www.google.nl
* mad_dog is geintreseerd, want ik heb al tijdje lopen zoeken, maar ik kon niks vinden, behalve 2 van zalmanCRaZy_MaRK schreef op 21 July 2003 @ 23:16:
ik heb ook nb coolers gezien met aan 2 kanten uitsteeksels.. zodat je ze met schroeven kan vastmaken
edit : je krijgt toch ook thermal adhisive bij je zalman northbridge kooler.
waarom gebruik je dat niet? als iets de temp aan zou moeten kunnen is het wel die lijm
edit 2: why the f zit ik nog te posten om 4:39....

[ Voor 64% gewijzigd door Countess op 22-07-2003 04:39 ]
[ Voor 143% gewijzigd door Tjaps op 22-07-2003 12:44 ]
ja de ene keer ist wat later dan de andere keer heCountess schreef op 22 July 2003 @ 04:36:
je kan als het goed is je 4x4 cooler gewoon erop schroeven, die schroeven klemmen dan tussen de vinnen.
edit : je krijgt toch ook thermal adhisive bij je zalman northbridge kooler.
waarom gebruik je dat niet? als iets de temp aan zou moeten kunnen is het wel die lijm
edit 2: why the f zit ik nog te posten om 4:39....
maar die thermen als thermal adhisive enzow zeggen me weinig. Ik dacht dat er dus coolpasta bij zat, maar volgens jou zit er ook lijm bij? Je plakt hem dus aan je NB vast?
@The Doctor, cpu-z zegt alleen wel dat het voltage 1.6 is, niet 1.65 (detail
[ Voor 8% gewijzigd door mad_dog op 22-07-2003 11:40 ]
Ben weer wat verder 2400MHz op 1,86v (prime stable). 42 graden 30min stressed met prime.mad_dog schreef op 22 July 2003 @ 11:39:
[...]
ja de ene keer ist wat later dan de andere keer he
maar die thermen als thermal adhisive enzow zeggen me weinig. Ik dacht dat er dus coolpasta bij zat, maar volgens jou zit er ook lijm bij? Je plakt hem dus aan je NB vast?
@The Doctor, cpu-z zegt alleen wel dat het voltage 1.6 is, niet 1.65 (detail)
AQXDA 0324 UPAW
http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Proc2.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Tjaps op 22-07-2003 12:53 ]
Dit is zeker niet het probleem! Ik heb ook een Asus A7N8x DLX rev. 1.04 bios 1004. En bij mij draait mijn 2500+ stabiel @ 3200+ (11x200). Ik kan uren Prime95 draaien zonder problemen. Alles is gewoon stabiel en de temp blijf laag, want het voltage staat gewoon zelfs standaard.Semetrix schreef op 21 July 2003 @ 13:13:
[...]
Probleem gevonden: mobo revisie. Ik heb ook een rev. 1.04 en kom ook niet hoger dan 192-193MHz. Je zult ermee moeten leren leven dat je de 200MHz niet stabiel gaat halen.
Verwijderd
Zodra ik de boel op 200 zet en ik ga primen krijg ik last van spontane reboots, ik heb al getest met lagere kloksnelheden (1800, dus nog iets minder dan ie origineel is) maar ook dan is de boel net zo onstabiel, het zit hem echt in het mobo of geheugen! Voltages van chipset verhoogd...niks! Voltages van geheugen verhoogd....ook niks!
Iemand nog suggesties?
staat je geheugen wel op losse timings, dus niet op cas2?Naluh! schreef op 22 July 2003 @ 14:18:
Ik loop hier ff tegen een probleem aan, het schijnt dat mijn fsb niet naar de 200 wil! Toch heb ik pc3200 geheugen (kingston valueram), en een abit nf7-s rev. 2.0. Dat moet toch standaard een fsb van 200 kunnen trekken? Daar heb ik het iig wel voor gekocht!
