Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 11-de editie: Juli 2003

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen of misschien al denkt dat je niet mee kan doen.

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het thema zoals ingestuurd doo Igor Molotov:

Het onderwerp voor de contest van juli is Water in alle vormen en maten. Van je favo macro hi-speed opstelling van een druppel op een gloeiende plaat tot die prachtige zonsondergang boven de Noordzee. Onderwaterfotografie is uiteraard ook toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de fotosite weer naar behoren werkt kunnen er foto's worden ingestuurd. Momenteel ligt de fotosite dus plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Mijn telepathische boodschap is aangekomen! ;)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Edit: Hier staat niets meer.

[ Voor 96% gewijzigd door bazs2000 op 01-07-2003 11:22 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

BoAC

Memento mori

Gaaf!! Ik woon dus bij de T-Splitsing Waal/Amsterdam-Rijn kanaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

water.. hmm. . dat moet niet te moeilijk zijn!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 14-09 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Water, das een leuk onderwerp imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Erikie schreef op 01 July 2003 @ 11:22:
Idd, kraan, vijver regen, regenton. Mooi thema, kzal ook es een keer mee doen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Ik denk dat ik met een zuurstofpomp en een glas water aan de gang ga. Ik moet er alleen voor zorgen dat er geen water in mijn cam komt want ik wil de lens dan in het water drukken.

Heeft er iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik vraag me af hoeveel douchekoppen er dit keer voorbij zullen komen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Kick off:
Afbeeldingslocatie: http://www.kunstbos.nl/fotos/druppel2.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door vormstreber op 01-07-2003 11:40 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klik
Als we alleen onze final mogen posten dan wacht ik nog ff, wil kijken of ik nog wat beters kan maken...

(wel jammer dat je niet, zoals in de voorgaande topics, meerde mag posten om een beetje de meningen te peilen, heeft de winnaar ook gedaan...)

[ Voor 88% gewijzigd door pagani op 01-07-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja uhh Vormstreber... Mooi hoor, maar wil je de regels even doorlezen. Anders hebben we binnen no time 15 pagina's met druppeltjes.

Quote:
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Wil je 3 van je foto's weg-editen?

Flooders wacht mogelijk diskwalificatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Oeps.... no hard feelings.. werd iets te ethousiast door het onderwerp. :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het ook leuk als jullie eens allemaal langskwamen op het #digicam channel op irc :) Kan denk een hoop van jullie leren. Het is bedoeld voor alle digicammers onder ons

Kheperi, probeer je mail te vinden, maar dat lukt niet, icq heb ik niet, zou je mij er 1 willen sturen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Mooi water... dat wilde ik ook...

Maaruh.... wat en vriendin :)? dat ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 01 July 2003 @ 11:22:
Dat is het leuke van het onderwerp, toch? Iedereen kan er wel iets mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 01 juli 2003 @ 11:34:
Klik
Als we alleen onze final mogen posten dan wacht ik nog ff, wil kijken of ik nog wat beters kan maken...

(wel jammer dat je niet, zoals in de voorgaande topics, meerde mag posten om een beetje de meningen te peilen, heeft de winnaar ook gedaan...)
Ik doe niet kinderachtig hoor (vind ik zelf). Maar zodra het alleen maar lijkt te gaan om het showen van een aantal mooie pics dan zeg ik er wat van. Daar zijn dus andere topics voor. Je mag best eens een plaatje plaatsen hier om te kijken hoe het valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lijkt mij niets anders dan logisch dan je final te plaatsen, anders is ook de manier van stemmen waarbij je de punten pas ziet NA het stemmen ook totaal onzinnig...

Om een wedstrijd eerlijk te laten verlopen heb je objectiviteit nodig.
En daarnaast moet de maker ZELF bepalen wat hij het mooist/best bj het thema vindt passen... als hij/zij dan al gelijk zijn fotos laat zien aan anderen en om input vraagt, zal deze Automatisch HOOG in de lijst komen te staan, omdat hij/zij weet wat men graag wil zien...

Als julllie die kant op willlen, kan je net zo goed dit topic dichtgoooien en gewoon gaan posten in de grote digifotosites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

omg gaan ze weer.....

