Ja inderdaad .. alleen moet je wel de kaders die om je foto's zitten verwijderen .. voor de contest mogen er geen kaders omheen staan
het is wel een mooie foto alleen jammer is het van dat takje rechtsbovenin kan je dat niet weg knippen ofzoPhuck schreef op 14 July 2003 @ 09:46:
Mja, laat ik ook eens meedoen:
[afbeelding]
Ben niet erg geweldig met foto's maken, maar deze vond ik wel wat hebben.
Edit:
Cam is trouwens een Cybershot DSC-P72
Cons:::BB4E
Verwijderd
ziet er lekker fris uit .. kon je het hart van de bloem niet op de foto krijgen?salutem schreef op 14 July 2003 @ 10:27:
[afbeelding]
Mijn inzending, een waterlelie die ik vorige week na een hoosbui tegenkwam.
..
Mja wel maar kweet zelf eigenlijk ook niet welke ik moet kiezenVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 16:23:
[...]
ziet er lekker fris uit .. kon je het hart van de bloem niet op de foto krijgen?
..
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik vind je vorige foto toch het mooiste (die waar je niet in de bloem kan kijken). De groene kleur van de bladeren is daar veel intenser, dus meer contrast met de bloem.salutem schreef op 14 July 2003 @ 17:53:
[...]
Mja wel maar kweet zelf eigenlijk ook niet welke ik moet kiezen
[afbeelding]
[afbeelding]
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Verwijderd
..
komt door de lichtval ..
Deze met de bloem van binnen zijn nogal 'saai' .. Bloem steriel in het midden .. niet echt spannend .. je hebt inderdaad de beste gekozen ..
..
komt door de lichtval ..
Deze met de bloem van binnen zijn nogal 'saai' .. Bloem steriel in het midden .. niet echt spannend .. je hebt inderdaad de beste gekozen ..
..
cool senks 
khad ook nog een andere "kandidaat" maar die is ermmm anders ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Wow, die is wel vet... héél anders ja, maar heeft wel wat, iets vreemds.salutem schreef op 14 July 2003 @ 21:38:
cool senks
[afbeelding]
Spanning... je blijft kijken
Op zich een mooie pict salutem, maar de dame (?) mist wel haar tenen; dat maakt de foto minder perfect... jammer een beetje.... je hebt nog twee weken om hem over te doen... geen ondankbare klus schat ik zo in........salutem schreef op 14 juli 2003 @ 21:38:
[afbeelding]
Verwijderd
op welke site kan je het beste je plaatjes uploaden? ik kan max 120kb per stuk uploaden
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 23:03 ]

Hij is wat aan de donkere kant, maar ik vind hem zelf erg mooi strak en tot de verbeelding sprekend qua figuur.
ik heb er nog wat meer gemaakt. Maar die mag ik hier niet bij posten.... voor de geinteresseerden : www.tempelman.nu/fotoalbum/water
Op de fotosite zal ik een grote versie plaatsen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
hehhe is iig een stuk levendiger dan z'on waterlelie !Merlijn_merlin schreef op 14 juli 2003 @ 22:43:
[...]
Op zich een mooie pict salutem, maar de dame (?) mist wel haar tenen; dat maakt de foto minder perfect... jammer een beetje.... je hebt nog twee weken om hem over te doen... geen ondankbare klus schat ik zo in........
wait & see ........
ps dame ? ever saw a dude with those kind of legs ?? i haven't
[ Voor 10% gewijzigd door salutem op 15-07-2003 00:11 ]
erm nee 
is wel erg karig qua water inhoud...
is wel erg karig qua water inhoud...
[ Voor 67% gewijzigd door salutem op 16-07-2003 20:00 ]
Verwijderd
nah er zijn er zat anderen met 1 druppel of meerdere! Zijn dan soms dan wel groter. hij is genaamd watervreugde
Ik vinnem tof! Ik hou wel van katten en deze staat erg lache op.Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 19:00:
Is dit iets voor de wedstrijd? Een poessie dat met water speelt![]()
[afbeelding]
Qua techniek kon ie iets scherper en kleurtjes konden ook mooier, maar voor zulke momenten is dat moeilijk...
Gewoon meedoen, je merkt vanzelf of het niks is, bij het stemmen.
ik heb deze ingezonden...