Zodra ik de boel op 200 zet en ik ga primen krijg ik last van spontane reboots, ik heb al getest met lagere kloksnelheden (1800, dus nog iets minder dan ie origineel is) maar ook dan is de boel net zo onstabiel, het zit hem echt in het mobo of geheugen! Voltages van chipset verhoogd...niks! Voltages van geheugen verhoogd....ook niks!
Iemand nog suggesties?
en je temps, zijn die nog binnen de perken?
verder kan je is proberen al je pci kaarten behalve je vidkaart (
als het dan wel werkt zit het dus in 1 van de pci kaarten, of is het een voeding probleem
Geheugen staat op de meest laffe timings die er zijnmad_dog schreef op 22 July 2003 @ 14:41:
[...]
staat je geheugen wel op losse timings, dus niet op cas2?
en je temps, zijn die nog binnen de perken?
verder kan je is proberen al je pci kaarten behalve je vidkaart () er uit te halen en je cdroms en extra hdds (behalve je boot schijf) los te koppelen
als het dan wel werkt zit het dus in 1 van de pci kaarten, of is het een voeding probleem
Misschien dat een bios-update uitkomst brengt....
Edit: hm, mijn mobo komt wel degelijk onder de 40 graden, is nu 31, ik denk dat ik per ongeluk naar de cpu temp heb gekeken

[ Voor 7% gewijzigd door Naluh! op 22-07-2003 15:20 ]
nee ik bedoelde met koppel hdds en cdroms los, dan kan je zien of je voeding het trekt (stond idd wat krom geformuleerdNaluh! schreef op 22 July 2003 @ 14:51:
[...]
Geheugen staat op de meest laffe timings die er zijn! PCI kaarten niet aanwezig (lang leve geintegreerde shit!). Hij wordt idd wel warm, mijn mobo komt niet onder de 40 graden. De voeding is het niet lijkt me, de voltages lijken mooi in orde te zijn (maar goed, hoe betrouwbaar is de aflezing er van, dat is ook maar de vraag). En tja, als het echt ligt aan teveel harde schijven of cd/dvd's, dan heb ik gewoon vette pech
? Ik was eigenlijk niet van plan om zonder cd-writer en wat extra schijfruimte door het leven te gaan!
![]()
Misschien dat een bios-update uitkomst brengt....
maar als dat allemaal niet het probleem is.....weet ik t ook niet meer
ik kom zelf ook niet verder, me xp2500 wil niet boven de 2100mhz
Dit is zeker wel het probleem. Veel rev 1.04 kunnen niet de 200MHz halen andere weer wel. Ik en mogelijk Paulus0013 hebben dus een 1.04 die het niet trekt.KarlMarX schreef op 22 July 2003 @ 12:57:
[...]
Dit is zeker niet het probleem! Ik heb ook een Asus A7N8x DLX rev. 1.04 bios 1004. En bij mij draait mijn 2500+ stabiel @ 3200+ (11x200). Ik kan uren Prime95 draaien zonder problemen. Alles is gewoon stabiel en de temp blijf laag, want het voltage staat gewoon zelfs standaard.
Mijn rev. 1.04 trekt geen 200MHz en dat is dus wel mooi het probleem van mijn moederboard. CPU zeker niet. Een AMD XP2400 en AMD XP1800 willen beide niet hoger dan een FSB van 192MHz.
Wanneer ik ook een Barton 2500+ neem koop ik ook mooi meteen een nieuwe Asus A7N8X rev 2.00
later... inderdaad....mad_dog schreef op 22 July 2003 @ 11:39:
ja de ene keer ist wat later dan de andere keer he

thermal adhisive is dus lijm die hite goed geleid, er zitten 2 "spuiten" met lijm in het packet, 1 rood en 1 groen. maar normale coolpasta zit er ook bij
je KAN him dus op je northbridge lijmen (voor als je een moederboard heb zonder gaten rond de northbridge)
maar het woord aangeraden om de mount holes te gebruiken als je ze hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Countess op 22-07-2003 16:22 ]
Verwijderd
2x Corsair XMS 256 Mb 6,3,3,2
Vcore 1,725
idle 42, full 47, case 27, met AquariusII WC (tip: radiator modded met duct tegen achterkant rad met extra outtakefan erop, scheelt 2/3 graden t.o.v. standaard alleen intakefan)

Ik kan denk ik wel nog hoger maar dan moet dat geheugen met brakkere timings draaien en dat haalt volgens mij de performance onderuit. Of zou dat niet zoveel uitmaken, dat ik bijv. 7,4,4,2 of 2.5 ga draaien?