POST EEN FOTO DIE JE MEE WILT LATEN DOEN; NIET MEER, NIET MINDER

Verder geen gezeik over wat wel en wat niet mee kan doen, weten mensen best zelf. Als de anderen dat niet vinden, komt dat ALLEEN tot uiting in de stemmen.

:)

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 01-07-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

water in alle vormen en water omvat neem ik aan ook ijs? Zo ja, dan heb ik nog wel een leuk ideetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz jammer ik ga naar Mallorca maar geen digicam mee... anders wordt t toch maar inscannen achteraf :)

Ohnee ik kom pas terug als de contest sluit :(

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 01-07-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 01 July 2003 @ 13:33:
water in alle vormen en water omvat neem ik aan ook ijs? Zo ja, dan heb ik nog wel een leuk ideetje :)
Ik heb bewust gekozen voor "Water in alle vormen en maten" met in het achterhoofd de mogelijkheid tot ijs en mooie wolkenpartijen. Het is maar dat je het weet.

(over de discussie of roomijs in plaats van waterijs toegestaan is hebben we het tzt wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze leek mij wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/johnyounge/Druppel3.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

We begeven ons bijna op glas wat.. euhw ijs ..
Wantteeuhh .. voor hoeveel procentbestond de mens ook alweer uit water? })

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het over H2O of over deze stof alleen in vloeibare vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja Masir en een krop sla bestaat voor 99% uit water.

Maarruh ik denk dat in grote lijnen best duidelijk is wat wordt bedoeld. En in twijfelgevallen hak ik de knoop dan wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een heel toegangelijk onderwerp, maar des te moeilijker om erin te slagen er iets orgineels van te maken....
Ik wil wel graag een keer meedoen, maar beschik helaas niet over een digicam / scanner :'( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
Mijn voorlopige foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mmansour/fotos/contest2-klein.jpg

Hier is het orgineel (pas op! 1,8 MB)

Als iemand em beter weet te soepen: graag! Ik vind het orgineel niet zo heel mooi namelijk.

De foto is trouwens genomen met een Casio QV-R4.

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mmansour/fotos/specs.png

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
bazs2000 schreef op 01 July 2003 @ 11:25:
Ik denk dat ik met een zuurstofpomp en een glas water aan de gang ga. Ik moet er alleen voor zorgen dat er geen water in mijn cam komt want ik wil de lens dan in het water drukken.

Heeft er iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?
Misschien kan je het met een plastic zakje proberen. Je zou alleen wel eerst goed moeten kijken of het zakje goed water dicht is. :o

Camera in het zakje -> Water laten borrelen (7up?) -> Voorzichtig de lens van je camera in het water (zakje wel strak houden) -> Foto schieten -> Camera uit het water en uit het zakje (pas op dat er geen water op de camera spettert).

Als je voorzichtig bent zou het goed moeten gaan. En neem nou niet zo'n boterham zakje, maar iets stevigs natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De fotosite werkt trouwens ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Ben benieuwd hoeveel camera's zullen gaan sneuvelen met dit onderwerp... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

-Mous- schreef op 01 July 2003 @ 19:34:
Als je voorzichtig bent zou het goed moeten gaan. En neem nou niet zo'n boterham zakje, maar iets stevigs natuurlijk. ;)
Dat is het hele eieren eten. Ieder geschikt zakje is te dun en ik durf het gewoon niet aan om dit te gebruiken, ik heb ook al aan plasticfolie gedacht ivm de helderheid ervan. Helaas, dan zal ik de cam in zijn geheel moeten inpakken en vervolgens maar hopen dat het waterdicht is.

Ik probeer wel iets anders, dit idee laat ik maar varen want de risico's zijn voor mij te groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
bazs2000 schreef op 01 July 2003 @ 21:12:
[...]

Dat is het hele eieren eten. Ieder geschikt zakje is te dun en ik durf het gewoon niet aan om dit te gebruiken, ik heb ook al aan plasticfolie gedacht ivm de helderheid ervan. Helaas, dan zal ik de cam in zijn geheel moeten inpakken en vervolgens maar hopen dat het waterdicht is.