gemaakt vorig jaar tijdens een vakantie in Zweden op een meertje tegen de poolcirkel aan...was zeer mistig, de zon kwam er amper doorheen...
en omdat ik hier op water zat én mist ook water is, leek me dit wel een geschikte inzending
trouwens nog gemaakt met mijn 'ouwe' Canon S30...

gemaakt vorig jaar tijdens een vakantie in Zweden op een meertje tegen de poolcirkel aan...was zeer mistig, de zon kwam er amper doorheen...
en omdat ik hier op water zat én mist ook water is, leek me dit wel een geschikte inzending
[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 17-07-2003 23:04 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Erg mooie foto, alleen het kadertje moet er af voor de fotosite.Mooooody schreef op 17 July 2003 @ 10:01:
ik heb deze ingezonden...
[afbeelding]
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Mijn bijdrage deze maand: Onder-water

(het kadertje gaat er nog af)

[ Voor 14% gewijzigd door Briggy op 17-07-2003 22:56 ]
sorry, doe ik ff...Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 22:10:
Moody haal je zelf het kadertje weg? Anders verwijder ik'm
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
mijn foto is helaas van iets mindere kwaliteit... hij is genomen vanuit het vliegtuig naar mijn vakantie bestemming. en ik schiet mijn kaartje niet vol met hoge resolutie foto's... vandaar dus.
above the clouds

de schaduw van de wolken in de zee... van een paar kilometer hoogte...
above the clouds

de schaduw van de wolken in de zee... van een paar kilometer hoogte...
Het is wel eens erg cool effect, de schaduw van de wolken op het water.
Verwijderd
Ehm net een foto of eigenlijk een URL aangegeven, maar m'n bijdrage is niet te zien. (Krab)
Snap ik iets niet?
Foto staat op chello account...
URL aangegeven...
nix te zien..
De FAQ van de contest heb ik imho goed gelezen....of niet?
Krab

Dit zou hem moeten zijn...
-edit2-
Probleem opgelost
-edit2-
Snap ik iets niet?
Foto staat op chello account...
URL aangegeven...
nix te zien..
De FAQ van de contest heb ik imho goed gelezen....of niet?
Krab

Dit zou hem moeten zijn...
-edit2-
Probleem opgelost
-edit2-
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 20:26 ]
Verwijderd
Ik vind het zeker wel wat! Met al die miniscule mensjes op de rotsen, een erg leuke foto.
Gave foto. (al is het alleen maar om de koraalduivel)Briggy schreef op 17 juli 2003 @ 22:55:
Mijn bijdrage deze maand: Onder-water
[afbeelding]
heb ook mijn foto toegevoegd: (gemaakt met een Nikon coolpix 990)

Heb de foto een beetje gefotoshopt: de omgeving van de druppel een beetje desaturized en heb daar noise aan toegevoegd. Hierdoor springt de druppel er wat meer uit. Misschien komt dit toch wat kunstmatig over?

Heb de foto een beetje gefotoshopt: de omgeving van de druppel een beetje desaturized en heb daar noise aan toegevoegd. Hierdoor springt de druppel er wat meer uit. Misschien komt dit toch wat kunstmatig over?
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
waarom post bijna niemand de exif er even bij? dat is toch wel bijster interessant dacht ik?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik wilde eerst met deze foto mee doen, maar ik ben er vanaf de 27ste niet meer, dus echt nut heeft 't dan niet meer.. Wat vinden jullie ervan?
Ehm, ik wil meedoen met een foto gemaakt door mijn vriendin van mij met een heleboel water om me heen.. Is dit wel de bedoeling of niet, heb anders nog wel een mooie zonsopgang...
ja kan wel dan moet je vriendin ff inloggen en dan doet zij mee
hmm dat laat ik haar wel doen vanavond inderdaad en dan doe ik zelf ook mee
Wordt denk ik eens zonsopgang boven de middenlandse zee
deze dus:
Sunrise