geheugen bandbreten gaat omhoog door een hogere FBS. maar vooral games houden wel van lage geheugen timings. dus wat vind je belangrijker en waar ligt dus voor jouw de ideale verhouding tussen FBS en timing.
testen testen testen is alles wat ik er over kan zeggen.
Waarom werkt het bij mij dan wel goed?Semetrix schreef op 22 juli 2003 @ 16:00:
[...]
Dit is zeker wel het probleem. Veel rev 1.04 kunnen niet de 200MHz halen andere weer wel. Ik en mogelijk Paulus0013 hebben dus een 1.04 die het niet trekt.
Mijn rev. 1.04 trekt geen 200MHz en dat is dus wel mooi het probleem van mijn moederboard. CPU zeker niet. Een AMD XP2400 en AMD XP1800 willen beide niet hoger dan een FSB van 192MHz.
Wanneer ik ook een Barton 2500+ neem koop ik ook mooi meteen een nieuwe Asus A7N8X rev 2.00
Een rev 1.04 heeft met bios 1004 gewoon officiele 400Mhz FSB ondersteuning.
Jij zegt dat jou 2400+ en 1800+ niet 200Mhz trekken, dat lijkt me logisch. Dat zijn Thoroughbred-B cores, die zijn nooit gemaakt om op 400Mhz te kunnen lopen.
Mijn oude 2400+ trok zelfs 333Mhz niet op dit zelfde bord. Een Barton core is wel specifiek ontwikkeld om op 400Mhz te kunnen draaien.
Bij mij lag het aan het geheugen. Kingston PC3200 werkt wel lekker en met Twinmos PC3200 wilde mijn 2500+ niet stabiel op 400Mhz draaien.
Probeer het sowieso eerst maar eens met een echte 2500+, werkt het dan nog niet op jou bord, dan kijken we verder...
Ik weet nu wel wat het probleem is: het geheugen is brak, geeft fouten in memtest, en als ik de fsb op 333 maar het geheugen op 400 zet trekt ie het ook niet, goed balen, het was eigenlijk ook al niet het geheugen dat ik besteld had (maar ik ben de beroerdste niet), blijkt het ook nog brak te zijn!mad_dog schreef op 22 July 2003 @ 15:18:
[...]
nee ik bedoelde met koppel hdds en cdroms los, dan kan je zien of je voeding het trekt (stond idd wat krom geformuleerd)
maar als dat allemaal niet het probleem is.....weet ik t ook niet meer
ik kom zelf ook niet verder, me xp2500 wil niet boven de 2100mhz
Edit: contact met Maxpert gehad, er gaan vandaag nog 2 nieuwe reepjes weg en ik mag de oude gewoon terugsturen, toch geen dikke onvoldoende voor maXpert dus!
[ Voor 10% gewijzigd door Naluh! op 23-07-2003 14:25 ]
Heb je ook het voltage voor het geheugen hoger gezet als je het op 400 mhz laat lopen? Zoniet, probeer dat eensNaluh! schreef op 22 July 2003 @ 17:05:
[...]
Ik weet nu wel wat het probleem is: het geheugen is brak, geeft fouten in memtest, en als ik de fsb op 333 maar het geheugen op 400 zet trekt ie het ook niet, goed balen, het was eigenlijk ook al niet het geheugen dat ik besteld had (maar ik ben de beroerdste niet), blijkt het ook nog brak te zijn!Dikke onvoldoende voor Maxpert deze keer!