Ik probeer wel iets anders, dit idee laat ik maar varen want de risico's zijn voor mij te groot. :)
Goeie beslissing... het is erg link als je geen goed plastic hebt. En die digitale camera's zijn nou niet bepaald de goedkoopste.
TweakV schreef op 01 July 2003 @ 21:09:
Ben benieuwd hoeveel camera's zullen gaan sneuvelen met dit onderwerp... >:)
Niet die van Bazs2000 in ieder geval. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door -Mous- op 01-07-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Hmm water. Inderdaad toegankelijk...lastig om orgineel te zijn (wat ik meestal probeer).

Heb ook weinig gefotografeerd de laatste tijd. Hoop een goed idee te verzinnen zodat ik weer wat kan schieten :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WATER.... gerstemout en hop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ga maar als eerste :)
Ik moet wel, heb verder geen tijd om nog andere pics te schieten, ga bijna op vakantie.

Ik vond het echt heel moeilijk om een keuze te maken heb namelijk laatst heel veel water pics gemaakt en of dit nou de mooiste was ik weet het niet, maar wel een plaatje die je niet al te vaak ziet hier in mijn omgeving.

Het liefst zou ik fotos maken op Mallorca straks, maar ik ben dan te laat om nog met de wedstrijd mee te doen, dus dan maar een NL plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/640/425/357.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 03-07-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
n00bs schreef op 02 juli 2003 @ 00:21:
Ik ga maar als eerste :)
Ik moet wel, heb verder geen tijd om nog andere pics te schieten, ga bijna op vakantie.

Ik vond het echt heel moeilijk om een keuze te maken heb namelijk laatst heel veel water pics gemaakt en of dit nou de mooiste was ik weet het niet, maar wel een plaatje die je niet al te vaak ziet hier in mijn omgeving.

Het liefst zou ik fotos maken op Mallorca straks, maar ik ben dan te laat om nog met de wedstrijd mee te doen, dus dan maar een NL plaatje...
Er zijn al pics gepost :? En waar is de jouwe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 14-09 18:40
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 18:31:
Gaat het over H2O of over deze stof alleen in vloeibare vorm?
H2O (s) en H2O (l)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

johnnyv.nl schreef op 02 July 2003 @ 09:04:
[...]

Er zijn al pics gepost :? En waar is de jouwe :?
Vaag zie toch echt alleen mijn foto op de contest site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Weet je wat ook een tof onderwerp is ''VuuR'' (tip voor de winaar)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

shameblaster schreef op 02 July 2003 @ 11:02:
Weet je wat ook een tof onderwerp is ''VuuR'' (tip voor de winaar)
daar kweek je piromanen mee!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:04
Dit is mijn voorlopige deelname:

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/contest/wolkklein.jpg

Het zijn druppeltjes water met daarachter nog veel meer water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro, deze vind ik echt super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Wow thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

xychix schreef op 02 July 2003 @ 13:20:
[...]

daar kweek je piromanen mee!
Ja dan steekt er nog iemand een schuur in de fik voor een plaatje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:14
mijn deelname is gepost!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
jpvk007 schreef op 02 July 2003 @ 16:06:
mijn deelname is gepost!!!
Een zeer mooie foto.
Ik heb mn digicam nog niet zo lang en heb dus ook nog geen vakantiefoto's in mn archief. Dus heb ik voor dit contest maar een nieuwe foto gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 14-09 21:14
thnx... is maar een low budget camera, maar dit is natural resultaat... zonder fotosoep etc, zo zag het er in het echt ook uit ;)... heb wel meer mooie water foto's maar dit is wel een favoriet (tja, aantal maanden in OZ en je hebt >500 digifoto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

n00bvraag:
Ik zie op de site ook ISO-waardes van de... van de wat eigenlijk? Betekent dat dat de lichtgevoeligheid van de CCD-chip vergelijkbaar is met die van een rolletje? En zoja, zit hier dan verschil in per camera?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Maruku schreef op 02 July 2003 @ 17:01:
n00bvraag:
Ik zie op de site ook ISO-waardes van de... van de wat eigenlijk? Betekent dat dat de lichtgevoeligheid van de CCD-chip vergelijkbaar is met die van een rolletje? En zoja, zit hier dan verschil in per camera?
Denk niet dat deze vraag hier thuis hoort maar zat er zelf laatst ook wat over te zoeken

kijk hier maar es, hoop dat het helpt
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm

grtjs Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Was dit weekend in Zeeland in een bungalowpark en heb toen na een goeie barbeque vanaf ons dakterras wat kiekjes gemaakt. Heb er even willekeurig een gepakt waar relatief veel water op staat :) - andere zijn meer lucht en de haven.