Is wel iets bewerkt en met NeatImage de ruis wat weggehaald, heb nog wel een andere foto als men vindt dat dit niet geheel past binnen het thema..
Alleen de contest site doet het niet.. enig idee wanneer die weer gaat werken?
Sunrise

Is wel iets bewerkt en met NeatImage de ruis wat weggehaald, heb nog wel een andere foto als men vindt dat dit niet geheel past binnen het thema..
Alleen de contest site doet het niet.. enig idee wanneer die weer gaat werken?
[ Voor 10% gewijzigd door Camiel op 23-07-2003 12:14 ]
Verwijderd
Ah, niemand nog gepost sinds vanmiddag!
Hier ben ik dan en ik ga natuurlijk wel winnen van Flappie, want mijn foto is veeel mooier!
Geen idee of jullie dat ook vinden, maar ik weet bijna zeker dat jullie hard zullen lachen
Een goede fotograaf ben ik niet, dit is een vakantiekiekje.. Vriendje in een hoekje neergezet en gehoopt dat er een hoge golf aankwam en... die kwam!
Ik zal kijken of ik nog wat ga bewerken/knippen, dus foto komt straks!
Even mijn commentaar op wat volgens mij de mooiste foto's zijn (heb er dus weinig verstand van, maar ik kijk naar wat ik mooi vind):
Johny en Barney: jullie foto's vind ik gaaf!
Fabio-c: ik zou zeker voor de 1e foto gaan, die ziet er gaaf en mysterieus uit, de 2e vind ik persoonlijk saai.
Flipbis: GAAAF! Jij krijgt punten van mij
Waterdruppel hangt mooi en is 'goed gevuld', poes zit mooi met pootje ernaar toe! Echt goed!
Verder:
Celcius: Ik snap je foto met krab niet helemaal, hoort dit binnen het thema?
Nou, het wordt nog moeilijk om te stemmen!
Hier ben ik dan en ik ga natuurlijk wel winnen van Flappie, want mijn foto is veeel mooier!
Geen idee of jullie dat ook vinden, maar ik weet bijna zeker dat jullie hard zullen lachen
Een goede fotograaf ben ik niet, dit is een vakantiekiekje.. Vriendje in een hoekje neergezet en gehoopt dat er een hoge golf aankwam en... die kwam!
Ik zal kijken of ik nog wat ga bewerken/knippen, dus foto komt straks!
Even mijn commentaar op wat volgens mij de mooiste foto's zijn (heb er dus weinig verstand van, maar ik kijk naar wat ik mooi vind):
Johny en Barney: jullie foto's vind ik gaaf!
Fabio-c: ik zou zeker voor de 1e foto gaan, die ziet er gaaf en mysterieus uit, de 2e vind ik persoonlijk saai.
Flipbis: GAAAF! Jij krijgt punten van mij
Verder:
Celcius: Ik snap je foto met krab niet helemaal, hoort dit binnen het thema?
Nou, het wordt nog moeilijk om te stemmen!
Verwijderd
Hier is hij dan: de foto!
Commentaar is welkom...
Wel jammer dat het zoo rustig is hier
Spetter, Spatter, Spater!

Het is mijn vriend die op vakantie in Kreta in een rotsenhoekje staat en ontzettend schrikt van de golf! KOOUUD
Gemaakt met een Sony DSC-F717. Over specificaties weet ik niks..
Commentaar is welkom...

Het is mijn vriend die op vakantie in Kreta in een rotsenhoekje staat en ontzettend schrikt van de golf! KOOUUD
Mooie foto hoor jij hebt i.i.g al 1 stem.
Het is idd rustig hiero maar dat komt na de vakantie wel weer.
*TiP* voor de winaar onderwerp: Vuur
Het is idd rustig hiero maar dat komt na de vakantie wel weer.
*TiP* voor de winaar onderwerp: Vuur
lol free willyVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:09:
Hier is hij dan: de foto!
Commentaar is welkom...
[afbeelding]
Tja hij is gewoon goed de foto van GroteMeid..
Ik twijffel nog steeds over mijn foto. Deze komt namelijk ook nog in aanmerking:
Ik twijffel nog steeds over mijn foto. Deze komt namelijk ook nog in aanmerking:

