pc uit..maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb de search geprobeerd maar ik kan met keywords niet zo goed uit de weg,in de faq vond ik zo snel niets.

Ik heb een msi board en het valt me op dat als ik de pc uitschakel dat dan de spanning op bv de muispoort en de usb poorten gewoon blijft aanstaan.
Pas als ik de aan en uitschakelaar op de voeding uit gooi is de pc echt helemaal uit.
Het is geen levensbedreigend probleem :) maar als ik de pc uitschakel wil ik eigenlijk wel dat ie echt helemaal uit is.
Het zal geen enorme stroom hoeveelheid zijn wat het verbruikt,maar het hoort gewoon niet.
Ik heb een draadloze muis en het is gewoon raar om als de pc uit is en je beweegt de muis dat dan de ontvanger gewoon oplicht, ook de webcam blijft na het uitzetten van de pc gewoon aan.
Wie weet hoe dit opgelost kan worden,behalve dan steeds achteraan voelen tot je het schakelaartje van de voeding hebt gevonden en zo alsnog alles uit zet ?

Ik denk niet dat het o.s. er mee te maken heeft..hij doet het met win2k,98SE..
Nick.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit komt gewoon doordat je een ATX voeding hebt. Dit is zelfs heel erg normaal en een groot voordeel van ATX.
In je bios kun je mogelijk wake up on keyb/mouse/usb/lan/ring en vast nog wel een paar andere dingen uit en aan zetten. Misschien dat ze het niet meer doen als die uitstaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Precies wat Terw_Dan hierboven zegt.. Een ATX voeding zorgt ervoor dat als de pc uitstaat, er nog steeds een 5V lijn aanwezig is. Dit is overigens wel een andere 5V lijn als die normaal op de molex-stekkers staat..

Daar is verder niet veel aan te doen, behalve de stekker eruit te halen of de knop op de voeding te gebruiken :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb er zo'n stekkerblok met schakelaar aan zitten. Zodra ik mijn PC echt uit zet gooi ik die schakelaar ook om. Alle trafo's (tft, boxen, ffstuur) die daaraan hangen zijn dan ook echt uit net als mijn monitor (TFT met 'soft off'). Alleen de lader van mijn MX700 zit op een ander stekkerblok zodat deze wel aanblijft.

Naast het feit dat alles dan uit is (ook geen lekstroom), is het omgooien van die grote rode knop een stuk makkelijker dan het knopje achterop de case.

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 02-07-2003 10:34 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nick39
  • Niet online
Twynn schreef op 02 July 2003 @ 10:29:
Precies wat Terw_Dan hierboven zegt.. Een ATX voeding zorgt ervoor dat als de pc uitstaat, er nog steeds een 5V lijn aanwezig is. Dit is overigens wel een andere 5V lijn als die normaal op de molex-stekkers staat..

Daar is verder niet veel aan te doen, behalve de stekker eruit te halen of de knop op de voeding te gebruiken :)
Okay duidelijk..maar welk nut heeft dat dan..dat er spanning op blijft staan ? voor de batterij of de bios ?

• Nick39
  • Niet online
Janoz schreef op 02 July 2003 @ 10:33:
Ikzelf heb er zo'n stekkerblok met schakelaar aan zitten. Zodra ik mijn PC echt uit zet gooi ik die schakelaar ook om. Alle trafo's (tft, boxen, ffstuur) die daaraan hangen zijn dan ook echt uit net als mijn monitor (TFT met 'soft off'). Alleen de lader van mijn MX700 zit op een ander stekkerblok zodat deze wel aanblijft.

Naast het feit dat alles dan uit is (ook geen lekstroom), is het omgooien van die grote rode knop een stuk makkelijker dan het knopje achterop de case.
Had ik eerst ook..met 2 stekkerblokken maar in sommige gevallen is het handig dat de rand apparatuur uit is maar de pc aan blijft (dat grote file 's nachts downloaden) dus ik zat daarmee steeds te hannessen..bedankt voor je advies.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nick39 schreef op 02 July 2003 @ 10:41:
[...]

Okay duidelijk..maar welk nut heeft dat dan..dat er spanning op blijft staan ? voor de batterij of de bios ?
Wat ik al zei, voor de wake up on $random functie

Ik zelf vind bijvoorbeeld de optie wake up on keyb ofzo wel makkelijk. Je drukt op het knopje op je keyb en je bak gaat aan. Dit kan ook met je muis, als je het doet via lan of modem. Al dat soort dingen.

Zoeck maar eens wat een ATX allemaal kan.
Het is amazing mike

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
nee, zo kun je door middel van een aantal dingen je PC anders opstarten.

Bijv, met je keyboard of je muis, of via een netwerkkaart (Wake-Up-On-Lan).

Handig als je PC niet bij je in de buurt staat (bijv. binnen bedrijven in een wachtruimte)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nick39 schreef op 02 July 2003 @ 10:43:
[...]

Had ik eerst ook..met 2 stekkerblokken maar in sommige gevallen is het handig dat de rand apparatuur uit is maar de pc aan blijft (dat grote file 's nachts downloaden) dus ik zat daarmee steeds te hannessen..bedankt voor je advies.
Dat soort downloads doe ik met de server (p133 met 80gieg ;), trekt veel minder dan die moderne bakken)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op 02 July 2003 @ 11:51:
[...]
Dat soort downloads doe ik met de server (p133 met 80gieg ;), trekt veel minder dan die moderne bakken)
offtopic:
mee eens, plus het verschil in herrie

als ik me PC uitzet blijven er ook een aantal dingen aan, waaronder wat LEDjes op me mobo maar mijn randapparatuur ala muis en toetsenbord gaan wel gewoon uit

je kan proberen na het uitzetten eens te drukken op de POWER knop op je toetsenbord...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 11:57 ]

Verwijderd

Naast de bios zou het ook kunnen dat er jumpers in de buurt van de chipset of USB/PS2 poortjes zit om +5V/Standby te regelen.

Of het handig is? Met 2 katten in huis in ieder geval niet. 1 pootje op het tobo en je pc staat weer aan. :)

• Nick39
  • Niet online
Ik heb al die wake up dingen uitgezet in het bios.. hoe ik ook op de powerknop ram van mijn toetsenboard of met mijn muisje beweeg,aan gaat niets maar de lampkes blijven fikken :)... omdat ik even op zoek was gegaan naar jumpers kwam ik er wel achter dat mijn ventilator op mijn processor af en toe haperde.. heb gelijk maar een nieuwe gekocht,coolermaster airo 7+ met koperen koelribben en regelbare snelheid (volgens mij zet je um toch maximaal :) )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.