Ik zal morgen eens door m'n collectie bladeren of ik nog andere recente mooie plaatjes heb :). Deze is namelijk wel *erg* standaard...

Afbeeldingslocatie: http://bert.procurios.nl/got/IMG_2704_klein.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Burat op 02-07-2003 18:13 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Als ik het goed zie is dat Port Zélande, Niet?

Edit: Ik heb ook mijn bijdrage geleverd.

[ Voor 33% gewijzigd door Jaded op 02-07-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Siluro: clevere bijdrage...

De mijne komt ook in die richting - overlopende dakgoot:

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/tweak/contestwater.jpg

incl. waterdruppels op de lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Merlijn_merlin schreef op 02 juli 2003 @ 21:19:
Siluro: clevere bijdrage...

De mijne komt ook in die richting - overlopende dakgoot:

[afbeelding]

incl. waterdruppels op de lens...
Ik moet zeggen: mooie foto! Alleen: wat is het orgineel? Is hij in Z/W niet veel mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

@ Zao: hij is toch al zw ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zoa het is ZWART WIT ;)
En daarnaast tips geven hier over hoe je fotos wel of niet eruit moet zien, is denk ik niet de juiste plek. Daarmee beinvloed je van te voren het stemgedrag (kuddegedrag).

Probeer die wedstrijd nou eens objectief te houden.

De posten/maker van de foto bepaald ZELF welke foto mee moet doen, die KAN die hier posten. Als iedereen dan zegt dat het een rukfoto is, zal de poster hem al niet meer gebruiken voor de wedstrijd en beinvloed je ook gelijk anderen daarmee <zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
n00bs schreef op 02 July 2003 @ 09:58:
[...]

Vaag zie toch echt alleen mijn foto op de contest site
Iedereen post z'n foto ook ff in het topic, is wel zo handig om de voortgang te zien... (anders kun je net zo goed het topic sluiten en op de fotosite verder gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
johnnyv.nl schreef op 03 July 2003 @ 15:16:
[...]

Iedereen post z'n foto ook ff in het topic, is wel zo handig om de voortgang te zien... (anders kun je net zo goed het topic sluiten en op de fotosite verder gaan)
Zo dan? :)

Water
Water.. lekker helder water
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
Perfect Harmony
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/357.jpg
n00bs, Sony - DSC-F505V
Want more?
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/358.jpg
Siluro, Canon - Powershot A60
Rode Kust
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/359.jpg
jpvk007, Canon - Powershot A20
Druppeltje
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/360.jpg
The Marsmellow, Canon - Powershot A70
De Grevelingen
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/361.jpg
Jaded, Kodak - DX 4900
bounce
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/362.jpg
bartvdl, Fuji - S602Zoom
Dak Goot
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/363.jpg
merlijn, Canon - Powershot G3
Frozen water
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/364.jpg
9-speed, canon - eos 300
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
GOT digicontest, de site
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Soms is het best raadzaam om de foto hier eerst te laten zien of er wat aan kan worden verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Merlijn_merlin schreef op 03 July 2003 @ 16:37:
Soms is het best raadzaam om de foto hier eerst te laten zien of er wat aan kan worden verbeterd...
Nee... op dat moment is het geen eerlijke wedstrijd meer ;)
Dan kan ik net zo goed AL mijn water fotos hier posten (dat zijn er een HELE hoop) en dan jullie de mooiste laten kiezen, vervolgens vragen wat er verbeterd kan worden en dan die mee laten doen in de wedstrijd...
:? :? :?

Ik weet niet, maar het hele concept valt dan gelijk weg... en wat ik al eerder zei, dan kan net zo goed die hele wedstrijd ophouden met blijven te bestaan en dat iedereen gewoon al zijn fotos weer in de grote digitfototopics post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 14-09 05:02
Ach ik heb hier nog een oud (voor mij dan) foto'tje met water liggen.
Hij is wel eens eerder gepost maar ik vond het wel grappig.
Deze is niet voor de contest bedoelt omdat ik denk dat de kwaliteit niet goed genoeg is ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klaasbram.triep/images/klein0019.JPG
PS. ik had me digicam toen pas 2 weekjes

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 03-07-2003 18:16 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Dit wordt mijn inzending denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/sbarnhoorn/water6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Barney op 06-07-2003 13:49 . Reden: resize ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

wow ckers mooi met welke camera genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barney schreef op 03 July 2003 @ 19:30:
Dit wordt mijn inzending denk ik:

[afbeelding]
OEH! bikkel nou ik doe niet meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Ik heb dus nog een beetje lopen klooien met andere foto's, maar echt mooier dan die ik hier gepost heb krijg ik ze niet.