Wat versta je daaronder, de ''lucht'' van als je omhoogkijkt de wolken enzo.Siluro schreef op 24 juli 2003 @ 17:22:
Wat dacht je van lucht?
Maarja het zijn het alleen maar tips hoor. het onderwerp moet de winaar verzinnen
Verwijderd
Ik vind hem heel gaaf!Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 19:00:
Is dit iets voor de wedstrijd? Een poessie dat met water speelt
Lekker spontaan en wat origineler dan al die zonsondergangen en 'blaadjes-met-druppels'!
Wat voor camera is dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 22:44 ]
Onder het motto: "Een tweaker gaat natuurlijk niet naar buiten om water te fotograferen!". (gemaakt met Canon PowerShot A60 met UV-filter)

Deze is overigens wel serieus bedoeld (ik ga voor de originaliteitsprijs)
, of is dit ECHT niet de bedoeling van "water"?

Deze is overigens wel serieus bedoeld (ik ga voor de originaliteitsprijs)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
tja, ik vind het origineel, spaceboy.. maar ik vind het niet echt een foto.. moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar het is gewoon een plaatje van je monitor met spetters..
grappig en origineel is het zeker, maar of hij mee mag doen, daar ga ik niet over
shameblaster: bedankt voor het compliment!!
en over flappie's foto: die 2e vind ik veel mooier, dan die zonsondergang..
grappig en origineel is het zeker, maar of hij mee mag doen, daar ga ik niet over
shameblaster: bedankt voor het compliment!!
en over flappie's foto: die 2e vind ik veel mooier, dan die zonsondergang..
edit:
dat kadertje mag trouwens niet..
dat kadertje mag trouwens niet..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 21:31 ]
Ik dacht aan lucht op alle manieren als je zelf kunt bedenken.shameblaster schreef op 24 July 2003 @ 18:50:
[...]
Wat versta je daaronder, de ''lucht'' van als je omhoogkijkt de wolken enzo.
Maarja het zijn het alleen maar tips hoor. het onderwerp moet de winaar verzinnen
Lekker breed zodat er veel vershillende foto's gemaakt kunnen worden.
Maar t zijn idd maar tips en de winnaar mag natuulijk het onderwerp volledig zelf bepalen.
Zie dit Topic voor het eerst nu ik net een aantal dagen mijn canon A70 heb.
Geweldig, prachtig initiatief om de hobby meer glans te geven.
Ik ga zeker meedoen met stemmen en natuurlijk een foto insturen in augustus.
Ik leer hier ontzettend veel van.
Geweldig, prachtig initiatief om de hobby meer glans te geven.
Ik ga zeker meedoen met stemmen en natuurlijk een foto insturen in augustus.
Ik leer hier ontzettend veel van.
Dit is mijn inzending. Dit is ook de eerste keer dat ik mee doe met de contest. Ik heb mijn cam nog niet zo lang ik moet dan ook nog een hoop oefenen.

Net met mijn canon A70 in de tuin gemaakt na een bui.

Net met mijn canon A70 in de tuin gemaakt na een bui.
Ook deze keer waag ik weer een poging...

Foto genomen bij de afsluitdijk, midden juni.