Alle voltages die m'n mobo heeft, totaal geen effectMelvin15 schreef op 22 juli 2003 @ 19:52:
[...]
Heb je ook het voltage voor het geheugen hoger gezet als je het op 400 mhz laat lopen? Zoniet, probeer dat eens

Hij staat nu op FSB van 166 en normale timings (7-3-3-2,5). Ik heb geprobeerd de multiplier van 11 naar 11,5 te zetten, maar op de een of andere manier lijkt het wel of ie 'm gewoon net zo hard weer terug zet. Het zwarte BIOS-scherm dat je ziet bij het opstarten meldt doodleuk dat ie op 1833 draait en Windows zegt ook dat ie op 1,83 Ghz loopt

Hoe kan dit
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
Core code =
AXDA2600
DKV3D
9819005260160
AUIHB
0306 MPMW
Zit er een wat in denken jullie, aan de core code te zien ?? (ja ik weet het eerst zelf proberen maar even ter voor informatie
Volgens mij heb jij een 2600+ Thoroughbred gekregen, en geen Barton.Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:31:
Hallo mensen ik heb mijn barton binnen![]()
![]()
.
Core code =
AXDA2600
DKV3D
9819005260160
AUIHB
0306 MPMW
Zit er een wat in denken jullie, aan de core code te zien ?? (ja ik weet het eerst zelf proberen maar even ter voor informatie)
Verwijderd
in de code staat wel 2600 maar ik dacht dat dat een fabeltje was ???

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:40 ]
Kijk anders eens met een progje wat voor cpu je hebt.
Verwijderd
Er zou toch wel een Barton-versie van de 2600+ uitkomen dacht ik? Ik weet bij god niet of ie al op de markt is maar goed, zoek maar eens op tweakers in het nieuws.Melvin15 schreef op 23 July 2003 @ 13:42:
Omdat je core code zegt dat je een 2600+ hebt, er staat AXDA2600. 2600+ zijn toch geen BartonsOok de code AIUHB die je hebt heb ik nog nooit bij een Barton gezien en komt bij veel (alle?) nieuwe T-bred's voor.
Kijk anders eens met een progje wat voor cpu je hebt.
Edit: Hm, ik zie dat je in sisoft naar de cache hebt gekeken, als dat van die 256 klopt heb je idd de verkeerde core. Al heb ik met sisoft sandra vrij slechte ervaringen, regelmatig verkeerde aflezingen voor van alles en nog wat gehad.
[ Voor 19% gewijzigd door Naluh! op 23-07-2003 13:47 ]
Die 3 betekent 256kB L2 cache, ofwel een Thoroughbred BVerwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:31:
![]()
.
Core code =
AXDA2600 DKV3D 9819005260160
AUIHB 0306 MPMW
Zie ook deze PDF van AMD: http://www.amd.com/us-en/...Recognition_Rev03_ENG.pdf
je hebt dus gewoon een xp2600 (tbred-b) meegekregen, dus dan maaar ff terug naar de winkel..Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:44:
Ik had al gekeken naar de processor bij sisoft sandra, daar gaf tie 256 Kb L2 cache maar ik d8 dat ie dat zag omdat ik nog geen nieuwe bios erop had staan.
niks
unlocked je mobo de CPU well?Priet schreef op 23 juli 2003 @ 13:04:
Ik heb zojuist geprobeerd mijn Barton 2500+ op een Gigabyte 7N400 Pro mamaplank wat te overklokken. FSB naar 175 gaat al mis (geheugen is PC2700) maar wat strakkere geheugentimings willen nog wel lukken.
Hij staat nu op FSB van 166 en normale timings (7-3-3-2,5). Ik heb geprobeerd de multiplier van 11 naar 11,5 te zetten, maar op de een of andere manier lijkt het wel of ie 'm gewoon net zo hard weer terug zet. Het zwarte BIOS-scherm dat je ziet bij het opstarten meldt doodleuk dat ie op 1833 draait en Windows zegt ook dat ie op 1,83 Ghz loopt![]()
Hoe kan dit
anders moet je het zelf doen. dan zal het wel werken om de multiplyer to veranderen.
