Hoi mensen als ik me pc uit doet blijft me optical muis branden, als ik me stekker uit me voeding haal gaat tie pas uit, echter als ik de volgende dag weer me pc wil opstarten moe ik me kabel der weer in doen ( d0h ), maar dan moe ik hem eerst 1x aan zetten en weer uit doen, anders loopt tie vast tijdens op starten , ik heb hem al wel door gemeten op spannings lekken maar nixs gevind ... iemand idee ?
We missen hier toch wat essentiële informatie .. Zoals de PC specs en dan met name die van het mobo en de muis
Terugkomend op het probleem: als je de PC 'uitschakelt', zet je hem dan op standby of schakel je hem ook daadwerkelijk uit?
Terugkomend op het probleem: als je de PC 'uitschakelt', zet je hem dan op standby of schakel je hem ook daadwerkelijk uit?
edit:
Overigens, als ik jouw titel gewoonweg in de Search invoer, dan krijg ik me toch enorm veel resultaten terug: [search=optical blijft branden] .. Had je hier ook nog iets mee bereikt [ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 10:39 ]
Op een ATX moederbord blijft ook spanning staan als de pc "uit" is, dat is altijd zo. Je hoeft je dus nergesn druk om te maken
Verwijderd
als ik 't goed heb los je dit op door de usb stekker te gebruiken ipv de ps2 aansluiting.
edit:
laat maar.....
laat maar.....
[ Voor 97% gewijzigd door thejoker80 op 19-06-2003 10:41 ]
LeonM, mijn Microsoft Intellimouse Optical USB gaat anders gewoon netjes uit wanneer ik mijn bak met de Iwill DP533-S mobo en onboard USB van de Intel ICH4 southbridge uitschakel
win2k hmm msi k7t ultra 400 k amd xp2700 + whaha ik doe dit uit me hoofd
, tis een logitek dual optical ... en sorry de search button heb ik niet
als ik 't goed heb los je dit op door de usb stekker te gebruiken ipv de ps2 aansluiting
das toch geen oplossing man
hij moet toch ook gewoon uitgaan als ik dat ding uit zet
als ik 't goed heb los je dit op door de usb stekker te gebruiken ipv de ps2 aansluiting
das toch geen oplossing man
Dit gaat niet altijd op hoor ik heb 3 muizen op mijn kt4.Shockers schreef op 19 June 2003 @ 10:45:
klopt optical muis met ps2 aansluiting blijft hij branden.. met USB is dit niet het geval!
Optische muis op USB : blijft niet branden
Optische muis 0p ps2: blijft niet branden
Optische tackball op USB : blijft niet branden
Onzin.en sorry de search button heb ik niet
Die zit gewoon bovenaan elk pagina ..

--------------------^
[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 10:50 ]
volgens mij bedoelt ze dat ze de search niet wil vinden gezien haar posthistory
Typische vorm van oostindische blindheid.
---verder dan ook geen zin om op het probleem in te gaan---
---verder dan ook geen zin om op het probleem in te gaan---
in de bios bij 'power options' oid kun je denk ik wel wat dingen instellen dat ie aan kan gaan door een muisklik oid.. uitzetten dus.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:21
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd dat moet de oplossing zijn, dat is de enigste reden waarom een mobo spanning op die muis zou houdenPalomar schreef op 20 June 2003 @ 01:33:
in de bios bij 'power options' oid kun je denk ik wel wat dingen instellen dat ie aan kan gaan door een muisklik oid.. uitzetten dus.
Er zitten ook vaak jumpers (3polige jumper met de mogelijkheid voor +5V en +5Vsb) op je mobo die ervoor zorgen dat er spanning blijft staan op USB of PS2. Deze zorgen ervoor dat de +5Vsb door gevoerd word naar je USB of PS2. Hierdoor kun je dan (ook al in vorige post vermeld) de opties wake on keyboard of USB gebruiken. Je kunt die jumpers vinden in je Manual van je mobo.tweakduke schreef op 20 June 2003 @ 12:24:
[...]
Idd dat moet de oplossing zijn, dat is de enigste reden waarom een mobo spanning op die muis zou houden
De +5Vsb is de Standby 5V. Deze is dus, zolang de voeding insteekt en aan staat, aanwezig.
Als ze er zitten zet je de jumper gewoon op de normale +5V van het mobo en dan zou je probleem opgelost moeten zijn (was bij mij iig zo
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Dat probleem heb ik ook, naja kzie het niet echt als een probleem ofzo. Het stoort me iig niet 
Heb um nog mooi op PS/2 staan dus
Heb um nog mooi op PS/2 staan dus
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik heb ditzelfde met mijn logitech internet navigator keyboard. Hier blijft het LEDje van de F-lock branden als de pc uitstaat. En het is inderdaad op PS/2 aangesloten!
Het is niet kapot oid, dus who cares?!
Het is niet kapot oid, dus who cares?!
knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!
Dit heb ik nu ook met m'n gigabyte 8sq800 maar denk dat het te maken heeft met laten aan gaan door movement van de muis die ik in m'n bios kan aanzetten. Dus staat me muis op soort van standby ofzo. (wel keer geprobeert maarja hoef maar een klein stofje onder me muis door te gaan en dan gaat ie aan beetje onhandig als je slaapt
)
Misschien heeft jouw bios ook zo'n optie dat ie express aanstaat.
Misschien heeft jouw bios ook zo'n optie dat ie express aanstaat.
Verwijderd
Misschien is er een jumper op je bord waar je dit kan aanpassen
?
Mijn NFS-7 had dit ook, mijn optische muis bleef branden al was de pc uit. Het was dus aangesloten op de ps/2 poort. Maar ik heb de jumper veranderd en nu gebeurt het niet meer
Mijn NFS-7 had dit ook, mijn optische muis bleef branden al was de pc uit. Het was dus aangesloten op de ps/2 poort. Maar ik heb de jumper veranderd en nu gebeurt het niet meer
(btw ik denk net misschien is het wel iets voor wake up on keyboard/mouse ofzo?)
Waarom zou dat zo horen? En waarom heb ik dat dan niet eigenlijk? Ik heb een redelijk lange tijd mijn Logitech Mouseman Wheel Optical via een soort convertertje (bijgeleverd dingetje) op PS/2 laten hangen en daarbij ging ie gewoon netjes uit als m'n PC uit ging hoor.Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 18:13:
alsie op PS/2 poortje zit blijftie aan ja... en zo hoort het ook...
The devil is in the details.
misschien heeft je PC een power-on optie in de BIOS voor als je met de muis beweegt.
Pagina: 1