Foto genomen bij de afsluitdijk, midden juni.
Tja, wat moet ik er van zeggen. Weer een zonsondergang. Hij lijkt mij nogal "sharpenend". Helaas moeilijk te zeggen vanwege het kleine formaat. Op zich best een aardige foto hoor, begrijp me niet verkeerd maar speciaal is het niet vind ik.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Gatver viezerik een beetje sproeie op je monitor he ! jak !spaceboy schreef op 24 July 2003 @ 21:18:
Onder het motto: "Een tweaker gaat natuurlijk niet naar buiten om water te fotograferen!". (gemaakt met Canon PowerShot A60 met UV-filter)
[afbeelding]
Deze is overigens wel serieus bedoeld (ik ga voor de originaliteitsprijs), of is dit ECHT niet de bedoeling van "water"?
Verwijderd
Ok .. ik vind het dus erg jammer dat je deze niet hebt ingezonden .. Ben je misschien inspired by de 'vlieg' die in het macro forum staat? Anders vind ik het een geweldig idee deze fotospaceboy schreef op 24 July 2003 @ 21:18:
[afbeelding]
Deze is overigens wel serieus bedoeld (ik ga voor de originaliteitsprijs), of is dit ECHT niet de bedoeling van "water"?
..
totally agreeVerwijderd schreef op 25 July 2003 @ 12:23:
..
Zo .. gestemd .. Ik moet wel zeggen dat ik het heb gehad met de zee-foto's en de vallende druppels zeg .. maarja .. was te verwachten natuurlijk ..
..
Ik ben dan misschien te laat met de fotocontest, maar toch wil ik deze "water"foto nog even laten zien
Het was echt een mooie gelukstreffer van mijn dochtertje in de tuin.
Verwijderd
ik heb ook gestemd! was nog best moeilijk, maar tot nu toe is bijna iedereen het met me eens, ik heb punten gegeven aan de top 1 t/m 3 
bedankt voor de stemmen die ik tot nu toe heb gehad! had ik niet verwacht, echt super!
bedankt voor de stemmen die ik tot nu toe heb gehad! had ik niet verwacht, echt super!
Op de 4e foto stemmen was nogal lastig geweest
Maar je hoeft natuurlijk niet op dezelfde foto's te stemmen waar iedereen op stemt.
Jeroen heeft een mooie foto gemaakt en staat daarmee op de eerste plaats. Maar hij prijst m aan als een verkoper in een elektronicazaak. Dat vind ik jammer.
Maar je hoeft natuurlijk niet op dezelfde foto's te stemmen waar iedereen op stemt.
Jeroen heeft een mooie foto gemaakt en staat daarmee op de eerste plaats. Maar hij prijst m aan als een verkoper in een elektronicazaak. Dat vind ik jammer.
Gestemd.
Hmm ik verbaas me een beetje over de stand. Mijn nummer 1 staat erg laag zie ik. Mijn nummer 2 staat er iets beter voor, maar toch nog pas 7-de.
Hmm ik verbaas me een beetje over de stand. Mijn nummer 1 staat erg laag zie ik. Mijn nummer 2 staat er iets beter voor, maar toch nog pas 7-de.
ach ja zoals altijd krijgen de vaste bezoekers van GT meer stemmen......
Verwijderd
ik kon de punten niet zien hoor, voordat ik ging stemmenSiluro schreef op 26 July 2003 @ 11:21:
Op de 4e foto stemmen was nogal lastig geweest![]()
dat weet ik niet, maar geld voor mij ook niet, want ik heb niet eens naar de makers gekeken!salutem schreef op 26 July 2003 @ 15:43:
ach ja zoals altijd krijgen de vaste bezoekers van GT meer stemmen......
Goh Norjee, Zou het geholpen hebben die fantastiese tegek wauwe omschrijving bij je helemaal te wauwe foto?
EINDELIJK!!!
ik heb een keer punten
.
Het stemmen was inderdaad moeilijk omdat er zo veel verschil was tussen de foto's. Niet alleen in kwaliteit, maar ook in compositie. Moet je nou kiezen voor de mooie druppel? Of misschien toch voor de spetters? Of toch voor het zee landschap?
ik heb een keer punten
Het stemmen was inderdaad moeilijk omdat er zo veel verschil was tussen de foto's. Niet alleen in kwaliteit, maar ook in compositie. Moet je nou kiezen voor de mooie druppel? Of misschien toch voor de spetters? Of toch voor het zee landschap?
Als je iets doet, doe het dan goed.
Damn ik had vandaag het perfecte idee voor een mooie foto, kom ik er achter dat ik hem de 25ste al had moeten inleveren