Dus heb ik em maar ingezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

shameblaster schreef op 03 July 2003 @ 19:53:
wow ckers mooi met welke camera genomen
Pentax optio 330GS

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op NIEKV: je foto van het strand van Domburg verdient wat extra aandacht, denk ik.
Ik kan hem in elk geval niet zien, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Neej ik kan hem ook niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar besloten eens mee te doen met de contest, hieronder mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/mlkjmlkj486/1.jpg

Alle comments zijn welkom!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

de compositie vind ik niet zo mooi.

Het water wel, kan je hem niet uit een andere positie nemen of dat dat ''ding'' waar het water uitstroomt er helemaal opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik ben vrijdag bij mijn opa en oma geweest en die hebben een molensteen met een pompje. Het kopje wat er nu op zit geeft een mooie bel. Ik had de camera mee omdat ik al bezig met het maken van foto's voor de contest, maar die bel vond ik het mooist, het lijkt wel een stuk glas.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Waterbel1.jpg Klik hier of op de foto voor het orgineel (317 kb; 1600px x 1189px)

Hij heeft een zware bewerking gehad, de achtergrond is vervaagd ten opzichte van de bel. Ook heb ik over het algemeen wat gespeelt met tint en verzadiging. De foto was ook te donker, dus hij moest wat opgetrokken worden.

Gegevens:
Sluitertijd: 1/ 128 sec
Focus: 32mm
ISO: 100

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-07-2003 08:33 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar het onbewerkte origineel, heb je die ook ergens staan?
FF tussendoor: diafragma 28mm? Eerder f2.8 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Laatst online: 23:58
Ik vind het opzich een redelijk mooie foto maar misschien moet je hem wat minder "spacy" maken, je ziet namelijk niet goed wat het is. Je kan het accent beter wat op het water leggen dan op de kleuren.

[ Voor 70% gewijzigd door Dude86 op 07-07-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:51:
Ik ben wel benieuwd naar het onbewerkte origineel, heb je die ook ergens staan?
FF tussendoor: diafragma 28mm? Eerder f2.8 misschien?
Ja, ik heb het orgineel ook even geupload: DSCF0013.JPG (370kb, 1600px x1200px)

En idd, was F2.8. De EXIF gegevens staan ook nog op de foto.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-07-2003 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Afbeeldingslocatie: http://majesticmoose.net/photography/albums/calabria/img_2149_web.jpg

Er is hier niets te zien, maar dat mag blijkbaar niet baten. Genomen vanaf een klif in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

mooi pic 8-track; misschien 180graden omdraaien nog beter/leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

Ander insteekje ..

Foto genomen tijdens een zeildagje op de Loosdrechtse plassen .. De bootjes op het water zijn voorzien van ijzeren kettingen die eigenlijk helemaal niet op het water horen; ze roesten..

Kracht van water is dus meer dan alleen het gebruik in tubines om electriciteit op te wekken ..

..

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~matthij1/fotos/gotcontest/power_of_water.jpg

Grotere versie

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn inzending verandert,

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/mlkjmlkj486/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een probleem met de fotosite, hij zegt altijd dat op deze url geen foto te vinden is?
http://users.pandora.be/skatekeerbergen/DSC00009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 13:13:
Ik heb nu een probleem met de fotosite, hij zegt altijd dat op deze url geen foto te vinden is?
ik denk dat je moet hem uploaden, geen url...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 05:43

Creesch

bla bla!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/water_contest2.jpg

water... :)

edit:

inloggen lukt me niet @ site en wachtwoord toegezonden krijgen ook niet ?