Dat je met pc2700 geen hogere FSB haalt is niet zo gek (jaja, ik weet het, er is vast wel iemand die zijn 2700 op 410 heeft lopenPriet schreef op 23 juli 2003 @ 13:04:
Ik heb zojuist geprobeerd mijn Barton 2500+ op een Gigabyte 7N400 Pro mamaplank wat te overklokken. FSB naar 175 gaat al mis (geheugen is PC2700) maar wat strakkere geheugentimings willen nog wel lukken.
Hij staat nu op FSB van 166 en normale timings (7-3-3-2,5). Ik heb geprobeerd de multiplier van 11 naar 11,5 te zetten, maar op de een of andere manier lijkt het wel of ie 'm gewoon net zo hard weer terug zet. Het zwarte BIOS-scherm dat je ziet bij het opstarten meldt doodleuk dat ie op 1833 draait en Windows zegt ook dat ie op 1,83 Ghz loopt![]()
Hoe kan dit
Edit: Countess was me net voor zie ik!
[ Voor 3% gewijzigd door Naluh! op 23-07-2003 14:31 ]
Er zit een nForce2 op, die moet het toch zelf kunnen unlocken?Countess schreef op 23 July 2003 @ 14:25:
[...]
unlocked je mobo de CPU well?
anders moet je het zelf doen. dan zal het wel werken om de multiplyer to veranderen.
mijn Abit moederboard unlocked de CPU (t-breds and bartons ineidergeval) zelf, maar niet iedere moederboard maker doet dat, of niet op ieder moederboard
het is vrij simple zelf te doen. makelijkst is achter op je moederboard. even de 2 goede pinnetjes met elkaar verbinden en je CPU is unlocked.
[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 23-07-2003 17:09 ]
Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn ddr333 geheugen
EDIT: Hmm, 11x190 doet ie wel, volgens mij kan mijn barton niet meer dan 2100 Mhz trekken. Maar kheb ook een cheape cooler, zo'n standaard coolermaster
EDIT2: 11x191 met memory op 100% van de fsb, werkt ook goed
Heb net 200 Mhx geprobeerd maar toen liep de pc keihard vast. Ik ga de voltage maar es ff verhogen.
[ Voor 61% gewijzigd door Oguz286 op 24-07-2003 00:43 ]
ok het is een Tbred maar tis een mpmw uit weet 6 deze staan bekend als goede overclockersVerwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 13:31:
![]()
.
Core code =
AXDA2600
DKV3D
9819005260160
AUIHB
0306 MPMW
Zit er een wat in denken jullie, aan de core code te zien ?? (ja ik weet het eerst zelf proberen maar even ter voor informatie)
11x193 is dat goed voor een proc die toch wel 60 graden wordt en op 1,7 Volt draait?
[ Voor 3% gewijzigd door Oguz286 op 24-07-2003 11:22 ]
niks mis mee. Mijn AMD wordt ook 60graden (stressed), op 190*11, met bijgeleverde amd koeler (die vervangen gaat worden door swiftech met delta@7000rpmOguz286 schreef op 24 July 2003 @ 11:19:
plaatje
11x193 is dat goed voor een proc die toch wel 60 graden wordt en op 1,7 Volt draait?
maar mijn barton wil ook niet hoger
fsb omhoog en multiplier omlaag werkt, dus fsb ligt t niet aan (geheugen mobo)
moet dus wel me barton zijn die t niet aan kan
Verwijderd
Temp zit met een spire falconrock nu op 41.
das best aardig jaVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 15:54:
Dit lijkt me ook redelijk ok voor een 2500+. Standaard voltage en 2 x 256 mb dane elc pc 2700 (infineon chips):
[afbeelding]
Temp zit met een spire falconrock nu op 41.