Volgende contest beter....
Ik heb trouwens mijn 5 punten gegeven aan Frozen Water. Erg mooie foto, origineel en goede compositie.
Ik heb trouwens mijn 5 punten gegeven aan Frozen Water. Erg mooie foto, origineel en goede compositie.
hahahaha duurt ff he !
Shit dat mijn fotos uit Mallorca niet meer mee konden doen, had namelijk wat onderwaterfotos geschoten 
Nu zit ik met een lullige 4 puntjes voor mijn mooie foto
Volgende keer ga ik gewoon sturen wat veel punten opleverd, wat de tweakert hier kijkt helemaal niet naar het concept en totaalplaatje...
maar alleen naar felle kleuren en scherpte (mijn ervaring na alle hoge scoorders van voorgaande contests)
Nu zit ik met een lullige 4 puntjes voor mijn mooie foto
maar alleen naar felle kleuren en scherpte (mijn ervaring na alle hoge scoorders van voorgaande contests)
Verwijderd
Nou n00bs, dat klinkt bijna als een 'taunt'! Begrijp ik het goed dat je bij deze aankondigt een foto te gaan aanleveren die gegarandeerd veel punten gaat krijgen? Wil je daar in concreto nog een plaats aan geven in het totaal? In de top vijf bijvoorbeeld? Spannend hoor!
En ik beloof je in elk geval dat ik even neutraal zal stemmen als ik dat altijd doe: op de foto die voor mij 1. het onderwerp het best uitbeeld, 2. dat op de mooiste manier doet, 3. dat op de origineelste manier doet.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik voor de eerste plaats een selectie maak van de fotos die ik het mooist vind, en daaruit degene kies die het beste op het onderwerp aansluit. De runners-up vormen dan de runners-up (hehe), om af te sluiten met de poedelprijs...
En ik beloof je in elk geval dat ik even neutraal zal stemmen als ik dat altijd doe: op de foto die voor mij 1. het onderwerp het best uitbeeld, 2. dat op de mooiste manier doet, 3. dat op de origineelste manier doet.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik voor de eerste plaats een selectie maak van de fotos die ik het mooist vind, en daaruit degene kies die het beste op het onderwerp aansluit. De runners-up vormen dan de runners-up (hehe), om af te sluiten met de poedelprijs...
hehe 
niet al te serieus nemen he Igor
Anyway valt het gewoon op, dat vaak erg mooie fotos, waarvan bijna alles perfect is weinig punten krijgen (en dat heb ik 't echt niet over mn eigen fotos). Zou er niet een nieuw rating systeem kunnen komen, waarbij op verschillende aspecten van de foto punten van 1 tot en met 5 kan worden gegeven. Je zou dan veel betere resultaten krijgen (denk ik).
Je zou dan bv kunnen scoren op: originaliteit, kwaliteit, moeilijkeheidsgraad, onderwerp....
niet al te serieus nemen he Igor
Anyway valt het gewoon op, dat vaak erg mooie fotos, waarvan bijna alles perfect is weinig punten krijgen (en dat heb ik 't echt niet over mn eigen fotos). Zou er niet een nieuw rating systeem kunnen komen, waarbij op verschillende aspecten van de foto punten van 1 tot en met 5 kan worden gegeven. Je zou dan veel betere resultaten krijgen (denk ik).
Je zou dan bv kunnen scoren op: originaliteit, kwaliteit, moeilijkeheidsgraad, onderwerp....
Onderwerp? Die zou toch bij allen hetzelfde moeten zijn
Tja de term misschien niet duidelijk gekozen, maar met onderwerp bedoel ik, in hoeverre de foto daadwerkelijk aansluit bij het gekozen onderwerp
Verwijderd
Het is een goed idee n00bs, maar ik twijfel aan de werkbaarheid. Dit betekent namelijk dat je voor alle foto's een aantal categorieen in moet vullen: veeeel werk. Of je moet afstappen van het huidige systeem, en dat is als je het mij vraagt niet de bedoeling.
En kan iedereen wel op een goeie manier hierover oordelen? Ik weet van mezelf dat als ik punten geef voor kleur, dat er dan weinig kennis achter schuilt. Het is wel een mooi idee, maar ik denk dat als je een digifoto contest bereikbaar wil houden, je gewoon op deze manier verder zal moeten gaan.