[ Voor 27% gewijzigd door Creesch op 09-07-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 13:20:
[...]

ik denk dat je moet hem uploaden, geen url...
Je moet toch de url van de foto opgeven om mee te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog welke van de 2, graag commentaar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.faab.nl/albums/stuff2/DSC04311_2.sized.jpg
Click
of
Afbeeldingslocatie: http://www.faab.nl/albums/stuff2/DSC02689.sized.jpg
Click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

moeilijke keus vind ze allebei mooi, eerste is iets mooier qua helderheid, hoewel die vage zijkanten in die 2e ook wel iets hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaded schreef op 09 July 2003 @ 22:55:
[...]

Je moet toch de url van de foto opgeven om mee te kunnen doen?
Ik vul dus:

in en hij zegt geen foto gevonden op deze url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de eerste keer dat ik aan de Digifoto Contest mee doe, en ik heb gisteren toevalligergewijs een hele mooie foto geschoten.
Een hommel in verdrinkingsnood! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/P7104801.jpg

Enkele technische gegevens van de foto:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weide55/info.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 04:20:
[afbeelding]
Click
of
[afbeelding]
Click
De eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Fabio-c: Inderdaad de eerste.

Ik was nog op zoek naar een jongetje waarbij de tranen over de wang biggelen om als 'water'-foto in te zenden. Helaas wil mijn neefje niet huilen als ik erbij ben ;)

en om hem nu te gaan slaan......

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Ik dacht dat deze wel mee kon doen, niet al te lang geleden gemaakt van de zonsondergang boven het water.

Beneath the Bridge Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~terp84/Pictures/GOT/sunsets.jpg
(klik voor grotere foto)

Hij is nauwelijks bewerkt, iets de curves, maar verder niet.

[ Voor 8% gewijzigd door floduR op 11-07-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Laatst online: 06-09 23:21
Mijn inzending wordt:

Foto van mini-waterput
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~lekkerke/foto/SIMG0575-bewerkt2-600.JPG
Grotere versie

Deze foto is genomen van een mini-waterput, met op de achtergrond een biezenmat. Hij is iets bijgesneden, voor de rest weinig aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 04:20:
[afbeelding]
Click
of
[afbeelding]
Click
ik zou toch voor de tweede gaan al is het alleen al maar om de dramatiek die de foto uitstraalt kvind die eerste nogal wat gewoontjes en verder is het licht spel in de 2e foto veel sterker.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Hier een van mijn eerste foto's met m'n nieuwe Powershot G5 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroen-online.net/Vijver_Koi/Airpump_kl.jpg
(let op, origineel is 2,2 MB, ongewijzigd)

Scheuren in het ijs van een bevroren vijver? nee, het opborrelende water van een zuurstofpomp in m'n koivijver, maar dan met een zeer lange sluitertijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroen-online.net/Vijver_Koi/Summary.jpg

Niet echt een supermooie foto, het was al wat later op de avond, vandaar de overbelichting, maar het effect is wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze heb ik ingezonden, hij is wel niet speciaal, maar ik wil gewoon es meedoen aan de contest.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/fotos/fontein.jpg
Origineel

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

Ik ga een andere inzending doen .. dit komt niet uit een archief maar is gisteren geschoten in een speeltuin bij een Zoo .. klik op de collage voor grotere versies .. welke is t mooist om in te zenden?

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~matthij1/fotos/gotcontest/juli2003/00collage.jpg

persoonlijk vind ik nrs
2 - mooi contrast
4 - het lijkt alsof mijn nichtje te maken heeft wat je op de voorgrond ziet; het vangt haar of zij beoefent invloed uit op het water
7 - mooie vorm en mooi kleurcontrast

..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

Mja, laat ik ook eens meedoen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/water.jpg

Ben niet erg geweldig met foto's maken, maar deze vond ik wel wat hebben.

Edit:
Cam is trouwens een Cybershot DSC-P72

[ Voor 11% gewijzigd door AMYC op 14-07-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/640/480/381.jpg

Mijn inzending, een waterlelie die ik vorige week na een hoosbui tegenkwam.

[ Voor 219% gewijzigd door salutem op 14-07-2003 10:32 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb nog nooit meegedaan met zoiets, maar lijkt me wel een keer leuk. Zit te twijfelen tussen deze twee foto's:
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/zonsondergang1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/kruik_water2.jpg

wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kvind de laatste wel wat hebben :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1 2 3 Laatste