ben benieuwd hoever mijn Barton XP2800+ gaat komen
krijg em morgen binnen
Wat moet ik hier nu van denken, is de boel nu stabiel of niet?!?
als hij Prime een aantal uren (zeg uurtje of 6, of langer) kan draaien zonder eruit te klappen, dan kan je toch wel aannemen dat ie stabiel isNaluh! schreef op 24 July 2003 @ 18:45:
Zo vandaag nieuw geheugen ontvangen, Kinston Valuerommel eruit, Twinmos erin. En jawel hoor, een fsb van 200 is geen probleem meer!Alleen... toen ik hem op 10.5 * 200 @1.75v was ie bij de eerste run niet stabiel in prime, na testje 3 knalde ie er al uit, toen ik vervolgens nog een test liet lopen ging ie zonder problemen zo'n 2 uur door waarna ik de test heb afgebroken.
Wat moet ik hier nu van denken, is de boel nu stabiel of niet?!?
Verwijderd
EDIT: Heb nu dual channel DDR333@DDR 402,5
Verwijderd
Barton 2500+ loopt hier nu 181*11.0@1,675V, stabiliteit nog niet getest, maar zal nog wel in orde zijn onder de 2 ghz
Just A Guy Who Wants To Help
Eindelijk binnen! via eynstein.. alternate deed er nog enkele weken over
mijn core:
[qoute]
AMD ATHLON
AQXEA 0327VPMW
[/QUOTE]
week 27
www.google.nl
dat is elke keer weer anders hoor... ik weet bij mezelf neit of het het geheugen is of de cpu maar ik draai zelf 11.5x220 = 2535, en echt hoger krijg ik em nietOguz286 schreef op 24 July 2003 @ 23:42:
Sir Axe, als straks je pc vastloopt bij hogere fsb dan ligt het waarschijnlijk aan de proc (ik dacht zelf de hele tijd dat het m'n geheugen was)
Just A Guy Who Wants To Help
niks
hij wordt nu stressed 55 graden met cpu burn in en met falconrock II als koeler.. ok? of zeggen jullie van .. na...
ik heb nu van die standaard koelprut erop zitten.. maar ik heb ook nog as3 liggen... scheelt dit veel.. of is het de moeite niet waard.... koeler ging er klote om vondt ik
www.google.nl
Verwijderd
axda2500dkv4d 9704938280279
aqxea 0323spaw
thx
Lang geleden is het me wel gelukt een Celeron 333 naar 450 te brengen met grote geluksgevoelens.
Maar nu.
Mijn geheugen is niet vooruit te branden
Het is Corsair 512 mb Platimum 3200cas2 (CMX 512-3200C2PT rev 1,2)
Bij het moederbord Asus A7V333 kan met J1 jumpers de Vdimm worden bijgesteld, maar standaard is het al aardig hoog (2.8V)
Als ik FSB op 166 (333) houd kan ik voor de CPUI een MP van 12,5 (maximum) nemen (2075 MHz) en dat bij 1,8 volts. Ook niet iets om naar huis te schrijven
Wat doe ik verkeerd?
Ik houd wel de scherpste tijden aan 2,2,2 T5. Ik vind een snel geheugen belangrijker dan een grotere klok, maar waarom weet ik niet.
is een 333 FSB met cas 2,2,2 T5 niet sneller dan een 360 FSB bij cas 3,3,3,6T?
Waar ligt de grens?
kijk het ligt er helemaal aan. De meeste spellen hebben liever strakke geheugen timings dan 5mhz extra fsb (geheugensnelheid). Dus dit vind je alleen uit dmv proberen, proberen en nog meer proberen.kyrill schreef op 25 July 2003 @ 14:57:
Nav dit forum heb ik mijn XP 2600+ vervangen door AMD 2500+ 333FSB 512 mb cache, maar zo gelukkig als de meesten van jullie ben ik niet.
Lang geleden is het me wel gelukt een Celeron 333 naar 450 te brengen met grote geluksgevoelens.