Bovendien zou ik dat erg fijn vinden, want dan doe ik volgende keer misschien ook wel eens mee.
Bovendien zou ik dat erg fijn vinden, want dan doe ik volgende keer misschien ook wel eens mee.
Zijn er al suggesties voor de volgende contest? abstract of concreet (nu al 2x abstract achter elkaar).
vuur
bloed
mooie meiden
mensen
elektronica
lijken mij wel een leuk onderwerp
[edit] ff de hr code uitgeprobeert
Mij lijkt Spreekwoorden erg mooi om eens te kijken wat we allemaal te zien krijgen.shameblaster schreef op 30 juli 2003 @ 19:44:
vuur
bloed
mooie meiden![]()
mensen
elektronica
lijken mij wel een leuk onderwerp
[edit] ff de hr code uitgeprobeert
Wat dacht je van Heelal, Ruimte etc... dat is tenminste iets echt uitdagends... keer helemaal wat anders
OF
portret van iemand, jezelf, vriendin oid
[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 30-07-2003 19:49 ]
Portret klink erg leuk.n00bs schreef op 30 July 2003 @ 19:49:
Wat dacht je van Heelal, Ruimte etc... dat is tenminste iets echt uitdagends... keer helemaal wat andersOF
Maar heelal of ruimte, kijgen we dan allemaal zwarte plaatjes met witte stippen. En enkeling met een tele die de maan fotografeert.
Kheb ook mn plicht gedaan en gestemd...
Coole tussenstand.. Geloof me, als er iemand is die er zich over verbaad ben ik het... Kheb een paar keer met een naar mijn mening tien keer mooiere pic meegedaan dan de rest, en ik werd totaal geneegeerd met mijn fotootje.. Nu doe ik mee omdat ik toch maar mee wou doen, met een naar mijn idee mindere pic (net als de vorige contest..) Maar itt de vorige contest wordt mn pic bijzonder gewaardeerd
I don't care...
Anyway, het spreekt verschikkelijk tegen wat ik totnutoe altijd heb aangenomen, dat frequente posters bevoordeeld waren, door "ons kent ons" of dat pics die hier in deze thread goed ontvangen werden veel stemmen zouden trekken (pic is niet eens in deze thread gepost) Dus alle zwartkijkers en "conspiracy theory" posters, het werkt toch anders... En daar ben ik heeeeeeel blij mee
Misschien helpt een goede beschrijving idd... (doubtfull) Al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar niet eens op let... Maar mijn top 4 is ook weer behoorlijk tegendraads..
Ok, omdat het al heel erg raar moet gaan wil mijn [insert blaat] druppeltje niet de winnende foto worden deze keer, hier een twee ideeen voor de contest van augustus.
On a hot summer night
Nederland 's nachts, maar dan anders.... Niet de zonsondergangen dit keer maar het nachtleven/ nachtelijke activiteiten
Destination: holland
Maak foto's die kunnen dienen ter promotie van een jongeren vakantie in nederland. De foto's moeten dus passen in een reisgids voor jongerenreizen naar nederland (bestaat er zoiets uberhaupt..) passen. De klassieke molentjes is niet de bedoeling dit keer.
Elk thema dat uitnodigd tot macro foto's of studio-foto's-vanuit-de-luie-stoel, wil ik het liefst voorkomen. Het is leuk als mensen er op uit gaan om foto's te maken, en juist me de vakantie zou daar nu tijd genoeg voor moeten wezen.
deze thema's gaan stemmen kosten...
Coole tussenstand.. Geloof me, als er iemand is die er zich over verbaad ben ik het... Kheb een paar keer met een naar mijn mening tien keer mooiere pic meegedaan dan de rest, en ik werd totaal geneegeerd met mijn fotootje.. Nu doe ik mee omdat ik toch maar mee wou doen, met een naar mijn idee mindere pic (net als de vorige contest..) Maar itt de vorige contest wordt mn pic bijzonder gewaardeerd
Anyway, het spreekt verschikkelijk tegen wat ik totnutoe altijd heb aangenomen, dat frequente posters bevoordeeld waren, door "ons kent ons" of dat pics die hier in deze thread goed ontvangen werden veel stemmen zouden trekken (pic is niet eens in deze thread gepost) Dus alle zwartkijkers en "conspiracy theory" posters, het werkt toch anders... En daar ben ik heeeeeeel blij mee
