Toon posts:

aanschaf nieuwe pc, asus of msi mobo??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben nog redelijk nieuw hier, maar ik zie dat het forum erg druk bezocht is... aangezien ik bezig met de aanschaf van een nieuwe pc... en ik een beetje ben gaan twijfelen over het moederboard wat ik erin wilde zetten na het lezen van een aantal topics over asus...

dit is wat ik wilde gaan kopen:

Intel P4 2.6/800 mhz HT
Asus P4P800 Deluxe
DDR400 dual channel 512
MSI TI-4200 128 mb

voor de rest de standaard spulletjes brandertje, dvd speler, kastje etc..

wat mijn vraag dus eigenlijk was dat moederboard van asus zijn er mensen die er ervaring mee hebben, want ik hoorde dat ze snel verrot gingen enzo, en daarna positieve verhalen over msi 865/875 en welke van die 2 zou ik dan eventueel het beste kunnen kiezen.

greetz. Bob

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 20:49 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Welkom op got, je kan het beste beginnen met het lezen van de FAQ . Bijvoorbeeld groeten etc word niet zo op prijsgesteld, maar dat is eff offtopic.

Lees is wat reviews op je mobo's en gebruik de search van t.net over hoe iedere mobo presteert, en wat de specificaties zijn. Je hebt zelf te weinig onderzoek gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
sorry man, zal eens zoeken... maar was gewoon meer op zoek naar specefiek antwoord... vandaar;) anyway tnx

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Termi hierboven zegt het wel, alleen niet zo vriendelijk. Hij bedoelt dat het normaal is om niet te groeten aan het eind van een post en als je eventjes de FAQ leest staan daar nog allemaal boeiende dingen in. Bijvoorbeeld dat PMG ook een eigen faq en policy heeft waarin onder andere staat dat het door ons ter beoordelen aanbieden van jouw (nieuwe) systeem niet echt op prijs wordt gesteld.

Maar ik begrijp eruit dat je wil weten of Asus of MSI beter is? Het hang er ten eerste vanaf wat je met het bord wil gaan doen. Beide merken zijn voor overclocken bijzonder geschikt, maar als je gewoon een snelle bak wil en er niet mee wil gaan prutsen dan is het misschien ook handig (vooral voor je bankrekening >:) ) om eens naar andere merken te kijken, denk dan bijvoorbeeld aan Leadtekwhoops, die levert geen socket478 borden O-) Chaintech Asrock, Aopen of Gigabyte.
Moederborden zullen het bij normaal gebruik echt wel een tijdje uithouden. Alleen lijkt het op dit forum alsof er misschien problemen mee zijn, maar dat komt doordat alleen de problemen hier komen te staan, goed nieuws=geen nieuws.

Ook ik wil graag zeggen: welkom op GoT en zoals iemand ook in z'n sig heeft: Denk voordat je post na over wat iemand anders van je reply vind O-)

[ Voor 5% gewijzigd door cryforhelp op 01-07-2003 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, ik zal morgen ff de faq doorspitten..., en dan mijn post nog eens bekijken, kijken wat ik er zelf van vind, right thanks anyway

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben in het trotse bezit van een msi-k7n2G. Standaard looptie als de spreekwoordelijke t***, maar met overclocken ben je bij deze MSI verkeerd. Tenminste, met mijn AMD-bordje. Dat blijkt ook uit de volgende site

Verder: zoeken en nog een zoeken. Zo kwam ik hier uit. Ook heel interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door Par_Martinos op 01-07-2003 21:38 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Standaard vragen bij aankoop:

A: Wat wil je ermee doen ?
B: Voor hoelang ?
C: Hoe groot is je portomonee

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
/faq/zelfwerkzaamheid- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.