Maar nu.
Mijn geheugen is niet vooruit te branden
Het is Corsair 512 mb Platimum 3200cas2 (CMX 512-3200C2PT rev 1,2)
Bij het moederbord Asus A7V333 kan met J1 jumpers de Vdimm worden bijgesteld, maar standaard is het al aardig hoog (2.8V)
Als ik FSB op 166 (333) houd kan ik voor de CPUI een MP van 12,5 (maximum) nemen (2075 MHz) en dat bij 1,8 volts. Ook niet iets om naar huis te schrijven
Wat doe ik verkeerd?
Ik houd wel de scherpste tijden aan 2,2,2 T5. Ik vind een snel geheugen belangrijker dan een grotere klok, maar waarom weet ik niet.
is een 333 FSB met cas 2,2,2 T5 niet sneller dan een 360 FSB bij cas 3,3,3,6T?
Waar ligt de grens?
Hoe weet je trouwens dat je geheugen de limiterende factor is. Bij mij is het nl gewoon me barton die boven de 2100mhz niet meer verder wel, terwijl me pc2700 geheugen (nu op 190mhz ddr) nog wel verder wil
Is hier een verklaring voor??
ja das standaard, heb ik ook, ik snap de logica aan de ene kant niet, aan de andere kant wel.mjhzenden schreef op 25 July 2003 @ 15:49:
Ik heb net de XP2500+ op mijn moederbordje geplaatst... nu heb ik een cpu benchmark gedaan met Sisoft sandra.. en wat blijkt; de cpu is langzamer als een XP2400+![]()
Is hier een verklaring voor??
XP2400+ loopt op 2000mhz, met een fsb van 133, en 256kb cache
xp2500+ loopt op 1830mhz, met een fsb van 166, en 512kb cache
Maar na benchmarking haal ik net aan een XP2800+ in Sisoft sandra.... erug vreemd..
Waarschijnlijk is dat programma gemaakt voordat de Barton er was?!
Ik kom niet boven de 172 mhz uit bij cas2,2,2,5T en 2,9 (!) volt.mad_dog schreef op 25 July 2003 @ 15:21:
[...]
kijk het ligt er helemaal aan. De meeste spellen hebben liever strakke geheugen timings dan 5mhz extra fsb (geheugensnelheid). Dus dit vind je alleen uit dmv proberen, proberen en nog meer proberen.
Hoe weet je trouwens dat je geheugen de limiterende factor is. Bij mij is het nl gewoon me barton die boven de 2100mhz niet meer verder wel, terwijl me pc2700 geheugen (nu op 190mhz ddr) nog wel verder wil
Dit forum gaat ervan uit dat een beetje geheugen tegen of over de 200 MHz kan, of mag ik aannemen dat alle o'klokkers een zo hoge mogelijke FSB willen "claimen" met de meest "losse" timings?
Ik ben het meest geïnteresseerd om een zo snel mogelijk gaming rig annex computer te hebben
ja ik weet niet wat iedereen claimt en wat iedereen doet met zijn geheugen en of fsb, ik weet wel dat ik eerst de fsb en mp zo hoog mogelijk (stabiel) heb gezet en daarna met timings van geheugen omhoog heb gezet (stabiel)kyrill schreef op 25 July 2003 @ 16:22:
[...]
Ik kom niet boven de 172 mhz uit bij cas2,2,2,5T en 2,9 (!) volt.
Dit forum gaat ervan uit dat een beetje geheugen tegen of over de 200 MHz kan, of mag ik aannemen dat alle o'klokkers een zo hoge mogelijke FSB willen "claimen" met de meest "losse" timings?