Ok, omdat het al heel erg raar moet gaan wil mijn [insert blaat] druppeltje niet de winnende foto worden deze keer, hier een twee ideeen voor de contest van augustus.
On a hot summer night
Nederland 's nachts, maar dan anders.... Niet de zonsondergangen dit keer maar het nachtleven/ nachtelijke activiteiten
Destination: holland
Maak foto's die kunnen dienen ter promotie van een jongeren vakantie in nederland. De foto's moeten dus passen in een reisgids voor jongerenreizen naar nederland (bestaat er zoiets uberhaupt..) passen. De klassieke molentjes is niet de bedoeling dit keer.
Elk thema dat uitnodigd tot macro foto's of studio-foto's-vanuit-de-luie-stoel, wil ik het liefst voorkomen. Het is leuk als mensen er op uit gaan om foto's te maken, en juist me de vakantie zou daar nu tijd genoeg voor moeten wezen.
deze thema's gaan stemmen kosten...
[ Voor 4% gewijzigd door Norjee op 30-07-2003 21:27 ]
Hoezo 2x abstract? We hebben water en dierenwereld gehad. Da's allebei zo concreet als maar kan. Het is juist weer eens tijd voor iets lekker vaags, iets waar niemand raad mee weet. Trouwens de winnaar van deze maand is wel duidelijk. We kunnen er dus gerust op vertrouwen dat het zoiets zal gaan wordenKoraalduivel schreef op 30 July 2003 @ 19:20:
Zijn er al suggesties voor de volgende contest? abstract of concreet (nu al 2x abstract achter elkaar).
jeeej 2 puntjes... mijn doel is berijkt voor de eerste keer
Kom maar op met de volgende contest kep er zin in....
Mij lijkt "energie" wel een leuk onderwerp
Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.
Ik ben ook tevreden over mijn eerste keer. 8 puntjes, ik had het niet verwacht en ga bij de volgende keer minimaal voor het dubbele.The_Marsmellow schreef op 30 July 2003 @ 23:06:
jeeej 2 puntjes... mijn doel is berijkt voor de eerste keerKom maar op met de volgende contest kep er zin in....
Nee liever ON A Hot Summer Night...
Of toch maar portretfotografie, of nachtfotografie
n00bs schreef op 31 July 2003 @ 10:31:
Nee liever ON A Hot Summer Night...
Prima ideetjes Norjee. Ik heb geen voorkeur.
Vandaag de laatste kans om te stemmen. Morgenochtond gooi ik de stembus dicht, als ik me niet verslaap en halsoverkop naar mijn werk moet.
Norjee wil je me je definitieve themakeuze morgen mailen inclusief een toelichting?
Vandaag de laatste kans om te stemmen. Morgenochtond gooi ik de stembus dicht, als ik me niet verslaap en halsoverkop naar mijn werk moet.
Norjee wil je me je definitieve themakeuze morgen mailen inclusief een toelichting?
sorry, ik bedoelde dus concreet.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:31:
[...]
Hoezo 2x abstract? We hebben water en dierenwereld gehad. Da's allebei zo concreet als maar kan. Het is juist weer eens tijd voor iets lekker vaags, iets waar niemand raad mee weet. Trouwens de winnaar van deze maand is wel duidelijk. We kunnen er dus gerust op vertrouwen dat het zoiets zal gaan wordenAlssie tenminste niet met vakantie is...

Maar het mag wel weer eens vaag (en moeilijker) worden.
Verwijderd
en nu mag jij mij uitleggen wat je met moeilijker bedoelt.Koraalduivel schreef op 31 July 2003 @ 19:38:
[...]
sorry, ik bedoelde dus concreet.![]()
Maar het mag wel weer eens vaag (en moeilijker) worden.
Ik krijg morgen mijn camera binnen en ga dan ook meteen op vakantie. Ik ben dan van plan om wat te gaan schieten. Mijn voorkeur gaat uit naar: On a hot summer night
Bij concreet weet je meteen wat je moet insturen. Bij abstract moet je ook nog gaan nadenken. Maar het hoeft niet moeilijker te zijn, zolang je maar een idee hebt. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 20:28:
[...]
en nu mag jij mij uitleggen wat je met moeilijker bedoelt.
[ Voor 1% gewijzigd door dArtagnan op 31-07-2003 21:24 . Reden: typo ]