Ik ben het meest geïnteresseerd om een zo snel mogelijk gaming rig annex computer te hebben
dar is dus nu 11*190 en geheugen op cas2-2-3 2t command (maybe kan ie nog strakker, maar geen tijd gehad om verder te testen/benchen
Heb je al op stabiliteit getest? Mijn 2500+ moet niet warmer worden dan 60 graden, anders gaat ie moeilijk doen in prime.... En helaas wordt ie op 11 x 200 stressed wel een graad of 63.Oguz286 schreef op 24 July 2003 @ 21:05:
Heb vandaag een Aero 7+ gekocht en op 10,5x205 wordt ie 64 graden stressed. Is toch best netjes dacht ik zo
EDIT: Heb nu dual channel DDR333@DDR 402,5
Ik denk dat ik toch maar eens een nieuwe kast (eentje waar je wel iets als airflow hebt
ow jij bent mijn held, als dat klopt wat je nu zegt, dan is er dus nog hoop voor mijNaluh! schreef op 25 July 2003 @ 18:05:
[...]
Heb je al op stabiliteit getest? Mijn 2500+ moet niet warmer worden dan 60 graden, anders gaat ie moeilijk doen in prime.... En helaas wordt ie op 11 x 200 stressed wel een graad of 63.Zodra ik met de kast open draai wordt ie zo'n 55 en primed ie rustig door.
Ik denk dat ik toch maar eens een nieuwe kast (eentje waar je wel iets als airflow hebt) + een Aquarius II setje ga aanschaffen.
hij werd namelijk instabiel, en was toen 55-65 graden, kortom met me toekomstige coolcombi kan ie waarschijnlijk hoger
je hebt me dag goed gemaakt
Nou, wacht nog maar ff tot je me tot held benoemt, hij klapte er na 3 uur en 50 minuten toch weer uit in prime, terwijl ie toch niet meer dan 55 graden werd (neem ik aan, dit was de temp na anderhalf uur, daarna niet meer gekeken).mad_dog schreef op 25 July 2003 @ 18:24:
[...]
ow jij bent mijn held, als dat klopt wat je nu zegt, dan is er dus nog hoop voor mij
hij werd namelijk instabiel, en was toen 55-65 graden, kortom met me toekomstige coolcombi kan ie waarschijnlijk hoger
je hebt me dag goed gemaakt
Mijn vcore staat op 1,75 geheugen op 2,6. Ik durf eigenlijk de vcore niet meer te verhogen (dan wordt ie ook weer een stukje warmer en zijn we nog verder van huis), maar zou die op lagere temps wel harder kunnen of zit ik toch echt aan de max van mijn core?
ik heb de a7v333... hoe ken ik mem voltage verhogen..

www.google.nl
Verwijderd
Bij jou agp poort zitten 2 jumpertjes die moet je ff anders neer zetten.CRaZy_MaRK schreef op 25 July 2003 @ 19:55:
ik draai nu stabiel 3d mark op 2187 ghz... heb 2222 mhz gehaald... maar toen reboote hij bij eerste 3d mark test...
ik heb de a7v333... hoe ken ik mem voltage verhogen..
moet je ff in het grote a7v333 topic deel 1 kijken hoe ze moeten staan daar staat dat in
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 20:03 ]
Proc wordt niet warmer dan 42°C
Ik heb hem pas sinds vandaag... het is een AQXEA 0323SPFW (AXDA2500DKV4D) en ga nog eens kijken hoe hoog de bus kan als ik de mp weer omlaag zet....
zozow.. das goedmjhzenden schreef op 25 July 2003 @ 20:36:
Draai nu een XP2500+ op 2314 Mhz (13*178) @ 1.7 V .... lekker cpu'tje
Proc wordt niet warmer dan 42°C![]()
Ik heb hem pas sinds vandaag... het is een AQXEA 0323SPFW (AXDA2500DKV4D) en ga nog eens kijken hoe hoog de bus kan als ik de mp weer omlaag zet....
mijn mob gaat maar tot mp 12.5 ... hoger ken hij toch niet... of is er ergens weer een foefie te vinden daarvoor?
www.google.nl
Misschien zijn hier wel tricks voor

Klopt dat of doe ik écht wat fout?
Dit topic is gesloten.